Mijn vorige 730i is in november al verkocht. Was begin 2008 ietwat optimistisch over het verloop van mijn eigen zaak en had eigenlijk medio 2008 al extra geld nodig om in een softwareproduct te investeren. Nu die investering rond is en het softwarepakket voor 99% af kan ik over ongeveer twee weken al naar Noorwegen om de eerste licenties te verkopen. Ik werk samen met een bedrijf die op hetzelfde gebied actief is als de doelgroep voor het pakket, dus we gaan van goede zaken uit.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:38 schreef twister_rodriguez het volgende:
[..]
hoe is t met je huidige auto is die al verkocht, jij had toch die e38 gekocht en wilde di emeteen weer wegdoen, wat was dat voor 1 ook weer... viel de snelheid tegen ofzo?
De velgen zullen inderdaad opgenomen worden in een speciale uitrustingen folder ergens. Ze zijn ook gewoon bij te bestellen wanneer je er een krom rijdt. Desalniettemin blijven ze zeldzaam en duur. Winterbanden in die maat heeft trouwens weinig zin, veel te breed, in ieder geval achterop. En runflats wisselen voor de lol wil je niet.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:20 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.
Lijkt me trouwens sterk dat ze slechts voor 5 auto's een heel matrijs hebben gemaakt om dit model velg te gieten, deze velg ga je ongetwijfeld terugzien op de opvolger van de 6-serie of andere modellen
Er zouden er maximaal 25 gemaakt worden en deze zouden allemaal in Nederland geleverd worden, niet in het buitenland dus. Toen de besteltermijn verlopen was stond de naald op 5 stuks. Waarvan één met het nieuwe I-drive scherm en software. Deze dus.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:26 schreef Niek. het volgende:
Is het niet dat er 5 in Nederland zijn en dan in andere landen ook telkens maar een beperkt aantal?
Jep, 15 centimeter heeft bij ons een week gelegen, ook in de week dat we de auto kregen dus. Maar mijn ouders zitten veel in Frankrijk en willen niet overvallen worden door van dit winterse weer... Dan moet je maar zien hoe je thuis komt, ik kan je een ding vertellen.... Rijden door de sneeuw of op spekglad wegdek is een hele ervaring met een 6 serie zonder winterbanden. De achterremmen zijn oververhit voor je 10km ver bent.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:53 schreef twister_rodriguez het volgende:
[..]
bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooid
Auto zoeken op http://www.mobile.de/home/index.htmlquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:53 schreef BaDaZz het volgende:
Ik heb inmiddels ook al wat geld gespaard, maar vroeg me af wat het zou kosten om een E39 M5 of E46 M3 uit Duitsland te halen? Ik vind ze in Nederland maar een beetje afgeragd.
Al eens van DSC, traction control en electronische sper gehoord?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:41 schreef veni2 het volgende:
@ youp
Hoezo achterremmen oververhit, auto remt het meest voor! En remmen als het glad is is ook niet echt wijs.....
dat zal tegenvallenquote:Op maandag 19 januari 2009 13:02 schreef Teeno het volgende:
[..]
Mijn vorige 730i is in november al verkocht. Was begin 2008 ietwat optimistisch over het verloop van mijn eigen zaak en had eigenlijk medio 2008 al extra geld nodig om in een softwareproduct te investeren. Nu die investering rond is en het softwarepakket voor 99% af kan ik over ongeveer twee weken al naar Noorwegen om de eerste licenties te verkopen. Ik werk samen met een bedrijf die op hetzelfde gebied actief is als de doelgroep voor het pakket, dus we gaan van goede zaken uit.
De tijd zal het nog even leren, rij nu nog een ouwe Peugeot 306 en heb vrij weinig te verliezen.
Ik vermaak me anders goed in mn Saxotje.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:57 schreef twister_rodriguez het volgende:
[..]
dat zal tegenvallenreed laatst ook een 306 en een 206
u dont know what u got till its gone zeggen ze he
tvp
Nicequote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Der_Michael het volgende:
Vandaag mijn E46 325CI opgehaald........heerlijke bak. Zal morgen ofzo wel ffies wat foto's neergooien;)
http://www.handelsblatt.c(...)le-ist-weg;2140030;0quote:BMW: Chefdesigner Bangle ist weg
Kontrovers könnte sein zweiter Vorname sein: Chris Bangle gehört wohl zu den umstrittensten Autodesignern weltweit. Sein Bangledesign der BMW 7er-Reihe brachte Tausende von BMW-Fahrern gegen ihn auf. Im Internet wurde gar eine Petition in Umlauf gebracht, um Bangle zu stoppen. Nun geht der Meister des "unkoordinierten Blechs" mit sofortiger Wirkung von Bord.
Christopher Bangle war der Designchef von BMW.
Der Design-Chef der BMW-Group, Christopher Bangle, verlässt das Unternehmen nach knapp 17 Jahren. „Bangle will in seinem neuen Lebensabschnitt eigene Designprojekte verfolgen“, teilte BMW in München mit. Es sei immer sein Plan gewesen, sich noch einmal neuen Herausforderungen zu stellen. Er werde dem Unternehmen aber weiter verbunden bleiben. Bangle war seit 1992 für die Design-Entwicklung verantwortlich. Künftig wolle er auch Projekte außerhalb der Autobranche verwirklichen.
Bangles Nachfolger wird Adrian van Hooydonk, bisher verantwortlich für die Gestaltung der Kernmarke. Er wird ab sofort die Verantwortung für die Entwicklung aller drei Konzernmarken, also BMW, Mini und Rolls-Royce übernehmen. Wie das Unternehmen in München mitteilte, kam der 44 Jahre alte Niederländer Hooydonk nach der Ausbildung in Holland und der Schweiz im Jahr 1992 zu BMW und arbeitete von 2001 bis 2004 in Kalifornien für den Konzern. 2004 übernahm er die Leitung des BMW-Designs. Mit seinem Team entwickelte er unter anderem das Design des neuen 7er, des Konzern-Flaggschiffs, des neuen Z4 und der Konzeptstudie PAS, die auf dem Genfer Autosalon Anfang März Weltpremiere hat.
„Ich bin davon überzeugt, dass er die Designstrategie der BMW Group für alle drei Marken, die wir jahrelang gemeinsam umgesetzt haben, weiter vorantreiben wird“, sagte Bangle laut Mitteilung über seinen Nachfolger.
Bangle hat es seinem Arbeitgeber nicht einfach gemacht. „Eine Marke muss sich ändern“, sagte der Mann dem Handelsblatt. 16 Jahre lang zwar er für das BMW-Design verantwortlich, Bangle hat die Marke in das neue Jahrtausend begleitet. Zwei Generationen von BMW-Modellen und der Neustart der Kleinwagenmarke Mini sind unter seiner Ägide entstanden. Seine Fähigkeit zur Wandlung ist der Garant des Erfolges in München. Und der Erfolg hat Kontinuität. Norbert Reithofer ist mittlerweile der fünfte Konzernchef dem Bangle seine Entwürfe vorführt.
Seine jüngsten Modelle treffen den Geschmack. Die neue Dreier-Reihe, das Brot- und Butter-Auto der Bayern, verkauft sich prächtig. Das sportliche Dreiercoupé heimste vor zwei Jahren zum Verkaufsstart die Vorschusslorbeeren der Fachpresse ein. Knackige Sportwagen mit messerscharfen Linien, so hat es die BMW-Kundschaft gerne.
2001 wurde der BMW 7er aus der Feder von Chris Bangle vorgestellt.
Das war nicht immer so. „Bangle muss weg“ lauteten die Hassseiten im Internet 2001. Der damals neu gestaltete Siebener, das Flaggschiff der Münchener, schockierte das konservative BMW-Klientel. Eine Art Entenschwanz auf dem Kofferraum hatte der Amerikaner durchgesetzt, das „Bangleheck“ wurde zum Unwort des Jahres der Autopresse. „Einen Haufen unkoordiniertes Blech“ nannte ein Konkurrent den Entwurf.
„Wir mussten eine neue Sprache sprechen“, sagte Chris Bangle vor gut zwei Jahren, dem jeglicher Groll nach den erfahrenen Schmähungen fremd zu sein schien. „Mit der alten Form für unsere Autos sind wir nicht weitergekommen.“ Zwar knickte der BMW-Vorstand beim Siebener ein und ordnete einen modifizierten Kofferraum für den Siebener an. Doch die neue, zackige BMW-Linie zieht Bangle fortan konsequent durch die gesamte Modellpalette.
Vaak staan er aardige KM's op die 320D's. Dus, veel aanbod, weinig vraag = kelderende prijzen. Natuurlijk speelt heel dat kredietgelul zeker mee.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:57 schreef Demarest het volgende:
Ik heb 't vermoeden dat de prijzen van E46 320D's de laatste weken significant gekelderd zijn; op grote schaal prijsdalingen van 10 - 20%, wat niet alleen kan liggen aan het feit dat ze feitelijk weer een jaar ouder zijn geworden. Gevolg van de kredietcrisis wellicht ... ?
/carequote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:48 schreef invine het volgende:
ik vind het niet echt een bmw waardige OP...
mooi, wat voor uitvoering?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:01 schreef jitzzzze het volgende:
9 maart mag ik mijn 1 serie in ontvangst nemen
ja,je kan zeggen wat je wil,maar duitsers wel goed voor hun auto over algemeen. Staan er ook meer dan hier. Maar die bpm ook niet mals denk.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:53 schreef BaDaZz het volgende:
Ik heb inmiddels ook al wat geld gespaard, maar vroeg me af wat het zou kosten om een E39 M5 of E46 M3 uit Duitsland te halen? Ik vind ze in Nederland maar een beetje afgeragd.
Schudt je motor ook als je wat gas bij geeft in z'n vrij naar ong 1500 toeren?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:42 schreef Kotvedammie het volgende:
Hoi bmw fanaten. Ik heb pas een e39 535 v8 gekocht. Hartstikke dikke auto,bomvol enz. Super rijdt ie op zich. Maar stationair loopt ie maar 400toeren,motor schud. En in laag toeren in 5de versnelling begint het toerental licht te schommelen. Heb al bougies en alle 8 bobines vervangen. Op computer geen storingen. Baal er best van. Lambda sondes gewoon goed. Iemand bekend met dit probleem? Hij is van 98,met 215duizend km.
nee,dan niet. En by 1ste 2de 3de versnelling loopt ie ook vloeiend. Maar laag toeren in 4(handmatig) en 5(altyd) begint ie te halen zeg maar.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:38 schreef Teeno het volgende:
[..]
Schudt je motor ook als je wat gas bij geeft in z'n vrij naar ong 1500 toeren?
Misschien een luie cylinder.. ik heb het ook gehad met m'n 730i V8, weet niet wat het zou kosten om te laten fixen omdat ik er gelijk een grote beurt tegenaan heb gegooid.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:05 schreef Kotvedammie het volgende:
[..]
nee,dan niet. En by 1ste 2de 3de versnelling loopt ie ook vloeiend. Maar laag toeren in 4(handmatig) en 5(altyd) begint ie te halen zeg maar.
ja,als ik de airco aanzet gaat ie wel naar de 6-700 toeren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef Hyperdude het volgende:
Als je de airco aanzet gaat ie dan naar 600/700 toeren?
In TIS gaan ze eerst de benzinedruk maar eens uitgebreid meten
Valse lucht al goed nagekeken, bv. via uitlaatgastester?
540 V8, norm toerental stationair, zal bij een 535 niet veel anders zijn:
Leerlauf P oder N 580U +/- 50
Leerlauf mit Klima 700U +/-50
Leerlauf D 650 +/-50
Een 116iquote:
Nog ff mijn vraagje naar boven halen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
/care
Iemand ervaring met wat zwaardere remschijven voor een E46 330i? Heb nu ATE Powerdisc=normale schijven met wat extra groeven; kon ik goedkoop krijgen (¤70 voor twee)
Maar heb nu wel belangstelling voor bv. Brembo met gaatjes FD.151.000
of gleuven FS.151.000
http://www.brembo.com/CatalogoHP/DetailPages/discDetail.aspx?id=5927&idLingua=1
Maar die zijn net geen ¤400 voor 2.![]()
Zimmermann Formula Z lijkt mij ook wel aardig; compound schijf.
http://www.otto-zimmermann.de/index.php5?Itemid=122
Bedoeld voor het steviger Autobahn en Alpen cruisen.![]()
Nou, hij is er eindelijk. Wat een topwagenquote:Op donderdag 26 februari 2009 09:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een 116i, met business line (die van vorig jaar, met dus mistlampen, hand-airco, armsteun en navigatie, lm wielen en metallic lak) verder nog chrome line exterieur, sportstuur, cruise control en de bekleding geupgrade
fotoquote:Op maandag 9 maart 2009 13:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, hij is er eindelijk. Wat een topwagen![]()
Wel flauw dat al die petjes en makkoranen willen meteen gaan racen en bumperkleven
Vaak genoeg, maar ik blijf ze graag zien.. Vooral de touring.quote:
Geen idee hoe ik hier foto's moet plaatsenquote:Op maandag 16 maart 2009 18:14 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Vaak genoeg, maar ik blijf ze graag zien.. Vooral de touring.![]()
En ben wel benieuwd naar welk interieur, welke velgen, een evt. M-pakket.. Dus.
Draagarmrubbers voor. Verder had mijn 320D (136pk) alleen default onderhoud nodig, totdat de dieselpomp stuk ging bij 200k km. Echter werd deze onder garantie vervangen. Verder uitermate plezierige auto.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:54 schreef Athmozz het volgende:
Bepaalde punten waar ik goed op moet letten bij aanschaf?
draagarmrubbers zat inderdaad een héél klein beetje speling op, en zijn ondertussen al vervangen, samen met de draagarmen en alles wat errond zit. Aangezien ik de auto eigenlijk al gekocht had heeft m'n garagist het zo geregeld dat hij de auto geen volledige interieurcleaning gegeven heeft, maar wel gratis al die dingen vervangen, wat op zich nog een mooie ruil isquote:Op woensdag 18 maart 2009 09:20 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Draagarmrubbers voor. Verder had mijn 320D (136pk) alleen default onderhoud nodig, totdat de dieselpomp stuk ging bij 200k km. Echter werd deze onder garantie vervangen. Verder uitermate plezierige auto.
De ruiten zijn allemaal hetzelfde. De achterramen lijken idd donker op de foto.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:02 schreef DoimeN het volgende:
Ziet er goed uit, lekker standaard.
Maar verschillen de ruiten nou? Doe aub geen geblindeerde ramen achter. Maar gewoon allemaal helder.
Precies.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:33 schreef DoimeN het volgende:
Ja vind ik ook, het was ook niet sarcastisch bedoeld hoor. Ik vind ze standaard het mooist. Er rijden al genoeg ver-mohamedde 5-serie's rond.
2 liter 6 in lijn 24 kleppen Vanos.quote:
Hoeft toch niet perse net en origineel te zijn denk ik.. is een opknapper?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:55 schreef mighty_myte het volgende:
Een nette originele 325i lijkt me lastig te vinden.
Proficiat met je 5-serie.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:55 schreef mighty_myte het volgende:
Een nette originele 325i lijkt me lastig te vinden.
Dankje! Heeft even geduurd, maar hij is er.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:31 schreef Kogando het volgende:
[..]
Proficiat met je 5-serie.
Ik ga maandag voor een E30 325i naar duitsland, denk dat ik blij mag zijn als ik voor 5000 euro klaar ben. Die dingen worden erg schaars.
baur ziet er niet uit als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:46 schreef Athmozz het volgende:
ik heb t voordeel dat de garage waar ik mijn andere BMW's tot nu toe gekocht heb zelf geregeld duitse wagens invoert, en dat hij me wil helpen voor de volledige invoer en degelijke te regelen, en dat ik dan eventueel mijn onderdelen ook via hem kan krijgen (hij kent veel meer mensen in dat milieu dan ik). Hoeveel hij zou rekenen voor importeren af te handelen weet ik niet, maar gezien de andere die ik bij hem gekocht heb ga ik uit dat hij heel de boel wel afhandelt voor 500à1000¤; inclusief transport van Duitsland tot in de garage, inschrijving in belgie, keuring in belgie... Best nog een schappelijke prijs als je rekent wat een 325i alleen al verzuipt op 1000km snelweg. 't gaat er hem alleen niet bij helpen dat ik een cabrio wil met handbak, want je ziet vrij veel 325i cabrio's met automaat (of de BAUR versies)
Baur is lelijk idd, sta er van te kijken dat er daar zoveel van zijn. Maar een goeie 325i cabrio moet wel te vinden zijn, daar staan er meer van te koop in goede staat dan de 2-deurs sedan.quote:
Aparte carrosseriebouwer die zelf een soort cabrio maakte, hardtop/targa idee.. en lelijk dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:34 schreef mighty_myte het volgende:
wat is baur? ik zie dat wel meer staan maar het zegt me niks.
Jezus, wat bezielde ze om zoiets doms te maken!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:36 schreef Kogando het volgende:
[..]
Aparte carrosseriebouwer die zelf een soort cabrio maakte, hardtop/targa idee.. en lelijk dus.
[ afbeelding ]
IMO wel een vooruitgang ten opzichte van je SLK..quote:Op maandag 1 juni 2009 23:58 schreef k_man het volgende:
Morgen de knoop doorhakken over de aanschaf van een Z4...
Ik heb zelf een 318is E30....type2quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:31 schreef Kogando het volgende:
Ik ga maandag voor een E30 325i naar duitsland, denk dat ik blij mag zijn als ik voor 5000 euro klaar ben. Die dingen worden erg schaars.
De koop is gesloten.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:58 schreef k_man het volgende:
Morgen de knoop doorhakken over de aanschaf van een Z4...
Ah, 318is.. nice.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:14 schreef rival het volgende:
Ik heb zelf een 318is E30....type2
Maar heb toevallig nog een 325 type 1 te koop staan, dat is wel een automaat
Die heb ik ook nog staan maar die gaat niet weg, daar gaan we de komende maanden flink aan werken die gaat helemaal kaal en opnieuw opgebouwdquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:45 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ah, 318is.. nice.Ik ben redelijk kieskeurig en ga alleen voor de 2-deurs 325i met handbak en liefst m-paket (lees sperdiff
). Ik denk dat die het mooist rijden, op de m3 na dan, en ook het best zijn qua investering.
Die witte 1 seriequote:Op woensdag 3 juni 2009 20:24 schreef k_man het volgende:
[ afbeelding ]
Zie verder Welke roadster zou je kiezen?
Onzin ook in nederland zijn goede E46 M3's te vinden, ligt alleen aan je budget !quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:53 schreef BaDaZz het volgende:
Ik heb inmiddels ook al wat geld gespaard, maar vroeg me af wat het zou kosten om een E39 M5 of E46 M3 uit Duitsland te halen? Ik vind ze in Nederland maar een beetje afgeragd.
diesel of benzine?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:00 schreef viagraap het volgende:
Mijn leswagen is een BMW 3 serie, van een niet al te oud bouwjaar. Zeker niet van voor 2004. Valt me op dat hij bij het nieuwe rijden als je de snelweg op wilt in zn 4 hij niet vooruit te branden is tot hij de 2k aantikt.
Lijkt me niet zoveel uitmaken, weinig auto's geven enige power onder de 2k,quote:
Als je veel power wilt onder de 2k heb je een blok nodig met veel koppel. En veel koppel is, met name, voorhanden bij diesels, motoren met veel inhoud en motoren met turbo's. De meeste tdi's hebben bij 2k al behoorlijk wat trekkracht.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:32 schreef mighty_myte het volgende:
Lijkt me niet zoveel uitmaken, weinig auto's geven enige power onder de 2k,
vooral met zo'n snelheden.
houd er ook rekening mee dat veel lesauto's hun motormanagement herprogrammeerd is om het vermogen terug te knijpen, om de auto wat te ontlasten. Ik ken een rijschool in het gentse die met mercedes B klasses rijdt, en al die motoren gaan bij een tuner langs om de karakteristieken te herprogrammeren dat ze top-end veel kracht verliezen, maar dat ze in het laag wat meer koppel bij krijgen waardoor het moeilijker is om met die wagens stil te vallen. Ideaal natuurlijk om mee te lessen, maar als ze dan later in hun eerste eigen auto komen zitten ze de hele tijd te knoeien omdat die andere instellingen zitten heeft op zijn motorquote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:08 schreef viagraap het volgende:
Diesel. Ik snap ook wel dat de motor minder wil onder de 2k, maar in zn 4 is het wel heel erg in vergelijking met de andere versnellingen (6 versnellingen).
Sowieso rijdt elke auto anders, dus dat maakt verder ook weinig uit. hooguit als hun eerste auto exact dezelfde isquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:34 schreef Athmozz het volgende:
Ideaal natuurlijk om mee te lessen, maar als ze dan later in hun eerste eigen auto komen zitten ze de hele tijd te knoeien omdat die andere instellingen zitten heeft op zijn motor
Duitsquote:Op maandag 8 juni 2009 17:38 schreef Hyperdude het volgende:
Ken je Duits?![]()
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00080/f00080.htm
Zat info over eta ombouw mogelijkheden
de vorige E30 had die motor, een 2.5 vanos.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Wat voor ETA blok heb je precies?
Welk bouwjaar/hoeveel PK?
Dan zal ik eens kijken of ik wat nuttigs voor je kan vertalen.
Ik heb zelf een E30 325iX gehad en zie zelf meer in een ombouw naar M50 blok. Die zijn praktisch onverwoestbaar (itt. de M20 325 kop) en dan heb je 192 PK . Maar je hebt al een ETA blok liggen natuurlijk...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door rival op 09-06-2009 08:31:38 ]
Als ik ergens pisnijdig van wordtquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:35 schreef jitzzzze het volgende:
Heeft er gewoon iemand een kras in mijn voorbumper gereden![]()
Dat er een kras in zit is nog tot daar aan toe; iedereen heeft wel eens parkeer-tyfus.quote:
helemaal als je zelf zuinig bent op je auto (zoals ikquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat er een kras in zit is nog tot daar aan toe; iedereen heeft wel eens parkeer-tyfus.
Maar dat ik bij mijn auto aankom en allemaal krassen en een afdruk van een trekhaak aantref.. En niks geen briefje ofzo![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, ik ben er echt onwijs zuinig op. En dan krijg je ditquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:49 schreef rival het volgende:
[..]
helemaal als je zelf zuinig bent op je auto (zoals ik) en sowieso nooit een ander raakt met parkeren is het dubbel zo zuur!
![]()
je zou zoiets toch zien gebeuren
kuttokkiesquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, ik ben er echt onwijs zuinig op. En dan krijg je dit![]()
Sta je dan met je goede gedrag
Ik weet dat ze de nokkenas van een diesel gebruiken meestal. Op www.e30.de staat een hoop informatie over dergelijk ombouwprojecten. Je zal alles wel opnieuw af moeten stellen, dus wel een operatie die wat tijd en geld zal kosten.quote:Op maandag 8 juni 2009 08:19 schreef rival het volgende:
Wie oh Wie kan me helpen.......
Ik heb een 2.5e blok. (E30 2645cc plusminus)
dit blok zou moeten gaan als de brandweer als je hem voorziet van de kop van een 325i.
Dit heb ik al van een hoop mensen gehoort. echter, nu schijnt niet zomaar elke 325i kop uit die tijd op elk 325e blok uit die tijd de passen...
Welke bmw kenner heeft hier verstand van?
na mijn bmw aankoop vond iemand het ook nodig om binnen 2 weken na de aankoop een kras van bijna een meter op mijn motorkap te zettenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:35 schreef jitzzzze het volgende:
Heeft er gewoon iemand een kras in mijn voorbumper gereden![]()
Mijn BMW, wat doe je?
Zo jammer inderdaad. Blijf gewoon van andermans spullen afquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:52 schreef twister_rodriguez het volgende:
[..]
na mijn bmw aankoop vond iemand het ook nodig om binnen 2 weken na de aankoop een kras van bijna een meter op mijn motorkap te zetten![]()
![]()
![]()
![]()
(gelukkig heb ik zilver)
Het heeft even geduurt maar daar ben ik weerquote:Op maandag 8 juni 2009 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Wat voor ETA blok heb je precies?
Welk bouwjaar/hoeveel PK?
Dan zal ik eens kijken of ik wat nuttigs voor je kan vertalen.
Ik heb zelf een E30 325iX gehad en zie zelf meer in een ombouw naar M50 blok. Die zijn praktisch onverwoestbaar (itt. de M20 325 kop) en dan heb je 192 PK . Maar je hebt al een ETA blok liggen natuurlijk...
quote:Seite 3.0 - Variante 0 (122PS 325e Block mit 325i Kopf
Die häufig anzutreffenden 325e mit 122 PS werden sehr oft mit 325i Köpfen kombiniert was
hier als Variante 0 bezeichnet wird aber wegen der nachfolgend genannten Nachteile kaum zu
empfehlen ist. Aufgrund des größeren Brennraumvolumens im 325i Kopf sinkt die Verdichtung
von 8,9 bei Serien 325e auf noch geringere Werte was eher für einen aufgeladenen Motor
geeignet scheint anstatt einem Saugmotor ordentlich Beine zu machen. Dieser Motor wird
natürlich auch fahren und etwas mehr Schub im unteren Drehzahlbereich als ein 325i haben
aber der vermeintliche deutlich spürbare Leistungsgewinn wird bei einer direkten
Vergleichsfahrt gegen einen 325i schnell relativiert und für Ernüchterung sorgen.
Die Gründe dafür sind ganz einfach, der Mehrhubraum von etwa 8% würde rein theoretisch bei
einer 325i Basis etwa 13PS Mehrleistung versprechen, dies wird natürlich in der Praxis so nicht
erreicht, da die gesamte Ansaug- und Abgasanlage nicht auch gleichzeitig "mitwächst" (was zu
Füllungsverlusten führt) und das niedrige Verdichtungsverhältnis in Verbindung mit einer
ungünstigen Brennraumform wirkt auch nicht gerade leistungsfördernd. Die erhoffte
Endleistung kommt also nicht im geringsten an die viellicht erhofften 204PS eines Alpina oder
Schnitzer Motors heran, es kann von Glück gesprochen werden wenn die Endleistung
überhaupt meßbar über der eines guten 325i liegt, der Drehmoment- und damit
Leistungszuwachs im unteren Bereich jedoch ist deutlich spürbar. Zur Erhöhung der
Verdichtung wird oft der Kopf abgefräst, bei der hier anzutreffenden Kolbenform ist dies
durchaus möglich, bei den hierbei nötigen Werten im Millimeterbereich ist eine Anpassung der
Steuerzeiten und je nach Bearbeitung auch eine Änderung der Ventiltaschen nötig, was aber
meist "vergessen" wird. Es gibt außer dieser auch noch teilweise weitaus empfehlenswertere
Kombinationen, diese werden im folgenden ausführlicher vorgestellt.
ok thnx. maar luchtinlaten komen ook van het andere blok. echt de hele kop e.d.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:43 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens die site die ik hierboven noemde, loont het niet echt de 122 PK versie van het eta blok te gebruiken. Je schiet dan niets op tov. de M20 325 met 170PK
Onderstaande tekst even snel vertaald/samengevat:
"Bij een eta blok van 122 PK met M20 325 kop krijg je een erg lage compressieverhouding, nog eens versterkt door de te krappe luchtinlaten waardoor je een slecht ecilindervulling krijgt. Je kan de kop afvlakken om de compressieverhouding te verhogen, maar dan moet je oa. de timing weer aanpassen."
[..]
http://wp1016621.wp027.we(...)00080/m20seite31.htm
van een 325i... maar dus incl inlaatspuitstuk. euhm lampda (lapda lamda? whateverquote:
ja klopt. de kop van een 325i e30quote:Op zondag 14 juni 2009 23:53 schreef Hyperdude het volgende:
Welke kop ga je dan gebruiken?
Hierboven had je het toch over een M20 325i kop?
Ok duidelijk. thnx!quote:Op maandag 15 juni 2009 00:02 schreef Hyperdude het volgende:
Dan loont het dus, volgens die Duitse site, niet tov. een normale M20 325i. Of je moet met andere nokkenassen en ontstekingstijdstippen ed. gaan rommelen. Dan is een M50 325 veel simpeler; en krachtiger.
http://wp1016621.wp027.we(...)00080/m20seite34.htmquote:Fazit: Durch die Kombination der zum Brennraum passenden 325i Kolben mit der 81mm Hub KW und dem angehobenen Verdichtungsverhältnis von um die 10:1 sind optimale Vorraussetzungen für einen leistungsstarken Motor geschaffen. Eine schärfere Nockenwelle von beispielsweise E/A 272/272 Grad oder besser noch E/A 284/272 Grad sorgt für eine bessere Füllung bei höheren Drehzahlen und ermöglicht überhaupt erst Leistungen die der 200PS Grenze nahe kommen. Ein Fächerkrümmer, bearbeitete Ventile, Ventilsitze und Kanäle sind weitere empfehlenswerte Maßnahmen. Wer sich noch einen Metallkat (.z.B. von Unifit) gönnen will der kann auch da noch etwas herausholen. Ein Motor mit diesen Maßnahmen und einem drastisch bearbeiteten Zylinderkopf erzielte respektable 218 PS auf dem Leistungsprüfstand bei einer Verdichtung von 9.8:1.
klinkt goedquote:Op maandag 15 juni 2009 20:09 schreef Hyperdude het volgende:
Anders ga je toch gewoon je standaard 325 blokkie reviseren. Die van mij had na bij 330000 km volgens mij niet meer de volle 170 DIN PK´s
Volgens mij valt er aan de 325 zelf ook nog wel wat te optimaliseren.
325i blok+kop+zuigers+ eta krukas + aangepaste nokkenas: 218 PK![]()
[..]
http://wp1016621.wp027.we(...)00080/m20seite34.htm
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:37 schreef rival het volgende:
[..]
klinkt goed
Zie je toevallig ook hoeveel graden die nokkenas moet zijn? (je spreekt toch in graden bij nokkenassen?)
E/A=inlaat/uitlaat neem ik aan. Ik weet niet zoveel van dit soort technische details.quote:Eine schärfere Nockenwelle von beispielsweise E/A 272/272 Grad oder besser noch E/A 284/272 Grad.
quote:Selbstverständlich darf auch das Kennfeld der Motronic nicht vergessen werden, hier sollte man sich einen entsprechenden EPROM besorgen, es gibt einige geeignete Kennfelder je nach eingesetzter NW etc. Sehr gut scheint nach eigenen Erfahrungen das Kennfeld vom Alpina B3-2,7kat mit einer 284/272 Grad Schrick NW(=nokkenas) und 9,8 Verdichtung zu passen.
En als je er dan weer mee de weg op gaatquote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:52 schreef Athmozz het volgende:
wat jij gedaan hebt is natuurlijk geen "normaal" onderhoud aan een BMW, maar gewoon achterstallig onderhoud inhalen. Dat kost inderdaad wat meer ja
Als ik jou toch niet hadquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
E/A=inlaat/uitlaat neem ik aan. Ik weet niet zoveel van dit soort technische details.
[..]
Idd, dan spoort hij voor geen meter en moet ik zometeen alleen nog even naar Euromaster om hem te laten uitlijnen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:08 schreef rival het volgende:
[..]
En als je er dan weer mee de weg op gaat
Aha, ja mijn maatje is daar erg goed in zelf dus na al die dingen vervangen is dat ook meteen gebeurd hierquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:51 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Idd, dan spoort hij voor geen meter en moet ik zometeen alleen nog even naar Euromaster om hem te laten uitlijnen.
niemand? al weet je het niet zeker, meedenken is gewenstquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:55 schreef rival het volgende:
[..]
Als ik jou toch niet had![]()
Thnx daar moeten we zo uit komen
Maar, we gaan het nog een tandje extremer doen.. mits mogelijk.....
Ik ben namelijk in het bezit van een compressor. Die moet er maar meteen op![]()
Deze heb ik laatst gekocht, en mij werd vertelt dat hij geschikt is voor een blok tot 2 liter. toen gingen wij er gisteren over nadenken, waarom zou dat niet passen op 2.5/2.7? het blok draait niet meer toeren, dus dat kan het niet zijn. je zuigt lucht aan en blaast meer lucht eruit daar veranderd weinig aan. Ik kan wel begrijpen dat het percentage winst minder worden naarmate de cilinderinhoud groter wordt (tenzij je een grotere compressor neemt)
Wie weet hier een goed antwoord op?
Een compressor moet toch een bepaalde druk/volume leveren om de zuigers te vullen. Een compressor die geschikt is tot 2 liter krijgt een 2,5 liter blok dus niet vol/genoeg opgepompt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:40 schreef rival het volgende:
[..]
niemand? al weet je het niet zeker, meedenken is gewenst
ik denk het heel simpel, die compressor geeft extra lucht, dus hij pompt er meer in dan dat er anders in zou gaan. dus voordeel.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een compressor moet toch een bepaalde druk/volume leveren om de zuigers te vullen. Een compressor die geschikt is tot 2 liter krijgt een 2,5 liter blok dus niet vol/genoeg opgepompt.
Schiet je er dan nog wat mee op? Vooral als je meeneemt dat een compressor ook PKtjes kost voordat ie druk kan leveren.
Maar dit weet ik dus niet zeker.
www.bmwfan.nl/forum/quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:03 schreef rival het volgende:
Weten jullie trouwens nog een bmw forum oid... wat WEL druk bezocht wordt?
ik heb er een paar gezien maar daar leeft weinig
http://www.bmwclubnederland.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=26quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:03 schreef rival het volgende:
Weten jullie trouwens nog een bmw forum oid... wat WEL druk bezocht wordt?
ik heb er een paar gezien maar daar leeft weinig
dit amerikaanse forum is druk en staat vol met howto's.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:03 schreef rival het volgende:
Weten jullie trouwens nog een bmw forum oid... wat WEL druk bezocht wordt?
ik heb er een paar gezien maar daar leeft weinig
Ik kan me er niet druk om maken als we het blok slopen, als dat is wat je bedoeld.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:54 schreef Catch22- het volgende:
ik weet alleen dat je zoiets alleen moet doen als je echt weet wat je doet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien dat we de compressor wel op een ander blok gaan zetten uiteindelijk. of nergens op... ik zit eigenlijk een beetje hardop te denken hier![]()
Dat wel, maar als blijkt dat de compressor uiteindelijk helemaal niks toevoegt aan dat blok, dan is het net teveel verspilde energiequote:Op maandag 22 juni 2009 09:23 schreef Catch22- het volgende:
Als het dan niets uitmaakt zou ik het gewoon doen. Als je het toch hebt liggen, dan is het een leuk experiment
geen idquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:32 schreef Catch22- het volgende:
Heeftie nog een verdelerkap? dan is dat het waarschijnlijk.
als ik 2000 in een week raar zou moeten vinden heb ik een wonderlijke 320dquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:58 schreef k_man het volgende:
De Z4 heeft opeens 2.000 km meer op de teller staan dan een weekje geleden. Rare toestanden.
Zomers weer zekerquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:58 schreef k_man het volgende:
De Z4 heeft opeens 2.000 km meer op de teller staan dan een weekje geleden. Rare toestanden.
Leuke bimmer. Zitten er ook nog opties op zoals schuifdakje oid ?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:28 schreef Catch22- het volgende:
Mijn oom tipte me dit weekend over een E30 320i. 1989,170dkm, 600 eu... Van een oudere vrouw geweest. Inruiler op een jong gebruikte BMW bij Oolbekkink Hoogeveen
Vandaag gingen we kijken. Hij stond achter de loods zodat je hem niet eens zag. Met 1 flank strak tegen de loods aan, heel ongalant. Stoffig, vies, gewoon niet superaantrekkelijk. Maar daar was de prijs niet naar.
Toen maar even een stukje gaan rijden. Dan komt de inline6 tot zijn recht, had er nog nooit echt 1 gereden, maar hoe lekker is dat zeg. De auto schakelt, koppelt en rijdt als nieuw. Hij heeft 2 eigenaren gehad totnogtoe en is _altijd_ dealeronderhouden. Dit jaar zelfs nog een carroseriecheck gehad.
Na een wasboxbeurtje zag hij er al beter uit. Binnenkort met mijn neefje en oom eens een dag echt poetsen (zie het verhaal met mijn 306je, die was dan niet perfect, maar mijn neefje haalt er het maximale uit). De lak is an sich best goed, paar kleine roestplekken in de wielkasten (hoort bij een e30, niet heel erg) maar voor de rest ziet alles er gewoon bijna nieuw uit.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heerlijk wagentje. Kreeg 250 terug voor mijn 306 (druklager gaar, achterruitenwisser+verwarming kapot, deuk in de deur, snelheidsmeter kapot) dus betaalde uiteindelijk 350 voor deze wagen!
Leuke extraatjes zijn dat, netjesquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:53 schreef Catch22- het volgende:
Electrische spiegels, centrale vergrendeling, checkpaneeltje boven de achteruitkijkspiegel, in hoogte verstelbare stoelen.
dat is het wel zon beetje, misschien dat de audioinstallatie (4 boxen) een optie is geweest.
Honingraat BBS zijn erg mooiquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:21 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb daar al voor rondgekeken, die zijn best zeldzaam en aan de prijs.
Eerst maar eens een nieuwe dynamo want anders wordt het nooit wat. Dan gaan we wel verder kijken. Kreeg al een setje honingraatvelgen aangeboden, die zijn wel sexy voor dit model.
Ik heb een liever een goed onderhouden auto dan een `vette bak` zegmaar.
Honingraat is mooi. Check foto voor mijn velgen. Vette shit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:21 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb daar al voor rondgekeken, die zijn best zeldzaam en aan de prijs.
Eerst maar eens een nieuwe dynamo want anders wordt het nooit wat. Dan gaan we wel verder kijken. Kreeg al een setje honingraatvelgen aangeboden, die zijn wel sexy voor dit model.
Ik heb een liever een goed onderhouden auto dan een `vette bak` zegmaar.
Als jij een M-Tech II set vind voor 300 euro, doe er dan maar 10quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:33 schreef Catch22- het volgende:
ja oke, maar een vind maar eens een mtechset.. Je bent tweedehands denk ik zo 300 euro verder
ik zag wat losse onderdelen, voorbumpertje 55 euro, achterbumpertje die prijs, sideskirts moeten ook wel te regelen zijn. 2e hands dan he, op ebay duitslandquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:46 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Als jij een M-Tech II set vind voor 300 euro, doe er dan maar 10
Tegenwoordig kosten ze al tussen de 500-1000 euro
Zoals ik al zei, als je er meerdere voor die prijs vind, mag je mij meteen mailen/bellen/smsen/roepen etc etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik zag wat losse onderdelen, voorbumpertje 55 euro, achterbumpertje die prijs, sideskirts moeten ook wel te regelen zijn. 2e hands dan he, op ebay duitsland
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:51 schreef justmattie het volgende:
Roest in de wielkasten, water in de kofferbak, roest bij de kofferbak...
Mijn E36 coupe uit 94 heeft inderdaad ook een ketting
Een mauritiusblauwe, jij ook uit Leeuwarden dus?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
. Van dat roest in de wielkasten wist ik inderdaad. Water in de kofferbak echter? Dat had toch te maken met een lekke kachel? (of bedoel je dat die rubbers daarachter water doorlaten?)
Wat een toeval btw: Ook iemand uit Leeuwarden, van 1987 met een 1994 E36 coupé. Wat voor coupé heb je?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:29 schreef justmattie het volgende:
[..]
Een mauritiusblauwe, jij ook uit Leeuwarden dus?
Klopt als een bus. Verder zal ik kijken of het gereedschapsetje compleet is, of in elk geval de sleutel voor je wielen. Niks zo irritant wanneer je een band moet verwisselen en je die sleutel mistquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:10 schreef Catch22- het volgende:
als er water in je kofferbak staat dan gaat het wss roesten. Het condenseert dan in je kofferklep, blijft daar zitten en dan gaat het roesten (je hebt vaak 2 lagen metaal waar het tussen kan blijven zitten
Yep uit Leeuwarden. Nu 3x raden welke kleur de auto heeft die ik zondag ga testrijdenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:31 schreef justmattie het volgende:
[..]
[..]
Klopt als een bus. Verder zal ik kijken of het gereedschapsetje compleet is, of in elk geval de sleutel voor je wielen. Niks zo irritant wanneer je een band moet verwisselen en je die sleutel mist
Hm volgende x beter het editknopje gebruiken![]()
![]()
Nog een tip, als je aankomt bij de auto voel gelijk de uitlaat even, als deze lekker koud is dan heeft de eigenaar er niet mee gereden en heb je dus ook een koude motor. Dan hoor je de tikken beter.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yep uit Leeuwarden. Nu 3x raden welke kleur de auto heeft die ik zondag ga testrijden.
Gereedschapskistje zal ik inderdaad aan denken.
edit: Ik zag zostraks een mauritiusblauwe coupé staan. Woon je bij achter de hoven?
Helemaalquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:48 schreef justmattie het volgende:
Kan niet anders dan dat het deze moet worden ?
http://link.marktplaats.nl/269591409
Een bubbeltje roest onder de lak is in dat opzicht niet heel erg, maar zodra het grotere plekken zijn zou ik 'm wel laten staan. Jammer dat het 'm niet is geworden. Bedenkt wel dat een E30 ook roest kunnen hebben, en heel anders rijden dan een E36. Ik wou ook graag een E30 maar ben toch voor een E36 gegaan omdat het comfortabeler reedquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Helemaal.
Ik ben er vandaag geweest en motorisch klonk / reed / leek hij helemaal in orde. Helaas was er wel wat roest in 3 v/d 4 wielkasten en bij het bestuurdersportier (helemaal onderin in een hoekje, naar mijn weten een "standaard" plekje voor de E36). De auto leek verder helemaal in orde, maar de roest zinde mij niet. Ik weet dat auto's van die leeftijd altijd wel wat roesten, maar ik kreeg er niet een prettig gevoel bij. Dit wordt 'm dus denk ik niet.
Hoeveel roest is "acceptabel"?
Nu heb ik nog ergens een hele leuke E30 zien staan die ik morgen misschien ga bezichtigen.
Als je 'm verlaagd rijdt ie ook nog wel prima vaak. Maar een E36 vind ik persoonlijk net wat lekkerder rijden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:27 schreef Catch22- het volgende:
mwoah... Een goede e30 rijdt prima hoor.
als je hem iig niet verlaagd enzo..
dat dus, een E30 moet je niet meer kopen om een goede wagen te hebben (ok ze zijn nog degelijk, maar voor dat geld kan je andere wagens vinden die minstens geven goed zijn), maar gewoon voor de charme. Daarom ook dat ik aan het kijken ben om er een E30 cabrio bij te nemen, naast mijn E46 touring (waar de E92 touring al op het lijstje staat om hem af te lossen)quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:33 schreef Catch22- het volgende:
Dat is ook zo denk ik. Alleen heeft de e30 een charme die mij persoonlijk wel aanstaat...Ik vind persoonlijk de e36 ook niet mooi. Alleen een coupe met goede velgen vind ik wel oke, mits in de juiste kleur.
Een E30 cabrio...als je die vind in een nette staat mag je erg diep in de buidel tasten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:21 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dat dus, een E30 moet je niet meer kopen om een goede wagen te hebben (ok ze zijn nog degelijk, maar voor dat geld kan je andere wagens vinden die minstens geven goed zijn), maar gewoon voor de charme. Daarom ook dat ik aan het kijken ben om er een E30 cabrio bij te nemen, naast mijn E46 touring (waar de E92 touring al op het lijstje staat om hem af te lossen)
ik heb er al een paar in nette staat gezien en die zitten inderdaad aan een prijs van rond de 15.000 of hoger. Op zich geen echte ramp, zo'n wagen koop je ook niet om 2 jaar later weg te doen, dus dan valt de prijs zeer goed mee. Stel dat je er nog 10 jaar plezier aan hebt, dan is het maar 1500 per jaar (en de waarde van een E30 cabrio in goede conditie daalt toch niet). Stiekem wil ik zelfs een E30 M3 cabrio, maar die staan toch net iets te duur nog vrees ikquote:Op maandag 31 augustus 2009 08:08 schreef justmattie het volgende:
[..]
Een E30 cabrio...als je die vind in een nette staat mag je erg diep in de buidel tasten.
Jezelf overtuigen, heerlijkquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:23 schreef Athmozz het volgende:
de gewone wel, de M3 cabrio is duurder. Als ik mijzelf dus wijsmaak dat een E30 cabrio 15k kost, dan is dat kleine beetje opleg naar de M3 cabrio niet zo duur meer.
Dat geluidquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:54 schreef Catch22- het volgende:
ik ga je maar 1 ding zeggen; neem een 6 cilinder
Absoluut doen!! De 318iS mist gewoon het geluid en de power t.o.v. een 325i!quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jezelf overtuigen, heerlijk
Ik moet bekennen dat ik dat nu ook aan het doen ben....Ik probeer mezelf te overtuigen dat ik een 325 6cyl ipv een 318is 4cyl moet nemen. Op 't moment overheerst emotie, dus dat is goed.
Ah, die naam herken ik ook van een forum!quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:02 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Absoluut doen!! De 318iS mist gewoon het geluid en de power t.o.v. een 325i!
Ga die testrit in die 325i maar eens doen, dan wil je niks anders meer
Welk forumquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah, die naam herken ik ook van een forum!
Eerst maar inderdaad een testrit.
Je hebt stiekem mijn voorsteltopic overgeslagen he
2.5 (of dan nog 2.3) wel. als het een 2.0 is zou ik niet weten waarvoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:54 schreef Catch22- het volgende:
ik ga je maar 1 ding zeggen; neem een 6 cilinder
het geluidquote:Op maandag 7 september 2009 11:12 schreef rival het volgende:
[..]
2.5 (of dan nog 2.3) wel. als het een 2.0 is zou ik niet weten waarvoor
kommop, oke het geluid is natuurlijk mooier! (al denken ze van mijn IS ook dat het een 6 cilinder is, ze durven er op te zwerenquote:
soepeler in wat voor opzicht?quote:Op maandag 7 september 2009 11:55 schreef Catch22- het volgende:
mijn 2.0 is toch een stuk soepeler dan een 1.8 hoor
juist daarom welquote:Op maandag 7 september 2009 13:04 schreef Catch22- het volgende:
nee maar dan neemt hij wel een M3
een 6 cilinder loopt gewoon soepeler, trekt soepeler, pikt soepeler op na het schakelen
je hebt 3 e30's dus ik hoef je dat niet uit te leggen toch
Als je als jongere een 6 cilinder wil, is de 320i nog een mogleijkheid, want veel kunnen geen 325i op de eigen naam zetten.quote:Op maandag 7 september 2009 11:12 schreef rival het volgende:
[..]
2.5 (of dan nog 2.3) wel. als het een 2.0 is zou ik niet weten waarvoor
Sja, ik heb nog nooit een 318iS gereden dus of het beter rijdt of niet weet ik niet, is wel sneller idd. Wel lastiger te vinden toch?quote:Op maandag 7 september 2009 13:07 schreef rival het volgende:
[..]
juist daarom wel
heb nu namelijk een 318is. 4 cilinder 16v... ik zou normaal gesproken ook geen 4 cilinder aanraden....
maar dit rijdt beter dan een 2 liter 6 cilinder, is zuiniger. is sneller. heeft een distributieketting......
genoeg voordelen
ik ben er zeer over te spreken! als E36 zie je er best veel.. als e30 niet zoveel....quote:Op maandag 7 september 2009 15:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Sja, ik heb nog nooit een 318iS gereden dus of het beter rijdt of niet weet ik niet, is wel sneller idd. Wel lastiger te vinden toch?
Tja ik ben daar dus lid van en heb daar een advertentie geplaatst. Vandaar.quote:
Ik heb er ook nog een accountquote:Op maandag 7 september 2009 15:16 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Tja ik ben daar dus lid van en heb daar een advertentie geplaatst. Vandaar.
Mooi wagentje toch? Het is ook helemaal niet duur eigenlijk. Ik heb rete mijn best gedaan die auto op niveau te houden.
Ik heb nog nooit iemand gehoord die spijt heeft van welke BMW dan ookquote:Op maandag 7 september 2009 15:56 schreef Catch22- het volgende:
318iS is hoe dan ook vetheb echter geen spijt van mijn 320i
Dit wetende ga ik toch liever naar de halfords voor gewone Bosch kwaliteitquote:Op maandag 7 september 2009 21:39 schreef metallicattim het volgende:
voor ruitenwissers moet je echt eens op http://www.wisserbladen.nl/ kijken! Die dingen zijn echt helemaal geweldig en kosten nog geen tientje per stuk! Zijn muisjesstil en vegen echt goed het water weg.
Let wel goed op bij bestellen, want ik heb er nu 3 keer besteld en er is al 4x iets mis gegaan, jah zelfs bij een nazending van een foute levering ging het mis en kreeg ik de foute...
Yep, die dingen zijn ook aardig schaars. En dan moet je het al helemaal niet over een 325i hebben.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:03 schreef Catch22- het volgende:
ik keek nog ff op marktplaats, maar een fatsoenlijke e30 318is moet al gauw 2000 euro kosten
E30quote:Op woensdag 9 september 2009 18:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yep, die dingen zijn ook aardig schaars. En dan moet je het al helemaal niet over een 325i hebben.
Ik had het er laatst met iemand over, maar een E30 325i (en in mindere mate een 318is) koop je over het algemeen niet met je verstand, maar met emotie! En als je alles zo bekijkt, dan klopt het inderdaad.
Toch blijft hetom naar te kijken en in te rijden. Can't wait voordat ik aan die van mij kan klussen (morgen met de auto-ambu ophalen!)
M20 inderdaad.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:34 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
E30![]()
Je ziet die nog best veel rijden, die oude E30jes, in verschillende uitvoeringen.
Als ik mij niet vergis heeft de 325i toch een M20 blok (met riem), of heeft deze een M30 blok (ketting)?
Ik weet wel zeker dat de 525i (E28) een M30 blok heeft.
/verkapt, ik heb een e28 comment
Weinig? Ik zie er best veel rijden nogquote:Op woensdag 9 september 2009 19:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
M20 inderdaad.
Over het algemeen zie ik vrij weinig E30's hier in het noorden, laat staan de 325i of de 318is-jes. Schaars zijn ze dus wel. Des te leuker
Hier in 't zuiden zie ik ze nog regelmatig rijden (zuidwest-NL). De e28jes zijn schaarser. Overigens rijdt er in Breda nog ergens een e12 rondquote:Op woensdag 9 september 2009 19:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
M20 inderdaad.
Over het algemeen zie ik vrij weinig E30's hier in het noorden, laat staan de 325i of de 318is-jes. Schaars zijn ze dus wel. Des te leuker
Dat kan ik beamen... VEEL E30's in zuid-limburg, maar de meeste zijn niet je van het...quote:Op woensdag 9 september 2009 22:56 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik woon dan in het zuiden des lands.. en hier rijden echt heel veel E30's, maar bijna geen in een echt goede staat.. Meeste afgetrapt, helaas..
mijn is zelfs op 3000 getaxeerd.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:03 schreef Catch22- het volgende:
ik keek nog ff op marktplaats, maar een fatsoenlijke e30 318is moet al gauw 2000 euro kosten
die zwarte?quote:Op donderdag 10 september 2009 13:57 schreef rival het volgende:
[..]
mijn is zelfs op 3000 getaxeerd.![]()
heb er een bod op gehad van 2350....
maar ik hoef hem niet kwijt![]()
Wil wel nog van mijn automaat af, een e30 325 automaat.....
Was wel een mooiequote:
Als ie voorbij komt rijden is ie bijzonder mooiquote:Op donderdag 10 september 2009 16:58 schreef invine het volgende:
[..]
Was wel een mooiezeker op de foto, maar is te zwaar/onderhouds gevoelig voor he moment helaas
hoeveel heeft ie em gegeven?quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:12 schreef metallicattim het volgende:
Ik heb gister mn taxatierapport gekregen, ben ZEEEER tevredenHeb ik toch niet voor niks zoveel geld, tijd en moeite erin gestoken hehe
Enig nadeel, hij is zo hoog getaxeerd dat ik eerst een alarm moet inbouwen voordat ik hem all-risk kan verzekeren, maargoed dat was toch al de bedoeling, dan maar iets eerder dan gepland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |