abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67036099
Binnenkort wissel ik m'n E46 316i eindelijk in voor een E46 320d. Na een paar maanden in mijn bezig begint de benzinerekening toch te hoog op te lopen, en ga ik voor de diesel.

Bepaalde punten waar ik goed op moet letten bij aanschaf? Onderhoudsboekje is ingevuld om de 10.000km; heeft juist groot onderhoud gehad...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:06:10 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67036420
Hopen/bidden dat je turbo het een tijdje volhoudt.
Ik zou voornamelijk willen weten of dat ding gechipt is geweest.
Welk bouwjaar?

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=57919&perpage=25&pagenumber=1
712 posts!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67036571
bouwjaar 2001, ding is nooit gechipt geweest (ken de garagist van waar hij komt & de auto is altijd bij hem geweest in onderhoud).

Turbo zou enkel op de 150pk modellen last gegeven hebben volgens hem, niet op de 136pk modellen die later geproduceerd zijn (en zoals de mijne eentje is). Dat verbruik is gewoon super, van 1 op 9 nu naar 1 op 16, en dan nog eens van 1.12 per liter naar 0.85 per liter...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 maart 2009 @ 14:03:07 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67038097
Dat de 136 PK minder last heeft van de Turbo heb ik ook wel eens gelezen/gehoord. Dus dan zit je goed. Alleen hebben ze volgens mij eerst de 136 PK gemaakt, en daarna de 150PK
Sedan of Touring? Bij mijn Touring is al 2 keer onder garantie de achterruit vervangen; verwarming/antenne gaat kapot.

Verder weet je het wel denk ik: roest langs voorrand motorkap, trillende remschijven/voorwielophanging kaduuk, afgebroken achterveren, electrische ramen die haperen. Dat is het wel zo'n beetje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67038734
touring deze keer.

Ik rijd nu met een sedan van hetzelfde bouwjaar en zelfde type. Achterruitverwarming gebruik ik eigenlijk nooit, dus dan zal die ook niet zo snel gaan breken. Misschien dat jouw achterdeur eens een "plooi" gehad heeft waardoor de ruit gespannen zit?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 maart 2009 @ 14:25:03 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67038795
Nee hoor, is standaard Touring kwaaltje. Maar je kan altijd geluk hebben natuurlijk. Achterruitverwarming schuurt langs rubber. ruit kan denk ik ook niet "gespannen" zitten in de achterklep, omdat ie gewoon open kan/niet vast zit in de achterklep. Eerste dat je merkt is dat je radio wegvalt/zwak signaal heeft als je de achterruitverwarming aanzet. Onder garantie laat ik zoiets vervangen, Als ik zelf iets van ¤500 moet betalen voor een nieuwe ruit , ga ik het niet laten vervangen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Hyperdude op 14-03-2009 15:07:46 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67038842
ah kijk, handig om weten (hoewel ik vermoed dat je evengoed die klep kan opendoen ipv enkel dat ruitje). alleen jammer dat mijn velgjes niet overgezet kunnen worden (opleg is groter anders)

Ik lees nu juist wat jij zegt? Je achterruit niet laten vervangen kan toch niet? of is het enkel je radio-ontvangst die wegvalt (wat mij niet kan geven, ik zet enkel cd's op)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:13:13 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67040158
Volgens mij praten/schrijven wij langs elkaar?
De achterruit breekt niet in stukken; de "draden" van de achterruitverwarming gaan kapot.
Op onderstaande foto kan je zien waar het rubber tegen de draden van de achterruitverwarming schuurt


[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 14-03-2009 15:21:51 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67041754
Ah, misverstandje ja. Ik dacht door de achterruitverwarming aan te zetten dat de ruit in stukken sprong. 'k vond het al raar dat zo'n groot probleem niet echt bekend zou zijn . De wagen die ik zou kopen is trouwens van een mini-antenne voorzien achteraan in t midden op zijn dak, dus misschien is dat een "workaround" voor dat probleem en is het al van de baan.

Die ruit ga ik volgens mij toch nooit gebruiken, dus qua schuren valt het wel mee. Nu hopen dat de volgende eigenaar mijn 316i ook goed behandelt, t is toch altijd leuk om zien dat ze blijven bollen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 maart 2009 @ 16:25:01 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67042308
Ik gebruik die ruit ook nauwelijks. De ruit beweegt tov. de achterklep. Anyway, genoeg over die achterruit.
Is het geen telefoonantenne? Die heb ik nl. wel bij een ingebouwde BMW/Siemens foon


[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 14-03-2009 16:31:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67043118
't is inderdaad die antenne, en er zit een handsfree kit in. Handig om weten

(en eindelijk een achterruitenwisser, het irriteerde mij mateloos dat die er niet op zat bij de sedan)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 16 maart 2009 @ 15:04:18 #62
224568 veni2
yeah baby
pi_67102578
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:40 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Foto.
wat nog nooit een zwarte bmw gezien??
pi_67108662
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:04 schreef veni2 het volgende:

[..]

wat nog nooit een zwarte bmw gezien??
Vaak genoeg, maar ik blijf ze graag zien.. Vooral de touring.

En ben wel benieuwd naar welk interieur, welke velgen, een evt. M-pakket.. Dus.
Nee.
pi_67160357
quote:
Op maandag 16 maart 2009 18:14 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Vaak genoeg, maar ik blijf ze graag zien.. Vooral de touring.

En ben wel benieuwd naar welk interieur, welke velgen, een evt. M-pakket.. Dus.
Geen idee hoe ik hier foto's moet plaatsen
Maar ter info, zwart leder interieur, geen m pakket , geen sportstoelen (nog spijt van!) wel sportstuur business navigatie, telefoon,adaptive drive, steptronic automaat,sportonderstel, 7 spaaks 18 inch velgen.
pi_67160545
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 12:54 schreef Athmozz het volgende:
Bepaalde punten waar ik goed op moet letten bij aanschaf?
Draagarmrubbers voor. Verder had mijn 320D (136pk) alleen default onderhoud nodig, totdat de dieselpomp stuk ging bij 200k km. Echter werd deze onder garantie vervangen. Verder uitermate plezierige auto.
pi_67952747
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:20 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Draagarmrubbers voor. Verder had mijn 320D (136pk) alleen default onderhoud nodig, totdat de dieselpomp stuk ging bij 200k km. Echter werd deze onder garantie vervangen. Verder uitermate plezierige auto.
draagarmrubbers zat inderdaad een héél klein beetje speling op, en zijn ondertussen al vervangen, samen met de draagarmen en alles wat errond zit. Aangezien ik de auto eigenlijk al gekocht had heeft m'n garagist het zo geregeld dat hij de auto geen volledige interieurcleaning gegeven heeft, maar wel gratis al die dingen vervangen, wat op zich nog een mooie ruil is .

Ik heb er nu een goede 3000 km mee gereden in nog geen maand tijd (en dat als student ), en heb ondertussen een ander vraagje . Bij het tanken heb ik bij sommige tankstations dat ik supertraag moet tanken of de pomp slaat af (en supertraag is echt het 2de cijfertje achter de komma zien oplopen, en af en toe het eerste cijfertje achter de komma). Is dit bekend / makkelijk zelf op te lossen of moet ik hiervoor terug naar de garage? Het zijn wel altijd dezelfde tankstations waar hij het goed/slecht doet...
Dit omdat ik de auto de komende paar maanden eigenlijk niet kan missen (ziet er naar uit dat hij 2000km/week gaat mogen gaan rijden)

Om nog eens op die achterruit terug te komen; mijn achterruit ziet er anders uit dan op de foto, het stuk waar de rubbers op zitten daar lopen er geen verwarmings / antennedraden meer... Zal er eens een foto van proberen trekken.


320d op de autobahn = . 180 continu en een verbruik van 1 op 14
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 13 april 2009 @ 17:03:59 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67979700
Dat tanken: al verschillende standen geprobeerd?
Bij mijn oude E36 325 was het ook wel eens problematisch, bij de E46 die ik heb (benzine) kan ik de slang gewoon normaal laten hangen, maar soms heb ik wel het idee dat de slang er niet te ver in moet worden gestoken. Sommige benzinepompen zijn ook stukken kritscher dan anderen. Gewoon proberen en niet te ver doorrijden voordat je gaat tanken.

Achterruit? Wat bedoel je precies? Er zijn wel nieuwere en oudere versies van de achterruit in omloop, foto hierboven is volgens mij een oudere versie. Maar wat nu precies het verschil is? .
Maar als het goed werkt is er geen probleem, toch?!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:46:28 #68
14827 Kogando
Modelprutser
pi_69512529
Heb een bmw E30 325i 2-deurs sedan uit '91 op het oog. In het linkervoorspatbord zit helaas een deukje. Weet iemand of je zo'n spatbord makkelijk vervangt, of is dat vastgelast? Uitdeuken en spuiten kan natuurlijk ook, maar een ander spatbord is wellicht wat netter.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_69516673
Ik heb mezelf eindelijk een 5-serie gekocht!

Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:02:39 #70
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_69517671
Ziet er goed uit, lekker standaard.

Maar verschillen de ruiten nou? Doe aub geen geblindeerde ramen achter. Maar gewoon allemaal helder.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_69518045
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:02 schreef DoimeN het volgende:
Ziet er goed uit, lekker standaard.

Maar verschillen de ruiten nou? Doe aub geen geblindeerde ramen achter. Maar gewoon allemaal helder.
De ruiten zijn allemaal hetzelfde. De achterramen lijken idd donker op de foto.
Maar voor mij geen andere velgen, subwoofer of wat dan ook. Zo is hij het mooist.
Die originele velgen zijn een lust voor het oog imo.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:33:55 #72
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_69518727
Ja vind ik ook, het was ook niet sarcastisch bedoeld hoor. Ik vind ze standaard het mooist. Er rijden al genoeg ver-mohamedde 5-serie's rond.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_69520029
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:33 schreef DoimeN het volgende:
Ja vind ik ook, het was ook niet sarcastisch bedoeld hoor. Ik vind ze standaard het mooist. Er rijden al genoeg ver-mohamedde 5-serie's rond.
Precies.
Het enige dat niet standaard is aan deze auto is mijn autoradio.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_69521820
welke motor ligt er eigenlijk onder
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69523036
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:04 schreef Athmozz het volgende:
welke motor ligt er eigenlijk onder
2 liter 6 in lijn 24 kleppen Vanos.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')