Sally | maandag 17 november 2008 @ 21:16 | |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '08 seizoen: voor zover ik ze nog kon vinden in MyAt 2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix 2008 Petronas Malaysian Grand Prix 2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix [F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008 [F1] Turkije topic 2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1 [F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood! [F1] British Grand Prix @ Silverstone [F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008 [F1] De grote prijs van Hongarije 2008 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe 2008 Formula 1 ING Belgian Grand Prix FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2008 [F1]Singtel Singapore Grand Prix [F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway #1 [F1] Grand Prix of China @ Shanghai [F1] De seizoensfinale 2008 @ Brazilië, Sao Paulo F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule 1 Race Report - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport Onze boyz: - Albers - Doornbos - Van der Garde Official F1 Sites: - Formula1 - FIA - Live Timing Teams: - McLaren - Ferrari - BMW Sauber - Renault - Toyota - Scuderia Toro Rosso - RedBull Racing - Williams - Honda - Force India Sporting Regulations [PDF] 2007 sporting regulations - F1 [PDF] 2008 sporting regulations - F1 [PDF]2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiele site Testschema ![]() ![]() ![]() Mclaren 1. Lewis Hamilton - WDC 2008 2. Heikki Kovalainen Ferrari - WCC 2008 3. Felipe Massa 4. Kimi Räikkönen BMW Sauber 5. Robert Kubica 6. Nick Heidfeld Renault 7. Fernando Alonso 8. Nelson Piquet jr. Toyota 9. Jarno Trulli 10. Timo Glock Scuderia Toro Rosso 11. Sébastien Bourdais (te bevestigen) 12. NNB Kanshebbers: Rubens Barrichello, Bruno Senna, Takuma Sato Red Bull Racing 14. Sebastian Vettel 15. Mark Webber Williams 16. Nico Rosberg 17. Kazuki Nakajima Honda 18. Rubens Barrichello (nog te bevestigen) 19. Jenson Button (zo goed als zeker) Eventuele kanshebbers: Bruno Senna, Luca di Grassi Force India 20. Giancarlo Fisichella 21. Adrian Sutil Coureurs nog niet bevestigd, eventuele kanshebbers zijn de testcoureurs van Mclaren Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic De kalender voor 2009 met 17 races quote: ![]() Fok!Sport F1manager De OP is hier te vinden Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 17 nov 2008 @19:08 - Aparte GP-topics bijvoegd - Testkalender aangepast naar nieuwere data - Teams en Coureurs bijgewerkt voor 2009-seizoen, plus kanshebbers en link naar Silly Season-topic - Oudere nieuwstopics toegevoegd Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @21:15 - Typefouten eruit gehaald, namen juist gespeld Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 17 nov 2008 @21:22 - Naam veranderd. Overbodige witregel verwijderd. Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @ - Naam Nelsinho laten staan (onder protest ![]() - Rest van wikitekst eromheen aangepast. [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 17-11-2008 21:56:27 ] | ||
Sally | maandag 17 november 2008 @ 21:18 | |
Laatste posts (maar goed dat ik net de wiki bijgewerkt had en een nieuwe geopend heb ![]() quote: quote: | ||
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 21:18 | |
even een tvp | ||
ElmarO | maandag 17 november 2008 @ 21:20 | |
Even een repost. ![]() Wat HQ's van vandaag. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3e is bij mij zwart, maar als je er op klikt zou je als het goed is de foto wel kunnen zien. @Sally, je kan van Nelshon Piquet jr. wel Nelshino Piquet maken. Komt dacht ik op hetzelfde neer en staat wat beter naar mijn idee. En onder Force India zit er één overbodige witregel. | ||
Sally | maandag 17 november 2008 @ 21:24 | |
quote:Ik ga even kijken. Maar hij heet toch echt Nelson Piquet jr. hoor ![]() ![]() | ||
Schunckelstar | maandag 17 november 2008 @ 21:24 | |
die laatste foto is echt prachtig ![]() | ||
ElmarO | maandag 17 november 2008 @ 21:29 | |
quote:Zou ook kunnen hoor. ![]() ![]() | ||
Sally | maandag 17 november 2008 @ 21:30 | |
Yo Elmar, als je wat tegen me zegt over m'n OP, dan ga ik ervan uit dat ik het zelf mag veranderen hoor ![]() ![]() ![]() Heb de witregels tussen teams en coureurs en de kanshebbers weggehaald, nu hoort het iets meer bij elkaar. En had het een reden dat bij FI de 'kanshebbers' cursief staan (stonden dus nu)? | ||
ElmarO | maandag 17 november 2008 @ 21:35 | |
quote:Geen idee. Dat had Sinister gedaan. Heb daar verder niet zo opgelet. Was toen drukker bezig om de nummers voor de coureurs weer goed te zetten. Heb ook even het plaatje met de testdata veranderd. Is nu wat van betere kwaliteit. En heb je al tijd gehad voor mijn PNG's? ![]() | ||
Sally | maandag 17 november 2008 @ 21:35 | |
quote:En nu krijg ik mijn wijzigingen niet opgeslagen... | ||
ElmarO | maandag 17 november 2008 @ 21:39 | |
Nog 3. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() quote:Ik was even bezig. | ||
sasquatsch | maandag 17 november 2008 @ 21:39 | |
De Force India rijders zijn al wel bevestigd, alleen was het door de deal met McLaren-Mercedes onduidelijk of er toch nog een McLaren coureur (Di Resta) zou gaan rijden. Maar het lijkt er niet op. McLaren geeft namelijk alleen advies en Mallya wil dat alleen opvolgen als het ook zin heeft (lees: als de auto's competitief zijn). | ||
Sally | maandag 17 november 2008 @ 21:42 | |
quote:Gvd, nu iedereen ermee klaar dan? ![]() ![]() ![]() ![]() Edit: idd een beter plaatje voor de tests ![]() Over de png's: nee, ik ben echt zo druk geweest de afgelopen week ![]() | ||
Trystar | maandag 17 november 2008 @ 22:05 | |
TVP ![]() | ||
Googolplexian | maandag 17 november 2008 @ 22:11 | |
tvp | ||
Tarabass | maandag 17 november 2008 @ 22:20 | |
tvp | ||
Sinister-D- | maandag 17 november 2008 @ 22:28 | |
Tis ook nooit goed he ![]() ![]() | ||
engine | maandag 17 november 2008 @ 22:29 | |
tvp! | ||
bodylotion | maandag 17 november 2008 @ 22:59 | |
geen idee wat voor ding dat is op de sidepod van Ferrari ![]() | ||
nils7 | maandag 17 november 2008 @ 23:27 | |
quote:Inderdaad... en Senna in de Honda F1 ![]() | ||
vosss | dinsdag 18 november 2008 @ 00:10 | |
@sanger: welk ding bedoel je dan? ![]() Ik zie alleen de spiegel, maar ik neem aan dat je die niet bedoeld?! Doe eens painten ![]() | ||
Slein83 | dinsdag 18 november 2008 @ 00:16 | |
quote:Ferrari mysterie opgelost ![]() Ferrari kwam de baan op en een extra opening op de sidepods. Hoogstwaarschijnlijk is dat die opening er zit om het KERS systeem extra te koelen aangezien de batterij zich achter de coureur bevind. | ||
Sally | dinsdag 18 november 2008 @ 00:32 | |
quote:Kijk es beter, vosssje ![]() ![]() ![]() http://www.imagebam.com/image/17dd1a18593544 | ||
vosss | dinsdag 18 november 2008 @ 00:40 | |
gheghe, ik zat voor de kijker thuis rechts te kijken en dacht al WTF, daar is toch niks te zien ![]() ![]() | ||
Sally | dinsdag 18 november 2008 @ 00:47 | |
quote: ![]() ![]() Dus als ze op tv roepen: "Oh mèn! Daar gaat het linkervoorwiel van Kovalainen!", dan zeg je ook: "Hè? Ik zie niks aan die kant?" ![]() ![]() | ||
dapluiz | dinsdag 18 november 2008 @ 07:47 | |
Terugvind nieuwtje :p | ||
vosss | dinsdag 18 november 2008 @ 07:48 | |
quote:Nee normaal niet, maar ik was moe en stond op het punt om naar bed te gaan zegmaar ![]() | ||
TJDoornbos | dinsdag 18 november 2008 @ 08:06 | |
Senna ![]() | ||
Googolplexian | dinsdag 18 november 2008 @ 08:46 | |
![]() Afgezien van de lelijke auto's en het feit dat Canada niet meer op de kalender staat wordt het best een heftig jaar! - Senna - Drie wereldkampioenen op de baan - Drie serieuze uitdagers op de baan (Kubica, Massa en Vettel) - Slicks - Verstelbare voorvleugels - KERS En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de belachelijke livery die grappen-team Honda weer neer gaan zetten ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 18-11-2008 09:32:57 ] | ||
Giem | dinsdag 18 november 2008 @ 09:06 | |
STR had ook al die rare bobbel er op zitten toch? | ||
Ared | dinsdag 18 november 2008 @ 10:39 | |
en Guido die een Renault heeft stukgemaakt... tsk tsk, zo moet je dus niet beginnen ![]() | ||
Googolplexian | dinsdag 18 november 2008 @ 11:17 | |
![]() | ||
Googolplexian | dinsdag 18 november 2008 @ 11:31 | |
![]() Leuk detail : De KERS Warning sticker en de dikke handschoenen ![]() Gek gat ook over de S van Petronas* | ||
Googolplexian | dinsdag 18 november 2008 @ 11:34 | |
quote: | ||
nils7 | dinsdag 18 november 2008 @ 12:14 | |
quote:Aan alle spy-freaks: kom er maar in! ![]() | ||
Aresdreams | dinsdag 18 november 2008 @ 12:28 | |
quote:http://f1.gpupdate.net/nl(...)ngen-door-medailles/ Enge gedachten... waarom iet saanpassen dat al meer dan 50 jaar gebruikt word in de F1? | ||
Ared | dinsdag 18 november 2008 @ 13:52 | |
lijkt me een ontzettend dom plan, waarbij geluk/pech veel belangrijker wordt dan het hele jaar goed presteren. Wat is er in hemelsnaam moeilijk aan een puntensysteem? Iedere voetbalcompetitie ter wereld werkt met puntensysteem, dat is op zich toch al bewijs dat het bevatbaar is voor de overgrote meerderheid van sportliefhebbers? En volgens mij is de gemiddelde F1 kijker toch niet dommer dan een gemiddelde voetbalfan (al heb ik soms m'n twijfels in individuele gevallen...) Volgens Bernie werken bijna alle sporten met een medaille-systeem. Kan iemand mij er één noemen? We hebben net de spannendste finale aller tijden gehad en 2007 komt zeker ook in de top 5, dus waarom zou je het in hemelsnaam willen veranderen? | ||
ShaoliN | dinsdag 18 november 2008 @ 13:58 | |
Ouwe seniele gek. Laten we hopen dat dit hem niet gaat worden. ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 18 november 2008 @ 14:24 | |
quote:In die 58 jaar is het al meerdere keren veranderd, maar altijd is de essentie van punten behouden gebleven. Alleen Hebben we nu geen regel meer nodig waarbij de motor drie races mee moet gaan. Een race is genoeg (mits je die wint). 6 races moet genoeg zijn voor de overwinning, zoals we de afgelopen seizoenen hebben gezien. Iemand die dan 18 keer tweede wordt krijgt wel meer punten maar kan geen kampioen worden. Betrouwbaarheid telt dan niet meer. Alleen winnen telt nog. | ||
Aresdreams | dinsdag 18 november 2008 @ 14:38 | |
quote:ik doelde er ook meer op dat de essentie van punten behalen al zo lang in de f1 gebruikt wordt, dat het systeem van punten toekennen veranderd is in de loop der jaren wist ik al ![]() Volgens mij is er zo snel niet een sport te bedenken die in competitie verband zonder punten systeem werkt... dat je op het einde een medaile krijgt, of als je 1e, 2e of 3e wordt een medaile krijgt, dat is in prencipe nu ook al in de F1. En inderdaad, je hoeft maar een auto te bouwen die net vaak genoeg aan de finish kan komen met een aardige snelheid om kampioen te worden, ongeacht wat de concurent doet. Lijkt me een erg slecht idee. | ||
Ared | dinsdag 18 november 2008 @ 15:01 | |
overigens ben ik even aan het kijken wat het gevolg zou zijn voor het kampioenschap van de afgelopen jaren, en zie dat 2008 uiteraard anders af was gelopen, maar verder zijn de verschillen niet schokkend. 2003 is nog wel heftig, Kimi miste het WK op twee punten, maar op medailles zou hij slechts 5e zijn geworden, achter JPM, Barrichello en Ralf die respectievelijk 9, 26 en 33 punten minder hadden! In de jaren 90 en 80 was er een flink ander puntensysteem, misschien dat daar grote verschillen gaan optreden, maar zo ver ben ik nog niet. | ||
Tarabass | dinsdag 18 november 2008 @ 15:35 | |
Ze moeten weer punten geven voor de snelste ronden. Verder vind ik het idee van medailles echt absurd. Die ecclestone mag van mij wel onder een trein komen wat mij betreft. Alles gaat hem om het geld, maar onder het motto dat de kijker/fan het mooier wil/spannender wil. Ondertussen zijn het juist de fans die tegen zijn plannen zijn, keer op keer. Als het echt voor de fan zou zijn had hij Canada erin gelaten, en zouden die stomme nachtraces waarvan de eerste echt nergens op sloeg er ook niet zijn.. | ||
Googolplexian | dinsdag 18 november 2008 @ 15:45 | |
Mjah ... Drie kampioenen in 3 verschillende teams in 3 jaar en de laatste race afgelopen 2 jaar was de beslisser ... ik vind het huidige systeem wel ok zo maar anderen denken daar anders over ![]() F1 needs new points system - Montezemolo - 05/11/2008 Montezemolo hits out at points system - 17/05/2007 Formula One will continue with the revised points system introduced in 2003 despite Ferrari criticisms that it is unfair - 02/03/2004 edit: wat Tarabas zegt : gewoon punten gaan geven voor fastest lap (en imo ook voor pole) ![]() | ||
Trystar | dinsdag 18 november 2008 @ 16:16 | |
quote: | ||
Tarabass | dinsdag 18 november 2008 @ 16:18 | |
quote:Dat ik dit nog mee mag maken. Jij en ik zijn het eens ![]() Maar inderdaad, die punten moeten weer uitgedeeld worden. Dan heeft de coureur weer invloed. Nu hangt het veel te veel van de team-performance af, waarvoor we de constructeurspunten al hebben. Daarbij snap ik de onderbouwing van Ecclestone niet. Het zou te moeilijk zijn voor de kijker/fan, alsof we mongolen zijn die enkel goud, zilver en brons kunnen begrijpen. Die vent lijkt wel een politicus, die denken ook te kunnen denken voor het volk maar staan daarvoor veel te ver van de realiteit. En dat werkt alleen maar averechts, en lijkt het altijd maar om de centjes te draaien. Ik wil coureurs zijn die elke ronde een doel hebben, vechten voor wat ze waard zijn en daarvoor niet tactisch en door teamorders aangestuurde beslissingen nemen maar racen zoals racen bedoeld is.. | ||
bodylotion | dinsdag 18 november 2008 @ 16:51 | |
quote:op de olympische spelen ![]() -- het lijkt mij er juist saaier op worden. Dan heb je niet meer de mensen als Kubica die zonder te winnen toch nog even aan de leiding van het WK gaan. Punt voor pole vind ik wat overbodig. Het voordeel van een pole-position is opzich al aanzienelijk Een punt uitkeren voor de snelste ronde is wel een goed idee. Stel je voor hoe zo'n slotfase als 2007/2008 dan zou verlopen ![]() | ||
rubbereend | dinsdag 18 november 2008 @ 17:09 | |
quote:inderdaad, snelste ronde. Eventueel 1 punt voor de pole. Zeker met de snelste ronde valt er nog wat te scoren in het einde van de race. verder is het idee van Ecclestone ![]() | ||
Trystar | dinsdag 18 november 2008 @ 18:11 | |
Uitslag tweede testdag Barcelona:
| ||
ElmarO | dinsdag 18 november 2008 @ 18:34 | |
quote:Inderdaad. Zoals Tarabass al zei, we zijn geen klapdebielen die niet kunnen rekenen. ![]() | ||
Atreidez | dinsdag 18 november 2008 @ 19:11 | |
Hoe zit dat straks bij races met uitgevallen auto's.. Moeten die eerst geaard worden alvorens ze weggesleept kunnen worden? ![]() | ||
HPoi | dinsdag 18 november 2008 @ 19:33 | |
![]() | ||
vosss | dinsdag 18 november 2008 @ 19:46 | |
Volgens mij heeft die cameraman net een natte scheet gelaten ![]() | ||
vosss | dinsdag 18 november 2008 @ 19:47 | |
Dát, of er zat bloed bij ![]() | ||
_Administr8or_ | dinsdag 18 november 2008 @ 21:07 | |
De auto's worden er niet mooier op...![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Tarabass | dinsdag 18 november 2008 @ 21:12 | |
Die voorvleugel gaat volgens mij voor veel voorzichtigheid zorgen. Een kleine touche kan een ramp betekenen, tegen elkaar of tegen de muur. Ik begrijp niet hoe je er bij komt de vleugel buiten de wielen te laten steken. Ik vermoed dat Ecclestone hierachter zit.. ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 18 november 2008 @ 21:24 | |
Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sinister -D- op 18 nov 2008 @21.23 -Lucas di Grassi ipv Luca | ||
ElmarO | dinsdag 18 november 2008 @ 21:26 | |
quote: ![]() quote: | ||
bodylotion | dinsdag 18 november 2008 @ 21:28 | |
hopelijk verdwijnen die sneeuwschuivers na de wintertest ![]() | ||
Leatherface | dinsdag 18 november 2008 @ 22:30 | |
Ik vind de proefballonetjes van Ecclestone bij tijd en wijlen best vermakelijk, maar dat medaillesysteem zie ik niet zitten. Het F1-kampioenschap is sinds mensenheugnis een regelmatigheidscriterium. Houd het dan ook zo. | ||
Llotyhy | woensdag 19 november 2008 @ 00:48 | |
Ben ik echt de enige die die nieuwe auto extreem cool vindt? ![]() Zo mooi strak, ziet er super uit. Al die rare vleugeltjes en flapjes enzo heb ik nu wel gezien. Niet zo mooi als de begin-jaren-90 auto's, ok... maar een flinke stap in de goede richting ten opzichte van de afgelopen jaren naar mijn idee. ![]() Maar goed, ik zal vast de enige zijn... ![]() | ||
rubbereend | woensdag 19 november 2008 @ 02:03 | |
die vleugels kunnen echt niet op de nieuwe bolides ![]() ![]() | ||
Aresdreams | woensdag 19 november 2008 @ 07:19 | |
quote:als ze nou nog ietsbreder zouden worden en wat hoekiger... zou ik ze ook nog mooi kunnen gaan vinden (alleen de achter vleugel mag wel ietsjes breeder ![]() | ||
TJDoornbos | woensdag 19 november 2008 @ 07:19 | |
die bobbels ![]() Die vleugels ![]() | ||
bodylotion | woensdag 19 november 2008 @ 15:41 | |
leuke vergelijking:![]() | ||
UnoclaM | woensdag 19 november 2008 @ 15:56 | |
quote:de sponsoren zullen wel blij zijn met die grotere voorvleugels | ||
nils7 | woensdag 19 november 2008 @ 16:10 | |
wat vreemd dat de neus ook breder is ![]() | ||
Ared | woensdag 19 november 2008 @ 16:51 | |
quote:ja, maar dat zijn enkele wedstrijden of een knock-out toernooi. In de F1 geven we ook per race bokalen weg. Ik bedoel is er één sport die aan het eind van een seizoen degene met de meeste gouden medailles de kampioen noemt? Niet toch? Nou ben ik geen sportjunk, maar van voetbal, tennis, autosport, motorsport, football, baseball, basketball, hockey en volleybal weet ik vrij zeker dat het om punten gaat en niet om overwinningen. Daar heb je de meeste wereldsporten wel mee te pakken... van atletiek en wielrennen zijn er volgens mij wel ranglijsten, maar ik weet eigenlijk niet of die per seizoen gaan of dat resultaten van meerdere jaren meetellen voor de ranking. Maar de wereldkampioenen worden na een enkele wedstrijd aangewezen, niet aan de hand van hoeveel medailles je in een jaar gepakt hebt, dat weet ik wel. | ||
Slein83 | woensdag 19 november 2008 @ 17:05 | |
quote:Zal vrees ik moeten voor de balans en stevigheid | ||
ElmarO | woensdag 19 november 2008 @ 18:44 | |
Tijden van vandaag.
| ||
nils7 | woensdag 19 november 2008 @ 18:45 | |
gewoon Bourdais houden en Senna erin ![]() | ||
Atreidez | donderdag 20 november 2008 @ 00:19 | |
Na het geklaag van Bourdais in de media over dat het een geldkwestie schijnt te zijn ben ik bang dat het Sato en Senna wordt. Van mij mag Bourdais gewoon blijven rijden, er zit echt wel talent in.. maar het gehuil maakt m niet echt populairder. | ||
Sally | donderdag 20 november 2008 @ 00:52 | |
quote:Maar daar komt het uiteindelijk toch op neer? Zeker bij 'de armere' teams. Wie geld meebrengt, heeft een streepje voor. | ||
vosss | donderdag 20 november 2008 @ 07:52 | |
Waarom heeft Bourdais McDonalds niet mee overgenomen vanuit de CCWS? ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 20 november 2008 @ 11:09 | |
quote:Omdat McDonald's niet Bourdais, maar het team Newman-Haas-Lannigan sponsorde. En dat nu nog steeds doet met Justin Wilson als coureur. Het was geen persoonlijke sponsor, helaas. En ik verwacht eerder Buemi dan Senna bij STR (de Red Bull connectie ![]() | ||
Ared | donderdag 20 november 2008 @ 11:45 | |
Maar vergeet niet dat Berger wel Senna's persoonlijke mentor is. Die connectie is er ook. Als het klopt dat de geldkraan van Red Bull bij STR dicht gaat, kan ik me voorstellen dat sponsors eerder geïnteresseerd zijn in de naam Senna dan Sato, Buemi, Bourdais of iets dergelijks. Dat weet Berger ook... | ||
Googolplexian | donderdag 20 november 2008 @ 12:11 | |
quote:Omdat Red Bull geen McDonalds op z'n auto's wil hebben en McDonalds hoogstwaarschijnlijk verbonden is met CocaCola ![]() | ||
engine | donderdag 20 november 2008 @ 12:28 | |
quote:leuk omschreven ![]() ![]() | ||
bodylotion | donderdag 20 november 2008 @ 12:45 | |
snap het niet zo goed van die voorvleugels. achtervleugels oke - maar wat was het probleem van de 2008 voorvleugels? | ||
Atreidez | donderdag 20 november 2008 @ 19:10 | |
quote:Met Brawn aan t roer vertrouw ik er wel op dat t ook volgend jaar gewoon Button/Barrichello is ![]() | ||
Alleskids | donderdag 20 november 2008 @ 19:23 | |
Ecclestone had achteraf gezien toch heel graag de Canadese GP willen houden. Hij vind het helemaal niet onredelijk om een wurgcontract voor de neus te leggen en een pistool tegen het hoofd te zetten. Andere landen hebben ook getekend, dus waarom zou Canada niet dood willen bloeden voor een GP ? Ja, heel gek he ![]() | ||
Googolplexian | donderdag 20 november 2008 @ 19:34 | |
quote: | ||
Googolplexian | donderdag 20 november 2008 @ 19:39 | |
gek ... als je dus de nazi uithangt in een sexkelder is je kans het grootst om je huwelijk te behouden ![]() Dennis vrouwloos en Bernie nu dus ook: quote: quote:klik titels om meer te lezen. [ Bericht 25% gewijzigd door Googolplexian op 20-11-2008 19:45:07 ] | ||
Peterselieman | donderdag 20 november 2008 @ 19:39 | |
Tjsa Mosley komt overal mee weg ![]() | ||
Alleskids | donderdag 20 november 2008 @ 19:40 | |
Het KERS systeem van Ferrari lijkt me aerodynamisch niet echt efficient, het lijkt wel of de hele accu gewoon op de side pod is geplakt, in plaats van ergens midden in de body. | ||
HPoi | donderdag 20 november 2008 @ 19:44 | |
quote:Jamaar het is ook nog het chassis van 2008. ![]() ![]() | ||
rubbereend | donderdag 20 november 2008 @ 20:08 | |
Ecclestone zal een flink gevecht hebben, stond niet de hele toko op de naam van zijn vrouw? | ||
Googolplexian | donderdag 20 november 2008 @ 20:20 | |
quote: quote:Ze kan in ieder geval niet zomaar op straat gezet worden ![]() | ||
Tarabass | donderdag 20 november 2008 @ 21:07 | |
quote:Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennen ![]() | ||
sanger | donderdag 20 november 2008 @ 21:10 | |
quote:En Red Bull tegenwoordig ook nog eens zelf cola fabriceert ![]() | ||
sanger | donderdag 20 november 2008 @ 21:13 | |
quote:Ik vind de BMW en Williams ook erg cool. Alleen de voorvleugel is gewoon te breed. Als ze de uitsparing aan neuszijde weg zouden laten, en de vleugel dus smaller zouden makken zou ik ![]() Overigens doet de BMW neus me een beetje denken aan de walrusnus van de Williams enkele jaren geleden. Zo bred en hoog. | ||
bodylotion | vrijdag 21 november 2008 @ 00:08 | |
quote:die was cool ![]() ![]() | ||
Ared | vrijdag 21 november 2008 @ 10:37 | |
quote:Volgens mij was de voorvleugel zo hoog vanwege eerdere pogingen om aerodynamische grip in te perken. Het is de achtervleugel die de lucht achter de auto verstoort, vandaar dat die hoger en smaller wordt. De voorvleugel moet juist zo min mogelijk verstorend werken, zodat de rest van de auto (sidepods, undertray, achtervleugel e.d.) ook gebruik kan maken van zo gunstig stromende lucht als mogelijk. | ||
Atreidez | vrijdag 21 november 2008 @ 10:48 | |
quote:Simpel gezegd, minder aero (smallere achtervleugel, geen rare vleugeltjes, meer druk op de voorkant door die verhouding) en meer grip (slicks) zou laat remmen en hogere snelheden in bochten bevorderen, daardoor kan je dus dichter achter de ander volgen en uiteindelijk makkelijker een slipstream pakken. In theorie dan he ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 21 november 2008 @ 11:23 | |
quote:Laat remmen wel maar om sneller door bochten te kunnen gaan heb je echt een dikke achterspoiler voor nodig (downforce > traction). De achterspoiler is nu kleiner en hoger (en de diffusers zijn veel kleiner) om inhalen te bevorderen en om het verlies aan grip te compenseren zijn de slicks terug. Het één heft het ander op (na genoeg testen althans) dus het resultaat zou moeten zijn: nagenoeg dezelfde snelheden / rondetijden maar meer inhaal-acties op de baan. quote:bold : Het oog en de sponsoren willen ook wat ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Googolplexian op 21-11-2008 12:02:24 ] | ||
Ared | vrijdag 21 november 2008 @ 12:01 | |
dezelfde rondetijden, maar dan wel met meer snelheid in langzame bochten waar mechanische grip belangrijker is, en langzamer door snelle bochten, waar aerodynamische grip belangrijker is. Al kan ik me voorstellen dat teams meer vleugel gaan zetten om te compenseren, en de toegenomen drag met meer vermogen uit de motor willen compenseren. Als ik het goed begrijp is de freeze ongedaan gemaakt, al weet volgens mij niemand hoe het nou precies zit. Briatore denkt in ieder geval van wel: quote: | ||
Atreidez | vrijdag 21 november 2008 @ 12:02 | |
Bij langzame tot halfsnelle bochten heeft het effect van slicks echt wel meer voordeel dan de vleugels van vroeger hoor ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 21 november 2008 @ 12:04 | |
quote:Laten we het zo zeggen : Eau Rouge wordt weer een mannen-bocht ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 21 november 2008 @ 12:52 | |
provisional 2009 calendar* * onder voorbehoud, feel free to correct! | ||
Ared | vrijdag 21 november 2008 @ 13:09 | |
en weer een kansloos idee... F1 zit in zo'n periode als toen de LPF in de regering zat, iedere week weer een nieuwe kansloze proefballon waarvan je van een kilometer afstand kan zien dat de praktische bezwaren onoverkomelijk zijn:quote:bron: Autosport Hoe tegelijk gaat iedereen de baan op? Opstellen op de startgrid? Dan heeft de achterste voordeel omdat z'n beginsnelheid over de lijn hoger is? Dus achter de safety car? Hoe dan ook is gedurende de sessie de voorste alweer enige tijd met een nieuwe ronde bezig terwijl we wachten op de laatste om te bepalen wie er uit moet. Zou best kunnen dat de langzaamste iemand is die halverwege rijdt (door een foutje bijv.) en dat die dan in de ronde dat hij naar binnen moet iemand anders ophoudt die door mag. Laat toch met rust, het huidge kwali systeem is niet slecht, drie keer per uur een paar minuten goed spannend. Er is respectievelijk aandacht voor achterhoede, middenveld en top en de snelste start niet automatisch voor een langzamere deelnemer, wat tijdens de race wat extra spanning oplevert. Beste systeem in jaren, als je het mij vraagt, eventueel punt voor de pole erbij en klaar. | ||
bodylotion | vrijdag 21 november 2008 @ 14:31 | |
quote:En Bernie wil de sport eenvoudiger maken ![]() het huidige qualy systeem vind ik wel prima eigenlijk. Het tempo blijft er goed in, evenals de spanning. Over die voorvleugels; Destijds werden de hoge neuzen ingevoerd om de luchtstroom onder de wagen te bevorderen. Zodat ook de diffuser beter z'n werk kon doen (?) En begrijp ik nou goed dat de wagens met de nieuwe voorvleugels meer downforce aan de voorkant krijgen dan de afgelopen jaren? | ||
Sinister-D- | vrijdag 21 november 2008 @ 14:53 | |
quote:Als ze Q3 nu ook eens met een lege tank zouden rijden zou het eerlijker zijn/realistischer beeld geven van wie nu eigenlijk de snelste is ![]() quote:Volgens mij was dat om de bochtensnelheid iets lager te laten zijn...... [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 21-11-2008 18:55:34 ] | ||
kepler | vrijdag 21 november 2008 @ 15:21 | |
quote:zolang ze die van Malaysie maar laten staan vind ik alles goed ![]() | ||
Atreidez | vrijdag 21 november 2008 @ 15:49 | |
quote:Yep. En das niet moeilijk om te zien, ze zijn bijna 2 keer zo groot! ![]() | ||
bodylotion | vrijdag 21 november 2008 @ 16:09 | |
quote:ja klopt. maar er zitten nu de helft minder flaps op ![]() | ||
Ared | vrijdag 21 november 2008 @ 16:59 | |
komt nog bij dat zowel de voor- als de achterbanden evenveel even brede groeven hadden, maar dat de voorbanden smaller zijn. Procentueel gezien krijgt de voorkant er met slicks dus meer contactoppervlak/grip bij dan de achterkant. Al met al krijgt de voorkant relatief gezien veel meer grip, en komt er aan de achterkant van de auto alleen maar meer gewicht bij (KERS). Zal voor de teams heel moeilijk worden om een goede balans te vinden. | ||
vosss | vrijdag 21 november 2008 @ 17:54 | |
En voor Massa heel moeilijk worden om de auto niet om te gooien bij het uitkomen van elke bocht ![]() | ||
nagel72 | vrijdag 21 november 2008 @ 18:25 | |
quote: ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 21 november 2008 @ 18:34 | |
quote:Yup, want ik ben van plan om daar misschien ook heen te gaan. ![]() | ||
kepler | vrijdag 21 november 2008 @ 23:22 | |
quote:tof, ook komend seizoen? ![]() ![]() Weet jij welke tribunes goed zijn? Is er iemand hier die naar de GP van Maleisie is geweest of kent iemand die daarheen is geweest? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 22 november 2008 @ 10:48 | |
Ik vind de kwalificatie zoals ie nu is prima, behalve 1 ding. Geef die auto's van de snelste 10 ook gewoon vrij tot zondag. Of laat ze in ieder geval zoveel benzine erin gooien na de kwali als ze willen. Dan gaan we pas echt kwalificatie gevechten zien. Nu is het altijd zo van "leuk, maar hij kan ook gewoon licht zijn". Ze willen het toch weer terug leggen in de handen van de coureurs? Nou dan kunnen ze in ieder geval nooit meer het excuus 'ja maar ik had veel benzine aan boord in de kwali' gebruiken en moeten ze het zelf doen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 22 november 2008 @ 10:57 | |
quote:en bijkomend quote:Bron: GPupdate en racefreaks [ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 22-11-2008 11:03:02 ] | ||
vosss | zaterdag 22 november 2008 @ 10:59 | |
Ik blijf er bij. Gewoon 1 uur de pitstraat open en in dat uur moet je maar zien dat je het doet. Dat vond ik echt tof. Zeker met Senna destijds. Dan stond ie al op pole, niemand kon hem meer terugzetten naar P2 en dan een paar minuten voor het eind reed hij toch weer de baan op om dan nog eventjes een volle seconde van zijn eigen tijd af te rijden. Die gast was echt van een andere planeet ![]() | ||
kepler | zaterdag 22 november 2008 @ 11:18 | |
quote: ![]() Gelukkig nu en niet midden in het seizoen... Het blijft vervelend natuurlijk, hopelijk hoeft tie niet te lang te revalideren | ||
ElmarO | zaterdag 22 november 2008 @ 14:09 | |
quote:Komend seizoen inderdaad. ![]() ![]() quote: ![]() Hopen dat hij snel kan herstellen en in Australië weer aan de start kan staan. | ||
Trystar | zaterdag 22 november 2008 @ 15:47 | |
quote: | ||
sanger | zaterdag 22 november 2008 @ 21:18 | |
Anders een ongeplande come back van DC ![]() | ||
kepler | zaterdag 22 november 2008 @ 23:09 | |
quote:ja dat heb ik ook begrepen. Ik ga het nog eens uitzoeken ![]() | ||
HPoi | zondag 23 november 2008 @ 14:17 | |
Oh, misschien kunnen ze dan even Doornbos optrommelen. ![]() | ||
LeXX | zondag 23 november 2008 @ 22:51 | |
quote: | ||
Sally | zondag 23 november 2008 @ 22:57 | |
quote: ![]() Wel leuk voor 'm ![]() | ||
4-elements | maandag 24 november 2008 @ 22:28 | |
quote:Benieuwd of hij volgend jaar weer in Amerika rijdt. Hij vedient het wel eigenlijk. Vindt het nog steeds vreemd dat de beste rookie het jaar daarop niet meer rijdt. De fusie heeft daar natuurlijk invloed op gehad, maar dan nog... | ||
Peterselieman | dinsdag 25 november 2008 @ 00:07 | |
Hij zei dat hij met de perspresentatie van de A1GP heel ver was met een team in de IndyCars in de VS, maar helaas nog niets van gehoord ... | ||
sasquatsch | dinsdag 25 november 2008 @ 11:30 | |
quote:Ik denk dat de kredietcrisis daar ook een rol in speelt. Al diverse gerenommeerde teams hebben aangegeven moeite te hebben met het vinden van sponsoren. O.a. KV Racing, NHL Racing en Rahal-Letterman hebben aangegeven waarschijnlijk met maar 1 wagen aan de start te komen in het nieuwe seizoen. Ik vermoedt dat Doornbos in gesprek was met het team van HVM (waarvoor hij ook ChampCar reed onder de naam Minardi) over een tweede auto, maar nu het wat slechter gaat met de economie is het de vraag of er genoeg sponsoren voor te vinden zijn. | ||
Trystar | dinsdag 25 november 2008 @ 11:34 | |
quote: ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 25 november 2008 @ 11:41 | |
Hij uit zware kritiek op Ferrari ja en er zal wel een kern van waarheid in zitten, maar de vuile was zo duidelijk buiten hangen is niet erg netjes. Hij is nog in de race om een stoeltje bij Honda, maar dat kan hij na deze uitspraken denk ik wel op zijn buik schrijven, omdat Ross Brawn daar nu werkzaam is. Dan blijft Toro Rosso nog over als enige mogelijkheid, maar ik denk ook niet dat hij daar aan de bak komt. Barrichello haalt uit naar Ferrari | ||
Atreidez | dinsdag 25 november 2008 @ 11:59 | |
En jij weet wat Brawn zijn mening is over de dingen die bij Ferrari zijn voorgevallen? ![]() Voor de a.s. BBC kijkers quote:Ik ga Steve Rider wel missen, maar het ziet eruit als een leuk team ![]() | ||
Googolplexian | dinsdag 25 november 2008 @ 12:02 | |
quote:Formule 1 lijkt ook wel de enige sport waar dit soort uitspraken taboe zijn ![]() Ferrari heeft altijd al gezegd dat : "Two Ferrari drivers will start the season with equal status and both drivers will have the opportunity to have a go at the title." Als Rubiñho meer punten had gehad dan Schumi dan had Schumi over de radio te horen gekregen dat hij aan z'n contract moest denken. There is no spoon > De was is al schoon. | ||
Peterselieman | dinsdag 25 november 2008 @ 12:14 | |
quote:Nee, maar hij werkte wel mee aan die praktijken als grote strateeg. Het is in mijn ogen niet verstandig dat Barrichello juist nu de uitspraken doet als hij nog in de race is om een stoeltje bij een team. Volgens mij had hij er even mee moeten wachten, maar aan de andere kant kan hij dan van verbitterdheid beschuldigd worden omdat hij geen stoeltje voor het volgende heeft weten te bemachtigen. En ja het is een bevestiging van een publiekelijk geheim. | ||
Atreidez | dinsdag 25 november 2008 @ 12:40 | |
quote:Het was de strategie om Rubens voor Michael te krijgen op de baan ![]() | ||
nils7 | dinsdag 25 november 2008 @ 14:23 | |
quote:En jij gelooft dat Michael vanaf race 1 geen voorkeursbehandeling kreeg? | ||
sasquatsch | dinsdag 25 november 2008 @ 16:33 | |
quote:De beruchte race was al vroeg in het seizoen (6de race) en Schumacher stond al een straatlengte voor in het kampioenschap. Ja Schumacher had de nummer 1 status, maar dit sloeg gewoon nergens op. Nu met Massa en Raikkonen was het niet zo dat Raikkonen of Massa de ander al zo vroeg in het seizoen voor moest laten gaan. Dat deed Raikkonen pas toen hij geen kans meer maakte op de titel. Schumacher moest en zou winnen. Het kampioenschap stond op dat moment totaal niet op het spel en zou in de rest van het seizoen ook niet op het spel staan. En wat die gelijkheid bij Ferrari betreft. Die was er in ieder geval niet in de tijd van Schumacher, Prost en Lauda. | ||
Klopkoek | dinsdag 25 november 2008 @ 16:48 | |
Michael Schumacher ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 25 november 2008 @ 20:35 | |
quote:Bron | ||
_Administr8or_ | dinsdag 25 november 2008 @ 20:40 | |
quote:Schumacher ![]() ![]() Die actie in Oostenrijk was absoluut niet netjes, maar het is erg triest van Barichello om nu zijn gal te spuwen. Hij had destijds zijn bek open moeten doen, maar daar had hij de ballen niet voor. Beetje jammer om nu achteraf maar een beetje te gaan schoppen. ![]() | ||
Aresdreams | dinsdag 25 november 2008 @ 20:43 | |
quote:dat was onverwacht... ben benieuwd of berger nog wel aanblijft bij STR | ||
Xaobotnik | dinsdag 25 november 2008 @ 23:39 | |
tvp | ||
sasquatsch | woensdag 26 november 2008 @ 10:11 | |
quote:Een van de redenen zou kunnen zijn dat Berger zelf een deel van de kosten moest dragen. En omdat hij geen sponsoren kon vinden zou hij zijn privé kapitaal moeten gebruiken en had daar geen zin in. Vandaar dat hij zijn deel verkocht aan Red Bull. En nee, Berger blijft niet aan. quote: [ Bericht 21% gewijzigd door sasquatsch op 26-11-2008 11:22:33 ] | ||
Sally | woensdag 26 november 2008 @ 11:22 | |
Toyota onthult TF109 op 15 januariquote: | ||
bodylotion | woensdag 26 november 2008 @ 14:12 | |
quote:Ik snap de reden niet waarom teams vanaf 2010 hun eigen chassis moeten bouwen. De FIA wilt toch juist de kosten drukken ![]() | ||
nils7 | woensdag 26 november 2008 @ 14:47 | |
quote:bron heb zelf ff de belangrijkste dingen gehighlight | ||
Aresdreams | woensdag 26 november 2008 @ 14:52 | |
als ze dat door gaan voeren, ga ik afhaken ben ik bang... | ||
Googolplexian | woensdag 26 november 2008 @ 14:58 | |
En als een coureur er dan alles aan gaat doen om voor z'n voorligger te komen krijgt hij keihard een straf van de stewards. Ik denk dat Bernie de FIA eens goed onder de loep moet nemen voordat hij de sport nog verder vergalt. | ||
Sally | woensdag 26 november 2008 @ 15:28 | |
Ik las het net op F1 RaceReport... Belachelijk. Die Bernie heeft het ook overal voor het zeggen, naar kritiek wordt niet geluisterd in dezen. ![]() Ben er nu een artikel voor FOK!sport van aan het maken . . . . . idioot ![]() | ||
Tarabass | woensdag 26 november 2008 @ 15:31 | |
Maar wat al de ene één gouwe medaille heeft, en een ander 3 bronzen? Wie wint er dan? Want het kan dan niet zo zijn dat iemand die nog nooit een race heeft gewonnen kampioen wordt :S | ||
Googolplexian | woensdag 26 november 2008 @ 15:34 | |
quote:Iemand de bijv. 12 x Zilver heeft (maar geen goud) verliest van iemand die door geluk 1 x Goud heeft en verder achteraan rijdt. | ||
sasquatsch | woensdag 26 november 2008 @ 16:02 | |
quote: Waarvan er twee door de FIA aan hem zijn geschonken, die Hamilton anders gewonnen zou hebben. Hamilton probeert tenminste nog in te halen en te gaan voor de overwinning (waar soms het op een tweede plaats blijven beter zou zijn geweest). Alleen zou hij van zo'n systeem dit jaar de dupe zijn geworden omdat hij bestraft wordt voor het proberen in te halen. Iets zegt mij dat dit tegenstrijdig is met de uitspraken van Ecclestone. | ||
Atreidez | woensdag 26 november 2008 @ 16:43 | |
Wat een mafketels.. ![]() | ||
bodylotion | woensdag 26 november 2008 @ 17:08 | |
haha het was spannender dan ooit, en dan gaat ie het veranderen ![]() geef de nummer 1 dan 4 punten meer dan de nummer 2 ofzo ... | ||
Fir3fly | woensdag 26 november 2008 @ 17:16 | |
quote:Puh-lease. | ||
kepler | woensdag 26 november 2008 @ 18:15 | |
quote:dat is het belachelijke aan de hele regel... Krijg je wanhoops-acties om 1 keer te winnen, ipv normale inhaalacties. Het voordeel van winst is nu veel te groot geworden. Zoals hier al gezegd moeten ze desnoods de winnaar 12 punten geven en de nr 2 8 punten. Dit is echt 3 keer niks ![]() | ||
CloseToTheEdge | woensdag 26 november 2008 @ 18:57 | |
quote:Hij bedoelt 1, want die 2e zou ik niet weten. | ||
ElmarO | woensdag 26 november 2008 @ 19:09 | |
quote:Ach, de FIA is wat mij betreft sowieso niet serieus te nemen qua kostenbesparing. Als ze zoveel op hadden met kostenbesparing hadden ze bijvoorbeeld veel eerder kunnen kiezen voor een V10 met een restrictor. In plaats daarvan komen ze met een verplichte V8-motor, wat de teams/fabrikanten weer op kosten jaagt. Idem met KERS. Ze laten nu ieder team een eigen systeem ontwikkelen. Lijkt mij ook aardig wat geld kosten. Of ze moeten daar in de veronderstelling leven dat er KERS-bomen bestaan waar je die dingen gratis vanaf kan halen. En dat medaillesysteem is te achterlijk voor woorden. Nu zijn er 8 plaatsen om kans te maken op een beloning in de vorm van punten. Met medailles worden dat er maar drie. Dat kan dus betekenen dat er achterin het veld veel minder gebeurd. Maar dat zal wel te moeilijk te bevatten zijn voor Ecclestone. ![]() | ||
Klopkoek | woensdag 26 november 2008 @ 19:12 | |
Een medaillesysteem is op zich wel goed. Ik haat dat berekende rijden, dat maakt de F1 heel saai (het is al saai). Maar het mag wel wat evenwichtiger. Bijvoorbeeld: 1 goud = 2 zilver = 3 brons Zoiets. Het oude puntensysteem (waarbij de winnaar 10 punten kreeg en #2 6 punten) kun je ook doen. | ||
Klopkoek | woensdag 26 november 2008 @ 19:13 | |
En die Ecclestone is gewoon een lul eerste klas. Een corrupt ventje. Gaat ie nu zeggen dat het niet aan de auto's ligt dat er weinig inhaalacties zijn ![]() | ||
ElmarO | woensdag 26 november 2008 @ 19:15 | |
quote:Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner. En heb dit ergens anders vandaag gehaald, maar dit zou de einduitslag van afgelopen seizoen zijn geweest als het briljante medaillesysteem er zou zijn geweest: quote: | ||
Klopkoek | woensdag 26 november 2008 @ 19:24 | |
quote:Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is? Dat is echt overbodig en onnodig. quote:Ja, dat is niet helemaal fair denk ik. Ik zou het zelf toejuichen als de winnaar meer wordt beloond en ook de podiumplekken meer worden beloond dan de rest, maar dan moet je het wel een beetje goed doen. Dat dus een x-aantal bronzen plekken gelijk is aan één gouden plek. De F1 gaat sowieso de verkeerde kant op vind ik. Ferrari die geld krijgt van de FIA, Grand Prix' die in allerlei schimmige boevenstaten worden verreden (vergelijk de kalender van nu eens met die van 10 jaar geleden), uitgavenrestricties (valt toch niet te controleren) en nog een aantal van die zaken. | ||
ElmarO | woensdag 26 november 2008 @ 19:38 | |
quote:Mijn idee is dat het de andere coureurs dan ook nog ergens voor vechten en op deze manier de actie op de baan wordt bevorderd. Al vind ik niet dat je het verder moet uitbreiden dan de top 8. Het moet nog wel iets speciaals blijven. quote:En één van de belangrijkste redenen daarvoor is omdat die circuits wel bereid zijn om de belachlijk hoge bedragen die Bernie wil te betalen. En daar komen dan ook nog eens de reiskosten bij voor de teams, die vrijwel allemaal hun basis in Europa hebben. Alsof het allemaal niets kost, maar daar horen we de FIA dan niet over. ![]() | ||
Fir3fly | woensdag 26 november 2008 @ 19:55 | |
quote:Punten zijn nu zeker wel wat waard, ieder team krijgt prijzengeld uitgereikt aan het einde van het seizoen afhankelijk van welke plaats in het constructeurskampioenschap ze gefinished zijn. | ||
sasquatsch | woensdag 26 november 2008 @ 20:40 | |
quote:2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft. | ||
wimderon | woensdag 26 november 2008 @ 21:00 | |
quote:Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht. | ||
sasquatsch | woensdag 26 november 2008 @ 21:15 | |
quote:Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was. | ||
wimderon | woensdag 26 november 2008 @ 21:29 | |
quote:Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen. | ||
Trystar | woensdag 26 november 2008 @ 21:40 | |
'Fernando Alonso naar Ferrari' | ||
_Administr8or_ | woensdag 26 november 2008 @ 21:45 | |
quote:ik was nooit zo'n fan van Alonso (Zeker niet toen Schumacher nog reed), maar Alonso heeft bewezen dat hij een uitstekende coureur is. Voorheen vond ik de combi Ferrari/Alonso helemaal niks, maar ik moet zeggen dat ik het nu wel zie zitten. ![]() Kimi eruit is sowieso al een pluspunt ![]() | ||
nils7 | woensdag 26 november 2008 @ 21:48 | |
quote:Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is! | ||
ElmarO | woensdag 26 november 2008 @ 21:55 | |
quote:En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen. ![]() quote:Bron | ||
Atreidez | woensdag 26 november 2008 @ 22:09 | |
Provocerende kop met zelfverzonnen nieuws idd, jammer dat Fok! daar in mee gaat op f1 gebied dan ... | ||
sasquatsch | woensdag 26 november 2008 @ 22:31 | |
quote:Waar het mij om gaat is dat door toedoen van de FIA Massa twee overwinningen heeft gekregen die in mijn ogen aan Hamilton toebehoren. Dat Massa met andere regels er ook een meer gewonnen zou hebben doet in dit geval niet ter zake. | ||
kepler | woensdag 26 november 2008 @ 22:53 | |
quote:Behalve dat punten geld waard zijn (televisie rechten enzo geloof ik ![]() ![]() quote:Dat is dan gewoon hetzelfde systeem als nu, alleen dan met plakken ipv punten ![]() | ||
Atreidez | woensdag 26 november 2008 @ 22:55 | |
Tis zoiezo een raar gezicht eigenlijk, een coureur met een medaille om ... ![]() | ||
Sally | donderdag 27 november 2008 @ 00:14 | |
quote:Het begon met Nu.nl... Dat was de eerste in het Nederlands die zei dat Alonso naar Ferrari zou gaan. Een lopend vuurtje. :S Ik heb het echt nagezocht vanmiddag (op m'n werk nota bene ![]() quote:Dat dus. Heb er even een vraag over gesteld aan de FP-eindredactie iig. ![]() ![]() http://www.as.com/motor/a(...)81126dasdaimot_3/Tes quote: | ||
ElmarO | donderdag 27 november 2008 @ 18:23 | |
quote:Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden. ![]() quote: | ||
Sally | donderdag 27 november 2008 @ 18:36 | |
quote:Ik had ook een Babelfish-stuk van iemand, en die had het ook niet over dat Alonso bij Ferrari moest komen ![]() Thnx ![]() Oh, de FP heeft het een beetje aangepast toen ik er wat van gezegd had: quote: [ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 27-11-2008 18:48:14 ] | ||
Tarabass | donderdag 27 november 2008 @ 19:01 | |
De gevechten in het midden is iets wat ik erg zal missen. Want die zullen verdwijnen, ben ik bang ![]() | ||
WEST | donderdag 27 november 2008 @ 19:38 | |
quote:Australie is een uur later Nederlandse tijd. Zit namelijk maar 8 uur tijd verschil in. Let wel op dat weekend de tijd weer verzet wordt. | ||
Sally | donderdag 27 november 2008 @ 22:02 | |
FIA koel tegenover 'medailleplan'quote: Pfieuw, gelukkig... | ||
kepler | donderdag 27 november 2008 @ 22:04 | |
zo terecht ![]() | ||
Sally | donderdag 27 november 2008 @ 22:13 | |
Vanuit milieuoogpunt wel goed, natuurlijk. En je mist de files ![]() Donington alleen met OV bereikbaar quote: | ||
4-elements | donderdag 27 november 2008 @ 22:25 | |
quote:En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn? | ||
Sally | donderdag 27 november 2008 @ 22:35 | |
quote: ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 27-11-2008 23:39:06 ] | ||
kepler | donderdag 27 november 2008 @ 22:37 | |
quote:standaard-motor kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat medaille plan ![]() | ||
4-elements | donderdag 27 november 2008 @ 22:40 | |
quote:Sinterklaas goede ideeen? Nee hoor, nog steeds niks gekregen van die ouwe... ![]() | ||
nils7 | donderdag 27 november 2008 @ 23:59 | |
quote:Liever die medailles dan een standaardmotor. Oke een standaard motor brengt de kosten omlaag maar het is wel F1 he... dat mag best wa kosten.... gewoon een reclame spot iedere twee weken van 3 uur per weekend! | ||
Alleskids | vrijdag 28 november 2008 @ 10:13 | |
De standaard motor zal fabrikanten weg jagen. Ferrari/Mercedes/BMW etc gaan echt niet hun naam zetten op een motor van Ilmor of Suzuki of Daewoo. Het medaille idee is een paddo hallucinatie. Gaat F1 van punten klassement veranderen in een medaille verzamelaars beurs? Kan je achteraf dan ook ruilen: mag ik de bronzen Spanje medaile van jou, dan krijg jij mijn zilveren Monaco medaille. | ||
dapluiz | vrijdag 28 november 2008 @ 10:34 | |
Is er niet ergens eigenlijk een mooi postertje te downloaden met daarop de verschillen tussen de huidige en nieuwe auto ? ![]() | ||
bodylotion | vrijdag 28 november 2008 @ 10:38 | |
naja poster... uit het vorige topic: ![]() | ||
dapluiz | vrijdag 28 november 2008 @ 11:57 | |
Ja die had ik al idd, maar jammer dat ze niet meer van dit soort vergelijkings plaatjes hebben ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 28 november 2008 @ 12:52 | |
Interviewtje met Murray Walker over Hamilton en de toekomst in F1 | ||
Atreidez | vrijdag 28 november 2008 @ 13:43 | |
Toch klopt de voorvleugel op dat plaatje niet. Op de al rijdende auto's zag ie er iig veel breder uit ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 28 november 2008 @ 14:01 | |
quote:ah ... valt wel mee eigenlijk (misleidende titel, zeg ![]() | ||
bodylotion | vrijdag 28 november 2008 @ 15:26 | |
quote:mwoa hij lijkt bij die witte wagen nogal groot denk ik ![]() | ||
Sally | vrijdag 28 november 2008 @ 16:20 | |
quote:Verstappen wil aanpassing puntensysteem donderdag 27 november 2008 17:54 quote: | ||
Fir3fly | vrijdag 28 november 2008 @ 16:24 | |
Die Ferrari ziet er echt niet uit ![]() | ||
vosss | vrijdag 28 november 2008 @ 19:52 | |
Ik vind dat ze ipv de 2009 auto's gewoon weer moeten rijden met die van begin jaren 90 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
bodylotion | vrijdag 28 november 2008 @ 19:58 | |
quote:Met H-pattern handbakken ![]() | ||
vosss | vrijdag 28 november 2008 @ 20:02 | |
![]() Zo heel veel verschilt dat toch niet van de 2009 vind ik. Hoge achtervleugel, geen rare lelijk flaps en een brede voorvleugel en slicks. Ik zal wel een van de weinige zijn, maar van wat ik tot dusver heb gezien van de 2009 specs vind ik ze veel mooier en gaver dan wat de laatste jaren gehad hebben ![]() | ||
vosss | vrijdag 28 november 2008 @ 20:02 | |
Wie raad wie er achter het stuur zit wint ![]() =edit= ![]() 2 jaar later in ook een mooie auto, zelfde coureur | ||
Alleskids | zaterdag 29 november 2008 @ 10:54 | |
David Brabham ? De zoon van de oprichter? Later had hij een mooiere helm: http://www.motorsportphotos.de/00ELMS_D.Brabham.jpg | ||
Googolplexian | zaterdag 29 november 2008 @ 13:37 | |
quote:en de mooiste F1 aller tijden als je het mij vraagt is toch wel deze : ![]() 1983 Brabham-BMW BT52 | ||
sanger | zondag 30 november 2008 @ 15:17 | |
quote:Die voorvleugel zie ik wel wat in eigenlijk ![]() | ||
Kleffe_Dop | zondag 30 november 2008 @ 16:26 | |
Het huidige puntentellingsysteem was leuk toen je één team (ferrari) had die praktisch alles won. Door de nummer 2 in puntenaantal dichter bij de nummer 1 te belonen hield je het kampioenschap op die manier langer 'spannend'. Van het medaille idee ben ik niet kapot, maar ik ben het er wel mee eens dat de nummer 1 beter beloond behoort te worden. Sterker nog, de coureur op de tweede plaats zou er in iedere situatie alles aan gelegen moeten zijn om een ultieme actie te maken voor de eerste plaats in de wedstrijd. De huidige puntentelling werkt het berekenend rijden juist in de hand... | ||
bodylotion | zondag 30 november 2008 @ 17:14 | |
bijvoorbeeld 1: 30 ptn 2: 15 ptn 3: 10 ptn 4: 5 ptn 5; 4 ptn 6: 3 ptn 7: 2 ptn 8: 1 pt en dan de snelste ronde ook 5 punten bijv. | ||
Googolplexian | zondag 30 november 2008 @ 17:48 | |
quote:Snelste ronde 1 punt en pole ook 1 punt ^^ Mag natuurlijk niet zo zijn dat een achterhoede team elke wedstrijd voor de snelste ronde gaat (plus de ronde erop een ploffende motor, bijvoorbeeld) en zo theoretisch vierde in het kampioenschap eindigt. [ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 30-11-2008 19:07:45 ] | ||
HPoi | zondag 30 november 2008 @ 19:07 | |
Gewoon: 1,2,3,4,5,7,11, en 17. (Plaatsen 8 t/m 1) Plaats 3: 2 punten meer dan plaats 4. Plaats 2: 4 punten meer dan plaats 3. Plaats 1: 6 punten meer dan plaats 2. | ||
bodylotion | zondag 30 november 2008 @ 22:38 | |
punt voor pole ben ik niet zo'n voorstander van. vooraan staan is op zich al een hele belangrijke beloning | ||
TJDoornbos | maandag 1 december 2008 @ 07:18 | |
quote:Je ziet nu dat sommige met P4 ook genoegen nemen in het acht nemen van hun strategie hoor.....wellicht prikkelt dat punt om ze toch voor P1 te gaan | ||
Googolplexian | maandag 1 december 2008 @ 08:48 | |
Data van tests ... volg link voor meer info, links. foto's en kaartjes (Google Maps)quote: | ||
Ared | maandag 1 december 2008 @ 13:57 | |
ben erg benieuwd naar de Algarve! SBK zag er redelijk bruut uit ![]() | ||
-Jean- | maandag 1 december 2008 @ 14:07 | |
Barrichello verslaat Schumacher en Massa in rechtstreeks duel Uitgegeven door Casper Bekking 1 december 2008 08:24 - Print artikel Rubens Barrichello heeft het kartingevenement in Florianopolis, Brazilië, gewonnen. De Honda F1-coureur versloeg in de race onder anderen initiatiefnemer Felipe Massa, Michael Schumacher en Jeff Gordon. Renault-testcoureur Lucas di Grassi eindigde als tweede in de International Challenge of the Stars, waarbij de opbrengst naar een goed doel ging. Michael Schumacher nam voor het tweede opeenvolgende jaar deel en eindigde als achtste na een uitvalbeurt in de tweede van de drie races. Felipe Massa won de tweede race van 25 minuten op de Kartodromo dos Ingleses en eindigde als derde in de eindstad. Di Grassi wordt ironisch genoeg veelvuldig genoemd als vervanger van Barrichello bij het team van Honda komend seizoen. "Kunnen we de opnamen snel naar Honda sturen?!", zei Barrichello na afloop tegenover Globo TV. "Iedereen wilde dit evenement winnen, maar we kunnen niet elkaar van de baan drukken aangezien het om een goed doel gaat. Het is een fantastisch evenement!" | ||
Atreidez | maandag 1 december 2008 @ 15:17 | |
Plaatje erbij voor de vorm ![]() ![]() | ||
Dos37 | maandag 1 december 2008 @ 15:21 | |
gewoon punten telling houden zoals ie was | ||
ElmarO | maandag 1 december 2008 @ 19:36 | |
quote: | ||
vosss | maandag 1 december 2008 @ 23:18 | |
Die baan mag er van mij direct vanaf. De ouwe was echt gaaf en die "nieuwe" is echt saai. Vind ik dan ![]() | ||
rubbereend | dinsdag 2 december 2008 @ 00:28 | |
ik ben het helemaal met je eens | ||
Sally | dinsdag 2 december 2008 @ 00:51 | |
quote:Rubinho heeft Schumi verslagen Helaas daar maar alleen de eerste race-uitslag en de startgrid. Iemand die de tweede race en de einduitslag voor me in tabelletje heeft? Zit een beetje te kl*ten in mijn bericht op FOK!sport, namelijk. De bron F1 Fanatic schrijft het dus twee keer anders wat Di Grassi betreft, en ik kan hierboven er ook niet goed uithalen hoe het zit. | ||
Ared | woensdag 3 december 2008 @ 13:50 | |
Pantano voelt zich miskend geniequote:Sorry jongen, kans gehad, boot gemist. Volgend leven beter. Je kunt nog heel wat jaartjes plezier hebben in Le Mans, DTM of WTCC, maar zet de F1 maar uit je hoofd. Nou ja... misschien dat Toyota na Trulli wel weer een onopmerkelijke, middelmatig getalenteerde oudere coureur zoekt, dan heb je eigenlijk nog wel een kans. By the way, ik zie net dat hij al tests gehad heeft bij Benetton (2000), McLaren (2001), BMW Williams (2003) en bijna een heel jaar Jordan in 2004 waar hij 0 punten haalde, tegen Heidfeld 3 en Glock 2 (die hem een aantal races verving). Hoezo "I just want a credible test"? Alleen Ferrari goed genoeg voor je? [ Bericht 6% gewijzigd door Ared op 03-12-2008 14:08:35 ] | ||
Atreidez | woensdag 3 december 2008 @ 15:18 | |
Hij is kampioen GP2, maar daar had ie wel 4 seizoenen voor nodig ![]() | ||
Ared | woensdag 3 december 2008 @ 15:59 | |
4 seizoenen? Je vergeet dat hij ook nog drie seizoenen F3000 (de voorloper van GP2) gedaan heeft. 2001: F3000 (9e in kampioenschap) 2002: F3000 (2e in kampioenschap) 2003: F3000 (3e in kampioenschap) 2004: F1 (24e in kampioenschap) 2005: GP2 (6e in kampioenschap) 2006: GP2 (5e in kampioenschap) 2007: GP2 (3e in kampioenschap) 2008: GP2 (eindelijk kampioen) | ||
Kleffe_Dop | woensdag 3 december 2008 @ 17:05 | |
Hoe duidelijk wil je de stempel 'nét niet' op je voorhoofd hebben staan? ![]() | ||
Googolplexian | woensdag 3 december 2008 @ 18:19 | |
quote: | ||
Sinister-D- | woensdag 3 december 2008 @ 18:31 | |
quote:En dat is ie ook alleen maar geworden omdat er niemand was die zijn ervaring kon ''overklassen'' (als je het zo wilt/mag noemen). Want om nu te zeggen dat ie over talent beschikt ![]() | ||
vosss | woensdag 3 december 2008 @ 19:19 | |
Offtopic: Ik lees net dat Doornbos bij HVM gaat racen ![]() | ||
4-elements | woensdag 3 december 2008 @ 19:44 | |
quote:Bron? | ||
Atreidez | woensdag 3 december 2008 @ 22:39 | |
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/56698?ref=SPT ![]() | ||
4-elements | woensdag 3 december 2008 @ 22:51 | |
quote:Ik bedoel een betrouwbare bron ![]() Maar het is nog allerminst zeker dat Doornbos bij HVM gaat rijden. Ik wacht liever op de officiele bevestiging... | ||
Atreidez | woensdag 3 december 2008 @ 23:55 | |
Ik ben al bezig met voorpret ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 4 december 2008 @ 00:11 | |
Hopelijk meer IRL coverage in Nederland. ![]() | ||
Sally | donderdag 4 december 2008 @ 00:40 | |
quote:Leuk om mijn bericht op FOK!sport te noemen ![]() ![]() Maar ik ben idd benieuwd naar een officielere bron dan een blog. Al heb ik er eerlijk bijgezet dat het een gerucht was, en van een blog ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 04-12-2008 00:46:50 ] | ||
vosss | donderdag 4 december 2008 @ 07:39 | |
quote:Zijn teamgenoot Viso ![]() | ||
Googolplexian | donderdag 4 december 2008 @ 12:53 | |
ehh ... geen F1 maar toch zonde ![]() Audi scraps LMS programme We zullen wel meer teams uit allerlei series zien verdwijnen met de kredietcrisis. | ||
Peterselieman | donderdag 4 december 2008 @ 12:58 | |
Jammergenoeg wel ja. Daarom ben ik ook zo benieuwd wat er vandaag uit de FOTA vergadering komt. | ||
Ared | donderdag 4 december 2008 @ 13:38 | |
quote:helaas, maar waar. bezuiniging volgens Audi: een al ontworpen auto maar in twee races inzetten (Sebring & Le Mans), en een nieuwe auto ontwerpen om in een goedkopere klasse te gaan rijden. Daar hebben vast heel slimme mannen over nagedacht, dus het zal wel kloppen, maar het klinkt als Mosley-logica (we willen de sport goedkoper maken, dus we dwingen jullie om veel geld uit te geven om goedkopere onderdelen te ontwerpen...) Maakt mij niet uit, deze is ook mooi: ![]() edit: van voren is 'ie nog mooier... [ Bericht 5% gewijzigd door Ared op 04-12-2008 13:43:43 ] | ||
Fir3fly | donderdag 4 december 2008 @ 13:39 | |
quote: ![]() Nou ja, in ieder geval doen ze mee aan Le Mans, dat is het belangrijkste. Als ze dat niet deden zou Peugeot ook weleens kunnen stoppen. Ik kijk wel uit naar die R15, die is alvast voor 2010 gemaakt begrijp ik. | ||
Ared | donderdag 4 december 2008 @ 14:00 | |
quote:"It is scheduled to test for the first time later this year, but will not be publicly launched until shortly before its race debut in Sebring 12 Hours in March." (bron) gaat in 2009 dus al races rijden. | ||
Fir3fly | donderdag 4 december 2008 @ 14:09 | |
Ja ok dat had ik door, maar ik bedoel meer omdat in 2010 alle P1 auto's met gesloten daken moeten rijden. | ||
Ared | donderdag 4 december 2008 @ 14:21 | |
ah, op die manier. Ik zou het niet weten. In dat berichtje wat ik net linkte staat dat de R15 ook weer een open auto zal zijn. "Audi claims the new car will have a smaller, lighter and more efficient TDi engine than the R10, and confirmed that it will be another open-topped car." | ||
Fir3fly | donderdag 4 december 2008 @ 14:38 | |
Hmm nou ja. Dan lassen ze er in 2010 gewoon een dak op denk ik ![]() | ||
Alleskids | donderdag 4 december 2008 @ 21:08 | |
http://www.f1today.nl/nie(...)an-de-start-in-2009/ HIONDA STAPT UIT DE FORMULE 1 ![]() | ||
ElmarO | donderdag 4 december 2008 @ 21:12 | |
quote:Die titel brengt het wel erg stellig. Maar er lijkt inderdaad wel iets aan de hand te zijn. quote: | ||
sasquatsch | donderdag 4 december 2008 @ 21:16 | |
quote:Dat betekent dat als er geen kopers worden gevonden er slechts 18 auto's op de grid staan. Volgens mij moeten er volgens de contracten met de circuits minimaal 20 auto's aan de start staan. | ||
ElmarO | donderdag 4 december 2008 @ 21:17 | |
quote:Dacht dat het 16 was, maar dat weet ik ook niet zeker. 20 zou ook heel goed kunnen. ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 4 december 2008 @ 21:38 | |
Zou wel een tegenvaller zijn zeg als dat echt waar is ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 4 december 2008 @ 21:45 | |
Wow.. dat is wel op heel korte termijn. ![]() Heeft moedermerk Honda het zo zwaar te verduren op het moment? | ||
Peterselieman | donderdag 4 december 2008 @ 21:46 | |
Ik hoor net dat het begin maart is dat de alleruiterste deadline voor verkoop is | ||
ElmarO | donderdag 4 december 2008 @ 21:52 | |
quote:Een daling van 32% van de verkopen in de VS. En het team heeft al twee jaar geen hoofdsponsor. Iets wat nu ook niet echt helpt. | ||
ElmarO | donderdag 4 december 2008 @ 21:56 | |
Overigens wat info uit de meest recente column van James Allen: quote: ![]() quote:Bron | ||
Kleffe_Dop | donderdag 4 december 2008 @ 22:16 | |
Die package zonder engine-deal maakt het er niet makkelijker op om de boel snel te verkopen lijkt me. Naast nieuwe sponsors moet de nieuwe eigenaar dan ook nog hals over kop op zoek naar een nieuwe motor en die op één of andere manier succesvol in het Honda chassis zien te hangen. | ||
kepler | donderdag 4 december 2008 @ 23:31 | |
quote:dat is wel extreem laat, zo vlak voor de eerste race ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 4 december 2008 @ 23:42 | |
klopt, maar ja het is een beetje het SA-verhaal dan en vergeet niet dat er al bijna een nieuwe auto is. | ||
Xaobotnik | vrijdag 5 december 2008 @ 05:25 | |
Erg vreemd om het in deze fase te doen. Ik bedoel, zat dit er niet in een eerder stadium aan te komen? Erg jammer. En 18 auto's, dat is wel erg mager... Zonde ook van al het werk dat men voor 2009 heeft gedaan. Ik dacht dat Honda met dat Earth-gedoe iig goed in de centen zat. Dus of het echt puur en alleen over het financiële plaatje gaat, vraag ik me af. Ik bedoel, bezuinigen ze ook op de MotoGP? WTCC? CCWS? Powerboats? SBK (BSBK, AMA, WSBK)? Uiteraard is de F1 het duurst, maar als er zulke drastische maatregelen worden genomen om het geld, zouden de andere takken ook met problemen komen, dunkt me... | ||
vosss | vrijdag 5 december 2008 @ 07:58 | |
Nu word Button nooits mer wereldkampioen! ![]() ![]() OT: Erg jammer ![]() | ||
Aresdreams | vrijdag 5 december 2008 @ 09:02 | |
En nu is het officieel... http://f1.gpupdate.net/nl(...)pt-uit-de-formule-1/ daar gaan weer twee stoeltjes, denk ik... | ||
Netsplitter | vrijdag 5 december 2008 @ 09:28 | |
De Formula One Teams Association FOTA, een groep van F1-teameigenaren, zal volgende week een uitgebreid pakket met kostenbesparende maatregelen presenteren. Dat is de uitkomst van een vergadering vandaag. In een unaniem besluit in Londen werd bevestigd dat de teams een nieuwe, goedkopere motor in 2011 ingevoerd willen zien. En er zijn voorstellen gedaan voor subtantiële kostenbesparingen voor de komende twee jaar. Zo zou een drastische beperking van het aantal testkilometers voorgesteld zijn: de huidige 30.000 kilometers zouden gehalveerd moeten worden. "De FOTA kwam vandaag in Londen bijeen om de relevante commerciële issues die in de Formule 1 spelen te bespreken", zo is in het statement te lezen. "De teams hebben onlangs unaniem de significante bezuinigingen voor 2009 goedgekeurd. In de meeting van vandaag hebben de teams verdere maatregelen om de kosten verder terug te dringen in 2009 en 2010 afgesproken en meer initiatieven om dat te bewerkstelligen." Die nieuwe goedkope motor zou in 2011 geïntroduceerd worden. De verwachting is dat het een 1.8-liter turbo zal worden met energierecoverysystemen (zoals KERS), waardoor 30 % minder brandstof verbruikt wordt dan nu. De FIA stelde in juli van dit jaar dat de teams op de proppen moesten komen met ideeën om de kosten drastich in te perken, en Max Mosley sprak zelfs over halveren. Een paar weken later planden de teams een meeting om daarover te praten, wat leidde tot de oprichting van de FOTA. Dat het snoeien in de uitgaven hard nodig is, blijkt eens te meer uit het feit dat Honda het team moet verkopen en dat het Japanse team er in 2009 niet meer bij is. De FOTA heeft ook bevestigd dat ze plannen heeft om de kwalificatie wat interessanter te maken. De geruchten gaan dat het weer naar alle wagens tegelijk op de baan gaat, maar dan met allemaal evenveel brandstof en elke ronde de langzaamste coureur af valt. Dames en heren, De F1 gaat naar de klote............. ![]() | ||
ShaoliN | vrijdag 5 december 2008 @ 09:33 | |
Ik hoop echt dat iemand de plek van Honda overneemt. Het wordt zo wel erg rustig bij de startgrid. ![]() | ||
JortK | vrijdag 5 december 2008 @ 09:34 | |
quote:Wellicht Saab ofzo ![]() | ||
ShaoliN | vrijdag 5 december 2008 @ 09:35 | |
quote:Het zal me verrotten. Al zetten ze een gepimpte golf neer. Hoe meer hoe beter. ![]() | ||
Ared | vrijdag 5 december 2008 @ 09:36 | |
volgens mij is het startveld inderdaad verplicht 20 auto's (dat was iig een aantal jaar geleden zo, toen de F1 onder de 20 dreigde te komen). Dan zal Ecclestone (samen met de teams) een oplossing moeten verzinnen. Bijvoorbeeld twee teams een derde auto laten inzetten, of het team moeten redden. Maar die stoeltjes mogen volgens mij contractueel gezien niet verloren gaan. Op zich heb ik er wel vertrouwen in dat Brawn van Ferrari motoren kan krijgen (kopen, natuurlijk), maar de rest van de drivetrain zal in 2009 niet lukken, dat was ook het probleem van Force India. KERS en versnellingsbak zullen ze dus toch van Honda R&D moeten krijgen/kopen (Honda schijnt bereid te zijn de nieuwe eigenaar enige tijd van motoren e.d. te willen voorzien). Maar waar haalt het nieuwe team het geld vandaan? Door dat hele Earth Dreams gedoe zal het team relatief gezien niet veel sponsorgeld binnen halen. Zelfs als Honda 't team gratis weggeeft of zelfstandig maakt, is het op dit moment niet levensvatbaar. Denk dat de teams nu heel snel klantenchassis moeten toestaan en Prodrive terug moeten lokken... | ||
JortK | vrijdag 5 december 2008 @ 10:04 | |
Ik ben benieuwd wat Ecclestone gaat zeggen over het vertrek en als er geen koper gevonden gaat worden ![]() | ||
ColtZ40 | vrijdag 5 december 2008 @ 10:47 | |
quote: quote:http://f1.gpupdate.net/nl(...)cier-standaardmotor/ Alonso ![]() Ferrari ![]() Toyota ![]() Shell ![]() ![]() ![]() | ||
J_Velsink | vrijdag 5 december 2008 @ 10:50 | |
Ik wilde het net gaan plaatsen, dit houd toch wel in dat er niemand meer zal gaan kijken naar de formule 1. Nou ben ik een ferrari fan, maar ik denk dat mclaren aanhangers er ook niks meer aanvinden als ferrari uit de formule 1 stapt. | ||
Ared | vrijdag 5 december 2008 @ 11:02 | |
Hopen dat Ecclestone en de FOTA snel overeenstemming bereiken over de GP1 ![]() | ||
-Hans- | vrijdag 5 december 2008 @ 11:59 | |
Damn, wat een bericht dat Honda er mee stopt! Wist niet was ik las, maar het is dus hartstikke officieel. Ik lees trouwens dat Fry en Brawn toch gaan proberen om een doorstart te maken. Mocht dat niet lukken dan zijn dat trouwens wel personen waar de overige top teams op zullen jagen. http://www.blikopnieuws.nl/extern_bericht/301996 | ||
Atreidez | vrijdag 5 december 2008 @ 11:59 | |
Ik ga ook niet meer kijken dan! dat zal ze leren | ||
Giem | vrijdag 5 december 2008 @ 12:02 | |
Honda er uit, standaard motor.. nou lekkere berichten.. dag F1 | ||
Trystar | vrijdag 5 december 2008 @ 12:16 | |
Pfff daar gaat de F1 ![]() | ||
Ared | vrijdag 5 december 2008 @ 12:17 | |
op zich is die standaard motor een miniscuul beetje positief, aangezien Mosley aangeeft dat de motor niet verplicht zal worden. Wel weer jammer dan dat alle andere motoren niet beter mogen zijn dan de standaard motor, al vraag ik me af hoe ze dat gaan beoordelen. En hoe Cosworth opeens een fatsoenlijke moderne motor moet gaan bouwen. Specs gehad van de FIA die ze geript heeft van de gehomologeerde modellen van Ferrari en Mercedes? Aanklagen voor spionage! | ||
UnoclaM | vrijdag 5 december 2008 @ 12:50 | |
het is dus idd net iets andersquote: | ||
Netsplitter | vrijdag 5 december 2008 @ 12:54 | |
quote:Klopt, maar: In die brief verklaart hij dat de FIA nu exclusief met Cosworth in gesprek is voor een overeenkomst, zodat zij vanaf 2010 jaarlijks de motor en standaard aandrijflijn leveren. De kosten voor een standaardmotor zouden voor een team 6,42 miljoen euro per seizoen bedragen. Ook moet er vooraf eenmalig een bedrag van 1,97 miljoen euro worden betaald. De kosten worden minder zodra meer teams zich aanmelden voor een standaardmotor. Mosley benadrukt in zijn brief dat de teams niet verplicht zijn deel te nemen aan het project. De FIA-voorzitter heeft wel als eis dat elke zelf geproduceerde motor niet beter mag presteren dan de standaardmotor van de FIA. De teams zijn overigens wel verplicht de standaardtransmissie te gebruiken. De teams moeten al voor volgende week donderdag 17.00 uur aangeven of zij gebruik zouden willen maken van de door Cosworth gebouwde motoren. | ||
nils7 | vrijdag 5 december 2008 @ 13:07 | |
Haa ben ik blij dat ik tenminste nog naar een F1 wedstrijd ben gegaan dit jaar.. laatste keer dat het tof was | ||
Ared | vrijdag 5 december 2008 @ 13:34 | |
quote:blijkbaar ben je niet naar Valencia geweest ![]() hm, welke teams zouden voor volgende week donderdag een Cosworth bestellen? Ferrari: nooit McLaren: no way Toyota: stappen liever uit Renault: zie het niet gebeuren Red Bull: misschien, maar ik denk 't niet, tenzij ze verwachten dat de Cosworth echt net zo sterk of sterker zal zijn dan een alternatief Toro Rosso: is een kans aangezien Dieter de geldkraan naar het team aan het dichtdraaien is. Maar hij wil het team ook verkopen, dus ik denk niet dat hij die beslissing voor 2010, 2011 en 2012 gaat nemen. Force India: heeft net Mercedes motoren besteld Williams: maakt veel verlies, en loopt het risico dat Toyota uit de F1 stapt. Met Toro Rosso de meest waarschijnlijke koper. The Team Formerly Known as Honda: zijn bezig met Ferrari en daarnaast is de toekomst zo onzeker, dat die zeker niet voor komende donderdag een motor voor 2010 etc. gaan bestellen. Ik kom niet aan 4 teams... | ||
Fir3fly | vrijdag 5 december 2008 @ 13:48 | |
Wat zijn ze aan het doen met mijn favoriete sport... Ik ben echt bang dat ik aan het eind van volgend seizoen een 'vroeger was alles beter' zeikerd ga worden ![]() | ||
rubbereend | vrijdag 5 december 2008 @ 13:50 | |
tja dat krijg je als je bij Honda vrijwel alles zelf wil betalen ![]() | ||
rubbereend | vrijdag 5 december 2008 @ 13:55 | |
quote: ![]() ![]() Maak de sport maar kapot ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 5 december 2008 @ 14:28 | |
De standaardmotor zelf zie ik niet als een probleem, zeker niet als het Cosworth is. Cosworth leverde zo ongeveer vanaf halverwege de jaren 60 tot een paar jaar geleden motoren aan diverse Formule 1 teams. En zolang niet iedereen verplicht is deze te gebruiken is het geen probleem. Wat een groter probleem is (in mijn ogen), is dat de teams wel zelf hun eigen motor mogen ontwikkelen (de huidige of volgens de standaardspecs) maar dat die niet beter mag presteren dan de standaardmotor. Ik vraag mij alleen af in welk opzicht. Aantal pk, toeren, koppel, of wat? En hoe meten ze dat. En hoe kunnen teams (en dan met name de motoren bouwers) zich onderscheiden van de anderen? [offtopic] En ik las al dat Audi stopt met de ALMS. Ze richten zich alleen op Le Mans en de DTM. Wel hebben ze een R8 LMS klantenauto die klantenteams kunnen inzetten. zie autoweek [/offtopic] | ||
Ared | vrijdag 5 december 2008 @ 14:35 | |
Audi definitief ook niet in ALMS, ondanks de nieuwe auto en de inschrijfing voor Sebring. Sportief dat ze na negen titels op rij de anderen ook een keer een kans gunnen ![]() In welke series zijn GM, Ford en Chrystler eigenlijk actief? Kan niet anders dat die gaan volgen, uit kostenbesparing of omdat ze domweg failliet gaan. Hoop autosport merken vallen daar onder: Chevy, Opel, Holden, Ford, Volvo, Jag, Aston, Dodge... | ||
Radegast | vrijdag 5 december 2008 @ 15:12 | |
![]() | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 5 december 2008 @ 15:13 | |
quote:Ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat deze merken stoppen met iedere vorm van autosport marketing. Het genereert immers ook een hele hoop inkomsten, plus een imago waar ieder merk graag mee geassocieerd wil worden. Wat je wel zult gaan zien is dat ze zich minder breed gaan inzetten. Dus geen IRL én Nascar én Le Mans én DTM. | ||
nils7 | vrijdag 5 december 2008 @ 16:13 | |
quote:Volgens mij is jag van Tata tegenwoordig ![]() | ||
-Jean- | vrijdag 5 december 2008 @ 17:26 | |
quote: | ||
ColtZ40 | vrijdag 5 december 2008 @ 17:50 | |
http://f1.gpupdate.net/nl(...)en-nu-wakker-worden/ Wat een eikel. Als hij nou gewoon zou zeggen: Een f1 coureur mag max 5 miljoen per jaar verdienen en een motor mag niet meer dan 10 miljoen per jaar kosten. Dan ben je er toch..... ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 5 december 2008 @ 17:55 | |
quote:En dat zegt Mosley. ![]() ![]() | ||
-Jean- | vrijdag 5 december 2008 @ 23:14 | |
Ook Williams loopt opzich gevaar. Zo moeten bij een van hun grote sponsors 12.000 mensen wieberen. (AT&T). En de andere sponsor RBS gaat niet jovel. Dus die poepen denk ik ook in hun broek. | ||
kepler | zaterdag 6 december 2008 @ 10:22 | |
quote:dat is volgens mij dus bijna niet te controleren. Het lijkt me dat er veel verschillende manieren zijn om een coureur te betalen (mag hij dan wel winst maken op merchandise?) en ook veel manieren om een motor te ontwikkelen. Of wat als je 10 miljoen hebt uitgegeven, maar je hebt geen (goed) werkende motor? ![]() | ||
-Jean- | zaterdag 6 december 2008 @ 19:35 | |
quote: | ||
-Jean- | zaterdag 6 december 2008 @ 19:41 | |
quote: | ||
Aresdreams | zaterdag 6 december 2008 @ 20:14 | |
quote:Euhm, was het niet craig pollack die BAR opgezetheeft samen met wat 'oude vrienden' vanuit de cart serrie? waarbij richards uiteindelijk een keer de leiding kreeg nadat iedereen daar vertrokken was? | ||
vosss | zaterdag 6 december 2008 @ 20:27 | |
Dat dacht ik ook. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 6 december 2008 @ 23:08 | |
Naast Craig Pollock had je ook Adrian Reynard als publiekelijk BAR figuur. Reynard herinner ik me vooral van een interview op RTL-GP in 1999, op de vraag of hij BAR als kanshebber zag voor de overwinning in de seizoensopener reageerde hij met "Waarom niet?" ![]() | ||
nils7 | zondag 7 december 2008 @ 02:49 | |
quote:ware het niet dat Reynard al jaren succesvol was in de champcar (toen ze daar nog met meerdere chassis reden). en de BAR uit '99 is volgens mij niet echt een verkeerde auto echter een motor die al 2 jaar qua ontwikkeling stil stond helpt ook niet echt. | ||
Fir3fly | zondag 7 december 2008 @ 03:54 | |
Nou ja, Prodrive is geen slechte naam. Ik zie die liever dan Honda. | ||
vosss | zondag 7 december 2008 @ 10:55 | |
Hoe zit het eik met dat gerucht over ProDrive en Aston Martin? ![]() Heeft daar iemand ooit nog iets van gehoord? | ||
ElmarO | zondag 7 december 2008 @ 11:29 | |
quote:En vervolgens geen enkel punt halen gedurende het seizoen. ![]() quote:Aston Martin moet ook al personeel gaan ontslaan, dus ik betwijfel of die daar nog wat voor voelen. | ||
Kleffe_Dop | zondag 7 december 2008 @ 23:45 | |
quote:Dat die veredelde Renault motor uit '97 niet hielp lijkt me duidelijk. ![]() Maar in het verleden hebben meerdere teams bewezen dat een goed chassis een minder sterke motor kan compenseren. | ||
sasquatsch | maandag 8 december 2008 @ 13:42 | |
Mogelijke kopers van Honda (die ik her en der tegenkwam) zijn Prodrive, DIC (Dubai Investment Capital) en Carlin Motorsport ( nu actief in F3). Zelfs Peugeot-Citroen werd genoemd omdat ze nu alles hadden bereikt in de WRC met Loeb en hun aandacht zouden kunnen verleggen naar de F1. | ||
Peterselieman | maandag 8 december 2008 @ 13:45 | |
Dat laatste acht ik niet onmogelijk nee en dan kun je ook verwachten dat Loeb de overstap naar de F1 maakt, zeker nu hij heeft laten zien meteen hard te gaan in zo'n bolide, maar ja dat is allemaal nog koffiedik kijken. | ||
Trystar | maandag 8 december 2008 @ 20:09 | |
quote: | ||
Kleffe_Dop | maandag 8 december 2008 @ 20:49 | |
Jos de klos? | ||
vosss | maandag 8 december 2008 @ 21:08 | |
quote: ![]() ![]() | ||
ElmarO | maandag 8 december 2008 @ 21:20 | |
quote:Of Jos slaat erop Los. ![]() | ||
HPoi | maandag 8 december 2008 @ 21:26 | |
Jos the Boss slaat los. | ||
Trystar | maandag 8 december 2008 @ 21:28 | |
quote: ![]() Jos ![]() |