Tot dat ze vliegtuigen begonnen te kapen en natuurlijk Munchen 1972.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
In de jaren '70 waren er ook jankende Palestijnen, maar de gatekeepers en cameravlooien vonden ze meestal niet nieuwswaardig.
Het probleem van dit soort oorlogsvoering: die lui gaan gewoon naar huisquote:Op vrijdag 16 januari 2009 05:21 schreef rja het volgende:
Israël heeft volgens mij zo´n 5000 soldaten in Gaza, volgens de berichten zijn er 15000 Hamas strijders,
voor die paar flut raketten heb je niet veel mensen voor nodig per dag, de rest verstopt zich ?
Ze doen weinig met hun overwicht in mensen !
Of de AK-47 aan de kapstokquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:06 schreef Bolter het volgende:
[..]
Het probleem van dit soort oorlogsvoering: die lui gaan gewoon naar huis. Bivakmuts af, AK onder het bed en lekker verder leven. De VS heeft dezelfde problemen in Irak, vandaar ook die massa invallen in huizen en het arresteren van alle strijdbare mannen; het is onwijs moeilijk te achterhalen wie nu wel een strijder is en wie niet.
Zou mij eerlijk gezegd ook niet verbazen dat steeds minder van dit soort mannen zin hebben om hun gezin te verlaten en te gaan knokken aangezien de kans dat je omzeep wordt geholpen nu wel iets groter is dan normaal. Misschien ook één van de redenen voor het aanbieden van het staak-het-vuren.
Ja ik denk ook dat het allemaal leugenaars zijn bij de UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties. Het zullen stiekem wel anti-semieten zijn denk je niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef Bolter het volgende:
[..]
Als er echt zo'n enorme voedselnood was werd het wel meer uitgebuit in de media.
Ik kan eigenlijk erg weinig vinden over (extreme) voedsel tekorten?..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja ik denk ook dat het allemaal leugenaars zijn bij de UN, het Rode Kruis en andere hulporganisaties. Het zullen stiekem wel anti-semieten zijn denk je niet?
[verwachte reactie: grote verontwaardiging]
Laat lekker joh, hij creëert zijn eigen waarheid en verwijt dat juist anderen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk erg weinig vinden over (extreme) voedsel tekorten?..
ten eerste heb ik er idd geen zin in, zoeken naar een speld in een hooiberg, en ten tweede al helemaal niet als de search niet werkt, ik ga nou toch echt niet je hele postgeschiedenis door spitten, vooral omdat die opmerking als ik het goed herinner niet stond in een van die verkiezingstopics en wat Iran nou weer had gedaan, maar of in een van die moslim-bash topics of in een van die topics over het lesje 'democratie, sharia en zo' van Donnerquote:Op vrijdag 16 januari 2009 06:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Lul dan niet zo dom!
Beetje een grote broek aantrekken en vervolgens niets waar kunnen maken.
Dat moet natuurlijk kilogram wezen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:02 schreef moussie het volgende:
[..]
reken je even mee ?
Laten we het bij ronde cijfers houden, rekent wat makkelijker, laten we zeggen dat van deze vrachtwagens 1100 vol gezeten hebben met voedsel, 25 ton elk, bij elkaar dus 27.500 ton of te wel 27.500.000 kg ..
Cast Lead is nu 20 dagen oud, dat is dus 27.500.000/20=1.375.000 kg per dag.
Bij 1.500.000 bewoners betekent dat 0.917 gram voedsel per dag, all in, dat zijn een paar sneetjes brood en een paar happen couscous en dat was het
Ligt eraan wat de beweegredenen zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:28 schreef moussie het volgende:
maar uit je reactie begrijp ik dat het dus niet ondemocratisch is als de zittende partijen andere partijen de deelname aan de komende verkiezingen verbieden .. zolang je maar aannemelijk kan maken dat die uitgesloten partijen een gevaar zijn voor het bestaande bestel ?
Turkey should be kicked out for not recognising EU countriesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:55 schreef Verluste het volgende:
12:37 Turkish PM Erdogan: Israel should be barred from UN because of Gaza offensive (AP)
als je even terug scrolled naar mijn rekensom .. en bij die was ik dan uitgegaan van 1100 vrachtwagens met 27.500 ton alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk erg weinig vinden over (extreme) voedsel tekorten?..
De hulpgoederen die er volgens Israël naar binnen gaan staan hier in een overzicht.
hehe, maar het gaat dus niet om het verbieden van partijen, het gaat erom dat je een 'tegenstander' bij voorbaat het politieke platvorm ontneemt door hem van de verkiezingen uit te sluiten ..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de beweegredenen zijn.
Ik kan me nog herinneren dat het Vlaams blok laatst is verboden wegens het overtreden van een aantal wetten. Lijkt me prima goed te praten, toch?
Natuurlijk moet je terughoudend zijn met zo'n verbod, maar het lijkt me zeker niet in alle gevallen onwenselijk.
Mwah, als je flinke diners op tafel weet te zetten en de (super)markten staan redelijk vol met goederen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef moussie het volgende:
en tja, iemand zei eerder dat die gezinnen had zien eten .. moet ik nou aan hand van dit plaatje concluderen dat de hongerwinter nooit bestaan heeft .. ik zie toch echt een vol bord ?
[ afbeelding ]
Lees zijn posts nog maar even door. Cijfers liegen niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:11 schreef Bolter het volgende:
[..]
Mwah, als je flinke diners op tafel weet te zetten en de (super)markten staan redelijk vol met goederen...
Maar goed, als je berichten ziet dat er trucks vol goederen rechtstreeks naar de Hamas ministeries worden gedirigeerd kan ik ook weinig medelijden hebben.
Als Israel noch effe doorzet voor zonsondergang kunnen ze ervoor zorgen dat er plenty voedsel en kleding en medicijnen zijn voor de in de GAZA verblijvende palestijnenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef moussie het volgende:
n alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..
als je dan bedenkt dat een gedeelte van mijn rekensommetje helemaal geen voedsel is, dat er daar dus ook medische hulpmiddelen en medicijnen, dekens etc bijzitten ..
Als je dat doet op basis van bestaande wet en regelgeving zie ik het probleem niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:09 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, maar het gaat dus niet om het verbieden van partijen, het gaat erom dat je een 'tegenstander' bij voorbaat het politieke platvorm ontneemt door hem van de verkiezingen uit te sluiten ..
Ik had het gezien, maar (no offense) zo'n berekening zegt natuurlijk helemaal niets. Er zijn al meerdere users geweest die redenen hebben aangedragen waarom zo'n berekening in feite waardeloos is en ik ben het met hen eens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef moussie het volgende:
[..]
als je even terug scrolled naar mijn rekensom .. en bij die was ik dan uitgegaan van 1100 vrachtwagens met 27.500 ton alleen maar voedsel .. daar kwam ik al op nog geen kilo voedsel p/p/d in die 20 dagen ..
als je dan bedenkt dat een gedeelte van mijn rekensommetje helemaal geen voedsel is, dat er daar dus ook medische hulpmiddelen en medicijnen, dekens etc bijzitten ..
maw, het lijkt een hoop, maar je hebt het wel over 1,5 miljoen mensen
en tja, iemand zei eerder dat die gezinnen had zien eten .. moet ik nou aan hand van dit plaatje concluderen dat de hongerwinter nooit bestaan heeft .. ik zie toch echt een vol bord ?
[ afbeelding ]
Iemand die bepaald dat 900g voedsel per dag weinig is en als daar commentaar op wordt geleverd terug gaat krabbelen en met plaatjes gaan reageren.. Nee bedankt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:12 schreef Verluste het volgende:
[..]
Lees zijn posts nog maar even door. Cijfers liegen niet.
Het gaat niet om 900g voedsel als je even nadenkt, en dan nog moet het gedistribueerd worden. Tevens gaat het hier méér over 1 dag.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:23 schreef Bolter het volgende:
[..]
Iemand die bepaald dat 900g voedsel per dag weinig is en als daar commentaar op wordt geleverd terug gaat krabbelen en met plaatjes gaan reageren.. Nee bedankt.
Er werd eerst wel geclaimed dat het om 900 gram ging, daar heb ik dus ook op gereageerd, dat er uiteindelijk weer vanaf wordt gestapt is niet mijn issue. Zoals ik eerder al heb gezegd, ik mis in de media duidelijk de berichten waarin voedseltekorten worden uitgelicht. Denk niet dat er mensen omkomen van de honger op dit moment. Maar goed, deze discussie is al wat te ver doorgevoerd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:27 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het gaat niet om 900g voedsel als je even nadenkt, en dan nog moet het gedistribueerd worden. Tevens gaat het hier méér over 1 dag.
Het gaat inderdaad niet om 900 gram voedsel, want de berekening rammelt aan alle kanten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:27 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het gaat niet om 900g voedsel als je even nadenkt, en dan nog moet het gedistribueerd worden. Tevens gaat het hier méér over 1 dag.
De brand is overgeslagen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:43 schreef Meki het volgende:
Israël schiet Palestijns ziekenhuis in brand
15 uren geleden Gaza; Peace n' FreedomGAZA-STAD - Israël heeft ook vrijdagochtend zijn beschietingen van de Gazastrook voortgezet. In de wijk Tel al-Hawa van Gaza-stad vloog het Al-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |