abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65094030

Al jazeera item.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65094068
Ik open zo een topic met meer video-beelden.
pi_65094147
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:49 schreef damsco het volgende:

[..]

Er zit naar mijn idee nog wat teveel groen op de kaart.
Hier komt een aap uit een mouw: alle Palestijnen weg uit Palestina.
Kijk maar uit: straks klaagt Moskowitz je nog aan wegens haatzaaien of oproepen tot genocide.

Laat ik het hier duidelijk stellen (voor hij mij ook aanklaagt): de eerste kaart bevalt mij nog het best.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:24:10 #124
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65094166
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Balad en Ta'al mogen in tegenstelling tot Hadash, dat ook een Arabische partij in de Knesset is, niet aan komende verkiezingen meedoen; ja.
Balad en Ta'al zijn verboden; nee.
Als je niet aan de verkiezingen deel mag nemen, maar toch zegt dat partijen 'niet verboden' zijn. dan ben je toegetreden tot het newspeak tijdperk van Orwell.

Wat zijn partijen die niet verboden zijn, maar die niet mogen deelnemen aan de verkiezingen in jouw newspeak? Hobbyclubs? Immers lang niet alle punnikverenigingen mogen deelnemen aan verkiezingen, maar verboden zijn ze vaak niet.

Is dat jouw opvatting van democratie?
Here we are now, entertain us.
pi_65094173
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:19 schreef Meki het volgende:
Ik open zo een topic met meer video-beelden.
Met die gedachte spelen we al langer. Het wordt dan wel een centraal topic voor video- en fotomateriaal, met het verzoek aan iedereen om de discussietopics dan niet meer te overspoelen met foto's en video's; alleen het hoogst noodzakelijke.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:25:29 #126
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65094198
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met die gedachte spelen we al langer. Het wordt dan wel een centraal topic voor video- en fotomateriaal, met het verzoek aan iedereen om de discussietopics dan niet meer te overspoelen met foto's en video's; alleen het hoogst noodzakelijke.
De kans is echter groot dat bepaalde users deze kans zullen aangrijpen om eenzijdige propaganda te gaan verkondigen.
pi_65094209
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:08 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Idd, maar helaas niets nieuws, oorlogen zijn al zo oud als de mensheid.
Als je menselijk gedrag wilt bestuderen kan je ook om je heen kijken. Hoe gemeen en vals mensen tegen mekaar kunnen zijn. In tijden van oorlog en paniek wordt dit gedrag sterker.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_65094227
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2009 00:39:55 (niet nodig) ]
pi_65094233
quote:

[..]

vrijdag 16 januari 2009 @ 00:27:45 #130
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65094252
- edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2009 00:40:17 (ook niet nodig) ]
pi_65094296
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:25 schreef damsco het volgende:

[..]

De kans is echter groot dat bepaalde users deze kans zullen aangrijpen om eenzijdige propaganda te gaan verkondigen.
Zeker, zeker. Die kans is niet groot, die kans is 100 %.
Met een beetje geluk krijgen we bepaalde users die eenzijdige propaganda plaatsen van twee kanten. Dan kunnen we zelf ons oordeel vormen.
Of wou je zeggen dat bepaalde users van de ene kant uitsluitend eenzijdige propaganda plaatsen en bepaalde users van de andere kant alleen de zuivere waarheid in blanke onschuld?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:32:08 #132
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65094358
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zeker, zeker. Die kans is niet groot, die kans is 100 %.
Met een beetje geluk krijgen we bepaalde users die eenzijdige propaganda plaatsen van twee kanten. Dan kunnen we zelf ons oordeel vormen.
Of wou je zeggen dat bepaalde users van de ene kant uitsluitend eenzijdige propaganda plaatsen en bepaalde users van de andere kant alleen de zuivere waarheid in blanke onschuld?
Ik denk dat er weinig mensen zijn welke bereid zijn de constante stroom van pro-hamas content te verdedigen. Ikzelf niet bijvoorbeeld, en gezien de vele pro-hamas mensen hier ben ik inderdaad bang dat het een "pest-de-jood" topic gaat worden.
pi_65094365
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben die lui daar nog niet eerder zo veel en lekker gevreten en de beschikking gehad over zoveel medicijnen. En allemaal dankzij Israel.
Die op hun beurt weer economisch onderhouden worden door... De VS.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_65094383
Weet iemand nog een goede cam stream?
pi_65094499
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:25 schreef damsco het volgende:
Liever daar dan in dit topic... Een apart topic voor allerhande video's betekent dat we in deze topics meer inhoudelijk kunnen discussiëren en dat video's en foto's de discussie minder onderbreken.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:39:13 #136
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65094501
quote:

[..]

Please don't do. Het zal dezelfde weg gaan als het statistiekentopic en zou de huidige reeks topics zwaar verarmen als er grote beperkingen liggen op het plaatsen van foto- en video materiaal. Het totaal aantal posts met beeld info is nog steeds klein en de topics laden nog steeds snel. Wat valt eraan te verbeteren zonder de hoofdtopics te verarmen doordat een deel van de actuele input wegvalt?
Here we are now, entertain us.
pi_65094587
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:39 schreef voyeur het volgende:
Please don't do. Het zal dezelfde weg gaan als het statistiekentopic en zou de huidige reeks topics zwaar verarmen als er grote beperkingen liggen op het plaatsen van foto- en video materiaal. Het totaal aantal posts met beeld info is nog steeds klein en de topics laden nog steeds snel. Wat valt eraan te verbeteren zonder de hoofdtopics te verarmen doordat een deel van de actuele input wegvalt?
Laten we eens kijken of de topics naast elkaar kunnen lopen. Eén centraal topic voor foto's en video's en gewoon het reguliere discussietopic. Ik heb NIET gezegd dat hier helemaal geen foto's en video's meer mogen, maar alleen datgene wat echt voor de discussie noodzakelijk is. Zo verschonen we dit topic van een boel propaganda, wat alleen maar bash-reacties van anderen uitlokt. Ik snap je bezwaren, maar geef het een kans: er zijn al meer users die om een dergelijke scheiding hebben gevraagd.
pi_65094595
quote:
De Israëlische raid viseerde het gebouw al-Shoeroek waar er kantoren zijn van het Britse persbureau Reuters, de televisiestations Fox, Sky en RTL, alsmede van Arabische media zoals de zenders al-Arabiya en MBC. Twee journalisten, werkzaam voor de televisiezender van Aboe Dhabi, raakten gewond.

Door Israëlische tanks afgevuurde obussen sloegen ook in in het hoofdkwartier van de VN in Gaza en van waaruit de VN-hulporganisatie voor de Palestijnse vluchtelingen UNRWA opereert, aldus een woordvoerder van de organisatie. Drie medewerkers raakten gewond, terwijl ook een nabije vuurhaard naar het gebouw toekomt. Daar liggen grote hoeveelheden brandstof opgeslagen, om de hulporganisaties toe te laten hun werk te doen. De VN hebben alle hulp in het gebied opgeschort.
http://www.tijd.be/nieuws(...)edia.8130048-432.art
quote:
runo Stevens is woest op de Israëliërs die geen enkele journalist in het gebied toelaten. ‘Officieel zeggen ze dat het te gevaarlijk is of dat het toch maar Hamasvriendjes zijn die over de oorlog willen berichten. Wat is dat voor flauwe kul. Ik ben geen Hamasvriendje. Ik ben niemands vriendje. Ik ben een onafhankelijke journalist die wil berichten over wat hier gebeurt. De echte reden van hun weigering vertellen ze je natuurlijk niet, maar ik ken ze wel. Israël begaat in Gaza oorlogsmisdaden, en daar willen ze natuurlijk geen pottenkijkers bij. Ze ontkennen dat ze fosforbommen gebruiken. Welnu, ze gebruiken die wél. Ik heb restanten van fosfor gevonden. Geen fosfor, zeg je? Het poeder ontbrandt, je dooft het met je schoenen en kort daarna brandt het opnieuw. Geen fosfor? En dan al die burgerslachtoffers. Verzin ik dat? Neen, ik heb ze gefotografeerd.’

Bruno Stevens wil ook getuigen van de leefomstandigheden van de 1,5 miljoen Palestijnen in Gaza - die zijn allesbehalve benijdenswaardig. ‘Duizenden hebben geen huis meer, ik loop hier voortdurend tussen het puin van kapotgeschoten huizen, scholen, moskeeën. Dit is een humanitaire crisis zonder weerga. Daar kan en wil ik niet over zwijgen, wat daarvoor ook de prijs is.’
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G5O252R6V
pi_65094601
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:39 schreef voyeur het volgende:

[..]

Eens. Dat het in de regel propaganda is zal me een zorg zijn, de verstandige kijker weet wel dat dat inherent is aan een oorlog. Ook propaganda verdient het gezien te worden, zodat we ons ook over dat aspect vd oorlog een oordeel kunnen vormen.
pi_65094606
quote:
Bijna een kwart van de Nederlandse bevolking steunt Israël in zijn strijd tegen Hamas. Zeventien procent kiest partij voor de Palestijnen in het slepende conflict. Dit blijkt uit een peiling in opdracht van deze krant. Een meerderheid (51 procent) is het erover eens dat Israël te zware middelen gebruikt in de strijd tegen de Palestijnse Hamas-beweging. Met deze cijfers neemt de bevolking afstand van de houding van de Nederlandse regering.
http://www.ad.nl/binnenla(...)ral_brokkelt_af.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')