quote:Kat overal te volgen via Google Earth
HENGELO - Live de route volgen van je kat om te weten waar hij uithangt. Dat kan vanaf het laatste kwartaal van dit jaar als een elektronicabedrijf uit Hengelo een gps-systeem voor katten op de markt brengt. Met de elektronische vinding wil het bedrijf mishandeling van katten terugdringen.
Wilfried Peezenkamp bedacht het systeem nadat zijn eigen drie katten ernstig mishandeld waren thuisgekomen. De kat krijgt een kleine gps-ontvanger aan de halsband. Door een basisstation aan de pc te koppelen kan de gebruiker via de digitale atlas Google Earth zien waar de kat buitenshuis loopt.
"Als hij ergens vastzit, bijvoorbeeld omdat een poot in een klem zit, dan kun je gelijk actie ondernemen", aldus Peezenkamp. Hij heeft naar eigen zeggen al veel reacties ontvangen van bezorgde katteneigenaren.
Met zo'n ding weet ik zeker dat ze niet ver is. Mijn kat weegt net 3 kilo, die zakt na 10 meter door haar pootjes.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:37 schreef Armageddon het volgende:
En die GPS is ook niet echt handzaam. Heb je die pack gezien op de rug van die kat?![]()
[ afbeelding ]
Dan is ze wel makkelijk te vinden en weet je dat ze niet weglooptquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Met zo'n ding weet ik zeker dat ze niet ver is. Mijn kat weegt net 3 kilo, die zakt na 10 meter door haar pootjes.
Ik kan beter gewoon een bloempot op haar rug binden dan. Stukken goedkoper.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dan is ze wel makkelijk te vinden en weet je dat ze niet wegloopt
De kat moet zich ook af en toe wassen. Ik zie mijn katten echt niet met zo'n ding rondlopen. Vaak lopen ze door het huis of door de tuin.. of bij de burenquote:
Precies, katten wil nog onder of door dingen heen kruipen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:04 schreef Queen_Bee het volgende:
Met zon ding kunnen ze toch makkelijk ergens aan blijven haken en zichzelf ophangen? Waarom kan dat niet in de vorm van een chip ofzo, dat zou wel handig zijn.
En komen jullie hem wel gelijk ophalen als ie in mijn tuin zit?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:04 schreef makkie88 het volgende:
zoiets zouden de ouders van me ex bij dr moeten doen.. want die is echt dolgeslagen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |