Voor zover ik weet niet.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:48 schreef Harajuku. het volgende:
Misschien lees ik ergens overheen, maar is het nu ook zo dat topics langer in de lijst blijven?
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:44 schreef Greys het volgende:
Komen jullie even het goede nieuws vieren dat een van de katten van Nokwanda - die helaas toch veel gelukkiger zal zijn als enigst-kindpoes - een liefdevol huisje heeft gevonden bij Morretje en Ravage?
Zie het SC topic.
Don't you just looooooooooove F&F SC op zulke dagen?
Misschien dat Morretje en Ravage een schouderklopje kunnen krijgen?
Ah, ja inderdaad. Dat was ook wel het plan, ik zal 'm als ik thuis ben even netjes aanpassenquote:Op woensdag 5 maart 2008 08:19 schreef ijsmeis het volgende:
Kan dit linkje niet beter in de OP nu Het nuttige linkjes topic
In plaats van de FAQ voor/van verloren en gevonden huisdieren.
Tof!quote:Op zondag 2 maart 2008 13:31 schreef senesta het volgende:
En de filters geplaatst!
Je hoeft de filters toch niet te gebruiken?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het jammer dat flora en fauna uit elkaar gehaald zijn, ik overzie nu niet meer in 1 oogopslag het hele forumonderdeel...
quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:10 schreef Litso het volgende:
[..]
Ah, ja inderdaad. Dat was ook wel het plan, ik zal 'm als ik thuis ben even netjes aanpassen
Dat bedoelde ik. Er is gewoon zo weinig flora dat het niet opvaltquote:Op woensdag 12 maart 2008 00:20 schreef senesta het volgende:
Ik had deze nog helemaal niet in mijn AT lijst![]()
Je hoeft idd helemaal de filters niet te gebruiken, bluezz, ik gebruik ze ook niet![]()
Als je vanuit de index naar F&F gaat zie je gewoon alles, je heb alleen bovenin de mogelijkheid om het te splitsen
Bagger is baggerquote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:38 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, hoi. Er staat alleen in de regels dat je DIEREN niet mag verhandelen. Ik bood mezelf GRATIS aan. Wel even bij de les blijven.
Ja, hoi Hara, wat is nu precies je bedoeling?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:38 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, hoi. Er staat alleen in de regels dat je DIEREN niet mag verhandelen. Ik bood mezelf GRATIS aan. Wel even bij de les blijven.
Ik dacht dat dat wel duidelijk wasquote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:45 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, hoi Hara, wat is nu precies je bedoeling? [afbeelding]
Nee, niet echt.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:46 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat wel duidelijk was
Even Jip en Janneke danquote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
Dat topic is gewoon bagger.
Humor is best welkom hoor maar dit slaat nergens op.
En ik weet ook dat jij dat best weet dus het leek me een goed idee om je gewoon even te vragen wat je bedoeling precies is hiermee.
Neuh, ik denk dat er wel weer genoeg aandacht is besteed.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:58 schreef Isdatzo het volgende:
*popcorn pakt*
O, maar ik begrijp best dat je het verstandiger/veiliger vind om het hier verder blauw-blauw te laten hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:35 schreef senesta het volgende:
Ik wil hier eigenlijk liever niet verder ingaan op de hele situatie met Hara.
Ja, nog even daarover... is er nog een tijdslimiet waarbinnen je de verslagen wilt hebben? Want het is handiger om Baloe bij MM te douchen. En daar ben ik pas met baloe weer 28 april....quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:40 schreef senesta het volgende:
En de shampoo's zijn echt superleuk inderdaad![]()
Ik ben nu bezig met alle winnaars mailen, en ik ben al zooo benieuwd naar de reactie's en verslagen
Ik overleg even met Litso maar ik denk dat het wel erg ver weg is naar 28 april.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, nog even daarover... is er nog een tijdslimiet waarbinnen je de verslagen wilt hebben? Want het is handiger om Baloe bij MM te douchen. En daar ben ik pas met baloe weer 28 april....
Als dat een probleem is moet je het zeggen hoor! Dan doen we het hier thuis.
Dan douchen we hem gewoon hierquote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:46 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik overleg even met Litso maar ik denk dat het wel erg ver weg is naar 28 april.
Ja, er staat minimaal 3, hoeveel is max?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:50 schreef senesta het volgende:
Whehe, daar willen we natuurlijk foto's van dan he?
Hoi sigmequote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:46 schreef sigme het volgende:
Vraagje. Moestuinseizoen is weer begonnen. Mag ik een topic maken over de mijne of moeten posts over moestuin verplicht in het centrale moestuintopic?
Bvd.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:13 schreef senesta het volgende:
Open maar een topic hoor, er hoeft niets verplicht centraal
Ik heb net even terug gelezen en eigenlijk ben ik het hier wel met Bluezz eens, ik vind echt niet dat ze zoveel verkeerds zegt hoorquote:Op zondag 6 april 2008 13:20 schreef Bluezz het volgende:
Waarom? Ik zou de tips die ze geeft maar gewoon goed gebruiken.
En het komt er soms des SHE's uit, prik daar doorheen, ze heeft het goed voor met je nijntjes!!!
Volgens mij is het alweer aardig op de rails nuquote:Op zondag 6 april 2008 14:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ze geeft geen tips, ze raaskalt alleen dat ze van mening is dat het onze eigenschuld is dat de kleinste dood is, dat ze ze komt halen als ze weet waar we wonen, en dat we alles niet goed doen![]()
En dat terwijl mn vriendin en ik altijd al konijnen gehad hebben en dus best weten wat je ze wel en niet kan voeren.
Enige vraag die we later nog in het topic gesteld hadden is hoe en of we guinness iets aan moeten laten komen. Daar gaat ze niet echt op in, geloof ik
Ik zie het, Ik moest er eigenlijk wel om lachenquote:Op maandag 12 mei 2008 00:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Leuke ideeën voor op een balkon
Er staat een beetje topic in deze bagger
Ik kan mij best voorstellen dat mensen die mijn allergie hebben, maar dan net omgekeerd (ik reageer heel licht op hond/kat, en witvis (voedselquote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:47 schreef SHE het volgende:
Net als alle allergie patientjes; de zwakke leugenaars.
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:47 schreef SHE het volgende:
Kittens ( kosteloos ) ok...maar dumpen van dieren zou je niet moeten toestaan.
Net als alle allergie patientjes; de zwakke leugenaars.
Ja, dat zal allemaal best, maar dat is niet voor iedereen zo. Wat voor jou geldt hoeft niet voor anderen te gelden, en jouw idee van een goede reden is ook niet het zelfde als die van anderen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:32 schreef SHE het volgende:
Ik ben allergisch voor huisstofmijt en voor katten.
Ik heb 2 katten en een stoom apparaat om mee schoon te maken. Works for me.
Je kunt zelf een hoop doen voor je allergie.
Mijn allergie ging pas op mn 22e, nu zo'n 2 jaar geleden, opspelen. Daarvoor had ik er geen last van.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:32 schreef SHE het volgende:
Ik ben allergisch voor huisstofmijt en voor katten.
Ik heb 2 katten en een stoom apparaat om mee schoon te maken. Works for me.
Je kunt zelf een hoop doen voor je allergie.
Ik vind het geen enkel excuus om een kat of hond te nemen en het vervolgens weg te doen omdat je allergisch bent. Had je je daarvoor maar moeten bedenken. Je zal heus wel al eens eerder met een dier in aanraking zijn geweest toch?
Maar goed, ze zal het beestje wel ergens kwijtraken..
Dan vind ik alsnog dat je volledig moet zijn in de reden waarom je ze weg doet. Of die reden dan kul is of niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:27 schreef Litso het volgende:
Maar wat is precies het probleem dan? Is het dat mensen onzorgvuldig met hun huisdieren omgaan? Want dat voorkom je er niet mee.
Of is het het feit dat wij een platform bieden voor zulke mensen? Want we bieden tegelijk ook een platform voor het zoeken van een nieuw baasje in gevallen mét een goede reden. En wie bepaalt er dan welke wel mogen en welke niet?
[..]
[..]
Ja, dat zal allemaal best, maar dat is niet voor iedereen zo. Wat voor jou geldt hoeft niet voor anderen te gelden, en jouw idee van een goede reden is ook niet het zelfde als die van anderen.
Want alle dieren-aanbod-topics afschaffen wil ik niet aan, er zijn ontzettend veel dieren die hier een goed nieuw huisje hebben gevonden. En de grens leggen vind ik gewoon lastig, iedereen heeft een eigen mening over zulke dingen en het wordt gewoon heel erg arbitrair dan.
En, om het even kort door de bocht te zeggen, waar bemoeien jullie mee? Als je vragen hebt bij een reden om een dier weg te doen, ga je gang en vraag ze! Maar veroordeel die persoon niet meteen en dring je mening niet op, het is hun keus en niet de jouwe.
Kortom, hoe zien jullie bovenstaande in de praktijk? Wat zouden jullie willen dat wel en niet verboden wordt (als dat al zo is) en hoe zien jullie daar invulling in? Want ik zie het zo niet
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:27 schreef Litso het volgende:
Maar wat is precies het probleem dan? Is het dat mensen onzorgvuldig met hun huisdieren omgaan? Want dat voorkom je er niet mee.
Of is het het feit dat wij een platform bieden voor zulke mensen? Want we bieden tegelijk ook een platform voor het zoeken van een nieuw baasje in gevallen mét een goede reden. En wie bepaalt er dan welke wel mogen en welke niet?
[..]
[..]
Hoe ik het in de praktijk zie is dat er een regel komt tegen het dumpen van dieren, en mods hebben vaak zelf wel een goed gevoel voor wanneer iets niet in de haak is en een topic even op slot mag tot nader is uitgelegd waarom het topic geopend is.quote:Ja, dat zal allemaal best, maar dat is niet voor iedereen zo. Wat voor jou geldt hoeft niet voor anderen te gelden, en jouw idee van een goede reden is ook niet het zelfde als die van anderen.
Want alle dieren-aanbod-topics afschaffen wil ik niet aan, er zijn ontzettend veel dieren die hier een goed nieuw huisje hebben gevonden. En de grens leggen vind ik gewoon lastig, iedereen heeft een eigen mening over zulke dingen en het wordt gewoon heel erg arbitrair dan.
En, om het even kort door de bocht te zeggen, waar bemoeien jullie mee? Als je vragen hebt bij een reden om een dier weg te doen, ga je gang en vraag ze! Maar veroordeel die persoon niet meteen en dring je mening niet op, het is hun keus en niet de jouwe.
Kortom, hoe zien jullie bovenstaande in de praktijk? Wat zouden jullie willen dat wel en niet verboden wordt (als dat al zo is) en hoe zien jullie daar invulling in? Want ik zie het zo niet
Kijk als jullie er geen trek in hebben, so be it.. Maar is het niet een idee om een apart deel te maken waar die troep heen verplaatst word. Anders blijf je die discussies en veroordelingen houden.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:51 schreef senesta het volgende:
Mja, ik zie er niet zoveel in om er iets in te veranderen hoor, ik ben het helemaal met Litso eens.
Het is nooit helemaal na te gaan of een reden naar waarheid opgegeven is maar ik ben er in F&F nog niet tegenaan gelopen dat er valse voorwendselen zijn opgegeven.
Bovendien is het ondoenlijk om dat na te gaan, we kunnen mensen moeilijk vragen eerst een doktersverklaring te overleggen, en als iemand toch al voor zichzelf het besluit heeft genomen om een dier weg te doen is dat voor het dier wellicht ook de beste oplossing dat er een nieuw baasje komt.
Expres hindernissen op gaan werpen omdat mensen anders makkelijk van hun dier afkomen vind ik zelf behoorlijk betuttelend en zie ik niet zo zitten.
Ik wil het ook zeker niet verbieden, er zijn zoveel beestjes in F&F van een nieuw liefdevol baasje voorzien dat het zonde zou zijn als dat helemaal niet meer kan.
Dus hoewel ik jullie frustratie best begrijp en ook soms mijn vraagtekens bij de beweegredenen van iemand zet vind ik dat zelf geen reden om dit soort topics te verbieden of om mezelf als F&F mod als een soort collectief geweten op te werpen
Ik ben erg vervelend vandaagquote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:21 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Kijk als jullie er geen trek in hebben, so be it.. Maar is het niet een idee om een apart deel te maken waar die troep heen verplaatst word. Anders blijf je die discussies en veroordelingen houden.
Voor mensen die dezelfde mening als mij delen zou dat een opluchting zijn, omdat je niet geconfronteert word met in jouw ogen slechte omgang met dieren. Dat jullie er tegen kunnen dat iemand na 3 jaar hun diertjes zat worden en dan maar weg doen, leuk... Maar het maakt mij kribbig en agressief, wat de geopende topics ook niet ten goede komt.
En dan kunnen mensen nu wel gaan zeggen: Maar dan open je het topic toch niet: Graag, maar geef me daar wel de tools voor. Ik wil dat soort shit niet zien.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Overigens ik heb een palm in mijn huis staan. Hij krijgt allemaal bruine bladeren. zou hij terug verlangen naar de jungle. Wat kan ik doen om hem weer gerust te stellen?
Je loopt overduidelijk gewoon te klieren, dus dan haal ik het weg. Je kan het humor noemen, ik noem het respectloos. Er wordt daar geprobeerd een serieuze discussie te voeren, dus dat houd ik graag zoquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Zou dat het zijn?
Misschien voelt hij zich wel opgesloten in de pot en wil hij in de vrije grond staan. wat een leven heeft die palm eigenlijk. Mijn hart weent.
Het is respectloos dat je er geen rekening mee wenst te houden dat andere users het blijkbaar wel een discussie vinden die ze als volwassenen kunnen voeren en dat ook prima doen trouwensquote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Sorry, maar een serieuze discussie over de psyche van een goudvis? Misschien op de basisschool ja, maar niet in de grote mensenwereld.
Wat is er respectloos aan? Het feit dat ik een goudvis gelijk stel aan een plant, of het feit dat ik een discussie over de gevoelswereld van een beest, waarvan het bewezen is dat het een korte termijn geheugen van 9 seconde heeft, totaal ridicuul vind?
Sorry hoor, maar dat er mensen zijn die hier serieus over inzitten is erger dan dat ik daar op een ludieke manier wat van wil zeggen.
Ah wat enorm zielig Poeke, ik ga hem sluiten voor jequote:Op maandag 30 juni 2008 23:39 schreef Poeke het volgende:
Zou een moderator wellicht bereid zijn om dit topic te sluiten: Gastgezin Redcat: Poeke's 2e nestje! - Niesziekte :(
Helaas is het kleine kitten overleden en komen er geen updates meer.
Bedankt alvast
Als er gewoon normaal gepost word zonder dat belachelijke gemier over Patat en friet is dat ook helemaal niet nodig.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:22 schreef Aoristus het volgende:
zou je alsjeblieft van mijn posts af willen blijven? Dank
Zwerfkatje vangen
Als je nog wil dat ik uberhaubt aandacht besteed aan je relaas zou ik een beetje inbindenquote:Op zondag 6 juli 2008 14:10 schreef Aoristus het volgende:
ik vraag je niet om zelf na te denken, gewoon leven en laten leven.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:32 schreef Kaiju het volgende:
Ik heb er nog 1 voor de policy hier..
"Je eigen mod's de topics laten verknallen en niemand serieus nemen! Daarmee creer je een hoop "gezelligheid" en "sfeer".
Gewoon niet meer komenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:35 schreef Kaiju het volgende:
jullie mogen zelf mijn acount verwijderen...
nergens kan ik het knopje vinden om dat zelf te doen.
houdoeeeee kut forum!
Nou nou nouquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:40 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Gewoon niet meer komen
Daaaag, niemand zal je missen.
Zielepiet.
Jawel hoor, ik heb een push PM gestuurd, dat werkt ook als PM uit staatquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat kan dus niet.
ik wil ook push pm's kunnen sturenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik heb een push PM gestuurd, dat werkt ook als PM uit staat
Je kunt nog solliciteren voor moderator van KLBquote:
no thnxquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:40 schreef senesta het volgende:
[..]
Je kunt nog solliciteren voor moderator van KLB
Kijk: KLODOLS: KLB opzoek naar een nieuwe mod (verkiezing) #2![]()
Nee dank je. Al blijkt wel dat die "rel" niet totaal aan mij heeft gelegen, afgaand op de vorige rel tussen nok e.dquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:44 schreef Greys het volgende:
Q
Kom je trouwens weer eens meekletsen? Wel fijn om te zien dat je 'ons' niet uit het oog verloren bent in elk geval![]()
Ik zal d'r effe in elkaar beuken namens jou. Op d'r schouderquote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:31 schreef Qwea het volgende:
dat weet ik toch bedanktdoe nok een schouderklopje van me, wil je
Ja hoor... de ouwe vrijgezellen heksenbijeenkomst met aan elkaar grenzende stukken landquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:51 schreef Queen_Bee het volgende:
Tegen die tijd heb ik een groot huis met veel land en veel honden, mag ik er dan ook bij?
Ja hoor, van mij welquote:Op woensdag 23 juli 2008 00:03 schreef Queen_Bee het volgende:
Even wat anders tussendoorVolgende deel van de asielactie heeft weer een normale OP ed, mag het dan weer sticky zoals vorig jaar?
Gezien, ik ga je zo even terug PM-enquote:
Aaaahquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:43 schreef Ingetje79 het volgende:
Senesta...de aller aller aaaaaallerbeste mod van de heeeeele wereld
Jullie hebben gewoon steeds keigoeie ideeenquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:54 schreef Queen_Bee het volgende:Je staat altijd gelijk weer overal voor klaar wanneer we weer eens iets bedacht hebben, best een schouderklopje waard hoor
Ik heb het weg gehaald, thnxquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:23 schreef ChipsZak. het volgende:
4 konijntjes zoeken nog een nieuw thuis!
Kan dit niet gewoon om die konijntjes gaan die een huisje zoeken ipv om het opeten van die konijntjes?
Volgens mij is die er ook niet of enorm oud, wel een "centraal" ratten en konijnentopic maar ik heb geen knaagdieren of gerbils voor je.....quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:57 schreef Rimpelhond het volgende:
hey stelletje boomknuffelaars.... ik kan het knaagdieren topic niet vinden.. of is er ook een topic specifiek over gerbils?
..... ik ben een vrouw.. dus uit deze boodschap zou je de vraag op moeten maken "wil iemand mij even een linkje naar dat topic geven"...
vrouwen... strontvervelend.... en nooit duidelijk.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Pssssst, Litso...mag ie sticky?
[Asielactie 2008] Help Arko en Floortje! Deel 7
Okay, dan niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:01 schreef Queen_Bee het volgende:
Wtf, is ie nu al sticky? Mag ik dan ook nog even de spatie kwijt tussen # en 6 svp
[Asielactie 2008] Help Arko en Floortje! # 6
Had je een leuke TT in je hoofd?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 07:43 schreef Queen_Bee het volgende:
Toch weer? mag hier een TT change of zo
Dank je welquote:Op woensdag 13 augustus 2008 07:44 schreef Queen_Bee het volgende:
Oh, ik weet niet meer zeker of ik nu wel of niet gefeliciteerd heb gezegd dus dan nog maar een keer
Gefeliciteerd!
Graag gedaanquote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:28 schreef Qwea het volgende:
hihihi, thnx
Kijk dat topic even door, zul je zien dat het nog een ordinaire typfout betrofquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:53 schreef Barbaaf het volgende:
Hoi Senes, wordt 't niet eens tijd om deze TT aan te passen: [Centraal topic] Grasparktieten met veel foto's (deel 4) ? Ik krijg er een beetje puberale neigingen van
Eensquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:01 schreef Nies het volgende:
Kan er misschien iets gedaan worden aan de ontzettend vele onzinreacties in F&F?
Het lijkt in veel topics meer richting ONZ of KLB te gaan met reacties als; 'houd je kat binnen of ik rij 'm dood' en 'gevonden vogeltjes moet je de nek omdraaien' Ik erger me kapot aan alle dieronvriendelijke en veelal schofterige reacties.
Voorbeeld; Motorolie op kat en Vogeltje in de grasmaaier
Thanks!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:59 schreef senesta het volgende:
[..]
Eens, ik heb er een aantal al slot gegooid en ik ga straks even opruimen.
Thnx voor de melding in ieder geval
Is het niet mogelijk een minimum aantal posts in F&F in te stellen voordat mensen aan dier dumping doen?quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:23 schreef ChipsZak. het volgende:
4 konijntjes zoeken nog een nieuw thuis!
Kan dit niet gewoon om die konijntjes gaan die een huisje zoeken ipv om het opeten van die konijntjes?
voorbeeld enzoot.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:00 schreef Harajuku. het volgende:
Hey now, ik dump mijn dieren helemaal niet zomaar.
Ja, lekker voorbeeld voor mijquote:
quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:13 schreef Qwea het volgende:
nou ja, ik vond jou ook erg snel. "Ja mn konijnen vechten, wie wil ze?"terwijl het nu opgelost is.
Ja, true. Maar ik vind dat ze er te gemakkelijk vanaf komen hoor. Veelste gemakkelijkquote:Op maandag 25 augustus 2008 18:24 schreef nokwanda het volgende:
Dat is ook zo, maar blijkbaar is het een afspiegeling van hoe men overgaat tot het in huis nemen van een dier.
Nu zetten die mensen dat dier hier in de hoop dat er een ander mens voor zal gaan zorgen. Dat heb ik dan toch 10x liever dan dat het gedumpt wordt ergens. En vaak ook liever dan in een asiel, hoewel het daar dan ook tenminste een kans krijgt op een nieuwe liefde. Di mensen willen hun huisdier meestal toch kost wat het kost weg doen.
Kun je concreet zijn over "voorwaarden" ?quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:07 schreef senesta het volgende:
We zijn bezig met het het bekijken van deze materie en er zullen waarschijnlijk wat meer voorwaarden bij komen voor het openen van een topic waarin mensen afstand willen doen van hun dieren.
Overigens heb ik het topic van Arma ook opgeruimd
Wat ik dus in het arma topic vroeg, was wat nou eigenlijk het probleem is. Die hond is 1. Die is nog van alles te leren en af te leren IMHO. Ook dattie niet achter katten aanmag en geen kattenvoer mag eten. De katten kunnen toch apart eten? En zolang hij die katten niet toetakeld, zie ik het achter de kat aanrennen probleem niet zo. Althans, niet zo dat de hond daarom weg moet omdat er een kindje bij komt. Dat kind heeft er toch geen last van? Die kruipt de eerste X maanden toch niet. In die tijd kun je die hond dat afleren.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:06 schreef nokwanda het volgende:
Vragen om een goeie motivatie helpt ook niet echt altijd. Dan zijn er altijd nog mensen die gewoon weigeren om die motivatie te snappen. Het blijft een kwestie van meningen en van een morele discussie.
En ja, ik vind echt ook dat er te makkelijk mee om wordt gegaan. Veel te makkelijk.
Maar dat dan QB nou net als eerste praktisch uitgekotst werd omdat ze deze oplossing zocht, terwijl dat helemaal niet zo'n mens is, maar er wel voor werd aangezien, bekroop mij het gevoel... oh oh, wie is de volgende die echt van zijn dieren houdt maar toch dit over zich heen moet krijgen?
Kwam niet echt genuanceerd over.
En over de hond van Arma. Nou, hij legde duidelijk uit hoe deze samenstelling tot stand is gekomen, maar daar werd een aantal keren gewoon overheen gelezen.
En daar grijpt dan niemand in. Vind ik evenmin eerlijk.
Klopt, maar dat kun je alleen voorkomen door het helemaal niet meer toe te staan en dat is wat we op dit punt eigenlijk nog niet willen doen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:09 schreef Harajuku. het volgende:
Maar als iemand straks zegt dat ie al een jaar oplossingen zoekt ed, dan weet je toch net zo min of dat waar is of niet
Daar ben ik ook geen voorstander van. Hier in F&F vinden ze 9 v/d 10x iig nog een goed huis. God mag weten wat er met die dieren gaat gebeuren als er geen mogelijkheid meer is om ze in F&F aan te bieden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Klopt, maar dat kun je alleen voorkomen door het helemaal niet meer toe te staan en dat is wat we op dit punt eigenlijk nog niet willen doen.
Jullie kennen je users best wel.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Klopt, maar dat kun je alleen voorkomen door het helemaal niet meer toe te staan en dat is wat we op dit punt eigenlijk nog niet willen doen.
Klopt. En in geval van Chip en nu Thomas ben ik daar vreselijk dankbaar voor, want ze zijn dan wel uit mijn zicht, maar niet uit mijn hart. En zo kun je tenminste nog meeleven met de belevenissen en zien hoe het gaat.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Daar ben ik ook geen voorstander van. Hier in F&F vinden ze 9 v/d 10x iig nog een goed huis. God mag weten wat er met die dieren gaat gebeuren als er geen mogelijkheid meer is om ze in F&F aan te bieden.
Daar kan ik inkomenquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Klopt. En in geval van Chip en nu Thomas ben ik daar vreselijk dankbaar voor, want ze zijn dan wel uit mijn zicht, maar niet uit mijn hart. En zo kun je tenminste nog meeleven met de belevenissen en zien hoe het gaat.
Dat is echt fijn.
Maar daar kun je toch ook weer een mooi verhaal van makenquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:29 schreef Qwea het volgende:
En dan ook het liefst met een OP van meer dan 7 regels![]()
Ik zou het ook geen slecht idee vinden om een vragenlijst te maken, en die verplicht te laten invullen door de user die zn dieren aanbiedt.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Daar kan ik inkomenMaar de manier waarop thomas werdt aangeboden ging me ook even de pet te boven. Vanwege een scheiding nota bene
![]()
Ik ben iig blij dattie nu lekker warm bij MTM zit
ja, dan is de enige optie nog verbieden. Laat mensen iig veel moeite doen om een dier aan te kunnen bieden. Als ze die moeite al willen nemen, komt dat een stuk beter over dan een topic openen met een OP van 3 zinnen en het dier asap weg te krijgen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:42 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar daar kun je toch ook weer een mooi verhaal van maken
Misschien is wat Aneurism zei wel een goed idee dan. Over dat er eerst een oplossing zoek topic moet zijn geweest, en dan niet gisteren of zo natuurlijkquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja, dan is de enige optie nog verbieden. Laat mensen iig veel moeite doen om een dier aan te kunnen bieden. Als ze die moeite al willen nemen, komt dat een stuk beter over dan een topic openen met een OP van 3 zinnen en het dier asap weg te krijgen.
Leuk die samenstelling, maar ik las geen pogingen die hij zelf heeft ondernomen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:06 schreef nokwanda het volgende:
Vragen om een goeie motivatie helpt ook niet echt altijd. Dan zijn er altijd nog mensen die gewoon weigeren om die motivatie te snappen. Het blijft een kwestie van meningen en van een morele discussie.
En ja, ik vind echt ook dat er te makkelijk mee om wordt gegaan. Veel te makkelijk.
Maar dat dan QB nou net als eerste praktisch uitgekotst werd omdat ze deze oplossing zocht, terwijl dat helemaal niet zo'n mens is, maar er wel voor werd aangezien, bekroop mij het gevoel... oh oh, wie is de volgende die echt van zijn dieren houdt maar toch dit over zich heen moet krijgen?
Kwam niet echt genuanceerd over.
En over de hond van Arma. Nou, hij legde duidelijk uit hoe deze samenstelling tot stand is gekomen, maar daar werd een aantal keren gewoon overheen gelezen.
En daar grijpt dan niemand in. Vind ik evenmin eerlijk.
Ik vind het niet genoeg, jullie zijn reeds meer dan een maand geleden door mij op deze issue gewezen. Trouw ga je een topic opruimen, maar de oorzaak word niet aangepakt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:07 schreef senesta het volgende:
We zijn bezig met het het bekijken van deze materie en er zullen waarschijnlijk wat meer voorwaarden bij komen voor het openen van een topic waarin mensen afstand willen doen van hun dieren.
Overigens heb ik het topic van Arma ook opgeruimd
quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kun je concreet zijn over "voorwaarden" ?
Ik vind echt dat je je punt best een meer beetje normaal kunt brengen Aneurism, ik vind het heerlijk als mensen meedenken en ideeen aandragen maar ga niet tegen me praten alsof ik bij je in dienst ben of zo want dat ben ik niet. Ik zit hier puur om van F&F een leuke plaats te maken waar iedereen kan posten en ik doe dat met liefde en dit "toontje" en het dreigen met zeikposts doe je maar ergens anders.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:37 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik vind het niet genoeg, jullie zijn reeds meer dan een maand geleden door mij op deze issue gewezen. Trouw ga je een topic opruimen, maar de oorzaak word niet aangepakt.
Leuk zal je denken, weer zo'n azijnpisser over het Fok forum. Maar elke debiel met 3 grijze cellen weet dat het daar niet over gaat, het gaat om dieren die effe aan de kant word geschoven omdat het niet meer "past".
Dit gaat niet over Fok, dit gaat niet over of het wel of niet als leuke policy is. Het gaat over dieren. Er is voor mij niet veel ruimte voor discussie mbt dit onderwerp, ik ben geen bomenknuffelaar... Maar als er zo achtenloos omgesprongen word met dieren dan krijg ik enkel pure agressie. Zolang er geen actie ondernomen word, blijf ik reacties geven dat mensen hun dieren kut behandelen en als een stelletje bosapen bezig zijn. Tot permban aan toe.
Ik ben er nog mee bezigquote:
Dan wacht ik nog even afquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik ben er nog mee bezig![]()
Ik hoop hem voor het weekend in een sticky te zetten
Ik ben al in het topic Haraquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:07 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb last van Ozzy die weigert normaal te discussiëren.
Thnxquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:14 schreef Harajuku. het volgende:
Maar het is overduidelijk dat ie alleen loopt te kutten en mag gewoon doorgaan. Daarbij heeft hij zijn eigen topic in KLB al geopend, laat hem lekker daar gaan spelen.
Goed topic over het aanbieden van dieren trouwens
Hoezo?quote:
And again, zijn mening interesseert me niet. De manier waarop wel. Het kan niet slecht genoeg voor de honden in zijn ogen, daar heeft de discussie niets aan omdat hij niets over andere regels of manieren wil horen. Daar waar het topic juist over gaat.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Thnx![]()
Hij post niets wat tegen de policy is Hara![]()
De posts die gisteren te ver gingen heb ik weg gehaald en sindsdien post hij op een redelijk normale toon, het is welleswaar niet wat we als hondenliefhebbers graag horen maar het is wel een mening, en die mening zullen meerdere met hem delen. Ik kan hem niet uit een discussie weren omdat hij een hekel heeft aan honden of omdat mensen zijn mening onredelijk vinden.
Ja, in het verleden wel. In het topic luistert Litso niet, moet ik alles 3 keer herhalen en nog wordt dat genegeerd en heb ik het gedaan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Hoezo?
Volgens mij hebben we jullie altijd netjes te woord gestaan als er iets was in F&F
Amen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:16 schreef Harajuku. het volgende:
Dit topic is toch bijna vol, kunnen we geen nieuwe openen en normaal doen allemaal
Gisteren waren er posts die niet door de beugel konden en die zijn geedit en er is een waarschuwing geweest maar waar post hij nu dingen die niet kunnen dan?quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
And again, zijn mening interesseert me niet. De manier waarop wel. Het kan niet slecht genoeg voor de honden in zijn ogen, daar heeft de discussie niets aan omdat hij niets over andere regels of manieren wil horen. Daar waar het topic juist over gaat.
Inhoudelijk reageren doet hij ook niet. Net als dat met honden en katten, het is onzin dus zeg ik dat, maar daar krijg je natuurlijk geen reactie op. En waarom niet? Omdat hij alleen maar onzin neergooit en als dat dan n ergens op slaat gooit ie er weer nieuwe onzin neer.
En vervolgens hebben wij het gedaanZoals ik al 100 keer zeg, ik heb normaal gereageerd, daarna heb ik hem genegeerd en vervolgens krijgen wij de schuld dus krijgt hij reacties terug op zijn niveau en dát is dan ineens wel slecht en moet ik mee ophouden.
Nou, sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in.
En wederom, ik heb ook al drie keer toegegeven dat ik inderdaad net zo ben gaan posten als hij. En wederom, ik zei ook al dat zijn mening mij niet uitmaakt maar de manier waarop. Dat bedoel ik dus met niet luisteren. En nee, jouw aandacht zal mij aan mijn reet roesten eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:21 schreef Litso het volgende:
Ik snap precies wat je zegt hara, maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Ozzy wordt aangesproken en bindt in en doet gewoon fatsoenlijk mee, jullie gaan intussen gewoon rustig door met je kip-zonder-kop gedrag, jij besluit de discussie te verlaten (verstandig) maar wanneer ik aangeef dat het ook anders kan begint de hele heisa weer opnieuw. Het wil er maar niet bij je in dat jij net zo onredelijk en irrationeel discussieert als je anderen van beticht. En iedere keer eindigt het weer met een dramatisch "bekijk het dan ook maar, ik kom niet meer terug" van jouw kant. Als je je gelijk niet hebt, dan tenminste de aandacht, nietwaar?
Ik ben die manier van discussieren in F&F gewoon zat, en ookal ben ik het nogmaals niet met ozzy eens, ik kan me wel voorstellen waarom hij zegt wat hij zegt in dat topic. En nu is het tijd om even te chillen, want ik maak me veel te druk om FOK! en ik heb geen zin om dat te laten gebeuren
En nogmaals ; prima wat hij zegt. Hij heeft een mening, ik heb die. Dat ik het niet met hem eens ben is een heel ander verhaal. Maar het topic was bedoelt om een discussie te starten over die wet, niet om honden te bashen, of hun baasjes.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:21 schreef Litso het volgende:
Ik snap precies wat je zegt hara, maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Ozzy wordt aangesproken en bindt in en doet gewoon fatsoenlijk mee, jullie gaan intussen gewoon rustig door met je kip-zonder-kop gedrag, jij besluit de discussie te verlaten (verstandig) maar wanneer ik aangeef dat het ook anders kan begint de hele heisa weer opnieuw. Het wil er maar niet bij je in dat jij net zo onredelijk en irrationeel discussieert als je anderen van beticht. En iedere keer eindigt het weer met een dramatisch "bekijk het dan ook maar, ik kom niet meer terug" van jouw kant. Als je je gelijk niet hebt, dan tenminste de aandacht, nietwaar?
Ik ben die manier van discussieren in F&F gewoon zat, en ookal ben ik het nogmaals niet met ozzy eens, ik kan me wel voorstellen waarom hij zegt wat hij zegt in dat topic. En nu is het tijd om even te chillen, want ik maak me veel te druk om FOK! en ik heb geen zin om dat te laten gebeuren
spuit 11quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:27 schreef senesta het volgende:
En verder sluit ik me aan bij Litso![]()
Ik ben weer veel te laat met mijn posts he
Thnxquote:Op woensdag 3 september 2008 13:03 schreef Qwea het volgende:
Senesta! Beterschap!
Ik zag het in je msnnaam staan
(verkapt check mij senesta op msn post hebben)
Echinaforce werkt hè, dat is ook gratis tip voor jou Senestaquote:Op woensdag 3 september 2008 13:56 schreef Qwea het volgende:
thnxHier gaat het ook wat beter. Ipv 8 snotdruppels in een half u op mn tobo, zijn het er nu maar 5
Thx voor de verkoudheidstipquote:Op zaterdag 6 september 2008 21:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Echinaforce werkt hè, dat is ook gratis tip voor jou Senesta![]()
And on a more serious note;
Ik word er een beetje moe van om je constant te moeten verdedigen in F&F. Ik heb hier Pup opvoeden nu ook voor de laatste keer uitgelegd hoe en waarom, maar het topic gaat daar niet over. Ik zou dus graag zien dat dat ophoudt maar als het geen policy overtreedt oid dan wil ik graag een slotje.
Nee, maar oh-oh bedoelde het echt niet verkeerd hoor, en de manier waarop ze het post is toch ook niet raar of vervelend? En je reageerde echt wel heel erg lelijk on overtrokken op haar. En pure poison kan weet ik verder niet, blijkbaar vond ze in ieder geval dat oh-oh een punt had.quote:Op zondag 7 september 2008 00:21 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, alleen vergeet je dus dat Pure Poison allang in dat andere topic gepost dus ze wist er van. Dacht dat oh oh daar ook bij was maar blijkbaar niet.
Op mijn knieën ging niet over jou, anders had je die PM ook niet gehad. Bedankt voor je reactie daarop trouwens.quote:Op maandag 8 september 2008 12:24 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik zie dit nu pas...
Ik vraag niemand op zijn of haar knieën te gaan hoor, ik denk nu zoek het je fijn uit met je pups en vraag er dan niet naar. Punt is dat het een heel verschil is of je een of twee pups op gaat voeden tegelijk, dus vandaar mijn post. Maar ik blijf voortaan wel weer ver bij je uit de buurt, zoals ik me al veel eerder voorgenomen had.
Ik had er echt totaal geen commentaar opquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Op mijn knieën ging niet over jou, anders had je die PM ook niet gehad. Bedankt voor je reactie daarop trouwens.
Ik zou de titel nog eens editen, want 'meerdere' voegt niet echt veel toe aan 'vlekken', want 'vlekken' is al meervoud.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:49 schreef Litso het volgende:
Boel een beetje opgeschoond en de TT veranderd
Ja waarom is dat op slot???quote:Op donderdag 18 september 2008 19:41 schreef ChipsZak. het volgende:
of. wat. huh.
Waarom kan ik niet meer reageren in het asieltopic?
Vuige plakkerd.quote:Op donderdag 18 september 2008 19:49 schreef Greys het volgende:
Ik heb Litso al gePMd, hij heeft iets te hard geplakt denk ik
Ja, was inderdaad wat overdadigquote:
Hoi. Het was meer bedoeld als 'vanaf hier geen offtopic meer'. Maar ik snap wat je bedoelt, ik kijk er nog ff naarquote:Op maandag 22 september 2008 17:23 schreef Dipkip het volgende:
Haiik snap dat mijn post verwijderd is, maar de post waar ik op reageerde ("zonde van de auto" in het "mijn kat is dood" topic wat nu loopt) mag dan volgens mij ook wel weg. Nu lijkt het net of ik nog iets ergers zeg dan dat
We hebben nooit een persbericht verzonden? Ik heb wel een vraag hierover bij Senesta neergelegd vorige week dinsdag, niks meer over gehoord, maar wellicht dat je daarop doelt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:59 schreef Litso het volgende:
Hoi,
We hebben jullie persbericht ontvangen, en omdat de website nog in aanbouw is er en eigenlijk alleen maar een forum is, hebben we besloten er nog niks mee te doen. FOK! is zelf namelijk ook al een forum
Zodra de website interessante inhoud bevat zullen we zeker nog eens kijken of het nut heeft er een topic over te openenZolang zet ik dit topic ook op slot.
Complimenten met het initiatief overigens
Sorry dat ik 'm zo bruut uit het andere topic weghaalde, maar het is precies wat ik wilde voorkomen: offtopic discussiequote:Op woensdag 24 september 2008 11:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Waar héb je het over? Ik heb helemaal geen kritiek op haar of haar woonsituatie, heb zelf katten op kleine flatjes gehad, wie ben ik om te oordelen over een huis wat ik helemaal niet kenIk zei alleen wat omdat ik het draadje zat te lezen en de opmerkingen die er wél over geplaatst werden eerder vragend dan aanvallend vond, en toen ontplofte TS ineens. Dat is alles
ik heb geen problemen met hoe TS met dr katten omgaat oid... Vraag me wel af waarom er zo kortaf gereageerd moet worden, nu door jou ook weer. Je kan ook op een normale manier zeggen dat we het hier niet gaan hebben over de woonruimte van TS.
Ik snap wat je bedoelt, en het is inderdaad niet mijn bedoeling kritiek meteen maar helemaal weg te laten. Wat ik wil voorkomen is die ontzettend felle discussies elke keer. Deze keer kwam de felheid vanuit m-m zelf, om een reden die ik begrijp, en greep ik in. Wanneer er op normale toon over gepraat wordt zal ik ook zeker niet ingrijpen, en waarschijnlijk zelfs meedoen aan de discussie.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:29 schreef Dipkip het volgende:
Ik snap wat je zegt en had ik het vorige topic gekend had ik misschien de post van m-m niet als agressief opgevat.
Het punt wat ik probeer te maken is: ja, je moet ingrijpen als de aanvallen niet in verhouding staan tot de opzet en inhoud van een topic. Maar om voortaan als een soort kroelpolizei overal in te grijpen waar mensen een mening geven over iets, vind ik te ver gaan.
Als op een gegeven moment een punt gemaakt is, vind ik best dat je kan zeggen het punt is duidelijk en nu is het klaar met deze lijn van posten. Als al 3 mensen uit de doeken hebben gedaan dat het slim is een plaskat te laten testen op blaasgruis en de TS wil dat niet doen, kun je best zeggen, nu is het wel genoeg. Het voegt immers niets toe. Ook onnodig kwetsende opmerkingen, zoals het eigen schuld roepen bij een overreden kat, kunnen wat mij betreft meteen weg.
Maar ik vind wel dat je mensen de kans moet geven iets op te merken ook als daar niet expliciet om gevraagd wordt. Als dat niet te aanvallend of overdadig gebeurd is het goed lijkt me. Anders zou het ook een erg saai forum worden en we zouden minder van elkaar leren.
Niet iedereen weet de eventuele voorgeschiedenis van alles, en er zijn ook zat users (bijvoorbeeld ik) die het zeer op prijs stellen als anderen aankomen met 'let je wel op dat...' of iets dergelijks. Ik zou het jammer vinden als men dit niet meer mag of durft posten omdat jij dan komt aanrennen van 'DAAR HEEFT ZE HEUL NIET OM GEVRAAGD EH!'.
En bij het ene topic is het nou eenmaal meer 'gerechtvaardigd' om de TS ergens op aan te spreken dan in het andere. Ik zou het verschrikkelijk vinden als we straks niet meer mogen reageren als iemand vertelt zn hond gezellig een chocoladereep te gaan voeren, omdat ie niet heeft gevraagd om advies daarover.
Ik vind het een goed idee te zorgen dat er wat vriendelijker wordt gedaan als men wat aan te merken heeft en dat het tijdig gestopt wordt als TS er niets mee wil doen, maar je kan ook te ver doorslaan. Ik hoop dat je (jullie) dat meeneemt bij deze poging om het wat minder agressief te krijgen hier. Teveel er bovenop zitten werkt namelijk imho alleen contra-productief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |