Nee, die partijen zijn recent verboden door het verkiezingscomite (samengesteld uit alle grote partijen in het Israelish parlement).quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik in ieder geval probeer te zeggen.
Mogen Arabieren niet stemmen in Israël? Bron? Bij mijn weten zijn er ook Arabische partijen in de Knesset vertegenwoordigd.
Er zijn heel veel reservisten, die hebben dan allang getekend (als ze al tekenen met dienstplicht)quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:33 schreef Verluste het volgende:
[..]
Weet jij veel waar de soldaten mee akkoord gaan als ze tekenen voor dienst
Donequote:Op donderdag 15 januari 2009 21:01 schreef B4CO het volgende:
Wil diegene die een nieuw topic opent in deze reeks de OP aanpassen met de laatste delen enzotnx
Idd, maar helaas niets nieuws, oorlogen zijn al zo oud als de mensheid.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:05 schreef Robijn1961 het volgende:
Ongelooflijk wat mensen elkaar aandoen
Mensen leren ook niet he?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:08 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Idd, maar helaas niets nieuws, oorlogen zijn al zo oud als de mensheid.
quote:21:11 Diplomats: Hamas offers 1-year truce if Israel leaves Gaza within week (Reuters)
Dat laatste bericht is van vandaag.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:04 schreef Specularium het volgende:
Lijkt mij toch wel de laatste paar weken dit.
Neuh ze stellen nog steeds voorwaarden en volgens mij komen die voorstellen er meer door de inmenging van Egypte.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:14 schreef Wheelgunner het volgende:
Israel heeft Hamas op de touwen blijkt wel uit zo´n voorstel.
Was de Gaza strook niet al maanden uitgehongerd door de blokkade ?quote:The compound is Unrwa's main distribution hub in Gaza and Mr Ging said the shells set alight part of a warehouse in which there were stored thousands of tonnes of food and medicine, and the workshop area.
Hmm, daar zit wat in...quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:19 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Was de Gaza strook niet al maanden uitgehongerd door de blokkade ?
Komt er nog een achter hoe de Pally's propaganda uitvoertquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:19 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Wat ijl je nou? Rechtsonder op die foto staat nog altijd AP, als in Associated Press.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:20 schreef B4CO het volgende:
Salvad0r.. eenzidige gast.. foto's plaatsen zonder bron enzo mag niet het
Ze hadden een paar seconden later die foto moeten nemen, dan had je gezien dat die raketten met een slingerworp richting Israël gegooid worden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:26 schreef g0dz0r het volgende:
Even waar het ook alweer om begonnen was:
[ afbeelding ]
Maar ook hier verschillen de meningen over: wie heeft vorig jaar het bestand geschonden?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:26 schreef g0dz0r het volgende:
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:19 schreef CeeJee het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:20 schreef B4CO het volgende:
Salvad0r.. eenzidige gast.. foto's plaatsen zonder bron enzo mag niet het
quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:27 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ze hadden een paar seconden later die foto moeten nemen, dan had je gezien dat die raketten met een slingerworp richting Israël gegooid worden.
Tja, Belgisch vuurwerk hèquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:27 schreef John.Milton het volgende:
Ze hadden een paar seconden later die foto moeten nemen, dan had je gezien dat die raketten met een slingerworp richting Israël gegooid worden.
Israel, op 4 november.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:28 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Maar ook hier verschillen de meningen over: wie heeft vorig jaar het bestand geschonden?
Los daarvan het punt wat al vaker voorbij is gekomen, deze werden doelbewust op burgers gemikt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:28 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Maar ook hier verschillen de meningen over: wie heeft vorig jaar het bestand geschonden?
Democratie in optima forma, dus.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, die partijen zijn recent verboden door het verkiezingscomite (samengesteld uit alle grote partijen in het Israelish parlement).
Alsof je kunt mikken met die dingen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:30 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Los daarvan het punt wat al vaker voorbij is gekomen, deze werden doelbewust op burgers gemikt.
Dat is het probleem: het werkt. En nu kan je wel zeggen "ja maar Israel heeft toch helemaal niks bereikt met dit geweld", dat hebben ze dus wel. Als het totaal niet zou werken of zelfs averechts zou werken zou geen enkel land aan oorlog beginnen. Maar het werkt om met geweld je vijand in een bepaalde richting te dwingen. Zonder geweld kan het wellicht ook maar dat vergt meer energie, meer geduld, meer opoffering en meer zelfbeheersing. Bovendien zullen degenen die de beslissingen maken ver, ver van het slagveld blijven.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:05 schreef Robijn1961 het volgende:
Ongelooflijk wat mensen elkaar aandoen
Nah, feitelijk de Palestijnen, de eerste week in juni al.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Israel, op 4 november.
http://www.guardian.co.uk(...)elandthepalestinians
Ja jeetje, als Israel weer begint, en toch al alle macht heeft, snap ik ergens wel dat de Palestijnen? snap je.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:30 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Los daarvan het punt wat al vaker voorbij is gekomen, deze werden doelbewust op burgers gemikt.
Dan mag je toch van geluk spreken dat de israëli's wel hun best doen om gericht te werk te gaan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof je kunt mikken met die dingen.
Dat is het dus juist, het kan ook zo op een school komen, begrijp je het nou?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof je kunt mikken met die dingen.
Ik ben ook bang dat het werkt, en dat de Palestijnen dus nog meer het onderspit delven, dat er door de radicale tak nooit opgegeven wordt, vicieuze circel. Zucht.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:33 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is het probleem: het werkt. En nu kan je wel zeggen "ja maar Israel heeft toch helemaal niks bereikt met dit geweld", dat hebben ze dus wel. Als het totaal niet zou werken of zelfs averechts zou werken zou geen enkel land aan oorlog beginnen. Maar het werkt om met geweld je vijand in een bepaalde richting te dwingen. Zonder geweld kan het wellicht ook maar dat vergt meer energie, meer geduld, meer opoffering en meer zelfbeheersing. Bovendien zullen degenen die de beslissingen maken ver, ver van het slagveld blijven.
Allemaal begrijpelijk maar op een gegeven moment moet Israël toch haar eigen burgers beschermen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja jeetje, als Israel weer begint, en toch al alle macht heeft, snap ik ergens wel dat de Palestijnen? snap je.
Op de lange termijn werkt het juist tegengesteld..ben ik bangquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:33 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is het probleem: het werkt. En nu kan je wel zeggen "ja maar Israel heeft toch helemaal niks bereikt met dit geweld", dat hebben ze dus wel. Als het totaal niet zou werken of zelfs averechts zou werken zou geen enkel land aan oorlog beginnen. Maar het werkt om met geweld je vijand in een bepaalde richting te dwingen. Zonder geweld kan het wellicht ook maar dat vergt meer energie, meer geduld, meer opoffering en meer zelfbeheersing. Bovendien zullen degenen die de beslissingen maken ver, ver van het slagveld blijven.
500 gr rijst voor 1 miljoen vluchtelingen zijn anders al 500 ton, voeg er 500 gr bloem bij, 500 gr melkpoeder, en 500 gr gedroogde groente oid en je zit aan 2000 ton .. en hoe lang kan je daarvan eten denk je ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:25 schreef B4CO het volgende:
[..]
Komt er nog een achter hoe de Pally's propaganda uitvoert
Illegaal vuurwerk uit Egypte?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:26 schreef g0dz0r het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is nu juist de vraag, waarom liggen al die tonnen opgeslagen, als het broodnodig is?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja.
GAZA CITY, Gaza Strip (AP) -- Israel shelled the United Nations headquarters in the Gaza Strip on Thursday, engulfing the compound and a warehouse in fire and destroying thousands of pounds of food and humanitarian supplies intended for Palestinian refugees.
Bullets also entered another building housing The Associated Press offices, entering a room where two staffers were working but wounding no one. The Foreign Press Association, representing journalists covering Israel and the Palestinian territories, demanded a halt to attacks on press buildings.
Ze zijn uitgesloten voor de aankomende verkiezingen. Dat is toch wat anders dan dat deze partijen verboden zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, die partijen zijn recent verboden door het verkiezingscomite (samengesteld uit alle grote partijen in het Israelish parlement).
Kan maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik ben absoluut tegen oorlog voeren maar dit conflict beslecht je mi niet meer aan de onderhandel tafels.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:39 schreef Verluste het volgende:
[..]
Op de lange termijn werkt het juist tegengesteld..ben ik bang
Van de week ook op Al Jazeera een supermarkt die weer was open gegaan. De schappen stonden niet leeg hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:43 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat is nu juist de vraag, waarom liggen al die tonnen opgeslagen, als het broodnodig is?
Een paar dagen in één vandaag, was een Israelische soldaat (van Nederlands orgine) die zei, dat er geen hongersnood was in de Gaza, en dat de pakhuizen vol zaten.
Ik denk dat hij mischien wel gelijk had, als ik de beelden zo zie.
In het bericht werd ook gemeld dat er trucks stonden die niet uit konden rijden omdat de situatie te onveilig was ..quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:43 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat is nu juist de vraag, waarom liggen al die tonnen opgeslagen, als het broodnodig is?
Een paar dagen in één vandaag, was een Israelische soldaat (van Nederlands orgine) die zei, dat er geen hongersnood was in de Gaza, en dat de pakhuizen vol zaten.
Ik denk dat hij mischien wel gelijk had, als ik de beelden zo zie.
dat zei ik dus net al .. 20 blikjes tonijn voor 100.000 mensen, wat een overvloedquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
Van de week ook op Al Jazeera een supermarkt die weer was open gegaan. De schappen stonden niet leeg hoor.
Dat had ik eerder gepost, en menigeen was zijn winkelwagentje aan het vullen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
Van de week ook op Al Jazeera een supermarkt die weer was open gegaan. De schappen stonden niet leeg hoor.
Dat zijn geen Hamas strijders heur.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:26 schreef g0dz0r het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt op Ninja Turtles.................. ..............quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat zijn geen Hamas strijders heur.
Hmm, auto's die achter bosjes geparkeerd staan en groepjes mannen die "iets" richten vanaf de schouder op die tank... Je moet in een oorlogsgebied ook geen wonderen verwachten van de Israeli's. Optische apparatuur op de tanks is niet dermate goed dat alles binnen een split second opgemerkt kan worden. Als dat een RPG-7 was geweest was die tank weg.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:03 schreef Salvad0R het volgende:
Reuters Cameraman killed by an Isreali Tank while filming the Tank:
http://www.theync.com/med(...)ile-filming-the-tank
Bunkerbusters op woonwijken:
http://www.nothingtoxic.c(...)us_Rooftop_Explosion
Oorlog is toch als twee legers vechten?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Kan maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik ben absoluut tegen oorlog voeren maar dit conflict beslecht je mi niet meer aan de onderhandel tafels.
Het zijn palestijnse militanten volgens AP. Ik zeg ook nergens dat het Hamas is, Israël stelt alleen de regering aansprakelijk en dat is Hamas op dit moment.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het zijn strijders van de Islamic Jihad, ook een Palestijnse groepering.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:54 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Lijkt op Ninja Turtles.................. ..............
Nee, dat zijn de Jihadquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maar de UNRWA vraagt ook nog eens om 500 vrachtwagens per dag?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:50 schreef moussie het volgende:
[..]
In het bericht werd ook gemeld dat er trucks stonden die niet uit konden rijden omdat de situatie te onveilig was ..
maw, je kan dat voedsel dan wel hebben maar je moet het ook nog naar de mensen kunnen brengen, en als de bombardementen zelfs in die 3 uurtjes pauze doorgaan wordt het venster waarin je dat enigszins veilig kan doen wel heel erg klein
niet alleen dat, de meeste mensen hebben het geld niet, geen werk=geen inkomen cq zijn ze afhankelijk van de voedselhulp, die nu niet uit kan rijden omdat de situatie niet veilig is ..quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:53 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat had ik eerder gepost, en menigeen was zijn winkelwagentje aan het vullen.
Maar zoals Mousie al zei, dat kan regio gebonden zijn.
Hamas is de baas, dat blijkt wel hieruit.quote:Hamas confiscates humanitarian aid trucks sent to Gaza from Jordan
At least 10 trucks with humanitarian aid sent to the Gaza Strip by the Jordanian Red Crescent Society were confiscated by Hamas police shortly after the trucks entered the territory on Thursday evening, according to aid officials in Jerusalem.
Eight trucks had food products and another two had medicines. They were reportedly taken to Hamas-run ministries.
Initial reports said the intended target of the aid was the Palestine Red Crescent Society (PRCS) in Gaza. Hamas and the PRCS had a run-in in the past, when the Islamic group diverted another aid convoy.
A spokesman for the Hamas police in Gaza said that the number of trucks was in fact 14 and they would be "delivered to Palestinians in need in the Gaza Strip."
He added that Hamas was the responsible body in the territory and it would decide how to distribute the aid.
http://switch434-01.castup.net/cunet/gm.asp?ai=434&ar=CH2News_2quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:59 schreef Mr_Memory het volgende:
@ Venomsnake, heb jij nog streams?
Oorlog is gewapende strijd tussen twee groepen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Oorlog is toch als twee legers vechten?
als je al dat voedsel binnen zo korte tijd rond moet brengen heb je die wel nodig, helaasquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:57 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar de UNWRA vraagt ook nog eens om 500 vrachtwagens per dag?
Goeiemorgen, zoveel komen er niet eens in Africa!
Dat de burgers van Gaza het niet makkelijk hebben is een feit, maar hongersnood, daar geloof ik niet in.
Thanksquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:01 schreef venomsnake het volgende:
[..]
http://switch434-01.castup.net/cunet/gm.asp?ai=434&ar=CH2News_2
Alleen moet je soms even een aantal keer proberen om erin te komen.
Zit een limiet op het aantal kijkers.
Sorry, daar verschillen we dus van mening, maar dat kanquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:01 schreef moussie het volgende:
[..]
als je al dat voedsel binnen zo korte tijd rond moet brengen heb je die wel nodig, helaas
Waarschijnlijk hebben die lui daar nog niet eerder zo veel en lekker gevreten en de beschikking gehad over zoveel medicijnen. En allemaal dankzij Israel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:15 schreef damian5700 het volgende:
Sinds de operatie Cast Lead begon zijn er ongeveer 1120 vrachtwagens met humanitaire hulp de Gaza binnen gekomen waaronder ook 1.000.000 liter diesel.
Per truck is dat ongeveer 25 ton capaciteit; dat is 29.000 ton sinds het begin van de operatie.
Heb je niet veel aan als je vervolgens de VN opslagplaats in Gaza Stad bombardeerd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:15 schreef damian5700 het volgende:
Sinds de operatie Cast Lead begon zijn er ongeveer 1120 vrachtwagens met humanitaire hulp de Gaza binnen gekomen waaronder ook 1.000.000 liter diesel.
Per truck is dat ongeveer 25 ton capaciteit; dat is 29.000 ton sinds het begin van de operatie.
De mensen gaan gewoon nog naar de markt, hoor. Hongersnood heerst daar niet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:01 schreef moussie het volgende:
[..]
als je al dat voedsel binnen zo korte tijd rond moet brengen heb je die wel nodig, helaas
Maar Venom als je zoveel tonnen moet opslaan, dan is het toch ook niet direct nodig?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Heb je niet veel aan als je vervolgens de VN opslagplaats in Gaza Stad bombardeerd.
wat er eigenlijk zou moeten gebeuren is dat de goederen al verdeeld worden over de verschillende wagens voor ze Gaza inrijden, en dan direct naar de diverse locaties, ipv eerst naar de verzamelpunt waar het eerst verdeeld moet voor het verspreidt kan worden ..quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:11 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Sorry, daar verschillen we dus van mening, maar dat kan![]()
Als je tonnen aan opslag hebt, heb je geen 500 vrachtwagens nodig.
Immers als je al zo korte tijd voor distrubutie hebt, waar moet je dan alles laten?
duh, er komen 5 vrachtwagens met bloem .. ik zeg maar wat .. dat zal je toch eerst ergens moeten opslaan voor je het kan verdelenquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:20 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar Venom als je zoveel tonnen moet opslaan, dan is het toch ook niet direct nodig?
Volgens VN medewerkers in Gaza is het gewoon moeilijk om de hulpgoederen overal aan de man te brengen. Israel geeft de VN iedere dag 3 uur de tijd om dat te doen, maar dat is te kort. Bovendien is het ook nog eens levensgevaarlijk op straat (ondanks dat er dan een zogenaamd staakt het vuren is) en dat levert ook de nodige vertraging op. Het schiet gewoon niet op, en nu is ook nog eens die loods afgefikt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:20 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar Venom als je zoveel tonnen moet opslaan, dan is het toch ook niet direct nodig?
Maar we lezen al 44 topics dat er daar niks te vreten is wegens de maanden lange blokkade door Israel die niets toelaten. Moet ik wat quotes opzoeken ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:26 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, er komen 5 vrachtwagens met bloem .. ik zeg maar wat .. dat zal je toch eerst ergens moeten opslaan voor je het kan verdelen
Hier in heb je wel gelijk, er is natuurlijk maar 1 grenspost.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:25 schreef moussie het volgende:
[..]
wat er eigenlijk zou moeten gebeuren is dat de goederen al verdeeld worden over de verschillende wagens voor ze Gaza inrijden, en dan direct naar de diverse locaties, ipv eerst naar de verzamelpunt waar het eerst verdeeld moet voor het verspreidt kan worden ..
Je hebt btw gelijk dat 500 een absurd hoog aantal is, maar gezien de streek vermoed ik dat dat het gewone stukje bieden/afdingen is .. als je direct om de 200 vraagt die je nodig hebt krijg je er maar 50, dat soort idee ..
Zie mijn reply op moussie haar postquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Volgens VN medewerkers in Gaza is het gewoon moeilijk om de hulpgoederen overal aan de man te brengen. Israel geeft de VN iedere dag 3 uur de tijd om dat te doen, maar dat is te kort. Bovendien is het ook nog eens levensgevaarlijk op straat (ondanks dat er dan een zogenaamd staakt het vuren is) en dat levert ook de nodige vertraging op. Het schiet gewoon niet op, en nu is ook nog eens die loods afgefikt.
hehe, dat zijn dan de idealistische regels die wij hebben opgesteld na WO2 .. zo hoort een beschaafde natie zich te gedragenquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:47 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Zie mijn reply op moussie haar post![]()
Maar wat is het toch een gekke oorlog.
Israel is door druk van buiten af verplicht tot een bevoorading van voedsel en medicijnen, en dus ook voor Hamas strijders.
Ik neem aan dat jij ook al wat oorlogen hebt gezien, heb je ooit zoiets meegemaakt?
Nou ik niet.
goh, met 5 vrachtwagens met bloem kan je 1,5 miljoen mensen ook maanden voeden ..quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:35 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Maar we lezen al 44 topics dat er daar niks te vreten is wegens de maanden lange blokkade door Israel die niets toelaten. Moet ik wat quotes opzoeken ?
Maar goed, van hongersnood kunnen we niet spreken op dit moment.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:55 schreef moussie het volgende:
er wordt al meer aangeleverd bij de 3 supermarkten hier in de buurt, en dan dagelijks
Dat is toch volgens toch echt actie op reactie van de blokkade die Israel toen deed op Gaza.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:26 schreef g0dz0r het volgende:
[ afbeelding ]
En waarom schiet Hamas die raketten dan niet af op Egypte? Die houd de grens even goed dicht..quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:03 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat is toch volgens toch echt actie op reactie van de blokkade die Israel toen deed op Gaza.
Dat weet ik wel, maar het blijft vreemd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:53 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, dat zijn dan de idealistische regels die wij hebben opgesteld na WO2 .. zo hoort een beschaafde natie zich te gedragen
Nou niet helemaal, bijna al het wapentuig wat ze hebben is via Egypte de Gaza strook ingesmokkeld.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:08 schreef HarryP het volgende:
En waarom schiet Hamas die raketten dan niet af op Egypte? Die houd de grens even goed dicht..
Zaten ook vrouwen en kinderen in, zal wel een operatie van de Mossad zijn geweest...quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:08 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar het blijft vreemd.![]()
Het zegt eigenlijk des te meer dat een oorlog gevoerd wordt door de media.
Minder media, hoe wreeder het is, zie de vele oorlogen in Afrika.![]()
BTW er is een vliegtuig in de Hudson river gecrashed.
Dat praat het aanvallen van onschuldige burgers goed?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:03 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat is toch volgens toch echt actie op reactie van de blokkade die Israel toen deed op Gaza.
Als je zo redeneert zijn we allemaal rijk .. het geld is er toch, het ligt toch in een kluis ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:02 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Maar goed, van hongersnood kunnen we niet spreken op dit moment.
Ga je deze link nu in elk topic posten?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:25 schreef Ruimer het volgende:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1055574.html
Hamas houdt dan wel op ja zolang er geen "apartheid" is.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:08 schreef HarryP het volgende:
[..]
En waarom schiet Hamas die raketten dan niet af op Egypte? Die houd de grens even goed dicht..
Of denk je dat als Israel de grenzen weer helemaal opengooit en de Palestijnen meer grond en vrijheid geeft dat Hamas dan ophoud?
Dus ze zijn uitgesloten voor de komende verkiezingen door de Joodse partijen. Ja/Nee?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ze zijn uitgesloten voor de aankomende verkiezingen. Dat is toch wat anders dan dat deze partijen verboden zijn.
Er zijn geruchten dat de Knesset verkiezingen worden uitgesteld, vanwege het conflict. Het is echt niet zo dat vanwege de beslissing van de algemene kiesraad deze partijen hun zetels in moeten leveren(=verbod). Vooralsnog is de motie die deze partijen uitsluit met grote meerderheid aangenomen, maar het staat geenszins vast dat dit besluit bij het Israëlisch Hooggerechtshof standhoudt.
Er zit naar mijn idee nog wat teveel groen op de kaart.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:48 schreef Mosseljongen het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)inianlandloss8tz.gif
zegt mij genoeg waarom ik Israël allang niet meer steun
Da's heel leuk allemaal maar volgens mij heeft de gemiddelde burger in Gaza nog nergens last van.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je zo redeneert zijn we allemaal rijk .. het geld is er toch, het ligt toch in een kluis ?
Dat jij er niet bij kan, er geen cent van kan uitgeven, is irrelevant, het geld is er .. je kan het zien liggen in de kluis
[ afbeelding ]
hehe, en tegelijkertijd heb je dan die nieuwe wet (nog niet goedgekeurd) die bepaald dat iemand die tot 7 jaar eerder een van de 'vijandstaten', Iran, Syrië, Libanon, Irak, Jemen en Saoedi-Arabië, heeft bezocht geen zitting mag nemen in de Knesset ..quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:39 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dus ze zijn uitgesloten voor de komende verkiezingen door de Joodse partijen. Ja/Nee?
Ligt eraan, als Iran een nucleaire wapens heeft en het afschiet op Israël dan mogen ze wat mij betreft Iran van de kaart vegen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Begin me af te vragen wat Israël moet doen om een boycot van een rijk westers land aan de broek te krijgen. Ik gok iets met nucleaire wapens.
Met Israël zitten we idd safe, Iran? Nah doe maar niet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:58 schreef damsco het volgende:
[..]
Ligt eraan, als Iran een nucleaire wapens heeft en het afschiet op Israël dan mogen ze wat mij betreft Iran van de kaart vegen.
- edit -quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:49 schreef damsco het volgende:
[..]
Er zit naar mijn idee nog wat teveel groen op de kaart.
Wat een grote sof blijkt dat te zijn, die VN.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:49 schreef voyeur het volgende:
De Verenigde Naties hebben het zwaar te verduren in de Gazastrook. Medewerkers en gebouwen blijven niet gespaard bij de beschietingen door het Israëlische leger.
Balad en Ta'al mogen in tegenstelling tot Hadash, dat ook een Arabische partij in de Knesset is, niet aan komende verkiezingen meedoen; ja.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:39 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dus ze zijn uitgesloten voor de komende verkiezingen door de Joodse partijen. Ja/Nee?
Het lijkt me heel erg sterk dat de Gazanan een voorraad van 19 dagen alleen hebben opgeslagen zonder te consumeren. Dan heb je een flinke schuur nodig.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Heb je niet veel aan als je vervolgens de VN opslagplaats in Gaza Stad bombardeerd.
Dat doen ze dan toch wel slecht: de verhouding burger/militant is hoger onder Palestijnse doden dan onder Israelische doden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:35 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dan mag je toch van geluk spreken dat de israëli's wel hun best doen om gericht te werk te gaan?
Hier komt een aap uit een mouw: alle Palestijnen weg uit Palestina.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:49 schreef damsco het volgende:
[..]
Er zit naar mijn idee nog wat teveel groen op de kaart.
Als je niet aan de verkiezingen deel mag nemen, maar toch zegt dat partijen 'niet verboden' zijn. dan ben je toegetreden tot het newspeak tijdperk van Orwell.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Balad en Ta'al mogen in tegenstelling tot Hadash, dat ook een Arabische partij in de Knesset is, niet aan komende verkiezingen meedoen; ja.
Balad en Ta'al zijn verboden; nee.
Met die gedachte spelen we al langer. Het wordt dan wel een centraal topic voor video- en fotomateriaal, met het verzoek aan iedereen om de discussietopics dan niet meer te overspoelen met foto's en video's; alleen het hoogst noodzakelijke.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:19 schreef Meki het volgende:
Ik open zo een topic met meer video-beelden.
De kans is echter groot dat bepaalde users deze kans zullen aangrijpen om eenzijdige propaganda te gaan verkondigen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met die gedachte spelen we al langer. Het wordt dan wel een centraal topic voor video- en fotomateriaal, met het verzoek aan iedereen om de discussietopics dan niet meer te overspoelen met foto's en video's; alleen het hoogst noodzakelijke.
Als je menselijk gedrag wilt bestuderen kan je ook om je heen kijken. Hoe gemeen en vals mensen tegen mekaar kunnen zijn. In tijden van oorlog en paniek wordt dit gedrag sterker.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:08 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Idd, maar helaas niets nieuws, oorlogen zijn al zo oud als de mensheid.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met die gedachte spelen we al langer. Het wordt dan wel een centraal topic voor video- en fotomateriaal, met het verzoek aan iedereen om de discussietopics dan niet meer te overspoelen met foto's en video's; alleen het hoogst noodzakelijke.
Zeker, zeker. Die kans is niet groot, die kans is 100 %.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:25 schreef damsco het volgende:
[..]
De kans is echter groot dat bepaalde users deze kans zullen aangrijpen om eenzijdige propaganda te gaan verkondigen.
Ik denk dat er weinig mensen zijn welke bereid zijn de constante stroom van pro-hamas content te verdedigen. Ikzelf niet bijvoorbeeld, en gezien de vele pro-hamas mensen hier ben ik inderdaad bang dat het een "pest-de-jood" topic gaat worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zeker, zeker. Die kans is niet groot, die kans is 100 %.
Met een beetje geluk krijgen we bepaalde users die eenzijdige propaganda plaatsen van twee kanten. Dan kunnen we zelf ons oordeel vormen.
Of wou je zeggen dat bepaalde users van de ene kant uitsluitend eenzijdige propaganda plaatsen en bepaalde users van de andere kant alleen de zuivere waarheid in blanke onschuld?
Die op hun beurt weer economisch onderhouden worden door... De VS.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben die lui daar nog niet eerder zo veel en lekker gevreten en de beschikking gehad over zoveel medicijnen. En allemaal dankzij Israel.
Liever daar dan in dit topic... Een apart topic voor allerhande video's betekent dat we in deze topics meer inhoudelijk kunnen discussiëren en dat video's en foto's de discussie minder onderbreken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:25 schreef damsco het volgende:
De kans is echter groot dat bepaalde users deze kans zullen aangrijpen om eenzijdige propaganda te gaan verkondigen.
Please don't do. Het zal dezelfde weg gaan als het statistiekentopic en zou de huidige reeks topics zwaar verarmen als er grote beperkingen liggen op het plaatsen van foto- en video materiaal. Het totaal aantal posts met beeld info is nog steeds klein en de topics laden nog steeds snel. Wat valt eraan te verbeteren zonder de hoofdtopics te verarmen doordat een deel van de actuele input wegvalt?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laten we eens kijken of de topics naast elkaar kunnen lopen. Eén centraal topic voor foto's en video's en gewoon het reguliere discussietopic. Ik heb NIET gezegd dat hier helemaal geen foto's en video's meer mogen, maar alleen datgene wat echt voor de discussie noodzakelijk is. Zo verschonen we dit topic van een boel propaganda, wat alleen maar bash-reacties van anderen uitlokt. Ik snap je bezwaren, maar geef het een kans: er zijn al meer users die om een dergelijke scheiding hebben gevraagd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:39 schreef voyeur het volgende:
Please don't do. Het zal dezelfde weg gaan als het statistiekentopic en zou de huidige reeks topics zwaar verarmen als er grote beperkingen liggen op het plaatsen van foto- en video materiaal. Het totaal aantal posts met beeld info is nog steeds klein en de topics laden nog steeds snel. Wat valt eraan te verbeteren zonder de hoofdtopics te verarmen doordat een deel van de actuele input wegvalt?
http://www.tijd.be/nieuws(...)edia.8130048-432.artquote:De Israëlische raid viseerde het gebouw al-Shoeroek waar er kantoren zijn van het Britse persbureau Reuters, de televisiestations Fox, Sky en RTL, alsmede van Arabische media zoals de zenders al-Arabiya en MBC. Twee journalisten, werkzaam voor de televisiezender van Aboe Dhabi, raakten gewond.
Door Israëlische tanks afgevuurde obussen sloegen ook in in het hoofdkwartier van de VN in Gaza en van waaruit de VN-hulporganisatie voor de Palestijnse vluchtelingen UNRWA opereert, aldus een woordvoerder van de organisatie. Drie medewerkers raakten gewond, terwijl ook een nabije vuurhaard naar het gebouw toekomt. Daar liggen grote hoeveelheden brandstof opgeslagen, om de hulporganisaties toe te laten hun werk te doen. De VN hebben alle hulp in het gebied opgeschort.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G5O252R6Vquote:runo Stevens is woest op de Israëliërs die geen enkele journalist in het gebied toelaten. ‘Officieel zeggen ze dat het te gevaarlijk is of dat het toch maar Hamasvriendjes zijn die over de oorlog willen berichten. Wat is dat voor flauwe kul. Ik ben geen Hamasvriendje. Ik ben niemands vriendje. Ik ben een onafhankelijke journalist die wil berichten over wat hier gebeurt. De echte reden van hun weigering vertellen ze je natuurlijk niet, maar ik ken ze wel. Israël begaat in Gaza oorlogsmisdaden, en daar willen ze natuurlijk geen pottenkijkers bij. Ze ontkennen dat ze fosforbommen gebruiken. Welnu, ze gebruiken die wél. Ik heb restanten van fosfor gevonden. Geen fosfor, zeg je? Het poeder ontbrandt, je dooft het met je schoenen en kort daarna brandt het opnieuw. Geen fosfor? En dan al die burgerslachtoffers. Verzin ik dat? Neen, ik heb ze gefotografeerd.’
Bruno Stevens wil ook getuigen van de leefomstandigheden van de 1,5 miljoen Palestijnen in Gaza - die zijn allesbehalve benijdenswaardig. ‘Duizenden hebben geen huis meer, ik loop hier voortdurend tussen het puin van kapotgeschoten huizen, scholen, moskeeën. Dit is een humanitaire crisis zonder weerga. Daar kan en wil ik niet over zwijgen, wat daarvoor ook de prijs is.’
Eens. Dat het in de regel propaganda is zal me een zorg zijn, de verstandige kijker weet wel dat dat inherent is aan een oorlog. Ook propaganda verdient het gezien te worden, zodat we ons ook over dat aspect vd oorlog een oordeel kunnen vormen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:39 schreef voyeur het volgende:
[..]
Please don't do. Het zal dezelfde weg gaan als het statistiekentopic en zou de huidige reeks topics zwaar verarmen als er grote beperkingen liggen op het plaatsen van foto- en video materiaal. Het totaal aantal posts met beeld info is nog steeds klein en de topics laden nog steeds snel. Wat valt eraan te verbeteren zonder de hoofdtopics te verarmen doordat een deel van de actuele input wegvalt?
http://www.ad.nl/binnenla(...)ral_brokkelt_af.htmlquote:Bijna een kwart van de Nederlandse bevolking steunt Israël in zijn strijd tegen Hamas. Zeventien procent kiest partij voor de Palestijnen in het slepende conflict. Dit blijkt uit een peiling in opdracht van deze krant. Een meerderheid (51 procent) is het erover eens dat Israël te zware middelen gebruikt in de strijd tegen de Palestijnse Hamas-beweging. Met deze cijfers neemt de bevolking afstand van de houding van de Nederlandse regering.
Wat raar dat de Palestijnen zo weinig steun krijgen. Immers op grond van dit topic zou je bijna gaan denken dat er wat aan je mankeert als je pro-Israel bent. Meki, wat denk jij daarvan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:44 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenla(...)ral_brokkelt_af.html
Foto's en videos zijn deel van de nieuwsvoorziening in dit conflict. Propaganda krijg je niet weg door beeldmateriaal te censureren. Er zijn genoeg posters die de standaard retoriek herhalen en die in quotes reproduceren. Soms one-íners, some copy pastes van artikelen van sites die opgezet zijn als propaganda site. Je maakt nu een onnatuurlijk onderscheid tussen bepaalde soorten propaganda en sanctioneert de textuele quotes boven het beeldmateriaal.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laten we eens kijken of de topics naast elkaar kunnen lopen. Eén centraal topic voor foto's en video's en gewoon het reguliere discussietopic. Ik heb NIET gezegd dat hier helemaal geen foto's en video's meer mogen, maar alleen datgene wat echt voor de discussie noodzakelijk is. Zo verschonen we dit topic van een boel propaganda, wat alleen maar bash-reacties van anderen uitlokt. Ik snap je bezwaren, maar geef het een kans: er zijn al meer users die om een dergelijke scheiding hebben gevraagd.
Actuele, relevante nieuwsvideo's zijn hier gewoon welkom. Als je in het videotopic een relevante clip ziet, staat het je volledig vrij om die ook hier te plaatsen. Kijk het gewoon even aan, laten we het eens zo proberen. Als het niet goed blijkt te werken, houden we op met de foto- en videotopics.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:51 schreef voyeur het volgende:
Gezien het feit dat beeldmateriaal meestal actueler is dan lange quotes van propaganda sites ondermijn je de discussie en verstar je hem omdat we dan noodgedwongen oude teksten herkauwen.
reken je even mee ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:15 schreef damian5700 het volgende:
Dat zijn voor mij politieke partijen die bij de komende verkiezingen uitgesloten zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:24 schreef voyeur het volgende:
Wat zijn partijen die niet verboden zijn, maar die niet mogen deelnemen aan de verkiezingen in jouw newspeak? Hobbyclubs? Immers lang niet alle punnikverenigingen mogen deelnemen aan verkiezingen, maar verboden zijn ze vaak niet.
Dat een rechter oordeelt of een partij wordt verboden, en in dit specifieke geval of de motie over racisme van de kiesraad standhoudt, is democratisch, vind ik.quote:Is dat jouw opvatting van democratie?
Nee, maar dat praat ook de aanvallen op burgers weer niet goed.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:14 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat praat het aanvallen van onschuldige burgers goed?
Sorry, maar aan dit Nederlands kan ik geen touw vastknopen. Herformuleer het morgen als je weer fris bent en ik reageer erop.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zijn voor mij politieke partijen die bij de komende verkiezingen uitgesloten zijn.
Het is een motie van de twee Arabische partijen uitsluit en enkel een rechter kan ene partij verbieden, maar daarvan is geen enkele sprake.
De nuance met jouw uiteenzetting is evident.
[..]
Dat een rechter oordeelt of een partij wordt verboden, en in dit specifieke geval of de motie over racisme van de kiesraad standhoudt, is democratisch, vind ik.
Ik was even verbaasd over de opslagplaatsen met voedsel die in rook zijn opgegaan, maar je hebt gelijk. Het gaat wel over 1,5 miljoen Palestijnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:02 schreef moussie het volgende:
[..]
reken je even mee ?
Laten we het bij ronde cijfers houden, rekent wat makkelijker, laten we zeggen dat van deze vrachtwagens 1100 vol gezeten hebben met voedsel, 25 ton elk, bij elkaar dus 27.500 ton of te wel 27.500.000 kg ..
Cast Lead is nu 20 dagen oud, dat is dus 27.500.000/20=1.375.000 kg per dag.
Bij 1.500.000 bewoners betekent dat 0.917 gram voedsel per dag, all in, dat zijn een paar sneetjes brood en een paar happen couscous en dat was het
Ik deel je mening dat Israël het moment bewust heeft uitgekozen en ook prima op een ander moment die aanvallen had kunnen starten, met precies dezelfde argumentatie. Op tv hoorde ik laatst iemand zeggen dat het alles te maken heeft met het machtsvacuüm in de Verenigde Staten, nu Bush weggaat en Obama nog moet worden geïnstalleerd...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:16 schreef Kees22 het volgende:
Israel zocht gewoon een casus belli: een smoesje om oorlog te voeren. Het pest de beoogde slachtoffers net zo lang met bijna onzichtbare maatregelen (blokkades bijv.), tot die een herkenbare daad stellen, zoals schieten of raketten afvuren. En dan wordt er gezegd, dat Israel niet anders kan en wel geweld moet gebruiken.
tss, als Iran partijen uitsluit bij de verkiezingen is het hok te klein, en als Israël het doet is het ineens goed, dat is 'anders' zeker ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zijn voor mij politieke partijen die bij de komende verkiezingen uitgesloten zijn.
Het is een motie van de twee Arabische partijen uitsluit en enkel een rechter kan ene partij verbieden, maar daarvan is geen enkele sprake.
De nuance met jouw uiteenzetting is evident.
[..]
Dat een rechter oordeelt of een partij wordt verboden, en in dit specifieke geval of de motie over racisme van de kiesraad standhoudt, is democratisch, vind ik.
Dat is een mooi rekensommetje, echter weet ik niet of de situatie nu zo is dat anderhalf miljoen afhankelijk zijn van het voedselprogramma van het UNRWA of de World Food Program.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:02 schreef moussie het volgende:
[..]
reken je even mee ?
Laten we het bij ronde cijfers houden, rekent wat makkelijker, laten we zeggen dat van deze vrachtwagens 1100 vol gezeten hebben met voedsel, 25 ton elk, bij elkaar dus 27.500 ton of te wel 27.500.000 kg ..
Bij 1.500.000 bewoners betekent dat 0.917 gram voedsel per dag, all in, dat zijn een paar sneetjes brood en een paar happen couscous en dat was het
Wie zegt dat? Je spreekt mij er op aan, dus ik wil van jou citaten zien waaruit blijkt dat ik dit standpunt eerder heb ingenomen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:22 schreef moussie het volgende:
[..]
tss, als Iran partijen uitsluit bij de verkiezingen is het hok te klein, en als Israël het doet is het ineens goed, dat is 'anders' zeker ?
Lucht en zeegrenzen zijn door Israel niet vrijgegeven. Het is de Gazezen onmogelijk gemaakt hun vliegvelden of havens te gebruiken.omdat luchtruim en zee door Israel als haar grenzen beschouwd worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je mening dat Israël het moment bewust heeft uitgekozen en ook prima op een ander moment die aanvallen had kunnen starten, met precies dezelfde argumentatie. Op tv hoorde ik laatst iemand zeggen dat het alles te maken heeft met het machtsvacuüm in de Verenigde Staten, nu Bush weggaat en Obama nog moet worden geïnstalleerd...
Dat Israël buitenproportioneel geweld gebruikt, vind ik ook. Maar wat ik niet goed snap, is dat Israël steeds het verwijt krijgt dat het Gaza isoleert. Hoe doen ze dat dan? Het klinkt net alsof Gaza volledig is omringd door Israël en dat Israël alles blokkeert. Dat terwijl Gaza aan de Middellandse zee ligt en grenst aan Egypte. Hoezo kan daar geen voedsel vandaan komen? Als je Hamas als regering kiest, kun je toch moeilijk verwachten dat Israël je de helpende hand gaat bieden?
Goede vraag, althans een open vraag.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je mening dat Israël het moment bewust heeft uitgekozen en ook prima op een ander moment die aanvallen had kunnen starten, met precies dezelfde argumentatie. Op tv hoorde ik laatst iemand zeggen dat het alles te maken heeft met het machtsvacuüm in de Verenigde Staten, nu Bush weggaat en Obama nog moet worden geïnstalleerd...
Dat Israël buitenproportioneel geweld gebruikt, vind ik ook. Maar wat ik niet goed snap, is dat Israël steeds het verwijt krijgt dat het Gaza isoleert. Hoe doen ze dat dan? Het klinkt net alsof Gaza volledig is omringd door Israël en dat Israël alles blokkeert. Dat terwijl Gaza aan de Middellandse zee ligt en grenst aan Egypte. Hoezo kan daar geen voedsel vandaan komen? Als je Hamas als regering kiest, kun je toch moeilijk verwachten dat Israël je de helpende hand gaat bieden?
Omdat ze dat ook doen .. de haven ligt plat, helemaal, en de wateren voor de kust worden gecontroleerd door Israël, net als het luchtruim en alle grensovergangen .. ook die naar Egypte ..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, dus als Egypte de grens sluit is dat ook de schuld van Israël. Naar mijn idee is elk land nog steeds verantwoordelijk voor haar eigen daden...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goede vraag, althans een open vraag.
Ik praat naar mijn verstand.
De grens naar de Middellandse Zee wordt, voorzover ik weet, geblokkeerd door de Israelische marine. En de enige haven in Gaza, gebouwd door Nederlanders, is platgebulldozerd door Israel.
De grensovergang naar Egypte is gesloten, voorzover ik weet op last van Israel. Dat wil zeggen: als Egypte zelf die grens niet sluit, doet israel dat wel voor hen. Bovendien zal Egypte bang zijn voor opleving van Islamitische fundamentalisten.
OK, dank voor je goede toelichting. Maar wat ik dan niet snap, is dat het op de Westbank dan relatief zo veel beter gaat. Dat gebied is groter en minder afhankelijk van Israël, maar toch gematigder en vreedzamer. Dat terwijl ze eigenlijk veel meer zouden kunnen flikken ten opzichte van Israël. Of zeg ik nu iets heel geks?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:31 schreef voyeur het volgende:
Lucht en zeegrenzen zijn door Israel niet vrijgegeven. Het is de Gazezen onmogelijk gemaakt hun vliegvelden of havens te gebruiken.omdat luchtruim en zee door Israel als haar grenzen beschouwd worden.
De grens met Egypte is gesloten door Egypte op basis van een overeenkomst met Israel. Vergeet níet dat deze tot 2005 door Israel gecontroleerd werd. Na de terugtrekking uit Gaza heeft Israel een overeenkomst gesloten met Israel waarbij de grens weliswaar gecontroleerd werd door Egype, maar het beleid nog steeds medebepaald werd door Tel Avi.
ja dag, ik ga even die tig posts van jou doorzoeken naar die ene opmerking over de ondemocratische regimes in het MO die partijen uitsluiten van de verkiezingenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Je spreekt mij er op aan, dus ik wil van jou citaten zien waaruit blijkt dat ik dit standpunt eerder heb ingenomen.
Sorry, foute toetsaanslag.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goede vraag, althans een open vraag.
Ik praat naar mijn verstand.
De grens naar de Middellandse Zee wordt, voorzover ik weet, geblokkeerd door de Israelische marine. En de enige haven in Gaza, gebouwd door Nederlanders, is platgebulldozerd door Israel.
De grensovergang naar Egypte is gesloten, voorzover ik weet op last van Israel. Dat wil zeggen: als Egypte zelf die grens niet sluit, doet israel dat wel voor hen. Bovendien zal Egypte bang zijn voor opleving van Islamitische fundamentalisten.
Pleit ik Egypte vrij van schuld of verantwoordelijkheid dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:37 schreef damsco het volgende:
[..]
Ah, dus als Egypte de grens sluit is dat ook de schuld van Israël. Naar mijn idee is elk land nog steeds verantwoordelijk voor haar eigen daden...
1096 - 14quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:51 schreef Radegast het volgende:
Waar kan ik de tussenstand vinden?
Ah, dan is Israel dus ook verantwoordelijk voor de eigen agressie tegen andere en gebieden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:37 schreef damsco het volgende:
[..]
Ah, dus als Egypte de grens sluit is dat ook de schuld van Israël. Naar mijn idee is elk land nog steeds verantwoordelijk voor haar eigen daden...
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, dan is Israel dus ook verantwoordelijk voor de eigen agressie tegen andere en gebieden.
Dus de aanvallen op Gaza zijn volledig aan Israel toe te rekenen?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:37 schreef damsco het volgende:
[..]
Naar mijn idee is elk land nog steeds verantwoordelijk voor haar zijn de eigen daden...
er zijn zeker 100 Israeliers omgekomen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nederland-Belgie, krofbalfinale
Klopt. En Hamas is verantwoordelijk voor haar agressie richting Israël . En dan komt het ethische vlak naar voren, pikken wij dit of niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:09 schreef NorthernStar het volgende:
"Naar mijn idee is elk land nog steeds verantwoordelijk voor haar eigen daden..."
Inderdaad. Dus het constante herhalen dat we de schuld aan Hamas moeten geven is dus onzin. Israel is volledig verantwoordelijk voor de 1000+ doden en duizenden verminkten en gewonden die het veroorzaakt heeft de afgelopen weken.
14 aan Israelische kant? Klinkt raar, maar dat vind ik best veel tegen zo'n 'zwakke' tegenstander.quote:
Als generaals en hoge officiers van het IDF aandringen op een einde van de grondoperatie gaat het in ieder geval niet helemaal zoals ze hadden gehoopt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:12 schreef Meki het volgende:
[..]
er zijn zeker 100 Israeliers omgekomen.
Maar de censuur in Israel is 100 % niemand mag daarover iets over zeggen.
"pikken wij dit of niet"quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Klopt. En Hamas is verantwoordelijk voor haar agressie richting Israël . En dan komt het ethische vlak naar voren, pikken wij dit of niet.
- Hamas beredeneert haar aanvallen vanuit verdediging (vrijheidsstrijders volgens sommige)
- Israël beredeneert haar aanvallen vanuit verdediging (Het stoppen van beschietingen door Hamas)
Simpel gezegd: beiden partijen reageren op elkaar. En nu?
Dat zeg ik niet, ik probeer te beredeneren vanaf een zijstuk. Beiden partijen reageren op elkaar, hoe kan het dan ooit stoppen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"pikken wij dit of niet"
Het is niet zo dat Israel niks heeft gedaan.
Drie jaar lang de Gaza uithongeren met het ontzeggen van alle bassale levensbehoeften is agressie dat ontiegelijk veel meer schade heeft gedaan dan de vuurpijlen van Hamas.
Het zelfverdedigings-argument was al mank voordat Israel deze slachtpartij begon.
Dan nog eens met het machtigste leger van de regio over de openluchtgevangenis van Gaza heengaan heeft er al helemaal niks meer mee te maken. Het is massamoord.
Simpel. Geef de Palestijnen hun eigen staat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:27 schreef damsco het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik probeer te beredeneren vanaf een zijstuk. Beiden partijen reageren op elkaar, hoe kan het dan ooit stoppen?
Ok, volgende vraag: Waar willen ze die graag hebben?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Simpel. Geef de Palestijnen hun eigen staat.
Maar geef 20 mensen een boek om in te geloven en er is ofquote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar ben ik het tot op zekere hoogte wel mee eens, maar er zijn ook welwillende en verstandige mensen die weliswaar gematigd religieus zijn (zie het desnoods als een spiegel voor het geweten, zeer zeker niet per se gebaseerd op de regels en wetten van de Bijbel/Koran/Thora, die de mens achter de professional (als we het toch over diplomaten, wereldleiders en politici hebben) een zekere mate van rust biedt.
Jan met de korte achternaam en dat is veruit het grootste gedeelte van de mensen op deze aardkloot.quote:
En al die symptomen verdwijnen als sneeuw voor de zon als er geen religies meer zouden zijn? Dan zoeken we het in andere dingen: de überkapitalist (verdienen, verzamelen en vervolgens de bij elkaar gekochte exclusiviteit koesteren als een afgod), de hedonist (af en toe of zelfs regelmatig losbandig leven en daarmee 'ontsnappen' aan de alledaagse problemen) en de socialist (afkeer van het kapitalisme, strijdend voor 'de zwakkeren' en zich moreel superieur voelend).quote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:20 schreef cerror het volgende:
[..]
Maar geef 20 mensen een boek om in te geloven en er is of
A: 1 die de boel verneukt
B: 5 die geen andere boeken toelaat
C: 6 die jou wijzen als leider op je compromissen.
D. 2 die totaal los gaan het boek lezen zoals zij het willen
En in de vroege middeleeuwen was de bijbel de wet. Dus toen werkte dat grapje nog wel.
Maar nu + dat de religie nog bestaat? Niet meer geloofwaardig.
Als je nu zoiets hebt van: Waar slaat dit op? Goed punt.
Mensen zijn sukkels die allemaal antwoorden willen weten die ze niet krijgen omdat ze het te druk hebben met overleven en de media ze nog steeds niet in prachtige eetbare blokken geven hoe ze moeten leven.
Geef ze ook nog eens onzekere ouders en een teleurstellende overheid en je hebt religie.
Wat staat voor de oplossing voor dingen waar we geen antwoord op hebben.
Klaar, opgelost.
ps ik typ niet voor jan lul.
Je vergeet de anarchist.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
En al die symptomen verdwijnen als sneeuw voor de zon als er geen religies meer zouden zijn? Dan zoeken we het in andere dingen: de überkapitalist (verdienen, verzamelen en vervolgens de bij elkaar gekochte exclusiviteit koesteren als een afgod), de hedonist (af en toe of zelfs regelmatig losbandig leven en daarmee 'ontsnappen' aan de alledaagse problemen) en de socialist (afkeer van het kapitalisme, strijdend voor 'de zwakkeren' en zich moreel superieur voelend).
Wat een hokjesgeest.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
En al die symptomen verdwijnen als sneeuw voor de zon als er geen religies meer zouden zijn? Dan zoeken we het in andere dingen: de überkapitalist (verdienen, verzamelen en vervolgens de bij elkaar gekochte exclusiviteit koesteren als een afgod), de hedonist (af en toe of zelfs regelmatig losbandig leven en daarmee 'ontsnappen' aan de alledaagse problemen) en de socialist (afkeer van het kapitalisme, strijdend voor 'de zwakkeren' en zich moreel superieur voelend).
Op groenland dan maar dan zijn we van het gezeik af.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Simpel. Geef de Palestijnen hun eigen staat.
Waar moeten die mensen daar dan heen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:49 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Op groenland dan maar dan zijn we van het gezeik af.
Ruimte genoeg lijkt mij.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:51 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Waar moeten die mensen daar dan heen?
Dat is het grootste probleem lijkt mij, hun "broeders" schepen de joden op met het probleem en misbruiken dat als het hun goed uitkomt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:53 schreef kraaksandaal het volgende:
Ze zijn ooit verdreven uit hun stukje woestijn, de Arabische broeders hebben die bevolkingsgroep ook niet zo hoog zitten.
De Joden hebben de het kapitalisme weer achter hun staan en zo zitten de Palestijnen in een spagaat, verraden door iedereen en dat is niet zomaar.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:57 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Dat is het grootste probleem lijkt mij, hun "broeders" schepen de joden op met het probleem en misbruiken dat als het hun goed uitkomt.
Dat zijn nou ijkfiguren: herkenbare voorbeelden die ik, zij het zonder voorbeeldnaam en Labrador, tussen haakjes achter alternatieven voor religies heb neergezet. Juist om te laten zien dat ze dezelfde eigenschappen vertonen als religieuzen om het menselijke van alles maar eens te benadrukken. Hoe anti- je ook bent, je blijft afkomstig van hetzelfde soort: de mens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:46 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat een hokjesgeest.
Ik beoordeel mensen liever op hun individuele kwaliteiten.
Hebben ze zo'n slechte naam zelfs onder hun "broeders"? Ik ben te lui om de bronnen nu uit te pluizenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:11 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De Joden hebben de het kapitalisme weer achter hun staan en zo zitten de Palestijnen in een spagaat, verraden door iedereen en dat is niet zomaar.
Weinig steun vanuit de Arabische wereld voor Hamas.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:14 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Hebben ze zo'n slechte naam zelfs onder hun "broeders"? Ik ben te lui om de bronnen nu uit te pluizen
Dat is natuurlijk volstrekt logischquote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:18 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Weinig steun vanuit de Arabische wereld voor Hamas.
Het pro Israel gevoel wat toch van oudsher onder de NL burgerbevolking leefde , begint nu om te slaan naar meer begrip voor de Palestijnse zaak.
Teveel jankende Palestijnen op TV die zorgen ook voor scepsis.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk volstrekt logisch.
Ik val nog onder de pro-israel-zaak denk ikquote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:18 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Weinig steun vanuit de Arabische wereld voor Hamas.
Het pro Israel gevoel wat toch van oudsher onder de NL burgerbevolking leefde , begint nu om te slaan naar meer begrip voor de Palestijnse zaak.
Natuurlijk , die hebben dondersgoed door dat Israel stopt onder internationale druk, ik wil ze nog wel eens zien als die joden gewoon door zouden gaan en schijt aan iedereen hebben.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:22 schreef kraaksandaal het volgende:
Kijk ik moet ze beide niet en waarom maakt de wereld zich er zo druk om? De Arabieren maken er geen punt van die zijn druk met andere dingen.
In de jaren '70 waren er ook jankende Palestijnen, maar de gatekeepers en cameravlooien vonden ze meestal niet nieuwswaardig.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:20 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Teveel jankende Palestijnen op TV die zorgen ook voor scepsis.
Ik kan ze ook prima negeren in deze tijd hoorquote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
In de jaren '70 waren er ook jankende Palestijnen, maar de gatekeepers en cameravlooien vonden ze meestal niet nieuwswaardig.
Er is geen gelijkheid in de wereld,sommige bevolkingsgroepen hebben voordeel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:25 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Natuurlijk , die hebben dondersgoed door dat Israel stopt onder internationale druk, ik wil ze nog wel eens zien als die joden gewoon door zouden gaan en schijt aan iedereen hebben.
In 67 waren ze er al.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
In de jaren '70 waren er ook jankende Palestijnen, maar de gatekeepers en cameravlooien vonden ze meestal niet nieuwswaardig.
Ik ook; maar dit verklaart, samen met politieke belangen vanwege een niet te verwaarlozen moslimpopulatie in Europa, de gewijzigde houding van 'Europa' (Frankrijk, Nederland, Spanje en zelfs Duitsland) ten opzichte van Israël.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:30 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Ik kan ze ook prima negeren in deze tijd hoor
Dat is de beste manier om al het nieuws wat op je af komt te selecteren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:30 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Ik kan ze ook prima negeren in deze tijd hoor
Waar vervolgens het grootste deel van die moslimpopulatie zonder enkel probleem deel uitmaakt van onze kapitalistische maatschappij.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ook; maar dit verklaart, samen met politieke belangen vanwege een niet te verwaarlozen moslimpopulatie in Europa, de gewijzigde houding van 'Europa' (Frankrijk, Nederland, Spanje en zelfs Duitsland) ten opzichte van Israël.
Ik mis Meki in deze discussiequote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:36 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Waar vervolgens het grootste deel van die moslimpopulatie zonder enkel probleem deel uitmaakt van onze kapitalistische maatschappij.
Gelul,quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:12 schreef Meki het volgende:
[..]
er zijn zeker 100 Israeliers omgekomen.
Maar de censuur in Israel is 100 % niemand mag daarover iets over zeggen.
Ga je nou echt serieus op Meki in?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 05:21 schreef rja het volgende:
[..]
Gelul,
Dat houden ze nooit geheim in Israël.
Hamas zijn een stelletje watjes, ze zijn vooral goed in zich verstoppen.
Israël heeft volgens mij zo´n 5000 soldaten in Gaza, volgens de berichten zijn er 15000 Hamas strijders,
voor die paar flut raketten heb je niet veel mensen voor nodig per dag, de rest verstopt zich ?
Ze doen weinig met hun overwicht in mensen !
.
Lul dan niet zo dom!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:40 schreef moussie het volgende:
[..]
ja dag, ik ga even die tig posts van jou doorzoeken naar die ene opmerking over de ondemocratische regimes in het MO die partijen uitsluiten van de verkiezingen
... net als in Israël.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:36 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Waar vervolgens het grootste deel van die moslimpopulatie zonder enkel probleem deel uitmaakt van onze kapitalistische maatschappij.
Het gekke is dat die moslimpopulatie zich identificeert met de palestijnen en hun omstandigheden, het is een beetje de wereld op zijn kop.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ook; maar dit verklaart, samen met politieke belangen vanwege een niet te verwaarlozen moslimpopulatie in Europa, de gewijzigde houding van 'Europa' (Frankrijk, Nederland, Spanje en zelfs Duitsland) ten opzichte van Israël.
quote:Treat Hamas like Japan in WWII: Israeli nationalist leader
2 days ago
JERUSALEM (AFP) — Israel should follow the example set by the United States when it brought Japan to its knees at the end of World War II, the head of an ultra-nationalist opposition party was quoted as saying Tuesday.
"We must continue to fight Hamas just like the United States did with the Japanese in World War II," Avigdor Lieberman said, according to the website of the Jerusalem Post newspaper.
Japan surrendered in 1945 after atomic bombs were dropped on the cities of Nagasaki and Hiroshima.
Lieberman, who quit Prime Minister Ehud Olmert's coalition government last year, said Israel needed to "break the will" of Hamas in Gaza where more than 900 Palestinians have been killed in a war that began on December 27.
"Israel won't be secure so long as Hamas is in power, and therefore we need to come to a decision that we will break the will of Hamas to keep fighting," he was quoted as saying during a speech at Bar-Ilan University, near Tel Aviv.
Lieberman's comments, which were widely broadcast on radio stations in Gaza and circulated on text messages, drew a withering response from senior Palestinians.
Mustafa Barghuthi, an independent lawmaker and former Palestinian information minister, said Lieberman's comments reflected the contempt felt by Israelis towards the Palestinians.
"This shows one more time that Israel never learn lessons from the past and rather invokes one of the bloodiest massacres in history to be the fate of the Gazans. They don't have respect for human life", he said.
Lieberman's right-wing Yisrael Beitenu party, which draws its core support from Israel's large Russian immigrant community, is tipped to emerge as the fourth largest party in elections due on February 10.
[disclaimer]Ik ben het absoluut niet eens met deze man![/disclaimer]quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef teletubbies het volgende:
Een israelische politicus wil nieuwe Hiroshima in Gaza!!!!!
http://www.google.com/hos(...)xEsA6tc4jY_geH7HvqQw
Ik denk dat hij niet heeft geleerd van wat Hitler deed met joden. Hij wil namelijk hetzelfde doen met moslims...... het lijkt alsof hij eigenlijk profiteert van wat o.a zijn voorouders meemaakte.
[..]
© ANPquote:Israël ontkent ten stelligste de gevaarlijke stof te gebruiken.
Daar hebben de Moslims het dus van afgekeken. Aangezien beide hetzelfde soort geloof is en de Islam alleen later is bedacht maar dezelfde profeten heeft + Jezus en Mohammed.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Plaza het volgende:
Volgens de Thora zijn niet-joden miinderwaardig, vandaar dat ze keer op keer bewust mensen uitmoorden en VN gebouwen treffen (immers in hun ogen zijn het ongelovigen)
Mooi dan schaffen dat gelijk af en houden we al wat minder geloven over.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Daar hebben de Moslims het dus van afgekeken. Aangezien beide hetzelfde soort geloof is en de Islam alleen later is bedacht maar dezelfde profeten heeft + Jezus en Mohammed.
Wilde net zeggen. Dat minderwaardig achten van andere geloven dat ken ik ergens van.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Daar hebben de Moslims het dus van afgekeken. Aangezien beide hetzelfde soort geloof is en de Islam alleen later is bedacht maar dezelfde profeten heeft + Jezus en Mohammed.
Tot dat ze vliegtuigen begonnen te kapen en natuurlijk Munchen 1972.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het probleem van dit soort oorlogsvoering: die lui gaan gewoon naar huisquote:Op vrijdag 16 januari 2009 05:21 schreef rja het volgende:
Israël heeft volgens mij zo´n 5000 soldaten in Gaza, volgens de berichten zijn er 15000 Hamas strijders,
voor die paar flut raketten heb je niet veel mensen voor nodig per dag, de rest verstopt zich ?
Ze doen weinig met hun overwicht in mensen !
Of de AK-47 aan de kapstokquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:06 schreef Bolter het volgende:
[..]
Het probleem van dit soort oorlogsvoering: die lui gaan gewoon naar huis. Bivakmuts af, AK onder het bed en lekker verder leven. De VS heeft dezelfde problemen in Irak, vandaar ook die massa invallen in huizen en het arresteren van alle strijdbare mannen; het is onwijs moeilijk te achterhalen wie nu wel een strijder is en wie niet.
Zou mij eerlijk gezegd ook niet verbazen dat steeds minder van dit soort mannen zin hebben om hun gezin te verlaten en te gaan knokken aangezien de kans dat je omzeep wordt geholpen nu wel iets groter is dan normaal. Misschien ook één van de redenen voor het aanbieden van het staak-het-vuren.
Ja ik denk ook dat het allemaal leugenaars zijn bij de UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties. Het zullen stiekem wel anti-semieten zijn denk je niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef Bolter het volgende:
[..]
Als er echt zo'n enorme voedselnood was werd het wel meer uitgebuit in de media.
Ik kan eigenlijk erg weinig vinden over (extreme) voedsel tekorten?..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja ik denk ook dat het allemaal leugenaars zijn bij de UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties. Het zullen stiekem wel anti-semieten zijn denk je niet?
[verwachte reactie: grote verontwaardiging]
Laat lekker joh, hij creëert zijn eigen waarheid en verwijt dat juist anderen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk erg weinig vinden over (extreme) voedsel tekorten?..
ten eerste heb ik er idd geen zin in, zoeken naar een speld in een hooiberg, en ten tweede al helemaal niet als de search niet werkt, ik ga nou toch echt niet je hele postgeschiedenis door spitten, vooral omdat die opmerking als ik het goed herinner niet stond in een van die verkiezingstopics en wat Iran nou weer had gedaan, maar of in een van die moslim-bash topics of in een van die topics over het lesje 'democratie, sharia en zo' van Donnerquote:Op vrijdag 16 januari 2009 06:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Lul dan niet zo dom!
Beetje een grote broek aantrekken en vervolgens niets waar kunnen maken.
Dat moet natuurlijk kilogram wezen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:02 schreef moussie het volgende:
[..]
reken je even mee ?
Ligt eraan wat de beweegredenen zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:28 schreef moussie het volgende:
maar uit je reactie begrijp ik dat het dus niet ondemocratisch is als de zittende partijen andere partijen de deelname aan de komende verkiezingen verbieden .. zolang je maar aannemelijk kan maken dat die uitgesloten partijen een gevaar zijn voor het bestaande bestel ?
Turkey should be kicked out for not recognising EU countriesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:55 schreef Verluste het volgende:
12:37 Turkish PM Erdogan: Israel should be barred from UN because of Gaza offensive (AP)
als je even terug scrolled naar mijn rekensom .. en bij die was ik dan uitgegaan van 1100 vrachtwagens met 27.500 ton alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk erg weinig vinden over (extreme) voedsel tekorten?..
De hulpgoederen die er volgens Israël naar binnen gaan staan hier in een overzicht.
hehe, maar het gaat dus niet om het verbieden van partijen, het gaat erom dat je een 'tegenstander' bij voorbaat het politieke platvorm ontneemt door hem van de verkiezingen uit te sluiten ..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de beweegredenen zijn.
Ik kan me nog herinneren dat het Vlaams blok laatst is verboden wegens het overtreden van een aantal wetten. Lijkt me prima goed te praten, toch?
Natuurlijk moet je terughoudend zijn met zo'n verbod, maar het lijkt me zeker niet in alle gevallen onwenselijk.
Mwah, als je flinke diners op tafel weet te zetten en de (super)markten staan redelijk vol met goederen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef moussie het volgende:
en tja, iemand zei eerder dat die gezinnen had zien eten .. moet ik nou aan hand van dit plaatje concluderen dat de hongerwinter nooit bestaan heeft .. ik zie toch echt een vol bord ?
[ afbeelding ]
Lees zijn posts nog maar even door. Cijfers liegen niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:11 schreef Bolter het volgende:
[..]
Mwah, als je flinke diners op tafel weet te zetten en de (super)markten staan redelijk vol met goederen...
Maar goed, als je berichten ziet dat er trucks vol goederen rechtstreeks naar de Hamas ministeries worden gedirigeerd kan ik ook weinig medelijden hebben.
Als Israel noch effe doorzet voor zonsondergang kunnen ze ervoor zorgen dat er plenty voedsel en kleding en medicijnen zijn voor de in de GAZA verblijvende palestijnenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef moussie het volgende:
n alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..
als je dan bedenkt dat een gedeelte van mijn rekensommetje helemaal geen voedsel is, dat er daar dus ook medische hulpmiddelen en medicijnen, dekens etc bijzitten ..
Als je dat doet op basis van bestaande wet en regelgeving zie ik het probleem niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:09 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, maar het gaat dus niet om het verbieden van partijen, het gaat erom dat je een 'tegenstander' bij voorbaat het politieke platvorm ontneemt door hem van de verkiezingen uit te sluiten ..
Ik had het gezien, maar (no offense) zo'n berekening zegt natuurlijk helemaal niets. Er zijn al meerdere users geweest die redenen hebben aangedragen waarom zo'n berekening in feite waardeloos is en ik ben het met hen eens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef moussie het volgende:
[..]
als je even terug scrolled naar mijn rekensom .. en bij die was ik dan uitgegaan van 1100 vrachtwagens met 27.500 ton alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..
als je dan bedenkt dat een gedeelte van mijn rekensommetje helemaal geen voedsel is, dat er daar dus ook medische hulpmiddelen en medicijnen, dekens etc bijzitten ..
maw, het lijkt een hoop, maar je hebt het wel over 1,5 miljoen mensen
en tja, iemand zei eerder dat die gezinnen had zien eten .. moet ik nou aan hand van dit plaatje concluderen dat de hongerwinter nooit bestaan heeft .. ik zie toch echt een vol bord ?
[ afbeelding ]
Iemand die bepaald dat 900g voedsel per dag weinig is en als daar commentaar op wordt geleverd terug gaat krabbelen en met plaatjes gaan reageren.. Nee bedankt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:12 schreef Verluste het volgende:
[..]
Lees zijn posts nog maar even door. Cijfers liegen niet.
Het gaat niet om 900g voedsel als je even nadenkt, en dan nog moet het gedistribueerd worden. Tevens gaat het hier méér over 1 dag.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:23 schreef Bolter het volgende:
[..]
Iemand die bepaald dat 900g voedsel per dag weinig is en als daar commentaar op wordt geleverd terug gaat krabbelen en met plaatjes gaan reageren.. Nee bedankt.
Er werd eerst wel geclaimed dat het om 900 gram ging, daar heb ik dus ook op gereageerd, dat er uiteindelijk weer vanaf wordt gestapt is niet mijn issue. Zoals ik eerder al heb gezegd, ik mis in de media duidelijk de berichten waarin voedseltekorten worden uitgelicht. Denk niet dat er mensen omkomen van de honger op dit moment. Maar goed, deze discussie is al wat te ver doorgevoerd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:27 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het gaat niet om 900g voedsel als je even nadenkt, en dan nog moet het gedistribueerd worden. Tevens gaat het hier méér over 1 dag.
Het gaat inderdaad niet om 900 gram voedsel, want de berekening rammelt aan alle kanten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:27 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het gaat niet om 900g voedsel als je even nadenkt, en dan nog moet het gedistribueerd worden. Tevens gaat het hier méér over 1 dag.
De brand is overgeslagen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:43 schreef Meki het volgende:
Israël schiet Palestijns ziekenhuis in brand
15 uren geleden Gaza; Peace n' FreedomGAZA-STAD - Israël heeft ook vrijdagochtend zijn beschietingen van de Gazastrook voortgezet. In de wijk Tel al-Hawa van Gaza-stad vloog het Al-
Nee, vandaag weer een ziekenhuis.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad niet om 900 gram voedsel, want de berekening rammelt aan alle kanten.
@Meki:
Dit is een herhaling van het nieuws van gister en was al gepost door iemand.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
1) De brand is overgeslagen...
2) dat scheelt weer in de benodigde dekens en medicijnen
Hij heeft wel een punt. Een heel cynisch punt, maar een punt none-the-less.quote:
Mohammed en Jezus zijn ook al dood en die worden nog elke dag verheerlijkt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:57 schreef Meki het volgende:
Ik zit hier met ezels te discussieren. Gaan jullie lekker maar weer doden verheerlijken.
Idd. Geen Palestijnse Authoriteit, die wordt zo aardig buitenspel gezet als woordvoerder van de Palestijnen. Geen Egypte, geen Marokko, geen Saudi-Arabie aanwezig, de meer westers georienteerde staten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:17 schreef venomsnake het volgende:
Wel opvallend dat Hamas in uitgenodigd op die dat Summit. Hij is uitgenodigd door Qatar. Toch een politieke overwinning voor Hamas.
Ten eerste is het een bericht van 15 uur geleden. Ten tweede:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee mafkees, vandaag weer een ziekenhuis.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:14 schreef Salvad0R het volgende:
http://www.reuters.com/ar(...)53R720090115?sp=true
Op zich hebben ze ook niet van doen met de PA. Die zitten op de West Bank en vechten ook tegen Hamas. Krijg je alleen maar weer ruzie en onenigheid van als je ze allebei uitnodigt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:17 schreef venomsnake het volgende:
Wel opvallend dat Hamas in uitgenodigd op die dat Summit. Hij is uitgenodigd door Qatar. Toch een politieke overwinning voor Hamas.
vertaling?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:29 schreef venomsnake het volgende:
Interessante speech van Assad..
Is niet mis wat hij allemaal zegt.
Goed dat Al jazeera dit live uitzendt.
Domme retoriek kortom. Maar wat kun je anders verwachten van Syrie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:25 schreef Py het volgende:
Zo, duidelijke taal van Syrië op de Arabische summit over Gaza: Er vindt een holocaust plaats in Gaza en de strijd in Gaza is de strijd van ons allemaal.
De ironiequote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:57 schreef Meki het volgende:
Ik zit hier met ezels te discussieren. Gaan jullie lekker maar weer doden verheerlijken.
Dus je maakt als zittende regering een wet, dat kan makkelijk want je bent immers de meerderheid dus zo'n wet wordt aangenomen (zie bezoek aan 'vijandstaten') en aan hand van die wet sluit je bij de latere verkiezingen je tegenstander uit .. handig ..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je dat doet op basis van bestaande wet en regelgeving zie ik het probleem niet.![]()
omdat niet iedereen op de strip afhankelijk is van die zorg ? daar staat dan wel tegenover dat niet alles wat ik in mijn berekening mee heb geteld voedsel is .. het is grof over de duim gepeild, klopt, ik wil dan ook niet vertellen hoeveel iedereen precies te eten krijgt, ik wil alleen maar aantonen dat het veel meer lijkt als het isquote:Ik had het gezien, maar (no offense) zo'n berekening zegt natuurlijk helemaal niets. Er zijn al meerdere users geweest die redenen hebben aangedragen waarom zo'n berekening in feite waardeloos is en ik ben het met hen eens.
Dit kan je niet zo stellen.
recentelijk wordt het dan ook veelal ondergesneeuwd door de rest van de berichtgeving .. probeer het anders eens met 'un humanitarian crisis in gaza' ed ..quote:NorthernStar had het ook over UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties die de noodklok zouden luiden, maar daar kan ik niets over terugvinden. Althans niet recentelijk.
Bron: NOSTTquote:***************************************
Vorderingen bij vredesoverleg Gaza
` Topdiplomaten van de VN,de Verenigde Staten,Israël en een aantal Arabische landen lijken vorderingen te maken om tot een staakt-het-vuren te komen.
In Washington en Caïro wordt overlegd.En volgens een Israëlische woordvoerder lijkt het einde van de strijd nabij.
Na drie weken van strijd heeft Israël voor het eerst de balans opgemaakt. Er zijn 2000 doelen gebombardeerd.
En ook zou 60 tot 70 procent van de tunnels met Egypte zijn vernietigd.Via die tunnels worden wapens gesmokkeld.
Volgens Palestijnse artsen zijn er 1100 Palestijnen gedood.Aan Israëlische kant vielen er tot nog toe 13 doden.
Je kan het domme retoriek noemen maar blijkbaar zien zij het zo. Het zijn meningen die meetellen nu op het wereldpodium. Ik vind het erg interessant om deze standpunten te horen en wat de uitkomst van de Summit wordt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Domme retoriek kortom. Maar wat kun je anders verwachten van Syrie.
Maar wat voegt een staakt het vuren toe? Daar zijn er al tig van geweest, en die zijn alleen maar gebruikt om te recupereren waarna de strijd even zo vrolijk werd voortgezet. Weinig reden dus om blij te zijn met een staakt het vuren. Wat we willen is een oplossing, maar die oplossing moet vanuit de strijdende partijen zelf komen, en echt gewild worden, omdat ze beseffen dat het zo niet langer kan, dat dit tot niets leidt behalve tot ellende, angst en armoede; daarom moet het niet van buitenaf opgelegd worden, dat heeft geen enkele zin.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:45 schreef B4CO het volgende:
Ik hoop dat er snel een eind aan komt.
[..]
Ach kom, een holocaust is Gaza? Dat is bespottelijk, en ik weet wel zeker dat de leiders van Syrie slim genoeg zijn om te weten dat dit een flauwekulvergelijking is. Dat maakt het domme retoriek die geen enkel doel dient, behoudens het kweken van een bepaalde stemming tegen Israel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:47 schreef Py het volgende:
[..]
Je kan het domme retoriek noemen maar blijkbaar zien zij het zo. Het zijn meningen die meetellen nu op het wereldpodium. Ik vind het erg interessant om deze standpunten te horen en wat de uitkomst van de Summit wordt.
ik zit op me werk..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja daaag.
Download Livestation maar even, dan kun je live kijken.
Zo simpel is het niet, maar daar komt het (zeer kort door de bocht) wel op neer ja. Ook hier in Nederland.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:35 schreef moussie het volgende:
Dus je maakt als zittende regering een wet, dat kan makkelijk want je bent immers de meerderheid dus zo'n wet wordt aangenomen (zie bezoek aan 'vijandstaten') en aan hand van die wet sluit je bij de latere verkiezingen je tegenstander uit .. handig ..
Dan nog is het geen reële berekening. Je hebt geenszins alle factoren mee kunnen nemen in je berekening. En dan nog, heb je alleen gerekend wat er binnen komt en niet wat er al was. Of wat er überhaupt nodig is.quote:omdat niet iedereen op de strip afhankelijk is van die zorg ? daar staat dan wel tegenover dat niet alles wat ik in mijn berekening mee heb geteld voedsel is .. het is grof over de duim gepeild, klopt, ik wil dan ook niet vertellen hoeveel iedereen precies te eten krijgt, ik wil alleen maar aantonen dat het veel meer lijkt als het is
maar ik wil het wel overdoen met die cijfers op de site, tot 11 januari .. en dan rond ik die 19.983 ton wel af naar boven, dat is dan 20.000 ton in 14 dagen, dat is, wederom naar boven afgerond 1.429 ton per dag, of te wel 1.429.000 kg .. dat is dus per aanwezige Palestijn nog steeds minder dan 1 kg per dag aan ontvangen hulpgoederen ..
Ik lees hoofdzakelijk dat ze 'onderweg zijn naar' een crisis. Niet dat die er is.quote:recentelijk wordt het dan ook veelal ondergesneeuwd door de rest van de berichtgeving .. probeer het anders eens met 'un humanitarian crisis in gaza' ed ..
Dit is van dinsdag, dus misschien hebben jullie gelijk hoor en heeft Israël niet aan die laatste zin voldaan. Dat zou dan zeer kwalijk zijn.quote:About 85 percent of Gazans are dependent on food handouts, said Kirstie Campbell, a spokeswoman for the UN's World Food Program. The recent violence had made a bad situation worse, and many families were eating only one meal a day, she said. We are very concerned that they are eating such a restricted diet, she said.
The food shortage, combined with problems with water and sewage treatment, would increase susceptibility to disease, she said.
Campbell said the World Food Program had moved food supplies through the Erez crossing over the past two days, including truckloads of flour and canned meat.
"It's not a crisis, but it's very close," said Elizabeth Sime, country director for humanitarian aid provider CARE. Sime said she assumed that Israel would allow enough supplies in to avert a "full-blown" crisis.
Eens, een verstandige natie veroordeeld al het geweld en geeft geen voorzet tot wellus nietus spelletjes.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ach kom, een holocaust is Gaza? Dat is bespottelijk, en ik weet wel zeker dat de leiders van Syrie slim genoeg zijn om te weten dat dit een flauwekulvergelijking is. Dat maakt het domme retoriek die geen enkel doel dient, behoudens het kweken van een bepaalde stemming tegen Israel.
mwah, er worden grote delen van de bevolking blootgesteld aan de giftige dampen van WP, dat je er niet meteen dood aan gaat maar pas later, als je organen het begeven, doet niets af aan het eindresultaatquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ach kom, een holocaust is Gaza? Dat is bespottelijk, en ik weet wel zeker dat de leiders van Syrie slim genoeg zijn om te weten dat dit een flauwekulvergelijking is. Dat maakt het domme retoriek die geen enkel doel dient, behoudens het kweken van een bepaalde stemming tegen Israel.
Ergo, gebruik van WP = holocaust?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:07 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, er worden grote delen van de bevolking blootgesteld aan de giftige dampen van WP, dat je er niet meteen dood aan gaat maar pas later, als je organen het begeven, doet niets af aan het eindresultaat
Syrie heeft er baat bij Israel zwart te maken, dat leidt de aandacht af van interne problemen omtrent dat kut regime.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:10 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Ergo, gebruik van WP = holocaust?![]()
Ik hoop toch dat de andere landen wat slimmere woordvoerders/leiders sturen, je kan toch op dat nivo niet met goed fatsoen met zo iemand aan tafel zitten of wel dan?
Dat is inderdaad precies hetzelfde als er met de holocaust gebeurde!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:07 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, er worden grote delen van de bevolking blootgesteld aan de giftige dampen van WP, dat je er niet meteen dood aan gaat maar pas later, als je organen het begeven, doet niets af aan het eindresultaat
Precies. En met zulke klotebuurlanden zijn de Palestijnen niet geholpen, en ik mag toch hopen dat ze dat inzien. Uiteindelijk is Israel een betrouwbaarder partij, ondanks dat ze daarmee in oorlog zijn; een vrede met Israel levert dan ook meer op dan een vrede met Syrie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:14 schreef Sargon het volgende:
[..]
Syrie heeft er baat bij Israel zwart te maken, dat leidt de aandacht af van interne problemen omtrent dat kut regime.
Zie het maar, zoals je zelf al zei, als oorlogsretoriek. Er is bij oorlog altijd een humanitair probleem, zeker hoe hard Israel nu op Gaza inbeukt. Dat wordt extra scherp neergezet door hier de term holocaust te gebruiken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
palestijnen zijn zo ongeveer de woonwagenbewoners van het midden oostenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:41 schreef tho_Omas het volgende:
Ik loop een beetje achter hoor, maar hoe zit het nu met de steun van andere Arabische landen aan Palestina. Van wat ik begreep vond ik het raar dat die zich afzijdig hielden.
Dat snap ik maar dat is toch niet serieus te nemen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:14 schreef Sargon het volgende:Syrie heeft er baat bij Israel zwart te maken, dat leidt de aandacht af van interne problemen omtrent dat kut regime.
We zeggen dus niets en sturen Gerd Leers er heenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
palestijnen zijn zo ongeveer de woonwagenbewoners van het midden oosten
en gaza is te vergelijken met kamp os.
Politiek correct mag je niet zeggen : hup maar jongens de beuk erin ja vooruit maar IDF zet 'm op"
Je mag het wel denken en je afzijdig houden
Ben ook wel benieuwd, maar stuk voor stuk kunnen deze deelnemers voor het hof in Den haag worden gedaagd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:39 schreef Py het volgende:
[..]
Zie het maar, zoals je zelf al zei, als oorlogsretoriek. Er is bij oorlog altijd een humanitair probleem, zeker hoe hard Israel nu op Gaza inbeukt. Dat wordt extra scherp neergezet door hier de term holocaust te gebruiken.
Het feit dat de wat meer westers georienteerde Arabische landen deze Summit boycotten, dat Hamas er namens de Palestijnen zit (en niet de P.A.) en oproept tot verbinding en vrede, en het taalgebruik ('holocaust'), maakt het voor mij erg interessant wat de uitkomst van deze Summit wordt en welk gewicht deze Summit heeft op het internationale toneel.
Ahmadinejad gemistquote:
Omdat ze dingen zeggen die wij westerlingen niet vinden kunnen? Zo van: jullie mogen met elkaar overleggen als je maar zegt wat wij willen horen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:57 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat snap ik maar dat is toch niet serieus te nemen?Wat doen die afgevaardigden daar? Linea recta uit welke bespreking dan ook (omtrent dit conflict) flikkeren als ze dat soort dingen roepen.
Dat geldt voor meer leiders.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:06 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd, maar stuk voor stuk kunnen deze deelnemers voor het hof in Den haag worden gedaagd.
Iran behoort niet tot de Arabische landenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef Py het volgende:
[..]
Omdat ze dingen zeggen die wij westerlingen niet vinden kunnen? Zo van: jullie mogen met elkaar overleggen als je maar zegt wat wij willen horen?
Laat die Arabische landen zelf een gezamenlijke mening vormen, uit alle radicalere en gematigdere meningen die je op de Summit zult horen. De soep wordt heus niet zo heet gegeten als de Syriërs of Iraniërs hem opdienen.
En laten we daarna weer met zn allen verder praten.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef Py het volgende:
Omdat ze dingen zeggen die wij westerlingen niet vinden kunnen? Zo van: jullie mogen met elkaar overleggen als je maar zegt wat wij willen horen?
Als jij het allemaal zo goed weet hetgeen ik in een volstrekt ander topic van lang geleden in een bericht heb uiteen gezet, bovendien logischerwijs in een heel andere context mijn mening geuit heb, dan is het dikke kul daaraan te refereren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:28 schreef moussie het volgende:
ten eerste heb ik er idd geen zin in, zoeken naar een speld in een hooiberg, en ten tweede al helemaal niet als de search niet werkt, ik ga nou toch echt niet je hele postgeschiedenis door spitten, vooral omdat die opmerking als ik het goed herinner niet stond in een van die verkiezingstopics en wat Iran nou weer had gedaan, maar of in een van die moslim-bash topics of in een van die topics over het lesje 'democratie, sharia en zo' van Donner
maar uit je reactie begrijp ik dat het dus niet ondemocratisch is als de zittende partijen andere partijen de deelname aan de komende verkiezingen verbieden .. zolang je maar aannemelijk kan maken dat die uitgesloten partijen een gevaar zijn voor het bestaande bestel ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |