Ja,toch wel? Hmm,de volgende keer toch maar weer eens doen danquote:Op maandag 10 mei 2010 22:13 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Die heb ik wel eens gemaakt, toen dat boek nog niet met m'n ex was wegverhuist. Maar zonder dat laagje zure room mis je wel net dat beetje extra.... Ook al lijkt het idee van zure room op cheesecake misschien wel vies.
Snif, kookboek, ik mis je
Net even teruggebladerd voor het recept,maar wat zien die dingen er godsgruwelijk lekker uitquote:Op donderdag 13 mei 2010 17:13 schreef SilkenTofu het volgende:
De cheesecake (stukje terug baileys brownie cheesecake) die ik gister heb gemaakt is perfect gelukt. En dat terwijl ik in een magnetronoven heb gebakken.
Ik heb zo'n rode silliconenbakvorm. Cake gemaakt volgens recept en dan steeds 10 minuten bakken op 110 graden en dat 3 keer. Perfect!
Aangezien het vandaag toch een vrije dag was, heb ik maar eens gepoogd om 'm te reverse-engineren. Volgens mij is het nog wel redelijk gelukt ook. Ik heb er wel nog een hand vol rozijnen ingegooid, niet omdat ie het nodig heeft, maar gewoon omdat het kan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,toch wel? Hmm,de volgende keer toch maar weer eens doen dan
Ach,lief toch.De boeken zijn gewoon nog te koop hoor
Ziet er heerlijk uit!quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Aangezien het vandaag toch een vrije dag was, heb ik maar eens gepoogd om 'm te reverse-engineren. Volgens mij is het nog wel redelijk gelukt ook. Ik heb er wel nog een hand vol rozijnen ingegooid, niet omdat ie het nodig heeft, maar gewoon omdat het kan.
[ afbeelding ]
In plaats van dat boek te kopen, kan ik natuurlijk ook een leuk iemand (V, 25-32) zoeken die dat boek al heeft.
Je bent toch ook vrouw?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit!![]()
Hé jammer,ik voldoe maar aan één critiria.Ik heb het boek,en ben 22
Je hebt zó gelijk! Ik voldoe dan ineens aan twee van de driequote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Je bent toch ook vrouw?
Ik heb het boek niet, stond er wel bij te kwijlen van de week in de winkel
Hoe bedoel je? Er zijn toch van die omreken-programma's?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:37 schreef _Loki het volgende:
Oooh ik heb op vakantie in Zweden voor het eerst Caramel pecan cheesecake op en die wil ik nu zelf maken, maar ik kan geen recept vinden met Nederlandse hoeveelheden
Voor cups bestaan ook tabellen;quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:47 schreef _Loki het volgende:
Ja dat is ook zo, maar Nederlands is altijd makkelijker
Ik kijk ook wel even voor omrekenprogramma's.
Edit: Die omrekendingen heb ik ook niet veel aan, veel recepten hebben ook cups met koekjes enzo
Dan moet je een setje cups kopen, kun je alles instoppen wat je wiltquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:58 schreef _Loki het volgende:
Maar 1 cup suiker is toch heel anders dan 1 cup bloem ofzo? En die tabellen zijn er niet voor roomkaas oid.
Had je er klop-fix door het mengsel gedaan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Laatst nog monchoutaart gemaakt maar echt stijf worden wou hij niet.. misschien wat langer in de koelkast laten staan.
Jup. Klopfix door de slagroom, dat geheel eerst laten opstijven en toen monchou. Dat recept lijkt op wat ik heb gemaakt alleen ik deed het uit mijn hoofd. Het was wel erg lekker, maar niet echt stevig.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Had je er klop-fix door het mengsel gedaan?
Ik gebruik altijd dit recept, werkt echt perfect.
Eerst laten opstijven in de koelkast en daarna pas de monchou erdoor?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:59 schreef boem-dikkie het volgende:
Jup. Klopfix door de slagroom, dat geheel eerst laten opstijven en toen monchou. Dat recept lijkt op wat ik heb gemaakt alleen ik deed het uit mijn hoofd. Het was wel erg lekker, maar niet echt stevig.
Nja moet ik maar eens proberen. Ik had wat tips van mijn baas (kok) in restaurant opgevolgd aangezien hij altijd geniale monchoutaart maakt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:17 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Eerst laten opstijven in de koelkast en daarna pas de monchou erdoor?
Misschien kan je de volgende keer proberen, zoals omschreven wordt in het recept:
Eerst slagroom+klopfix kloppen, monchou fijnprakken met de suiker en dan samen nog even goed mengen en als de monchoutaart helemaal af is, dan pas in zijn geheel laten opstijven in de koelkast.
tot zo!quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:34 schreef Debsterr het volgende:
Nou, we nemen straks de cheesecake mee op visite, ben erg benieuwd of 'ie gelukt is en of 'ie in de smaak valt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |