De kans is echter groot dat bepaalde users deze kans zullen aangrijpen om eenzijdige propaganda te gaan verkondigen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met die gedachte spelen we al langer. Het wordt dan wel een centraal topic voor video- en fotomateriaal, met het verzoek aan iedereen om de discussietopics dan niet meer te overspoelen met foto's en video's; alleen het hoogst noodzakelijke.
Als je menselijk gedrag wilt bestuderen kan je ook om je heen kijken. Hoe gemeen en vals mensen tegen mekaar kunnen zijn. In tijden van oorlog en paniek wordt dit gedrag sterker.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:08 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Idd, maar helaas niets nieuws, oorlogen zijn al zo oud als de mensheid.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met die gedachte spelen we al langer. Het wordt dan wel een centraal topic voor video- en fotomateriaal, met het verzoek aan iedereen om de discussietopics dan niet meer te overspoelen met foto's en video's; alleen het hoogst noodzakelijke.
Zeker, zeker. Die kans is niet groot, die kans is 100 %.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:25 schreef damsco het volgende:
[..]
De kans is echter groot dat bepaalde users deze kans zullen aangrijpen om eenzijdige propaganda te gaan verkondigen.
Ik denk dat er weinig mensen zijn welke bereid zijn de constante stroom van pro-hamas content te verdedigen. Ikzelf niet bijvoorbeeld, en gezien de vele pro-hamas mensen hier ben ik inderdaad bang dat het een "pest-de-jood" topic gaat worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zeker, zeker. Die kans is niet groot, die kans is 100 %.
Met een beetje geluk krijgen we bepaalde users die eenzijdige propaganda plaatsen van twee kanten. Dan kunnen we zelf ons oordeel vormen.
Of wou je zeggen dat bepaalde users van de ene kant uitsluitend eenzijdige propaganda plaatsen en bepaalde users van de andere kant alleen de zuivere waarheid in blanke onschuld?
Die op hun beurt weer economisch onderhouden worden door... De VS.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben die lui daar nog niet eerder zo veel en lekker gevreten en de beschikking gehad over zoveel medicijnen. En allemaal dankzij Israel.
Liever daar dan in dit topic... Een apart topic voor allerhande video's betekent dat we in deze topics meer inhoudelijk kunnen discussiëren en dat video's en foto's de discussie minder onderbreken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:25 schreef damsco het volgende:
De kans is echter groot dat bepaalde users deze kans zullen aangrijpen om eenzijdige propaganda te gaan verkondigen.
Please don't do. Het zal dezelfde weg gaan als het statistiekentopic en zou de huidige reeks topics zwaar verarmen als er grote beperkingen liggen op het plaatsen van foto- en video materiaal. Het totaal aantal posts met beeld info is nog steeds klein en de topics laden nog steeds snel. Wat valt eraan te verbeteren zonder de hoofdtopics te verarmen doordat een deel van de actuele input wegvalt?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laten we eens kijken of de topics naast elkaar kunnen lopen. Eén centraal topic voor foto's en video's en gewoon het reguliere discussietopic. Ik heb NIET gezegd dat hier helemaal geen foto's en video's meer mogen, maar alleen datgene wat echt voor de discussie noodzakelijk is. Zo verschonen we dit topic van een boel propaganda, wat alleen maar bash-reacties van anderen uitlokt. Ik snap je bezwaren, maar geef het een kans: er zijn al meer users die om een dergelijke scheiding hebben gevraagd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:39 schreef voyeur het volgende:
Please don't do. Het zal dezelfde weg gaan als het statistiekentopic en zou de huidige reeks topics zwaar verarmen als er grote beperkingen liggen op het plaatsen van foto- en video materiaal. Het totaal aantal posts met beeld info is nog steeds klein en de topics laden nog steeds snel. Wat valt eraan te verbeteren zonder de hoofdtopics te verarmen doordat een deel van de actuele input wegvalt?
http://www.tijd.be/nieuws(...)edia.8130048-432.artquote:De Israëlische raid viseerde het gebouw al-Shoeroek waar er kantoren zijn van het Britse persbureau Reuters, de televisiestations Fox, Sky en RTL, alsmede van Arabische media zoals de zenders al-Arabiya en MBC. Twee journalisten, werkzaam voor de televisiezender van Aboe Dhabi, raakten gewond.
Door Israëlische tanks afgevuurde obussen sloegen ook in in het hoofdkwartier van de VN in Gaza en van waaruit de VN-hulporganisatie voor de Palestijnse vluchtelingen UNRWA opereert, aldus een woordvoerder van de organisatie. Drie medewerkers raakten gewond, terwijl ook een nabije vuurhaard naar het gebouw toekomt. Daar liggen grote hoeveelheden brandstof opgeslagen, om de hulporganisaties toe te laten hun werk te doen. De VN hebben alle hulp in het gebied opgeschort.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G5O252R6Vquote:runo Stevens is woest op de Israëliërs die geen enkele journalist in het gebied toelaten. ‘Officieel zeggen ze dat het te gevaarlijk is of dat het toch maar Hamasvriendjes zijn die over de oorlog willen berichten. Wat is dat voor flauwe kul. Ik ben geen Hamasvriendje. Ik ben niemands vriendje. Ik ben een onafhankelijke journalist die wil berichten over wat hier gebeurt. De echte reden van hun weigering vertellen ze je natuurlijk niet, maar ik ken ze wel. Israël begaat in Gaza oorlogsmisdaden, en daar willen ze natuurlijk geen pottenkijkers bij. Ze ontkennen dat ze fosforbommen gebruiken. Welnu, ze gebruiken die wél. Ik heb restanten van fosfor gevonden. Geen fosfor, zeg je? Het poeder ontbrandt, je dooft het met je schoenen en kort daarna brandt het opnieuw. Geen fosfor? En dan al die burgerslachtoffers. Verzin ik dat? Neen, ik heb ze gefotografeerd.’
Bruno Stevens wil ook getuigen van de leefomstandigheden van de 1,5 miljoen Palestijnen in Gaza - die zijn allesbehalve benijdenswaardig. ‘Duizenden hebben geen huis meer, ik loop hier voortdurend tussen het puin van kapotgeschoten huizen, scholen, moskeeën. Dit is een humanitaire crisis zonder weerga. Daar kan en wil ik niet over zwijgen, wat daarvoor ook de prijs is.’
Eens. Dat het in de regel propaganda is zal me een zorg zijn, de verstandige kijker weet wel dat dat inherent is aan een oorlog. Ook propaganda verdient het gezien te worden, zodat we ons ook over dat aspect vd oorlog een oordeel kunnen vormen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:39 schreef voyeur het volgende:
[..]
Please don't do. Het zal dezelfde weg gaan als het statistiekentopic en zou de huidige reeks topics zwaar verarmen als er grote beperkingen liggen op het plaatsen van foto- en video materiaal. Het totaal aantal posts met beeld info is nog steeds klein en de topics laden nog steeds snel. Wat valt eraan te verbeteren zonder de hoofdtopics te verarmen doordat een deel van de actuele input wegvalt?
http://www.ad.nl/binnenla(...)ral_brokkelt_af.htmlquote:Bijna een kwart van de Nederlandse bevolking steunt Israël in zijn strijd tegen Hamas. Zeventien procent kiest partij voor de Palestijnen in het slepende conflict. Dit blijkt uit een peiling in opdracht van deze krant. Een meerderheid (51 procent) is het erover eens dat Israël te zware middelen gebruikt in de strijd tegen de Palestijnse Hamas-beweging. Met deze cijfers neemt de bevolking afstand van de houding van de Nederlandse regering.
Wat raar dat de Palestijnen zo weinig steun krijgen. Immers op grond van dit topic zou je bijna gaan denken dat er wat aan je mankeert als je pro-Israel bent. Meki, wat denk jij daarvan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:44 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenla(...)ral_brokkelt_af.html
Foto's en videos zijn deel van de nieuwsvoorziening in dit conflict. Propaganda krijg je niet weg door beeldmateriaal te censureren. Er zijn genoeg posters die de standaard retoriek herhalen en die in quotes reproduceren. Soms one-íners, some copy pastes van artikelen van sites die opgezet zijn als propaganda site. Je maakt nu een onnatuurlijk onderscheid tussen bepaalde soorten propaganda en sanctioneert de textuele quotes boven het beeldmateriaal.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laten we eens kijken of de topics naast elkaar kunnen lopen. Eén centraal topic voor foto's en video's en gewoon het reguliere discussietopic. Ik heb NIET gezegd dat hier helemaal geen foto's en video's meer mogen, maar alleen datgene wat echt voor de discussie noodzakelijk is. Zo verschonen we dit topic van een boel propaganda, wat alleen maar bash-reacties van anderen uitlokt. Ik snap je bezwaren, maar geef het een kans: er zijn al meer users die om een dergelijke scheiding hebben gevraagd.
Actuele, relevante nieuwsvideo's zijn hier gewoon welkom. Als je in het videotopic een relevante clip ziet, staat het je volledig vrij om die ook hier te plaatsen. Kijk het gewoon even aan, laten we het eens zo proberen. Als het niet goed blijkt te werken, houden we op met de foto- en videotopics.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:51 schreef voyeur het volgende:
Gezien het feit dat beeldmateriaal meestal actueler is dan lange quotes van propaganda sites ondermijn je de discussie en verstar je hem omdat we dan noodgedwongen oude teksten herkauwen.
reken je even mee ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:15 schreef damian5700 het volgende:
Sinds de operatie Cast Lead begon zijn er ongeveer 1120 vrachtwagens met humanitaire hulp de Gaza binnen gekomen waaronder ook 1.000.000 liter diesel.
Per truck is dat ongeveer 25 ton capaciteit; dat is 29.000 ton sinds het begin van de operatie.
Dat zijn voor mij politieke partijen die bij de komende verkiezingen uitgesloten zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:24 schreef voyeur het volgende:
Wat zijn partijen die niet verboden zijn, maar die niet mogen deelnemen aan de verkiezingen in jouw newspeak? Hobbyclubs? Immers lang niet alle punnikverenigingen mogen deelnemen aan verkiezingen, maar verboden zijn ze vaak niet.
Dat een rechter oordeelt of een partij wordt verboden, en in dit specifieke geval of de motie over racisme van de kiesraad standhoudt, is democratisch, vind ik.quote:Is dat jouw opvatting van democratie?
Nee, maar dat praat ook de aanvallen op burgers weer niet goed.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:14 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat praat het aanvallen van onschuldige burgers goed?
Sorry, maar aan dit Nederlands kan ik geen touw vastknopen. Herformuleer het morgen als je weer fris bent en ik reageer erop.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zijn voor mij politieke partijen die bij de komende verkiezingen uitgesloten zijn.
Het is een motie van de twee Arabische partijen uitsluit en enkel een rechter kan ene partij verbieden, maar daarvan is geen enkele sprake.
De nuance met jouw uiteenzetting is evident.
[..]
Dat een rechter oordeelt of een partij wordt verboden, en in dit specifieke geval of de motie over racisme van de kiesraad standhoudt, is democratisch, vind ik.
Ik was even verbaasd over de opslagplaatsen met voedsel die in rook zijn opgegaan, maar je hebt gelijk. Het gaat wel over 1,5 miljoen Palestijnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:02 schreef moussie het volgende:
[..]
reken je even mee ?
Laten we het bij ronde cijfers houden, rekent wat makkelijker, laten we zeggen dat van deze vrachtwagens 1100 vol gezeten hebben met voedsel, 25 ton elk, bij elkaar dus 27.500 ton of te wel 27.500.000 kg ..
Cast Lead is nu 20 dagen oud, dat is dus 27.500.000/20=1.375.000 kg per dag.
Bij 1.500.000 bewoners betekent dat 0.917 gram voedsel per dag, all in, dat zijn een paar sneetjes brood en een paar happen couscous en dat was het
Ik deel je mening dat Israël het moment bewust heeft uitgekozen en ook prima op een ander moment die aanvallen had kunnen starten, met precies dezelfde argumentatie. Op tv hoorde ik laatst iemand zeggen dat het alles te maken heeft met het machtsvacuüm in de Verenigde Staten, nu Bush weggaat en Obama nog moet worden geïnstalleerd...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:16 schreef Kees22 het volgende:
Israel zocht gewoon een casus belli: een smoesje om oorlog te voeren. Het pest de beoogde slachtoffers net zo lang met bijna onzichtbare maatregelen (blokkades bijv.), tot die een herkenbare daad stellen, zoals schieten of raketten afvuren. En dan wordt er gezegd, dat Israel niet anders kan en wel geweld moet gebruiken.
tss, als Iran partijen uitsluit bij de verkiezingen is het hok te klein, en als Israël het doet is het ineens goed, dat is 'anders' zeker ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zijn voor mij politieke partijen die bij de komende verkiezingen uitgesloten zijn.
Het is een motie van de twee Arabische partijen uitsluit en enkel een rechter kan ene partij verbieden, maar daarvan is geen enkele sprake.
De nuance met jouw uiteenzetting is evident.
[..]
Dat een rechter oordeelt of een partij wordt verboden, en in dit specifieke geval of de motie over racisme van de kiesraad standhoudt, is democratisch, vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |