Waar is de kaas?quote:Op zondag 8 november 2009 19:10 schreef Trusten het volgende:
Uit het nieuwe boek van Jamie Oliver, Jamie's Amerika:
[..]
Dank je voor je berichtje, ik weet dat het gewoon uitproberen is, maar ze heeft echt behoorlijk wat erschillende allegrie-en.quote:Op maandag 9 november 2009 23:50 schreef kahlie het volgende:
[..]
Rijstewafels werkt niet. Dat is gepofte rijst en dat wordt zacht.
Mijn moeder heeft gluten en tarwe allergie, dus je kunt glutenvrije-koekjes halen, die kun je gewoon vermalen zoals een gewoon koekjesdeeg. Als het alleen soja-allergie is, maar geen koemelk, dan zou gewone boter moeten kunnen. Je hebt meestal wel iets meer boter nodig en het wordt wat machtiger. Teff-koekjes kunnen ook, die zijn van nature glutenvrij. Let er wel op dat als je bloem wil gebruiken voor je bakblik dat je glutenvrije bloem gebruikt.
Andere mogelijkheid is vanaf scratch koekjes maken van glutenvrij meel.
Nog een andere mogelijkheid is een kokoskoekjes bodem, dat zou in principe ook moeten lukken. Kokoskoeken maak je met kokos van de toko (anders is de kokos te uitgedroogd), eitje en wat suiker, dus daar hoeft dan geen boter in. Dan wordt het geheel nogal machtig, maar het kan wel. Dan zou ik de cheesecake zonder bodem bakken, bodem los bakken en daarna cheesecake op de bodem storten.
Merengue zou trouwens ook moeten kunnen, al wordt het geheel misschien dan wat bros en zoetig.
Bakken voor mensen met allergie is over het algemeen gewoon uit proberenen hopen dat het een beetje ok is
Kn je beter laten dat werkt echt niet. Gesmolten boter wordt gebruikt omdat dat stolt als het eenmaal in de koelkast staat en daardoor word het dus een bodem. Met olie blijven het losse kruimels dan kan je er nog beter niets door doen...succesquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:52 schreef _evenstar_ het volgende:
ik probeer het gewoon eerst eens met de koekjes en scheutje zonnebloem olie.
Jep daar dusquote:
quote:Kwark of plattekaas (algemeen Belgisch-Nederlands) is een soort heel verse kaas. In het Frans is de naam dan ook gewoon verse kaas (fromage frais)
Was het geel en de bovenkant gebruind? Klinkt als een Japanse cheese cake, is ook een beetje nattig.quote:Op maandag 30 november 2009 08:58 schreef TOVOS het volgende:
Ik heb tijdens onze vakantie in Maleisie een aantal keer ontzettend mogen genieten van hun versie van de cheesecake. Je begrijpt dat smaakte naar meer, dus ik ben op zoek.![]()
Hun versie van de cheesecake smaakte zoeter en niet zo zwaar.
Veel minder kwark smaak, juist meer een nattecake (spekkoek) achtige smaak.
Echt super lekker.
Weet iemand hier wat ik ongeveer bedoel en waar ik een recept of winkel kan vinden?
Alvast bedankt!
ik kan die niet vinden, heb je n linkje?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:33 schreef Trusten het volgende:
Die van Marty komt aardig in de buurt!
Cheesecake !!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:35 schreef Mirjam het volgende:
ik kan die niet vinden, heb je n linkje?
Een buisje vanille aroma??quote:Deze cheesecake maak ik altijd.
En elke keer vragen mensen om het recept omdat hij zo lekker is.
Een echte cheesecake hoor je met Philadelphia te maken.
New York Cheesecake:
Ingredienten:
500gr Philadelphia
150gr suiker
8gr maizena
2gr geraspte citroenschil
een buisje vanille-aroma
3gr zout
2 hele eieren
1 eigeel
42gr verse room (zonder suiker en niet opgeklopt!!)
21gr melk
5gr citroensap
187gr digestive koekjes (McVitie's)
75gr boter
Verpulver de koekjes en smelt de boter. Mix dit door elkaar en doe het in de taartvorm.
Druk goed aan zodat er een bodem ontstaat. Zet de taartvorm in de koelkast.
Roer de Philadelphia in een kom los totdat er een creme ontstaat. Voeg de suiker, de maizena, de citroenrasp, de vanille en het zout toe en mix alles goed door elkaar.
Voeg daarna èèn voor èèn de twee hele eieren en het eigeel er door.
Schenk langzaam de room, de melk en de citroensap er bij terwijl je door blijft roeren.
Je hebt nu een vrij vloeibaar mengsel dat je bovenop de taartbodem giet.
Zet de taart in een voorverwarmde oven van 200° voor 10 minuten. Daarna de temperaatuur omlaag draaien naar 150°/160° en de taart nog 45 minuten in de oven laten.
Laat de taart helemaal afkoelen.
Je kunt hem daarna eventueel besmeren met aardbeien die je even in de mixer tot een papje verwerkt.
Laat de taart met het aardbeienmengsel goed koud worden in de koelkast.
En zo ziet hij er dan ongeveer uit:
ik schraap altijd het merg uit een vanillestokje en roer dat door het mengselquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:19 schreef DrukVout het volgende:
[..]
Een buisje vanille aroma??
[ afbeelding ]
Zo een compleet flesje? Is dat niet tering veel???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |