diesel of benzine?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:00 schreef viagraap het volgende:
Mijn leswagen is een BMW 3 serie, van een niet al te oud bouwjaar. Zeker niet van voor 2004. Valt me op dat hij bij het nieuwe rijden als je de snelweg op wilt in zn 4 hij niet vooruit te branden is tot hij de 2k aantikt.
Lijkt me niet zoveel uitmaken, weinig auto's geven enige power onder de 2k,quote:
Als je veel power wilt onder de 2k heb je een blok nodig met veel koppel. En veel koppel is, met name, voorhanden bij diesels, motoren met veel inhoud en motoren met turbo's. De meeste tdi's hebben bij 2k al behoorlijk wat trekkracht.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:32 schreef mighty_myte het volgende:
Lijkt me niet zoveel uitmaken, weinig auto's geven enige power onder de 2k,
vooral met zo'n snelheden.
houd er ook rekening mee dat veel lesauto's hun motormanagement herprogrammeerd is om het vermogen terug te knijpen, om de auto wat te ontlasten. Ik ken een rijschool in het gentse die met mercedes B klasses rijdt, en al die motoren gaan bij een tuner langs om de karakteristieken te herprogrammeren dat ze top-end veel kracht verliezen, maar dat ze in het laag wat meer koppel bij krijgen waardoor het moeilijker is om met die wagens stil te vallen. Ideaal natuurlijk om mee te lessen, maar als ze dan later in hun eerste eigen auto komen zitten ze de hele tijd te knoeien omdat die andere instellingen zitten heeft op zijn motorquote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:08 schreef viagraap het volgende:
Diesel. Ik snap ook wel dat de motor minder wil onder de 2k, maar in zn 4 is het wel heel erg in vergelijking met de andere versnellingen (6 versnellingen).
Sowieso rijdt elke auto anders, dus dat maakt verder ook weinig uit. hooguit als hun eerste auto exact dezelfde isquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:34 schreef Athmozz het volgende:
Ideaal natuurlijk om mee te lessen, maar als ze dan later in hun eerste eigen auto komen zitten ze de hele tijd te knoeien omdat die andere instellingen zitten heeft op zijn motor
Duitsquote:Op maandag 8 juni 2009 17:38 schreef Hyperdude het volgende:
Ken je Duits?![]()
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00080/f00080.htm
Zat info over eta ombouw mogelijkheden
de vorige E30 had die motor, een 2.5 vanos.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Wat voor ETA blok heb je precies?
Welk bouwjaar/hoeveel PK?
Dan zal ik eens kijken of ik wat nuttigs voor je kan vertalen.
Ik heb zelf een E30 325iX gehad en zie zelf meer in een ombouw naar M50 blok. Die zijn praktisch onverwoestbaar (itt. de M20 325 kop) en dan heb je 192 PK . Maar je hebt al een ETA blok liggen natuurlijk...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door rival op 09-06-2009 08:31:38 ]
Als ik ergens pisnijdig van wordtquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:35 schreef jitzzzze het volgende:
Heeft er gewoon iemand een kras in mijn voorbumper gereden![]()
Dat er een kras in zit is nog tot daar aan toe; iedereen heeft wel eens parkeer-tyfus.quote:
helemaal als je zelf zuinig bent op je auto (zoals ikquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat er een kras in zit is nog tot daar aan toe; iedereen heeft wel eens parkeer-tyfus.
Maar dat ik bij mijn auto aankom en allemaal krassen en een afdruk van een trekhaak aantref.. En niks geen briefje ofzo![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, ik ben er echt onwijs zuinig op. En dan krijg je ditquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:49 schreef rival het volgende:
[..]
helemaal als je zelf zuinig bent op je auto (zoals ik) en sowieso nooit een ander raakt met parkeren is het dubbel zo zuur!
![]()
je zou zoiets toch zien gebeuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |