abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:02:02 #226
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65099596
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 04:27 schreef cultheld het volgende:

[..]

In de jaren '70 waren er ook jankende Palestijnen, maar de gatekeepers en cameravlooien vonden ze meestal niet nieuwswaardig.
Tot dat ze vliegtuigen begonnen te kapen en natuurlijk Munchen 1972.

Btw, over die hulpgoederen. Ten eerste meer dan 900 gram voedsel een "paar happen couscous" noemen is natuurlijk volstrekt belachelijk. Dit is 2x een avondmaal voor een volwassene. Plus, ik heb meerdere keren gezinnen gezien die uitgebreid zaten te eten. Als er echt zo'n enorme voedselnood was werd het wel meer uitgebuit in de media. Dat er een tekort is aan medische voorraden kan ik mij dan wel voorstellen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:06:12 #227
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65099753
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 05:21 schreef rja het volgende:

Israël heeft volgens mij zo´n 5000 soldaten in Gaza, volgens de berichten zijn er 15000 Hamas strijders,
voor die paar flut raketten heb je niet veel mensen voor nodig per dag, de rest verstopt zich ?
Ze doen weinig met hun overwicht in mensen !
Het probleem van dit soort oorlogsvoering: die lui gaan gewoon naar huis . Bivakmuts af, AK onder het bed en lekker verder leven. De VS heeft dezelfde problemen in Irak, vandaar ook die massa invallen in huizen en het arresteren van alle strijdbare mannen; het is onwijs moeilijk te achterhalen wie nu wel een strijder is en wie niet.
Zou mij eerlijk gezegd ook niet verbazen dat steeds minder van dit soort mannen zin hebben om hun gezin te verlaten en te gaan knokken aangezien de kans dat je omzeep wordt geholpen nu wel iets groter is dan normaal. Misschien ook één van de redenen voor het aanbieden van het staak-het-vuren.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:13:41 #228
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65100023
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:06 schreef Bolter het volgende:

[..]

Het probleem van dit soort oorlogsvoering: die lui gaan gewoon naar huis . Bivakmuts af, AK onder het bed en lekker verder leven. De VS heeft dezelfde problemen in Irak, vandaar ook die massa invallen in huizen en het arresteren van alle strijdbare mannen; het is onwijs moeilijk te achterhalen wie nu wel een strijder is en wie niet.
Zou mij eerlijk gezegd ook niet verbazen dat steeds minder van dit soort mannen zin hebben om hun gezin te verlaten en te gaan knokken aangezien de kans dat je omzeep wordt geholpen nu wel iets groter is dan normaal. Misschien ook één van de redenen voor het aanbieden van het staak-het-vuren.
Of de AK-47 aan de kapstok
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_65100368
  • 11:18 Senior defense official Amos Gilad arrives in Cairo for talks on Gaza truce (Haaretz)
  • 11:01 Three rockets strike Eshkol structure minutes after workers leave building (Ch. 10)
  • 10:59 3 rockets fired from Gaza strike open fields in western Negev; no damage (Army Radio)
  • 10:36 NRP chair: Cease-fire without release of Gilad Shalit would be immoral (Israel Radio)
  • 10:32 Report: Israel says won`t exit Gaza until Hamas agrees to long-term truce (Haaretz)
  • 10:18 Palestinian officials: Gaza teen, 14, killed by IAF attack on southern Gaza (Haaretz)
  • 10:12 Sources: Israel pushing for changes to Hamas conditions for Gaza truce (Reuters)
  • 10:11 IDF holding humanitarian truce in Gaza between 10 A.M. and 2 P.M. (Haaretz)
  • 09:26 Tel Aviv - Jerusalem train service canceled Friday morning for track work (Haaretz)
  • 09:02 9 Negev towns want elections delayed to allow repairs to rocket-hit areas (Haaretz)
  • 09:00 Hamas says waiting for Israeli response on proposal for one-year truce (Israel Radio)
  • 08:28 IAF strikes 40 Hamas targets in the Gaza Strip overnight (AP)
  • 07:37 Surveyors estimate war damage in Gaza Strip at $1.4 billion (AP)
  • 07:29 Livni heads to Washington to sign deal over supervision of Gaza smuggling (Haaretz)
  • 06:46 CIA chief: Al-Qaida leaders no longer feel safe along Afghan-Pakistan border (Reuters)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 10:38:09 #230
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_65100887
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef Bolter het volgende:

[..]

Als er echt zo'n enorme voedselnood was werd het wel meer uitgebuit in de media.
    Ja ik denk ook dat het allemaal leugenaars zijn bij de UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties. Het zullen stiekem wel anti-semieten zijn denk je niet?

[verwachte reactie: grote verontwaardiging]
    pi_65101722
    Wel Mijn felicitaties aan IDF en Isreal algemeen
    De islamietjes in gaza willen nu al een heel jaar een staakt het vuren
    Ik zou nog effe een paar dagen doorgaan met tunnels dichtgoooien etc etc

Sleep je er zo 2 - 3 mischien zelfs 5 jaar staakt het vuren uit
    Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 11:11:15 #232
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_65102002
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 10:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja ik denk ook dat het allemaal leugenaars zijn bij de UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties. Het zullen stiekem wel anti-semieten zijn denk je niet?

[verwachte reactie: grote verontwaardiging]
    Ik kan eigenlijk erg weinig vinden over (extreme) voedsel tekorten?..

De hulpgoederen die er volgens Israël naar binnen gaan staan hier in een overzicht.
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_65102317
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Laat lekker joh, hij creëert zijn eigen waarheid en verwijt dat juist anderen.
    pi_65102621
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 06:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Lul dan niet zo dom!
    Beetje een grote broek aantrekken en vervolgens niets waar kunnen maken.
    ten eerste heb ik er idd geen zin in, zoeken naar een speld in een hooiberg, en ten tweede al helemaal niet als de search niet werkt, ik ga nou toch echt niet je hele postgeschiedenis door spitten, vooral omdat die opmerking als ik het goed herinner niet stond in een van die verkiezingstopics en wat Iran nou weer had gedaan, maar of in een van die moslim-bash topics of in een van die topics over het lesje 'democratie, sharia en zo' van Donner

maar uit je reactie begrijp ik dat het dus niet ondemocratisch is als de zittende partijen andere partijen de deelname aan de komende verkiezingen verbieden .. zolang je maar aannemelijk kan maken dat die uitgesloten partijen een gevaar zijn voor het bestaande bestel ?
    pleased to meet you
    pi_65102717
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 01:02 schreef moussie het volgende:

[..]

reken je even mee ?

Laten we het bij ronde cijfers houden, rekent wat makkelijker, laten we zeggen dat van deze vrachtwagens 1100 vol gezeten hebben met voedsel, 25 ton elk, bij elkaar dus 27.500 ton of te wel 27.500.000 kg ..
    Cast Lead is nu 20 dagen oud, dat is dus 27.500.000/20=1.375.000 kg per dag.
    Bij 1.500.000 bewoners betekent dat 0.917 gram voedsel per dag, all in, dat zijn een paar sneetjes brood en een paar happen couscous en dat was het
    Dat moet natuurlijk kilogram wezen.
    Bijna een kilo per dag, wat voor een boterhammen eet jij

Mijn avondeten is 500 gram, straks eet ik 4 sneetjes brood, en die zij echt geen 400 gram hoor.
    + dat het geld voor iedere bewoner van Gaza, dus van zuigelingen, kinderen, volwassenen en bejaarden.
    Het eet gedrag is heel verschillend, die eten allemaal niet de zelfde hoeveelheden.

Er is veel leed in de Gaza, maar overdrijven is ook een vak.
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 11:34:36 #236
    116015 SicSicSics
    pi_65102866
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:28 schreef moussie het volgende:
    maar uit je reactie begrijp ik dat het dus niet ondemocratisch is als de zittende partijen andere partijen de deelname aan de komende verkiezingen verbieden .. zolang je maar aannemelijk kan maken dat die uitgesloten partijen een gevaar zijn voor het bestaande bestel ?
    Ligt eraan wat de beweegredenen zijn.

Ik kan me nog herinneren dat het Vlaams blok laatst is verboden wegens het overtreden van een aantal wetten. Lijkt me prima goed te praten, toch?

Natuurlijk moet je terughoudend zijn met zo'n verbod, maar het lijkt me zeker niet in alle gevallen onwenselijk.
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 11:55:32 #237
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65103694
    12:37 Turkish PM Erdogan: Israel should be barred from UN because of Gaza offensive (AP)
    Dasvidanja
    pi_65103814
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:55 schreef Verluste het volgende:
    12:37 Turkish PM Erdogan: Israel should be barred from UN because of Gaza offensive (AP)
    Turkey should be kicked out for not recognising EU countries
    pi_65104038
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De hulpgoederen die er volgens Israël naar binnen gaan staan hier in een overzicht.
    als je even terug scrolled naar mijn rekensom .. en bij die was ik dan uitgegaan van 1100 vrachtwagens met 27.500 ton alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..

als je dan bedenkt dat een gedeelte van mijn rekensommetje helemaal geen voedsel is, dat er daar dus ook medische hulpmiddelen en medicijnen, dekens etc bijzitten ..

maw, het lijkt een hoop, maar je hebt het wel over 1,5 miljoen mensen

en tja, iemand zei eerder dat die gezinnen had zien eten .. moet ik nou aan hand van dit plaatje concluderen dat de hongerwinter nooit bestaan heeft .. ik zie toch echt een vol bord ?
    pleased to meet you
    pi_65104192
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ligt eraan wat de beweegredenen zijn.

Ik kan me nog herinneren dat het Vlaams blok laatst is verboden wegens het overtreden van een aantal wetten. Lijkt me prima goed te praten, toch?

Natuurlijk moet je terughoudend zijn met zo'n verbod, maar het lijkt me zeker niet in alle gevallen onwenselijk.
    hehe, maar het gaat dus niet om het verbieden van partijen, het gaat erom dat je een 'tegenstander' bij voorbaat het politieke platvorm ontneemt door hem van de verkiezingen uit te sluiten ..
    pleased to meet you
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:11:16 #241
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_65104252
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef moussie het volgende:

en tja, iemand zei eerder dat die gezinnen had zien eten .. moet ik nou aan hand van dit plaatje concluderen dat de hongerwinter nooit bestaan heeft .. ik zie toch echt een vol bord ?
    [ afbeelding ]
    Mwah, als je flinke diners op tafel weet te zetten en de (super)markten staan redelijk vol met goederen...
    Maar goed, als je berichten ziet dat er trucks vol goederen rechtstreeks naar de Hamas ministeries worden gedirigeerd kan ik ook weinig medelijden hebben.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:12:30 #242
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65104287
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:11 schreef Bolter het volgende:

[..]

Mwah, als je flinke diners op tafel weet te zetten en de (super)markten staan redelijk vol met goederen...
    Maar goed, als je berichten ziet dat er trucks vol goederen rechtstreeks naar de Hamas ministeries worden gedirigeerd kan ik ook weinig medelijden hebben.
    Lees zijn posts nog maar even door. Cijfers liegen niet.
    Dasvidanja
    pi_65104290
    quote:
    n alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..

als je dan bedenkt dat een gedeelte van mijn rekensommetje helemaal geen voedsel is, dat er daar dus ook medische hulpmiddelen en medicijnen, dekens etc bijzitten ..

Als Israel noch effe doorzet voor zonsondergang kunnen ze ervoor zorgen dat er plenty voedsel en kleding en medicijnen zijn voor de in de GAZA verblijvende palestijnen
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:16:28 #244
    116015 SicSicSics
    pi_65104421
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:09 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe, maar het gaat dus niet om het verbieden van partijen, het gaat erom dat je een 'tegenstander' bij voorbaat het politieke platvorm ontneemt door hem van de verkiezingen uit te sluiten ..
    Als je dat doet op basis van bestaande wet en regelgeving zie ik het probleem niet.
    quote:

[..]

als je even terug scrolled naar mijn rekensom .. en bij die was ik dan uitgegaan van 1100 vrachtwagens met 27.500 ton alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..

maw, het lijkt een hoop, maar je hebt het wel over 1,5 miljoen mensen

[ afbeelding ]
    Ik had het gezien, maar (no offense) zo'n berekening zegt natuurlijk helemaal niets. Er zijn al meerdere users geweest die redenen hebben aangedragen waarom zo'n berekening in feite waardeloos is en ik ben het met hen eens.

Dit kan je niet zo stellen.

NorthernStar had het ook over UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties die de noodklok zouden luiden, maar daar kan ik niets over terugvinden. Althans niet recentelijk.
    Fine, fuck you then!
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:23:01 #245
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_65104661
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:12 schreef Verluste het volgende:

[..]

Lees zijn posts nog maar even door. Cijfers liegen niet.
    Iemand die bepaald dat 900g voedsel per dag weinig is en als daar commentaar op wordt geleverd terug gaat krabbelen en met plaatjes gaan reageren.. Nee bedankt.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:27:10 #246
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65104820
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:23 schreef Bolter het volgende:

[..]

Iemand die bepaald dat 900g voedsel per dag weinig is en als daar commentaar op wordt geleverd terug gaat krabbelen en met plaatjes gaan reageren.. Nee bedankt.
    Het gaat niet om 900g voedsel als je even nadenkt, en dan nog moet het gedistribueerd worden. Tevens gaat het hier méér over 1 dag.
    Dasvidanja
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:32:24 #247
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_65104990
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:27 schreef Verluste het volgende:

[..]

Het gaat niet om 900g voedsel als je even nadenkt, en dan nog moet het gedistribueerd worden. Tevens gaat het hier méér over 1 dag.
    Er werd eerst wel geclaimed dat het om 900 gram ging, daar heb ik dus ook op gereageerd, dat er uiteindelijk weer vanaf wordt gestapt is niet mijn issue. Zoals ik eerder al heb gezegd, ik mis in de media duidelijk de berichten waarin voedseltekorten worden uitgelicht. Denk niet dat er mensen omkomen van de honger op dit moment. Maar goed, deze discussie is al wat te ver doorgevoerd.

Zijn er al weer wat nieuwe berichten over de strijd? Vind ik namelijk stuk interessanter.
    pi_65105339
    Israël schiet Palestijns ziekenhuis in brand

15 uren geleden Gaza; Peace n' FreedomGAZA-STAD - Israël heeft ook vrijdagochtend zijn beschietingen van de Gazastrook voortgezet. In de wijk Tel al-Hawa van Gaza-stad vloog het Al-

Personeel en patiënten vluchten uit het ziekenhuis

Gewonde patiënten probeerden uit hun bed te komen, terwijl buiten een ijzig koude nacht op hen wachtte, aldus een fotograaf van het Franse persbureau AFP ter plaatse. Het personeel bracht op wieltjes drie baby's in incubators en drie mensen aan intensivecareapparatuur naar buiten.

De straten rond het ziekenhuis zijn door vlammen verlicht. Grote groepen vertwijfelde burgers met huilende kinderen zijn op de vlucht voor de oprukkende Israëlische troepen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_brand__.html?p=14,2

De duivelse barbaren schieten nu ook een hele ziekenhuis in brand
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:48:36 #249
    116015 SicSicSics
    pi_65105504
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:27 schreef Verluste het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad niet om 900 gram voedsel, want de berekening rammelt aan alle kanten.

@Meki:
    Dit is een herhaling van het nieuws van gister en was al gepost door iemand.
    Fine, fuck you then!
    pi_65105531
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 12:43 schreef Meki het volgende:
    Israël schiet Palestijns ziekenhuis in brand

15 uren geleden Gaza; Peace n' FreedomGAZA-STAD - Israël heeft ook vrijdagochtend zijn beschietingen van de Gazastrook voortgezet. In de wijk Tel al-Hawa van Gaza-stad vloog het Al-

De brand is overgeslagen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 16-01-2009 13:36:31 (rest was onnodig - kappen met dat getroll!) ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')