Ja he? Zo lekker gezellig home made!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:59 schreef boem-dikkie het volgende:
Om de één of andere reden vind ik slordig uitziende cheesecakes er 10 x lekkerder uitzien dan van die nette taartjes zoals in de OP.
Foto hierboven ziet er zó lekker uit.
Witte chocolade.quote:
Ik gebruik zelf meestal Philadelphia naturel of gewoon 'eigen merk' roomkaas. Als het maar naturel isquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:11 schreef Stansfield het volgende:
Wat is nou de beste roomkaas die je kan gebruiken voor een cheesecake?
Ja.. monchou is roomkaas..quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:08 schreef -Peach het volgende:![]()
Nog nooit gemaakt, ga ik zeker doen! Of is monchoutaart ook cheesecake?![]()
Ik ga zeker die met witte chocolade en frambozen een keer maken!
Ik ben toch wel erg van de baked cheesecake.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:03 schreef missy_c het volgende:
[..]
Ja.. monchou is roomkaas..
Je hebt baked en unbaked cheescakes..
Ik vind baked cheesecake ook veeeeel lekkerder, en dan laten opstijven in de koelkast.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben toch wel erg van de baked cheesecake.
Hij moet toch echt even een tijdje in de oven, anders vind ik hem niet 'echt' als cheesecake.
Zo'n koelkastding vind ik dan meer gewoon een kwarktaart.
Maar da's puur mijn eigen voorkeur hoor!
Jammer dat dat altijd zo vreselijk lang duurtquote:Op woensdag 4 maart 2009 00:16 schreef celc1us het volgende:
[..]
Ik vind baked cheesecake ook veeeeel lekkerder, en dan laten opstijven in de koelkast.
Ja, ik maak het de avond ervoor en eet ik het de volgende dag pas.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jammer dat dat altijd zo vreselijk lang duurtMoet echt een halve dag, ofzo.
Ik ga even zoeken, ik heb laatst in een ander topic het recept van James Martin voor dark chocolate & orange cheesecake gepost. Ik heb het later zelf aangepast naar witte choc, frambozen en een vleugje limoen, die was ook lekker
Ik heb eigenlijk alleen maar cheesecakes gemaakt waarbij alleen de bodem in de oven ging. En je met gelatine de boel moet opstijven.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:03 schreef missy_c het volgende:
[..]
Ja.. monchou is roomkaas..
Je hebt baked en unbaked cheescakes..
Het is écht een makkie!quote:Op zondag 31 mei 2009 11:26 schreef Noek het volgende:
Greys, ik ga vandaag jouw cheesecake uit de OP maken. Heb je nog snel wat wedstrijdtips of is het een makkie?
Ja dat hoort! Niet helemaal vloeibaar toch? Wel een beetje 'vast' maar nog wel flieberig?quote:Op zondag 31 mei 2009 14:38 schreef Noek het volgende:
Greys! De randjes zijn los en bruining maar de binnenkant is nog wel 1.flieberig. Hoort dat of moet die dan nog langer?
1.nog zacht en smeeuïg, jeweets.
Nooit meer een andere taart, huh?quote:
Wij van de familie en stichting Noek willen allemaal met je trouwen. Het was een friggin makkie, ik zeg het je brother.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Nooit meer een andere taart, huh?![]()
Ik kwijl nog steeds na van dat laatste stukje van vanmorgen![]()
Volgende keer kan je hem met blauwe bessen maken, ook zo lekkerrrrr!
En het was best makkelijk toch? Zelfs wij kunnen het!
Oh my.... dat wordt mijn volgende probeerselquote:Op zondag 31 mei 2009 21:08 schreef PoepSnoet het volgende:
Als er iemand is die nog geen idee heeft wat voor cheesecake hij/zij kan maken:
[ link | afbeelding ]
Oreo Cheesecake![]()
Anders moet ik hem zelf gaan maken en dan moet ik hem ook alleen opeten en dat is niet goed
Is dat zwarte erop wel euhhh de bedoeling???quote:Op zondag 31 mei 2009 21:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh my.... dat wordt mijn volgende probeersel![]()
![]()
Verkopen ze in Volendam geen Oreo koekjes Anniebab?quote:Op zondag 31 mei 2009 21:59 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Is dat zwarte erop wel euhhh de bedoeling???
Jazekersquote:Op zondag 31 mei 2009 22:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Verkopen ze in Volendam geen Oreo koekjes Anniebab?
[ afbeelding ]
Nou, die zijn zwart. En dat is dus dat zwarte op de taart.quote:
Misschien moet je daar van vervolgens weer cheesecake van makenquote:Op maandag 1 juni 2009 13:44 schreef SLP_ het volgende:
cheese cake zelf vind ik niet lekker
maar ben & jerrys strawberry cheesecake daarentegen
Oeh, die lijkt tranentrekkend gezellig en warrig. Ik neem de chocolade/frambozen mee de 9e. Beloofd!quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:34 schreef CarOnline het volgende:
Ik zie het al, dit topic is heilig![]()
Ooooh ik maak altijd de Baked raspberry cheesecake en die mislukt echt nooit!
Weet niet of ie er al tussenstaat maar die is echt ontroerend lekker![]()
De cheesecake met witte chocolade en frambozen klinkt ook niet bepaald vies![]()
Hah, 1 Juli zit ik in Londen en het eerste wat ik doe is naar Starbucks voor een punt cheesecake!
quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:14 schreef CarOnline het volgende:
Ah lekker, ik bak de baked raspberry cheesecake en ik zal Buuv ook ff naar dit topic sleuren, zij kent ook een cheesecake geloof ik.
Cheesecake meet
En die zo makkelijk zelf te makenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:15 schreef Mirjam het volgende:
nom nom nom
van de week bij bagels & beans cheesecake gegeten, die was lang niet zo lekker als de cheesecake die ik een aantal jaren terug had gegeten bij bagels & beans.
Ik leg de frambozen er vlak voor het bakken bovenop en druk ze er dan een beetje half inquote:Op woensdag 24 juni 2009 21:51 schreef bluejean het volgende:
Ook een vraagje! Doe je de frambozen/watvoorfruitdanook door je vulling heen, of leg je ze er voor het bakken bovenop? Of achteraf pas op de taart?
Ik heb hem anderhalve week geleden gemaakt voor mijn broertje, volgens het recept uit een eerder cheesecake topic.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:08 schreef PoepSnoet het volgende:
Als er iemand is die nog geen idee heeft wat voor cheesecake hij/zij kan maken:
[ link | afbeelding ]
Oreo Cheesecake![]()
Anders moet ik hem zelf gaan maken en dan moet ik hem ook alleen opeten en dat is niet goed
da's een kwarktaart geen cheesecakequote:Op woensdag 4 november 2009 18:40 schreef Michellexxx het volgende:
Ik ben simpel begonnen. Chocolade-cheesecake. Gewoon pakje Monchoutaart van Dr.Oetker. Beetje monchou er in, slagroom, zakje van dr. oetker, beetje water en natuurlijk gesmolten chocolade. Als decoratie heb ik gemalen brownie gekozen.. Dat moet vast lekker zijnStraks maar even proeven..
Ik dacht altijd dat je hem erboven op een rooster moest zetten? Dus onder een grote schaal met water die gaat stomen en daarboven op het rooster je cheesecake. Zodat je cheesecake deels 'gaar stoomt' en niet enkel bakt. Niet dat je hem ook echt in de schaal moest leggen, maar misschien heb je wel gelijk.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:49 schreef Bortecinem het volgende:
Nu heb ik gelezen over het bakken van cheesecake in een warm waterbad, hij zou er beter/lekkerder door worden?
Zo maak je een Japanse Cheese Cake!quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:00 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat je hem erboven op een rooster moest zetten? Dus onder een grote schaal met water die gaat stomen en daarboven op het rooster je cheesecake. Zodat je cheesecake deels 'gaar stoomt' en niet enkel bakt. Niet dat je hem ook echt in de schaal moest leggen, maar misschien heb je wel gelijk.
Zelf nog nooit gedaan want mijn cheesecake wordt in mijn gasoven perfect egaal en is ook nog nooit verbrand/te donker geworden. Smaakverschil zal er ongetwijfeld zijn, ik denk dat hij smeuiger blijft, maar nog machtiger is niet de bedoeling, aangezien ik glutenvrij/tarwevrij bak. Dan zou het helemaal een bom in je maag blijven, want koekjesdeeg van glutenvrije/tarwevrije koekjes is 0,0 luchtig en erg machtig.
Ik heb dit ook een keer gehad. Sindsdien gebruik ik een siliconen bakvorm hiervoor, daar kan eenvoudigweg niets doorheen lekken! Ik weet alleen niet of een zachte cheesecake daarvoor geschikt is, want je moet de cake een keer uit de vorm storten.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:49 schreef Bortecinem het volgende:
Gisteren cheesecake gebakken op de reguliere manier (zonder warm waterbad), en hij was perfect! Wel een beetje bobbelig aan de bovenkant, maar voor de rest was 'ie super. Hij was ook binnen no time op door de familie. Nu heb ik gelezen over het bakken van cheesecake in een warm waterbad, hij zou er beter/lekkerder door worden? Ik had nog mon chou over van gisteren en wou het toch eens proberen. Enfin, na het bakblik goed te hebben omwikkeld met aluminium folie, de cheesecake te hebben afgebakken en afgekoeld, opende ik de bakblik.. en ja, je raad het al. De cake was aan de onderkant helemaal doorweekt! Blijkbaar is er door de 3 lagen aluminium folie die ik heb gebruikt toch water in de bakblik gelekt. Ik baalde zo ergHoe doen jullie dat eigenlijk? Is het het waard om het nog een keer te proberen met de kans dat mijn cheesecake weer mislukt? Wordt de cake er echt beter door? Ik merkte wel dat de cake veel egaler was aan de bovenkant, maar proef je ook verschil?
quote:
'Mijn NYC-cheesecake'
Voor 10-14 personen
350 g digestive biscuitjes
120 g ongezouten boter + beetje extra om het bakblik in te vetten
900 g magere kwark, zacht gemaakt
150 gr kristalsuiker
5 grote eieren (liefst biologisch)
sap van 6 limoenen (1 1/4 dl)
geraspte schil van 1 limoen
Voor de merengue
3 grote eiwitten
110 g kristalsuiker
40 g gedroogde kokos
Verhit de oven tot 160 graden/gasovenstand 2 1/2 env et een ronde springvorm van 24 centimeter in. Doe de biscuitjes in de keukenmachine en hak ze tot heel fijne kruimels en meng er dan de gesmolten boter door. Spreid het koekkruimelmengelsel in een gelijkmatige laag uit op de bodem van de ingevette springvorm en druk het overal stevig aan. Zet de vorm in de koelkast terwijl je de vulling maakt.
Mix de kwark glad in een ekuenmachine en doe er geleidelijk de suiker bij. Voeg de eieren een voor een toe en wacht steeds tot het ei helemaal is opgenomen voordat je het volgende erbij doet. Giet er het limoensap bij en laat de machien ngo even draaien tot alles goed gemend is. Maak je geen zorgen als het mengsel er een beetje dun uitziet - dat is de bedoeling. Giet het mengsel op de gekoelde kruimelbodem, spreid het gelijkmatig uit en zet de taart 45 tot 55 minuten in de oven - je wilt dat je cheesecake nog een tikje lobbig is in het midden. Haal de taart uit de oven en laat hem 15 minuten staan om af te koelen. Verhoog de oventemperatuur naar 220 graden of gasovenstand 7.
Klop de eiwitten voor de merengue in een schone kom tot het schuim in zachte pieken blijft staan. Voeg geluidelijk de suiker toe en blijf kloppen tot je een glanzend dik mengsel hebt. Spatel er tenslotte het kokos door. Schep dit mengsel op de afgekoelke kwarktaart en spreid het met de achterkant van een lepel tot aan de rand uit zodat het de kwark volledig afdekt. De laag moet ongeveer 2 centimeter dik zijn. Ik maak er altijd een paar kuiltjes en puntjes om het er extra indrukwekkend uit te laten zien. Zet de taart nog 5 minuten in de oven tot de merengue goudbruin wordt en krokant aanvoelt.
Laat de taart afkoelen en zet hem voor het serveren een paar uur in de koelkast (dit is heel belangrijk). Haal uit voorzichtig uit de vorm, leg hem op een mooie schaal en strooi er de geraspte limoenschil over.
Het zou denk ik wel kunnen, als het maar een bodem heeft. Maar als het een taart is die je daarna nog gaat bakken in de oven dan denk ik dat de karamel wel gaat verbranden. En das nie lekker.quote:Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Vraagje, weet iemand van jullie hier een oplossing voor kwarktaart bodem.
De bodem mag nl. geen gluten, soja(lecithine uit bakboters) bevatten
Zou bijv rijstewafels fijn maken, en een karamel laagje mengen als bodem een beetje werken?
Tussen mijn kwark en cheesecake is het verschil dat kwarktaart kant en klaar uit een pakje komt en cheesecake zelf bereid wordtquote:Op zondag 8 november 2009 23:44 schreef Steve-O het volgende:
Wat is nu het verschil tussen een kwark en een cheescake taart ?
Lijkt me wel, blijft misschien wat los omdat het natuurlijk niet stolt zoals boter of kokos maar het lijkt wel het meest op het origineel. Ik zou het gewoon proberen als ik jou wasquote:Op zondag 8 november 2009 23:34 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar zou dan eventueel zonnebloem olie ook kunnen?
Dat ziet er echt lekker uit! Ik vind citroen in gebakken cheesecake niet lekker maar in yoghurt en kwarktaart/ongebakken cheesecake vind ik het juist zalig. Jammer dat ze die pakjes hier niet verkopen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:22 schreef Anne het volgende:
Hoe kan ik dit topic nou over het hoofd zien.
* Anne eet minstens ieder weekend een stukje cheesecake
Komt met name doordat mijn (schoon)ouders + vriend weten dat ik dit ontzettend lekker vind.
Dus er is altijd wel iemand die aan me denkt, whehe.
Laatst nog een 'review' gemaakt van deze; [Voedsel] Frischkäse Torte!
Rijstewafels werkt niet. Dat is gepofte rijst en dat wordt zacht.quote:Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Vraagje, weet iemand van jullie hier een oplossing voor kwarktaart bodem.
De bodem mag nl. geen gluten, soja(lecithine uit bakboters) bevatten
Zou bijv rijstewafels fijn maken, en een karamel laagje mengen als bodem een beetje werken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |