abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67866837
hallo,

3 jaar geleden hebben mijn ex en ik samen een huis gekocht. Maar na n half jaar zijn we uitelkaar gegaan.. het huis staat inmiddels al 2,5 jaar te koop.

Hij woont nog in het huis, en heeft alle sloten veranderd, wel moet ik elke maand hypotheek betalen (de helft). Ik heb liever dat hij uit het huis gaat, omdat ik er van overtuigd ben dat het dan (leeg) beter verkoopt.
Ook zegt hij als ik niet betaal, hij de hypotheek ook niet betaalt en dan blijf ik met nog n hogere schuld zitten
Het is ook zo dat hij z'n eigen schuld heeft meegenomen (staat op zijn naam) in onze hypotheek...kan ik hier achteraf iets aan doen'?

Geen idee hoe ik dit op kan lossen??? suggesties?
Youre the chocolate at the end of my cornetto
pi_67866855
Ja, ga eens met rechtsbijstand/rechtshulp zoeken.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2009 @ 16:07:42 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_67867128
Vervelende situatie TS

Ik zou in ieder geval stoppen met betalen. Jouw ex heeft het vruchtgebruik van de woning, dus zal de schuldeiser ook eerder bij hem komen om geld.

Betaal jij je helft aan hem? of de hypotheekverstrekker.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_67867143
Een huis verkoopt beter als het bewoont wordt. Behalve als hij er een puinbak van maakt.
pi_67867186
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:07 schreef Innisdemon het volgende:
Vervelende situatie TS

Ik zou in ieder geval stoppen met betalen. Jouw ex heeft het vruchtgebruik van de woning, dus zal de schuldeiser ook eerder bij hem komen om geld.

Betaal jij je helft aan hem? of de hypotheekverstrekker.
Dat maakt de schuldeiser dus geen donder uit, als hij zijn geld maar krijgt.
pi_67867206
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Een huis verkoopt beter als het bewoont wordt. Behalve als hij er een puinbak van maakt.
Dat dus.

En verder sterkte met de puinhoop. Wat een gedoe, relaties
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 april 2009 @ 16:12:39 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67867341
Je betaalt al 2,5 jaar hypotheek voor een huis waar je niet in kunt?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 9 april 2009 @ 16:13:03 #8
191418 AcerOne
The One and Only
pi_67867357
moet hij jou niet uitkopen? lijkt mij apart dat hij de woning opeist en jij de helft mag betalen, lijkt me apart.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:13:58 #9
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_67867393
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Je betaalt al 2,5 jaar hypotheek voor een huis waar je niet in kunt?
Dat dus. Ik snap ook niet dat je betaald zodat die flapdrol er in kan blijven wonen...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_67867397
ja ik betaal de helft aan hem, en hij zegt als jij mij niet betaalt betaal ik geen hypotheek. en dan ben ik bang dat ik nog verder in de problemen kom.

En idd dat hij er een puinbak van maakt heb ik geen idee van..heeft alle sloten veranderd!
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 april 2009 @ 16:15:46 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67867462
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef K-Girly het volgende:
ja ik betaal de helft aan hem, en hij zegt als jij mij niet betaalt betaal ik geen hypotheek. en dan ben ik bang dat ik nog verder in de problemen kom.

En idd dat hij er een puinbak van maakt heb ik geen idee van..heeft alle sloten veranderd!
Snel kappen met betalen... Wat kan er meer gebeuren dan dat het tot een executieverkoop komt en je met een restschuld blijft zitten. Nu teert hij lekker op jouw centen...
pi_67867464
Uitkopen is geen optie, hij kan het niet in z'n eentje betalen en ik ook niet..

Maar stel ik stop met betalen en hij betaalt ook niet...wat dan? moet de bank het dadelijk verkopen ver onder de prijs
pi_67867494
ja indd en blijf ik met een flinke schuld zitten?
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 april 2009 @ 16:17:04 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67867521
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:16 schreef K-Girly het volgende:
ja indd en blijf ik met een flinke schuld zitten?
En nu gooi je geen geld weg?
  donderdag 9 april 2009 @ 16:17:53 #15
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67867563
quote:

Het lijkt mij dat hij misbruik maakt van jouw onwetendheid in deze situatie.. (waarom onderneem je nu pas actie? waarom zocht je dit niet uit voordat je met hem ging samenwonen? ik kan bijna niet geloven dat dit waar is zeg, je hebt toch wel een beetje verstand??)
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2009 @ 16:19:01 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_67867604
Valt iets voor te zeggen K-GIrly, mar Sjeen heeft natuurlijk een goed punt. Jij betaald nu voor zijn woonplezier. Betaald hij ook de helft van jouw huurwoning? Denk het niet he?

In het ergste geval wordt er inderdaad executieverkoop gedaan. Een restschuld is een mogelijkheid, maar zal dat duurder zijn dan nog maanden of wellicht jaren de helft van een huis betalen waar je niet bij kunt?

Voor meer opties zou je ook zeker naar een jurist moeten.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_67867629
Ja das ook weer waar..maar blijf nu zoiezo met een schuld van 10.000eur zitten en dadelijk word het nog VEEL meer dat wil ik graag voorkomen..Heb voor mezelf het idee als ik nu blijf betalen is de uiteindelijke schuld beperkt!
  donderdag 9 april 2009 @ 16:19:39 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_67867633
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:15 schreef K-Girly het volgende:
Uitkopen is geen optie, hij kan het niet in z'n eentje betalen en ik ook niet..

Maar stel ik stop met betalen en hij betaalt ook niet...wat dan? moet de bank het dadelijk verkopen ver onder de prijs
Uitkopen is dus wel een optie. Hij kan het misschien niet betalen, maar dan moet hij gewoon het huis uit, en wordt d.m.v. een verkoop de som rechtgetrokken.
Als hij niet luisteren wil, dan vrees ik een advocaat en stappen naar de rechter...
pi_67867639
quote:

je laat je verschrikkelijk opnaaien op deze manier ... hij heeft echt het meest te verliezen als dat huis onteigend wordt of jij je terugtrekt... maar zolang je je zo laat wegbluffen heeft hij veel voordeel ervan en zal die woning niet eens 'willen' verkopen...

hij woont nu tegen de halve woonlasten in een riante woning die hij waarschijnlijk anders niet kan betalen..
serieus, accepteer dit niet langer, praat met een rechtbijstand over hoe je het makkelijkste eruit kunt stappen....

als bv de hypotheek niet verder betaald wordt gaat de bank gewoon over tot onteigening.... dat is voroal lastig voor degenen die daar nog steeds woont, terwijl de kans dat jij er verder last van hebt relatief klein is, tenzij idd de woning geheel verschrot is en de gast een junkie oid...
echter, dat risico word enkel groter zolang je bijft 'meewerken'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_67867657
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En nu gooi je geen geld weg?
Dat dus. En hij heeft trouwens niet het recht jou toegang te weigeren, het is ook jouw huis. En het staat al 2,5 jaar te koop, dat is wel erg lang, zelfs met de huidige markt. Tijd voor een prijsverlaging.
pi_67867695
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef K-Girly het volgende:
Ja das ook weer waar..maar blijf nu zoiezo met een schuld van 10.000eur zitten en dadelijk word het nog VEEL meer dat wil ik graag voorkomen..Heb voor mezelf het idee als ik nu blijf betalen is de uiteindelijke schuld beperkt!
Beter nu een hogere schuld dat je die kunt gaan afbetalen dan dat jij voor de woonplek van je ex betaalt. Waarom ben jij trouwens weggegaan en hij niet?
pi_67867700
Sowieso heb je recht op de sleutel overigens. Het is nog steeds jouw huis als het op jullie beider naam staat. Ik zou 2 dingen heeeel snel doen:
1. Naar rechtsbijstand, om je sleutel op te eisen en verkoop te bespoedigen
2. De hypotheekverstrekker bellen en afspreken dat je voortaan jouw deel direct betaald en niet meer naar hem

Als hij dan niet meer betaald, dan heb jij geen probleem. Je hebt jouw deel netjes voldaan. Jouw schuld loopt dan niet meer op, maar af.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:24:07 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_67867820
Waarom praten met de rechtsbijstand als je ook gewoon met de bank/ je financieel adviseur kan praten? Die kunnen je het beste vertellen wat er gebeurt en wat zij gaan doen als jij stopt met betalen!

Had je geen contract verder?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_67867835
Het lijkt mij dat hij misbruik maakt van jouw onwetendheid in deze situatie.. (waarom onderneem je nu pas actie? waarom zocht je dit niet uit voordat je met hem ging samenwonen? ik kan bijna niet geloven dat dit waar is zeg, je hebt toch wel een beetje verstand??)

Ja dat klopt helemaal helaas had ik toen ik het samen gekocht alle vertrouwen en er niet goed over na gedacht...van stel als het miss zou gaan.

Ik heb al contact gezocht met een adviseur /advocaat maar het gaat me een hoop geld kosten en uiteindelijk moet ik wel betalen omdat het op me naam staat of indd verkopen door de bank..Maar om me hele leven voor een hoge schuld te gaan betalen
Wil hem uit dat huis hebben of evt verhuren maar hij werkt in geen enkel opzicht mee.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 16:24:26 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_67867841
Huis staat al 2,5 jaar te koop? En al die tijd ben jij lekker aan 't betalen geweest? Jullie hebben samen een huis gekocht, dus het huis is voor de helft van jou. Dat lijkt me helder, tenminste, ik neem aan dat jullie 50/50 inbreng hebben qua hypotheeklasten?

In dat geval, als jij stopt met betalen, en hij ook, dan zal het huis niet meer betaald worden, en dus komt het tot een executieverkoop. Hij zou jou kunnen uitkopen, maar dat kan hij niet denk ik. Maar goed, nu woont hij lekker alleen, hij heeft de sloten verandert, jij kunt er niet meer in, en hij woont heel erg goedkoop qua hypotheek.

Ik snap niet zo goed dat dit al 2,5 jaar loopt. al TWEE EN EEN HALF JAAR. Jij bent of (sorry dat ik het zeg) ontzettend dom, want dit laat je niet eens 2,5 week aanmodderen lijkt mij dan, of hij heeft dat huis stiekem helemaal niet te koop staan, en woont daar nu lekker tegen de helft van de hypotheekkosten..

En hij komt er al 2,5 jaar mee weg
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 9 april 2009 @ 16:25:10 #26
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_67867857
Heb je zelf ook contact met die makelaar? Wat is de reden dat die zo lang te koop staat, of boycot je ex de verkoop ofzo?
2.5 jaar is idd wel heel erg lang zeg..
  donderdag 9 april 2009 @ 16:25:53 #27
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67867881
Volgens mij wordt het hoog tijd dat jij eens voor jezelf leert op te komen...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 9 april 2009 @ 16:28:37 #28
63192 ursel
pi_67867978
Kan je trouwens het huis niet aan hem "verhuren"? Of zo'n soort constructie opzetten?
In ieder geval dat je het naar ratio wat eerlijker verdeeld?
pi_67868016
Ook geen samenlevingscontract opgesteld toen je ging samenwonen? Dom, dom, dom. Maar een troost, je bent niet de enige, het komt heel vaak voor. Ook mensen die er niet aan dachten dat het fout kon gaan. Het gaat trouwens vaker fout dan goed, maarja, les voor de volgende keer.
Verder 2,5 jaar lang deze situatie in stand houden is denk ik dan weer wat unieker. Eis anders dat jij er ook weer gaat wonen, dan wil hij vast sneller verkopen
  donderdag 9 april 2009 @ 16:30:18 #30
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_67868039
ik vraag me sterk af of deze woning überhaupt wel op naam van TS staat... zo niet, dan betaalt ze sowieso voor jan met de korte achternaam en dan zal ze er nog een flinke kluif aan hebben haar recht te halen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_67868063
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:28 schreef ursel het volgende:
Kan je trouwens het huis niet aan hem "verhuren"? Of zo'n soort constructie opzetten?
In ieder geval dat je het naar ratio wat eerlijker verdeeld?
Daar gaat hij het natuurlijk niet mee eens zijn. En gelijk heeft hij hij komt al 2,5 jaar met dit, voor hem, prachtige systeem weg.
pi_67868067
Ben er ook ontzettend ziek van, en het is niet dat ik al 2,5 jaar afwacht, ik heb al verschillende dingen geprobeerd en krijg elke keer te horen "dan kom je nog verder in de schulden" en ben pas 23jr dus me hele leven voor dat k*t huis te betalen???

Help ik weet het gewoon echt niet meer...
pi_67868106
nee en ook geen samenlevingscontract achteraf indd heel erg DOM!
  donderdag 9 april 2009 @ 16:32:31 #34
116015 SicSicSics
pi_67868123
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
Ben er ook ontzettend ziek van, en het is niet dat ik al 2,5 jaar afwacht, ik heb al verschillende dingen geprobeerd en krijg elke keer te horen "dan kom je nog verder in de schulden" en ben pas 23jr dus me hele leven voor dat k*t huis te betalen???

Waarom woont hij uberhaupt in jouw huis?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_67868169
heb zelf ook contact met de makelaar, maar alleen in de buurt staan al kei veel huizen te koop en hij zegt gewoon een vervelende tijd om te verkopen..we zijn al 1x met de prijs gezakt!
.
pi_67868197
Omdat ik ben weg gegaan...
  donderdag 9 april 2009 @ 16:35:17 #37
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67868210
quote:

Ok dus je ging op je 20 een huis kopen (met hem?) zonder wat te regelen op wat voor manier dan ook? Nouja, je hebt je les denk ik wel geleerd. Ik denk dat veel users deze dingen willen weten:
- Op wiens naam staat het huis?
- Wie heeft contact met de makelaar over de verkoop, als hij dat is twijfel ik of het uberhaupt wel te koop staat..
- Waarom heb je dit zo lang laten aanmodderen? Werd je niet gewaarschuwd door vrienden/familie whatever?
- Waarom ging jij uit het huis en niet hij?
  donderdag 9 april 2009 @ 16:35:18 #38
116015 SicSicSics
pi_67868212
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:34 schreef K-Girly het volgende:
Omdat ik ben weg gegaan...
Maar op papier, is het jouw huis of jullie huis?
Fine, fuck you then!
pi_67868213
quote:

Je kan beter nu die schuld nemen (een schuld van 10 a 20 duizend valt best weg te werken al kost het een paar jaar) dan deze situatie in stand houden. Al is het maar omdat je het zo'n walgelijk mannetje als die ex van jou niet moet gunnen
  donderdag 9 april 2009 @ 16:35:43 #40
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67868226
Tja, het is *jullie* huis. Dus je zal de hypotheek moeten blijven betalen.
Maarrr, jij hebt net zoveel recht om in het huis te komen als jij. Dus als jij (of je makelaar) er in wil om bijvoorbeeld kopers rond te leiden dan heeft je ex dat te accepteren. Beetje raar ook dat hij de sloten heeft laten veranderen.

Ook geniet hij nu in z'n eentje van de woning. Dat is een beetje scheef natuurlijk, en je zou kunnen voorstellen dat hij, zolang hij er woont, bijvoorbeeld 80% van de hypotheek betaalt.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_67868329
Tja, het is *jullie* huis. Dus je zal de hypotheek moeten blijven betalen.
Maarrr, jij hebt net zoveel recht om in het huis te komen als jij. Dus als jij (of je makelaar) er in wil om bijvoorbeeld kopers rond te leiden dan heeft je ex dat te accepteren. Beetje raar ook dat hij de sloten heeft laten veranderen.

Ook geniet hij nu in z'n eentje van de woning. Dat is een beetje scheef natuurlijk, en je zou kunnen voorstellen dat hij, zolang hij er woont, bijvoorbeeld 80% van de hypotheek betaalt.

Ja maar daar gaat ie niet mee akkoord..

Ik ga er is even goed overnadenken..Bedankt want indd lijk wel een sponsor..
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 16:40:31 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_67868396
quote:

GA EENS NAAR EEN NOTARIS!! Wat verwacht je dan, dat je hier op een forum kunt komen vragen wat je moet doen en even 5 min later de situatie is opgelost? Dit loopt al 2,5 jaar. Ga in godsnaam met rechtsbijstand praten of een notaris of wat dan ook, maar ga niet hier op een forum zitten doorblaten.

Als jullie dat huis SAMEN hebben gekocht (dus 2 handtekeningen onder het contract), dan is het van jullie beiden (evt. naar ratio van inbreng).
Als jullie uit elkaar zijn gegaan, en hij kan dat huis alleen betalen, dan moet hij jou uitkopen, want hij moet zorgen dat het koopcontract volledig op zijn naam komt te staan. Dat betekent ook dat hij volledig de lasten moet betalen (en dat is nou net wat meneer niet wil). Jij bent er dan vanaf.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 9 april 2009 @ 16:40:46 #43
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67868405
quote:

Zet je trots opzij en ga eens praten met directe familie met enig zakelijk inzicht (je vader?). En ga zelf eens rondbellen met de makelaar etc. Op een internetforum ga je uiteindelijk niet veel wijzer worden ben ik bang.
pi_67868454
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef K-Girly het volgende:
Je betaald al 2,5jaar mee? Wat zijn de maandelijkse lasten hiermee voor jou? 400 euro x 30 = 12.000 euro... weg door het putje.
pi_67868481
[b]Ok dus je ging op je 20 een huis kopen (met hem?) zonder wat te regelen op wat voor manier dan ook? Nouja, je hebt je les denk ik wel geleerd. Ik denk dat veel users deze dingen willen weten:
- Op wiens naam staat het huis?
Staat op naam van allebei
- Wie heeft contact met de makelaar over de verkoop, als hij dat is twijfel ik of het uberhaupt wel te koop staat..
[Hij en mijn vader heeft het nu overgenomen
- Waarom heb je dit zo lang laten aanmodderen? Werd je niet gewaarschuwd door vrienden/familie whatever?
]ben er al n tijdje mee bezig maar krijg telkens te horen over die schuld..en dat zit me zo dwars, en indd wel gewaarschuwd maar ja allemaal achteraf
- Waarom ging jij uit het huis en niet hij?[
Omdat ik het niet meer trok, en wou niks meer met hem te maken hebben kon bij me ouders terrecht.
woon inmiddels weer opmezelf
pi_67868503
Heb maandelijkse vaste lasten van 1200 euro, als je wilt mag je de helft op je nemen.
pi_67868571
Betaal 220euro Per maand..
pi_67868607
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:45 schreef K-Girly het volgende:
Betaal 220euro Per maand..
6600 euro dus, kortom als je zo bang was voor 10.000 euro schuld... Tja... Dan heb je daarvan nu al een deel betaald aan iemand waar je helemaal niets mee te maken wou hebben.
pi_67868632
Wat ik me trouwens afvraag he. Jij betaald nu al 2,5 jaar de helft van de hypotheek.
Maar hoe zit het verder met je woonlasten? Jij moet toch ook ergens wonen en huur betalen. Laat hem daar dan ook aan meebetalen?
  donderdag 9 april 2009 @ 16:47:37 #50
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67868639
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:46 schreef Aneurism het volgende:

[..]

6600 euro dus, kortom als je zo bang was voor 10.000 euro schuld... Tja... Dan heb je daarvan nu al een deel betaald aan iemand waar je helemaal niets mee te maken wou hebben.
TS, had je dit echt zelf niet bedacht..?
  donderdag 9 april 2009 @ 16:47:40 #51
54408 Parzival
Where it happens
pi_67868643
Ik zou in dit geval naar juridische bijstand kijken.. ben je lid van vereniging eigen huis? bel die dan.. of anders gewoon rechtsbijstand vragen..

Dit lijken me geen zaken voor de gemiddelde fokker die gelijk zegt stoppen met betalen.. want idd.. de consequenties zijn niet te overzien als je juridisch iets fout doet in dit geval.
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 9 april 2009 @ 16:48:38 #52
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_67868681
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:33 schreef K-Girly het volgende:
heb zelf ook contact met de makelaar, maar alleen in de buurt staan al kei veel huizen te koop en hij zegt gewoon een vervelende tijd om te verkopen..we zijn al 1x met de prijs gezakt!
.
Wow! 1x ! met 5 euro ofzo?

Blijkbaar moet je de prijs verder laten zakken als je huis al 2,5 jaar te koop staat. Daarnaast moet je je ex een trap in zn kloten geven en stoppen om zijn kosten te betalen. Eis een sleutel en zorg voor een beetje juridische spierballen!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  donderdag 9 april 2009 @ 16:49:39 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67868719
Je kunt beter verkopen met eventueel verlies, want dan betaal je nog slechts helft van de rente over de restschuld, die aanmerkelijk minder zal zijn dan de totale rente nu. En je bent van het gedoe af.
The End Times are wild
pi_67868729
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:47 schreef Nijns het volgende:

[..]

TS, had je dit echt zelf niet bedacht..?
Als ik iemand zo zou haten dat ik niets meer met hem/haar te maken wil hebben, dan zou ik hem zeker geen 6600 euro cadeau doen. Ik zou juist die 10.000 euro schuld voor lief nemen, gezien het hem/haar ook raakt. Daarnaast ben je elke maand nu aan het betalen aan een persoon waar je liever vanaf had willen zijn... Lekker dan.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:49:56 #55
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_67868735
Advocaat al gebeld?
kolere al 2,5 in zo;n situatie ! nie goed!!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 9 april 2009 @ 16:50:35 #56
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67868754
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:38 schreef K-Girly het volgende:

Ja maar daar gaat ie niet mee akkoord..

Ik ga er is even goed overnadenken..Bedankt want indd lijk wel een sponsor..
Tijd van denken lijkt me voorbij.... Actie!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 9 april 2009 @ 16:52:12 #57
63192 ursel
pi_67868813
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:49 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Als ik iemand zo zou haten dat ik niets meer met hem/haar te maken wil hebben, dan zou ik hem zeker geen 6600 euro cadeau doen. Ik zou juist die 10.000 euro schuld voor lief nemen, gezien het hem/haar ook raakt. Daarnaast ben je elke maand nu aan het betalen aan een persoon waar je liever vanaf had willen zijn... Lekker dan.
Mja, misschien wel heel erg gemakkelijk gezegd, maar wat als meneer geen enkel bod accepteerd? Hoe gemakkelijk is het dan nog te verkopen?
  donderdag 9 april 2009 @ 16:53:08 #58
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67868854
TS: hoe hoog is de hypotheek, wat is de huidige vraagprijs en wat zegt de makelaar over waarde en executiewaarde?
  donderdag 9 april 2009 @ 16:54:24 #59
910 Barbie
Graduated Fool
pi_67868906
Je kunt naar het Juridisch Loket gaan. Zij kunnen je kosteloos vertellen welke stappen je moet ondernemen.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_67868913
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:52 schreef ursel het volgende:

[..]

Mja, misschien wel heel erg gemakkelijk gezegd, maar wat als meneer geen enkel bod accepteerd? Hoe gemakkelijk is het dan nog te verkopen?
Dat bod accepteer je met elkaar toch? Alhoewel... gezien TS erg weinig weet hoe het met de verkoop zit, vraag ik me af of ze iedere keer er vanaf weet als iemand een bod doet. In 2,5jaar geen enkele bieding lijkt me onmogelijk. De vraag is dus, wat is het hoogste bod tot dus ver. Hoeveel verlies zou je dan hebben? Hoeveel verlies heb je nu na 2,5 jaar? Hoeveel verlies heb je als het over 2,5 jaar nog niet verkocht is? etc.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:55:33 #61
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_67868958
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:47 schreef Stali het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he. Jij betaald nu al 2,5 jaar de helft van de hypotheek.
Maar hoe zit het verder met je woonlasten? Jij moet toch ook ergens wonen en huur betalen. Laat hem daar dan ook aan meebetalen?
Dat zou een "eerlijke" sleutel kunnen zijn.
Lasten gezamenlijk huis + lasten eigen huis / 2
En niet hij goedkoop wonen en jij anderhalf huis betalen.

Maar aangezien hij je de toegang tot je eigendom weigert, zou ik dus helemaal weigeren te betalen.
Die schuld daar kom je sneller overheen dan dit gezemel. Als hij je zo aan het lijntje houdt dan ben je over 27 jaar pas van het huis af, mits jullie geen aflossings vrij hebben en geen tegenvallende aandelen hypotheek hebben. En hij heeft lekker kunnen wonen al die tijd.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:55:54 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67868975
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef Brad het volgende:
In 2,5jaar geen enkele bieding lijkt me onmogelijk.
Het komt wel meer voor hoor. In slechte buurten van steden als Zoetermeer, Almere etc.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:56:14 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67868986
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:52 schreef ursel het volgende:

[..]

Je hebt sowieso recht op een compensatie voor het feit dat hij daar woont. De helft van de theoretische huuropbrengst is voor jou, en die kan in mindering gebracht worden op de hypotheeklasten.
The End Times are wild
  donderdag 9 april 2009 @ 16:57:22 #64
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67869020
Trouwens, ik zie het gevaar niet echt in van stoppen met betalen.

Optie 1: Ex betaalt 100% door en blijft er in wonen. Geen probleem met de bank en zodra het huis verkocht wordt is de over- of onderwaarde voor beide partijen. Risico is wel verwaarlozing van het huis door ex. Stap dus eens per maand eens binnen (evt onder begeleiding van je pa) om te kijken of de waarde op peil blijft.

Optie 2. Ex blijft 50% betalen of stopt ook helemaal. Wel probleem met de bank. Huis wordt na een paar maand achterstand geexecuteerd. Onderwaarde is voor beide partijen. Jij een stukje schuld, hij een stukje schuld. Je weet dan in iedergeval waar je aan toe bent. Want nu is het een bodemloze put. Jij zal nu ook je eigen maandlasten hebben qua huur.

Verzamel en bewaar wel een dossier. Desnoods in dagboekvorm. Gespreksverslagen etc waaruit blijkt dat hij niet mee wil werken. Dan kan jou later bij eventueel juridisch getouwtrek weinig verweten worden.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:59:19 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67869114
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:57 schreef _Flash_ het volgende:
Trouwens, ik zie het gevaar niet echt in van stoppen met betalen.

Optie 1: Ex betaalt 100% door en blijft er in wonen. Geen probleem met de bank en zodra het huis verkocht wordt is de over- of onderwaarde voor beide partijen. Risico is wel verwaarlozing van het huis door ex. Stap dus eens per maand eens binnen (evt onder begeleiding van je pa) om te kijken of de waarde op peil blijft.

Optie 2. Ex blijft 50% betalen of stopt ook helemaal. Wel probleem met de bank. Huis wordt na een paar maand achterstand geexecuteerd. Onderwaarde is voor beide partijen. Jij een stukje schuld, hij een stukje schuld. Je weet dan in iedergeval waar je aan toe bent. Want nu is het een bodemloze put. Jij zal nu ook je eigen maandlasten hebben qua huur.
Als hij niet mee wil werken is gewoon stoppen met betalen inderdaad het beste. Want reken er maar niet op dat je dat huis op redelijk korte termijn wel kwijt kunt voor de vraagprijs. En als hij er voor kiest door te betalen, prima dan.
The End Times are wild
  donderdag 9 april 2009 @ 17:01:23 #66
63192 ursel
pi_67869199
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef Brad het volgende:

[..]

Dat bod accepteer je met elkaar toch? Alhoewel... gezien TS erg weinig weet hoe het met de verkoop zit, vraag ik me af of ze iedere keer er vanaf weet als iemand een bod doet. In 2,5jaar geen enkele bieding lijkt me onmogelijk. De vraag is dus, wat is het hoogste bod tot dus ver. Hoeveel verlies zou je dan hebben? Hoeveel verlies heb je nu na 2,5 jaar? Hoeveel verlies heb je als het over 2,5 jaar nog niet verkocht is? etc.
Samen ja, maar als de een telkens elke bod weigerd?
  donderdag 9 april 2009 @ 17:01:23 #67
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67869200
Ik zou zeggen, probeer eens een maandje niet te betalen. En kijken hoe meneer reageert.

Met 1 maand achterstand zal de bank heus niet direct je huis veilen.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:02:34 #68
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67869245
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:01 schreef ursel het volgende:

[..]

Samen ja, maar als de een telkens elke bod weigerd?
Tip (ook voor andere posters): voordat je op "invoeren" klikt, lees je posting nog eens door op fouten.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:06:24 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_67869391
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:57 schreef _Flash_ het volgende:
Onderwaarde is voor beide partijen.
Ook als ze geen samenlevingscontract hebben afgesloten? In principe ben je hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek toch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:06:49 #70
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_67869398
Het is allemaal al gezegd, zoek juridisch advies, dan sta je direct sterker in je gesprekken met hem.
En stuur alvast eens een rekeningetje a 30 x ¤ 220,- aan die vent.

Staat het huis op Funda trouwens? (m.a.w. link!)
Life is what you make it.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:14:21 #71
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_67869673
schop je ex eruit!
pi_67869695
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:55 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Dat zou een "eerlijke" sleutel kunnen zijn.
Lasten gezamenlijk huis + lasten eigen huis / 2
En niet hij goedkoop wonen en jij anderhalf huis betalen.

Maar aangezien hij je de toegang tot je eigendom weigert, zou ik dus helemaal weigeren te betalen.
Die schuld daar kom je sneller overheen dan dit gezemel. Als hij je zo aan het lijntje houdt dan ben je over 27 jaar pas van het huis af, mits jullie geen aflossings vrij hebben en geen tegenvallende aandelen hypotheek hebben. En hij heeft lekker kunnen wonen al die tijd.
Tuurlijk, als ze eens niet eens een sleutel heeft. Absurd en dit al voor 2,5 jaar.
Buiten dat ze dan beter voor die 10.000 euro schuld zou kunnen gaan is het dus ook nog eens zo dat ze een deel van haar eigen woonlasten wrs. ook nog eens op hem kan verhalen en zo dus sneller afraakt van die schuld.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:16:03 #73
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_67869730
Het huis is dus officieel voor de helft van jou? Dan is hij wettelijk verplicht jou toegang te verschaffen tot de woning. Je kunt eventueel aangifte doen bij de politie of escorte meenemen. Rigoreus, idd, maar na 2,5 jaar moet je wat toch?

Verder: zorg dat je bewijs krijgt dat het huis daadwerkelijk in de verkoop is en zorg voor verklaringen van de makelaar wat betreft geinteresseerden, eventuele biedingen, zijn medewerking aan bezichtigingen etc. Zorg ervoor dat je bewijzen hebt dat het geld dat je overmaakt voor de hypotheek hier ook daadwerkelijk aan wordt besteed.
Nog meer: HIJ is wettelijk verplicht de helft van jouw woonkosten te betalen
Ja idd! haha.

Ik heb zelf ruim een jaar in een soortgelijke situatie gezeten, advies gevraagd bij advocaten etc. en het blijkt dat je samen verantwoordelijk bent voor de gezamenlijke woonlasten, ook als je niet meer in hetzelfde huis woont. Door andere omstandigheden en een ex die me belazerde heeft het me erg, erg veel geld gekost, ondanks dat het huis zonder verlies werd verkocht. Zorg daarom voor kopieen van betalingsbewijzen en zo.

Dus: ik hoop dat je een goede rechtsbijstand hebt, want je kan hier serieus je voordeel mee doen en je staat een stuk sterker dan je zelf denkt!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 9 april 2009 @ 17:19:13 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67869846
Ramptoerist tvp
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 april 2009 @ 17:22:48 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_67869955
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:16 schreef error_404 het volgende:
Nog meer: HIJ is wettelijk verplicht de helft van jouw woonkosten te betalen
Ja idd! haha.
Had jij ook geen samenlevingscontract? Want dit lijkt me nou juist een van de bepalingen van een samenlevingscontract (dat je elkaar in onderhoud voorziet).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')