abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69705799
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:00 schreef viagraap het volgende:
Mijn leswagen is een BMW 3 serie, van een niet al te oud bouwjaar. Zeker niet van voor 2004. Valt me op dat hij bij het nieuwe rijden als je de snelweg op wilt in zn 4 hij niet vooruit te branden is tot hij de 2k aantikt.
diesel of benzine?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69706447
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:16 schreef Athmozz het volgende:

[..]

diesel of benzine?
Lijkt me niet zoveel uitmaken, weinig auto's geven enige power onder de 2k,
vooral met zo'n snelheden.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_69715994
BMW's zijn cool
Audi Audi Audi
pi_69717846
wow, ik haalde 215 op de teller en had nog gas over!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_69727184
Diesel. Ik snap ook wel dat de motor minder wil onder de 2k, maar in zn 4 is het wel heel erg in vergelijking met de andere versnellingen (6 versnellingen).
What Would Goku Do
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:38:44 #106
14827 Kogando
Modelprutser
pi_69728815
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:32 schreef mighty_myte het volgende:
Lijkt me niet zoveel uitmaken, weinig auto's geven enige power onder de 2k,
vooral met zo'n snelheden.
Als je veel power wilt onder de 2k heb je een blok nodig met veel koppel. En veel koppel is, met name, voorhanden bij diesels, motoren met veel inhoud en motoren met turbo's. De meeste tdi's hebben bij 2k al behoorlijk wat trekkracht.

Vooral bmw's (benzine) moeten nogal wat toeren maken om hun vermogen te leveren, iets wat liefhebbers juist waarderen. Denk dat de dieselbmw waar de vraag over ging gewoon überhaupt weinig vermogen heeft.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_69729994
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:08 schreef viagraap het volgende:
Diesel. Ik snap ook wel dat de motor minder wil onder de 2k, maar in zn 4 is het wel heel erg in vergelijking met de andere versnellingen (6 versnellingen).
houd er ook rekening mee dat veel lesauto's hun motormanagement herprogrammeerd is om het vermogen terug te knijpen, om de auto wat te ontlasten. Ik ken een rijschool in het gentse die met mercedes B klasses rijdt, en al die motoren gaan bij een tuner langs om de karakteristieken te herprogrammeren dat ze top-end veel kracht verliezen, maar dat ze in het laag wat meer koppel bij krijgen waardoor het moeilijker is om met die wagens stil te vallen. Ideaal natuurlijk om mee te lessen, maar als ze dan later in hun eerste eigen auto komen zitten ze de hele tijd te knoeien omdat die andere instellingen zitten heeft op zijn motor
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69730357
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:34 schreef Athmozz het volgende:
Ideaal natuurlijk om mee te lessen, maar als ze dan later in hun eerste eigen auto komen zitten ze de hele tijd te knoeien omdat die andere instellingen zitten heeft op zijn motor
Sowieso rijdt elke auto anders, dus dat maakt verder ook weinig uit. hooguit als hun eerste auto exact dezelfde is
pi_69730423
Weet er iemand trouwens waar ik klassieke bmw's vandaan kan halen?
Ik heb een droom, een bmw 507. ik wil eens kijken of dat haalbaar is....

ik gok van niet, er zijn er toendertijd maar 252 oid van gemaakt....(1956 tot 1959)
pi_69730599
http://oldtimerfarm.be/

bel die gasten eens . Die zijn redelijk gespecialiseerd in het vinden van vrij zeldzame wagens, en houden zich eigenlijk ook met niets anders dan met oldtimers bezig (op een paar youngtimers na). Het bedrijf ligt wel in België, maar als je een 507 kan betalen zal het er niet op aan komen dat hij nog eens naar nederland moet getransporteerd worden ook

(prijzen die ik op internet tegenkom zijn toch 750.000 tot 900.000¤ voor zo'n wagen. Ik vrees dat je misschien beter kijkt naar een ander modelletje )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69730910
Ja, voor een 507 mag je wel even sparen...
pi_69732057
Heb je de lotto gewonnen Rival? Een Z8 (gebouwd naar 't beeld de 507) is nog goedkoper...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_69735903
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:13 schreef k_man het volgende:
Ja, voor een 507 mag je wel even sparen...
Ik zei al, droom
pi_69816748
Wie oh Wie kan me helpen.......

Ik heb een 2.5e blok. (E30 2645cc plusminus)
dit blok zou moeten gaan als de brandweer als je hem voorziet van de kop van een 325i.
Dit heb ik al van een hoop mensen gehoort. echter, nu schijnt niet zomaar elke 325i kop uit die tijd op elk 325e blok uit die tijd de passen...

Welke bmw kenner heeft hier verstand van?
  maandag 8 juni 2009 @ 17:38:40 #115
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_69831719
Ken je Duits?

http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00080/f00080.htm

Zat info over eta ombouw mogelijkheden
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_69835205
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:38 schreef Hyperdude het volgende:
Ken je Duits?

http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00080/f00080.htm

Zat info over eta ombouw mogelijkheden
Duits

Alsnog bedankt, misschien dat iemand me ermee kan helpen
  maandag 8 juni 2009 @ 20:20:14 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_69837896
Wat voor ETA blok heb je precies?
Welk bouwjaar/hoeveel PK?
Dan zal ik eens kijken of ik wat nuttigs voor je kan vertalen.

Ik heb zelf een E30 325iX gehad en zie zelf meer in een ombouw naar M50 blok. Die zijn praktisch onverwoestbaar (itt. de M20 325 kop) en dan heb je 192 PK . Maar je hebt al een ETA blok liggen natuurlijk...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_69846274
BMW E24


pi_69847329
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Wat voor ETA blok heb je precies?
Welk bouwjaar/hoeveel PK?
Dan zal ik eens kijken of ik wat nuttigs voor je kan vertalen.

Ik heb zelf een E30 325iX gehad en zie zelf meer in een ombouw naar M50 blok. Die zijn praktisch onverwoestbaar (itt. de M20 325 kop) en dan heb je 192 PK . Maar je hebt al een ETA blok liggen natuurlijk...
de vorige E30 had die motor, een 2.5 vanos.
die hebben we ook nog liggen maar we willen graag wat met dit blok doen.
dat andere blok kan altijd nog ergens in.
ook zou dit blok met de juiste kop meer pk moeten leveren...
Ik heb de papieren hier niet liggen ik weet geen exacte data.... morgen zal ik dat posten... hij is iig uit januari 1986.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door rival op 09-06-2009 08:31:38 ]
pi_69847350
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:12 schreef PallominnoX het volgende:
BMW E24
[ afbeelding ]


  Moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 12:35:23 #121
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69858244
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:35 schreef jitzzzze het volgende:
Heeft er gewoon iemand een kras in mijn voorbumper gereden
Als ik ergens pisnijdig van wordt
  Moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 12:46:25 #123
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69858299
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:44 schreef rival het volgende:

[..]

Als ik ergens pisnijdig van wordt
Dat er een kras in zit is nog tot daar aan toe; iedereen heeft wel eens parkeer-tyfus.
Maar dat ik bij mijn auto aankom en allemaal krassen en een afdruk van een trekhaak aantref.. En niks geen briefje ofzo
pi_69858381
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat er een kras in zit is nog tot daar aan toe; iedereen heeft wel eens parkeer-tyfus.
Maar dat ik bij mijn auto aankom en allemaal krassen en een afdruk van een trekhaak aantref.. En niks geen briefje ofzo
helemaal als je zelf zuinig bent op je auto (zoals ik ) en sowieso nooit een ander raakt met parkeren is het dubbel zo zuur!

je zou zoiets toch zien gebeuren
  Moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 12:51:26 #125
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69858441
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:49 schreef rival het volgende:

[..]

helemaal als je zelf zuinig bent op je auto (zoals ik ) en sowieso nooit een ander raakt met parkeren is het dubbel zo zuur!

je zou zoiets toch zien gebeuren
Ja, ik ben er echt onwijs zuinig op. En dan krijg je dit
Sta je dan met je goede gedrag
pi_69858497
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:51 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja, ik ben er echt onwijs zuinig op. En dan krijg je dit
Sta je dan met je goede gedrag
kuttokkies
  Moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 12:54:18 #127
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69863785
juist van bij de dealer terug; 460¤ voor 1 velg + band

en het ergste van al is dat er nog banden + velgen zitten aan te komen, want de hele straat ligt vol met steengruis, stukken afgeslepen betonijzer (kwam zo'n stuk van bijna 20cm uit mijn band) Wat ben je met zo'n regering; alles wat je doet moet je belasting op betalen maar ipv er iets van terug te zien geven ze het allemaal door naar Wallonie
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:28:19 #129
14827 Kogando
Modelprutser
pi_69869085
quote:
Op maandag 8 juni 2009 08:19 schreef rival het volgende:
Wie oh Wie kan me helpen.......

Ik heb een 2.5e blok. (E30 2645cc plusminus)
dit blok zou moeten gaan als de brandweer als je hem voorziet van de kop van een 325i.
Dit heb ik al van een hoop mensen gehoort. echter, nu schijnt niet zomaar elke 325i kop uit die tijd op elk 325e blok uit die tijd de passen...

Welke bmw kenner heeft hier verstand van?
Ik weet dat ze de nokkenas van een diesel gebruiken meestal. Op www.e30.de staat een hoop informatie over dergelijk ombouwprojecten. Je zal alles wel opnieuw af moeten stellen, dus wel een operatie die wat tijd en geld zal kosten.

Maar je ziet het geregeld. Alpina en Hartge deden het ook op deze manier.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_69882765
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:35 schreef jitzzzze het volgende:
Heeft er gewoon iemand een kras in mijn voorbumper gereden
Mijn BMW, wat doe je?
na mijn bmw aankoop vond iemand het ook nodig om binnen 2 weken na de aankoop een kras van bijna een meter op mijn motorkap te zetten (gelukkig heb ik zilver)
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 08:03:01 #131
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69886686
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:52 schreef twister_rodriguez het volgende:

[..]

na mijn bmw aankoop vond iemand het ook nodig om binnen 2 weken na de aankoop een kras van bijna een meter op mijn motorkap te zetten (gelukkig heb ik zilver)
Zo jammer inderdaad. Blijf gewoon van andermans spullen af
pi_70007291
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Wat voor ETA blok heb je precies?
Welk bouwjaar/hoeveel PK?
Dan zal ik eens kijken of ik wat nuttigs voor je kan vertalen.

Ik heb zelf een E30 325iX gehad en zie zelf meer in een ombouw naar M50 blok. Die zijn praktisch onverwoestbaar (itt. de M20 325 kop) en dan heb je 192 PK . Maar je hebt al een ETA blok liggen natuurlijk...
Het heeft even geduurt maar daar ben ik weer

13-05-1986 is de datum eerste toelating (in duitsland)
hij is dus 2674 cc
90 kw. (122 pk ofzo?)
  zondag 14 juni 2009 @ 23:43:28 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70011409
Volgens die site die ik hierboven noemde, loont het niet echt de 122 PK versie van het eta blok te gebruiken. Je schiet dan niets op tov. de M20 325 met 170PK

Onderstaande tekst even snel vertaald/samengevat:

"Bij een eta blok van 122 PK met M20 325 kop krijg je een erg lage compressieverhouding, nog eens versterkt door de te krappe luchtinlaten waardoor je een slecht ecilindervulling krijgt. Je kan de kop afvlakken om de compressieverhouding te verhogen, maar dan moet je oa. de timing weer aanpassen."
quote:
Seite 3.0 - Variante 0 (122PS 325e Block mit 325i Kopf

Die häufig anzutreffenden 325e mit 122 PS werden sehr oft mit 325i Köpfen kombiniert was
hier als Variante 0 bezeichnet wird aber wegen der nachfolgend genannten Nachteile kaum zu
empfehlen ist. Aufgrund des größeren Brennraumvolumens im 325i Kopf sinkt die Verdichtung
von 8,9 bei Serien 325e auf noch geringere Werte was eher für einen aufgeladenen Motor
geeignet scheint anstatt einem Saugmotor ordentlich Beine zu machen. Dieser Motor wird
natürlich auch fahren und etwas mehr Schub im unteren Drehzahlbereich als ein 325i haben
aber der vermeintliche deutlich spürbare Leistungsgewinn wird bei einer direkten
Vergleichsfahrt gegen einen 325i schnell relativiert und für Ernüchterung sorgen.

Die Gründe dafür sind ganz einfach, der Mehrhubraum von etwa 8% würde rein theoretisch bei
einer 325i Basis etwa 13PS Mehrleistung versprechen, dies wird natürlich in der Praxis so nicht
erreicht, da die gesamte Ansaug- und Abgasanlage nicht auch gleichzeitig "mitwächst" (was zu
Füllungsverlusten führt) und das niedrige Verdichtungsverhältnis in Verbindung mit einer
ungünstigen Brennraumform wirkt auch nicht gerade leistungsfördernd. Die erhoffte
Endleistung kommt also nicht im geringsten an die viellicht erhofften 204PS eines Alpina oder
Schnitzer Motors heran, es kann von Glück gesprochen werden wenn die Endleistung
überhaupt meßbar über der eines guten 325i liegt, der Drehmoment- und damit
Leistungszuwachs im unteren Bereich jedoch ist deutlich spürbar. Zur Erhöhung der
Verdichtung wird oft der Kopf abgefräst, bei der hier anzutreffenden Kolbenform ist dies
durchaus möglich, bei den hierbei nötigen Werten im Millimeterbereich ist eine Anpassung der
Steuerzeiten und je nach Bearbeitung auch eine Änderung der Ventiltaschen nötig, was aber
meist "vergessen" wird. Es gibt außer dieser auch noch teilweise weitaus empfehlenswertere
Kombinationen, diese werden im folgenden ausführlicher vorgestellt.

http://wp1016621.wp027.we(...)00080/m20seite31.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_70011833
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:43 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens die site die ik hierboven noemde, loont het niet echt de 122 PK versie van het eta blok te gebruiken. Je schiet dan niets op tov. de M20 325 met 170PK

Onderstaande tekst even snel vertaald/samengevat:

"Bij een eta blok van 122 PK met M20 325 kop krijg je een erg lage compressieverhouding, nog eens versterkt door de te krappe luchtinlaten waardoor je een slecht ecilindervulling krijgt. Je kan de kop afvlakken om de compressieverhouding te verhogen, maar dan moet je oa. de timing weer aanpassen."
[..]

http://wp1016621.wp027.we(...)00080/m20seite31.htm
ok thnx. maar luchtinlaten komen ook van het andere blok. echt de hele kop e.d.
das jammer om te horen....
  zondag 14 juni 2009 @ 23:53:43 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70011875
Welke kop ga je dan gebruiken?
Hierboven had je het toch over een M20 325i kop?

De 129PK eta heeft andere zuigers (dan de 122PK blokken) en vrijwel dezelfde kop als de M20 325i.
Daardoor krijg je met een licht afgevlakte kop ongeveer 180-185 PK.

[ Bericht 49% gewijzigd door Hyperdude op 14-06-2009 23:59:25 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_70012021
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:53 schreef Hyperdude het volgende:
Welke kop ga je dan gebruiken?
van een 325i... maar dus incl inlaatspuitstuk. euhm lampda (lapda lamda? whatever ) , computer en... nog iets kom er ff niet op...
Ik sprak vandaag iemand die zegt, als je zuigers een holle bovenkant hebben dan kan het.
maar dan geloof ik eerder natuurlijk zo een hele lap serieuze tekst.. jammer dat ik dat zelf niet begrijp...
pi_70012041
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:53 schreef Hyperdude het volgende:
Welke kop ga je dan gebruiken?
Hierboven had je het toch over een M20 325i kop?
ja klopt. de kop van een 325i e30
  maandag 15 juni 2009 @ 00:02:00 #138
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70012193
Dan loont het dus, volgens die Duitse site, niet tov. een normale M20 325i. Of je moet met andere nokkenassen en ontstekingstijdstippen ed. gaan rommelen. Dan is een M50 325 veel simpeler; en krachtiger.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_70015458
quote:
Op maandag 15 juni 2009 00:02 schreef Hyperdude het volgende:
Dan loont het dus, volgens die Duitse site, niet tov. een normale M20 325i. Of je moet met andere nokkenassen en ontstekingstijdstippen ed. gaan rommelen. Dan is een M50 325 veel simpeler; en krachtiger.
Ok duidelijk. thnx!

Het gaat me eigenlijk ook meer om het projectje zelf, ik doe steeds meer met die dingen en dat vind ik echt gaaf. Ik heb een M50 blok liggen 2.5 met vanos. maar die bewaren we voor een ander project.
  maandag 15 juni 2009 @ 20:09:35 #140
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70036823
Anders ga je toch gewoon je standaard 325 blokkie reviseren. Die van mij had na bij 330000 km volgens mij niet meer de volle 170 DIN PK´s
Volgens mij valt er aan de 325 zelf ook nog wel wat te optimaliseren.

325i blok+kop+zuigers+ eta krukas + aangepaste nokkenas: 218 PK
quote:
Fazit: Durch die Kombination der zum Brennraum passenden 325i Kolben mit der 81mm Hub KW und dem angehobenen Verdichtungsverhältnis von um die 10:1 sind optimale Vorraussetzungen für einen leistungsstarken Motor geschaffen. Eine schärfere Nockenwelle von beispielsweise E/A 272/272 Grad oder besser noch E/A 284/272 Grad sorgt für eine bessere Füllung bei höheren Drehzahlen und ermöglicht überhaupt erst Leistungen die der 200PS Grenze nahe kommen. Ein Fächerkrümmer, bearbeitete Ventile, Ventilsitze und Kanäle sind weitere empfehlenswerte Maßnahmen. Wer sich noch einen Metallkat (.z.B. von Unifit) gönnen will der kann auch da noch etwas herausholen. Ein Motor mit diesen Maßnahmen und einem drastisch bearbeiteten Zylinderkopf erzielte respektable 218 PS auf dem Leistungsprüfstand bei einer Verdichtung von 9.8:1.
http://wp1016621.wp027.we(...)00080/m20seite34.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_70050195
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:09 schreef Hyperdude het volgende:
Anders ga je toch gewoon je standaard 325 blokkie reviseren. Die van mij had na bij 330000 km volgens mij niet meer de volle 170 DIN PK´s
Volgens mij valt er aan de 325 zelf ook nog wel wat te optimaliseren.

325i blok+kop+zuigers+ eta krukas + aangepaste nokkenas: 218 PK
[..]

http://wp1016621.wp027.we(...)00080/m20seite34.htm
klinkt goed
Zie je toevallig ook hoeveel graden die nokkenas moet zijn? (je spreekt toch in graden bij nokkenassen? )
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 09:33:09 #142
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:25:37 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70066241
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 08:37 schreef rival het volgende:

[..]

klinkt goed
Zie je toevallig ook hoeveel graden die nokkenas moet zijn? (je spreekt toch in graden bij nokkenassen? )
quote:
Eine schärfere Nockenwelle von beispielsweise E/A 272/272 Grad oder besser noch E/A 284/272 Grad.
E/A=inlaat/uitlaat neem ik aan. Ik weet niet zoveel van dit soort technische details.
quote:
Selbstverständlich darf auch das Kennfeld der Motronic nicht vergessen werden, hier sollte man sich einen entsprechenden EPROM besorgen, es gibt einige geeignete Kennfelder je nach eingesetzter NW etc. Sehr gut scheint nach eigenen Erfahrungen das Kennfeld vom Alpina B3-2,7kat mit einer 284/272 Grad Schrick NW(=nokkenas) und 9,8 Verdichtung zu passen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_70067876
BMW is inderdaad niet goedkoop qua onderhoud!
Vooral deze 5 serie niet.

Vandaag vervangen:

4 slotbouten voor normale wielbouten (ik had de sleutel niet)
schokdempers voor
beschermingshoezen en stop-rubbers van de schokdempers
rubbers om alle dingen die rubbers hebben,
fuseekogel linksvoor
draagarm rechtsvoor
een stuk spoorstang linksvoor


bougies heb ik vervangen,
luchtfilter ziet er nog prima uit,
stuurbekrachtingvloeistof ook helder en op niveau,
remvloeistof ook goed,
tankklepscharnier heb ik vervangen,
alle scharnieren, sloten en deurvangers ingevet

Totaal een flinke aderlating, weer even een paar zaterdagen extra werken komende tijd.
Maargoed, hij zal wel sturen als nieuw, dus niemand kan me nog bijhouden.

Nu alleen nog de volgende dingen zodat hij technisch in nieuwstaat is:

olie + filter
versnellingsbakolie
diff-olie
mistlampen voor (die doen nu niks, ondanks de nieuwe lampjes).
bevestinging ruitenwisser passagierskant
kleppendekselpakking (zat wat olie in de bougiegaten)
middendemper uitlaat

Soms komt er ook een raar piepje uit de motorruimte als het geregend heeft.
Lijkt op een slecht lager van een spanrol ofzo. Moet ik nog eens bekijken.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_70080529
wat jij gedaan hebt is natuurlijk geen "normaal" onderhoud aan een BMW, maar gewoon achterstallig onderhoud inhalen. Dat kost inderdaad wat meer ja
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_70088765
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:52 schreef Athmozz het volgende:
wat jij gedaan hebt is natuurlijk geen "normaal" onderhoud aan een BMW, maar gewoon achterstallig onderhoud inhalen. Dat kost inderdaad wat meer ja
En als je er dan weer mee de weg op gaat
pi_70090623
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]


[..]

E/A=inlaat/uitlaat neem ik aan. Ik weet niet zoveel van dit soort technische details.
[..]




Als ik jou toch niet had
Thnx daar moeten we zo uit komen

Maar, we gaan het nog een tandje extremer doen.. mits mogelijk.....
Ik ben namelijk in het bezit van een compressor. Die moet er maar meteen op

Deze heb ik laatst gekocht, en mij werd vertelt dat hij geschikt is voor een blok tot 2 liter. toen gingen wij er gisteren over nadenken, waarom zou dat niet passen op 2.5/2.7? het blok draait niet meer toeren, dus dat kan het niet zijn. je zuigt lucht aan en blaast meer lucht eruit daar veranderd weinig aan. Ik kan wel begrijpen dat het percentage winst minder worden naarmate de cilinderinhoud groter wordt (tenzij je een grotere compressor neemt)
Wie weet hier een goed antwoord op?
pi_70092546
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:08 schreef rival het volgende:

[..]

En als je er dan weer mee de weg op gaat
Idd, dan spoort hij voor geen meter en moet ik zometeen alleen nog even naar Euromaster om hem te laten uitlijnen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_70092631
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:51 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Idd, dan spoort hij voor geen meter en moet ik zometeen alleen nog even naar Euromaster om hem te laten uitlijnen.
Aha, ja mijn maatje is daar erg goed in zelf dus na al die dingen vervangen is dat ook meteen gebeurd hier
pi_70131656
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:55 schreef rival het volgende:

[..]

Als ik jou toch niet had
Thnx daar moeten we zo uit komen

Maar, we gaan het nog een tandje extremer doen.. mits mogelijk.....
Ik ben namelijk in het bezit van een compressor. Die moet er maar meteen op

Deze heb ik laatst gekocht, en mij werd vertelt dat hij geschikt is voor een blok tot 2 liter. toen gingen wij er gisteren over nadenken, waarom zou dat niet passen op 2.5/2.7? het blok draait niet meer toeren, dus dat kan het niet zijn. je zuigt lucht aan en blaast meer lucht eruit daar veranderd weinig aan. Ik kan wel begrijpen dat het percentage winst minder worden naarmate de cilinderinhoud groter wordt (tenzij je een grotere compressor neemt)
Wie weet hier een goed antwoord op?
niemand? al weet je het niet zeker, meedenken is gewenst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')