abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juli 2008 @ 10:18:06 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60055921
Mijn hond heeft denk ik last van zn maag. Sinds gisteren wilde hij geen brokken meer. Wat rodi wilde hij nog wel. Vandaag wederom geen brokken, en zn maag gaat tekeer als een gek. Naja, zn darmen denk ik.

Nou zat ik zo te denken, het kan dan toch geen kwaad om hem gekookte rijst met gekookte kipfilet te geven? Ik denk dat dat net iets beter is als brokken toch?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 12 juli 2008 @ 10:20:27 #2
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_60055935
Geen wonder dat hij last van zijn maag heeft.
A.F.C. Ajax
  zaterdag 12 juli 2008 @ 10:22:16 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60055954
omdat hij rodi heeft gehad? Wat een onzin. Dat krijgt ie elke ochtend. Normaal in combi met brokken. Maar die at hij gisteren niet. En omdat hij wel vaker een eigenwijze flapdrol is, en ook nog kieskeurig ging ik er vanuit dat hij zn brokken later wel zou eten

Maar dat was ook helemaal niet de vraag
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 12 juli 2008 @ 10:27:21 #4
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_60056004
Ik heb wel eens gehoord dat gekookte rijst en kipfilet wel ok is voor een hond. Wat ik zelf zou doen is even de dierenarts bellen, die kan je beter adviseren.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_60056070
Wanneer onze hond echt misselijk is geven we haar wat beschuitjes of ,zoals hierboven al genoemd werd, rijst.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 11:58:56 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60056987
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 10:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat gekookte rijst en kipfilet wel ok is voor een hond. Wat ik zelf zou doen is even de dierenarts bellen, die kan je beter adviseren.
ja heb ik natuurlijk aan zitten denken. Mijn dierenarts zit in drenthe, ik ben met dikzak in Den Helder. Dus ik kijk het ff aan tot vanaaf. Wordt dat geluid niet minder dan bel ik mijn DA even wat ze adviseerd, en anders neem ik hem even mee naar de DA hier.

Hij is wel sneaky kip vreet ie uit de rijst, en de rijst laat ie staan
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_60067581
Gekookte kip en rijst is erg goed voor een hond! Let je wel op of ie ook nog poept? En of dat dan diarree is of gewoon vaste poep? En of ie gras eet. Vaak doen ze dit als ze zich misselijk voelen of last hebben van hun maag. En daarna heb je grote kans dat ie gaat overgeven.

Ik zou zowieso even naar de dierenarts gaan voor de zekerheid. Voor hetzelfde geldt heeft ie iets opgegeten en is dat in zijn darmen terecht gekomen en kan het er niet uit. Vraag of de dierenarts een foto maakt of een echo doet als je hond niet snel weer gaat eten. Just in case.

Helaas spreek ik uit ervaring en liep het in mijn geval niet zo goed met de hond af.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 13 juli 2008 @ 09:18:07 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60070958
Ben al geweest gisteren Hij heeft een voedselallergie. Hij heeft ook hotspots die komen er ook van. Heb nu duur hyppoallergeen voer, hij heeft 2 injecties gehad en wat pillen. Dit is voor zn maag, de hotspots, de bultjes op zn lip en het eczeem tussen zn tenen.
  zondag 13 juli 2008 @ 09:18:48 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60070964
ooh en zn nieuwe super licht verteerbaar voer blieft ie wel
  zondag 13 juli 2008 @ 09:21:20 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60070980
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:43 schreef Cyan het volgende:
Let je wel op of ie ook nog poept? En of dat dan diarree is of gewoon vaste poep?
En of ie z'n kont wel netjes afveegt gadverdamme man
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 13 juli 2008 @ 10:08:35 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_60071253
Hoe is het nu met je beestje, weer zo goed als de oude? En fijn dat ie in ieder geval weer eet!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_60071259
quote:
Op zondag 13 juli 2008 09:21 schreef Rosbief het volgende:

[..]

De meeste dierenartsen vragen of je hond nog ontlasting heeft gehad en dat normale ontlasting was of diarree. Blijkbaar nog nooit bij de dierenarts geweest met een huisdier dat niet meer wilt eten.
  zondag 13 juli 2008 @ 11:15:48 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60071784
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
Hoe is het nu met je beestje, weer zo goed als de oude? En fijn dat ie in ieder geval weer eet!
Hij is nog wat down. Hij eet iig weer. Hij krabt niet meer aan zn hotspots en ik heb zn maag niet meer gehoord. Het gaat iig een stuk beter als vrijdag

Meneer vond dattie zo zielig was en daarom recht had om stiekem op ons bed te gaan slapen
  zondag 13 juli 2008 @ 11:16:49 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60071797
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:10 schreef Cyan het volgende:

[..]

De meeste dierenartsen vragen of je hond nog ontlasting heeft gehad en dat normale ontlasting was of diarree. Blijkbaar nog nooit bij de dierenarts geweest met een huisdier dat niet meer wilt eten.
ontlasting was gewoon goed. Alleen het is altijd wat gelig ofzo geweest. Volgens de DA kwam dat door dat rare voer.

eens kijken of hij van de week een andere kleur heeft.
pi_60091798
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 10:18 schreef MikeyMo het volgende:
Mijn hond heeft denk ik last van zn maag. Sinds gisteren wilde hij geen brokken meer. Wat rodi wilde hij nog wel. Vandaag wederom geen brokken, en zn maag gaat tekeer als een gek. Naja, zn darmen denk ik.

Nou zat ik zo te denken, het kan dan toch geen kwaad om hem gekookte rijst met gekookte kipfilet te geven? Ik denk dat dat net iets beter is als brokken toch?
Ik denk dat jou hond last heeft van ontwennings verschijnselen van het meeroken nu er bij jou in de kroeg niet meer gerookt wordt. daar heeft dat arme beestje last van. heb je nou je zin
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_60093695
Fijn dat het weer wat beter met hem gaat!
  maandag 14 juli 2008 @ 12:34:51 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60093821
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:30 schreef Cyan het volgende:
Fijn dat het weer wat beter met hem gaat!

Hij is weer helemaal zichzelf. Het huis ligt weer vol met tennisballen die hij om de beurt een andere kant op gooit
  maandag 14 juli 2008 @ 12:37:26 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_60093880
Kipfilet met rijst is op zich niet zo'n probleem, al wordt het eerder aangeraden bij diarree.

Er kan van alles aan de hand zijn, maar op zich is het niet erg als een hond een paar dagen niet eet. Misschien voelt hij zich gewoon niet lekker.

Heb je al in zijn bek gekeken of er misschien ergens iets aan het ontsteken is? Dat hij daarom niet eet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 14 juli 2008 @ 12:40:50 #19
105263 Litso
Interlectueel.
pi_60093947
quote:
Op zondag 13 juli 2008 09:21 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Gast, als je dieren hebt is het niet vreemd om hier op te letten hoor. Er zijn weinig dingen die je zo snel erop kunnen wijzen dat je hond (of kat) iets onder de leden heeft
Geen huisdier voor jou dus?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  maandag 14 juli 2008 @ 12:41:13 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60093959
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:37 schreef Verbal het volgende:
Kipfilet met rijst is op zich niet zo'n probleem, al wordt het eerder aangeraden bij diarree.

Er kan van alles aan de hand zijn, maar op zich is het niet erg als een hond een paar dagen niet eet. Misschien voelt hij zich gewoon niet lekker.

Heb je al in zijn bek gekeken of er misschien ergens iets aan het ontsteken is? Dat hij daarom niet eet?

V.
Als je even naar boven had gelezen dan stond daar dat hij hotspots heeft. Rooie plekken die zweren/ontsteking op zn lichaam.

Zoiets maar dan met een gele etterlaag erover.

Dat komt waarschijnlijk omdat hij een voedsel allergie heeft. Dus ik heb allerlei middeltjes gekregen en ander voer. En nu moet hij 6 weken op dieet
  maandag 14 juli 2008 @ 12:47:00 #21
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_60094082
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Als je even naar boven had gelezen dan stond daar dat hij hotspots heeft. Rooie plekken die zweren/ontsteking op zn lichaam.

[ afbeelding ]

Zoiets maar dan met een gele etterlaag erover.

Dat komt waarschijnlijk omdat hij een voedsel allergie heeft. Dus ik heb allerlei middeltjes gekregen en ander voer. En nu moet hij 6 weken op dieet
Ah, ik had de linkt Qwea, Mikey niet gelegd, soz

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 14 juli 2008 @ 13:32:48 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60095158
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ah, ik had de linkt Qwea, Mikey niet gelegd, soz

V.
Aah, ook mijn fout. Had ik er even bij moeten zetten
pi_92694584
Gekookte rijst met gekookte kip is zeer goed voor een hond met maag of darm problemen(is heel licht verteerbaar) dit is mij een paar weken geleden ook geadviseerd dit omdat het met mijn hondje ook niet zo goed gaat ook borrelen en als je op ze buikje drukt of aait grommen dit komt en gaat met vlagen vanochtend jankte hij het uit van de pijn bij het poepen dit is al meerdere keren gebeurt en wij maken ons erg zorgen afspraak gemaakt bij de DA alweer. eerste keer daar had ie 2 injecties gehad en 2 kuren dit heeft niet echt geholpen. nu een afspraak gemaakt te hebben hebben ze terug gebelt of de afspraak verzet kon worden wat ik erg achterlijk vind want hij vergaat van de pijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 februari 2011 @ 22:19:43 #24
163650 Greys
pi_92696437
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:38 schreef PinkEsid het volgende:
Gekookte rijst met gekookte kip is zeer goed voor een hond met maag of darm problemen(is heel licht verteerbaar) dit is mij een paar weken geleden ook geadviseerd dit omdat het met mijn hondje ook niet zo goed gaat ook borrelen en als je op ze buikje drukt of aait grommen dit komt en gaat met vlagen vanochtend jankte hij het uit van de pijn bij het poepen dit is al meerdere keren gebeurt en wij maken ons erg zorgen afspraak gemaakt bij de DA alweer. eerste keer daar had ie 2 injecties gehad en 2 kuren dit heeft niet echt geholpen. nu een afspraak gemaakt te hebben hebben ze terug gebelt of de afspraak verzet kon worden wat ik erg achterlijk vind want hij vergaat van de pijn.
Ik neem aan dat je met dat laatste dan ook niet akkoord bent gegaan, met het verplaatsen van die afspraak?
En als je hond vergaat van de pijn ga je toch naar de dienstdoende weekend arts? :)

(Je had ook een nieuw eigen topic mogen openen trouwens hoor ipv een drie jaar oud topic omhoog schoppen ;) )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92696620
Wat voor brok voer je op het moment?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')