Een new yorker cheesecake uit een Zweeds receptenboek wat ik hier hebquote:Op donderdag 22 april 2010 13:19 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Die moet ik nog een keer testen. Wat is jouw favoriete dan?
Ik heb het al geprobeerd, ik heb namelijk een rekje die best hoog staat, daarop in een vorm die cake gebakken, bovenkant bijna zwart, maar dat kon ik er heel gemakkelijk afhalen, toen nog even gebakken waarna ik hem ondersteboven in de vorm nog een tijdje heb laten bakken. Steeds op 130 graden. En nu is ie goed en fantastisch (ik heb die baileys chocolade brownie cheesecake gemaakt).quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:17 schreef SilkenTofu het volgende:
Lukt het ook in een goedkope combimagnetron om een cheesecake te maken? Mijn brownies bijvoorbeeld lukken meestal wel, maar soms ook niet, als ik ze maar plat maak.
Oh das fijn voor je!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:55 schreef SilkenTofu het volgende:
[..]
Ik heb het al geprobeerd, ik heb namelijk een rekje die best hoog staat, daarop in een vorm die cake gebakken, bovenkant bijna zwart, maar dat kon ik er heel gemakkelijk afhalen, toen nog even gebakken waarna ik hem ondersteboven in de vorm nog een tijdje heb laten bakken. Steeds op 130 graden. En nu is ie goed en fantastisch (ik heb die baileys chocolade brownie cheesecake gemaakt).
Wagamama? Ik dacht dat ze daar alleen maar noodles deden...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:12 schreef Dwab het volgende:
Ik heb net het hele topic gelezen + het voorgaande, want ik ben namelijk echt dól op cheesecakeVooral die van de Wagamama, kennen jullie die? Anders echt zeker een keer proberen. Kost je wel 6 euro 50, maar dan heb je wel wat.
Als iemand daar het recept van weet dan hou ik me aanbevolen. Ik ga van de week even een mooi recept uitkiezen uit dit topic om zelf te maken. Ben erg benieuwd!! Ik vind met witte chocolade, cranberry's en een blaadje munt echt de perfecte smaakcombinatie, dus dat zal het wel worden
Ze hebben ook toetjes. Ik vind de gerechten bij Wagamama wel redelijk, maar niet dat ik er echt naar verlang ofzo, of steeds wil terugkomen, maar de cheesecake... DAMN!! Als je die 1 keer geproefd hebt dan nestelt die smaak zich in je hoofd en wil je alleen maar meeeeer.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:42 schreef Marlalala het volgende:
[..]
Wagamama? Ik dacht dat ze daar alleen maar noodles deden...
Nouja ben er ook lang niet meer binnen geweest hoor.
Ja,smaakte goed! Teminste,dat denk ik,had nog nooit eerder cheesecake gegetenquote:
Mijn ervaring ermee staat een paar posts terug beschreven.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:25 schreef Snarf het volgende:
Snif.
Heeft er iemand ervaring met cheesecakes bakken in magnetron-heteluchtoven-combinaties? Ik weet uit ervaring al dat de temperaturen en tijden nooit kloppen, maar cheesecakes lukken nog steeds niet.
Neem nou het bovenste recept. ongeveer een half uurtje op 160 graden. In eerste instantie heb ik 40 min. op 180 graden gebakken. Kletsnat, halverwege de bodem pas niet-vloeibaar meer. Nu doe ik er nog eens 30 min. op 230 graden bij. Kijken wat dat oplevert.
Vraag: weet iemand die ook een dergelijk k*tapparaat als ik gebruik, wat ongeveer de omrekenfactoren qua tijd en temperatuur zijn om goede resultaten te krijgen?
Die heb ik wel eens gemaakt, toen dat boek nog niet met m'n ex was wegverhuist. Maar zonder dat laagje zure room mis je wel net dat beetje extra.... Ook al lijkt het idee van zure room op cheesecake misschien wel vies.quote:Op zondag 9 mei 2010 10:34 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,smaakte goed! Teminste,dat denk ik,had nog nooit eerder cheesecake gegetenOfficieel hoor je hem 50 minuten te bakken en hoor je er nog een laagje van zure room en suiker overheen te doen,maar dat heb ik weggelaten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |