abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:49:16 #76
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_74448400
Ik ga morgen weer de taart van Nigella maken: chocolatecheesecake!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_74448703
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:49 schreef Bortecinem het volgende:
Nu heb ik gelezen over het bakken van cheesecake in een warm waterbad, hij zou er beter/lekkerder door worden?
Ik dacht altijd dat je hem erboven op een rooster moest zetten? Dus onder een grote schaal met water die gaat stomen en daarboven op het rooster je cheesecake. Zodat je cheesecake deels 'gaar stoomt' en niet enkel bakt. Niet dat je hem ook echt in de schaal moest leggen, maar misschien heb je wel gelijk.

Zelf nog nooit gedaan want mijn cheesecake wordt in mijn gasoven perfect egaal en is ook nog nooit verbrand/te donker geworden. Smaakverschil zal er ongetwijfeld zijn, ik denk dat hij smeuiger blijft, maar nog machtiger is niet de bedoeling, aangezien ik glutenvrij/tarwevrij bak. Dan zou het helemaal een bom in je maag blijven, want koekjesdeeg van glutenvrije/tarwevrije koekjes is 0,0 luchtig en erg machtig.
pi_74453472
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:00 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat je hem erboven op een rooster moest zetten? Dus onder een grote schaal met water die gaat stomen en daarboven op het rooster je cheesecake. Zodat je cheesecake deels 'gaar stoomt' en niet enkel bakt. Niet dat je hem ook echt in de schaal moest leggen, maar misschien heb je wel gelijk.

Zelf nog nooit gedaan want mijn cheesecake wordt in mijn gasoven perfect egaal en is ook nog nooit verbrand/te donker geworden. Smaakverschil zal er ongetwijfeld zijn, ik denk dat hij smeuiger blijft, maar nog machtiger is niet de bedoeling, aangezien ik glutenvrij/tarwevrij bak. Dan zou het helemaal een bom in je maag blijven, want koekjesdeeg van glutenvrije/tarwevrije koekjes is 0,0 luchtig en erg machtig.
Zo maak je een Japanse Cheese Cake!
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:30:29 #79
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74453602
tvp, binnenkort weer eens flink gaan bakken!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 november 2009 @ 14:32:56 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74453689
Ik maakte de bodem van mijn monchoutaarten altijd met koffiekoekjes (van die ovale koekjes, lijkt op bastogne qua kleur). Verkruimelen, gesmolten boter erdoor. Heerlijk! Lijkt me ook een lekkere bodem voor cheesecake

Verder trouwens een heel simpel recept: monchou, basterdsuiker, vlaaivulling (kersen)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:50:12 #81
94046 PM-girl
pi_74454322
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:49 schreef Bortecinem het volgende:
Gisteren cheesecake gebakken op de reguliere manier (zonder warm waterbad), en hij was perfect! Wel een beetje bobbelig aan de bovenkant, maar voor de rest was 'ie super. Hij was ook binnen no time op door de familie. Nu heb ik gelezen over het bakken van cheesecake in een warm waterbad, hij zou er beter/lekkerder door worden? Ik had nog mon chou over van gisteren en wou het toch eens proberen. Enfin, na het bakblik goed te hebben omwikkeld met aluminium folie, de cheesecake te hebben afgebakken en afgekoeld, opende ik de bakblik.. en ja, je raad het al. De cake was aan de onderkant helemaal doorweekt! Blijkbaar is er door de 3 lagen aluminium folie die ik heb gebruikt toch water in de bakblik gelekt. Ik baalde zo erg Hoe doen jullie dat eigenlijk? Is het het waard om het nog een keer te proberen met de kans dat mijn cheesecake weer mislukt? Wordt de cake er echt beter door? Ik merkte wel dat de cake veel egaler was aan de bovenkant, maar proef je ook verschil?
Ik heb dit ook een keer gehad. Sindsdien gebruik ik een siliconen bakvorm hiervoor, daar kan eenvoudigweg niets doorheen lekken! Ik weet alleen niet of een zachte cheesecake daarvoor geschikt is, want je moet de cake een keer uit de vorm storten.
*
pi_74458835
Geen warmwaterbad gebruiken volgende keer, gewoon een paar kleine ovenvaste schaaltjes met water ernaast zetten. Het gaat er volgens mij louter om dat het niet te droog is in de oven.

PM-girl, cheesecake storten? Dat lijkt me geen strak plan Gebruik je die vorm ook voor bijv. vruchtentaarten, of enkel voor biscuit/cake-achtig spul?
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:35:40 #83
94046 PM-girl
pi_74459964
Ik maak de chocolate cheesecake en die is goed te storten, maar ik denk dat die een stuk steviger is.
*
pi_74470851
Ik heb vorige week een bakpan aangeschaft en vandaag opnieuw een cheesecake gebakken (in een warm waterbad dus). En dit keer is hij echt perfect gelukt, zonder bobbels en al.
pi_74493502
Vet, even volgen! Krijg nu al trek
Hier had uw advertentie kunnen staan
pi_74515251
Uit het nieuwe boek van Jamie Oliver, Jamie's Amerika:
quote:

'Mijn NYC-cheesecake'

Voor 10-14 personen

350 g digestive biscuitjes
120 g ongezouten boter + beetje extra om het bakblik in te vetten
900 g magere kwark, zacht gemaakt
150 gr kristalsuiker
5 grote eieren (liefst biologisch )
sap van 6 limoenen (1 1/4 dl)
geraspte schil van 1 limoen

Voor de merengue
3 grote eiwitten
110 g kristalsuiker
40 g gedroogde kokos

Verhit de oven tot 160 graden/gasovenstand 2 1/2 env et een ronde springvorm van 24 centimeter in. Doe de biscuitjes in de keukenmachine en hak ze tot heel fijne kruimels en meng er dan de gesmolten boter door. Spreid het koekkruimelmengelsel in een gelijkmatige laag uit op de bodem van de ingevette springvorm en druk het overal stevig aan. Zet de vorm in de koelkast terwijl je de vulling maakt.

Mix de kwark glad in een ekuenmachine en doe er geleidelijk de suiker bij. Voeg de eieren een voor een toe en wacht steeds tot het ei helemaal is opgenomen voordat je het volgende erbij doet. Giet er het limoensap bij en laat de machien ngo even draaien tot alles goed gemend is. Maak je geen zorgen als het mengsel er een beetje dun uitziet - dat is de bedoeling. Giet het mengsel op de gekoelde kruimelbodem, spreid het gelijkmatig uit en zet de taart 45 tot 55 minuten in de oven - je wilt dat je cheesecake nog een tikje lobbig is in het midden. Haal de taart uit de oven en laat hem 15 minuten staan om af te koelen. Verhoog de oventemperatuur naar 220 graden of gasovenstand 7.

Klop de eiwitten voor de merengue in een schone kom tot het schuim in zachte pieken blijft staan. Voeg geluidelijk de suiker toe en blijf kloppen tot je een glanzend dik mengsel hebt. Spatel er tenslotte het kokos door. Schep dit mengsel op de afgekoelke kwarktaart en spreid het met de achterkant van een lepel tot aan de rand uit zodat het de kwark volledig afdekt. De laag moet ongeveer 2 centimeter dik zijn. Ik maak er altijd een paar kuiltjes en puntjes om het er extra indrukwekkend uit te laten zien. Zet de taart nog 5 minuten in de oven tot de merengue goudbruin wordt en krokant aanvoelt.

Laat de taart afkoelen en zet hem voor het serveren een paar uur in de koelkast (dit is heel belangrijk). Haal uit voorzichtig uit de vorm, leg hem op een mooie schaal en strooi er de geraspte limoenschil over.
  zondag 8 november 2009 @ 19:14:47 #87
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74515440
TVP, ik ben ook nog steeds op zoek naar een goed recept voor een cheesecake, zie ik ineens dit topic! Ik had er een tijd geleden wel eens een gemaakt maar die was wel erg zoet (de vulling zeg maar), en de koekjes waren wat te.. gezond Niet genoeg suiker zeg maar. Wel heerlijke zelfgemaakte zwarte bessen jam erop (van mijn moeder). En hij viel ook erg in de smaak bij de familie, maar ik wil 'm toch nog eens een keer beter maken. Ga straks ff dit topic doorspitten
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_74525079
Kan iemand mij duidelijkheid geven over het velvet chocolate cheesecake recept uit het FOK kookboek? Er staat dat er 125 gram sour cream in totaal nodig is. Bij stap 3 staat het volgende:

Mix hierna 125 gram sour cream, de eieren en de vanille extract erin tot het glad is.

En twee stappen later staat er:
[Vermeng de overige sour cream en de twee eetlepels suiker tot een mengsel en verspreid dit over de cheesecake.

Welke overige sour cream? Weet iemand hoeveel dit ongeveer moet zijn? En ja ik kan zelf niet bedenken hoeveel ik dan nodig heb.
be consistent, but not all the time
pi_74526759
Jamie goes slank?

Ik heb net Baileys cheesecake brownies gemaakt. Hemel, supermachtig! Maar oh zo lekker
  zondag 8 november 2009 @ 22:58:49 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74526998
Vraagje, weet iemand van jullie hier een oplossing voor kwarktaart bodem.
De bodem mag nl. geen gluten, soja(lecithine uit bakboters) bevatten

Zou bijv rijstewafels fijn maken, en een karamel laagje mengen als bodem een beetje werken?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 8 november 2009 @ 23:18:51 #91
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_74527752
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef _evenstar_ het volgende:

Zou bijv rijstewafels fijn maken, en een karamel laagje mengen als bodem een beetje werken?
Het zou denk ik wel kunnen, als het maar een bodem heeft. Maar als het een taart is die je daarna nog gaat bakken in de oven dan denk ik dat de karamel wel gaat verbranden. En das nie lekker.

Heb je geen glutenvrije koekjes en soja vrije boter? Dat zou wel makkelijker zijn.

Edit: ik heb even gezocht en dit gevonden: http://www.allergieplein.(...)k-en-soja-t4440.html

Het bestaat dus gelukkig voor jou (of diegene waarvoor je bakt) wel. Er wordt ook kokosvet genoemd als alternatief, dat lijkt me sowieso wel lekker om eens uit te proberen in een taartbodem
  zondag 8 november 2009 @ 23:34:04 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74528331
Koekjes verkruimelen is idd ook een optie

Kokos gaat niet
Maar zou dan eventueel zonnebloem olie ook kunnen?

( en ja ik ben lastig, ze heeft echt veel allergie-en )
pi_74528647
Wat is nu het verschil tussen een kwark en een cheescake taart ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_74528903
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:44 schreef Steve-O het volgende:
Wat is nu het verschil tussen een kwark en een cheescake taart ?
Tussen mijn kwark en cheesecake is het verschil dat kwarktaart kant en klaar uit een pakje komt en cheesecake zelf bereid wordt

En kwark is met kwark en cheesecake met philadelphia, roomkaas. En is dus veel steviger en machtiger.
Screw them.
We're going home.
  zondag 8 november 2009 @ 23:58:50 #95
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_74529110
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:34 schreef _evenstar_ het volgende:

Maar zou dan eventueel zonnebloem olie ook kunnen?
Lijkt me wel, blijft misschien wat los omdat het natuurlijk niet stolt zoals boter of kokos maar het lijkt wel het meest op het origineel. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was
  maandag 9 november 2009 @ 00:00:09 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74529154
Oke ga ik daar eens mee puzzelen

Eerst oke van de kinderarts krijgen
pi_74546522
Hoe kan ik dit topic nou over het hoofd zien .

* Anne eet minstens ieder weekend een stukje cheesecake

Komt met name doordat mijn (schoon)ouders + vriend weten dat ik dit ontzettend lekker vind.
Dus er is altijd wel iemand die aan me denkt, whehe.

Laatst nog een 'review' gemaakt van deze; [Voedsel] Frischkäse Torte!
pi_74547217
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:22 schreef Anne het volgende:
Hoe kan ik dit topic nou over het hoofd zien .

* Anne eet minstens ieder weekend een stukje cheesecake

Komt met name doordat mijn (schoon)ouders + vriend weten dat ik dit ontzettend lekker vind.
Dus er is altijd wel iemand die aan me denkt, whehe.

Laatst nog een 'review' gemaakt van deze; [Voedsel] Frischkäse Torte!
Dat ziet er echt lekker uit! Ik vind citroen in gebakken cheesecake niet lekker maar in yoghurt en kwarktaart/ongebakken cheesecake vind ik het juist zalig. Jammer dat ze die pakjes hier niet verkopen.
pi_74552378
Ik hou helemaal niet van citroen . Gelukkig proef ik dat in dit soort dingen niet.
Zeker niet als je er ander fruit doorheen gooit.

Mocht je willen, wil ik best een pakje opsturen hoor? Past door de brievenbus.
pi_74559915
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef _evenstar_ het volgende:

Rijstewafels werkt niet. Dat is gepofte rijst en dat wordt zacht.

Mijn moeder heeft gluten en tarwe allergie, dus je kunt glutenvrije-koekjes halen, die kun je gewoon vermalen zoals een gewoon koekjesdeeg. Als het alleen soja-allergie is, maar geen koemelk, dan zou gewone boter moeten kunnen. Je hebt meestal wel iets meer boter nodig en het wordt wat machtiger. Teff-koekjes kunnen ook, die zijn van nature glutenvrij. Let er wel op dat als je bloem wil gebruiken voor je bakblik dat je glutenvrije bloem gebruikt.

Andere mogelijkheid is vanaf scratch koekjes maken van glutenvrij meel.

Nog een andere mogelijkheid is een kokoskoekjes bodem, dat zou in principe ook moeten lukken. Kokoskoeken maak je met kokos van de toko (anders is de kokos te uitgedroogd), eitje en wat suiker, dus daar hoeft dan geen boter in. Dan wordt het geheel nogal machtig, maar het kan wel. Dan zou ik de cheesecake zonder bodem bakken, bodem los bakken en daarna cheesecake op de bodem storten.

Merengue zou trouwens ook moeten kunnen, al wordt het geheel misschien dan wat bros en zoetig.

Bakken voor mensen met allergie is over het algemeen gewoon uit proberen en hopen dat het een beetje ok is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')