abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72960483
Aangezien zondag hier een 'taart/vlaaidag' is en ik op deze dag vaak geen reet te doen heb, kwam vriendlief zaterdagavond aan met het pakje Frischkäse Torte van Dr. Oetker (met een Nederlandse oe!).

Alleen was vriendlief de ingrediënten vergeten mee te nemen, dus gingen we uiteindelijk toch maandag pas aan de slag. Omdat ik thuis de bodem van onze springvorm niet kon vinden, zijn we ook nog even langs de Blokker gevlogen om een nieuwe te halen (wat je wel niet allemaal moet doen voor een stukkie taart).

Bij het pakje zat ook een receptenboekje, met daarin 5 varianten die je eventueel nog zou kunnen maken:

Beerenfrische Torte mit Backmischung
Tropische Fruchttorte mit Backmischung
Fussball-TOrte mit Backmischung
Zitronen-Frischkäse Torte mit Backmischung
Pfirsich-Frischkäse-Torte mit Backmischung

Het is dus de laatste geworden, aangezien ik dol ben op perzikjes.
De volgende keer gaan we overigens de voetbaltaart proberen!

Goed, vriendlief ging aan de slag om de springvorm in orde te maken en ook de perzikjes werden klaargemaakt om ze straks tussen het witte goed te proppen.
Ik ging aan de slag met de bodem. Beetje boter, beetje mix, beetje mengen en hoppa de springvorm in om daarna in de koelkast gedumpt te worden.

Next! Mix in een kom, beetje water erbij, beetje roeren, nog meer water erbij, Philidelphia erbij, yoghurt erbij en nu dan maar met de mixer erdoorheen, want anders werd het toch wel een krampfestijn.

Springvorm weer uit de koelkast gehaald, het bodempje was nu al wat harder geworden (stiekem ook even een klein stukje geproefd, ik moet het natuurlijk wel keuren).
In het recept staat dat je 6 eetlepels van de mix op het bodempje mag draperen en dat dan uitstrijken zodat de bodem is bedekt.
Geen idee wat voor een grote lepels ze in Duitsland gebruiken, maar ik redde het net met 10 scheppen.
Dan wat perzikjes ertussen, nog meer scheppen mix en dan netjes in een mooi rondje de overige perzikken erop.

Uch, dan het goedje wat er nog overheen moet zodat de perzikjes goed blijven liggen (de volgende keer laat ik dit goedje achterwege, want de perzikjes blijven ook zonder dit spul wel zitten).
Geen idee hoe het heet, maar dit spul wordt binnen 5 seconden alweer hard, dus op een gegeven moment lagen er ook brokken op mijn mooi versierde taart. Dus maar weer op het vuur, zorgen dat het vloeibaar wordt en snel weer over de taart heen flatsen.
NB: Het afwassen van de pan was ook een hel, dat spul blijft overal aan plakken, ook nadat ik hem een uur in héét water had laten weken. Ik wil niet weten wat er gebeurt als ik de pan in de vaatwasser zou hebben gedaan.

Na heel wat uurtjes in de koelkast te hebben doorgebracht (de taart dus hè, niet ik), was het dan eindelijk zover, ik mocht een stukje proberen. Aangezien ik een fan ben van Käsekuche en ik dus een echte expert begin te worden op dit gebied, moeten jullie mij dus maar gewoon op mijn woord geloven.

Het was heerlijk! Gelukkig niet zo machtig (dat is meestal wel het geval vind ik), dus je kunt beleefd nog een 2e stuk pakken (is traditie in Duitsland). De perzikken maken het geheel een beetje fris en niet zo 'saai'.
Het is vanuit zo'n pakje erg makkelijk om te maken en totaal niet veel werk.
Wat dus niet zo'n succes was, is het spul wat er overheen moet. Dit zou ik in het vervolg gewoon lekker weglaten. En tevens, als je het weglaat heb je dus ook geen fornuis meer nodig, een kind kan de was taart dus ook maken.

Prijs? Tja, het is niet goedkoop, mede dankzij de Philidelphia. Maar het is een stuk goedkoper dan een (vergelijkbare) taart bij de bakker of supermarkt. Zeker wel de moeite waard dus om eens te maken voor op een verjaardag of ander feestje.

De volgende dag was de taart op trouwens, dus de rest van mijn familie vond hem ook erg lekker.
Hij is zelfs nog even uitgedeeld aan bezoek, dus daar was ie in ieder geval ook goed genoeg voor.

Cijfer: 8,5
  Boks-Chick maandag 21 september 2009 @ 10:54:48 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_72960622
ik heb er lekkere trek van gekregen, Anne
lolwut
pi_72960651
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef BrandX het volgende:
ik heb er lekkere trek van gekregen, Anne
Ik krijg ook de neiging om weer een nieuw pakje te halen .
  maandag 21 september 2009 @ 11:20:56 #4
271036 Aart_Sveijant
Zoals me naam zegt..
pi_72961426
Nou snap ik friezen niet echt .. en die naam op de verpakking al helemaal niet..
En waarom DR. Oetker ofzo iets hieraan meedoet blijft voor mij ook een raadsel.. het blijft immers denk ik wel lokaal zulke producten..?
pi_72961439
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:20 schreef Aart_Sveijant het volgende:
Nou snap ik friezen niet echt .. en die naam op de verpakking al helemaal niet..
En waarom DR. Oetker ofzo iets hieraan meedoet blijft voor mij ook een raadsel.. het blijft immers denk ik wel lokaal zulke producten..?
?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72961559
quote:
Hallo Aart, het heeft niets met Friesland te maken, de verpakking is namelijk Duits. Dat brengt je denk ik in de war. Frischkäse kun je in het Nederlands ook wel omschrijven als ... verse kaaskwark (oftewel, Philidelphia, dat ken je misschien wel?).

En dit soort taarten zijn over de hele wereld wel bekend, maar dan onder de naam "cheesecake".
Vandaar dat Dr. Oetker hier ook aan meedoet.
pi_73157284
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_73157402
quote:
Teveel pilsjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')