abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 04:25:23 #201
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_65096475
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:22 schreef kraaksandaal het volgende:
Kijk ik moet ze beide niet en waarom maakt de wereld zich er zo druk om? De Arabieren maken er geen punt van die zijn druk met andere dingen.
Natuurlijk , die hebben dondersgoed door dat Israel stopt onder internationale druk, ik wil ze nog wel eens zien als die joden gewoon door zouden gaan en schijt aan iedereen hebben.
pi_65096482
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:20 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Teveel jankende Palestijnen op TV die zorgen ook voor scepsis.
In de jaren '70 waren er ook jankende Palestijnen, maar de gatekeepers en cameravlooien vonden ze meestal niet nieuwswaardig.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 04:30:31 #203
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_65096491
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:27 schreef cultheld het volgende:

[..]

In de jaren '70 waren er ook jankende Palestijnen, maar de gatekeepers en cameravlooien vonden ze meestal niet nieuwswaardig.
Ik kan ze ook prima negeren in deze tijd hoor
pi_65096496
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:25 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Natuurlijk , die hebben dondersgoed door dat Israel stopt onder internationale druk, ik wil ze nog wel eens zien als die joden gewoon door zouden gaan en schijt aan iedereen hebben.
Er is geen gelijkheid in de wereld,sommige bevolkingsgroepen hebben voordeel.
***** Kraak.....
pi_65096498
quote:

[..]

In 67 waren ze er al.
***** Kraak.....
pi_65096499
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:30 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Ik ook; maar dit verklaart, samen met politieke belangen vanwege een niet te verwaarlozen moslimpopulatie in Europa, de gewijzigde houding van 'Europa' (Frankrijk, Nederland, Spanje en zelfs Duitsland) ten opzichte van Israël.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_65096502
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:30 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Dat is de beste manier om al het nieuws wat op je af komt te selecteren.
***** Kraak.....
pi_65096507
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:33 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik ook; maar dit verklaart, samen met politieke belangen vanwege een niet te verwaarlozen moslimpopulatie in Europa, de gewijzigde houding van 'Europa' (Frankrijk, Nederland, Spanje en zelfs Duitsland) ten opzichte van Israël.
Waar vervolgens het grootste deel van die moslimpopulatie zonder enkel probleem deel uitmaakt van onze kapitalistische maatschappij.
***** Kraak.....
  vrijdag 16 januari 2009 @ 04:38:36 #209
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_65096512
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:36 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Waar vervolgens het grootste deel van die moslimpopulatie zonder enkel probleem deel uitmaakt van onze kapitalistische maatschappij.
Ik mis Meki in deze discussie
pi_65096634
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 02:12 schreef Meki het volgende:

[..]

er zijn zeker 100 Israeliers omgekomen.
Maar de censuur in Israel is 100 % niemand mag daarover iets over zeggen.
Gelul,

Dat houden ze nooit geheim in Israël.

Hamas zijn een stelletje watjes, ze zijn vooral goed in zich verstoppen.
Israël heeft volgens mij zo´n 5000 soldaten in Gaza, volgens de berichten zijn er 15000 Hamas strijders,
voor die paar flut raketten heb je niet veel mensen voor nodig per dag, de rest verstopt zich ?
Ze doen weinig met hun overwicht in mensen !

.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 05:23:26 #211
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_65096639
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 05:21 schreef rja het volgende:

[..]

Gelul,

Dat houden ze nooit geheim in Israël.

Hamas zijn een stelletje watjes, ze zijn vooral goed in zich verstoppen.
Israël heeft volgens mij zo´n 5000 soldaten in Gaza, volgens de berichten zijn er 15000 Hamas strijders,
voor die paar flut raketten heb je niet veel mensen voor nodig per dag, de rest verstopt zich ?

.
Ga je nou echt serieus op Meki in?
pi_65096754
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:40 schreef moussie het volgende:

[..]

ja dag, ik ga even die tig posts van jou doorzoeken naar die ene opmerking over de ondemocratische regimes in het MO die partijen uitsluiten van de verkiezingen
Lul dan niet zo dom!
Beetje een grote broek aantrekken en vervolgens niets waar kunnen maken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65096906
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:38 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Ik mis Meki in deze discussie
Ik doe mijn best.
***** Kraak.....
  vrijdag 16 januari 2009 @ 08:29:55 #214
176916 Karrs
2007-2017
pi_65097552
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:36 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

... net als in Israël.

(Wou 't even gezegd hebben - de jodenhaters vergeten dat nog wel eens in hun retoriek te vermelden)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65097961
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:33 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het gekke is dat die moslimpopulatie zich identificeert met de palestijnen en hun omstandigheden, het is een beetje de wereld op zijn kop.
pi_65098632
Een israelische politicus wil nieuwe Hiroshima in Gaza!!!!!
http://www.google.com/hos(...)xEsA6tc4jY_geH7HvqQw

Ik denk dat hij niet heeft geleerd van wat Hitler deed met joden. Hij wil namelijk hetzelfde doen met moslims...... het lijkt alsof hij eigenlijk profiteert van wat o.a zijn voorouders meemaakte.
quote:
Treat Hamas like Japan in WWII: Israeli nationalist leader

2 days ago

JERUSALEM (AFP) — Israel should follow the example set by the United States when it brought Japan to its knees at the end of World War II, the head of an ultra-nationalist opposition party was quoted as saying Tuesday.

"We must continue to fight Hamas just like the United States did with the Japanese in World War II," Avigdor Lieberman said, according to the website of the Jerusalem Post newspaper.

Japan surrendered in 1945 after atomic bombs were dropped on the cities of Nagasaki and Hiroshima.

Lieberman, who quit Prime Minister Ehud Olmert's coalition government last year, said Israel needed to "break the will" of Hamas in Gaza where more than 900 Palestinians have been killed in a war that began on December 27.

"Israel won't be secure so long as Hamas is in power, and therefore we need to come to a decision that we will break the will of Hamas to keep fighting," he was quoted as saying during a speech at Bar-Ilan University, near Tel Aviv.

Lieberman's comments, which were widely broadcast on radio stations in Gaza and circulated on text messages, drew a withering response from senior Palestinians.

Mustafa Barghuthi, an independent lawmaker and former Palestinian information minister, said Lieberman's comments reflected the contempt felt by Israelis towards the Palestinians.

"This shows one more time that Israel never learn lessons from the past and rather invokes one of the bloodiest massacres in history to be the fate of the Gazans. They don't have respect for human life", he said.

Lieberman's right-wing Yisrael Beitenu party, which draws its core support from Israel's large Russian immigrant community, is tipped to emerge as the fourth largest party in elections due on February 10.
verlegen :)
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:34:15 #217
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_65098755
Interessant nieuws vanuit de West Bank. Israëliërs in samenwerking met Palestijnen en US security experts.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:39:06 #218
116015 SicSicSics
pi_65098882
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef teletubbies het volgende:
Een israelische politicus wil nieuwe Hiroshima in Gaza!!!!!
http://www.google.com/hos(...)xEsA6tc4jY_geH7HvqQw

Ik denk dat hij niet heeft geleerd van wat Hitler deed met joden. Hij wil namelijk hetzelfde doen met moslims...... het lijkt alsof hij eigenlijk profiteert van wat o.a zijn voorouders meemaakte.
[..]

[disclaimer]Ik ben het absoluut niet eens met deze man![/disclaimer]

Hij wil niet hetzelfde doen met 'de Moslims' als Hitler deed met de Joden. Staat er: 'Treat all Muslims just like the Jews in WWII' ?

Ken je het verschil tussen Hitler en Amerika? De beweegredenen van Hitler met betrekking tot de Holocaust en de beweegredenen van Roosevelt met betrekking tot Hiroshima en Nagasaki? Neemt niet weg dat het een absurd voorstel is, maar die reactie van jouw is nog vele malen absurder.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_65099051
Het VN gebouw is getroffen door "Witte Fosfor" bommen.

Israel ontkende een paar dagen geleden het gebruik ervan stellig. Leugenaars.
quote:
Israël ontkent ten stelligste de gevaarlijke stof te gebruiken.
© ANP
http://www.nu.nl/algemeen(...)-fosfor-stoppen.html

“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_65099104
Ze wilde vast een rookgordijn leggen vlak bij het VN gebouw midden in Gaza stad..

.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65099225
Volgens de Thora zijn niet-joden miinderwaardig, vandaar dat ze keer op keer bewust mensen uitmoorden en VN gebouwen treffen (immers in hun ogen zijn het ongelovigen)
pi_65099372
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Plaza het volgende:
Volgens de Thora zijn niet-joden miinderwaardig, vandaar dat ze keer op keer bewust mensen uitmoorden en VN gebouwen treffen (immers in hun ogen zijn het ongelovigen)
Daar hebben de Moslims het dus van afgekeken. Aangezien beide hetzelfde soort geloof is en de Islam alleen later is bedacht maar dezelfde profeten heeft + Jezus en Mohammed.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_65099430
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:54 schreef laforest het volgende:

[..]

Daar hebben de Moslims het dus van afgekeken. Aangezien beide hetzelfde soort geloof is en de Islam alleen later is bedacht maar dezelfde profeten heeft + Jezus en Mohammed.
Mooi dan schaffen dat gelijk af en houden we al wat minder geloven over.
***** Kraak.....
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:57:07 #224
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65099450
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:54 schreef laforest het volgende:

[..]

Wilde net zeggen. Dat minderwaardig achten van andere geloven dat ken ik ergens van.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_65099513
edit

[ Bericht 93% gewijzigd door Frutsel op 16-01-2009 13:33:57 (onnodige post) ]
***** Kraak.....
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:02:02 #226
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65099596
quote:

[..]

Tot dat ze vliegtuigen begonnen te kapen en natuurlijk Munchen 1972.

Btw, over die hulpgoederen. Ten eerste meer dan 900 gram voedsel een "paar happen couscous" noemen is natuurlijk volstrekt belachelijk. Dit is 2x een avondmaal voor een volwassene. Plus, ik heb meerdere keren gezinnen gezien die uitgebreid zaten te eten. Als er echt zo'n enorme voedselnood was werd het wel meer uitgebuit in de media. Dat er een tekort is aan medische voorraden kan ik mij dan wel voorstellen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:06:12 #227
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65099753
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 05:21 schreef rja het volgende:

Het probleem van dit soort oorlogsvoering: die lui gaan gewoon naar huis . Bivakmuts af, AK onder het bed en lekker verder leven. De VS heeft dezelfde problemen in Irak, vandaar ook die massa invallen in huizen en het arresteren van alle strijdbare mannen; het is onwijs moeilijk te achterhalen wie nu wel een strijder is en wie niet.
Zou mij eerlijk gezegd ook niet verbazen dat steeds minder van dit soort mannen zin hebben om hun gezin te verlaten en te gaan knokken aangezien de kans dat je omzeep wordt geholpen nu wel iets groter is dan normaal. Misschien ook één van de redenen voor het aanbieden van het staak-het-vuren.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:13:41 #228
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65100023
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:06 schreef Bolter het volgende:

[..]

Het probleem van dit soort oorlogsvoering: die lui gaan gewoon naar huis . Bivakmuts af, AK onder het bed en lekker verder leven. De VS heeft dezelfde problemen in Irak, vandaar ook die massa invallen in huizen en het arresteren van alle strijdbare mannen; het is onwijs moeilijk te achterhalen wie nu wel een strijder is en wie niet.
Zou mij eerlijk gezegd ook niet verbazen dat steeds minder van dit soort mannen zin hebben om hun gezin te verlaten en te gaan knokken aangezien de kans dat je omzeep wordt geholpen nu wel iets groter is dan normaal. Misschien ook één van de redenen voor het aanbieden van het staak-het-vuren.
Of de AK-47 aan de kapstok
---
pi_65100368
  • 11:18 Senior defense official Amos Gilad arrives in Cairo for talks on Gaza truce (Haaretz)
  • 11:01 Three rockets strike Eshkol structure minutes after workers leave building (Ch. 10)
  • 10:59 3 rockets fired from Gaza strike open fields in western Negev; no damage (Army Radio)
  • 10:36 NRP chair: Cease-fire without release of Gilad Shalit would be immoral (Israel Radio)
  • 10:32 Report: Israel says won`t exit Gaza until Hamas agrees to long-term truce (Haaretz)
  • 10:18 Palestinian officials: Gaza teen, 14, killed by IAF attack on southern Gaza (Haaretz)
  • 10:12 Sources: Israel pushing for changes to Hamas conditions for Gaza truce (Reuters)
  • 10:11 IDF holding humanitarian truce in Gaza between 10 A.M. and 2 P.M. (Haaretz)
  • 09:26 Tel Aviv - Jerusalem train service canceled Friday morning for track work (Haaretz)
  • 09:02 9 Negev towns want elections delayed to allow repairs to rocket-hit areas (Haaretz)
  • 09:00 Hamas says waiting for Israeli response on proposal for one-year truce (Israel Radio)
  • 08:28 IAF strikes 40 Hamas targets in the Gaza Strip overnight (AP)
  • 07:37 Surveyors estimate war damage in Gaza Strip at $1.4 billion (AP)
  • 07:29 Livni heads to Washington to sign deal over supervision of Gaza smuggling (Haaretz)
  • 06:46 CIA chief: Al-Qaida leaders no longer feel safe along Afghan-Pakistan border (Reuters)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 10:38:09 #230
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_65100887
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef Bolter het volgende:

[..]

Als er echt zo'n enorme voedselnood was werd het wel meer uitgebuit in de media.
    Ja ik denk ook dat het allemaal leugenaars zijn bij de UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties. Het zullen stiekem wel anti-semieten zijn denk je niet?

[verwachte reactie: grote verontwaardiging]
    pi_65101722
    Wel Mijn felicitaties aan IDF en Isreal algemeen
    De islamietjes in gaza willen nu al een heel jaar een staakt het vuren
    Ik zou nog effe een paar dagen doorgaan met tunnels dichtgoooien etc etc

Sleep je er zo 2 - 3 mischien zelfs 5 jaar staakt het vuren uit
    Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 11:11:15 #232
    116015 SicSicSics
    pi_65102002
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 10:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja ik denk ook dat het allemaal leugenaars zijn bij de UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties. Het zullen stiekem wel anti-semieten zijn denk je niet?

[verwachte reactie: grote verontwaardiging]
    Ik kan eigenlijk erg weinig vinden over (extreme) voedsel tekorten?..

De hulpgoederen die er volgens Israël naar binnen gaan staan hier in een overzicht.
    Fine, fuck you then!
    pi_65102317
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Laat lekker joh, hij creëert zijn eigen waarheid en verwijt dat juist anderen.
    pi_65102621
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 06:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Lul dan niet zo dom!
    Beetje een grote broek aantrekken en vervolgens niets waar kunnen maken.
    ten eerste heb ik er idd geen zin in, zoeken naar een speld in een hooiberg, en ten tweede al helemaal niet als de search niet werkt, ik ga nou toch echt niet je hele postgeschiedenis door spitten, vooral omdat die opmerking als ik het goed herinner niet stond in een van die verkiezingstopics en wat Iran nou weer had gedaan, maar of in een van die moslim-bash topics of in een van die topics over het lesje 'democratie, sharia en zo' van Donner

maar uit je reactie begrijp ik dat het dus niet ondemocratisch is als de zittende partijen andere partijen de deelname aan de komende verkiezingen verbieden .. zolang je maar aannemelijk kan maken dat die uitgesloten partijen een gevaar zijn voor het bestaande bestel ?
    pleased to meet you
    pi_65102717
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 01:02 schreef moussie het volgende:

[..]

reken je even mee ?

Laten we het bij ronde cijfers houden, rekent wat makkelijker, laten we zeggen dat van deze vrachtwagens 1100 vol gezeten hebben met voedsel, 25 ton elk, bij elkaar dus 27.500 ton of te wel 27.500.000 kg ..
    Cast Lead is nu 20 dagen oud, dat is dus 27.500.000/20=1.375.000 kg per dag.
    Bij 1.500.000 bewoners betekent dat 0.917 gram voedsel per dag, all in, dat zijn een paar sneetjes brood en een paar happen couscous en dat was het
    Dat moet natuurlijk kilogram wezen.
    Bijna een kilo per dag, wat voor een boterhammen eet jij

Mijn avondeten is 500 gram, straks eet ik 4 sneetjes brood, en die zij echt geen 400 gram hoor.
    + dat het geld voor iedere bewoner van Gaza, dus van zuigelingen, kinderen, volwassenen en bejaarden.
    Het eet gedrag is heel verschillend, die eten allemaal niet de zelfde hoeveelheden.

Er is veel leed in de Gaza, maar overdrijven is ook een vak.
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 11:34:36 #236
    116015 SicSicSics
    pi_65102866
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:28 schreef moussie het volgende:
    maar uit je reactie begrijp ik dat het dus niet ondemocratisch is als de zittende partijen andere partijen de deelname aan de komende verkiezingen verbieden .. zolang je maar aannemelijk kan maken dat die uitgesloten partijen een gevaar zijn voor het bestaande bestel ?
    Ligt eraan wat de beweegredenen zijn.

Ik kan me nog herinneren dat het Vlaams blok laatst is verboden wegens het overtreden van een aantal wetten. Lijkt me prima goed te praten, toch?

Natuurlijk moet je terughoudend zijn met zo'n verbod, maar het lijkt me zeker niet in alle gevallen onwenselijk.
    Fine, fuck you then!
      vrijdag 16 januari 2009 @ 11:55:32 #237
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65103694
    12:37 Turkish PM Erdogan: Israel should be barred from UN because of Gaza offensive (AP)
    Dasvidanja
    pi_65103814
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:55 schreef Verluste het volgende:
    12:37 Turkish PM Erdogan: Israel should be barred from UN because of Gaza offensive (AP)
    Turkey should be kicked out for not recognising EU countries
    pi_65104038
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De hulpgoederen die er volgens Israël naar binnen gaan staan hier in een overzicht.
    als je even terug scrolled naar mijn rekensom .. en bij die was ik dan uitgegaan van 1100 vrachtwagens met 27.500 ton alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..

als je dan bedenkt dat een gedeelte van mijn rekensommetje helemaal geen voedsel is, dat er daar dus ook medische hulpmiddelen en medicijnen, dekens etc bijzitten ..

maw, het lijkt een hoop, maar je hebt het wel over 1,5 miljoen mensen

en tja, iemand zei eerder dat die gezinnen had zien eten .. moet ik nou aan hand van dit plaatje concluderen dat de hongerwinter nooit bestaan heeft .. ik zie toch echt een vol bord ?
    pleased to meet you
    pi_65104192
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ligt eraan wat de beweegredenen zijn.

Ik kan me nog herinneren dat het Vlaams blok laatst is verboden wegens het overtreden van een aantal wetten. Lijkt me prima goed te praten, toch?

Natuurlijk moet je terughoudend zijn met zo'n verbod, maar het lijkt me zeker niet in alle gevallen onwenselijk.
    hehe, maar het gaat dus niet om het verbieden van partijen, het gaat erom dat je een 'tegenstander' bij voorbaat het politieke platvorm ontneemt door hem van de verkiezingen uit te sluiten ..
    pleased to meet you
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:11:16 #241
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_65104252
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef moussie het volgende:

en tja, iemand zei eerder dat die gezinnen had zien eten .. moet ik nou aan hand van dit plaatje concluderen dat de hongerwinter nooit bestaan heeft .. ik zie toch echt een vol bord ?
    [ afbeelding ]
    Mwah, als je flinke diners op tafel weet te zetten en de (super)markten staan redelijk vol met goederen...
    Maar goed, als je berichten ziet dat er trucks vol goederen rechtstreeks naar de Hamas ministeries worden gedirigeerd kan ik ook weinig medelijden hebben.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:12:30 #242
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65104287
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:11 schreef Bolter het volgende:

[..]

Mwah, als je flinke diners op tafel weet te zetten en de (super)markten staan redelijk vol met goederen...
    Maar goed, als je berichten ziet dat er trucks vol goederen rechtstreeks naar de Hamas ministeries worden gedirigeerd kan ik ook weinig medelijden hebben.
    Lees zijn posts nog maar even door. Cijfers liegen niet.
    Dasvidanja
    pi_65104290
    quote:
    n alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..

als je dan bedenkt dat een gedeelte van mijn rekensommetje helemaal geen voedsel is, dat er daar dus ook medische hulpmiddelen en medicijnen, dekens etc bijzitten ..

Als Israel noch effe doorzet voor zonsondergang kunnen ze ervoor zorgen dat er plenty voedsel en kleding en medicijnen zijn voor de in de GAZA verblijvende palestijnen
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:16:28 #244
    116015 SicSicSics
    pi_65104421
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:09 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe, maar het gaat dus niet om het verbieden van partijen, het gaat erom dat je een 'tegenstander' bij voorbaat het politieke platvorm ontneemt door hem van de verkiezingen uit te sluiten ..
    Als je dat doet op basis van bestaande wet en regelgeving zie ik het probleem niet.
    quote:

[..]

als je even terug scrolled naar mijn rekensom .. en bij die was ik dan uitgegaan van 1100 vrachtwagens met 27.500 ton alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..

maw, het lijkt een hoop, maar je hebt het wel over 1,5 miljoen mensen

[ afbeelding ]
    Ik had het gezien, maar (no offense) zo'n berekening zegt natuurlijk helemaal niets. Er zijn al meerdere users geweest die redenen hebben aangedragen waarom zo'n berekening in feite waardeloos is en ik ben het met hen eens.

Dit kan je niet zo stellen.

NorthernStar had het ook over UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties die de noodklok zouden luiden, maar daar kan ik niets over terugvinden. Althans niet recentelijk.
    Fine, fuck you then!
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:23:01 #245
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_65104661
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:12 schreef Verluste het volgende:

[..]

Lees zijn posts nog maar even door. Cijfers liegen niet.
    Iemand die bepaald dat 900g voedsel per dag weinig is en als daar commentaar op wordt geleverd terug gaat krabbelen en met plaatjes gaan reageren.. Nee bedankt.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:27:10 #246
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65104820
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:23 schreef Bolter het volgende:

[..]

Iemand die bepaald dat 900g voedsel per dag weinig is en als daar commentaar op wordt geleverd terug gaat krabbelen en met plaatjes gaan reageren.. Nee bedankt.
    Het gaat niet om 900g voedsel als je even nadenkt, en dan nog moet het gedistribueerd worden. Tevens gaat het hier méér over 1 dag.
    Dasvidanja
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:32:24 #247
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_65104990
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:27 schreef Verluste het volgende:

[..]

Het gaat niet om 900g voedsel als je even nadenkt, en dan nog moet het gedistribueerd worden. Tevens gaat het hier méér over 1 dag.
    Er werd eerst wel geclaimed dat het om 900 gram ging, daar heb ik dus ook op gereageerd, dat er uiteindelijk weer vanaf wordt gestapt is niet mijn issue. Zoals ik eerder al heb gezegd, ik mis in de media duidelijk de berichten waarin voedseltekorten worden uitgelicht. Denk niet dat er mensen omkomen van de honger op dit moment. Maar goed, deze discussie is al wat te ver doorgevoerd.

Zijn er al weer wat nieuwe berichten over de strijd? Vind ik namelijk stuk interessanter.
    pi_65105339
    Israël schiet Palestijns ziekenhuis in brand

15 uren geleden Gaza; Peace n' FreedomGAZA-STAD - Israël heeft ook vrijdagochtend zijn beschietingen van de Gazastrook voortgezet. In de wijk Tel al-Hawa van Gaza-stad vloog het Al-

Personeel en patiënten vluchten uit het ziekenhuis

Gewonde patiënten probeerden uit hun bed te komen, terwijl buiten een ijzig koude nacht op hen wachtte, aldus een fotograaf van het Franse persbureau AFP ter plaatse. Het personeel bracht op wieltjes drie baby's in incubators en drie mensen aan intensivecareapparatuur naar buiten.

De straten rond het ziekenhuis zijn door vlammen verlicht. Grote groepen vertwijfelde burgers met huilende kinderen zijn op de vlucht voor de oprukkende Israëlische troepen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_brand__.html?p=14,2

De duivelse barbaren schieten nu ook een hele ziekenhuis in brand
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:48:36 #249
    116015 SicSicSics
    pi_65105504
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:27 schreef Verluste het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad niet om 900 gram voedsel, want de berekening rammelt aan alle kanten.

@Meki:
    Dit is een herhaling van het nieuws van gister en was al gepost door iemand.
    Fine, fuck you then!
    pi_65105531
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:43 schreef Meki het volgende:
    Israël schiet Palestijns ziekenhuis in brand

15 uren geleden Gaza; Peace n' FreedomGAZA-STAD - Israël heeft ook vrijdagochtend zijn beschietingen van de Gazastrook voortgezet. In de wijk Tel al-Hawa van Gaza-stad vloog het Al-

De brand is overgeslagen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 16-01-2009 13:36:31 (rest was onnodig - kappen met dat getroll!) ]
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:52:29 #251
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_65105622
    Duivelse barbaren zijn het, ik zeg het je!
    "The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
    pi_65105636
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad niet om 900 gram voedsel, want de berekening rammelt aan alle kanten.

@Meki:
    Dit is een herhaling van het nieuws van gister en was al gepost door iemand.
    Nee, vandaag weer een ziekenhuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 16-01-2009 13:29:59 (scheldwoord hoeft niet) ]
    pi_65105654
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

1) De brand is overgeslagen...
    2) dat scheelt weer in de benodigde dekens en medicijnen
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:54:41 #254
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_65105683
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:53 schreef Meki het volgende:

Hij heeft wel een punt. Een heel cynisch punt, maar een punt none-the-less.
    "The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
    pi_65105757
    Ik zit hier met ezels te discussieren. Gaan jullie lekker maar weer doden verheerlijken.
    pi_65105893
    Summit in Doha live op Al Jazeera English nu..
    Hamas nu aan het woord met Meshaal.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:01:56 #257
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_65105898
    Lief zijn tegen Meki, dit Palestina gedoe duwt een hoop naieve jonge Moslims richting radicalisatie.

[ Bericht 23% gewijzigd door Frutsel op 16-01-2009 13:31:31 (rest was onnodig) ]
    pi_65105964
    edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 16-01-2009 13:31:13 (onnodig) ]
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:04:19 #259
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_65105971
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:57 schreef Meki het volgende:
    Ik zit hier met ezels te discussieren. Gaan jullie lekker maar weer doden verheerlijken.
    Mohammed en Jezus zijn ook al dood en die worden nog elke dag verheerlijkt.

*baboom tish*
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:04:47 #260
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_65105983
    Mashaal krijgt iig bij 1 sjeik de handjes op elkaar
    ---
    pi_65106399
    Wel opvallend dat Hamas in uitgenodigd op die dat Summit. Hij is uitgenodigd door Qatar. Toch een politieke overwinning voor Hamas.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:21:57 #262
    188345 Py
    op zich
    pi_65106535
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:17 schreef venomsnake het volgende:
    Wel opvallend dat Hamas in uitgenodigd op die dat Summit. Hij is uitgenodigd door Qatar. Toch een politieke overwinning voor Hamas.
    Idd. Geen Palestijnse Authoriteit, die wordt zo aardig buitenspel gezet als woordvoerder van de Palestijnen. Geen Egypte, geen Marokko, geen Saudi-Arabie aanwezig, de meer westers georienteerde staten.
    Hmm
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:24:29 #263
    116015 SicSicSics
    pi_65106620
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee mafkees, vandaag weer een ziekenhuis.
    Ten eerste is het een bericht van 15 uur geleden. Ten tweede:
    quote:
    Fine, fuck you then!
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:25:51 #264
    188345 Py
    op zich
    pi_65106670
    Zo, duidelijke taal van Syrië op de Arabische summit over Gaza: Er vindt een holocaust plaats in Gaza en de strijd in Gaza is de strijd van ons allemaal.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:28:19 #265
    116015 SicSicSics
    pi_65106773
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:17 schreef venomsnake het volgende:
    Op zich hebben ze ook niet van doen met de PA. Die zitten op de West Bank en vechten ook tegen Hamas. Krijg je alleen maar weer ruzie en onenigheid van als je ze allebei uitnodigt.
    Fine, fuck you then!
    pi_65106836
    Interessante speech van Assad..
    Is niet mis wat hij allemaal zegt.

Goed dat Al jazeera dit live uitzendt.
      Moderator vrijdag 16 januari 2009 @ 13:31:59 #267
    8781 crew  Frutsel
    pi_65106930
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:29 schreef venomsnake het volgende:
    Interessante speech van Assad..
    Is niet mis wat hij allemaal zegt.

Goed dat Al jazeera dit live uitzendt.
    vertaling?
    pi_65106989
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:25 schreef Py het volgende:
    Zo, duidelijke taal van Syrië op de Arabische summit over Gaza: Er vindt een holocaust plaats in Gaza en de strijd in Gaza is de strijd van ons allemaal.
    Domme retoriek kortom. Maar wat kun je anders verwachten van Syrie.
    pi_65106992
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:57 schreef Meki het volgende:
    De ironie !!!
    pi_65107058
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als je dat doet op basis van bestaande wet en regelgeving zie ik het probleem niet.
    Dus je maakt als zittende regering een wet, dat kan makkelijk want je bent immers de meerderheid dus zo'n wet wordt aangenomen (zie bezoek aan 'vijandstaten') en aan hand van die wet sluit je bij de latere verkiezingen je tegenstander uit .. handig ..
    quote:
    Ik had het gezien, maar (no offense) zo'n berekening zegt natuurlijk helemaal niets. Er zijn al meerdere users geweest die redenen hebben aangedragen waarom zo'n berekening in feite waardeloos is en ik ben het met hen eens.

Dit kan je niet zo stellen.
    omdat niet iedereen op de strip afhankelijk is van die zorg ? daar staat dan wel tegenover dat niet alles wat ik in mijn berekening mee heb geteld voedsel is .. het is grof over de duim gepeild, klopt, ik wil dan ook niet vertellen hoeveel iedereen precies te eten krijgt, ik wil alleen maar aantonen dat het veel meer lijkt als het is

maar ik wil het wel overdoen met die cijfers op de site, tot 11 januari .. en dan rond ik die 19.983 ton wel af naar boven, dat is dan 20.000 ton in 14 dagen, dat is, wederom naar boven afgerond 1.429 ton per dag, of te wel 1.429.000 kg .. dat is dus per aanwezige Palestijn nog steeds minder dan 1 kg per dag aan ontvangen hulpgoederen ..
    quote:
    NorthernStar had het ook over UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties die de noodklok zouden luiden, maar daar kan ik niets over terugvinden. Althans niet recentelijk.
    recentelijk wordt het dan ook veelal ondergesneeuwd door de rest van de berichtgeving .. probeer het anders eens met 'un humanitarian crisis in gaza' ed ..
    pleased to meet you
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:35:29 #271
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_65107060
    Israelische ambassades sluiten zegt Assad. Zijn die er dan in Arabische landen?
    ---
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:45:47 #272
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_65107390
    Ik hoop dat er snel een eind aan komt.
    quote:
    Vorderingen bij vredesoverleg Gaza

` Topdiplomaten van de VN,de Verenigde Staten,Israël en een aantal Arabische landen lijken vorderingen te maken om tot een staakt-het-vuren te komen.
    In Washington en Caïro wordt overlegd.En volgens een Israëlische woordvoerder lijkt het einde van de strijd nabij.

Na drie weken van strijd heeft Israël voor het eerst de balans opgemaakt. Er zijn 2000 doelen gebombardeerd.
    En ook zou 60 tot 70 procent van de tunnels met Egypte zijn vernietigd.Via die tunnels worden wapens gesmokkeld.

Volgens Palestijnse artsen zijn er 1100 Palestijnen gedood.Aan Israëlische kant vielen er tot nog toe 13 doden.
    Bron: NOSTT
    Trotse papa van Eden
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:47:48 #273
    188345 Py
    op zich
    pi_65107463
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Domme retoriek kortom. Maar wat kun je anders verwachten van Syrie.
    Je kan het domme retoriek noemen maar blijkbaar zien zij het zo. Het zijn meningen die meetellen nu op het wereldpodium. Ik vind het erg interessant om deze standpunten te horen en wat de uitkomst van de Summit wordt.
    pi_65107514
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

vertaling?
    Ja daaag .
    Download Livestation maar even, dan kun je live kijken.
    pi_65107588
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:45 schreef B4CO het volgende:
    Ik hoop dat er snel een eind aan komt.
    [..]

Maar wat voegt een staakt het vuren toe? Daar zijn er al tig van geweest, en die zijn alleen maar gebruikt om te recupereren waarna de strijd even zo vrolijk werd voortgezet. Weinig reden dus om blij te zijn met een staakt het vuren. Wat we willen is een oplossing, maar die oplossing moet vanuit de strijdende partijen zelf komen, en echt gewild worden, omdat ze beseffen dat het zo niet langer kan, dat dit tot niets leidt behalve tot ellende, angst en armoede; daarom moet het niet van buitenaf opgelegd worden, dat heeft geen enkele zin.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:53:35 #276
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_65107680
    Verhaal van Libanon was saai
    ---
    pi_65107722
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:47 schreef Py het volgende:

[..]

Je kan het domme retoriek noemen maar blijkbaar zien zij het zo. Het zijn meningen die meetellen nu op het wereldpodium. Ik vind het erg interessant om deze standpunten te horen en wat de uitkomst van de Summit wordt.
    Ach kom, een holocaust is Gaza? Dat is bespottelijk, en ik weet wel zeker dat de leiders van Syrie slim genoeg zijn om te weten dat dit een flauwekulvergelijking is. Dat maakt het domme retoriek die geen enkel doel dient, behoudens het kweken van een bepaalde stemming tegen Israel.
      Moderator vrijdag 16 januari 2009 @ 13:55:08 #278
    8781 crew  Frutsel
    pi_65107745
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:48 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ja daaag .
    Download Livestation maar even, dan kun je live kijken.
    ik zit op me werk..
    Geen boxen bij deze pc
    En dan moet ik nog usertjes modden ook
    en dan ook nog dit kijken/luisteren

Maargoed, ik lees de reacties dan wel
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:58:32 #279
    116015 SicSicSics
    pi_65107882
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:35 schreef moussie het volgende:
    Dus je maakt als zittende regering een wet, dat kan makkelijk want je bent immers de meerderheid dus zo'n wet wordt aangenomen (zie bezoek aan 'vijandstaten') en aan hand van die wet sluit je bij de latere verkiezingen je tegenstander uit .. handig ..
    Zo simpel is het niet, maar daar komt het (zeer kort door de bocht) wel op neer ja. Ook hier in Nederland.

Als een partij oproept de wet te overtreden of dit zelf doet kan zij ontbonden/ uitgesloten worden.
    quote:
    omdat niet iedereen op de strip afhankelijk is van die zorg ? daar staat dan wel tegenover dat niet alles wat ik in mijn berekening mee heb geteld voedsel is .. het is grof over de duim gepeild, klopt, ik wil dan ook niet vertellen hoeveel iedereen precies te eten krijgt, ik wil alleen maar aantonen dat het veel meer lijkt als het is

maar ik wil het wel overdoen met die cijfers op de site, tot 11 januari .. en dan rond ik die 19.983 ton wel af naar boven, dat is dan 20.000 ton in 14 dagen, dat is, wederom naar boven afgerond 1.429 ton per dag, of te wel 1.429.000 kg .. dat is dus per aanwezige Palestijn nog steeds minder dan 1 kg per dag aan ontvangen hulpgoederen ..
    Dan nog is het geen reële berekening. Je hebt geenszins alle factoren mee kunnen nemen in je berekening. En dan nog, heb je alleen gerekend wat er binnen komt en niet wat er al was. Of wat er überhaupt nodig is.

Weet je dat toevallig?
    quote:
    recentelijk wordt het dan ook veelal ondergesneeuwd door de rest van de berichtgeving .. probeer het anders eens met 'un humanitarian crisis in gaza' ed ..
    Ik lees hoofdzakelijk dat ze 'onderweg zijn naar' een crisis. Niet dat die er is. Maar ik vind geen artikelen van vandaag.
    quote:
    About 85 percent of Gazans are dependent on food handouts, said Kirstie Campbell, a spokeswoman for the UN's World Food Program. The recent violence had made a bad situation worse, and many families were eating only one meal a day, she said. We are very concerned that they are eating such a restricted diet, she said.

The food shortage, combined with problems with water and sewage treatment, would increase susceptibility to disease, she said.

Campbell said the World Food Program had moved food supplies through the Erez crossing over the past two days, including truckloads of flour and canned meat.

"It's not a crisis, but it's very close," said Elizabeth Sime, country director for humanitarian aid provider CARE. Sime said she assumed that Israel would allow enough supplies in to avert a "full-blown" crisis.
    Dit is van dinsdag, dus misschien hebben jullie gelijk hoor en heeft Israël niet aan die laatste zin voldaan. Dat zou dan zeer kwalijk zijn.
    Fine, fuck you then!
    pi_65108105
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ach kom, een holocaust is Gaza? Dat is bespottelijk, en ik weet wel zeker dat de leiders van Syrie slim genoeg zijn om te weten dat dit een flauwekulvergelijking is. Dat maakt het domme retoriek die geen enkel doel dient, behoudens het kweken van een bepaalde stemming tegen Israel.
    Eens, een verstandige natie veroordeeld al het geweld en geeft geen voorzet tot wellus nietus spelletjes.
    Stemmingmakerij is het, niets meer, niets minder.
    pi_65108240
    quote:

[..]

mwah, er worden grote delen van de bevolking blootgesteld aan de giftige dampen van WP, dat je er niet meteen dood aan gaat maar pas later, als je organen het begeven, doet niets af aan het eindresultaat
    pleased to meet you
    pi_65108373
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:07 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, er worden grote delen van de bevolking blootgesteld aan de giftige dampen van WP, dat je er niet meteen dood aan gaat maar pas later, als je organen het begeven, doet niets af aan het eindresultaat
    Ergo, gebruik van WP = holocaust?
    Ik hoop toch dat de andere landen wat slimmere woordvoerders/leiders sturen, je kan toch op dat nivo niet met goed fatsoen met zo iemand aan tafel zitten of wel dan?
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:14:35 #283
    135430 Sargon
    Canes latrantes non mordent
    pi_65108528
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:10 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Ergo, gebruik van WP = holocaust?
    Ik hoop toch dat de andere landen wat slimmere woordvoerders/leiders sturen, je kan toch op dat nivo niet met goed fatsoen met zo iemand aan tafel zitten of wel dan?
    Syrie heeft er baat bij Israel zwart te maken, dat leidt de aandacht af van interne problemen omtrent dat kut regime.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:19:02 #284
    116015 SicSicSics
    pi_65108721
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad precies hetzelfde als er met de holocaust gebeurde!

+1 scherp hoor!

Fine, fuck you then!
    pi_65108976
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:14 schreef Sargon het volgende:

[..]

Syrie heeft er baat bij Israel zwart te maken, dat leidt de aandacht af van interne problemen omtrent dat kut regime.
    Precies. En met zulke klotebuurlanden zijn de Palestijnen niet geholpen, en ik mag toch hopen dat ze dat inzien. Uiteindelijk is Israel een betrouwbaarder partij, ondanks dat ze daarmee in oorlog zijn; een vrede met Israel levert dan ook meer op dan een vrede met Syrie.

Een bloeiend democratisch (bij voorkeur seculier) Midden-Oosten, zou dat niet mooier zijn dan een MO waar dicators en zeloten rich continu roeren? ...
    pi_65109413
    Ahmadinejad nu aan het woord.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:39:06 #287
    188345 Py
    op zich
    pi_65109568
    quote:

[..]

Zie het maar, zoals je zelf al zei, als oorlogsretoriek. Er is bij oorlog altijd een humanitair probleem, zeker hoe hard Israel nu op Gaza inbeukt. Dat wordt extra scherp neergezet door hier de term holocaust te gebruiken.
    Het feit dat de wat meer westers georienteerde Arabische landen deze Summit boycotten, dat Hamas er namens de Palestijnen zit (en niet de P.A.) en oproept tot verbinding en vrede, en het taalgebruik ('holocaust'), maakt het voor mij erg interessant wat de uitkomst van deze Summit wordt en welk gewicht deze Summit heeft op het internationale toneel.
    pi_65109676
    Ik loop een beetje achter hoor, maar hoe zit het nu met de steun van andere Arabische landen aan Palestina. Van wat ik begreep vond ik het raar dat die zich afzijdig hielden.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:42:23 #289
    188345 Py
    op zich
    pi_65109702
    pi_65109756
    Klik Hier om de summit live te volgen.
    pi_65109987
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:41 schreef tho_Omas het volgende:
    Ik loop een beetje achter hoor, maar hoe zit het nu met de steun van andere Arabische landen aan Palestina. Van wat ik begreep vond ik het raar dat die zich afzijdig hielden.
    palestijnen zijn zo ongeveer de woonwagenbewoners van het midden oosten
    en gaza is te vergelijken met kamp os.

Politiek correct mag je niet zeggen : hup maar jongens de beuk erin ja vooruit maar IDF zet 'm op"
    Je mag het wel denken en je afzijdig houden
      Donald Duck held vrijdag 16 januari 2009 @ 14:52:05 #292
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_65110117
    Israël moet vooral nog niet opgeven en al helemaal niet trappen in een wapenstilstand met open grenzen. Dat geeft Hamas enkel maar de kans om op grote schaal aan nieuw wapentuig te komen.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_65110372
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:14 schreef Sargon het volgende:Syrie heeft er baat bij Israel zwart te maken, dat leidt de aandacht af van interne problemen omtrent dat kut regime.
    Dat snap ik maar dat is toch niet serieus te nemen? Wat doen die afgevaardigden daar? Linea recta uit welke bespreking dan ook (omtrent dit conflict) flikkeren als ze dat soort dingen roepen.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:05:41 #294
    188345 Py
    op zich
    pi_65110677
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

palestijnen zijn zo ongeveer de woonwagenbewoners van het midden oosten
    en gaza is te vergelijken met kamp os.

Politiek correct mag je niet zeggen : hup maar jongens de beuk erin ja vooruit maar IDF zet 'm op"
    Je mag het wel denken en je afzijdig houden
    We zeggen dus niets en sturen Gerd Leers er heen
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:06:08 #295
    135430 Sargon
    Canes latrantes non mordent
    pi_65110696
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:39 schreef Py het volgende:

[..]

Zie het maar, zoals je zelf al zei, als oorlogsretoriek. Er is bij oorlog altijd een humanitair probleem, zeker hoe hard Israel nu op Gaza inbeukt. Dat wordt extra scherp neergezet door hier de term holocaust te gebruiken.
    Het feit dat de wat meer westers georienteerde Arabische landen deze Summit boycotten, dat Hamas er namens de Palestijnen zit (en niet de P.A.) en oproept tot verbinding en vrede, en het taalgebruik ('holocaust'), maakt het voor mij erg interessant wat de uitkomst van deze Summit wordt en welk gewicht deze Summit heeft op het internationale toneel.
    Ben ook wel benieuwd, maar stuk voor stuk kunnen deze deelnemers voor het hof in Den haag worden gedaagd.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:08:57 #296
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_65110793
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:42 schreef Py het volgende:
    [ afbeelding ]
    Ahmadinejad gemist
    ---
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:09:47 #297
    188345 Py
    op zich
    pi_65110827
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:57 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Dat snap ik maar dat is toch niet serieus te nemen? Wat doen die afgevaardigden daar? Linea recta uit welke bespreking dan ook (omtrent dit conflict) flikkeren als ze dat soort dingen roepen.
    Omdat ze dingen zeggen die wij westerlingen niet vinden kunnen? Zo van: jullie mogen met elkaar overleggen als je maar zegt wat wij willen horen?
    Laat die Arabische landen zelf een gezamenlijke mening vormen, uit alle radicalere en gematigdere meningen die je op de Summit zult horen. De soep wordt heus niet zo heet gegeten als de Syriërs of Iraniërs hem opdienen.
    En laten we daarna weer met zn allen verder praten.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:10:44 #298
    188345 Py
    op zich
    pi_65110877
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:06 schreef Sargon het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd, maar stuk voor stuk kunnen deze deelnemers voor het hof in Den haag worden gedaagd.
    Dat geldt voor meer leiders.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:12:46 #299
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65110965
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef Py het volgende:

[..]

Omdat ze dingen zeggen die wij westerlingen niet vinden kunnen? Zo van: jullie mogen met elkaar overleggen als je maar zegt wat wij willen horen?
    Laat die Arabische landen zelf een gezamenlijke mening vormen, uit alle radicalere en gematigdere meningen die je op de Summit zult horen. De soep wordt heus niet zo heet gegeten als de Syriërs of Iraniërs hem opdienen.
    En laten we daarna weer met zn allen verder praten.
    Iran behoort niet tot de Arabische landen
    Dasvidanja
    pi_65111095
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef Py het volgende:
    Als je echt zoekt naar een oplossing moet je duidelijke bewoordingen gebruiken en aan de hand daarvan afspraken maken, het helpt echt niet als je jezelf verlaagt tot kromme vergelijkingen e.d. Heeft niks te maken met wat het westen wel of niet wil horen, dit doe je gewoon niet als je oprecht opbouwend een gesprek in gaat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')