Over een fantastische dag gesproken:
Het was héérlijk! Zo zalig om een prinses (zoals een groot aantal mensen zeiden) te zijn
![]()
De mensen vonden mijn kleren heel mooi (of dat zeiden ze toch
![]()
). Zenuwen heb ik eventjes gehad toen de auto aan de kerk stopte. Ik had namelijk verwacht dat iedereen al in de kerk ging zitten, maar iedereen stond ons buiten voor de kerk op te wachten en te zwaaien en foto's te trekken.
![]()
Toen ik uitstapte en heel wat mensen: wauw hoorde zeggen, was ik wel direct gerustgesteld. Het welkomstwoord ging vlot, dus het ging een relaxte misviering worden. Na de bezinningstekst die ik heb voorgelezen was het echt muisstil in de kerk.
Ik heb niet geweend
![]()
Mijn zus wel toen het enige Nederlandstalige liedje speelde tijdens de mis (en die zat net naast mij als getuige).
Grappige momenten? Het aanschuiven van de ring uiteraard
![]()
Ik ben hardop beginnen lachen toen ik die ring niet over Philippes vinger kreeg
![]()
Misschien toch wat zenuwen?
![]()
Maar dat had ik helemaal niet verwacht. We dragen onze ringen namelijk al bijna een jaar. Maar Philippe had zijn rechterhand gegeven en draagt zijn ring op zijn linkerhand. Ringvingers zijn duidelijk niet gelijk
De mensen vonden het een prachtige mis. Zoveel complimenten die we hebben gekregen
![]()
de teksten waren diepgaand, de liedjes perfect passend en niet de standaardliedjes uit een andere huwelijksviering, de trouwbeloftes heel persoonlijk, ... Philippe heeft me tijdens zijn speech zelfs bedankt voor het samenstellen van de mooie mis... Mijn schatje
Het weer was schitterend! Ik ben zelfs een beetje verbrand
![]()
De receptie vond plaats op het eiland bij de feestzaal. Enige nadeel? Ik zakte met mijn hakken constant in het gras. Net zoals alle andere vrouwen heb ik dus maar op de klinkers blijven staan
Het eten was
![]()
en véél. Het dessertbord was
![]()
De wijn was blijkbaar ook heel lekker
![]()
Perfecte bediening. Iedereen dus ook vol lof over de feestzaal. Prachtige omgeving trouwens op het eiland
![]()
Tussen de soep en het hoofdgerecht hebben onze collega's ons elk op een stoel geplaatst en een schitterende tekst voorgelezen en daarna een liedje over Philippe en mij gezongen. Zalig gewoon. Totaal onverwacht maar o zo heerlijk dat iemand zoiets in elkaar heeft gestoken voor ons. 3 collega's hadden zelfs hun muziekinstrument bij om het lied te begeleiden. Veel insidejokes natuurlijk in de teksten, maar zelfs de andere gasten vonden het een heel leuke act.
En dan de openingsdans... Het enige moment waar ik eigenlijk echt zenuwen voor had.
Liedje:
Vivo per Lei van Andrea Bocelli en Laura Pausini. Niet geoefend voor de dans, maar zelfs dit verliep eigenlijk perfect. Superzalig om dit moment te beleven. Zo intens
En dan tot in de vroege uurtjes staan dansen
![]()
Ik denk dat ik in totaal een halfuurtje niet op de dansvloer heb gestaan. De dj was perfect
![]()
Opnieuw veel complimenten gekregen. En als de dansvloer nooit leeg is, dan weet je eigenlijk direct genoeg
Kortom: een TOPdag! Héérlijk genieten
![]()
En om het met een verschrikkelijk cliché te zeggen: het was o zo vlug voorbij! Maar ik ben er wel van overtuigd dat we dit moment nog heel lang zullen koesteren en er altijd heel positieve herinneringen zullen aan overhouden