Een compressor moet toch een bepaalde druk/volume leveren om de zuigers te vullen. Een compressor die geschikt is tot 2 liter krijgt een 2,5 liter blok dus niet vol/genoeg opgepompt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:40 schreef rival het volgende:
[..]
niemand? al weet je het niet zeker, meedenken is gewenst
ik denk het heel simpel, die compressor geeft extra lucht, dus hij pompt er meer in dan dat er anders in zou gaan. dus voordeel.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een compressor moet toch een bepaalde druk/volume leveren om de zuigers te vullen. Een compressor die geschikt is tot 2 liter krijgt een 2,5 liter blok dus niet vol/genoeg opgepompt.
Schiet je er dan nog wat mee op? Vooral als je meeneemt dat een compressor ook PKtjes kost voordat ie druk kan leveren.
Maar dit weet ik dus niet zeker.
www.bmwfan.nl/forum/quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:03 schreef rival het volgende:
Weten jullie trouwens nog een bmw forum oid... wat WEL druk bezocht wordt?
ik heb er een paar gezien maar daar leeft weinig
http://www.bmwclubnederland.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=26quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:03 schreef rival het volgende:
Weten jullie trouwens nog een bmw forum oid... wat WEL druk bezocht wordt?
ik heb er een paar gezien maar daar leeft weinig
dit amerikaanse forum is druk en staat vol met howto's.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:03 schreef rival het volgende:
Weten jullie trouwens nog een bmw forum oid... wat WEL druk bezocht wordt?
ik heb er een paar gezien maar daar leeft weinig
Ik kan me er niet druk om maken als we het blok slopen, als dat is wat je bedoeld.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:54 schreef Catch22- het volgende:
ik weet alleen dat je zoiets alleen moet doen als je echt weet wat je doet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien dat we de compressor wel op een ander blok gaan zetten uiteindelijk. of nergens op... ik zit eigenlijk een beetje hardop te denken hier![]()
Dat wel, maar als blijkt dat de compressor uiteindelijk helemaal niks toevoegt aan dat blok, dan is het net teveel verspilde energiequote:Op maandag 22 juni 2009 09:23 schreef Catch22- het volgende:
Als het dan niets uitmaakt zou ik het gewoon doen. Als je het toch hebt liggen, dan is het een leuk experiment
geen idquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:32 schreef Catch22- het volgende:
Heeftie nog een verdelerkap? dan is dat het waarschijnlijk.
als ik 2000 in een week raar zou moeten vinden heb ik een wonderlijke 320dquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:58 schreef k_man het volgende:
De Z4 heeft opeens 2.000 km meer op de teller staan dan een weekje geleden. Rare toestanden.
Zomers weer zekerquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:58 schreef k_man het volgende:
De Z4 heeft opeens 2.000 km meer op de teller staan dan een weekje geleden. Rare toestanden.
Leuke bimmer. Zitten er ook nog opties op zoals schuifdakje oid ?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:28 schreef Catch22- het volgende:
Mijn oom tipte me dit weekend over een E30 320i. 1989,170dkm, 600 eu... Van een oudere vrouw geweest. Inruiler op een jong gebruikte BMW bij Oolbekkink Hoogeveen
Vandaag gingen we kijken. Hij stond achter de loods zodat je hem niet eens zag. Met 1 flank strak tegen de loods aan, heel ongalant. Stoffig, vies, gewoon niet superaantrekkelijk. Maar daar was de prijs niet naar.
Toen maar even een stukje gaan rijden. Dan komt de inline6 tot zijn recht, had er nog nooit echt 1 gereden, maar hoe lekker is dat zeg. De auto schakelt, koppelt en rijdt als nieuw. Hij heeft 2 eigenaren gehad totnogtoe en is _altijd_ dealeronderhouden. Dit jaar zelfs nog een carroseriecheck gehad.
Na een wasboxbeurtje zag hij er al beter uit. Binnenkort met mijn neefje en oom eens een dag echt poetsen (zie het verhaal met mijn 306je, die was dan niet perfect, maar mijn neefje haalt er het maximale uit). De lak is an sich best goed, paar kleine roestplekken in de wielkasten (hoort bij een e30, niet heel erg) maar voor de rest ziet alles er gewoon bijna nieuw uit.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heerlijk wagentje. Kreeg 250 terug voor mijn 306 (druklager gaar, achterruitenwisser+verwarming kapot, deuk in de deur, snelheidsmeter kapot) dus betaalde uiteindelijk 350 voor deze wagen!
Leuke extraatjes zijn dat, netjesquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:53 schreef Catch22- het volgende:
Electrische spiegels, centrale vergrendeling, checkpaneeltje boven de achteruitkijkspiegel, in hoogte verstelbare stoelen.
dat is het wel zon beetje, misschien dat de audioinstallatie (4 boxen) een optie is geweest.
Honingraat BBS zijn erg mooiquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:21 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb daar al voor rondgekeken, die zijn best zeldzaam en aan de prijs.
Eerst maar eens een nieuwe dynamo want anders wordt het nooit wat. Dan gaan we wel verder kijken. Kreeg al een setje honingraatvelgen aangeboden, die zijn wel sexy voor dit model.
Ik heb een liever een goed onderhouden auto dan een `vette bak` zegmaar.
Honingraat is mooi. Check foto voor mijn velgen. Vette shit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:21 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb daar al voor rondgekeken, die zijn best zeldzaam en aan de prijs.
Eerst maar eens een nieuwe dynamo want anders wordt het nooit wat. Dan gaan we wel verder kijken. Kreeg al een setje honingraatvelgen aangeboden, die zijn wel sexy voor dit model.
Ik heb een liever een goed onderhouden auto dan een `vette bak` zegmaar.
Als jij een M-Tech II set vind voor 300 euro, doe er dan maar 10quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:33 schreef Catch22- het volgende:
ja oke, maar een vind maar eens een mtechset.. Je bent tweedehands denk ik zo 300 euro verder
ik zag wat losse onderdelen, voorbumpertje 55 euro, achterbumpertje die prijs, sideskirts moeten ook wel te regelen zijn. 2e hands dan he, op ebay duitslandquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:46 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Als jij een M-Tech II set vind voor 300 euro, doe er dan maar 10
Tegenwoordig kosten ze al tussen de 500-1000 euro
Zoals ik al zei, als je er meerdere voor die prijs vind, mag je mij meteen mailen/bellen/smsen/roepen etc etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik zag wat losse onderdelen, voorbumpertje 55 euro, achterbumpertje die prijs, sideskirts moeten ook wel te regelen zijn. 2e hands dan he, op ebay duitsland
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:51 schreef justmattie het volgende:
Roest in de wielkasten, water in de kofferbak, roest bij de kofferbak...
Mijn E36 coupe uit 94 heeft inderdaad ook een ketting
Een mauritiusblauwe, jij ook uit Leeuwarden dus?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
. Van dat roest in de wielkasten wist ik inderdaad. Water in de kofferbak echter? Dat had toch te maken met een lekke kachel? (of bedoel je dat die rubbers daarachter water doorlaten?)
Wat een toeval btw: Ook iemand uit Leeuwarden, van 1987 met een 1994 E36 coupé. Wat voor coupé heb je?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:29 schreef justmattie het volgende:
[..]
Een mauritiusblauwe, jij ook uit Leeuwarden dus?
Klopt als een bus. Verder zal ik kijken of het gereedschapsetje compleet is, of in elk geval de sleutel voor je wielen. Niks zo irritant wanneer je een band moet verwisselen en je die sleutel mistquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:10 schreef Catch22- het volgende:
als er water in je kofferbak staat dan gaat het wss roesten. Het condenseert dan in je kofferklep, blijft daar zitten en dan gaat het roesten (je hebt vaak 2 lagen metaal waar het tussen kan blijven zitten
Yep uit Leeuwarden. Nu 3x raden welke kleur de auto heeft die ik zondag ga testrijdenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:31 schreef justmattie het volgende:
[..]
[..]
Klopt als een bus. Verder zal ik kijken of het gereedschapsetje compleet is, of in elk geval de sleutel voor je wielen. Niks zo irritant wanneer je een band moet verwisselen en je die sleutel mist
Hm volgende x beter het editknopje gebruiken![]()
![]()
Nog een tip, als je aankomt bij de auto voel gelijk de uitlaat even, als deze lekker koud is dan heeft de eigenaar er niet mee gereden en heb je dus ook een koude motor. Dan hoor je de tikken beter.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yep uit Leeuwarden. Nu 3x raden welke kleur de auto heeft die ik zondag ga testrijden.
Gereedschapskistje zal ik inderdaad aan denken.
edit: Ik zag zostraks een mauritiusblauwe coupé staan. Woon je bij achter de hoven?
Helemaalquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:48 schreef justmattie het volgende:
Kan niet anders dan dat het deze moet worden ?
http://link.marktplaats.nl/269591409
Een bubbeltje roest onder de lak is in dat opzicht niet heel erg, maar zodra het grotere plekken zijn zou ik 'm wel laten staan. Jammer dat het 'm niet is geworden. Bedenkt wel dat een E30 ook roest kunnen hebben, en heel anders rijden dan een E36. Ik wou ook graag een E30 maar ben toch voor een E36 gegaan omdat het comfortabeler reedquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Helemaal.
Ik ben er vandaag geweest en motorisch klonk / reed / leek hij helemaal in orde. Helaas was er wel wat roest in 3 v/d 4 wielkasten en bij het bestuurdersportier (helemaal onderin in een hoekje, naar mijn weten een "standaard" plekje voor de E36). De auto leek verder helemaal in orde, maar de roest zinde mij niet. Ik weet dat auto's van die leeftijd altijd wel wat roesten, maar ik kreeg er niet een prettig gevoel bij. Dit wordt 'm dus denk ik niet.
Hoeveel roest is "acceptabel"?
Nu heb ik nog ergens een hele leuke E30 zien staan die ik morgen misschien ga bezichtigen.
Als je 'm verlaagd rijdt ie ook nog wel prima vaak. Maar een E36 vind ik persoonlijk net wat lekkerder rijden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:27 schreef Catch22- het volgende:
mwoah... Een goede e30 rijdt prima hoor.
als je hem iig niet verlaagd enzo..
dat dus, een E30 moet je niet meer kopen om een goede wagen te hebben (ok ze zijn nog degelijk, maar voor dat geld kan je andere wagens vinden die minstens geven goed zijn), maar gewoon voor de charme. Daarom ook dat ik aan het kijken ben om er een E30 cabrio bij te nemen, naast mijn E46 touring (waar de E92 touring al op het lijstje staat om hem af te lossen)quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:33 schreef Catch22- het volgende:
Dat is ook zo denk ik. Alleen heeft de e30 een charme die mij persoonlijk wel aanstaat...Ik vind persoonlijk de e36 ook niet mooi. Alleen een coupe met goede velgen vind ik wel oke, mits in de juiste kleur.
Een E30 cabrio...als je die vind in een nette staat mag je erg diep in de buidel tasten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:21 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dat dus, een E30 moet je niet meer kopen om een goede wagen te hebben (ok ze zijn nog degelijk, maar voor dat geld kan je andere wagens vinden die minstens geven goed zijn), maar gewoon voor de charme. Daarom ook dat ik aan het kijken ben om er een E30 cabrio bij te nemen, naast mijn E46 touring (waar de E92 touring al op het lijstje staat om hem af te lossen)
ik heb er al een paar in nette staat gezien en die zitten inderdaad aan een prijs van rond de 15.000 of hoger. Op zich geen echte ramp, zo'n wagen koop je ook niet om 2 jaar later weg te doen, dus dan valt de prijs zeer goed mee. Stel dat je er nog 10 jaar plezier aan hebt, dan is het maar 1500 per jaar (en de waarde van een E30 cabrio in goede conditie daalt toch niet). Stiekem wil ik zelfs een E30 M3 cabrio, maar die staan toch net iets te duur nog vrees ikquote:Op maandag 31 augustus 2009 08:08 schreef justmattie het volgende:
[..]
Een E30 cabrio...als je die vind in een nette staat mag je erg diep in de buidel tasten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |