abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61000161
Mijn kat kwam zojuist binnen met een streep motorolie op z'n rug. Ik heb de plek waar de olie op zat eerst nat gemaakt en daarna heb ik het met babyshampoo (zwitsal) het proberen weg te halen. Het is er nu wel af, alleen ruikt z'n vacht waar de olie op zat nu een beetje naar olie.

Heb ik zo goed gehandeld of zal de olie er eigenlijk nog niet af zijn?
Het mag best een beestje stinken; het mag best een beestje rauw zijn
pi_61000174
Bij volgels doen ze het met afwas middel. Wellicht is dat te proberen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_61000178
Iets met ammoniak in water. Oplossing maken.
Beste vetoplosser.
pi_61000183
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 05:36 schreef Megumi het volgende:
Bij volgels doen ze het met afwas middel. Wellicht is dat te proberen?
Dat kan ik altijd nog doen ja. Hij is nu te pissed, ik laat 'm wel even met rust (dat water vond ie niet fijn, begrijpelijk).
pi_61000185
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 05:37 schreef Vodkadruppel het volgende:
Iets met ammoniak in water. Oplossing maken.
Beste vetoplosser.
Dat is harstikke giftig. Ga in KLB spelen, eikeltje.
pi_61000191
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 05:39 schreef BeestjeBeestje het volgende:

[..]

Dat is harstikke giftig. Ga in KLB spelen, eikeltje.
Niet waar. Als je het daarmee schoonmaakt en dan goed uitspoelt werkt dat prima.
Waarom gelijk schelden?
pi_61000192
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 05:40 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Niet waar. Als je het daarmee schoonmaakt en dan goed uitspoelt werkt dat prima.
Waarom gelijk schelden?
Omdat het wel giftig is. Toch logisch?
pi_61000195
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 05:41 schreef BeestjeBeestje het volgende:

[..]

Omdat het wel giftig is. Toch logisch?
Je moet het ook oplossen in water.

Als je verf op je handen hebt lukt het ook niet met alleen zeep.
pi_61000203
Ik zou geen amonia gebruiken in elk geval. Desnoods bel je later de dierenarts voor een advies TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_61000204
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 05:42 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ook als oplossing en daarna naspoelen lijkt me gewoon niet verstandig. De kans dat ie het eraf likt (ook al met naspoelen) is mij te riskant. Ammoniak is rotzooi
pi_61000209
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 05:44 schreef Megumi het volgende:
Ik zou geen amonia gebruiken in elk geval. Desnoods bel je later de dierenarts voor een advies TS.
Is ook een optie. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 07:15:44 #12
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_61000383
Ik zou het gewoon nog eens doen met shampoo, heb ik ook wel eens met mijn kat gehad indertijd als zij zo nodig onder de Harley van de buurman door moest kruipen.. Ze werd niet vrolijk van de wasbeurt maar wel schoon en kreeg in elk geval geen motorolie in haar maagje.
Ammonia en vertoplosser is veel te agressief. Shampoo of douchegel en dan goed uitspoelen en heel goed afdrogen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_61000496
Grote katjes, kleine katjes... doe ze in het wasmachien... laat maar lekker draaien.

Gewoon baby schampoo gebruiken.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_61000822
De perfecte oplossing >>>> Hou die katten fijn binnen allemaal, scheelt mij een hoop ontwijken op de weg.
"s Avonds is het niet normaal hoeveel van die beestje voor je wielen uitschieten (wat ook niet altijd goed gaat).

Ik rij NIET bewust dieren dood, maar het is toch zeker een keer of 10 in de week raak (katten / hazen / egels etc etc).
pi_61000857
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:25 schreef Grote-Smurf het volgende:
De perfecte oplossing >>>> Hou die katten fijn binnen allemaal, scheelt mij een hoop ontwijken op de weg.
"s Avonds is het niet normaal hoeveel van die beestje voor je wielen uitschieten (wat ook niet altijd goed gaat).

Ik rij NIET bewust dieren dood, maar het is toch zeker een keer of 10 in de week raak (katten / hazen / egels etc etc).
Bedankt voor je nutteloze advies zou ik zeggen.
pi_61000920
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:30 schreef sjimz het volgende:

[..]

Graag gedaan.
Niet gaan huilen dus wanneer je 's ochtends op straat je platgereden kat vind.
pi_61001421
Met de huidige olieprijzen had je Poekie beter uit kunnen wringen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61001576
Afwasmiddel klinkt ook goed als vetoplosser.
censuur :O
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:25:38 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_61001632
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 05:42 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Een aanal componenten van verf lost niet op in zeepsop, olie wel.
Als mens kun je je handen nog wel wassen met een lichte ammoniak-oplossing, maar een kat likt zichzelf, dus dat maakt het minder geschikt, en met die vacht blijft er altijd wat achter (net zoals TS nu nog olie ruikt).

Overigens is de geur van motorolie zeer doordringend, je kan het ruiken zonder dat de kat problematische hoeveelheiden binnenkrijgt. Mijn beestjes zitten graag onder auto's dus die ruiken soms ook naar motorolie, maar ik heb het nog nooit schoongemaakt (het was ook nooit echt erg), en ondertussen zijn ze al 16+.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_61001659
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:30 schreef sjimz het volgende:

[..]

Mocht ik uitwijken voor een kat en tegen jou kind aanrijden die toevallig daar speelt, ga dan niet lopen piepen dat je kind is overleden en het mijn schuld is

Goed advies: katten zijn HUISdieren. Hou ze binnen, worden ze ook niet smerig en zorgen ze niet voor overlast.
pi_61001682
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:27 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Mocht ik uitwijken voor een kat en tegen jou kind aanrijden die toevallig daar speelt, ga dan niet lopen piepen dat je kind is overleden en het mijn schuld is

Goed advies: katten zijn HUISdieren. Hou ze binnen, worden ze ook niet smerig en zorgen ze niet voor overlast.
Ten eerste: Ik heb geen kind
Ten tweede: Mijn katten komen ook niet buiten
Ten derde: Dit is allemaal niet relevant voor de TS en dus offtopic.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:33:28 #22
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_61001759
Een soda oplossing ontvet ook enorm goed en en lijkt me minder ongezond dan ammonia.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_61001847
quote:

Écht he! Kutbeesten altijd. Laatst zowaar een olifant op de A1 aangereden.

Ik wed dat je net je rijbewijs hebt gehaalt en er laatst eentje "bijna" hebt aangereden.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_61001902
quote:

Jij bent zeker zo'n blind paard in een opel of niet?
pi_61002066
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ten eerste: Ik heb geen kind
Ten tweede: Mijn katten komen ook niet buiten
Ten derde: Dit is allemaal niet relevant voor de TS en dus offtopic.
Je snapt het punt wel.

Goed dat je de katten binnen houdt.

Doe ik ook.

Ontopic: schoonmaken met citroensap + een PH neutrale zeep (handzeep)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')