quote:NEVLAND WIL WEG BIJ FC GRONINGEN
GRONINGEN - Erik Nevland wil met onmiddellijke ingang weg bij FC Groningen. De Noorse aanvalsleider van de club kan een contract tekenen met een looptijd van tweeënhalf jaar bij de Engelse club Fulham. "Het is altijd mijn droom geweest in de Premier League te spelen. Dit is de kans van mijn leven."
'Nu of nooit'
Nevland heeft bij FC Groningen nog een contract tot medio 2010. "Ik begrijp goed dat het voor FC Groningen een moeilijke beslissing is om mij te laten vertrekken, maar ik word dit kalenderjaar 31. Het liefst zou ik het seizoen afmaken bij FC Groningen, maar dat kan niet. Het is nu of nooit. Ik hoop dat ze mij laten vertrekken en ik vind ook dat ik dat verdien."
Fulham nam vorige week contact op met Nevland, die bij de Londense club vier à vijf keer zoveel kan verdienen dan bij FC Groningen. Bij terugkeer uit Enschede, waar FC Groningen gistermiddag met 3-1 verloor van FC Twente, sprak algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen nog even met de Scandinaviër. "De standpunten zijn duidelijk", zegt Nijland. "Wij begrijpen dat dit voor Erik een enorme kans is en hij begrijpt ook dat wij hem eigenlijk niet kunnen missen. Morgen (vandaag, red.) steken we de koppen opnieuw bij elkaar om deze situatie te bespreken."
Fulham heeft volgens Nijland nog geen contact opgenomen met FC Groningen om over de transfervoorwaarden te onderhandelen. "En zolang wij nog niks hebben gehoord weten wij ook niet waar we ja of nee tegen kunnen zeggen."
Ron Jans is overigens afgeknapt op het gedrag van Bruno Silva. "Wat mij betreft mag hij vertrekken", liet de trainer van FC Groningen na de wedstrijd tegen FC Twente weten. "En het liefst zo snel mogelijk. Ik ben de hele situatie meer dan zat." Silva heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Ajax en wil geen wedstrijden meer spelen voor FC Groningen.
Bij Fulham kan hij een half jaar Europees spelen hequote:Op maandag 21 januari 2008 02:41 schreef Jnk18 het volgende:
Hehe als ze Nevland laten gaan, kunnen ze Silva ook niet meer houden lijkt me...
Trouwens, Fulhamals ie pech heeft degraderen ze dit seizoen.. en groningen doet het fantastisch in de competitie die weten wel europees voetbal te halen lijkt me..
Mja lijkt me ook dat je daar een stuk meer verdiend, dat dan weer wel..
Hoor ik daar iemand Kennedy + 2,5 miljoen roepen?quote:Op maandag 21 januari 2008 01:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Laatste poging. Oga plus 1 miljoen voor Silva?
quote:Nevland: Dit is de kans van mijn leven
Noor wil dolgraag verkassen naar Fulham
Hans Nijland probeerde de afgelopen week in Curacao te genieten van een korte vakantie. Maar het was de algemeen directeur van FC Groningen niet gegund. Hij had voortdurend contact met het thuisfront in de Euroborg en keerde zaterdagmorgen met een hoge telefoonrekening in Nederland terug.
Er was overleg over Bruno Silva, de werkweigerende Uruguayaanse rechtsback van FC Groningen, die een overgang naar Ajax probeert te forceren. Er was overleg over de Argentijnse verdediger Mati´as Cahais, die FC Groningen dolgraag met onmiddellijke ingang aan de selectie wil toevoegen. En ineens was er ook dat telefoontje van Henk Veldmate, waarin de manager technische zaken van FC Groningen Nijland vertelde dat Fulham Erik Nevland per direct wil overnemen.
”Ik was daar een beetje down van en ben dat nu nog”, zegt Nijland. ”Ik begrijp dat dit voor Erik een buitenkansje is, maar Erik is een superprof, ons boegbeeld. En hij is enorm populair bij onze supporters. Je komt superlatieven tekort als je over hem praat. Als er één is die wij een mooie overstap naar een andere club gunnen, dan is het Erik wel, maar wij kunnen hem eigenlijk niet missen. Waar blijven wij met onze ambities als wij Erik laten vertrekken. Ik wil er nu even niet meer over zeggen, maar deze zaak ligt me wel ongelooflijk zwaar op de maag.”
Nevland laat weten dat niemand onmisbaar is. ”Dus ik ook niet. Als ik weg ben blijft het echt wel goed gaan met FC Groningen. Met Stef Nijland heeft het in de spits een enorm talent. Dat wordt een hele grote. Het is ook niet zo dat ik weg wil bij FC Groningen omdat het me bij de club niet bevalt. Ik heb het hier prima naar de zin en ik vind FC Groningen een geweldige club, maar deze kans kan ik niet laten lopen. En die kans mag FC Groningen mij ook niet ontnemen.”
Weigert FC Groningen hem te laten vertrekken dan zou dat ’een heel grote teleurstelling’ voor hem zijn, zo laat Nevland weten. ”En ik zou veel tijd nodig hebben om die teleurstelling te verwerken. Nee, ik zal me dan niet gaan opstellen zoals Bruno Silva, dat zou ik nooit doen, maar het gevoel dat ik nu voor FC Groningen heb zal nooit meer hetzelfde worden. Ik hoop niet dat het zo ver komt. Dat zou ik heel jammer vinden.”
Fulham is een club in nood in de Engelse Premier League. De Londense club waarvan de Egyptische zakenman Mohamed Al- Fayed sinds 1997 voorzitter is, staat op de negentiende en voorlaatste plaats. Omdat de prestaties niet strookten met de verwachtingen ontdeed de Londense club zich eind vorig jaar van trainer Lawrie Sanchez. De 60-jarige Engelsman Roy Hodgson, die een maand eerder ontslag had genomen als bondscoach van Finland, is zijn opvolger en moet de in het slop geraakte Cottagers weer op de rails zien te krijgen.
Hodgson was eerder ook trainer van Viking Stavanger, de vorige club van Nevland. Afgelopen week trok Fulham ook al de Noorse verdediger Brede Hangeland aan. Nevland: ”Ik heb FC Groningen kenbaar gemaakt dat ik naar Fulham wil. Dit is de kans van mijn leven.” (bron: DvhN, Jan Mennega)
quote:Ron Jans: Dit is een heel lastige
Ron Jans spreekt van een spagaat waarin FC Groningen zit. ”Ik gun Erik het allerbeste, maar dit is een heel lastige. Het is nog niet zover, maar als Bruno Silva bij FC Groningen zou vertrekken en we zouden Erik tegenhouden, dan zou dat wel heel wrang zijn. Maar er komen wel eens situaties dat je geen kant op kunt. Of je wordt ergens toe gedwongen, of je kunt er niet omheen. Maar die januari transferwindow is niet iets waar ik van geniet.”(bron: DvhN, Jan Mennega)
De FC is in elk geval hot. Qua tijd dat het over de FC ging in de voetbalgelulprogramma's, zal ongetwijfeld van recordhoogte zijn geweest gisteren. F***ing transferwindow.quote:’Verhouding met Silva op nulpunt’
”Wat mij betreft mag Bruno Silva vertrekken. Het liefst zo snel mogelijk”, zegt Ron Jans. De persconferentie na afloop van de subtopper FC Twente- FC Groningen (3-1) is zojuist afgelopen. ”Dit is een persoonlijke mening”, gaat de trainer van FC Groningen verder.
”Als hij blijft ben ik professioneel genoeg weer met hem te gaan werken, maar de verhouding met hem zit op het nulpunt.”
Silva aast op een transfer naar Ajax, maar FC Groningen wil vooralsnog niet meewerken aan een overgang. De Uruguayaan weigert nu wedstrijden voor FC Groningen te spelen. Jans: ”Op zo’n manier ga je niet met een club om die je altijd netjes heeft behandeld. Met zo’n speler kan ik niet werken. Ik ben hem liever kwijt dan rijk.”
Algemeen directeur Hans Nijland vindt dat de houding van Silva ’riekt naar chantage’. Volgens Nijland probeert de Uruguayaan de club ’een transfer door de strot te duwen’. Vandaag buigt de clubleiding van FC Groningen zich opnieuw over de zaak-Silva. (DvhN)
Een goeie voor Groningen, maar vrij snel verguisd als Ogararu bij Ajax denk ik.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:39 schreef BigKahuna het volgende:
Wat is die Silva een zielig ventje
Wat voor type back is 't eigelijk?
Vooral aanvallend ingesteld begreep ik?
Optie tot koopquote:Op maandag 21 januari 2008 07:45 schreef csar het volgende:
FC Groningen strikt Cahais
GRONINGEN, maandag
Na Bruno Silva, Luis Suárez en Marcus Berg doet FC Groningen weer een buitenlandse aankoop van allure. De Groningers bereikten gisteren een akkoord over een contract voor 4,5 jaar met de linksbenige Argentijnse centrumverdediger Matias Cahais (20) van Boca Juniors. In hoofdlijnen heeft FC Groningen ook een akkoord over een huur van een half jaar met een optie tot koop. „Het gaat alleen nog om een paar kleine dingen”, aldus directeur Hans Nijland. „Het is geweldig dat we erin geslaagd zijn de aanvoerder van Argentinië onder twintig, de wereldkampioen, te halen.”
Bron: Telegraaf
Mee eens, er moeten regels komen voor de winter-transfermarkt. Dit kan gewoon niet de bedoeling zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:14 schreef Prosac het volgende:
Laat Nevland maar gaan.. Silva kan ook maar beter vertrekken.
Nevland gun ik het van harte en Silva wil ik gewoon niet meer zien. Dan maar geen kampioenschap
Maar de TS heeft laten zien spelers die vertrekken goed op te kunnen vangen met betere. Laat het contract van Nevland overigens maar NA 31-1 in gaan, dan kan hij nog een afscheidstournee doen.
godverdomme..
nevland weg..
![]()
![]()
![]()
![]()
Wintertransferperiode die officieel alleen bedoelt zou zijn om blessures te kunnen vervangen.![]()
Ik ben wel benieuwd naar deze spelerquote:
Ze warem hem dus al veel langer aan het volgen en hebben hem vorige week nog bekeken tegen Indenpediente..quote:FC Groningen akkoord met Argentijn Cahais
FC Groningen heeft overeenstemming bereikt met Matias Cahais. De club wil de 20- jarige linksbenige centrumverdediger van de Argentijnse topclub Boca Juniors vastleggen voor een periode van vierenhalf jaar. ”We proberen nu tot een akkoord te komen met de clubleiding van Boca Juniors”, laat algemeen directeur Hans Nijland weten.
FC Groningen hoopt met Boca Juniors overeenstemming te bereiken over een huurconstructie voor het eerste half jaar met daarna een optie tot koop. Nijland: ”En daarin willen we dan het bedrag laten opnemen waarvoor wij hem kunnen kopen. Ik heb het gevoel dat we er met de club wel uitkomen.”
Gistermorgen spraken Nijland, manager technische zaken Henk Veldmate en financieel directeur Erik Mulder met Cahais en diens zaakwaarnemer. FC Groningen was al langer in hem geïnteresseerd, maar de zaak kwam in een stroomversnelling doordat ook andere clubs naar zijn diensten begonnen te hengelen. Cahais was de aanvoerder van het Argentijnse elftal onder 20 jaar waarmee hij vorig jaar zomer in Canada wereldkampioen werd.
Nijland: ”Wij wilden Cahais eigenlijk pas komende zomer aantrekken, maar hebben besloten daar nu al werk van te maken. Wij waren bang dat als wij nu niet toe zouden slaan de vogel anders in de zomer misschien al over het net gevlogen zou zijn.”
FC Groningen stuurde zijn scouts Roy Beukenkamp en Grads Fühler begin vorige week in allerijl naar Argentinië. Zij zagen Cahais met Boca aan het werk in Mar del Plata tegen Indenpediente en raakten onder de indruk van zijn spel. Nijland: ”We hebben ook alle dvd’s gezien van de wedstrijden van Argentinië op het WK onder 20 jaar vorig jaar in Canada.”
Cahais geldt als een kop- en fysiek sterke verdediger met leiderskwaliteiten. Opbouwend kan hij eveneens goed uit de voeten. Nijland: ”Cahais past in de visie van de club. Hij is jong en talentvol.” (bron: DvhN)
Achterste rij, tweede van linksquote:Op maandag 21 januari 2008 10:55 schreef venomsnake het volgende:
Dit is zijn laatste kans om in de PL te spelen
quote:Op maandag 21 januari 2008 11:15 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Achterste rij, tweede van links
[ afbeelding ]
Tja dat heb je met een goede scouting he. Levert wel een hoop centen op.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:48 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Leegloop![]()
Iedereen die het voor Groningse begrippen goed doet gaat weg.
quote:
quote:Iedereen die het voor Groningse begrippen goed doet gaat weg.
Buijs![]()
Suarez![]()
Silva![]()
Nevland![]()
-????-
Ah, nu weet ik waar je gekkigheid vandaan komtquote:[quote]
Jans zal wel de nieuwe trainer van Heerenveen worden, en dan neemt hij Berg mee als vervanger voor Alves en Kruiswijk komt naast Dingsdag in de verdediging. Misschien neemt hij Lindgren ook wel mee.
Van een nummer 4 in Nederland naar een nummer 17 in Engeland is in ieder geval geen sportieve verbeteringquote:Op maandag 21 januari 2008 11:50 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Mocht Groningen Nevland niet willen laten gaan, dan zullen ze de eventuele arbitragezaak alsnog verliezen.
Van de Eredivisie naar het Premiership, iets van 5x zoveel verdienen. Dat is een echte verbetering.
Tja, voorlopig zijn de vervangers idd goed, maar ook Groningen zal wel een paar missers gaan maken.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:57 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tja dat heb je met een goede scouting he. Levert wel een hoop centen op.
Bovendien heeft Groningen er tot nu toe steeds betere spelers voor terug gehaald..
Cahais zal ook wel een potje kunnen voetballen en er zal vast nog wel een speler bijkomen deze winter.
Moet je eens opletten hoe Ajax komende zomer leegloopt.
Nee, Buijs is ronduit slecht, maar niettemin wist hij toen een transfer af te dwigen door voor Groningse begrippen goed te spelen (al zou hij in het huidige Groningen-team geen basisplaats hebben).quote:Op maandag 21 januari 2008 11:58 schreef detulp050 het volgende:
[..]
[..]
Buijs was inderdaad een topspeler; stond op het punt naar Real Madrid te gaan. Ik zie hem binnen nu en een jaar bij Liverpool spelen
Vind ik wel heel makkelijk gezegd. Dat is ook echt niet zo maar gegaan. als het zo'n makkie is, waarom doet een club als NEC dat dan 'gewoon' niet?quote:Op maandag 21 januari 2008 12:02 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Groningen begint langzaam te merken dat een club opbouwen wel te doen is.
Nee hoor, remember Samaras?quote:Op maandag 21 januari 2008 11:50 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Mocht Groningen Nevland niet willen laten gaan, dan zullen ze de eventuele arbitragezaak alsnog verliezen.
Van de Eredivisie naar het Premiership, iets van 5x zoveel verdienen. Dat is een echte verbetering.
Ik meen me te herinneren dat NEK een jaar of vijf geleden 5e werd.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:10 schreef Thomas87 het volgende:
[..]
Vind ik wel heel makkelijk gezegd. Dat is ook echt niet zo maar gegaan. als het zo'n makkie is, waarom doet een club als NEC dat dan 'gewoon' niet?
Ja, maar geen arbitrage-zaak.quote:
Officieel dus..quote:Argentijnse verdediger voor FC Groningen
FC Groningen heeft een contract gesloten met verdediger Matias Cahais. De linksbenige centrale verdediger wordt voor anderhalf jaar gehuurd van het Argentijnse Boca Juniors. FC Groningen heeft gedurende die periode de mogelijkheid Cahais voor een vastgestelde transfersom over te nemen.
In dat geval zal de aanvoerder van het Argentijnse elftal onder 20 jaar een contract voor vier jaar tekenen in Euroborg.
Cahais is in december 20 jaar geworden en debuteerde al op zijn 17e in het eerste elftal van Boca Juniors. De verdediger kwam in twaalf competitiewedstrijden uit voor de Argentijnse topclub. Leuk detail is dat Cahais al eens in Groningen heeft gevoetbald, namelijk tijdens het Eurovoetbaltoernooi in 2004. Met het Argentijnse nationale jeugdelftal werd Cahais afgelopen zomer wereldkampioen in Canada, het toernooi waar toenmalig FC Groningen-speler Luis Suárez namens Uruguay ook actief was. FC Groningen doet er alles aan om Cahais al voor de competitiewedstrijd van komende woensdag tegen NEC speelgerechtigd te krijgen. Hij trainde vandaag direct mee met de selectie van trainer Ron Jans.
Algemeen directeur Hans Nijland laat weten verguld te zijn met deze deal. “Cahais is een zeer talentvolle jonge verdediger met een geweldige uitstraling. Hij is aanvoerder van het Argentijnse elftal onder 20 jaar en dan kun je zeggen dat hij over leiderscapaciteiten beschikt. Wij waren bezig om hem voor komend seizoen vast te leggen, maar we kregen informatie dat Cahais ook nadrukkelijk door andere clubs gevolgd werd en dat wij over een paar maanden wellicht te laat zouden zijn. Dat risico wilden wij niet lopen, want Cahais past uitstekend in onze visie om jonge, talentvolle spelers aan te trekken.”
De overgang van Cahais van Boca Juniors naar FC Groningen mag voor de buitenwereld een grote verrassing zijn, voor de Argentijn zelf is Euroborg een uitstekend station. “In Zuid-Amerika is bekend dat spelers als Romario, Ronaldo, Julio Ricardo Cruz en natuurlijk ook Luis Suárez in Nederland zijn begonnen aan hun Europese carrière. Gebleken is dat de Nederlandse competitie een prima opstap is naar de grotere competities. FC Groningen is een club in ontwikkeling, heeft de afgelopen twee jaar UEFA Cup voetbal gespeeld en staat er in de huidige competitie ook heel goed voor. Real Madrid had de eerste optie op mij, maar ik doe het liever stap voor stap. FC Groningen is op dit moment de beste keuze voor mij. Ik denk me hier in een jong en talentvol team heel goed te kunnen ontwikkelen.”
Bron: FC Groningen
Real Madrid haakte zelf af.quote:Real Madrid had de eerste optie op mij, maar ik doe het liever stap voor stap.
Vanwege de vraagprijs inderdaad.. maar dat zegt nog niet dat Cahais dan wel was gegaan, gezien de uitspraken komt hem dit toch beter uit.quote:
absoluut, ben er wel trots op dat Groningen een speler van dit kaliber weet aan te trekken. Terwijl bv Ajax naarstig zoekt naar een centrale verdediger en Feyenoord + PSV zich ook al hadden gemeld voor deze jongen.quote:Toch leuk dat dit soort talenten dus haalbaar zijn voor de Eredivisie.
Dat van Feyenoord en PSV zijn ook alleen maar roddels.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:39 schreef Prosac het volgende:
[..]
Vanwege de vraagprijs inderdaad.. maar dat zegt nog niet dat Cahais dan wel was gegaan, gezien de uitspraken komt hem dit toch beter uit.
[..]
absoluut, ben er wel trots op dat Groningen een speler van dit kaliber weet aan te trekken. Terwijl bv Ajax naarstig zoekt naar een centrale verdediger en Feyenoord + PSV zich ook al hadden gemeld voor deze jongen.
Volgens V geel is het onmogelijk. Zulke talenten zouden onhaalbaar zijn voor Nederlandse clubs volgens hem..quote:Op maandag 21 januari 2008 12:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Toch leuk dat dit soort talenten dus haalbaar zijn voor de Eredivisie.
Komt omdat hij alleen RTL4 kan ontvangen.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Volgens V geel is het onmogelijk. Zulke talenten zouden onhaalbaar zijn voor Nederlandse clubs volgens hem..
Hier het interviewquote:Op maandag 21 januari 2008 12:47 schreef Prosac het volgende:
Nevland net op Radio Noord
Is ook een optie jaquote:Op maandag 21 januari 2008 07:31 schreef csar het volgende:
[..]
Hoor ik daar iemand Kennedy + 2,5 miljoen roepen?
Lijkt me wel. Ik denk trouwens dat Nevland niet gaat, aangezien het nog alleen maar roddel en achterklap is (en daar zijn ze in GB erg goed in).quote:Op maandag 21 januari 2008 13:35 schreef Blawh het volgende:
Strak dat het ze is gelukt om die Argentijn te halen, potentiële opvolger voor Kruiswijk lijkt me?
Klopt.. Maar hangt er ook van af door welke krant het geschreven is natuurlijk. Sommige kranten zijn gewoon erg betrouwbaar.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:42 schreef Grulez het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Ik denk trouwens dat Nevland niet gaat, aangezien het nog alleen maar roddel en achterklap is (en daar zijn ze in GB erg goed in).
quote:Cahais mogelijk naar Olympische Spelen
Op een druk bezochte persconferentie in de Hattrick’s Pub werd Matias Cahais maandag rond lunchtijd gepresenteerd aan pers, sponsors en andere belangstellenden. De 20-jarige verdediger is reeds enkele dagen in Nederland en trainde maandag voor het eerst mee met de selectie.
Directeur Hans Nijland lichtte de voorwaarden toe waaronder Cahais in Groningen zal gaan voetballen. “We zijn een huurovereenkomst aangegaan met Boca Juniors voor de duur van anderhalf jaar, dus tot medio 2009. Overigens zijn de onderhandelingen met deze club vrij rustig verlopen. Dat was in eerdere gevallen met Zuid-Amerikaanse club nog wel eens anders. In de huurperiode hebben wij de optie tot kopen. Daarbij zullen wij een transferbedrag betalen in de bandbreedte van 1,5 miljoen tot 2,5 miljoen euro. Hoe eerder FC Groningen Cahais contracteert, hoe lager het bedrag zal liggen.
Van de verdediger werden beelden vertoond van een doelpunt dat hij in 2004 op Eurovoetbal met de jeugd van Boca Juniors scoorde tegen FC Groningen. Hij zou in dat toernooi uiteindelijk in de finale met Feyenoord afrekenen. Afgelopen zomer won Cahais als aanvoerder van Argentinië onder-20 het Jeugd-WK in Canada. Daarmee kwalificeerde het team zich voor de Olympische Spelen, die later dit jaar in Beijing worden gehouden. De kersverse aanwinst van Groningen: “De komende tijd wil ik graag de club, mijn teamgenoten en alle mensen rond de club leren kennen. Hoe eerder ik kan spelen, hoe beter. Mijn favoriete positie is linker centrale verdediger, maar ook als linksback en links in de zone heb ik zowel in een drie- als een viermansverdediging gespeeld. De mogelijkheid bestaat inderdaad dat ik komende zomer meedoe aan de Olympische Spelen. Daarvoor zal ik de komende maanden wel aan spelen toe moeten komen. De keuze is aan de bondscoaches.”
Dat zegt niets. Samaras stond aan het begin van zijn carriere. Voor Nevland is het echt een kans die niet nog een keer voorbij komt. Maar gelukkig is het niet des Nevlands om met een arbitragezaak te vertrekken.quote:
quote:Op maandag 21 januari 2008 14:25 schreef The_Verve het volgende:
Die Cahais is een linksbenige centrumverdediger. Hoe kom ik er dan in Godsnaam bij dat het om een rechtsback zou gaan?
1.5 tot 2.5. miljoen, afhankelijk van wanneer die optie wordt gebruiktquote:Op maandag 21 januari 2008 14:27 schreef Tim86 het volgende:
de hamvraag: hoe hoog is de koopoptie??
Voor 12,5 miljoen mogen jullie hem nu al hebben hoorquote:Gefeliciteerd met de aankoop trouwens...over een jaartje halen wij hem wel weer binnen met een arbitragezaak voor 5 keer zoveel als jullie betaald hebben
Mooie prijs is dat..weet je het zeker? Koopje namelijk...Meeste Argentijnse talenten zijn toch aardig duur..zeker jeugdinternationals..Die 12,5 miljoen wordt hij nog wel waard als hij zijn potentieel waarmaaktquote:Op maandag 21 januari 2008 14:34 schreef detulp050 het volgende:
[..]
1.5 tot 2.5. miljoen, afhankelijk van wanneer die optie wordt gebruikt
[..]
Voor 12,5 miljoen mogen jullie hem nu al hebben hoor
Het gerucht dat die Pool afgelopen weekend ook in de Euroborg was blijft vooralsnog een gerucht?quote:Op maandag 21 januari 2008 14:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Je bent in de war met de interesse voor die Pool denk ik. Die kan namelijk wel op rechtsback spelen..
ps, OP toegevoegd Grulez.
Nijland gaf het aan in een interview. Het is geen bewijs, maar ik kan me niet voorstellen dat hij er stiekem een miljoen of wat afhaaltquote:Op maandag 21 januari 2008 14:41 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Mooie prijs is dat..weet je het zeker?
quote:Tegenover de komst van Cahais staat het dreigende vertrek van Erik Nevland en Bruno Silva. Het Engelse Fulham heeft zich officieel bij de zaakwaarnemer van Nevland gemeld. De Noorse spits zegt welwillend tegenover een overstap naar de Premier League te staan.
Het zal wat wezen voor Groningen. Twee vliegen in één klap.quote:Maandag zit een delegatie van het Groningse clubbestuur om tafel met Ajax. Het gespreksonderwerp is de transfer van Bruno Silva. De Uruguayaan gooit in Groningen al weken zijn kont tegen de krib om een overgang naar de Amsterdammers te forceren.
Volgens mij nog steeds een gerucht.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het gerucht dat die Pool afgelopen weekend ook in de Euroborg was blijft vooralsnog een gerucht?
Het verhaal deed vrijdagnacht ook de ronde in de stad, dat hij 's avonds in de euroborg geweest zou zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:12 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Volgens mij nog steeds een gerucht.
Stond op wat Poolse sites.
"gooit al weken zijn kont tegen de krib". Prachtig verwoord. Het klinkt precies als het verwende joch wat 'ie ook is.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:10 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
[..]
Het zal wat wezen voor Groningen. Twee vliegen in één klap.
Hij wordt gewoon keihard genegeerd door de spelersgroep!!quote:Op maandag 21 januari 2008 15:53 schreef Prosac het volgende:
http://wm1.streamzilla.jet-stream.nl/ndcvbk/20080121groningen.wmv
check die chagrijnige bek van Silva rond 1:40
Hetgeen Suarez te voelen krijgt, kost 10 wedstrijden schorsing, dus indien Kruiswijk niet verlengd, zou ik dat een prachtig afscheidscadeau vinden.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:09 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik zeg 1 ding: $uarez gaat huilen als Matias speelt 13 april.
heheh. 90ste minuut het kampioenschap is binnen en Kruiswijk schop Suarez het stadion uitquote:Op maandag 21 januari 2008 16:18 schreef Prosac het volgende:
[..]
Hetgeen Suarez te voelen krijgt, kost 10 wedstrijden schorsing, dus indien Kruiswijk niet verlengd, zou ik dat een prachtig afscheidscadeau vinden.
quote:Op maandag 21 januari 2008 16:45 schreef Grulez het volgende:
[..]
heheh. 90ste minuut het kampioenschap is binnen en Kruiswijk schop Suarez het stadion uit
Kijk dat is nog eens leukquote:Van onze Verslaggever
Paul Matthijs heeft laten weten ondanks zijn blessure toch graag de spelersgroep te willen ondersteunen in de komende wedstrijden. Daarom zal hij bij het duel van woensdag tegen NEC in Grobypak de supporters opwarmen op een ludieke manier.
Oja ik was hem door prestaties van Meerdink en Fledderus bijna vergetenquote:Op maandag 21 januari 2008 17:11 schreef The_Verve het volgende:
Wanneer Svejdik weer fit is hebben we eigenlijk ook geen nieuwe rechtsback nodig. Ik vond hem daar erg goed spelen altijd. Degelijk.
Dan hebben we voor de rechtsback-positie Svejdik, Hiariej en natuurlijk... Paul Matthijs!
Een beetje Argentijn heeft de schurft aan Uruquyanen en de combo $uarez/$ilva zijn rijp om het gras van onderen te bekijken. Kruiswijk zal dus moeten gaan gravenquote:Op maandag 21 januari 2008 16:45 schreef Grulez het volgende:
[..]
heheh. 90ste minuut het kampioenschap is binnen en Kruiswijk schop Suarez het stadion uit
quote:Op maandag 21 januari 2008 15:53 schreef Prosac het volgende:
http://wm1.streamzilla.jet-stream.nl/ndcvbk/20080121groningen.wmv
check die chagrijnige bek van Silva rond 1:40
quote:Op maandag 21 januari 2008 17:17 schreef Grulez het volgende:
[..]
Oja ik was hem door prestaties van Meerdink en Fledderus bijna vergeten
Achja je denkt toch ook niet dat die mensen een 'vrije dag' hebben...quote:Op maandag 21 januari 2008 17:47 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat sommige het eventuele vertrek van Nevland niet kunnen begrijpen/waarderen getuigd een beetje van laag niveau.
Dat zegt meer over de lelijkheid van Kruiswijk dan over de schoonheid van Cahais.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:38 schreef latin_LiZzY het volgende:
Qua uiterlijk in ieder geval een verbetering ten opzichte van Kruiswijk
Als ik naar je naam kijk kom jij er denk ik ook niet voor in aanmerking.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:05 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de lelijkheid van Kruiswijk dan over de schoonheid van Cahais.
Groningen heeft niet het mooiste team van de Nederlandse velden (en gelukkig hoeft dat ook niet).
quote:Op maandag 21 januari 2008 19:12 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Als ik naar je naam kijk kom jij er denk ik ook niet voor in aanmerking.
quote:Op maandag 21 januari 2008 19:12 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Als ik naar je naam kijk kom jij er denk ik ook niet voor in aanmerking.
quote:Op maandag 21 januari 2008 19:19 schreef venomsnake het volgende:
Filmpje over Nevland uit Noord Nieuws
Zie ook Silva weer de droeftoeter uithangen..
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:30 schreef Grunner het volgende:
Al is het volgens Hans ook Sjelsie in plaats van Chelsea![]()
Wat een te-nen-krom-mend slecht interview . Die Piet van Dijken komt niet uit zijn woorden, vraagt bijna continu dezelfde vraag en maakt de geïnterviewde alleen maar zenuwachtigquote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:36 schreef venomsnake het volgende:
Prachtig interview met Kruiswijk..
Kut hee, die had ik helemaal nog niet gezien..
Wordt hij daar nu keihard genegeerd door zijn medespelers op het eind? Silva lijkt namelijk een gesprekje aan te willen knopenquote:Op maandag 21 januari 2008 19:19 schreef venomsnake het volgende:
Filmpje over Nevland uit Noord Nieuws
Zie ook Silva weer de droeftoeter uithangen..
Ka-ha-ies volgens deze Spaanse commentator: http://uk.youtube.com/watch?v=gpKA3mWKYls (zo rond 35 seconden scoort ie)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:30 schreef Grunner het volgende:
Spreek dus uit als Kahies.
Al is het volgens Hans ook Sjelsie in plaats van Chelsea![]()
yes eindelijk, Nijland kent z'n plekquote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:29 schreef csar het volgende:
Bruno Silva voor 4,5 jaar naar Ajax
Van onze Telesportredactie
GRONINGEN, dinsdag
Bruno Silva krijgt met zijn transfer naar Ajax alsnog zijn zin. De verdediger uit Uruguay tekent in Amsterdam een contract voor 4,5 jaar. Als alle formaliteiten zijn afgerond en hij de medische keuring doorstaat, kan hij in principe zondag tegen Vitesse al zijn debuut maken.
Silva was in staking gegaan nadat FC Groningen had aangegeven niet mee te willen werken aan een overgang. Zondag liet trainer Ron Jans echter al weten dat wat hem betreft Silva per direct kon vertrekken. „Op deze manier wordt ons een transfer door de strot geduwd”, vond ook algemeen directeur Hans Nijland, die alleen daarom al zijn poot stijf wilde houden. Maar omdat er een patstelling ontstond en de club niets heeft aan een onwelwillende speler, zag FC Groningen gisteren geen andere mogelijkheid dan alsnog mee te werken.
De 27-jarige Silva, die meestal als offensieve rechtsback opereert, kwam in 2005 naar Nederland. Hij was bezig aan zijn derde seizoen in Groningen en speelde tot dusver drie interlands. Bij Ajax wordt hij herenigd met zijn vriend en landgenoot Luis Suárez, die eerder dit seizoen een transfer wist af te dwingen na een curieuze arbitragezaak. Wat dat betreft zal er veel spanning komen te liggen op de uitwedstrijd tegen Groningen, op zondag 13 april.
Ik hoop dat jullie een babyzitter hebben...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:44 schreef BigFire het volgende:
[..]
yes eindelijk, Nijland kent z'n plek
Zal denk ik niet meer zijn dan 3 mln?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:07 schreef don-diablo het volgende:
Nix bekend over de hoogte van de transfersom?
Nee want er is ook nog helemaal geen akkoord tussen de clubs.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:07 schreef don-diablo het volgende:
Nix bekend over de hoogte van de transfersom?
Oké, das duidelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee want er is ook nog helemaal geen akkoord tussen de clubs.
Telegraaf is waarschijnlijk weer eens te voorbarig.
Mooi man, lekker fout Groningens !! Ik hou daar wel van.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 06:55 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Wat een te-nen-krom-mend slecht interview . Die Piet van Dijken komt niet uit zijn woorden, vraagt bijna continu dezelfde vraag en maakt de geïnterviewde alleen maar zenuwachtigWat een drama. En dan opeens ook overschakelen van Nederlands naar half-Gronings, wat een vreselijkheid.
Boulahrouz zou wel echt een stunt zijn!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:21 schreef venomsnake het volgende:Bruno, klein kind..
ben benieuwd wie zijn vervanger wordt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Boulahrouz zou wel echt een stunt zijn!
+ een extra bonus als Ajax ooit een keer de Champion's league haaltquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:22 schreef venomsnake het volgende:
Volgens FC Update vangt nijland 3.5 miljoen voor die baby, dat zou niet verkeerd zijn!!
Het hele voetbal kent z'n plek inmiddels: achter de horizonloze ego's van onze verwende profs.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:44 schreef BigFire het volgende:
[..]
quote:FC Groningen mooie opstap naar topclub
Matías Cahais debuteert mogelijk al tegen NEC
Matías Cahais ziet zijn nieuwe ploeggenoten voor een televisiescherm in café Flip in de Groninger binnenstad met 3-1 verliezen van FC Twente. "Ik vond Twente een goede ploeg, maar ik zag ook dat FC Groningen óók goed kan voetballen." Gistermorgen traint de Argentijn al mee met de selectie van FC Groningen, ’s middags wordt hij gepresenteerd aan media en sponsors. Trainer Ron Jans hoopt hem morgen al op te kunnen nemen in zijn groep die zich in de Euroborg schrap zet voor de competitiekrachtmeting met NEC. "We zullen er bij de KNVB druk opzetten om hem tijdig speelgerechtigd te krijgen", laat Hans Nijland weten.
De algemeen directeur van FC Groningen spreekt van ’een bijzondere transfer’ en zegt ’trots’ te zijn dat zijn club in staat is geweest een speler van het kaliber Cahais vast te leggen. "Real Madrid had een optie op hem en Feyenoord, PSV en AZ volgden hem ook heel nadrukkelijk." Nijland noemt Cahais een speler met een geweldige uitstraling. "Hij was aanvoerder van het Argentijnse elftal onder 20 jaar op het WK in Canada en dan kun je zeggen dat hij over leiderskwaliteiten beschikt. Hij is fysiek sterk en heeft ook opbouwende kwaliteiten.
FC Groningen huurt de 20-jarige linksbenige centrale verdediger vooralsnog voor een periode van anderhalf jaar van de Argentijnse topclub Boca Juniors. In die periode heeft het de mogelijkheid hem voor een vastgestelde transfersom vast te leggen. Op 1 juli van dit jaar kost Cahais anderhalf miljoen euro, op 1 januari 2009 twee miljoen euro en op 1 juli 2009 tweeënhalf miljoen euro.
De voetbalmakelaar Sören Lerby maakte FC Groningen attent op Cahais. Nijland: "Wij hebben onze scouts Roy Beukenkamp en Grads Fühler direct naar Argentinië gestuurd en die kwamen met buitengewoon positieve berichten. Wij wilden Matías eigenlijk voor volgend seizoen vastleggen, maar Roy en Grads zeiden dat als wij echt iets wilden dat wij dan direct toe zouden moeten slaan." Cahais maakt duidelijk FC Groningen als een mooie opstap te beschouwen naar een grote internationale topclub. "Ik wilde graag in Europa gaan spelen en het is belangrijk dat de eerste stap die je maakt een goede is. En ik denk dat FC Groningen een goede eerste stap is. Hier wil ik me verder ontwikkelen."
Matías Cahais was al eerder in Groningen. In 2004 nam hij met de jeugdploeg van Boca Juniors deel aan het Eurovoetbaltoernooi. Veel kan hij zich er niet meer van herinneren. "Ik geloof dat we het toernooi gewonnen hebben." Dat klopt. Cahais debuteerde al op 17-jarige leeftijd in de hoofdmacht van Boca Juniors en kwam in totaal in twaalf competitiewedstrijden uit voor de club uit Buenos Aires. In de hoofdstad van Argentinië is hij ook geboren. Hij heeft twee jongere zussen en volgende maand gaat hij met zijn vriendin samenwonen in Groningen.
"Ik vind het leuk om hier te zijn. De komende periode hoop ik mijn medespelers beter te leren kennen. En de Nederlandse taal wil ik ook zo snel mogelijk leren. Ik hoop dat ik hier in Groningen een mooie tijd zal hebben." (bron: DvhN, Jan Mennega)
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:44 schreef BigFire het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans groter is dan Silva mislukt bij Ajax dan dat die een transfer maakt naar een nog grotere club. In tegenstelling tot Suarez zit die toch redelijk aan zijn top.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:49 schreef Rikketik het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat Groningen de winnaar is in deze situatie. Mooi bedrag gevangen voor een eikel die zich flink laat kennen zodra hij geld ruikt. Veel plezier ermee in de volgende transferperiode, Ajax.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:44 schreef BigFire het volgende:
[..]
Voor het eind van dit seizoen krijgt Silva dezelfde reactie's van ajaxsupporters als Collin en Ogararu nu krijgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:51 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans groter is dan Silva mislukt bij Ajax dan dat die een transfer maakt naar een nog grotere club. In tegenstelling tot Suarez zit die toch redelijk aan zijn top.
quote:Sankoh mogelijk weer inzetbaar
FC Groningen speelt morgenavond in Euroborg de thuiswedstrijd tegen NEC. In vergelijking met de selectie van afgelopen zondag is Gibril Sankoh mogelijk weer inzetbaar. Of Mathias Cahais speelgerechtigd is, was dinsdag na afloop van de ochtendtraining in Euroborg nog niet bekend.
De afwezigen in de selectie van Ron Jans zijn Fredrik Stenman (hamstring), Evgeniy Levchenko (kuit), Ondrej Svejdik (arm), Luciano da Silva (pink), Jeroen Veldmate (knie), Paul Matthijs (voet) en Marnix Kolder (lies).
Zit er dik in, overigens wil ik ergens ook wel dat hij niet slaagt omdat het zo´n klootzak isquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Voor het eind van dit seizoen krijgt Silva dezelfde reactie's van ajaxsupporters als Collin en Ogararu nu krijgen.
Hij is wel een stuk beter dan hun, maar hij zit duidelijk al aan zijn top. Benieuwd hoe hij speelt met meer ruimte in zn rug.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Voor het eind van dit seizoen krijgt Silva dezelfde reactie's van ajaxsupporters als Collin en Ogararu nu krijgen.
Verdedigend vond ik Silva nooit echt heel sterk en daar heeft Ajax nu net behoefte aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:21 schreef Grulez het volgende:
[..]
Hij is wel een stuk beter dan hun, maar hij zit duidelijk al aan zijn top. Benieuwd hoe hij speelt met meer ruimte in zn rug.
Met z'n allen dus hopen dat ie misluktquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:30 schreef Grunner het volgende:
Hij zal in het begin nog bescheiden zijn en niet meteen dik op de aanval gaan. Dat deed hij bij Groningen immers ook pas na een jaar ofzo. Hij was daarom ook een tijd wissel bij FCG. Als hij dat bij Ajax ook gaat doen, zich alleen op het verdedigen concentreren, kan Ajax wel eens van een koude douche thuis komen... Want verdedigen is nou niet bepaald zijn sterkste punt.
Mja. Fulham denkt waarschijnlijk Nevland zo even op te kunnen halen bij ons. Even een paar ton neerleggen om een goede speler voor de bank te hebben... Hopelijk ziet Nevland dat ook in.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:43 schreef venomsnake het volgende:
- Fulham heeft een bod op Nevland gedaan, maar dat bod neemt Groningen niet serieus.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:47 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Met z'n allen dus hopen dat ie mislukt
Inderdaad, zullen wel een miljoentje ofzo geboden hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:48 schreef Grunner het volgende:
[..]
Mja. Fulham denkt waarschijnlijk Nevland zo even op te kunnen halen bij ons. Even een paar ton neerleggen om een goede speler voor de bank te hebben... Hopelijk ziet Nevland dat ook in.
Druk om direct te presteren is daar beduidend groter, dus ik zie het vrij snel gebeuren en let's face it.. hij is alleen naar Ajax gegaan om het geld en omdat Suarez er speelt.. (denk ik) Nou meneertje etterbak, opgerot en nooit meer terugkomen in Groningenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:52 schreef Grunner het volgende:
[..]
![]()
Want in A'dam wordt hem niet de tijd gegunt om zich aan te passen die hij wel in Groningen kreeg. Benieuwd wanneer de fluitconcerten daar komen... Op 13 april helpen we de joden wel even een handje.
Mooie som geld voor Silva!!quote:Groningen en Ajax hebben akkoord over Silva
22 januari, 15:28 uur
In de 164ste nieuwsbrief namens directie en management blikt algemeen directeur Hans Nijland terug op de wedstrijd tegen FC Twente, maar gaat hij bovenal in op de overgang van Bruno Silva naar Ajax en de situatie rond Erik Nevland.
“Zoals te doen gebruikelijk willen we eerst even terugkijken op de afgelopen wedstrijd. We hebben in Enschede een prima wedstrijd gespeeld, maar helaas zonder tastbaar resultaat. Hoewel we te kampen hadden met behoorlijk wat blessures heeft de ploeg tegen FC Twente naar vermogen gepresteerd. Ondanks de nederlaag staan we er nog steeds heel goed voor en morgenavond moeten we al weer aantreden voor een nieuw competitieduel, thuis tegen NEC. Voor deze wedstrijd zijn via TicketBox nog kaarten verkrijgbaar voor het flexibele gastenvak. De aftrap in Euroborg is om 20.00 uur.”
Transfersom“
Vanmiddag zal definitief bekend worden of Bruno Silva de komende jaren voor Ajax gaat spelen. Wij hebben gisteravond (maandag – red.) met de Amsterdamse club een akkoord bereikt over een transfer van Silva naar Ajax. Voor de overgang ontvangen wij een transfersom van 3.750.000 euro. Hoewel dit een zeer nette vergoeding is en de gesprekken met Ajax in een goede sfeer zijn verlopen, waarbij Ajax zich bijzonder correct heeft opgesteld, houden wij aan deze transfer toch een wrange nasmaak over.”
“De manier waarop Silva nu van FC Groningen naar Ajax verhuist, verdient op z’n zachtst gezegd niet de schoonheidsprijs. Wij hebben vanaf het begin duidelijk gemaakt dat er wat ons betreft geen enkele speler tijdens de huidige transferperiode FC Groningen zou mogen verlaten. Dat was ook ons standpunt betreffende Silva. Daaraan hebben we tot afgelopen weekeinde vastgehouden. Wij konden niet bevroeden, niet overzien en we hadden ook niet verwacht dat Silva een houding zou gaan aannemen, zoals hij dat de afgelopen weken heeft gedaan.”
Gezonde verstand
“De clubleiding en de technische staf hebben lange tijd gedacht dat het gezonde verstand wel zou zegevieren en dat na het verwerken van de teleurstelling over een geblokkeerde transfer Silva weer gewoon zijn werk zou gaan doen. Afgelopen weekeinde hebben we echter met elkaar moeten concluderen dat de samenwerking tot niets meer zal leiden. Op een zeker moment word je min of meer gedwongen voor de minst schadelijke oplossing te kiezen en dat heeft ons er toe genoopt met Ajax aan de onderhandelingstafel te gaan zitten, met bovengenoemd resultaat.”
“Hoewel de afkoopsom meer dan behoorlijk is en daardoor de pijn verzacht, houden we een heel vervelend gevoel over aan de manier waarop deze hele situatie is gelopen. Wij zullen ons nu buigen over een mogelijke opvolger voor Silva. We hebben hiervoor de rest van deze maand nog de tijd, maar we trekken alleen maar een speler aan die ons direct kan versterken en in wie wij voor de volle honderd procent geloof en vertrouwen hebben.”
Erik Nevland
“De logische vraag die nu onder de supporters zal leven is: ‘Wat is de status rond Erik Nevland?’ Bekend is geworden dat Fulham interesse heeft in Erik en de Londense club heeft zich vandaag voor het eerst officieel bij ons gemeld. Wij kunnen echter niet akkoord gaan met het bod dat Fulham heeft uitgebracht en moeten nu afwachten wat hun reactie zal zijn. Dit alles bespreken we ook steeds persoonlijk met Erik zelf en wij zitten tot nu toe op dezelfde golflengte. Ook Erik kon begrijpen dat wij het door Fulham geboden bedrag veel te laag vinden.”
Matias Cahais
“Gelukkig hebben we niet alleen te maken met belangstelling voor spelers van ons, maar kunnen we zelf ook onze ambities kracht bijzetten. Met trots konden we gisteren Matias Cahais presenteren. Deze linksbenige verdediger en aanvoerder van het Argentijnse elftal Onder-20 jaar is een talentvolle, jonge speler en met hem investeren we opnieuw in de toekomst. Met zijn overgang naar FC Groningen hebben we veel voetbalclubs, zelfs in Europa, versteld doen laten staan en de reacties op zijn druk bezochte presentatie van gisteren waren dan ook positief. Wij hopen uiterlijk voor morgenmiddag (woensdag – red.) 12.00 uur van de KNVB te horen te krijgen of Cahais voor het duel met NEC speelgerechtigd is.”
Politieacties
“De op stapel staande landelijke politieacties van morgen hebben geen consequenties voor de wedstrijd tegen NEC, zo hebben wij bevestigd gekregen. Mogelijk zullen er rond het stadion wel acties van de politie zichtbaar zijn en worden er wellicht flyers uitgedeeld, maar de wedstrijd kan gespeeld worden.”
“Jong FC Groningen speelt donderdagavond in Breda de competitiewedstrijd tegen NAC. Het duel in de Eredivisie voor Belofteteams werd gisteren (maandag – red.) afgelast en direct vastgesteld voor donderdag. Maandag speelt het team van trainer Erwin van de Looi ook een uitwedstrijd. In Den Haag is dan ADO de tegenstander.”
“Met de mededeling dat komende vrijdagmiddag in Euroborg de maandelijkse bijeenkomst is voor leden van de Hattrick’s Club besluiten we deze nieuwsbrief.”
“Tot volgende week.”
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:39 schreef detulp050 het volgende:
We hebben ook nog Marnix Kolder. Wil Ajax hem niet overnemen? Slechts 1,2 miljoen euro (koopje!) Hij heeft tenminste ervaring met zitten! ;P
Tjah ben blij dat Ajax zo stom is, verdiend jullie clubje een mooi zakcentje.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:40 schreef don-diablo het volgende:
Wat een grap dat ajax zoveel voor em heeft betaald..En dat voor een back die niet kan verdedigen
En dan een naar het schijnt groot verdedigend Argentijns talent huren en als hij bevalt kunnen kopen voor 1,5 - 2,5 miljoen, dat is erg goed zaken doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:54 schreef venomsnake het volgende:
Gekocht voor 160.000 euro
Verkocht voor 3.750.000 euro
Wat een winstpercentage.. Haalden we dat maar voor al onze spelers..
Vooral die laatste zin doet me erg goed!!quote:Erik Nevland
“De logische vraag die nu onder de supporters zal leven is: ‘Wat is de status rond Erik Nevland?’ Bekend is geworden dat Fulham interesse heeft in Erik en de Londense club heeft zich vandaag voor het eerst officieel bij ons gemeld. Wij kunnen echter niet akkoord gaan met het bod dat Fulham heeft uitgebracht en moeten nu afwachten wat hun reactie zal zijn. Dit alles bespreken we ook steeds persoonlijk met Erik zelf en wij zitten tot nu toe op dezelfde golflengte. Ook Erik kon begrijpen dat wij het door Fulham geboden bedrag veel te laag vinden.”
Ja, dat zagen we bij Sneijder en Babelquote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:44 schreef Bullet-tooth het volgende:
Van Geel is volgens mij echt een lulletje rozewater en wordt telkens onder tafel geluld bij onderhandelingen.
Meer dan 3,5 miljoen, ik kan er alleen maar blij om zijn.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:55 schreef Grunner het volgende:
[..]
Vooral die laatste zin doet me erg goed!!
Nevland
Verschil is dat Groningen het geld uit transfers wel goed investeert zoals in Stenman (transfervrij?), Berg (3,5-4 miljoen?) en nu waarschijnlijk die Argentijnse verdediger (1,5 - 2,5 miljoen). Die 3 zijn gehaald voor minder dan wat Suarez heeft opgeleverd volgens mij. Groningen is er dus eigenlijk alleen maar beter en sterker door geworden.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:04 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Ja, dat zagen we bij Sneijder en Babel.
Volgens Engelse media 1,5 miljoen pond. (2,3 miljoen euro)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:08 schreef Evil_Koekje het volgende:
Vraag me wel af wat Fulham geboden heeft. En wat de FC minimaal wil hebben.
Stenman is voor 800.000 gehaald als ik het goed heb...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:11 schreef Blawh het volgende:
[..]
Verschil is dat Groningen het geld uit transfers wel goed investeert zoals in Stenman (transfervrij?), Berg (3,5-4 miljoen?) en nu waarschijnlijk die Argentijnse verdediger (1,5 - 2,5 miljoen).
Dat is krom redeneren. Die 3,75 miljoen had ook in een groot talent gestoken kunnen worden waarop Ajax en meer plezier van zou kunnen hebben en meer op zou kunnen verdienen over een paar jaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:13 schreef PizzaSalami het volgende:
Clubs vragen tegenwoordig ook meer omdat ze weten dat Ajax een paar keer de hoofdprijs heeft ontvangen, niet geheel vreemd. Overigens zijn we voor 3 miljoen van maduro af, en betalen we nu 750.000 voor een (in mijn ogen betere) speler. Zoveel is het dus nu ook weer niet.
Redelijk betrouwbaar..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:16 schreef Evil_Koekje het volgende:
Groningen haalt De Roover als vervanger Silva
Ken de site niet echt, betrouwbaar?
elfvoetbal.nlquote:EXCLUSIEF -- FC Groningen heeft Sepp de Roover aangetrokken als vervanger van Bruno Silva. De club betaalt Sparta een transfersom van zo'n 750.000 euro. Silva vertrok voor 3,75 miljoen naar Ajax. Voor hoeveel jaar de Belg heeft getekend, is nog niet duidelijk.
De Roover is bezig aan zijn tweede seizoen bij Sparta. De Rotterdamse club nam hem vorig seizoen over van FC Eindhoven. Vooral in zijn eerste seizoen maakte de rechtsback een uitstekende indruk op het Kasteel. Dit seizoen draait hij minder goed, net als het hele team. Desondanks scoorde hij al drie goals. In totaal speelde De Roover 53 wedstrijden in het shirt van Sparta.
Zou zeker een goede zijn, maar het lijkt me ook een beetje raar omdat Sparta er juist een goede verdediger bij wil hebben. Dan laat je niet snel zo'n speler gaan lijkt me.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Redelijk betrouwbaar..
Wel een goede speler trouwens Sepp de Roover.
Zoals? Je hebt het wel over de scouting bij Ajax hequote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:20 schreef Blawh het volgende:
Dat is krom redeneren. Die 3,75 miljoen had ook in een groot talent gestoken kunnen worden waarop Ajax en meer plezier van zou kunnen hebben en meer op zou kunnen verdienen over een paar jaar.
Misschien heeft hij net als Boakye een clausule met een gelimiteerde transfersom in zijn contract...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zou zeker een goede zijn, maar het lijkt me ook een beetje raar omdat Sparta er juist een goede verdediger bij wil hebben. Dan laat je niet snel zo'n speler gaan lijkt me.
Nice. Als 't waar is wederom hulde voor de TS, die hebben 't echt mooi voor elkaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Redelijk betrouwbaar..
Wel een goede speler trouwens Sepp de Roover.
Zou kunnen ja, ik lig er in ieder geval niet wakker van.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:29 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Misschien heeft hij net als Boakye een clausule met een gelimiteerde transfersom in zijn contract...
indien deRoover geen gelimiteerde transfersom had, ook heel verstandig om eerst dat voor elkaar te krijgen en dan die 3,75 miljoen naar buiten te brengen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Nice. Als 't waar is wederom hulde voor de TS, die hebben 't echt mooi voor elkaar.
Wordt het dan toch nog een mooie januarimaand? (indien Nevland blijft)quote:Kan Blind helemaal niks aan doen. Er is in De Roover zijn (onlangs) verlengde contract een gelimiteerde transfersom opgenomen. Als dat niet was gebeurd, had De Roover waarschijnlijk helemaal niet bijgetekend, en na dit seizoen voor noppes naar Groningen gegaan.
Goede speler, goed gedaan Grunnquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:34 schreef The_Verve het volgende:
De Roover schijnt bijna rond te zijn. Goede vervanger!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |