Nu zit je toch ook in de schulden?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:25 schreef K-Girly het volgende:
toch blijf ik het niet slim vinden om pas na 2.5 jaar op Fok vragen te stellen over je juridische mogelijkheden in dit verhaal.. ik zou na 6mnd al naar de rechter zijn gegaan (of iig een advocaat) om te kijken naar de opties die er zijn.
Heb ik al veel eerder gedaan zoals je eerder in het forum hebt gelezen maar kreeg telkens te horen executieverkoop en omdat ik mezlef niet in de schulden wou werken vond ik dat geen optie...
Nu denk ik dat ik weinig keus heb.
Wat doe je moeilijk over executie verkoop, heb je de overige opties al wel eens bekeken? Echt, je bent zo zwak.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:22 schreef K-Girly het volgende:
Vanochtend heb ik een telefonisch consult gehad met een advocaat om te kijken of het uberhaupt een zaak kan worden en ik veel kans maak.
Dit zijn de opties/adviezen die hij mij heeft gegeven.
*Zoals vele al hebben gezegd executie verkoop, en afwachten voor hoeveel het word verkocht, blijft dus een hoge schuld + makelaarskosten die er nog bijkomen![]()
*Blijven betalen (sponseren) en maar afwachten of ik uberhaupt OOIT vanaf kom?
*Een zaak starten, zodat ik hij de verkoop niet kan sobborteren en mij een sleutel van het huis moet geven, en een hele kleine kans dat hij al mijn woonlasten (huur) deels moet betalen. Wat wel een paar jaar kan duren....:S
Ik ben en blijf aansprakelijk voor de hypotheek, ook al woon ik er niet. En de bank maakt het geen ene zak uit hoe of wat het betaald word, als het maar betaald word..
Eigenlijk niks nieuws, maar ga toch echt overwegen om het via de bank te verkopen
echt een klote situatie!
Je kan ook niet lezen? Ik zei niet hetzelfde, ik zei dat je een advocaat een brief moet laten sturen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:39 schreef K-Girly het volgende:
*Een zaak starten, zodat ik hij de verkoop niet kan sobborteren en mij een sleutel van het huis moet geven, en een hele kleine kans dat hij al mijn woonlasten (huur) deels moet betalen. Wat wel een paar jaar kan duren....:S
Dit is dus wat hij mij heeft verteld...precies hetzelfde wat jij zegt...
Maak je toch niet zo druk, kindje. Onderneem gewoon eens iets. Ga op bezoek bij je ex. Laat hem in elkaar trimmen door je nieuwe vriend. Neem een andere makelaar, liefst van buiten de regio, eentje die wel iets voor je doet. Bel eens op naar je hypotheekverstrekker. Maar alsjeblieft, don't lose your head.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:04 schreef K-Girly het volgende:
Zoals ik al 10x zeg ben ik al 2,5 jaar bezig met informeren en krijg elke keer hetzelfde te horen. Lees nu even het hele topic terug. Zijn de mensen die ik spreek dan allemaal zo dom? of jij zo slim? Want begin me onderhand af te vragen of er veel verschil zit per regio een juridische deeltjes als je GEEN samenlevingscontract hebt!!!!!!
Ja kan heel veel zeggen en willen..en een hoop geld aan een advocaat betalen maanden/jaren moet wachten maar ik dan uiteindelijk de sleutel heb en nog maandelijks moet betalen?
Mijn vader heeft inzicht in in alles, betalingen, makelaar...omdat (verassing) ik er de ballen verstand van heb...
Ik heb je hele topic gelezen en me verbaasd over wat een slappe happen jij en ook je vader zijn. Een advocaat is helemaal niet zo duur, en nu heb je al 2,5 jaar geld in een bodemloze put gegooid. Als je direct bij de breuk 1000 euro aan een advocaat had uitgegeven en vervolgens snel goede afspraken gemaakt had, was je goedkoper uitgeweest. Je bespaart dus op de verkeerde dingen. Bovendien vraag ik me af waarom je geen rechtsbijstandsverzekering hebt als je een schuld van 2 ton aangaat. Echt, al die jonge mensen die als kippen zonder koppen torenhoge schulden aangaan terwijl ze nog te stom zijn om te poepen zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:04 schreef K-Girly het volgende:
Zoals ik al 10x zeg ben ik al 2,5 jaar bezig met informeren en krijg elke keer hetzelfde te horen. Lees nu even het hele topic terug. Zijn de mensen die ik spreek dan allemaal zo dom? of jij zo slim? Want begin me onderhand af te vragen of er veel verschil zit per regio een juridische deeltjes als je GEEN samenlevingscontract hebt!!!!!!
Ja kan heel veel zeggen en willen..en een hoop geld aan een advocaat betalen maanden/jaren moet wachten maar ik dan uiteindelijk de sleutel heb en nog maandelijks moet betalen?
Mijn vader heeft inzicht in in alles, betalingen, makelaar...omdat (verassing) ik er de ballen verstand van heb...
Dit dus.. Je hebt je geld gewoon door de plee gespoelt, dat heb JIJ zelf gedaan. Dus kom nou niet aanzetten met dat het allemaal zo duur is.. Je bent er al 2,5 jaar ziek van zeg je? Blijkbaar niet beroerd genoeg anders had je wel beter je best gedaan. 'ik heb er de ballen verstand van', zelfs na 2,5 jaar ben je blijkbaar nog te lui om je nog maar een letter in te lezen in dit onderwerp. Echt, ik word misselijk van jouquote:Op vrijdag 10 april 2009 10:12 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb er verder 'de balle verstand nie van', maar WTF? 2.5 jaar? Als 't voor de helft jouw huis is zou ik daar ook maar eens gebruik van maken. Iedere vrijdagavond gezellig een feestje houden met wat vrienden, kijken hoe 'm dat bevalt. Of werkt hij? Dan kan je beter een dinsdagavond doen. Laat de badkamer opnieuw betegelen ofzo, en zorg ervoor dat ze dat niet te snel doen. Creatief zijn.
Dat als hij niet mee wil werken dus. Ga eerst maar eens écht met een advocaat praten ipv. telefoontjes. En ja, die kosten geld, maar nu betaal je 220e per maand.. voor dat geld had je ondertussen een heel leger advocaten in kunnen schakelen.
Dat dus. Maar dat hoeft heus niet per se via een advocaat.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:21 schreef Shitney het volgende:
Volgens mij is de enige mogelijkheid die je nog hebt om met je ex tot een oplossing te komen als jij hem laat merken dat de tijd van slappe praatjes waardoor jij je laat afschepen voorbij is. En dan kom je dus weer uit bij een advocaat. Je ex weet namelijk al lang dat jij en je vader toch niks ondernemen, dus het zal hem aan zijjn reet roesten wat jij wil.
Precies! Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:21 schreef Lemmeb het volgende:
Ik zou het nooit op executie aan laten komen. Daar wordt niemand beter van, behalve de eventuele koper. Maar misschien is sig000 dat wel.
Uiteindelijk gaat het maar om 220 euro (bruto?) per maand. Je moet gewoon zorgen dat je het huis zo snel mogelijk op een normale manier verkocht krijgt en daarvoor alles uit de kast haalt. Daarnaast moet je je ex aan z'n verstand zien te brengen dat z'n luxe positie teneinde loopt. Daarvoor hoef je geen enkel middel te schuwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |