Ach kom, een holocaust is Gaza? Dat is bespottelijk, en ik weet wel zeker dat de leiders van Syrie slim genoeg zijn om te weten dat dit een flauwekulvergelijking is. Dat maakt het domme retoriek die geen enkel doel dient, behoudens het kweken van een bepaalde stemming tegen Israel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:47 schreef Py het volgende:
[..]
Je kan het domme retoriek noemen maar blijkbaar zien zij het zo. Het zijn meningen die meetellen nu op het wereldpodium. Ik vind het erg interessant om deze standpunten te horen en wat de uitkomst van de Summit wordt.
ik zit op me werk..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja daaag.
Download Livestation maar even, dan kun je live kijken.
Zo simpel is het niet, maar daar komt het (zeer kort door de bocht) wel op neer ja. Ook hier in Nederland.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:35 schreef moussie het volgende:
Dus je maakt als zittende regering een wet, dat kan makkelijk want je bent immers de meerderheid dus zo'n wet wordt aangenomen (zie bezoek aan 'vijandstaten') en aan hand van die wet sluit je bij de latere verkiezingen je tegenstander uit .. handig ..
Dan nog is het geen reële berekening. Je hebt geenszins alle factoren mee kunnen nemen in je berekening. En dan nog, heb je alleen gerekend wat er binnen komt en niet wat er al was. Of wat er überhaupt nodig is.quote:omdat niet iedereen op de strip afhankelijk is van die zorg ? daar staat dan wel tegenover dat niet alles wat ik in mijn berekening mee heb geteld voedsel is .. het is grof over de duim gepeild, klopt, ik wil dan ook niet vertellen hoeveel iedereen precies te eten krijgt, ik wil alleen maar aantonen dat het veel meer lijkt als het is
maar ik wil het wel overdoen met die cijfers op de site, tot 11 januari .. en dan rond ik die 19.983 ton wel af naar boven, dat is dan 20.000 ton in 14 dagen, dat is, wederom naar boven afgerond 1.429 ton per dag, of te wel 1.429.000 kg .. dat is dus per aanwezige Palestijn nog steeds minder dan 1 kg per dag aan ontvangen hulpgoederen ..
Ik lees hoofdzakelijk dat ze 'onderweg zijn naar' een crisis. Niet dat die er is.quote:recentelijk wordt het dan ook veelal ondergesneeuwd door de rest van de berichtgeving .. probeer het anders eens met 'un humanitarian crisis in gaza' ed ..
Dit is van dinsdag, dus misschien hebben jullie gelijk hoor en heeft Israël niet aan die laatste zin voldaan. Dat zou dan zeer kwalijk zijn.quote:About 85 percent of Gazans are dependent on food handouts, said Kirstie Campbell, a spokeswoman for the UN's World Food Program. The recent violence had made a bad situation worse, and many families were eating only one meal a day, she said. We are very concerned that they are eating such a restricted diet, she said.
The food shortage, combined with problems with water and sewage treatment, would increase susceptibility to disease, she said.
Campbell said the World Food Program had moved food supplies through the Erez crossing over the past two days, including truckloads of flour and canned meat.
"It's not a crisis, but it's very close," said Elizabeth Sime, country director for humanitarian aid provider CARE. Sime said she assumed that Israel would allow enough supplies in to avert a "full-blown" crisis.
Eens, een verstandige natie veroordeeld al het geweld en geeft geen voorzet tot wellus nietus spelletjes.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ach kom, een holocaust is Gaza? Dat is bespottelijk, en ik weet wel zeker dat de leiders van Syrie slim genoeg zijn om te weten dat dit een flauwekulvergelijking is. Dat maakt het domme retoriek die geen enkel doel dient, behoudens het kweken van een bepaalde stemming tegen Israel.
mwah, er worden grote delen van de bevolking blootgesteld aan de giftige dampen van WP, dat je er niet meteen dood aan gaat maar pas later, als je organen het begeven, doet niets af aan het eindresultaatquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ach kom, een holocaust is Gaza? Dat is bespottelijk, en ik weet wel zeker dat de leiders van Syrie slim genoeg zijn om te weten dat dit een flauwekulvergelijking is. Dat maakt het domme retoriek die geen enkel doel dient, behoudens het kweken van een bepaalde stemming tegen Israel.
Ergo, gebruik van WP = holocaust?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:07 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, er worden grote delen van de bevolking blootgesteld aan de giftige dampen van WP, dat je er niet meteen dood aan gaat maar pas later, als je organen het begeven, doet niets af aan het eindresultaat
Syrie heeft er baat bij Israel zwart te maken, dat leidt de aandacht af van interne problemen omtrent dat kut regime.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:10 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Ergo, gebruik van WP = holocaust?![]()
Ik hoop toch dat de andere landen wat slimmere woordvoerders/leiders sturen, je kan toch op dat nivo niet met goed fatsoen met zo iemand aan tafel zitten of wel dan?
Dat is inderdaad precies hetzelfde als er met de holocaust gebeurde!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:07 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, er worden grote delen van de bevolking blootgesteld aan de giftige dampen van WP, dat je er niet meteen dood aan gaat maar pas later, als je organen het begeven, doet niets af aan het eindresultaat
Precies. En met zulke klotebuurlanden zijn de Palestijnen niet geholpen, en ik mag toch hopen dat ze dat inzien. Uiteindelijk is Israel een betrouwbaarder partij, ondanks dat ze daarmee in oorlog zijn; een vrede met Israel levert dan ook meer op dan een vrede met Syrie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:14 schreef Sargon het volgende:
[..]
Syrie heeft er baat bij Israel zwart te maken, dat leidt de aandacht af van interne problemen omtrent dat kut regime.
Zie het maar, zoals je zelf al zei, als oorlogsretoriek. Er is bij oorlog altijd een humanitair probleem, zeker hoe hard Israel nu op Gaza inbeukt. Dat wordt extra scherp neergezet door hier de term holocaust te gebruiken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
palestijnen zijn zo ongeveer de woonwagenbewoners van het midden oostenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:41 schreef tho_Omas het volgende:
Ik loop een beetje achter hoor, maar hoe zit het nu met de steun van andere Arabische landen aan Palestina. Van wat ik begreep vond ik het raar dat die zich afzijdig hielden.
Dat snap ik maar dat is toch niet serieus te nemen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:14 schreef Sargon het volgende:Syrie heeft er baat bij Israel zwart te maken, dat leidt de aandacht af van interne problemen omtrent dat kut regime.
We zeggen dus niets en sturen Gerd Leers er heenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
palestijnen zijn zo ongeveer de woonwagenbewoners van het midden oosten
en gaza is te vergelijken met kamp os.
Politiek correct mag je niet zeggen : hup maar jongens de beuk erin ja vooruit maar IDF zet 'm op"
Je mag het wel denken en je afzijdig houden
Ben ook wel benieuwd, maar stuk voor stuk kunnen deze deelnemers voor het hof in Den haag worden gedaagd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:39 schreef Py het volgende:
[..]
Zie het maar, zoals je zelf al zei, als oorlogsretoriek. Er is bij oorlog altijd een humanitair probleem, zeker hoe hard Israel nu op Gaza inbeukt. Dat wordt extra scherp neergezet door hier de term holocaust te gebruiken.
Het feit dat de wat meer westers georienteerde Arabische landen deze Summit boycotten, dat Hamas er namens de Palestijnen zit (en niet de P.A.) en oproept tot verbinding en vrede, en het taalgebruik ('holocaust'), maakt het voor mij erg interessant wat de uitkomst van deze Summit wordt en welk gewicht deze Summit heeft op het internationale toneel.
Ahmadinejad gemistquote:
Omdat ze dingen zeggen die wij westerlingen niet vinden kunnen? Zo van: jullie mogen met elkaar overleggen als je maar zegt wat wij willen horen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:57 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat snap ik maar dat is toch niet serieus te nemen?Wat doen die afgevaardigden daar? Linea recta uit welke bespreking dan ook (omtrent dit conflict) flikkeren als ze dat soort dingen roepen.
Dat geldt voor meer leiders.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:06 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd, maar stuk voor stuk kunnen deze deelnemers voor het hof in Den haag worden gedaagd.
Iran behoort niet tot de Arabische landenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef Py het volgende:
[..]
Omdat ze dingen zeggen die wij westerlingen niet vinden kunnen? Zo van: jullie mogen met elkaar overleggen als je maar zegt wat wij willen horen?
Laat die Arabische landen zelf een gezamenlijke mening vormen, uit alle radicalere en gematigdere meningen die je op de Summit zult horen. De soep wordt heus niet zo heet gegeten als de Syriërs of Iraniërs hem opdienen.
En laten we daarna weer met zn allen verder praten.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef Py het volgende:
Omdat ze dingen zeggen die wij westerlingen niet vinden kunnen? Zo van: jullie mogen met elkaar overleggen als je maar zegt wat wij willen horen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |