Dan mag je toch van geluk spreken dat de israëli's wel hun best doen om gericht te werk te gaan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof je kunt mikken met die dingen.
Dat is het dus juist, het kan ook zo op een school komen, begrijp je het nou?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof je kunt mikken met die dingen.
Ik ben ook bang dat het werkt, en dat de Palestijnen dus nog meer het onderspit delven, dat er door de radicale tak nooit opgegeven wordt, vicieuze circel. Zucht.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:33 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is het probleem: het werkt. En nu kan je wel zeggen "ja maar Israel heeft toch helemaal niks bereikt met dit geweld", dat hebben ze dus wel. Als het totaal niet zou werken of zelfs averechts zou werken zou geen enkel land aan oorlog beginnen. Maar het werkt om met geweld je vijand in een bepaalde richting te dwingen. Zonder geweld kan het wellicht ook maar dat vergt meer energie, meer geduld, meer opoffering en meer zelfbeheersing. Bovendien zullen degenen die de beslissingen maken ver, ver van het slagveld blijven.
Allemaal begrijpelijk maar op een gegeven moment moet Israël toch haar eigen burgers beschermen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja jeetje, als Israel weer begint, en toch al alle macht heeft, snap ik ergens wel dat de Palestijnen? snap je.
Op de lange termijn werkt het juist tegengesteld..ben ik bangquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:33 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is het probleem: het werkt. En nu kan je wel zeggen "ja maar Israel heeft toch helemaal niks bereikt met dit geweld", dat hebben ze dus wel. Als het totaal niet zou werken of zelfs averechts zou werken zou geen enkel land aan oorlog beginnen. Maar het werkt om met geweld je vijand in een bepaalde richting te dwingen. Zonder geweld kan het wellicht ook maar dat vergt meer energie, meer geduld, meer opoffering en meer zelfbeheersing. Bovendien zullen degenen die de beslissingen maken ver, ver van het slagveld blijven.
500 gr rijst voor 1 miljoen vluchtelingen zijn anders al 500 ton, voeg er 500 gr bloem bij, 500 gr melkpoeder, en 500 gr gedroogde groente oid en je zit aan 2000 ton .. en hoe lang kan je daarvan eten denk je ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:25 schreef B4CO het volgende:
[..]
Komt er nog een achter hoe de Pally's propaganda uitvoert
Illegaal vuurwerk uit Egypte?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:26 schreef g0dz0r het volgende:
Even waar het ook alweer om begonnen was:
[ afbeelding ]
Dat is nu juist de vraag, waarom liggen al die tonnen opgeslagen, als het broodnodig is?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja.
GAZA CITY, Gaza Strip (AP) -- Israel shelled the United Nations headquarters in the Gaza Strip on Thursday, engulfing the compound and a warehouse in fire and destroying thousands of pounds of food and humanitarian supplies intended for Palestinian refugees.
Bullets also entered another building housing The Associated Press offices, entering a room where two staffers were working but wounding no one. The Foreign Press Association, representing journalists covering Israel and the Palestinian territories, demanded a halt to attacks on press buildings.
Ze zijn uitgesloten voor de aankomende verkiezingen. Dat is toch wat anders dan dat deze partijen verboden zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, die partijen zijn recent verboden door het verkiezingscomite (samengesteld uit alle grote partijen in het Israelish parlement).
Kan maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik ben absoluut tegen oorlog voeren maar dit conflict beslecht je mi niet meer aan de onderhandel tafels.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:39 schreef Verluste het volgende:
[..]
Op de lange termijn werkt het juist tegengesteld..ben ik bang
Van de week ook op Al Jazeera een supermarkt die weer was open gegaan. De schappen stonden niet leeg hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:43 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat is nu juist de vraag, waarom liggen al die tonnen opgeslagen, als het broodnodig is?
Een paar dagen in één vandaag, was een Israelische soldaat (van Nederlands orgine) die zei, dat er geen hongersnood was in de Gaza, en dat de pakhuizen vol zaten.
Ik denk dat hij mischien wel gelijk had, als ik de beelden zo zie.
In het bericht werd ook gemeld dat er trucks stonden die niet uit konden rijden omdat de situatie te onveilig was ..quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:43 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat is nu juist de vraag, waarom liggen al die tonnen opgeslagen, als het broodnodig is?
Een paar dagen in één vandaag, was een Israelische soldaat (van Nederlands orgine) die zei, dat er geen hongersnood was in de Gaza, en dat de pakhuizen vol zaten.
Ik denk dat hij mischien wel gelijk had, als ik de beelden zo zie.
dat zei ik dus net al .. 20 blikjes tonijn voor 100.000 mensen, wat een overvloedquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
Van de week ook op Al Jazeera een supermarkt die weer was open gegaan. De schappen stonden niet leeg hoor.
Dat had ik eerder gepost, en menigeen was zijn winkelwagentje aan het vullen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
Van de week ook op Al Jazeera een supermarkt die weer was open gegaan. De schappen stonden niet leeg hoor.
Dat zijn geen Hamas strijders heur.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:26 schreef g0dz0r het volgende:
Even waar het ook alweer om begonnen was:
[ afbeelding ]
Lijkt op Ninja Turtles.................. ..............quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat zijn geen Hamas strijders heur.
Hmm, auto's die achter bosjes geparkeerd staan en groepjes mannen die "iets" richten vanaf de schouder op die tank... Je moet in een oorlogsgebied ook geen wonderen verwachten van de Israeli's. Optische apparatuur op de tanks is niet dermate goed dat alles binnen een split second opgemerkt kan worden. Als dat een RPG-7 was geweest was die tank weg.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:03 schreef Salvad0R het volgende:
Reuters Cameraman killed by an Isreali Tank while filming the Tank:
http://www.theync.com/med(...)ile-filming-the-tank
Bunkerbusters op woonwijken:
http://www.nothingtoxic.c(...)us_Rooftop_Explosion
Oorlog is toch als twee legers vechten?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Kan maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik ben absoluut tegen oorlog voeren maar dit conflict beslecht je mi niet meer aan de onderhandel tafels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |