 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:51 schreef justmattie het volgende:
Roest in de wielkasten, water in de kofferbak, roest bij de kofferbak...
Mijn E36 coupe uit 94 heeft inderdaad ook een ketting
 . Van dat roest in de wielkasten wist ik inderdaad. Water in de kofferbak echter? Dat had toch te maken met een lekke kachel? (of bedoel je dat die rubbers daarachter water doorlaten?)
 . Van dat roest in de wielkasten wist ik inderdaad. Water in de kofferbak echter? Dat had toch te maken met een lekke kachel? (of bedoel je dat die rubbers daarachter water doorlaten?) . Wat voor coupé heb je?
. Wat voor coupé heb je?
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Een mauritiusblauwe, jij ook uit Leeuwarden dus?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
. Van dat roest in de wielkasten wist ik inderdaad. Water in de kofferbak echter? Dat had toch te maken met een lekke kachel? (of bedoel je dat die rubbers daarachter water doorlaten?)
Wat een toeval btw: Ook iemand uit Leeuwarden, van 1987 met een 1994 E36 coupé. Wat voor coupé heb je?
 
			 
			
			
			quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:29 schreef justmattie het volgende:
[..]
Een mauritiusblauwe, jij ook uit Leeuwarden dus?
Klopt als een bus. Verder zal ik kijken of het gereedschapsetje compleet is, of in elk geval de sleutel voor je wielen. Niks zo irritant wanneer je een band moet verwisselen en je die sleutel mistquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:10 schreef Catch22- het volgende:
als er water in je kofferbak staat dan gaat het wss roesten. Het condenseert dan in je kofferklep, blijft daar zitten en dan gaat het roesten (je hebt vaak 2 lagen metaal waar het tussen kan blijven zitten

 
   
  
			 
			
			
			Yep uit Leeuwarden. Nu 3x raden welke kleur de auto heeft die ik zondag ga testrijdenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:31 schreef justmattie het volgende:
[..]
[..]
Klopt als een bus. Verder zal ik kijken of het gereedschapsetje compleet is, of in elk geval de sleutel voor je wielen. Niks zo irritant wanneer je een band moet verwisselen en je die sleutel mist
Hm volgende x beter het editknopje gebruiken

 .
. 
			 
			
			
			Nog een tip, als je aankomt bij de auto voel gelijk de uitlaat even, als deze lekker koud is dan heeft de eigenaar er niet mee gereden en heb je dus ook een koude motor. Dan hoor je de tikken beter.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yep uit Leeuwarden. Nu 3x raden welke kleur de auto heeft die ik zondag ga testrijden.
Gereedschapskistje zal ik inderdaad aan denken.
edit: Ik zag zostraks een mauritiusblauwe coupé staan. Woon je bij achter de hoven?
 
			 
			
			
			Helemaalquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:48 schreef justmattie het volgende:
Kan niet anders dan dat het deze moet worden ?
http://link.marktplaats.nl/269591409
 .
 . 
			 
			
			
			Een bubbeltje roest onder de lak is in dat opzicht niet heel erg, maar zodra het grotere plekken zijn zou ik 'm wel laten staan. Jammer dat het 'm niet is geworden. Bedenkt wel dat een E30 ook roest kunnen hebben, en heel anders rijden dan een E36. Ik wou ook graag een E30 maar ben toch voor een E36 gegaan omdat het comfortabeler reedquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Helemaal.
Ik ben er vandaag geweest en motorisch klonk / reed / leek hij helemaal in orde. Helaas was er wel wat roest in 3 v/d 4 wielkasten en bij het bestuurdersportier (helemaal onderin in een hoekje, naar mijn weten een "standaard" plekje voor de E36). De auto leek verder helemaal in orde, maar de roest zinde mij niet. Ik weet dat auto's van die leeftijd altijd wel wat roesten, maar ik kreeg er niet een prettig gevoel bij. Dit wordt 'm dus denk ik niet.
Hoeveel roest is "acceptabel"?
Nu heb ik nog ergens een hele leuke E30 zien staan die ik morgen misschien ga bezichtigen.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Als je 'm verlaagd rijdt ie ook nog wel prima vaak. Maar een E36 vind ik persoonlijk net wat lekkerder rijden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:27 schreef Catch22- het volgende:
mwoah... Een goede e30 rijdt prima hoor.
als je hem iig niet verlaagd enzo..
 
			 
			
			
			 Ik vind persoonlijk de e36 ook niet mooi. Alleen een coupe met goede velgen vind ik wel oke, mits in de juiste kleur.
 Ik vind persoonlijk de e36 ook niet mooi. Alleen een coupe met goede velgen vind ik wel oke, mits in de juiste kleur.
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			dat dus, een E30 moet je niet meer kopen om een goede wagen te hebben (ok ze zijn nog degelijk, maar voor dat geld kan je andere wagens vinden die minstens geven goed zijn), maar gewoon voor de charme. Daarom ook dat ik aan het kijken ben om er een E30 cabrio bij te nemen, naast mijn E46 touring (waar de E92 touring al op het lijstje staat om hem af te lossen)quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:33 schreef Catch22- het volgende:
Dat is ook zo denk ik. Alleen heeft de e30 een charme die mij persoonlijk wel aanstaat...Ik vind persoonlijk de e36 ook niet mooi. Alleen een coupe met goede velgen vind ik wel oke, mits in de juiste kleur.
 
			 
			
			
			 .
. 
			 
			
			
			Een E30 cabrio...als je die vind in een nette staat mag je erg diep in de buidel tasten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:21 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dat dus, een E30 moet je niet meer kopen om een goede wagen te hebben (ok ze zijn nog degelijk, maar voor dat geld kan je andere wagens vinden die minstens geven goed zijn), maar gewoon voor de charme. Daarom ook dat ik aan het kijken ben om er een E30 cabrio bij te nemen, naast mijn E46 touring (waar de E92 touring al op het lijstje staat om hem af te lossen)
 
			 
			
			
			ik heb er al een paar in nette staat gezien en die zitten inderdaad aan een prijs van rond de 15.000 of hoger. Op zich geen echte ramp, zo'n wagen koop je ook niet om 2 jaar later weg te doen, dus dan valt de prijs zeer goed mee. Stel dat je er nog 10 jaar plezier aan hebt, dan is het maar 1500 per jaar (en de waarde van een E30 cabrio in goede conditie daalt toch niet). Stiekem wil ik zelfs een E30 M3 cabrio, maar die staan toch net iets te duur nog vrees ikquote:Op maandag 31 augustus 2009 08:08 schreef justmattie het volgende:
[..]
Een E30 cabrio...als je die vind in een nette staat mag je erg diep in de buidel tasten.
 
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 . Nu maar kijken of dat wel realistisch is
. Nu maar kijken of dat wel realistisch is  .
. 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Jezelf overtuigen, heerlijkquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:23 schreef Athmozz het volgende:
de gewone wel, de M3 cabrio is duurder. Als ik mijzelf dus wijsmaak dat een E30 cabrio 15k kost, dan is dat kleine beetje opleg naar de M3 cabrio niet zo duur meer.

 .
 .
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat geluidquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:54 schreef Catch22- het volgende:
ik ga je maar 1 ding zeggen; neem een 6 cilinder
 .
. 
											 
			 
			
			
			Absoluut doen!! De 318iS mist gewoon het geluid en de power t.o.v. een 325i!quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jezelf overtuigen, heerlijk
Ik moet bekennen dat ik dat nu ook aan het doen ben....Ik probeer mezelf te overtuigen dat ik een 325 6cyl ipv een 318is 4cyl moet nemen. Op 't moment overheerst emotie, dus dat is goed.
 
											 
			 
			
			
			Ah, die naam herken ik ook van een forum!quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:02 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Absoluut doen!! De 318iS mist gewoon het geluid en de power t.o.v. een 325i!
Ga die testrit in die 325i maar eens doen, dan wil je niks anders meer
 
											 
			 
			
			
			 Maar dat komt nog wel!
 Maar dat komt nog wel!
											 
			 
			
			
			Welk forumquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah, die naam herken ik ook van een forum!
Eerst maar inderdaad een testrit.
Je hebt stiekem mijn voorsteltopic overgeslagen he
 ?
 ?
											 
			 
			
			
			
			 
			 
			
			
			 , Mettalicattim ken ik nog wel van BC2003, BTN en BMWFan
 , Mettalicattim ken ik nog wel van BC2003, BTN en BMWFan  
											 
			 
			
			
			 
   
  
											 
			 
			
			
			 verstandig ook! 6 cilinder ftw!!!111!! einsz!
 verstandig ook! 6 cilinder ftw!!!111!! einsz! 
											 
			 
			
			
			2.5 (of dan nog 2.3) wel. als het een 2.0 is zou ik niet weten waarvoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:54 schreef Catch22- het volgende:
ik ga je maar 1 ding zeggen; neem een 6 cilinder
 
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |