abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65204699
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:38 schreef twister_rodriguez het volgende:

[..]

hoe is t met je huidige auto is die al verkocht, jij had toch die e38 gekocht en wilde di emeteen weer wegdoen, wat was dat voor 1 ook weer... viel de snelheid tegen ofzo?
Mijn vorige 730i is in november al verkocht. Was begin 2008 ietwat optimistisch over het verloop van mijn eigen zaak en had eigenlijk medio 2008 al extra geld nodig om in een softwareproduct te investeren. Nu die investering rond is en het softwarepakket voor 99% af kan ik over ongeveer twee weken al naar Noorwegen om de eerste licenties te verkopen. Ik werk samen met een bedrijf die op hetzelfde gebied actief is als de doelgroep voor het pakket, dus we gaan van goede zaken uit.
De tijd zal het nog even leren, rij nu nog een ouwe Peugeot 306 en heb vrij weinig te verliezen.
pi_65206034
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:20 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.

Lijkt me trouwens sterk dat ze slechts voor 5 auto's een heel matrijs hebben gemaakt om dit model velg te gieten, deze velg ga je ongetwijfeld terugzien op de opvolger van de 6-serie of andere modellen
De velgen zullen inderdaad opgenomen worden in een speciale uitrustingen folder ergens. Ze zijn ook gewoon bij te bestellen wanneer je er een krom rijdt. Desalniettemin blijven ze zeldzaam en duur. Winterbanden in die maat heeft trouwens weinig zin, veel te breed, in ieder geval achterop. En runflats wisselen voor de lol wil je niet. Zeker niet als je je velgen netjes wilt houden. Dus gewoon een setje 18" er bij.

In het geval van de motorkap, de uitlaten, het M-onderstel en de kleurmogelijkheid Carbonschwartz, dit zijn opties alleen voor deze 5 auto's, tenminste, dat heeft BMW-Nederland mijn baas toegezegd...
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:26 schreef Niek. het volgende:
Is het niet dat er 5 in Nederland zijn en dan in andere landen ook telkens maar een beperkt aantal?
Er zouden er maximaal 25 gemaakt worden en deze zouden allemaal in Nederland geleverd worden, niet in het buitenland dus. Toen de besteltermijn verlopen was stond de naald op 5 stuks. Waarvan één met het nieuwe I-drive scherm en software. Deze dus.
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:53 schreef twister_rodriguez het volgende:

[..]

bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooid
Jep, 15 centimeter heeft bij ons een week gelegen, ook in de week dat we de auto kregen dus. Maar mijn ouders zitten veel in Frankrijk en willen niet overvallen worden door van dit winterse weer... Dan moet je maar zien hoe je thuis komt, ik kan je een ding vertellen.... Rijden door de sneeuw of op spekglad wegdek is een hele ervaring met een 6 serie zonder winterbanden. De achterremmen zijn oververhit voor je 10km ver bent.
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 19 januari 2009 @ 13:58:03 #4
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65206912
* maedel is weer van de partij
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_65235669
@ youp

Hoezo achterremmen oververhit, auto remt het meest voor! En remmen als het glad is is ook niet echt wijs.....
pi_65250668
Ik heb inmiddels ook al wat geld gespaard, maar vroeg me af wat het zou kosten om een E39 M5 of E46 M3 uit Duitsland te halen? Ik vind ze in Nederland maar een beetje afgeragd.
pi_65252178
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:53 schreef BaDaZz het volgende:
Ik heb inmiddels ook al wat geld gespaard, maar vroeg me af wat het zou kosten om een E39 M5 of E46 M3 uit Duitsland te halen? Ik vind ze in Nederland maar een beetje afgeragd.
Auto zoeken op http://www.mobile.de/home/index.html

En voor de BPM http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Ik schat zo tussen de 20k en 25k
pi_65252251
Vraagje:

Binnenkort moet mijn 320i '95 op voor een inspectie II , ik ben benieuwd op hoeveel ¤¤ ik moet rekenen ?

Remmen + banden zijn nog niet aan vervanging toe.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drifter__ op 20-01-2009 17:41:54 ]
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:53:16 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65253049
http://www.bpmberekenen.com/ is ook wel een handige site met info om te importeren.

Bij de dealer staan ze vanaf ¤25K. Met Europlusgarantie vanaf ¤35K. Kennelijk durven ze geen Europlus te geven op een M3 van ¤30K; wellicht een indicatie van te verwachten kosten?

Bij een particulier moet het wel lukken voor ¤5K minder. Handel zou ik met een grote boog omheen lopen tenzij 100% onderhoudshistorie bekend.

2002-2004 S4 Avant met V8 is ook wel geinig; ben je ongeveer ¤30K kwijt voordat er een NL plaat op zit.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_65265640
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:41 schreef veni2 het volgende:
@ youp

Hoezo achterremmen oververhit, auto remt het meest voor! En remmen als het glad is is ook niet echt wijs.....
Al eens van DSC, traction control en electronische sper gehoord?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_65402957
* Meldt zijn aanwezigheid *

Momenteel rijdt onderstaande rond in een BMW 525d E60 (MY2009), hoewel geen beer van een motor, genoeg nm's om op natte klinkers wat plezier te hebben.
pi_65443562
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:02 schreef Teeno het volgende:

[..]

Mijn vorige 730i is in november al verkocht. Was begin 2008 ietwat optimistisch over het verloop van mijn eigen zaak en had eigenlijk medio 2008 al extra geld nodig om in een softwareproduct te investeren. Nu die investering rond is en het softwarepakket voor 99% af kan ik over ongeveer twee weken al naar Noorwegen om de eerste licenties te verkopen. Ik werk samen met een bedrijf die op hetzelfde gebied actief is als de doelgroep voor het pakket, dus we gaan van goede zaken uit.
De tijd zal het nog even leren, rij nu nog een ouwe Peugeot 306 en heb vrij weinig te verliezen.
dat zal tegenvallen reed laatst ook een 306 en een 206 u dont know what u got till its gone zeggen ze he

tvp
pi_65556218
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:57 schreef twister_rodriguez het volgende:

[..]

dat zal tegenvallen reed laatst ook een 306 en een 206 u dont know what u got till its gone zeggen ze he

tvp
Ik vermaak me anders goed in mn Saxotje.

Laatst reed ik wel een nieuwe 207, wat een grafbak zeg...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 1 februari 2009 @ 17:12:39 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65629168
Bij mijn E36 heb ik door de jaren 3x een koplampglas moeten vervangen.
Bij de E46 zijn de koplampen gelukkig niet meer van glas.
Maar de mistlampen wel; en je kan, voor zover ik heb gevonden, ook geen losse glaasjes kopen.
Hele lamp kost bij BMW iets van ¤100. Heb ik op de Duitse eBay maar een nwe originele ZKW gescoord voor ¤63,- Nog duur, maar iig. toch wat goedkoper.

M-Technik mistlamp
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:20:42 #15
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_65705336
Vandaag mijn E46 325CI opgehaald........heerlijke bak. Zal morgen ofzo wel ffies wat foto's neergooien;)
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:41:16 #16
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65706308
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Der_Michael het volgende:
Vandaag mijn E46 325CI opgehaald........heerlijke bak. Zal morgen ofzo wel ffies wat foto's neergooien;)
Nice
Welk jaar?

Vraagje...
Ik heb een soort van getint glas in mijn e39 525i, en ook de binnenspiegel heeft zoiets.
Dat werkt uitstekend tegen het verblindende licht van achter op komende "ik moet zo nodig jouw sensoren in werking stellen" petjes in golfjes...
Nou zou ik wel iets dergelijks willen voor de buitenspiegels.
Weet iemand daar iets voor?
Het is een beetje die oplossing, of een nightviewbril.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:50:24 #17
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_65706815
Komt uit 2001, ziet er nog zeer netjes uit, altijd dealer onderhouden dus top.....(weet dat dat niet alles zegt natuurlijk )
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:47:26 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65742611
Bangle gaat weg.
quote:
BMW: Chefdesigner Bangle ist weg
Kontrovers könnte sein zweiter Vorname sein: Chris Bangle gehört wohl zu den umstrittensten Autodesignern weltweit. Sein Bangledesign der BMW 7er-Reihe brachte Tausende von BMW-Fahrern gegen ihn auf. Im Internet wurde gar eine Petition in Umlauf gebracht, um Bangle zu stoppen. Nun geht der Meister des "unkoordinierten Blechs" mit sofortiger Wirkung von Bord.

Christopher Bangle war der Designchef von BMW.
Der Design-Chef der BMW-Group, Christopher Bangle, verlässt das Unternehmen nach knapp 17 Jahren. „Bangle will in seinem neuen Lebensabschnitt eigene Designprojekte verfolgen“, teilte BMW in München mit. Es sei immer sein Plan gewesen, sich noch einmal neuen Herausforderungen zu stellen. Er werde dem Unternehmen aber weiter verbunden bleiben. Bangle war seit 1992 für die Design-Entwicklung verantwortlich. Künftig wolle er auch Projekte außerhalb der Autobranche verwirklichen.

Bangles Nachfolger wird Adrian van Hooydonk, bisher verantwortlich für die Gestaltung der Kernmarke. Er wird ab sofort die Verantwortung für die Entwicklung aller drei Konzernmarken, also BMW, Mini und Rolls-Royce übernehmen. Wie das Unternehmen in München mitteilte, kam der 44 Jahre alte Niederländer Hooydonk nach der Ausbildung in Holland und der Schweiz im Jahr 1992 zu BMW und arbeitete von 2001 bis 2004 in Kalifornien für den Konzern. 2004 übernahm er die Leitung des BMW-Designs. Mit seinem Team entwickelte er unter anderem das Design des neuen 7er, des Konzern-Flaggschiffs, des neuen Z4 und der Konzeptstudie PAS, die auf dem Genfer Autosalon Anfang März Weltpremiere hat.

„Ich bin davon überzeugt, dass er die Designstrategie der BMW Group für alle drei Marken, die wir jahrelang gemeinsam umgesetzt haben, weiter vorantreiben wird“, sagte Bangle laut Mitteilung über seinen Nachfolger.


Bangle hat es seinem Arbeitgeber nicht einfach gemacht. „Eine Marke muss sich ändern“, sagte der Mann dem Handelsblatt. 16 Jahre lang zwar er für das BMW-Design verantwortlich, Bangle hat die Marke in das neue Jahrtausend begleitet. Zwei Generationen von BMW-Modellen und der Neustart der Kleinwagenmarke Mini sind unter seiner Ägide entstanden. Seine Fähigkeit zur Wandlung ist der Garant des Erfolges in München. Und der Erfolg hat Kontinuität. Norbert Reithofer ist mittlerweile der fünfte Konzernchef dem Bangle seine Entwürfe vorführt.

Seine jüngsten Modelle treffen den Geschmack. Die neue Dreier-Reihe, das Brot- und Butter-Auto der Bayern, verkauft sich prächtig. Das sportliche Dreiercoupé heimste vor zwei Jahren zum Verkaufsstart die Vorschusslorbeeren der Fachpresse ein. Knackige Sportwagen mit messerscharfen Linien, so hat es die BMW-Kundschaft gerne.

2001 wurde der BMW 7er aus der Feder von Chris Bangle vorgestellt.
Das war nicht immer so. „Bangle muss weg“ lauteten die Hassseiten im Internet 2001. Der damals neu gestaltete Siebener, das Flaggschiff der Münchener, schockierte das konservative BMW-Klientel. Eine Art Entenschwanz auf dem Kofferraum hatte der Amerikaner durchgesetzt, das „Bangleheck“ wurde zum Unwort des Jahres der Autopresse. „Einen Haufen unkoordiniertes Blech“ nannte ein Konkurrent den Entwurf.

„Wir mussten eine neue Sprache sprechen“, sagte Chris Bangle vor gut zwei Jahren, dem jeglicher Groll nach den erfahrenen Schmähungen fremd zu sein schien. „Mit der alten Form für unsere Autos sind wir nicht weitergekommen.“ Zwar knickte der BMW-Vorstand beim Siebener ein und ordnete einen modifizierten Kofferraum für den Siebener an. Doch die neue, zackige BMW-Linie zieht Bangle fortan konsequent durch die gesamte Modellpalette.
http://www.handelsblatt.c(...)le-ist-weg;2140030;0

Door Bangle (mede-)ontworpen BMW's:
BMW Z3 (E36, 1996-2002)
BMW 5er (E39, 1997-2004)
BMW 3er (E46, 1999-2005)
BMW X5 (E53, ab 2000)
BMW Z8 (E52, ab 2000)
BMW 7er (E65, ab 2001)
BMW Z4 (E85, ab 2003)
BMW X3 (E83, ab 2003)
BMW 5er (E60, ab 2004)
BMW 6er (E63, ab 2004)
BMW 1er (E87, ab 2004)
BMW 3er (E90, ab 2005)

Bangle Muss Weg


Daar gaat ie...

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 04-02-2009 19:52:38 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:57:42 #19
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_65784815
Ik heb 't vermoeden dat de prijzen van E46 320D's de laatste weken significant gekelderd zijn; op grote schaal prijsdalingen van 10 - 20%, wat niet alleen kan liggen aan het feit dat ze feitelijk weer een jaar ouder zijn geworden. Gevolg van de kredietcrisis wellicht ... ?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_65792674
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:57 schreef Demarest het volgende:
Ik heb 't vermoeden dat de prijzen van E46 320D's de laatste weken significant gekelderd zijn; op grote schaal prijsdalingen van 10 - 20%, wat niet alleen kan liggen aan het feit dat ze feitelijk weer een jaar ouder zijn geworden. Gevolg van de kredietcrisis wellicht ... ?
Vaak staan er aardige KM's op die 320D's. Dus, veel aanbod, weinig vraag = kelderende prijzen. Natuurlijk speelt heel dat kredietgelul zeker mee.
pi_65802440
tvp
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_66346250
iemand enig id waar ik in Nederland deze velg ergens op de kop kan tikken?

http://cgi.ebay.de/BMW-Alufelge-e39-mit-Continental-225-55R16-225-55-R16_W0QQitemZ120377654792QQcmdZViewItemQQptZAuto_Komplettr%C3%A4der?hash=item120377654792&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

aanbieder is 1,5 uur rijden, tjah heb ik ook geen zin in eigenlijk..

paar weken geleden in de sneeuw zo eentje kapot gereden.. nja is toch niet wat ik momenteel eronder heb liggen maar zou wel fijn zijn om mn setje compleet te hebben en de velgenboer vroeg 155 euro om m te repareren terwijl ze op mp staan voor 200 euro per vier incl banden

ff uitzoeken hoeveel dar kost met verzenden, is miss een optie
  zondag 22 februari 2009 @ 19:07:10 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66349068
Wat is nou 1,5 uur rijden; mooi ritje door Duitsland over een paar weken?
Ik heb wel eens één velg van de Duitse eBay over laten komen via www.huifkar.de/ ; kostte toen totaal iets van ¤20 aan verzendkosten. Setje van 4 met winterbanden was toen iets van ¤60 aan verzendkosten
http://www.dparts.com heeft een enorme voorraad wielen liggen, wellicht heeft ie nog ééntje van jouw model liggen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66353503
ja ik had al besloten om toch te gaan, helaas net te laat voor het einde van de veiling de pc pas aangezet .. ik ga iig ebay.de de komende tijd ff in de gaten houden... want er is best veel aanbod daar
pi_66353917
ja nog ff gekeken er staat echt veel op, die huifkar is ook een goede tip trouwens
  maandag 23 februari 2009 @ 19:13:23 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66383083
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66384912
yep wist ik , thnx anyway. Dparts heeft vandaag gemaild dat ze de velg op voorraad hebben, dus moet ff mailen en vragen wat ie kost...


anders is het sowieso een kwestie van afwachten denk ik op ebay.. staat veel, heb er ook nog 1 gezien die 2 stuks te koop heeft staan.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:48:51 #28
182073 invine
blablabla etc.
pi_66407081
ik vind het niet echt een bmw waardige OP...
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  Moderator dinsdag 24 februari 2009 @ 15:01:21 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:16:17 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66416423
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:48 schreef invine het volgende:
ik vind het niet echt een bmw waardige OP...
/care


Iemand ervaring met wat zwaardere remschijven voor een E46 330i? Heb nu ATE Powerdisc=normale schijven met wat extra groeven; kon ik goedkoop krijgen (¤70 voor twee )

Maar heb nu wel belangstelling voor bv. Brembo met gaatjes FD.151.000
of gleuven FS.151.000
http://www.brembo.com/CatalogoHP/DetailPages/discDetail.aspx?id=5927&idLingua=1
Maar die zijn net geen ¤400 voor 2.

Zimmermann Formula Z lijkt mij ook wel aardig; compound schijf.
http://www.otto-zimmermann.de/index.php5?Itemid=122

Bedoeld voor het steviger Autobahn en Alpen cruisen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Hyperdude op 24-02-2009 20:28:02 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66422714
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:01 schreef jitzzzze het volgende:
9 maart mag ik mijn 1 serie in ontvangst nemen
mooi, wat voor uitvoering?
>> Player has BlackJack!
pi_66443810
Hoi bmw fanaten. Ik heb pas een e39 535 v8 gekocht. Hartstikke dikke auto,bomvol enz. Super rijdt ie op zich. Maar stationair loopt ie maar 400toeren,motor schud. En in laag toeren in 5de versnelling begint het toerental licht te schommelen. Heb al bougies en alle 8 bobines vervangen. Op computer geen storingen. Baal er best van. Lambda sondes gewoon goed. Iemand bekend met dit probleem? Hij is van 98,met 215duizend km.
pi_66443967
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:53 schreef BaDaZz het volgende:
Ik heb inmiddels ook al wat geld gespaard, maar vroeg me af wat het zou kosten om een E39 M5 of E46 M3 uit Duitsland te halen? Ik vind ze in Nederland maar een beetje afgeragd.
ja,je kan zeggen wat je wil,maar duitsers wel goed voor hun auto over algemeen. Staan er ook meer dan hier. Maar die bpm ook niet mals denk.
pi_66446037
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:42 schreef Kotvedammie het volgende:
Hoi bmw fanaten. Ik heb pas een e39 535 v8 gekocht. Hartstikke dikke auto,bomvol enz. Super rijdt ie op zich. Maar stationair loopt ie maar 400toeren,motor schud. En in laag toeren in 5de versnelling begint het toerental licht te schommelen. Heb al bougies en alle 8 bobines vervangen. Op computer geen storingen. Baal er best van. Lambda sondes gewoon goed. Iemand bekend met dit probleem? Hij is van 98,met 215duizend km.
Schudt je motor ook als je wat gas bij geeft in z'n vrij naar ong 1500 toeren?
pi_66447118
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:38 schreef Teeno het volgende:

[..]

Schudt je motor ook als je wat gas bij geeft in z'n vrij naar ong 1500 toeren?
nee,dan niet. En by 1ste 2de 3de versnelling loopt ie ook vloeiend. Maar laag toeren in 4(handmatig) en 5(altyd) begint ie te halen zeg maar.
pi_66447369
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:05 schreef Kotvedammie het volgende:

[..]

nee,dan niet. En by 1ste 2de 3de versnelling loopt ie ook vloeiend. Maar laag toeren in 4(handmatig) en 5(altyd) begint ie te halen zeg maar.
Misschien een luie cylinder.. ik heb het ook gehad met m'n 730i V8, weet niet wat het zou kosten om te laten fixen omdat ik er gelijk een grote beurt tegenaan heb gegooid.
pi_66448102
Mischien wat met injectoren ofzo ja. Zal vast wat kosten.
  woensdag 25 februari 2009 @ 18:03:16 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66453653
Als je de airco aanzet gaat ie dan naar 600/700 toeren?
In TIS gaan ze eerst de benzinedruk maar eens uitgebreid meten
Valse lucht al goed nagekeken, bv. via uitlaatgastester?

540 V8, norm toerental stationair, zal bij een 535 niet veel anders zijn:
Leerlauf P oder N 580U +/- 50
Leerlauf mit Klima 700U +/-50
Leerlauf D 650 +/-50
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66454320
Eerlyk gezegd nog niet geprobeert,ga ik zo ff doen. Ja,hij hoort rond 600 te lopen.
pi_66454507
Luchtmassameter ga ik ook vervangen,dat kan ook weleens het euvel zyn.
pi_66458691
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef Hyperdude het volgende:
Als je de airco aanzet gaat ie dan naar 600/700 toeren?
In TIS gaan ze eerst de benzinedruk maar eens uitgebreid meten
Valse lucht al goed nagekeken, bv. via uitlaatgastester?

540 V8, norm toerental stationair, zal bij een 535 niet veel anders zijn:
Leerlauf P oder N 580U +/- 50
Leerlauf mit Klima 700U +/-50
Leerlauf D 650 +/-50
ja,als ik de airco aanzet gaat ie wel naar de 6-700 toeren.
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:51:06 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66458907
Dan lijkt de electronische aansturing iig. te kloppen.
Heeft volledige stuuruitslag ook invloed (zakt het toerental dan ook?)
In TIS gaan ze dan nl. via DIS het toerental wat hoger zetten bij M62 modellen van na aug. 1997

NB Heb je geen ETK/TIS op je computer/tot je beschikking?
Erg handig. Redelijk makkelijk te vinden via de bekende kanalen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66464455
nee,sturen maakt niks uit. laatst gaf de computer aan dat er 3 cyliinders van de rechtse bank niet goed meeliepen...en airmassflow bleef regelmatig op 0 staan,terwijl we 120 reden.maar dan gaf ie weer aan dat ze wel alle 8 meeliepen,daarna weer niet....erg lastig. kennis van mij heeft zo,n bmw programma op laptop. maar hij weet het zo ook niet. co uitstoot wel perfect. hij dacht luchtmassameter.
  Moderator donderdag 26 februari 2009 @ 09:40:04 #44
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_66471163
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:30 schreef swestland het volgende:

[..]

mooi, wat voor uitvoering?
Een 116i , met business line (die van vorig jaar, met dus mistlampen, hand-airco, armsteun en navigatie, lm wielen en metallic lak) verder nog chrome line exterieur, sportstuur, cruise control en de bekleding geupgrade
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:14:21 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66526880
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

/care


Iemand ervaring met wat zwaardere remschijven voor een E46 330i? Heb nu ATE Powerdisc=normale schijven met wat extra groeven; kon ik goedkoop krijgen (¤70 voor twee )

Maar heb nu wel belangstelling voor bv. Brembo met gaatjes FD.151.000
of gleuven FS.151.000
http://www.brembo.com/CatalogoHP/DetailPages/discDetail.aspx?id=5927&idLingua=1
Maar die zijn net geen ¤400 voor 2.

Zimmermann Formula Z lijkt mij ook wel aardig; compound schijf.
http://www.otto-zimmermann.de/index.php5?Itemid=122

Bedoeld voor het steviger Autobahn en Alpen cruisen.
Nog ff mijn vraagje naar boven halen.
Kleine aanvulling:
Kan BMW sportschijven kopen: vooras ¤345, achteras¤270.
Zijn van die schijven met aluminium hart zoals ook op de M3 zitten; dus geperforeerd en zwevend.
Echt niemand ervaringen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 13:56:20 #46
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_66858372
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:40 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Een 116i , met business line (die van vorig jaar, met dus mistlampen, hand-airco, armsteun en navigatie, lm wielen en metallic lak) verder nog chrome line exterieur, sportstuur, cruise control en de bekleding geupgrade
Nou, hij is er eindelijk. Wat een topwagen
Wel flauw dat al die petjes en makkoranen willen meteen gaan racen en bumperkleven
  maandag 9 maart 2009 @ 16:50:41 #47
182073 invine
blablabla etc.
pi_66864793
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:56 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nou, hij is er eindelijk. Wat een topwagen
Wel flauw dat al die petjes en makkoranen willen meteen gaan racen en bumperkleven
foto
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 16:52:45 #48
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 13 maart 2009 @ 17:27:24 #49
224568 veni2
yeah baby
pi_67014760
trotse bezitter BMW 530D E61 executive
pi_67016806
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:27 schreef veni2 het volgende:
trotse bezitter BMW 530D E61 executive
Foto.
Nee.
pi_67036099
Binnenkort wissel ik m'n E46 316i eindelijk in voor een E46 320d. Na een paar maanden in mijn bezig begint de benzinerekening toch te hoog op te lopen, en ga ik voor de diesel.

Bepaalde punten waar ik goed op moet letten bij aanschaf? Onderhoudsboekje is ingevuld om de 10.000km; heeft juist groot onderhoud gehad...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:06:10 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67036420
Hopen/bidden dat je turbo het een tijdje volhoudt.
Ik zou voornamelijk willen weten of dat ding gechipt is geweest.
Welk bouwjaar?

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=57919&perpage=25&pagenumber=1
712 posts!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67036571
bouwjaar 2001, ding is nooit gechipt geweest (ken de garagist van waar hij komt & de auto is altijd bij hem geweest in onderhoud).

Turbo zou enkel op de 150pk modellen last gegeven hebben volgens hem, niet op de 136pk modellen die later geproduceerd zijn (en zoals de mijne eentje is). Dat verbruik is gewoon super, van 1 op 9 nu naar 1 op 16, en dan nog eens van 1.12 per liter naar 0.85 per liter...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 maart 2009 @ 14:03:07 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67038097
Dat de 136 PK minder last heeft van de Turbo heb ik ook wel eens gelezen/gehoord. Dus dan zit je goed. Alleen hebben ze volgens mij eerst de 136 PK gemaakt, en daarna de 150PK
Sedan of Touring? Bij mijn Touring is al 2 keer onder garantie de achterruit vervangen; verwarming/antenne gaat kapot.

Verder weet je het wel denk ik: roest langs voorrand motorkap, trillende remschijven/voorwielophanging kaduuk, afgebroken achterveren, electrische ramen die haperen. Dat is het wel zo'n beetje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67038734
touring deze keer.

Ik rijd nu met een sedan van hetzelfde bouwjaar en zelfde type. Achterruitverwarming gebruik ik eigenlijk nooit, dus dan zal die ook niet zo snel gaan breken. Misschien dat jouw achterdeur eens een "plooi" gehad heeft waardoor de ruit gespannen zit?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 maart 2009 @ 14:25:03 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67038795
Nee hoor, is standaard Touring kwaaltje. Maar je kan altijd geluk hebben natuurlijk. Achterruitverwarming schuurt langs rubber. ruit kan denk ik ook niet "gespannen" zitten in de achterklep, omdat ie gewoon open kan/niet vast zit in de achterklep. Eerste dat je merkt is dat je radio wegvalt/zwak signaal heeft als je de achterruitverwarming aanzet. Onder garantie laat ik zoiets vervangen, Als ik zelf iets van ¤500 moet betalen voor een nieuwe ruit , ga ik het niet laten vervangen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Hyperdude op 14-03-2009 15:07:46 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67038842
ah kijk, handig om weten (hoewel ik vermoed dat je evengoed die klep kan opendoen ipv enkel dat ruitje). alleen jammer dat mijn velgjes niet overgezet kunnen worden (opleg is groter anders)

Ik lees nu juist wat jij zegt? Je achterruit niet laten vervangen kan toch niet? of is het enkel je radio-ontvangst die wegvalt (wat mij niet kan geven, ik zet enkel cd's op)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:13:13 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67040158
Volgens mij praten/schrijven wij langs elkaar?
De achterruit breekt niet in stukken; de "draden" van de achterruitverwarming gaan kapot.
Op onderstaande foto kan je zien waar het rubber tegen de draden van de achterruitverwarming schuurt


[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 14-03-2009 15:21:51 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67041754
Ah, misverstandje ja. Ik dacht door de achterruitverwarming aan te zetten dat de ruit in stukken sprong. 'k vond het al raar dat zo'n groot probleem niet echt bekend zou zijn . De wagen die ik zou kopen is trouwens van een mini-antenne voorzien achteraan in t midden op zijn dak, dus misschien is dat een "workaround" voor dat probleem en is het al van de baan.

Die ruit ga ik volgens mij toch nooit gebruiken, dus qua schuren valt het wel mee. Nu hopen dat de volgende eigenaar mijn 316i ook goed behandelt, t is toch altijd leuk om zien dat ze blijven bollen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 maart 2009 @ 16:25:01 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67042308
Ik gebruik die ruit ook nauwelijks. De ruit beweegt tov. de achterklep. Anyway, genoeg over die achterruit.
Is het geen telefoonantenne? Die heb ik nl. wel bij een ingebouwde BMW/Siemens foon


[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 14-03-2009 16:31:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67043118
't is inderdaad die antenne, en er zit een handsfree kit in. Handig om weten

(en eindelijk een achterruitenwisser, het irriteerde mij mateloos dat die er niet op zat bij de sedan)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 16 maart 2009 @ 15:04:18 #62
224568 veni2
yeah baby
pi_67102578
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:40 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Foto.
wat nog nooit een zwarte bmw gezien??
pi_67108662
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:04 schreef veni2 het volgende:

[..]

wat nog nooit een zwarte bmw gezien??
Vaak genoeg, maar ik blijf ze graag zien.. Vooral de touring.

En ben wel benieuwd naar welk interieur, welke velgen, een evt. M-pakket.. Dus.
Nee.
pi_67160357
quote:
Op maandag 16 maart 2009 18:14 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Vaak genoeg, maar ik blijf ze graag zien.. Vooral de touring.

En ben wel benieuwd naar welk interieur, welke velgen, een evt. M-pakket.. Dus.
Geen idee hoe ik hier foto's moet plaatsen
Maar ter info, zwart leder interieur, geen m pakket , geen sportstoelen (nog spijt van!) wel sportstuur business navigatie, telefoon,adaptive drive, steptronic automaat,sportonderstel, 7 spaaks 18 inch velgen.
pi_67160545
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 12:54 schreef Athmozz het volgende:
Bepaalde punten waar ik goed op moet letten bij aanschaf?
Draagarmrubbers voor. Verder had mijn 320D (136pk) alleen default onderhoud nodig, totdat de dieselpomp stuk ging bij 200k km. Echter werd deze onder garantie vervangen. Verder uitermate plezierige auto.
pi_67952747
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:20 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Draagarmrubbers voor. Verder had mijn 320D (136pk) alleen default onderhoud nodig, totdat de dieselpomp stuk ging bij 200k km. Echter werd deze onder garantie vervangen. Verder uitermate plezierige auto.
draagarmrubbers zat inderdaad een héél klein beetje speling op, en zijn ondertussen al vervangen, samen met de draagarmen en alles wat errond zit. Aangezien ik de auto eigenlijk al gekocht had heeft m'n garagist het zo geregeld dat hij de auto geen volledige interieurcleaning gegeven heeft, maar wel gratis al die dingen vervangen, wat op zich nog een mooie ruil is .

Ik heb er nu een goede 3000 km mee gereden in nog geen maand tijd (en dat als student ), en heb ondertussen een ander vraagje . Bij het tanken heb ik bij sommige tankstations dat ik supertraag moet tanken of de pomp slaat af (en supertraag is echt het 2de cijfertje achter de komma zien oplopen, en af en toe het eerste cijfertje achter de komma). Is dit bekend / makkelijk zelf op te lossen of moet ik hiervoor terug naar de garage? Het zijn wel altijd dezelfde tankstations waar hij het goed/slecht doet...
Dit omdat ik de auto de komende paar maanden eigenlijk niet kan missen (ziet er naar uit dat hij 2000km/week gaat mogen gaan rijden)

Om nog eens op die achterruit terug te komen; mijn achterruit ziet er anders uit dan op de foto, het stuk waar de rubbers op zitten daar lopen er geen verwarmings / antennedraden meer... Zal er eens een foto van proberen trekken.


320d op de autobahn = . 180 continu en een verbruik van 1 op 14
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 13 april 2009 @ 17:03:59 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67979700
Dat tanken: al verschillende standen geprobeerd?
Bij mijn oude E36 325 was het ook wel eens problematisch, bij de E46 die ik heb (benzine) kan ik de slang gewoon normaal laten hangen, maar soms heb ik wel het idee dat de slang er niet te ver in moet worden gestoken. Sommige benzinepompen zijn ook stukken kritscher dan anderen. Gewoon proberen en niet te ver doorrijden voordat je gaat tanken.

Achterruit? Wat bedoel je precies? Er zijn wel nieuwere en oudere versies van de achterruit in omloop, foto hierboven is volgens mij een oudere versie. Maar wat nu precies het verschil is? .
Maar als het goed werkt is er geen probleem, toch?!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:46:28 #68
14827 Kogando
Modelprutser
pi_69512529
Heb een bmw E30 325i 2-deurs sedan uit '91 op het oog. In het linkervoorspatbord zit helaas een deukje. Weet iemand of je zo'n spatbord makkelijk vervangt, of is dat vastgelast? Uitdeuken en spuiten kan natuurlijk ook, maar een ander spatbord is wellicht wat netter.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_69516673
Ik heb mezelf eindelijk een 5-serie gekocht!

Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:02:39 #70
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_69517671
Ziet er goed uit, lekker standaard.

Maar verschillen de ruiten nou? Doe aub geen geblindeerde ramen achter. Maar gewoon allemaal helder.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_69518045
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:02 schreef DoimeN het volgende:
Ziet er goed uit, lekker standaard.

Maar verschillen de ruiten nou? Doe aub geen geblindeerde ramen achter. Maar gewoon allemaal helder.
De ruiten zijn allemaal hetzelfde. De achterramen lijken idd donker op de foto.
Maar voor mij geen andere velgen, subwoofer of wat dan ook. Zo is hij het mooist.
Die originele velgen zijn een lust voor het oog imo.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:33:55 #72
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_69518727
Ja vind ik ook, het was ook niet sarcastisch bedoeld hoor. Ik vind ze standaard het mooist. Er rijden al genoeg ver-mohamedde 5-serie's rond.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_69520029
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:33 schreef DoimeN het volgende:
Ja vind ik ook, het was ook niet sarcastisch bedoeld hoor. Ik vind ze standaard het mooist. Er rijden al genoeg ver-mohamedde 5-serie's rond.
Precies.
Het enige dat niet standaard is aan deze auto is mijn autoradio.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_69521820
welke motor ligt er eigenlijk onder
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69523036
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:04 schreef Athmozz het volgende:
welke motor ligt er eigenlijk onder
2 liter 6 in lijn 24 kleppen Vanos.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')