Ja he? Zo lekker gezellig home made!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:59 schreef boem-dikkie het volgende:
Om de één of andere reden vind ik slordig uitziende cheesecakes er 10 x lekkerder uitzien dan van die nette taartjes zoals in de OP.
Foto hierboven ziet er zó lekker uit.
Witte chocolade.quote:
Ik gebruik zelf meestal Philadelphia naturel of gewoon 'eigen merk' roomkaas. Als het maar naturel isquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:11 schreef Stansfield het volgende:
Wat is nou de beste roomkaas die je kan gebruiken voor een cheesecake?
Ja.. monchou is roomkaas..quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:08 schreef -Peach het volgende:![]()
Nog nooit gemaakt, ga ik zeker doen! Of is monchoutaart ook cheesecake?![]()
Ik ga zeker die met witte chocolade en frambozen een keer maken!
Ik ben toch wel erg van de baked cheesecake.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:03 schreef missy_c het volgende:
[..]
Ja.. monchou is roomkaas..
Je hebt baked en unbaked cheescakes..
Ik vind baked cheesecake ook veeeeel lekkerder, en dan laten opstijven in de koelkast.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben toch wel erg van de baked cheesecake.
Hij moet toch echt even een tijdje in de oven, anders vind ik hem niet 'echt' als cheesecake.
Zo'n koelkastding vind ik dan meer gewoon een kwarktaart.
Maar da's puur mijn eigen voorkeur hoor!
Jammer dat dat altijd zo vreselijk lang duurtquote:Op woensdag 4 maart 2009 00:16 schreef celc1us het volgende:
[..]
Ik vind baked cheesecake ook veeeeel lekkerder, en dan laten opstijven in de koelkast.
Ja, ik maak het de avond ervoor en eet ik het de volgende dag pas.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jammer dat dat altijd zo vreselijk lang duurtMoet echt een halve dag, ofzo.
Ik ga even zoeken, ik heb laatst in een ander topic het recept van James Martin voor dark chocolate & orange cheesecake gepost. Ik heb het later zelf aangepast naar witte choc, frambozen en een vleugje limoen, die was ook lekker
Ik heb eigenlijk alleen maar cheesecakes gemaakt waarbij alleen de bodem in de oven ging. En je met gelatine de boel moet opstijven.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:03 schreef missy_c het volgende:
[..]
Ja.. monchou is roomkaas..
Je hebt baked en unbaked cheescakes..
Het is écht een makkie!quote:Op zondag 31 mei 2009 11:26 schreef Noek het volgende:
Greys, ik ga vandaag jouw cheesecake uit de OP maken. Heb je nog snel wat wedstrijdtips of is het een makkie?
Ja dat hoort! Niet helemaal vloeibaar toch? Wel een beetje 'vast' maar nog wel flieberig?quote:Op zondag 31 mei 2009 14:38 schreef Noek het volgende:
Greys! De randjes zijn los en bruining maar de binnenkant is nog wel 1.flieberig. Hoort dat of moet die dan nog langer?
1.nog zacht en smeeuïg, jeweets.
Nooit meer een andere taart, huh?quote:
Wij van de familie en stichting Noek willen allemaal met je trouwen. Het was een friggin makkie, ik zeg het je brother.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Nooit meer een andere taart, huh?![]()
Ik kwijl nog steeds na van dat laatste stukje van vanmorgen![]()
Volgende keer kan je hem met blauwe bessen maken, ook zo lekkerrrrr!
En het was best makkelijk toch? Zelfs wij kunnen het!
Oh my.... dat wordt mijn volgende probeerselquote:Op zondag 31 mei 2009 21:08 schreef PoepSnoet het volgende:
Als er iemand is die nog geen idee heeft wat voor cheesecake hij/zij kan maken:
[ link | afbeelding ]
Oreo Cheesecake![]()
Anders moet ik hem zelf gaan maken en dan moet ik hem ook alleen opeten en dat is niet goed
Is dat zwarte erop wel euhhh de bedoeling???quote:Op zondag 31 mei 2009 21:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh my.... dat wordt mijn volgende probeersel![]()
![]()
Verkopen ze in Volendam geen Oreo koekjes Anniebab?quote:Op zondag 31 mei 2009 21:59 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Is dat zwarte erop wel euhhh de bedoeling???
Jazekersquote:Op zondag 31 mei 2009 22:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Verkopen ze in Volendam geen Oreo koekjes Anniebab?
[ afbeelding ]
Nou, die zijn zwart. En dat is dus dat zwarte op de taart.quote:
Misschien moet je daar van vervolgens weer cheesecake van makenquote:Op maandag 1 juni 2009 13:44 schreef SLP_ het volgende:
cheese cake zelf vind ik niet lekker
maar ben & jerrys strawberry cheesecake daarentegen
Oeh, die lijkt tranentrekkend gezellig en warrig. Ik neem de chocolade/frambozen mee de 9e. Beloofd!quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:34 schreef CarOnline het volgende:
Ik zie het al, dit topic is heilig![]()
Ooooh ik maak altijd de Baked raspberry cheesecake en die mislukt echt nooit!
Weet niet of ie er al tussenstaat maar die is echt ontroerend lekker![]()
De cheesecake met witte chocolade en frambozen klinkt ook niet bepaald vies![]()
Hah, 1 Juli zit ik in Londen en het eerste wat ik doe is naar Starbucks voor een punt cheesecake!
quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:14 schreef CarOnline het volgende:
Ah lekker, ik bak de baked raspberry cheesecake en ik zal Buuv ook ff naar dit topic sleuren, zij kent ook een cheesecake geloof ik.
Cheesecake meet
En die zo makkelijk zelf te makenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:15 schreef Mirjam het volgende:
nom nom nom
van de week bij bagels & beans cheesecake gegeten, die was lang niet zo lekker als de cheesecake die ik een aantal jaren terug had gegeten bij bagels & beans.
Ik leg de frambozen er vlak voor het bakken bovenop en druk ze er dan een beetje half inquote:Op woensdag 24 juni 2009 21:51 schreef bluejean het volgende:
Ook een vraagje! Doe je de frambozen/watvoorfruitdanook door je vulling heen, of leg je ze er voor het bakken bovenop? Of achteraf pas op de taart?
Ik heb hem anderhalve week geleden gemaakt voor mijn broertje, volgens het recept uit een eerder cheesecake topic.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:08 schreef PoepSnoet het volgende:
Als er iemand is die nog geen idee heeft wat voor cheesecake hij/zij kan maken:
[ link | afbeelding ]
Oreo Cheesecake![]()
Anders moet ik hem zelf gaan maken en dan moet ik hem ook alleen opeten en dat is niet goed
da's een kwarktaart geen cheesecakequote:Op woensdag 4 november 2009 18:40 schreef Michellexxx het volgende:
Ik ben simpel begonnen. Chocolade-cheesecake. Gewoon pakje Monchoutaart van Dr.Oetker. Beetje monchou er in, slagroom, zakje van dr. oetker, beetje water en natuurlijk gesmolten chocolade. Als decoratie heb ik gemalen brownie gekozen.. Dat moet vast lekker zijnStraks maar even proeven..
Ik dacht altijd dat je hem erboven op een rooster moest zetten? Dus onder een grote schaal met water die gaat stomen en daarboven op het rooster je cheesecake. Zodat je cheesecake deels 'gaar stoomt' en niet enkel bakt. Niet dat je hem ook echt in de schaal moest leggen, maar misschien heb je wel gelijk.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:49 schreef Bortecinem het volgende:
Nu heb ik gelezen over het bakken van cheesecake in een warm waterbad, hij zou er beter/lekkerder door worden?
Zo maak je een Japanse Cheese Cake!quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:00 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat je hem erboven op een rooster moest zetten? Dus onder een grote schaal met water die gaat stomen en daarboven op het rooster je cheesecake. Zodat je cheesecake deels 'gaar stoomt' en niet enkel bakt. Niet dat je hem ook echt in de schaal moest leggen, maar misschien heb je wel gelijk.
Zelf nog nooit gedaan want mijn cheesecake wordt in mijn gasoven perfect egaal en is ook nog nooit verbrand/te donker geworden. Smaakverschil zal er ongetwijfeld zijn, ik denk dat hij smeuiger blijft, maar nog machtiger is niet de bedoeling, aangezien ik glutenvrij/tarwevrij bak. Dan zou het helemaal een bom in je maag blijven, want koekjesdeeg van glutenvrije/tarwevrije koekjes is 0,0 luchtig en erg machtig.
Ik heb dit ook een keer gehad. Sindsdien gebruik ik een siliconen bakvorm hiervoor, daar kan eenvoudigweg niets doorheen lekken! Ik weet alleen niet of een zachte cheesecake daarvoor geschikt is, want je moet de cake een keer uit de vorm storten.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:49 schreef Bortecinem het volgende:
Gisteren cheesecake gebakken op de reguliere manier (zonder warm waterbad), en hij was perfect! Wel een beetje bobbelig aan de bovenkant, maar voor de rest was 'ie super. Hij was ook binnen no time op door de familie. Nu heb ik gelezen over het bakken van cheesecake in een warm waterbad, hij zou er beter/lekkerder door worden? Ik had nog mon chou over van gisteren en wou het toch eens proberen. Enfin, na het bakblik goed te hebben omwikkeld met aluminium folie, de cheesecake te hebben afgebakken en afgekoeld, opende ik de bakblik.. en ja, je raad het al. De cake was aan de onderkant helemaal doorweekt! Blijkbaar is er door de 3 lagen aluminium folie die ik heb gebruikt toch water in de bakblik gelekt. Ik baalde zo ergHoe doen jullie dat eigenlijk? Is het het waard om het nog een keer te proberen met de kans dat mijn cheesecake weer mislukt? Wordt de cake er echt beter door? Ik merkte wel dat de cake veel egaler was aan de bovenkant, maar proef je ook verschil?
quote:
'Mijn NYC-cheesecake'
Voor 10-14 personen
350 g digestive biscuitjes
120 g ongezouten boter + beetje extra om het bakblik in te vetten
900 g magere kwark, zacht gemaakt
150 gr kristalsuiker
5 grote eieren (liefst biologisch)
sap van 6 limoenen (1 1/4 dl)
geraspte schil van 1 limoen
Voor de merengue
3 grote eiwitten
110 g kristalsuiker
40 g gedroogde kokos
Verhit de oven tot 160 graden/gasovenstand 2 1/2 env et een ronde springvorm van 24 centimeter in. Doe de biscuitjes in de keukenmachine en hak ze tot heel fijne kruimels en meng er dan de gesmolten boter door. Spreid het koekkruimelmengelsel in een gelijkmatige laag uit op de bodem van de ingevette springvorm en druk het overal stevig aan. Zet de vorm in de koelkast terwijl je de vulling maakt.
Mix de kwark glad in een ekuenmachine en doe er geleidelijk de suiker bij. Voeg de eieren een voor een toe en wacht steeds tot het ei helemaal is opgenomen voordat je het volgende erbij doet. Giet er het limoensap bij en laat de machien ngo even draaien tot alles goed gemend is. Maak je geen zorgen als het mengsel er een beetje dun uitziet - dat is de bedoeling. Giet het mengsel op de gekoelde kruimelbodem, spreid het gelijkmatig uit en zet de taart 45 tot 55 minuten in de oven - je wilt dat je cheesecake nog een tikje lobbig is in het midden. Haal de taart uit de oven en laat hem 15 minuten staan om af te koelen. Verhoog de oventemperatuur naar 220 graden of gasovenstand 7.
Klop de eiwitten voor de merengue in een schone kom tot het schuim in zachte pieken blijft staan. Voeg geluidelijk de suiker toe en blijf kloppen tot je een glanzend dik mengsel hebt. Spatel er tenslotte het kokos door. Schep dit mengsel op de afgekoelke kwarktaart en spreid het met de achterkant van een lepel tot aan de rand uit zodat het de kwark volledig afdekt. De laag moet ongeveer 2 centimeter dik zijn. Ik maak er altijd een paar kuiltjes en puntjes om het er extra indrukwekkend uit te laten zien. Zet de taart nog 5 minuten in de oven tot de merengue goudbruin wordt en krokant aanvoelt.
Laat de taart afkoelen en zet hem voor het serveren een paar uur in de koelkast (dit is heel belangrijk). Haal uit voorzichtig uit de vorm, leg hem op een mooie schaal en strooi er de geraspte limoenschil over.
Het zou denk ik wel kunnen, als het maar een bodem heeft. Maar als het een taart is die je daarna nog gaat bakken in de oven dan denk ik dat de karamel wel gaat verbranden. En das nie lekker.quote:Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Vraagje, weet iemand van jullie hier een oplossing voor kwarktaart bodem.
De bodem mag nl. geen gluten, soja(lecithine uit bakboters) bevatten
Zou bijv rijstewafels fijn maken, en een karamel laagje mengen als bodem een beetje werken?
Tussen mijn kwark en cheesecake is het verschil dat kwarktaart kant en klaar uit een pakje komt en cheesecake zelf bereid wordtquote:Op zondag 8 november 2009 23:44 schreef Steve-O het volgende:
Wat is nu het verschil tussen een kwark en een cheescake taart ?
Lijkt me wel, blijft misschien wat los omdat het natuurlijk niet stolt zoals boter of kokos maar het lijkt wel het meest op het origineel. Ik zou het gewoon proberen als ik jou wasquote:Op zondag 8 november 2009 23:34 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar zou dan eventueel zonnebloem olie ook kunnen?
Dat ziet er echt lekker uit! Ik vind citroen in gebakken cheesecake niet lekker maar in yoghurt en kwarktaart/ongebakken cheesecake vind ik het juist zalig. Jammer dat ze die pakjes hier niet verkopen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:22 schreef Anne het volgende:
Hoe kan ik dit topic nou over het hoofd zien.
* Anne eet minstens ieder weekend een stukje cheesecake
Komt met name doordat mijn (schoon)ouders + vriend weten dat ik dit ontzettend lekker vind.
Dus er is altijd wel iemand die aan me denkt, whehe.
Laatst nog een 'review' gemaakt van deze; [Voedsel] Frischkäse Torte!
Rijstewafels werkt niet. Dat is gepofte rijst en dat wordt zacht.quote:Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Vraagje, weet iemand van jullie hier een oplossing voor kwarktaart bodem.
De bodem mag nl. geen gluten, soja(lecithine uit bakboters) bevatten
Zou bijv rijstewafels fijn maken, en een karamel laagje mengen als bodem een beetje werken?
Waar is de kaas?quote:Op zondag 8 november 2009 19:10 schreef Trusten het volgende:
Uit het nieuwe boek van Jamie Oliver, Jamie's Amerika:
[..]
Dank je voor je berichtje, ik weet dat het gewoon uitproberen is, maar ze heeft echt behoorlijk wat erschillende allegrie-en.quote:Op maandag 9 november 2009 23:50 schreef kahlie het volgende:
[..]
Rijstewafels werkt niet. Dat is gepofte rijst en dat wordt zacht.
Mijn moeder heeft gluten en tarwe allergie, dus je kunt glutenvrije-koekjes halen, die kun je gewoon vermalen zoals een gewoon koekjesdeeg. Als het alleen soja-allergie is, maar geen koemelk, dan zou gewone boter moeten kunnen. Je hebt meestal wel iets meer boter nodig en het wordt wat machtiger. Teff-koekjes kunnen ook, die zijn van nature glutenvrij. Let er wel op dat als je bloem wil gebruiken voor je bakblik dat je glutenvrije bloem gebruikt.
Andere mogelijkheid is vanaf scratch koekjes maken van glutenvrij meel.
Nog een andere mogelijkheid is een kokoskoekjes bodem, dat zou in principe ook moeten lukken. Kokoskoeken maak je met kokos van de toko (anders is de kokos te uitgedroogd), eitje en wat suiker, dus daar hoeft dan geen boter in. Dan wordt het geheel nogal machtig, maar het kan wel. Dan zou ik de cheesecake zonder bodem bakken, bodem los bakken en daarna cheesecake op de bodem storten.
Merengue zou trouwens ook moeten kunnen, al wordt het geheel misschien dan wat bros en zoetig.
Bakken voor mensen met allergie is over het algemeen gewoon uit proberenen hopen dat het een beetje ok is
Kn je beter laten dat werkt echt niet. Gesmolten boter wordt gebruikt omdat dat stolt als het eenmaal in de koelkast staat en daardoor word het dus een bodem. Met olie blijven het losse kruimels dan kan je er nog beter niets door doen...succesquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:52 schreef _evenstar_ het volgende:
ik probeer het gewoon eerst eens met de koekjes en scheutje zonnebloem olie.
Jep daar dusquote:
quote:Kwark of plattekaas (algemeen Belgisch-Nederlands) is een soort heel verse kaas. In het Frans is de naam dan ook gewoon verse kaas (fromage frais)
Was het geel en de bovenkant gebruind? Klinkt als een Japanse cheese cake, is ook een beetje nattig.quote:Op maandag 30 november 2009 08:58 schreef TOVOS het volgende:
Ik heb tijdens onze vakantie in Maleisie een aantal keer ontzettend mogen genieten van hun versie van de cheesecake. Je begrijpt dat smaakte naar meer, dus ik ben op zoek.![]()
Hun versie van de cheesecake smaakte zoeter en niet zo zwaar.
Veel minder kwark smaak, juist meer een nattecake (spekkoek) achtige smaak.
Echt super lekker.
Weet iemand hier wat ik ongeveer bedoel en waar ik een recept of winkel kan vinden?
Alvast bedankt!
ik kan die niet vinden, heb je n linkje?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:33 schreef Trusten het volgende:
Die van Marty komt aardig in de buurt!
Cheesecake !!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:35 schreef Mirjam het volgende:
ik kan die niet vinden, heb je n linkje?
Een buisje vanille aroma??quote:Deze cheesecake maak ik altijd.
En elke keer vragen mensen om het recept omdat hij zo lekker is.
Een echte cheesecake hoor je met Philadelphia te maken.
New York Cheesecake:
Ingredienten:
500gr Philadelphia
150gr suiker
8gr maizena
2gr geraspte citroenschil
een buisje vanille-aroma
3gr zout
2 hele eieren
1 eigeel
42gr verse room (zonder suiker en niet opgeklopt!!)
21gr melk
5gr citroensap
187gr digestive koekjes (McVitie's)
75gr boter
Verpulver de koekjes en smelt de boter. Mix dit door elkaar en doe het in de taartvorm.
Druk goed aan zodat er een bodem ontstaat. Zet de taartvorm in de koelkast.
Roer de Philadelphia in een kom los totdat er een creme ontstaat. Voeg de suiker, de maizena, de citroenrasp, de vanille en het zout toe en mix alles goed door elkaar.
Voeg daarna èèn voor èèn de twee hele eieren en het eigeel er door.
Schenk langzaam de room, de melk en de citroensap er bij terwijl je door blijft roeren.
Je hebt nu een vrij vloeibaar mengsel dat je bovenop de taartbodem giet.
Zet de taart in een voorverwarmde oven van 200° voor 10 minuten. Daarna de temperaatuur omlaag draaien naar 150°/160° en de taart nog 45 minuten in de oven laten.
Laat de taart helemaal afkoelen.
Je kunt hem daarna eventueel besmeren met aardbeien die je even in de mixer tot een papje verwerkt.
Laat de taart met het aardbeienmengsel goed koud worden in de koelkast.
En zo ziet hij er dan ongeveer uit:
ik schraap altijd het merg uit een vanillestokje en roer dat door het mengselquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:19 schreef DrukVout het volgende:
[..]
Een buisje vanille aroma??
[ afbeelding ]
Zo een compleet flesje? Is dat niet tering veel???
Bij gebrek aan beter kan het wel hoor, je kan ook nog vanille aroma nemen in zon buisje van Dr. Oetker. Al blijft echte vanille toch lekkerderquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:29 schreef Mirjam het volgende:
ze hadden geen vanille bij de super
is wat zakjes vanillesuiker een goed alternatief?
ga donderdag bakken, geen energie meer voor vandaag
ook arome hadden ze niet, kutsuperquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:58 schreef Trusten het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter kan het wel hoor, je kan ook nog vanille aroma nemen in zon buisje van Dr. Oetker. Al blijft echte vanille toch lekkerder
Kun je geen rijstemelk gebruiken in plaats van melk? En anders melk van Minus-L, die is lactosevrij (ik vind 'm alleen niet te zuipen, veel te zoet, maar voor taart maakt dat niet uit).quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:52 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dank je voor je berichtje, ik weet dat het gewoon uitproberen is, maar ze heeft echt behoorlijk wat erschillende allegrie-en.
Zo gaan teff en kokos dus beiden niet.
Boter bevat sojalecithine, daar reageert ze ook op.
De cheesecake zelf gaat wel omdat ze wel tegen koemelk kan, maar niet tegen lactose, maar daar hoor ik dus maandag van of ze tabletten mag die de lactose omzetten.
Er komt ook verders geen smaakje oid door, hooguit wat schijfjes banaan erop.
meer fruit als dat anders dan druiven, maar dat lijtk me geen combinatiegaat niet.
ik probeer het gewoon eerst eens met de koekjes en scheutje zonnebloem olie. een bodempje te maken.
En anders desnoods maar bodemloos
Maar zou zo graag voor haar vierde verjaardag eindelijk eens een taartje maken voor haaren dat rijstewafel gebeuren was het enige wat ik zo kon verzinnen
Ik gebruik altijd bastognekoeken. Deze zijn van nature al wat harder en blijven dan ook wat knapperigerquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:04 schreef Mirjam het volgende:
zo, cheesecake is klaar, en hij's lekker
maar 1 dingetje, de bodem is zo zacht. en ik vind het lekker als de bodem wat harder is. hoe blijft de bodem wat knapperiger?
had een bodem van verkruimelde countrycookies met boter, goed aangedrukt, daarna kwartiertje in de oven
Zie mijn post hierboven, ja dus!quote:Op zondag 7 februari 2010 20:00 schreef LieLie het volgende:
Ik heb een vraagje over roomkaas/monchou, misschien weet iemand dat hier..
Ik gebruik voor Monchoutaarten en laatst voor een cheesecake die MonChou..
Maar nu hadden ze bij de Aldi ook bakjes roomkaas.. Maar is dat dan hetzelfde? Of kan het in elk geval allebei?
Omdat die van de Aldi iets zachter is ook..
Ligt er aan wat je er mee wilt doen allemaal. Ik heb een Kenwood Patissierquote:Op woensdag 21 april 2010 22:22 schreef Sam81 het volgende:
heeft iemand nog een tip voor de perfecte keukenmachine?
Ziet er lekker uit. Zelf vind ik opgestijve cheesecake (of kwarktaart) wel lekker. Eigenlijk nog nooit een gebakken cheesecake gemaakt.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:43 schreef heaven7 het volgende:
Ik wilde deze gaan maken vandaag:
http://www.mijnreceptenbo(...)cheesecake-3076.html
Hoewel echt gebakken cheesecakes me meer aanstaan..
Die moet ik nog een keer testen. Wat is jouw favoriete dan?quote:Op donderdag 22 april 2010 12:35 schreef heaven7 het volgende:
Ik juist alleen maar gebakkenheerlijk! Maar deze is wel erg eenvoudig te maken dus ik ga het gewoon doen
Een new yorker cheesecake uit een Zweeds receptenboek wat ik hier hebquote:Op donderdag 22 april 2010 13:19 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Die moet ik nog een keer testen. Wat is jouw favoriete dan?
Ik heb het al geprobeerd, ik heb namelijk een rekje die best hoog staat, daarop in een vorm die cake gebakken, bovenkant bijna zwart, maar dat kon ik er heel gemakkelijk afhalen, toen nog even gebakken waarna ik hem ondersteboven in de vorm nog een tijdje heb laten bakken. Steeds op 130 graden. En nu is ie goed en fantastisch (ik heb die baileys chocolade brownie cheesecake gemaakt).quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:17 schreef SilkenTofu het volgende:
Lukt het ook in een goedkope combimagnetron om een cheesecake te maken? Mijn brownies bijvoorbeeld lukken meestal wel, maar soms ook niet, als ik ze maar plat maak.
Oh das fijn voor je!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:55 schreef SilkenTofu het volgende:
[..]
Ik heb het al geprobeerd, ik heb namelijk een rekje die best hoog staat, daarop in een vorm die cake gebakken, bovenkant bijna zwart, maar dat kon ik er heel gemakkelijk afhalen, toen nog even gebakken waarna ik hem ondersteboven in de vorm nog een tijdje heb laten bakken. Steeds op 130 graden. En nu is ie goed en fantastisch (ik heb die baileys chocolade brownie cheesecake gemaakt).
Wagamama? Ik dacht dat ze daar alleen maar noodles deden...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:12 schreef Dwab het volgende:
Ik heb net het hele topic gelezen + het voorgaande, want ik ben namelijk echt dól op cheesecakeVooral die van de Wagamama, kennen jullie die? Anders echt zeker een keer proberen. Kost je wel 6 euro 50, maar dan heb je wel wat.
Als iemand daar het recept van weet dan hou ik me aanbevolen. Ik ga van de week even een mooi recept uitkiezen uit dit topic om zelf te maken. Ben erg benieuwd!! Ik vind met witte chocolade, cranberry's en een blaadje munt echt de perfecte smaakcombinatie, dus dat zal het wel worden
Ze hebben ook toetjes. Ik vind de gerechten bij Wagamama wel redelijk, maar niet dat ik er echt naar verlang ofzo, of steeds wil terugkomen, maar de cheesecake... DAMN!! Als je die 1 keer geproefd hebt dan nestelt die smaak zich in je hoofd en wil je alleen maar meeeeer.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:42 schreef Marlalala het volgende:
[..]
Wagamama? Ik dacht dat ze daar alleen maar noodles deden...
Nouja ben er ook lang niet meer binnen geweest hoor.
Ja,smaakte goed! Teminste,dat denk ik,had nog nooit eerder cheesecake gegetenquote:
Mijn ervaring ermee staat een paar posts terug beschreven.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:25 schreef Snarf het volgende:
Snif.
Heeft er iemand ervaring met cheesecakes bakken in magnetron-heteluchtoven-combinaties? Ik weet uit ervaring al dat de temperaturen en tijden nooit kloppen, maar cheesecakes lukken nog steeds niet.
Neem nou het bovenste recept. ongeveer een half uurtje op 160 graden. In eerste instantie heb ik 40 min. op 180 graden gebakken. Kletsnat, halverwege de bodem pas niet-vloeibaar meer. Nu doe ik er nog eens 30 min. op 230 graden bij. Kijken wat dat oplevert.
Vraag: weet iemand die ook een dergelijk k*tapparaat als ik gebruik, wat ongeveer de omrekenfactoren qua tijd en temperatuur zijn om goede resultaten te krijgen?
Die heb ik wel eens gemaakt, toen dat boek nog niet met m'n ex was wegverhuist. Maar zonder dat laagje zure room mis je wel net dat beetje extra.... Ook al lijkt het idee van zure room op cheesecake misschien wel vies.quote:Op zondag 9 mei 2010 10:34 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,smaakte goed! Teminste,dat denk ik,had nog nooit eerder cheesecake gegetenOfficieel hoor je hem 50 minuten te bakken en hoor je er nog een laagje van zure room en suiker overheen te doen,maar dat heb ik weggelaten
Ja,toch wel? Hmm,de volgende keer toch maar weer eens doen danquote:Op maandag 10 mei 2010 22:13 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Die heb ik wel eens gemaakt, toen dat boek nog niet met m'n ex was wegverhuist. Maar zonder dat laagje zure room mis je wel net dat beetje extra.... Ook al lijkt het idee van zure room op cheesecake misschien wel vies.
Snif, kookboek, ik mis je
Net even teruggebladerd voor het recept,maar wat zien die dingen er godsgruwelijk lekker uitquote:Op donderdag 13 mei 2010 17:13 schreef SilkenTofu het volgende:
De cheesecake (stukje terug baileys brownie cheesecake) die ik gister heb gemaakt is perfect gelukt. En dat terwijl ik in een magnetronoven heb gebakken.
Ik heb zo'n rode silliconenbakvorm. Cake gemaakt volgens recept en dan steeds 10 minuten bakken op 110 graden en dat 3 keer. Perfect!
Aangezien het vandaag toch een vrije dag was, heb ik maar eens gepoogd om 'm te reverse-engineren. Volgens mij is het nog wel redelijk gelukt ook. Ik heb er wel nog een hand vol rozijnen ingegooid, niet omdat ie het nodig heeft, maar gewoon omdat het kan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,toch wel? Hmm,de volgende keer toch maar weer eens doen dan
Ach,lief toch.De boeken zijn gewoon nog te koop hoor
Ziet er heerlijk uit!quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Aangezien het vandaag toch een vrije dag was, heb ik maar eens gepoogd om 'm te reverse-engineren. Volgens mij is het nog wel redelijk gelukt ook. Ik heb er wel nog een hand vol rozijnen ingegooid, niet omdat ie het nodig heeft, maar gewoon omdat het kan.
[ afbeelding ]
In plaats van dat boek te kopen, kan ik natuurlijk ook een leuk iemand (V, 25-32) zoeken die dat boek al heeft.
Je bent toch ook vrouw?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit!![]()
Hé jammer,ik voldoe maar aan één critiria.Ik heb het boek,en ben 22
Je hebt zó gelijk! Ik voldoe dan ineens aan twee van de driequote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Je bent toch ook vrouw?
Ik heb het boek niet, stond er wel bij te kwijlen van de week in de winkel
Hoe bedoel je? Er zijn toch van die omreken-programma's?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:37 schreef _Loki het volgende:
Oooh ik heb op vakantie in Zweden voor het eerst Caramel pecan cheesecake op en die wil ik nu zelf maken, maar ik kan geen recept vinden met Nederlandse hoeveelheden
Voor cups bestaan ook tabellen;quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:47 schreef _Loki het volgende:
Ja dat is ook zo, maar Nederlands is altijd makkelijker
Ik kijk ook wel even voor omrekenprogramma's.
Edit: Die omrekendingen heb ik ook niet veel aan, veel recepten hebben ook cups met koekjes enzo
Dan moet je een setje cups kopen, kun je alles instoppen wat je wiltquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:58 schreef _Loki het volgende:
Maar 1 cup suiker is toch heel anders dan 1 cup bloem ofzo? En die tabellen zijn er niet voor roomkaas oid.
Had je er klop-fix door het mengsel gedaan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Laatst nog monchoutaart gemaakt maar echt stijf worden wou hij niet.. misschien wat langer in de koelkast laten staan.
Jup. Klopfix door de slagroom, dat geheel eerst laten opstijven en toen monchou. Dat recept lijkt op wat ik heb gemaakt alleen ik deed het uit mijn hoofd. Het was wel erg lekker, maar niet echt stevig.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Had je er klop-fix door het mengsel gedaan?
Ik gebruik altijd dit recept, werkt echt perfect.
Eerst laten opstijven in de koelkast en daarna pas de monchou erdoor?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:59 schreef boem-dikkie het volgende:
Jup. Klopfix door de slagroom, dat geheel eerst laten opstijven en toen monchou. Dat recept lijkt op wat ik heb gemaakt alleen ik deed het uit mijn hoofd. Het was wel erg lekker, maar niet echt stevig.
Nja moet ik maar eens proberen. Ik had wat tips van mijn baas (kok) in restaurant opgevolgd aangezien hij altijd geniale monchoutaart maakt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:17 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Eerst laten opstijven in de koelkast en daarna pas de monchou erdoor?
Misschien kan je de volgende keer proberen, zoals omschreven wordt in het recept:
Eerst slagroom+klopfix kloppen, monchou fijnprakken met de suiker en dan samen nog even goed mengen en als de monchoutaart helemaal af is, dan pas in zijn geheel laten opstijven in de koelkast.
tot zo!quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:34 schreef Debsterr het volgende:
Nou, we nemen straks de cheesecake mee op visite, ben erg benieuwd of 'ie gelukt is en of 'ie in de smaak valt!
wow! nom!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:45 schreef n105 het volgende:
Deze lijkt mij geweldig, en ga ik dit weekend maken, gelezen op Foodgawker
[ afbeelding ]
Apple Cinnamon Cheesecake Recipe
Gingersnap Crust
2 cups gingersnap cookie crumbs {about a 14 ounce package of cookies}
2 tablespoons brown sugar
pinch of salt
6 tablespoons unsalted butter; melted
Spiced Cheesecake Filling
4 {8 ounce} packages of cream cheese; room temperature
1 ¼ cup granulated sugar
4 large eggs; room temperature
3/4 cup heavy cream
1 tablespoon pumpkin pie spice
1 tablespoon pure vanilla extract
Apple Topping
1/4 cup unsalted butter
2 tablespoons all-purpose flour
¾ cup apple cider
1/4 cup white sugar
1/4 cup packed brown sugar
1 teaspoon cinnamon
½ teaspoon pure vanilla extract
Juice of ½ lemon
2 Granny Smith apples – peeled, cored and sliced
Directions
1. Preheat oven to 350 degrees F. Tightly wrap a 9 inch springform pan in heavy duty foil. This step prevents leaks when using a water bath. I also take the extra step by placing the foil wrapped spring form pan inside an oven bag while baking*.
2. Mix together the crust ingredients {gingersnap cookie crumbs, brown sugar, salt and melted butter} and press into the bottom of the pan and about 1 ½ inches up the sides. Bake for 7 minutes and cool completely on a wire rack.
3. Begin to boil a large pot of water for the water bath.
4. In the bowl of your stand mixer fitted with the paddle attachment, combine the cream cheese and sugar; mix until smooth {about 2 minutes}. Add eggs, one at a time,
fully incorporating each before adding the next. Make sure to scrape down the bowl in between each egg. Add heavy cream, pumpkin pie spice and vanilla; combine until
thoroughly incorporated and smooth in texture.
5. Pour batter into prepared crust. Place pan into a larger pan and pour boiling water into the larger pan until halfway up the side of the cheesecake pan.
6. Bake 45 to 55 minutes, the edges will appear to be set, but the center will still have some jiggle to it. At this point, close the oven door, turn the heat off, and let the cheesecake rest in the oven for at least one hour, but up to 3 hours. After the recommended cooling time has passed, carefully remove the cheesecake from the water bath and place on a cooling rack to cool completely. Once the cake is completely cooled, place it into the refrigerator for at least 5 hours.
7. Three hours before serving, prepare the apple topping.
8. Mix together the sugar, cinnamon, and nutmeg in a small bowl. In another bowl, sprinkle apples with the juice of ½ lemon and toss.
9. Melt butter over medium heat; whisk in flour and stir for about one minute. Slowly whisk in the apple cider followed by the sugar and spice mixture made in the previous step.
10. Add in the apples and cook until slightly tender {about 5-7 minutes} stirring constantly. Once apples have reached a desired texture and the sauce has thickened, remove pan from heat and stir in vanilla extract. Allow apple topping to cool completely before topping the cheesecake. Arrange apples on cheesecake and chill for at least one hour before serving.
Storage:
Cheesecake will store covered and refrigerated for up to three days.
Opa was er blij meequote:
quote:Neeee foto'sOp vrijdag 22 oktober 2010 17:41 schreef FutureFairytale het volgende:
net uit de oven gehaald! Mn allereerste cheesecake!nu af laten koelen en daarna de gemarineerde aardbeien erop en dan.. Proeven!
quote:klikOp vrijdag 22 oktober 2010 17:56 schreef Windigo het volgende:
[..]
Neeee foto'sWelk recept heb je gebruikt?
quote:Klinkt alsof ik het binnenkort ook eens ga maken, heb ook nog nooit cheesecake gemaakt namelijk
quote:Ik zou dan gewoon appelsap gebruiken, azijn is veel te zuur joh.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:05 schreef n105 het volgende:
Ik ga dus morgen die cheesecake met appelmaken zie bovenaan deze pagina.
Maar nu heb ik appelciderazijn gekocht ipv appelcider Zou dat kunnen?
Wie heeft een idee? Of zal ik ipv appelcider appelsap kunnen gebruiken en een klein deel appelciderazijn?
quote:Mij is dat jammer genoeg allemaal veel te zoet. Die cheesecake uit de OP is ook veel en veel te zoet naar mijn smaak, zeker een stuk minder witte chocolade en suiker is noodzakelijk om nog wat van de rest van de ingredienten te proeven.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:28 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vandaag voor de derde keer witte chocolade cheesecake gemaakt voor de volgende verjaardag omdat ie elke keer zo'n hit is. Heel makkelijk ook: mascarpone, roomkaas, slagroom, suiker, vanillearoma en gesmolten witte chocolade mixen en op een koekkruimelbodem strijken. Nachtje in de koelkast en afmaken met aardbeien gemarineerde in honing
quote:Eigenlijk valt het best mee, er gaat maar 65 gram suiker in tegenover ruim 500 g roomkaas en slagroom, de witte chocolade (ook 500 g) is wel zoet maar deze taart is zeker niet mierzoet, aardig in evenwichtOp zondag 24 oktober 2010 10:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mij is dat jammer genoeg allemaal veel te zoet. Die cheesecake uit de OP is ook veel en veel te zoet naar mijn smaak, zeker een stuk minder witte chocolade en suiker is noodzakelijk om nog wat van de rest van de ingredienten te proeven.
Heb jij hier geen moeite mee? Naar mijn mening hoort een cheesecake niet zo zoet te zijn.
quote:Wat zijn gingersnap cookies? Heb wel gegoogled maar kom er niet echt achter of wij hier iets vergelijkbaars hebben. Toen ik de foto zag dacht ik aan speculaas....of zit ik helemaal in de verkeerde hoek?Op dinsdag 19 oktober 2010 08:45 schreef n105 het volgende:
2 cups gingersnap cookie crumbs {about a 14 ounce package of cookies}
quote:Op zondag 24 oktober 2010 13:42 schreef Vandaag... het volgende:
gingersnaps zijn gemberkoekjes. Zeker geen speculaas. Ik heb ze wel eens bij de biologische winkel gezien en je kan ze ook zelf maken:
http://www.ah.nl/kookschr(...)d=7626&userid=100277
Goeie kick, laatst deze witte chocolade cheesecake gemaakt. Er wordt helemaal geen extra suiker toegevoegd dus hij is niet te zoet & erg lekker!quote:Op zondag 24 oktober 2010 10:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mij is dat jammer genoeg allemaal veel te zoet. Die cheesecake uit de OP is ook veel en veel te zoet naar mijn smaak, zeker een stuk minder witte chocolade en suiker is noodzakelijk om nog wat van de rest van de ingredienten te proeven.
Heb jij hier geen moeite mee? Naar mijn mening hoort een cheesecake niet zo zoet te zijn.
Niet dat ik binnenkort weer een cheesecake ga maken, maar hij staat nu in m'n favorieten voor later, dankjequote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:57 schreef Semafoor73 het volgende:
[..]
Goeie kick, laatst deze witte chocolade cheesecake gemaakt. Er wordt helemaal geen extra suiker toegevoegd dus hij is niet te zoet & erg lekker!
ja, die smaakte toen goddelijk. Net alsof je een mond vol room had met lekker smaakje!!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:15 schreef Mirjam het volgende:
nom nom nom
van de week bij bagels & beans cheesecake gegeten, die was lang niet zo lekker als de cheesecake die ik een aantal jaren terug had gegeten bij bagels & beans.
De Vanilla Bean Cheesecake van de Cheesecake Factory is legendarischquote:Op donderdag 10 februari 2011 11:13 schreef chocolatelover het volgende:
[..]
ja, die smaakte toen goddelijk. Net alsof je een mond vol room had met lekker smaakje!!
Ben daar al lang niet meer geweest. Ze hebben er hier geen, jammer genoeg. Na een dagje winkelen is zoiets zoets wel lekker.
Oh! Ik wil! Die kan ik ook wel voor mn verjaardag maken!quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 23:28 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vandaag voor de derde keer witte chocolade cheesecake gemaakt voor de volgende verjaardag omdat ie elke keer zo'n hit is. Heel makkelijk ook: mascarpone, roomkaas, slagroom, suiker, vanillearoma en gesmolten witte chocolade mixen en op een koekkruimelbodem strijken. Nachtje in de koelkast en afmaken met aardbeien gemarineerde in honing
Ik heb hem eergister gemaakt, hij was echt heel lekker. *TIP* Hij was nóg lekkerder (en steviger) na een dag in de koelkast!quote:Op zondag 13 februari 2011 00:39 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oh! Ik wil! Die kan ik ook wel voor mn verjaardag maken!
Ik vind 150 gram boter echt heel veel. Ik doe er zelf meestal een paar eetlepels gesmolten boter bij, net genoeg dat het plakt maar ook weinig genoeg om het crunchy te houden.quote:Op maandag 14 februari 2011 08:41 schreef Cyntiaa het volgende:
Klein vraagje voor de gevorderdenGisteren een heeerlijke cheesecake gemaakt volgens dit recept http://www.smulweb.nl/114(...)secake-met-bosbessen maar de bodem is te zacht gebleven. Wat voor bodem kan ik de volgende keer beter maken?
Dat is inderdaad écht heel veel. Ik heb hem laatst gemaakt met ongeveer 50 gram boter en een half pak verkruimelde koekjes (ongeveer 0,5 cm bodem) en die was eigenlijk al iets aan de zachte kant. Als je de koekjes en de boter mengt moet het niet pap/pasta achtig worden maar er nog een beetje droog uitzien. Met de bolle kant van een lepel kan je het dan aanduwen op de bodemquote:Op maandag 14 februari 2011 10:19 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ik vind 150 gram boter echt heel veel. Ik doe er zelf meestal een paar eetlepels gesmolten boter bij, net genoeg dat het plakt maar ook weinig genoeg om het crunchy te houden.
Mag ik hier het recept van?quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 23:28 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ja hoorquote:
Tuurlijk!quote:Op zondag 13 februari 2011 10:46 schreef LieLie het volgende:
Vraagje over het recept uit de op: ik kan toch ook de frambozen/cranberries weglaten? En er later vruchtjes bovenop leggen oid?
Want dan gebruik ik dat recept, en leg ik daar wat in honing gemarineerde aardbeien bovenop?
Ben bang dat deze weer te zoet voor mij is, dus zou je even kunnen aangeven of deze aan de zoete kant is?quote:Op maandag 14 februari 2011 15:05 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Nodig:
130 g verkruimelde biscuitjes
65 g boter
250 ml slagroom
250 g mascarpone
250 g roomkaas
65 g suiker
1 tl vanille aroma
500 g witte chocolade, in stukjes
375 g aardbeien, schoongemaakt
1,5 el honing
Een vrij kleine springvorm
Maak een kruimelbodem in de met bakpapier beklede springvorm door de biscuitkruimels te mengen met gesmolten boter en deze in de vorm te strijken. Zet in de koelkast.
Klop in een grote kom de mascarpone en roomkaas zacht met de suiker en t vanille aroma. Klop er dan de slagroom door tot het mengsel glad is. Smelt ondertussen au bain marie de chocolade.
Mix als laatste de gesmolten chocolade door t mengsel tot het weer homogeen is. Stort het op de bodem in de spring vorm en strijk t glad. Zet een aantal uren in de koelkast om op te stijven.
Marineer de aardbeien in de honing en schep deze voor het serveren op de taart.
En genieten maar! Heerlijk en simpel, veel beter word het niet![]()
Ik gebruik ook wel eens van alle ingredienten wat meer om een grotere taart te maken, de verhoudingen komen niet heel nauw, gaat altijd prima!
Ik heb laatst een redelijk vergelijkbare cheesecake gemaakt met 200 gram minder chocolade én zonder suiker. En deze hoefde echt niet zoeter. Dus ik denk dat als je niet van zoet houdt, je ook beter voor de optie zonder suiker kan kiezen.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ben bang dat deze weer te zoet voor mij is, dus zou je even kunnen aangeven of deze aan de zoete kant is?
Dankje, dat dacht ik al want 90% van de cheesecakes die ik eet vind ik veel en veel te zoet.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb laatst een redelijk vergelijkbare cheesecake gemaakt met 200 gram minder chocolade én zonder suiker. En deze hoefde echt niet zoeter. Dus ik denk dat als je niet van zoet houdt, je ook beter voor de optie zonder suiker kan kiezen.
Dank je wel!quote:Op maandag 14 februari 2011 15:05 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Nodig:
65 g boter
250 ml slagroom
250 g mascarpone
250 g roomkaas
65 g suiker
1 tl vanille aroma
1,5 el honing
Maak een kruimelbodem in de met bakpapier beklede springvorm door de biscuitkruimels te mengen met gesmolten boter en deze in de vorm te strijken. Zet in de koelkast.
Klop in een grote kom de mascarpone en roomkaas zacht met de suiker en t vanille aroma. Klop er dan de slagroom door tot het mengsel glad is. Smelt ondertussen au bain marie de chocolade.
Mix als laatste de gesmolten chocolade door t mengsel tot het weer homogeen is. Stort het op de bodem in de spring vorm en strijk t glad. Zet een aantal uren in de koelkast om op te stijven.
Ik gebruik ook wel eens van alle ingredienten wat meer om een grotere taart te maken, de verhoudingen komen niet heel nauw, gaat altijd prima!
De bodem hoef je niet te bakken?quote:Op maandag 14 februari 2011 15:05 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Nodig:
65 g boter
250 ml slagroom
250 g mascarpone
250 g roomkaas
65 g suiker
1 tl vanille aroma
1,5 el honing
Nee de bodem bestaat uit gesmolten boter en koekkruimels, als deze in de goede verhouding een tijdlang in de koelkast heeft gestaan dan krijg je gewoon een stevige bodemquote:Op woensdag 16 februari 2011 09:06 schreef CarOnline het volgende:
[..]
De bodem hoef je niet te bakken?
En dit is gewoon een stevige cheesecake?
Misschien dat ik 'm van t weekend dan ga maken.
En natuurlijk die ene die ik vorig jaar ergens gepost heb, die is altijd goed!
Oke, en hoe lang is een tijdlang? En gewoon samen met de rest van de ingrediënten of eerst een tijd alleen de bodem?quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee de bodem bestaat uit gesmolten boter en koekkruimels, als deze in de goede verhouding een tijdlang in de koelkast heeft gestaan dan krijg je gewoon een stevige bodem
Precies!!quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:33 schreef piepkuiken21 het volgende:
tot de bodem afgekoeld is, daarna de vulling en dan een nacht in de koelkast
Ja, maar het maakt nogal uit of ik een pakje slagroom dicht laat, of open heb, voor de houdbaarheidsdatumquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zou zeggen zolang als het product met de kortste houdbaarheidsdatum van je ingrediënten. Mits in de koelkast bewaard.
Maar misschien is er iemand die een argument heeft waarom dat niet zo is
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:40 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, maar het maakt nogal uit of ik een pakje slagroom dicht laat, of open heb, voor de houdbaarheidsdatum
Volgens mij komt dat niet zo nauw. Je kan hem vast wel een dag of 5 bewaren in een afgesloten box ofzo.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:40 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, maar het maakt nogal uit of ik een pakje slagroom dicht laat, of open heb, voor de houdbaarheidsdatum
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:00 schreef Deimos000 het volgende:
Hè bah.. de witte chocolade cheesecake was behoorlijk gebarsten.. Vast te snel gekoeld..
Toch nog wat moois van kunnen maken dacht ik zelf
[ afbeelding ]
Als je op de afbeelding van de taart klikt kom je bij het receptquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:28 schreef anita82 het volgende:
Hoi iedereen,
Ik wilde het antwoord van poepsnoet quoten maar op een of andere manier lukt dat niet???
Als iemand mij kan vertellen welk knopje ik daar voor moet gebruiken graag, want ik kan het niet vinden??
Maar mijn vraag.......
Heb je het recept voor mij van die Oreo koekjes cheesecake??
Thanx
groetjes
Anita
Lie even een vraag; heb je echt maar 100 gram biscuit en 50 gram boter gebruikt? ik wil em ook maken maar lijkt me zo weinig. voor MonChou bodem gebruik ik al ruim 200 gram koekjes en 125 gram boter.....quote:Op zondag 20 februari 2011 10:55 schreef LieLie het volgende:
Hierbij nog even mijn versie van de witte chocolade cheesecake met honingaardbeien!
Heb het recept uit de OP gebruikt, zonder het fruit, en daar later aardbeien op gelegd.
En hij was lekker!!![]()
Supergemakkelijk inderdaad en hij viel enorm goed in de smaak
[ afbeelding ]
ohhh wat jammer, dat is mij nog nooit gebeurt, hoe heb je dat toch voor elkaar gekregen!?quote:Op zondag 20 februari 2011 11:29 schreef CarOnline het volgende:
Ohhh!
Mijn cheesecake van Zo-is-dat wilde niet stevig worden, het bleef een soort cheesepudding!
Niet helemaal de bedoeling, snap er niets van.
Blijkt maar weer dat ik niet in de wieg gelegd ben voor dit soort dingen!
Was wel lekker overigens.
Volgens mij heb ik ongeveer 150 gram biscuit en 50 gram boter gebruikt. En dat is echt genoeg boter hoor! Als je hem daarna een half uurtje in de koelkast zet is ie gewoon stevig. 125 gram lijkt me vies vet!quote:Op zondag 20 februari 2011 13:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lie even een vraag; heb je echt maar 100 gram biscuit en 50 gram boter gebruikt? ik wil em ook maken maar lijkt me zo weinig. voor MonChou bodem gebruik ik al ruim 200 gram koekjes en 125 gram boter.....
Heb je Adblock Plus?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:28 schreef anita82 het volgende:
Hoi iedereen,
Ik wilde het antwoord van poepsnoet quoten maar op een of andere manier lukt dat niet???
Als iemand mij kan vertellen welk knopje ik daar voor moet gebruiken graag, want ik kan het niet vinden??
Maar mijn vraag.......
Heb je het recept voor mij van die Oreo koekjes cheesecake??
Thanx
groetjes
Anita
onder dit regeltje: dinsdag 22 februari 2011 @ 18:25:34 #268 (dat zie je rechtsboven) als je daar met je muis overgaat komen er (normaal gesproken) wat tekentjes te voor schijn.. en dan moet je die rechtse hebben een soort comma;s met een rondje..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:25 schreef anita82 het volgende:
zo ver ik kan zien heb ik geen adblock plus.
nog andere ideeën?
thanx
Gevonden, volgens mijn man hadden we toch adblock plus.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
onder dit regeltje: dinsdag 22 februari 2011 @ 18:25:34 #268 (dat zie je rechtsboven) als je daar met je muis overgaat komen er (normaal gesproken) wat tekentjes te voor schijn.. en dan moet je die rechtse hebben een soort comma;s met een rondje..
en anders hier even lezen en evt verder vragen, ze weten er vast raad mee
FOK!features, Bugs & Development
Ooooooh, ik wil ook!!quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:22 schreef Yannick567 het volgende:
Mijn cheesecake zit in de oven. Recept van de OP gebruikt met witte chocolade
Ik denk dat een cheesecake daar prima voor geschikt isquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Even een vraagje, excuses als het hier wellicht al ergens vermeld is, het is me even iets te veel leeswerkMaar kan je een cheesecake invriezen?? Blijft het dan lekker als het ontdooit is?
Hoe doe je dat precies, in zo'n bakring? Kun je die gewoon invetten (lees: helpt dat?) of ga je dan aan de slag met bakpapier e.d.? Of denk ik veel te moeilijk en komt het er sowieso wel uit?quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:50 schreef McGilles het volgende:
Van het weekend weer cheesecake als toetje maken voor gasten die komen eten.
Ik maak ze tegenwoordig in een bakring, dan voor het serveren even de ring verwijderen en je hebt een prachtig kunstwerkje op tafel, 10x mooier dan een punt en eet nog lekkerder ook
Even met de brander heel kort de bakring verhitten (10 seconden oid) en dan kan je hem er zo afhalen en hou je een perfect cheesecakeje overquote:Op donderdag 10 maart 2011 12:57 schreef Taartje het volgende:
[..]
Hoe doe je dat precies, in zo'n bakring? Kun je die gewoon invetten (lees: helpt dat?) of ga je dan aan de slag met bakpapier e.d.? Of denk ik veel te moeilijk en komt het er sowieso wel uit?
Volgens mij is er wat discussie hier over of je een ongebakken cheesecake, een cheesecake mag noemenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Is dat monchou taart nou hetzelfde als cheesecake ?
En die is niet eens zo slecht. Maar misschien verschilt het per filiaal. Toch maar eens een springvorm kopen trouwens, want die zelfgemaakt zie er wel erg lekker uit.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:18 schreef Mirjam het volgende:
purmerend, da's uit de buurt, anders had je wel eens mogen proeven hier, heb altijd teveel
maar ga anders eens naar bagels en beans, die hebben ook altijd cheesecake op de kaart staan
Ja, MonChou is gewoon een merknaam voor roomkaasquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:49 schreef Schenkstroop het volgende:
Oja want monchou wordt ook gebruikt bij een cheesecake die je in de oven bakt toch? Ik heb zelf geen oven maar wil een keer een cheesecake proeven.
Ha natuurlijk, het ligt ook zo voor de hand he maar alleen nu pas leg ik dat verbandquote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:52 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, MonChou is gewoon een merknaam voor roomkaas
Waarom zou witte chocolade niet smelten? Smelt hier altijd perfect hoorquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Vandaag mijn 2e cheesecake gemaakt (witte choco) en gister de 1e
Maar mijn collega's hebben hem bijna op gegeten dus nog maar een gemaakt voor de visite van morgen.
Dit keer ook een laag gesmolten witte chocolade (voor zo ver dat smelt) er over gegoten, morgen nog af maken met aarbeistukjes en dan ben ik erg benieuwd
Hier niet, werd niet zo mooi vloeibaar als pure choco. Maar het is wel gelukt er een mooie laag van te maken. Maak wel ff foto's als het allemaal klaar isquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Waarom zou witte chocolade niet smelten? Smelt hier altijd perfect hoor
Te weinig witte chocolade / teveel suiker / te veel boter in de bodem?quote:Op zondag 20 maart 2011 10:48 schreef heaven7 het volgende:
Nou niets gaat boven mn newyorker cheesecake uit mn zweedse kookboek.. ik proef heul geen witte chocola? En de bodem is maar zompig
Exact het recept aangehouden met alle ingrediënten.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Te weinig witte chocolade / teveel suiker / te veel boter in de bodem?
Een recept hoeft toch niet heilig te zijn? Als jij de smaak/structuur niet goed vindt moet je er blijkbaar iets aan aanpassen. En ik denk 1 van die dingen die ik net noemde.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:57 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Exact het recept aangehouden met alle ingrediënten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |