abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57728161
goedenavond allemaal.

We hebben sinds een week twee lieve jonge konijntjes gekocht. Het probleem is dat een van de twee ( bailey de kleinste) helemaal suf en slap is. Ze kukelt steeds om, hangt een beetje scheef. Dit duurt nu ongeveer een half uurtje

Voor zover we weten heeft ze niks geks gegeten. Iemand een idee of tijd voor een retourtje dierenarts?
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 31 maart 2008 @ 00:13:13 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_57728215
Je geeft het zelf al aan, beter even naar de dierenarts
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_57728377
Om tien voor half een? (vorige post was trouwens door littledrummergirl).

Ze is echt heel slap. Half uur terug was ze nog helemaal normaal, maar nu zakt ze echt in elkaar en laat alles hangen...
pi_57728578
Ze heeft nu ook af en toe stuipen en "strekt" zich volledig dat duurt dan een seconde of 10, 20, en dan wordt het weer een slap hoopje baby konijn
pi_57728785
Volgens mij hebben we nog maar 1 konijntje...
  maandag 31 maart 2008 @ 00:47:26 #6
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_57728836
Gecondoleerd
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_57729212
damn, wat ben ik een verschrikkelijke softie als het hier op aan komt zeg vanmiddag zat ze nog op mn shoot te kroelen en vanavond wast ineens binnen een uur over... en dan te bedenken dat we haar pas een weekje hadden..

Gelukkig voor het beestje heeft het maar ffies geduurd, en is ze de hele tijd door ons geknuffeld

thnx trws
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator maandag 31 maart 2008 @ 08:34:48 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57730921
Jee Sterkte ..
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 31 maart 2008 @ 10:39:35 #9
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_57732630
Hopelijk was het niet besmettelijk
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_57732902
Ik hoop het ook..

De andere was altijd al veel zwakker. Wel levendig, maar een stuk angstiger. Viel om als ze op dr achterpootjes stond.. Waarschijnlijk altijd al niet helemaal goed geweest dus... (Hoewel wij dachten dat dit kwam omdat ze een stuk jonger was).

Drambuie, de grijze en oudere van de twee, was vanmorgen nog springlevend
pi_57735257
we hebben ondertussen van de dierenwinkel weer een nieuw konijntje gekregen. Ging gelukkig allemaal erg netjes, ze zei : "ach dat kleine hummeltje, dat dacht ik al" toen ze in de doos keek die ik bij me had.

de dames zitten nu weer aan elkaar te wennen in het hok, ze slapen al tegen elkaar
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2008 @ 13:21:30 #12
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_57735701
Ach gos... dat die dierenwinkel sowieso een 'verdacht' diertje meegeeft
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_57735822
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:21 schreef Barbaaf het volgende:
ze vertelde aan de telefoon dat het een beestje was dat misschien te snel bij de moeder was weggehaald. Volgens haar kon je aan dwergkonijntjes niet goed kon zien hoe jong ze zijn...

maar, als fokker/leverancier hou je toch wel bij hoe oud je dieren zijn voor je ze weg doet?
  maandag 31 maart 2008 @ 13:32:19 #14
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_57735909
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:21 schreef Barbaaf het volgende:
Toen ik stage liep bij een dierenwinkel heb ik ook een jong konijntje moeten verzorgen die diarree had ed. Die ging echt niet weg hoor.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_57736064
Op erg klein en fragil na, oogde het konijntje wel gezond At goed, normale keutels (een hele bank vol ). Alleen erg jong. Hupste niet, maar liep. Was nog niet zindelijk (hoewel dat wel vooruitgang boekte in die ene week), en heeel heeel breekbaar en teer.
pi_57751384
We hebben een nieuwe pluis Guinness genaamd.

Alleen de oude pluis (Drambuie) gebruikt guinness als zitzak

Dit pluizebeestje komt al een stukje "degelijker" en minder zwak over dan het overleden vosje (Baileys). Ik hoop alleen dat het konijn ook konijn bestendig is

Waarschijnlijk zijn dit zusjes
pi_57751420
Nooit meer wiebele
pi_57753722
Vervelend verhaal, maar weer typisch hoe het vaak gaat met dieren uit dierenwinkels.. Volgende keer gewoon naar een fatsoenlijke fokker of opvang gaan, dan heb je dit soort nare dingen niet.
Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
pi_57756955
Nee, bij een opvang heb je dat niet omdat het oudere konijnen zijn en de jonkies dus al dood zijn voor je ze in handen krijgt

En een fokker heeft geen groot label met "fatsoen" er op, dus de kans daar is net zo groot. Daarnaast haalt discus zn knijnen bij een fokker. Iets met inkoop en verkoop, enzo.
pi_57761443
Je hebt fokkers en fokkers.
Daar bedoel ik mee, er zijn broodfokkers en tentoonstellings fokkers.
De broodfokkers willen zoveel mogelijk konijnen fokken voor de verkoop waarbij de jongen al heel vroeg bij de moeders weggehaald worden, omdat de voedster dan opnieuw kan jongen.
Er wordt dus weinig rekening gehouden met de gezondheid van de dieren.

Een tentoonstellingsfokker is bezig met een bepaalde ras en kleur in stand te houden. Gezonde en vitale dieren zijn daarom voor hem/ haar ook zeer belangrijk, omdat ze zelf ook met deze dieren verder zullen moeten fokken, willen ze een goede stam opbouwen.
Deze fokkers moeten ook NKB ( nederlandse konijnen fokkersbond ) aagesloten zijn.

Ik ken het verhaal zelf van twee kanten. Ik werk bij een tuincentrum waar er ook dieren verkocht worden en het gebeurt nogal eens dat er een konijntje in de eerste dagen dood gaat. Gewoon te jong/ zwak geweest.
Ze komen van een groothandel die ze bij fokkers vandaag heeft.

Zelf fok ik NHD ( nederlandse hangoor dwergjes ) in blauw blauwbont en bruin. Ik show dus ook met deze konijnen. www.freewebs.com/nhdblauw/

Succes met je nieuwe koppel konijnen, ik hoop ook dat de dames in hun puberteit nog met elkaar op kunnen schieten.
pi_57847037
Het overleden dametje een dagje van te voren:

Baileys

De dame die we gelijk met baileys gekocht hadden:

En de nieuwe aanwinst, het maatje van drambuie, Guinness

Ik maak me bij guinness alleen een beetje zorgen over het gewicht Iets meer dan 400 gram (430 ofzo), en je voelt dr botjes erg goed (zijn de botjes wel "dikker" dan dat ze bij Baileys waren..).

Er zit pakweg 300 gram verschil tussen de konijntjes. Hoe kunnen we de dame iets aan laten komen op een gezonde manier?
pi_57849058
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[...]
Er zit pakweg 300 gram verschil tussen de konijntjes. Hoe kunnen we de dame iets aan laten komen op een gezonde manier?

Olvarit (of ander merk natuurlijk) 4 mnd Eerste hapje worteltjes  

[ Bericht 32% gewijzigd door BeejEm op 05-04-2008 14:20:43 ]
pi_57850223
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Leuke foto's

Kun je zien of Guinness goed eet?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_57851994
Ze eet flink Droogvoer, stro (of hooi? dat dunne), natvoer (taugé, wortel (ik las alleen dat wortel bij "zachte" poep niet goed is, er lagen wel wat kleefkeuteltjes, stuk of 4 ofzo, dus wortel is even uit het dieet).

En we hebben ook een stukje brood gegeven voor de vezels
pi_57852197
Pas even op met het voeren van groenvoer!!
Geef veel hooi en tot 4 maanden onbeperkt biks.
Af en toe een opgedroogde harde boterham.
Een dwergkonijn van 7 weken oud moet gemiddeld 500-600 gram wegen. Dat is voor die leeftijd een gezond gewicht.
Let wel, konijntjes die je uit de dierenwinkel hebt zijn vaak geen dwergkonijnen maar worden toch wat groter.

Groetjes Kirsten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')