Ja, maar het maakt nogal uit of ik een pakje slagroom dicht laat, of open heb, voor de houdbaarheidsdatumquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zou zeggen zolang als het product met de kortste houdbaarheidsdatum van je ingrediënten. Mits in de koelkast bewaard.
Maar misschien is er iemand die een argument heeft waarom dat niet zo is
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:40 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, maar het maakt nogal uit of ik een pakje slagroom dicht laat, of open heb, voor de houdbaarheidsdatum
Volgens mij komt dat niet zo nauw. Je kan hem vast wel een dag of 5 bewaren in een afgesloten box ofzo.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:40 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, maar het maakt nogal uit of ik een pakje slagroom dicht laat, of open heb, voor de houdbaarheidsdatum
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:00 schreef Deimos000 het volgende:
Hè bah.. de witte chocolade cheesecake was behoorlijk gebarsten.. Vast te snel gekoeld..
Toch nog wat moois van kunnen maken dacht ik zelf
[ afbeelding ]
Als je op de afbeelding van de taart klikt kom je bij het receptquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:28 schreef anita82 het volgende:
Hoi iedereen,
Ik wilde het antwoord van poepsnoet quoten maar op een of andere manier lukt dat niet???
Als iemand mij kan vertellen welk knopje ik daar voor moet gebruiken graag, want ik kan het niet vinden??
Maar mijn vraag.......
Heb je het recept voor mij van die Oreo koekjes cheesecake??
Thanx
groetjes
Anita
Lie even een vraag; heb je echt maar 100 gram biscuit en 50 gram boter gebruikt? ik wil em ook maken maar lijkt me zo weinig. voor MonChou bodem gebruik ik al ruim 200 gram koekjes en 125 gram boter.....quote:Op zondag 20 februari 2011 10:55 schreef LieLie het volgende:
Hierbij nog even mijn versie van de witte chocolade cheesecake met honingaardbeien!
Heb het recept uit de OP gebruikt, zonder het fruit, en daar later aardbeien op gelegd.
En hij was lekker!!![]()
Supergemakkelijk inderdaad en hij viel enorm goed in de smaak
[ afbeelding ]
ohhh wat jammer, dat is mij nog nooit gebeurt, hoe heb je dat toch voor elkaar gekregen!?quote:Op zondag 20 februari 2011 11:29 schreef CarOnline het volgende:
Ohhh!
Mijn cheesecake van Zo-is-dat wilde niet stevig worden, het bleef een soort cheesepudding!
Niet helemaal de bedoeling, snap er niets van.
Blijkt maar weer dat ik niet in de wieg gelegd ben voor dit soort dingen!
Was wel lekker overigens.
Volgens mij heb ik ongeveer 150 gram biscuit en 50 gram boter gebruikt. En dat is echt genoeg boter hoor! Als je hem daarna een half uurtje in de koelkast zet is ie gewoon stevig. 125 gram lijkt me vies vet!quote:Op zondag 20 februari 2011 13:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lie even een vraag; heb je echt maar 100 gram biscuit en 50 gram boter gebruikt? ik wil em ook maken maar lijkt me zo weinig. voor MonChou bodem gebruik ik al ruim 200 gram koekjes en 125 gram boter.....
Heb je Adblock Plus?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:28 schreef anita82 het volgende:
Hoi iedereen,
Ik wilde het antwoord van poepsnoet quoten maar op een of andere manier lukt dat niet???
Als iemand mij kan vertellen welk knopje ik daar voor moet gebruiken graag, want ik kan het niet vinden??
Maar mijn vraag.......
Heb je het recept voor mij van die Oreo koekjes cheesecake??
Thanx
groetjes
Anita
onder dit regeltje: dinsdag 22 februari 2011 @ 18:25:34 #268 (dat zie je rechtsboven) als je daar met je muis overgaat komen er (normaal gesproken) wat tekentjes te voor schijn.. en dan moet je die rechtse hebben een soort comma;s met een rondje..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:25 schreef anita82 het volgende:
zo ver ik kan zien heb ik geen adblock plus.
nog andere ideeën?
thanx
Gevonden, volgens mijn man hadden we toch adblock plus.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
onder dit regeltje: dinsdag 22 februari 2011 @ 18:25:34 #268 (dat zie je rechtsboven) als je daar met je muis overgaat komen er (normaal gesproken) wat tekentjes te voor schijn.. en dan moet je die rechtse hebben een soort comma;s met een rondje..
en anders hier even lezen en evt verder vragen, ze weten er vast raad mee
FOK!features, Bugs & Development
Ooooooh, ik wil ook!!quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:22 schreef Yannick567 het volgende:
Mijn cheesecake zit in de oven. Recept van de OP gebruikt met witte chocolade
Ik denk dat een cheesecake daar prima voor geschikt isquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Even een vraagje, excuses als het hier wellicht al ergens vermeld is, het is me even iets te veel leeswerkMaar kan je een cheesecake invriezen?? Blijft het dan lekker als het ontdooit is?
Hoe doe je dat precies, in zo'n bakring? Kun je die gewoon invetten (lees: helpt dat?) of ga je dan aan de slag met bakpapier e.d.? Of denk ik veel te moeilijk en komt het er sowieso wel uit?quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:50 schreef McGilles het volgende:
Van het weekend weer cheesecake als toetje maken voor gasten die komen eten.
Ik maak ze tegenwoordig in een bakring, dan voor het serveren even de ring verwijderen en je hebt een prachtig kunstwerkje op tafel, 10x mooier dan een punt en eet nog lekkerder ook
Even met de brander heel kort de bakring verhitten (10 seconden oid) en dan kan je hem er zo afhalen en hou je een perfect cheesecakeje overquote:Op donderdag 10 maart 2011 12:57 schreef Taartje het volgende:
[..]
Hoe doe je dat precies, in zo'n bakring? Kun je die gewoon invetten (lees: helpt dat?) of ga je dan aan de slag met bakpapier e.d.? Of denk ik veel te moeilijk en komt het er sowieso wel uit?
Volgens mij is er wat discussie hier over of je een ongebakken cheesecake, een cheesecake mag noemenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Is dat monchou taart nou hetzelfde als cheesecake ?
En die is niet eens zo slecht. Maar misschien verschilt het per filiaal. Toch maar eens een springvorm kopen trouwens, want die zelfgemaakt zie er wel erg lekker uit.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:18 schreef Mirjam het volgende:
purmerend, da's uit de buurt, anders had je wel eens mogen proeven hier, heb altijd teveel
maar ga anders eens naar bagels en beans, die hebben ook altijd cheesecake op de kaart staan
Ja, MonChou is gewoon een merknaam voor roomkaasquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:49 schreef Schenkstroop het volgende:
Oja want monchou wordt ook gebruikt bij een cheesecake die je in de oven bakt toch? Ik heb zelf geen oven maar wil een keer een cheesecake proeven.
Ha natuurlijk, het ligt ook zo voor de hand he maar alleen nu pas leg ik dat verbandquote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:52 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, MonChou is gewoon een merknaam voor roomkaas
Waarom zou witte chocolade niet smelten? Smelt hier altijd perfect hoorquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Vandaag mijn 2e cheesecake gemaakt (witte choco) en gister de 1e
Maar mijn collega's hebben hem bijna op gegeten dus nog maar een gemaakt voor de visite van morgen.
Dit keer ook een laag gesmolten witte chocolade (voor zo ver dat smelt) er over gegoten, morgen nog af maken met aarbeistukjes en dan ben ik erg benieuwd
Hier niet, werd niet zo mooi vloeibaar als pure choco. Maar het is wel gelukt er een mooie laag van te maken. Maak wel ff foto's als het allemaal klaar isquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Waarom zou witte chocolade niet smelten? Smelt hier altijd perfect hoor
Te weinig witte chocolade / teveel suiker / te veel boter in de bodem?quote:Op zondag 20 maart 2011 10:48 schreef heaven7 het volgende:
Nou niets gaat boven mn newyorker cheesecake uit mn zweedse kookboek.. ik proef heul geen witte chocola? En de bodem is maar zompig
Exact het recept aangehouden met alle ingrediënten.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Te weinig witte chocolade / teveel suiker / te veel boter in de bodem?
Een recept hoeft toch niet heilig te zijn? Als jij de smaak/structuur niet goed vindt moet je er blijkbaar iets aan aanpassen. En ik denk 1 van die dingen die ik net noemde.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:57 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Exact het recept aangehouden met alle ingrediënten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |