Dat maakt de schuldeiser dus geen donder uit, als hij zijn geld maar krijgt.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:07 schreef Innisdemon het volgende:
Vervelende situatie TS
Ik zou in ieder geval stoppen met betalen. Jouw ex heeft het vruchtgebruik van de woning, dus zal de schuldeiser ook eerder bij hem komen om geld.
Betaal jij je helft aan hem? of de hypotheekverstrekker.
Dat dus.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Een huis verkoopt beter als het bewoont wordt. Behalve als hij er een puinbak van maakt.
Dat dus. Ik snap ook niet dat je betaald zodat die flapdrol er in kan blijven wonen...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Je betaalt al 2,5 jaar hypotheek voor een huis waar je niet in kunt?
Snel kappen met betalen... Wat kan er meer gebeuren dan dat het tot een executieverkoop komt en je met een restschuld blijft zitten. Nu teert hij lekker op jouw centen...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef K-Girly het volgende:
ja ik betaal de helft aan hem, en hij zegt als jij mij niet betaalt betaal ik geen hypotheek. en dan ben ik bang dat ik nog verder in de problemen kom.
En idd dat hij er een puinbak van maakt heb ik geen idee van..heeft alle sloten veranderd!
En nu gooi je geen geld weg?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:16 schreef K-Girly het volgende:
ja indd en blijf ik met een flinke schuld zitten?
Het lijkt mij dat hij misbruik maakt van jouw onwetendheid in deze situatie.. (waarom onderneem je nu pas actie? waarom zocht je dit niet uit voordat je met hem ging samenwonen? ik kan bijna niet geloven dat dit waar is zeg, je hebt toch wel een beetje verstand??)quote:Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef K-Girly het volgende:
ja ik betaal de helft aan hem, en hij zegt als jij mij niet betaalt betaal ik geen hypotheek. en dan ben ik bang dat ik nog verder in de problemen kom.
En idd dat hij er een puinbak van maakt heb ik geen idee van..heeft alle sloten veranderd!
Uitkopen is dus wel een optie. Hij kan het misschien niet betalen, maar dan moet hij gewoon het huis uit, en wordt d.m.v. een verkoop de som rechtgetrokken.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:15 schreef K-Girly het volgende:
Uitkopen is geen optie, hij kan het niet in z'n eentje betalen en ik ook niet..
Maar stel ik stop met betalen en hij betaalt ook niet...wat dan? moet de bank het dadelijk verkopen ver onder de prijs
je laat je verschrikkelijk opnaaien op deze manier ... hij heeft echt het meest te verliezen als dat huis onteigend wordt of jij je terugtrekt... maar zolang je je zo laat wegbluffen heeft hij veel voordeel ervan en zal die woning niet eens 'willen' verkopen...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef K-Girly het volgende:
Dat dus. En hij heeft trouwens niet het recht jou toegang te weigeren, het is ook jouw huis. En het staat al 2,5 jaar te koop, dat is wel erg lang, zelfs met de huidige markt. Tijd voor een prijsverlaging.quote:
Beter nu een hogere schuld dat je die kunt gaan afbetalen dan dat jij voor de woonplek van je ex betaalt. Waarom ben jij trouwens weggegaan en hij niet?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef K-Girly het volgende:
Ja das ook weer waar..maar blijf nu zoiezo met een schuld van 10.000eur zitten en dadelijk word het nog VEEL meer dat wil ik graag voorkomen..Heb voor mezelf het idee als ik nu blijf betalen is de uiteindelijke schuld beperkt!
Daar gaat hij het natuurlijk niet mee eens zijn. En gelijk heeft hij hij komt al 2,5 jaar met dit, voor hem, prachtige systeem weg.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:28 schreef ursel het volgende:
Kan je trouwens het huis niet aan hem "verhuren"? Of zo'n soort constructie opzetten?
In ieder geval dat je het naar ratio wat eerlijker verdeeld?
Waarom woont hij uberhaupt in jouw huis?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
Ben er ook ontzettend ziek van, en het is niet dat ik al 2,5 jaar afwacht, ik heb al verschillende dingen geprobeerd en krijg elke keer te horen "dan kom je nog verder in de schulden" en ben pas 23jr dus me hele leven voor dat k*t huis te betalen???
Help ik weet het gewoon echt niet meer...
Ok dus je ging op je 20 een huis kopen (met hem?) zonder wat te regelen op wat voor manier dan ook? Nouja, je hebt je les denk ik wel geleerd. Ik denk dat veel users deze dingen willen weten:quote:Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
Ben er ook ontzettend ziek van, en het is niet dat ik al 2,5 jaar afwacht, ik heb al verschillende dingen geprobeerd en krijg elke keer te horen "dan kom je nog verder in de schulden" en ben pas 23jr dus me hele leven voor dat k*t huis te betalen???
Maar op papier, is het jouw huis of jullie huis?quote:
Je kan beter nu die schuld nemen (een schuld van 10 a 20 duizend valt best weg te werken al kost het een paar jaar) dan deze situatie in stand houden. Al is het maar omdat je het zo'n walgelijk mannetje als die ex van jou niet moet gunnenquote:Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
GA EENS NAAR EEN NOTARIS!! Wat verwacht je dan, dat je hier op een forum kunt komen vragen wat je moet doen en even 5 min later de situatie is opgelost? Dit loopt al 2,5 jaar. Ga in godsnaam met rechtsbijstand praten of een notaris of wat dan ook, maar ga niet hier op een forum zitten doorblaten.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
Zet je trots opzij en ga eens praten met directe familie met enig zakelijk inzicht (je vader?). En ga zelf eens rondbellen met de makelaar etc. Op een internetforum ga je uiteindelijk niet veel wijzer worden ben ik bang.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
Je betaald al 2,5jaar mee? Wat zijn de maandelijkse lasten hiermee voor jou? 400 euro x 30 = 12.000 euro... weg door het putje.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef K-Girly het volgende:
Ja das ook weer waar..maar blijf nu zoiezo met een schuld van 10.000eur zitten en dadelijk word het nog VEEL meer dat wil ik graag voorkomen..Heb voor mezelf het idee als ik nu blijf betalen is de uiteindelijke schuld beperkt!
6600 euro dus, kortom als je zo bang was voor 10.000 euro schuld... Tja... Dan heb je daarvan nu al een deel betaald aan iemand waar je helemaal niets mee te maken wou hebben.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:45 schreef K-Girly het volgende:
Betaal 220euro Per maand..
TS, had je dit echt zelf niet bedacht..?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
6600 euro dus, kortom als je zo bang was voor 10.000 euro schuld... Tja... Dan heb je daarvan nu al een deel betaald aan iemand waar je helemaal niets mee te maken wou hebben.
Wow! 1x ! met 5 euro ofzo?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:33 schreef K-Girly het volgende:
heb zelf ook contact met de makelaar, maar alleen in de buurt staan al kei veel huizen te koop en hij zegt gewoon een vervelende tijd om te verkopen..we zijn al 1x met de prijs gezakt!
.
Als ik iemand zo zou haten dat ik niets meer met hem/haar te maken wil hebben, dan zou ik hem zeker geen 6600 euro cadeau doen. Ik zou juist die 10.000 euro schuld voor lief nemen, gezien het hem/haar ook raakt. Daarnaast ben je elke maand nu aan het betalen aan een persoon waar je liever vanaf had willen zijn... Lekker dan.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:47 schreef Nijns het volgende:
[..]
TS, had je dit echt zelf niet bedacht..?
Tijd van denken lijkt me voorbij.... Actie!quote:Op donderdag 9 april 2009 16:38 schreef K-Girly het volgende:
Ja maar daar gaat ie niet mee akkoord..
Ik ga er is even goed overnadenken..Bedankt want indd lijk wel een sponsor..![]()
Mja, misschien wel heel erg gemakkelijk gezegd, maar wat als meneer geen enkel bod accepteerd? Hoe gemakkelijk is het dan nog te verkopen?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:49 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Als ik iemand zo zou haten dat ik niets meer met hem/haar te maken wil hebben, dan zou ik hem zeker geen 6600 euro cadeau doen. Ik zou juist die 10.000 euro schuld voor lief nemen, gezien het hem/haar ook raakt. Daarnaast ben je elke maand nu aan het betalen aan een persoon waar je liever vanaf had willen zijn... Lekker dan.
Dat bod accepteer je met elkaar toch? Alhoewel... gezien TS erg weinig weet hoe het met de verkoop zit, vraag ik me af of ze iedere keer er vanaf weet als iemand een bod doet. In 2,5jaar geen enkele bieding lijkt me onmogelijk. De vraag is dus, wat is het hoogste bod tot dus ver. Hoeveel verlies zou je dan hebben? Hoeveel verlies heb je nu na 2,5 jaar? Hoeveel verlies heb je als het over 2,5 jaar nog niet verkocht is? etc.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:52 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, misschien wel heel erg gemakkelijk gezegd, maar wat als meneer geen enkel bod accepteerd? Hoe gemakkelijk is het dan nog te verkopen?
Dat zou een "eerlijke" sleutel kunnen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:47 schreef Stali het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he. Jij betaald nu al 2,5 jaar de helft van de hypotheek.
Maar hoe zit het verder met je woonlasten? Jij moet toch ook ergens wonen en huur betalen. Laat hem daar dan ook aan meebetalen?
Het komt wel meer voor hoor. In slechte buurten van steden als Zoetermeer, Almere etc.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef Brad het volgende:
In 2,5jaar geen enkele bieding lijkt me onmogelijk.
Je hebt sowieso recht op een compensatie voor het feit dat hij daar woont. De helft van de theoretische huuropbrengst is voor jou, en die kan in mindering gebracht worden op de hypotheeklasten.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:52 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, misschien wel heel erg gemakkelijk gezegd, maar wat als meneer geen enkel bod accepteerd? Hoe gemakkelijk is het dan nog te verkopen?
Als hij niet mee wil werken is gewoon stoppen met betalen inderdaad het beste. Want reken er maar niet op dat je dat huis op redelijk korte termijn wel kwijt kunt voor de vraagprijs. En als hij er voor kiest door te betalen, prima dan.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:57 schreef _Flash_ het volgende:
Trouwens, ik zie het gevaar niet echt in van stoppen met betalen.
Optie 1: Ex betaalt 100% door en blijft er in wonen. Geen probleem met de bank en zodra het huis verkocht wordt is de over- of onderwaarde voor beide partijen. Risico is wel verwaarlozing van het huis door ex. Stap dus eens per maand eens binnen (evt onder begeleiding van je pa) om te kijken of de waarde op peil blijft.
Optie 2. Ex blijft 50% betalen of stopt ook helemaal. Wel probleem met de bank. Huis wordt na een paar maand achterstand geexecuteerd. Onderwaarde is voor beide partijen. Jij een stukje schuld, hij een stukje schuld. Je weet dan in iedergeval waar je aan toe bent. Want nu is het een bodemloze put. Jij zal nu ook je eigen maandlasten hebben qua huur.
quote:Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef Brad het volgende:
[..]
Dat bod accepteer je met elkaar toch? Alhoewel... gezien TS erg weinig weet hoe het met de verkoop zit, vraag ik me af of ze iedere keer er vanaf weet als iemand een bod doet. In 2,5jaar geen enkele bieding lijkt me onmogelijk. De vraag is dus, wat is het hoogste bod tot dus ver. Hoeveel verlies zou je dan hebben? Hoeveel verlies heb je nu na 2,5 jaar? Hoeveel verlies heb je als het over 2,5 jaar nog niet verkocht is? etc.
Tip (ook voor andere posters): voordat je op "invoeren" klikt, lees je posting nog eens door op fouten.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:01 schreef ursel het volgende:
[..]Samen ja, maar als de een telkens elke bod weigerd?
Ook als ze geen samenlevingscontract hebben afgesloten? In principe ben je hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek toch?quote:
Tuurlijk, als ze eens niet eens een sleutel heeft. Absurd en dit al voor 2,5 jaar.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:55 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Dat zou een "eerlijke" sleutel kunnen zijn.
Lasten gezamenlijk huis + lasten eigen huis / 2
En niet hij goedkoop wonen en jij anderhalf huis betalen.
Maar aangezien hij je de toegang tot je eigendom weigert, zou ik dus helemaal weigeren te betalen.
Die schuld daar kom je sneller overheen dan dit gezemel. Als hij je zo aan het lijntje houdt dan ben je over 27 jaar pas van het huis af, mits jullie geen aflossings vrij hebben en geen tegenvallende aandelen hypotheek hebben. En hij heeft lekker kunnen wonen al die tijd.
Had jij ook geen samenlevingscontract? Want dit lijkt me nou juist een van de bepalingen van een samenlevingscontract (dat je elkaar in onderhoud voorziet).quote:Op donderdag 9 april 2009 17:16 schreef error_404 het volgende:
Nog meer: HIJ is wettelijk verplicht de helft van jouw woonkosten te betalen![]()
Ja idd! haha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |