abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:06:01 #1
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59696514
quote:
Of toch niet

Mijn vader was laatst wat aan het rondkijken naar Golden Retrievers. Blijkbaar kriebelt er dus weer wat. Ik heb even met mijn vader gesproken en inderdaad, het kriebelt. Hij wilde misschien volgend jaar ergens wel weer een pup. Aan de ene kant werd ik toch een beetje blij, maar dat werd gelijk minder omdat Max toen to mind kwam. Ik voel me nog best schuldig terwijl er geen eens concrete plannen waren.

Enfin, wij zijn echte Golden Retriever mensen. Boy hebben we 15 jaar gehad en een jaar later was Max daar. Ik heb letterlijk vanaf mijn geboorte een Golden om me heen gehad en ook al zei ik dat ik geen hond meer wilde, het is raar. Raar zonder hond. Vorig jaar zijn we van ons geloof gevallen en kwam er een kat bij. Begrijp me niet verkeerd, we vinden het beest geweldig en liggen vaak met hem te kroelen ed, maar, het is geen hond.

Long story short, wij willen een donkere Golden. Donker, hoog op de poten, groot en stevig met een brede kop. Zoals de Golden hoort te zijn. Anyway, ik wist dat ze die bijna niet meer maken. Alles is wit, kort op de poten met een lelijke kop. (imo) Ik was dus wat aan het rond kijken met de gedacht dat als ik uberhaupt al iets zou vinden, de kans klein is dat daar dit jaar nog wat uit voort komt

En nu ben ik ineens afspraken aan het maken met 3!!! kennels waar we wel even willen kijken.

En dan denk ik weer aan Max.

Ik heb niet echt een doel met dit topic. Ik weet het gewoon niet Wil ik dit nu wel? Of, kán ik het wel? Ik had niet verwacht nu al langs kennels te gaan. Er zijn nu trouwens nog geen pups, bij 2 kennels zijn ze in de maak en de ander wordt rond september gedekt.

nwfqefguqhnsakf Ik weet het niet
Update!!!

Inmiddels is het wachten op twee pups.
Eén voor Queen_Bee en één voor haar tante

[ Bericht 6% gewijzigd door senesta op 13-08-2008 09:18:45 ]
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59696572
Nieuwe halen en jezelf wijs maken dat het de gereincarneerde versie is van Max
pi_59696591
Als je zo'n duidelijk beeld hebt van wat je wil, en je al afspraken aan het maken bent, weet je het antwoord zelf al.
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:18:39 #4
150152 Queen_Bee
pi_59696614
Dit beeld hebben we al sinds Boy
I'm super sonic man
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:21:20 #5
150152 Queen_Bee
pi_59696642
Ik zal altijd van honden houden hè, zeker de golden. Maar stel dat we straks een pup hebben en zo gauw als ie lief bij me komt doen en wat loving wil en ik dan aan Max ga denken waardoor ik het beest misschien wel wegduw. Voor zoiets ben ik dus bang.

Edit: Niet letterlijk hè, maar de hond heeft liefde nodig ( ) en ik ben dus bang dat ik me daardoor misschien te schuldig ga voelen en daar zou de hond dan de dupe van worden
I'm super sonic man
pi_59696763
Ach jeetje joh. Ik snap wat je bedoelt maar probeer je niet schuldig te voelen. Max blijft Max. Dat is de hond waar jullie al die jaren van hebben gehouden en nu nog verdriet over hebben. Een nieuwe pup kan en zal hem nooit vervangen. Gewoon omdat het Max niet is. Dat betekent niet dat je niet van je nieuwe pup mag houden en genieten. Ondanks dat ie qua uiterlijk op Max zal lijken omdat dat nu precies is wat je zoekt zal de pup ook hele andere trekken hebben. Het is geen nieuwe Max, en het is ook geen vervanging voor Max, dus schuldig voelen is niet nodig.
Ga lekker puppiesnuiven, zoek er eventueel een uit en geniet van zo'n heerlijk jong ding, met misschien af en toe wat streken die Max ook had.

Ik heb ook wel eens met de nieuwe pup in mijn armen zitten huilen om de vorige omdat ie op dat moment net dat ene trekje vertoonde.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_59696788
Ik denk trouwens dat je het beste weet wat je moet doen, zodra je een puppy hebt gevonden. Dat eerste gevoel wat je hebt, zal allesbepalend zijn voor de rest.
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:43:41 #8
150152 Queen_Bee
pi_59696844
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:34 schreef Nies het volgende:
Ach jeetje joh. Ik snap wat je bedoelt maar probeer je niet schuldig te voelen. Max blijft Max. Dat is de hond waar jullie al die jaren van hebben gehouden en nu nog verdriet over hebben. Een nieuwe pup kan en zal hem nooit vervangen. Gewoon omdat het Max niet is. Dat betekent niet dat je niet van je nieuwe pup mag houden en genieten. Ondanks dat ie qua uiterlijk op Max zal lijken omdat dat nu precies is wat je zoekt zal de pup ook hele andere trekken hebben. Het is geen nieuwe Max, en het is ook geen vervanging voor Max, dus schuldig voelen is niet nodig.
Ga lekker puppiesnuiven, zoek er eventueel een uit en geniet van zo'n heerlijk jong ding, met misschien af en toe wat streken die Max ook had.

Ik heb ook wel eens met de nieuwe pup in mijn armen zitten huilen om de vorige omdat ie op dat moment net dat ene trekje vertoonde.
Daar noem je dus juist één van mijn angsten en Max trekje en dan "Dat was Max zijn trekje " Of dat ie nooit goed genoeg zou zijn want Max staat op een pedestal
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik denk trouwens dat je het beste weet wat je moet doen, zodra je een puppy hebt gevonden. Dat eerste gevoel wat je hebt, zal allesbepalend zijn voor de rest.
Zou het? Heb dan wel het "probleem" dat er nog geen pups zijn wanneer wij daar heen gaan
I'm super sonic man
pi_59696876
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:43 schreef Queen_Bee het volgende:

Zou het? Heb dan wel het "probleem" dat er nog geen pups zijn wanneer wij daar heen gaan
Nou ja, je gaat niet nu al een pup reserveren lijkt me toch? Ik weet niet hoe dat werkt bij pups, maar het lijkt me dat je toch eerst moet kijken of het klikt.
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:52:04 #10
150152 Queen_Bee
pi_59696964
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nou ja, je gaat niet nu al een pup reserveren lijkt me toch? Ik weet niet hoe dat werkt bij pups, maar het lijkt me dat je toch eerst moet kijken of het klikt.
Nu ja, vaak is de helft al besproken voordat ze uberhaupt geboren zijn. Dan kan het wel zo zijn dat je misschien Pup X wilde maar dat de fokker later zegt dat Pup Z beter bij je past oid
I'm super sonic man
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:55:33 #11
103012 Nies
Die hekse
pi_59697013
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:43 schreef Queen_Bee het volgende:

Daar noem je dus juist één van mijn angsten en Max trekje en dan "Dat was Max zijn trekje " Of dat ie nooit goed genoeg zou zijn want Max staat op een pedestal
De nieuwe hond wordt nooit Max natuurlijk. Ik denk dat je dat ook wel snapt, anders was je geen puppies ant kijken
De pup zal misschien af en toe wat trekjes vertonen maar in het geheel een totaal andere (leuke!) hond worden. En geen Max. Dat kan ook niet niet, want Max was de meest geweldige, maar dat betekent niet dat je niet van een andere hond kan of mag houden.

En ga inderdaad eens bij een fokker met pups langs. Kun je zelf beoordelelen hoe je je daar onder voelt.
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:58:31 #12
150152 Queen_Bee
pi_59697047
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:55 schreef Nies het volgende:

[..]

De nieuwe hond wordt nooit Max natuurlijk. Ik denk dat je dat ook wel snapt, anders was je geen puppies ant kijken
De pup zal misschien af en toe wat trekjes vertonen maar in het geheel een totaal andere (leuke!) hond worden. En geen Max. Dat kan ook niet niet, want Max was de meest geweldige, maar dat betekent niet dat je niet van een andere hond kan of mag houden.

En ga inderdaad eens bij een fokker met pups langs. Kun je zelf beoordelelen hoe je je daar onder voelt.
Dacht jij ook zoals ik? En kwam het dus goed of was jij al op een verder punt?
I'm super sonic man
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:07:00 #13
103012 Nies
Die hekse
pi_59697175
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:58 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Dacht jij ook zoals ik? En kwam het dus goed of was jij al op een verder punt?
Ik dacht ook zoals jij. Ik heb maanden tranen met tuiten gehuild om 'mijn' hondje. Mijn andere dog was zo verschrikkelijk alleen en liep met zijn ziel onder zijn arm. Dat gaf voor mij de doorslag. Daardoor had ik met drie maanden al een ander pupje in huis lopen. Dat was geen vervanging, ze kon toch nooit zo geweldig worden als de vorige. En ze is ook nooit geworden zoals de vorige. Ze is een compleet andere hond met af en toe wat dezelfde trekjes (tuurlijk, het is hetzelfde ras) ze is helemaal geweldig op haar eigen manier en we zijn stapelgek op haar hoor
  donderdag 26 juni 2008 @ 15:13:17 #14
150152 Queen_Bee
pi_59706928
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:07 schreef Nies het volgende:

[..]

Ik dacht ook zoals jij. Ik heb maanden tranen met tuiten gehuild om 'mijn' hondje. Mijn andere dog was zo verschrikkelijk alleen en liep met zijn ziel onder zijn arm. Dat gaf voor mij de doorslag. Daardoor had ik met drie maanden al een ander pupje in huis lopen. Dat was geen vervanging, ze kon toch nooit zo geweldig worden als de vorige. En ze is ook nooit geworden zoals de vorige. Ze is een compleet andere hond met af en toe wat dezelfde trekjes (tuurlijk, het is hetzelfde ras) ze is helemaal geweldig op haar eigen manier en we zijn stapelgek op haar hoor
Hmm, ik denk ook dat dat ik hier wel enthousiast mee bezig kan zijn een hint is, ook al voel ik me daarna gelijk schuldig . Maar hey, er loopt morgen nog niet gelijk een pup rond natuurlijk.

Net een afspraak met één kennel gemaakt voor de 6e, dat is al zo dichtbij. Dan komen de twijfels toch steeds weer Oh jezus, ik ben echt erg
I'm super sonic man
  Moderator vrijdag 27 juni 2008 @ 23:22:04 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59743639
Even in Fauna gezet
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:37:52 #16
150152 Queen_Bee
pi_59744161
Ooohh, vergat ik het weer.

Had dus afspraken gemaakt voor volgende week zondag, maar dan zijn ze hier op vakantie. Doh. Nu dus maandag naar een kennel
I'm super sonic man
  Moderator vrijdag 27 juni 2008 @ 23:39:05 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59744204
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 23:37 schreef Queen_Bee het volgende:
Ooohh, vergat ik het weer.

Had dus afspraken gemaakt voor volgende week zondag, maar dan zijn ze hier op vakantie. Doh. Nu dus maandag naar een kennel
Spannend hoor, neem je een camera mee?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:42:56 #18
150152 Queen_Bee
pi_59744306
Daar zijn ook nog geen puppies
I'm super sonic man
  woensdag 2 juli 2008 @ 12:30:36 #19
150152 Queen_Bee
pi_59839001
Huu, waren dus maandag heen geweest. Zag er aardig uit allemaal, 3 honden en had ze op gegeven moment alledrie tegelijk op schoot
Op de echo stonden 5 pups, dus waarschijnlijk zijn het er 6 of 7. Wij waren nr 6 en t schijnt 3 x teef en 3x reu te zijn, wat men dus wil hebben.

Nu is de vader blond, wij zijn nummer 6, +- 6 pups, de kans is dus niet zo groot dat wij uberhaupt in aanmerking komen. Ik denk dat ik er daarom ook wat makkelijker mee om kon gaan. Al was het voor mijzelf wel leuk om te weten dat ik in ieder geval met andere honden weer om kan gaan.

Anyway, kreeg net nog een email van iemand anders. Die honden lijken op het eerste gezicht exact wat wij willen, ik weet daar alleen dus nog niet veel over. Wel weet ik dat die pups waarschijnlijk volgende week al geboren worden Hoe ik dus bij die eerste nog wat normaal kon doen krijg ik hier nu toch al wat de kriebels, zo snel al. Meh. Ik word echt een labiel wijf zeg
I'm super sonic man
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:13:47 #20
103012 Nies
Die hekse
pi_59841652
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:30 schreef Queen_Bee het volgende:
Huu, waren dus maandag heen geweest. Zag er aardig uit allemaal, 3 honden en had ze op gegeven moment alledrie tegelijk op schoot
Op de echo stonden 5 pups, dus waarschijnlijk zijn het er 6 of 7. Wij waren nr 6 en t schijnt 3 x teef en 3x reu te zijn, wat men dus wil hebben.

Nu is de vader blond, wij zijn nummer 6, +- 6 pups, de kans is dus niet zo groot dat wij uberhaupt in aanmerking komen. Ik denk dat ik er daarom ook wat makkelijker mee om kon gaan. Al was het voor mijzelf wel leuk om te weten dat ik in ieder geval met andere honden weer om kan gaan.

Anyway, kreeg net nog een email van iemand anders. Die honden lijken op het eerste gezicht exact wat wij willen, ik weet daar alleen dus nog niet veel over. Wel weet ik dat die pups waarschijnlijk volgende week al geboren worden Hoe ik dus bij die eerste nog wat normaal kon doen krijg ik hier nu toch al wat de kriebels, zo snel al. Meh. Ik word echt een labiel wijf zeg

Relax!
Je bent toch niets verplicht?
Je kan (met nadruk op kán) even gaan kijken. Maar als jij al de kriebels krijgt omdat je het nog te vroeg vindt, dan toch niet?
Er komt vanzelf een moment dat je 'Jaaaaa!' denkt
pi_59842696
Inderdaad je bent niets verplicht.
Denk vooral daaraan..
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:03:57 #22
150152 Queen_Bee
pi_60274345
Het is beslist. Er komt een hond Als het goed is bevalt er één volgende week maar wij waren daar nummer 6 + de vader is licht dus kleine kans dat er een donkere reu voor ons bij zit.

Verder heb ik nu contact met de eigenaar van een reu waar we gelijk verliefd op waren. Juist toen ik belde om te vragen waren ze aan het wachten tot de teef loops werd zodat de mooie reu haar kon gaan dekken.

Nog geen idee of dat nu al eens gelukt is of niet, zal je ook pas na een week of 4 kunnen zien op een echo denk ik hè?

En dat is nog niet alles, mijn tante wil toch ook wel weer een hond. Zij woont alleen met de kat tho en werkt dus wij gaan dan de pup opvoeden tot hij met haar mee kan. Zij is hier wel elke avond bijna en gaat dan zelf met hem op cursus ed maar wij zorgen dat ie zindelijk wordt ed. Waarschijnlijk gaat ie ook gewoon elk weekend met haar mee. Sommige FFers zullen dit misschien niet okay vinden, maar I don't really care. De hond heeft later de kat om mee te spelen en tante is geen hele dagen weg dus dat zit wel goed. Alleen niet genoeg tijd om in het begin de pup goed op te voeden. En verder heeft ie dan mijn hond to be als vriendje

Ik jank nog steeds wel om Max maar me dunkt dat wij een nieuwe hond ook weer een goed thuis kunnen bieden. Als ie maar niet denkt dat ie Max kan gaan vervangen
I'm super sonic man
pi_60274618
Ik ben blij, ook voor je tante Het gaat allemaal goed komen !
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:35:30 #24
150152 Queen_Bee
pi_60274866
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:20 schreef ymme het volgende:
Ik ben blij, ook voor je tante Het gaat allemaal goed komen !
Thanks

Ik word al helemaal blij als ik eraan denk hoe ze straks samen door t gras rennen en gezellig samen op cursus enzo Als het goed is dan. Het is niet zeker dat ze uit hetzelfde nest gaan komen dus misschien moet de cursus wel alleen, maar dan zitten ze toch nog vaak zat bij elkaar om goeie vrienden te worden
I'm super sonic man
pi_60275680
QB, jij kunt helemaal geen pup wegduwen. Dus ik zou er voor gaan. Als de hond er is, is ie toch weer heel anders dan Max. En ga je op een nieuwe manier van hem / haar houden, je vergeet Max echt niet door de nieuwe hond. Dat is met Boy toch ook niet gebeurd.

Oh ik zie nu pas dat ik te laat reageer heel veel plezier met je nieuwe hondje meid, geniet er van

En maak enorm veel foto's voor ons, natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')