abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 17:51:04 #101
73274 Prosac
Bedankt Ray
  maandag 21 januari 2008 @ 17:51:50 #102
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56203702
Hans Nijland ook bij Piet op het Nieuws van OOG TV. Fulham heeft (13.30 uur) nog geen contact opgenomen. Noch door middel van het melden van interesse, noch door het uitbrengen van een bod.
  maandag 21 januari 2008 @ 17:53:14 #103
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56203730
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:47 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Dat sommige het eventuele vertrek van Nevland niet kunnen begrijpen/waarderen getuigd een beetje van laag niveau.
Achja je denkt toch ook niet dat die mensen een 'vrije dag' hebben...
pi_56203794

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56204307
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:56 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Hesp heeft z'n Spaans nog prima voor elkaar zo te horen.
pi_56204736
Qua uiterlijk in ieder geval een verbetering ten opzichte van Kruiswijk
Ik ben hier niet om vrienden te maken
pi_56205374
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:38 schreef latin_LiZzY het volgende:
Qua uiterlijk in ieder geval een verbetering ten opzichte van Kruiswijk
Dat zegt meer over de lelijkheid van Kruiswijk dan over de schoonheid van Cahais.

Groningen heeft niet het mooiste team van de Nederlandse velden (en gelukkig hoeft dat ook niet).
pi_56205565
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:05 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Dat zegt meer over de lelijkheid van Kruiswijk dan over de schoonheid van Cahais.

Groningen heeft niet het mooiste team van de Nederlandse velden (en gelukkig hoeft dat ook niet).
Als ik naar je naam kijk kom jij er denk ik ook niet voor in aanmerking.
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
pi_56205720
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:12 schreef Joagertje het volgende:

[..]

pi_56205744
Filmpje over Nevland uit Noord Nieuws
Zie ook Silva weer de droeftoeter uithangen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56205825
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:12 schreef Joagertje het volgende:

[..]

pi_56206256
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:19 schreef venomsnake het volgende:
Die laat zich echt kennen zeg

Heb het idee dat Nevland het zelf ook niet echt een leuke timing vind.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_56209776
De samenvatting van de wedstrijd tegen Twente is eventueel weer her en der te downloaden.
  maandag 21 januari 2008 @ 23:04:48 #114
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56211523
Nevland is bij lange na niet eerste keus bij Fulham, ze zijn bezig Marlon King te halen van Watford, gaan deze week een Korea "Jin" een contract aanbieden en schijnen bezig te zijn met Marko Pantelic van Hertha BSC en er worden nog 2 a 3 spitsen genoemd.
Volle bak daar voorin straks.

Lijkt op een domper uit te lopen voor Nevland.
pi_56213367
pi_56213626
Spreek dus uit als Kahies.

Al is het volgens Hans ook Sjelsie in plaats van Chelsea

[ Bericht 74% gewijzigd door Grunner op 22-01-2008 00:36:00 ]
pi_56213722
Prachtig interview met Kruiswijk..

Kut hee, die had ik helemaal nog niet gezien..
pi_56213735
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:30 schreef Grunner het volgende:

pi_56215295
Barca heeft Ronaldinho, AC Milan heeft Kaka, Man.U heeft C.Ronaldo

Maar wij hebben Ron Jans, Marcus Berg, en nu nog Erik Nevland
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 06:55:17 #120
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_56215791
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:36 schreef venomsnake het volgende:
Prachtig interview met Kruiswijk..

Kut hee, die had ik helemaal nog niet gezien..
Wat een te-nen-krom-mend slecht interview . Die Piet van Dijken komt niet uit zijn woorden, vraagt bijna continu dezelfde vraag en maakt de geïnterviewde alleen maar zenuwachtig Wat een drama. En dan opeens ook overschakelen van Nederlands naar half-Gronings, wat een vreselijkheid.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 07:29:56 #121
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_56215995
Bruno Silva voor 4,5 jaar naar Ajax

Van onze Telesportredactie

GRONINGEN, dinsdag
Bruno Silva krijgt met zijn transfer naar Ajax alsnog zijn zin. De verdediger uit Uruguay tekent in Amsterdam een contract voor 4,5 jaar. Als alle formaliteiten zijn afgerond en hij de medische keuring doorstaat, kan hij in principe zondag tegen Vitesse al zijn debuut maken.
Silva was in staking gegaan nadat FC Groningen had aangegeven niet mee te willen werken aan een overgang. Zondag liet trainer Ron Jans echter al weten dat wat hem betreft Silva per direct kon vertrekken. „Op deze manier wordt ons een transfer door de strot geduwd”, vond ook algemeen directeur Hans Nijland, die alleen daarom al zijn poot stijf wilde houden. Maar omdat er een patstelling ontstond en de club niets heeft aan een onwelwillende speler, zag FC Groningen gisteren geen andere mogelijkheid dan alsnog mee te werken.

De 27-jarige Silva, die meestal als offensieve rechtsback opereert, kwam in 2005 naar Nederland. Hij was bezig aan zijn derde seizoen in Groningen en speelde tot dusver drie interlands. Bij Ajax wordt hij herenigd met zijn vriend en landgenoot Luis Suárez, die eerder dit seizoen een transfer wist af te dwingen na een curieuze arbitragezaak. Wat dat betreft zal er veel spanning komen te liggen op de uitwedstrijd tegen Groningen, op zondag 13 april.
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
pi_56217331
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:19 schreef venomsnake het volgende:
Wordt hij daar nu keihard genegeerd door zijn medespelers op het eind? Silva lijkt namelijk een gesprekje aan te willen knopen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2008 09:42:11 ]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:24:07 #123
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_56218094
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:30 schreef Grunner het volgende:
Spreek dus uit als Kahies.

Ka-ha-ies volgens deze Spaanse commentator: http://uk.youtube.com/watch?v=gpKA3mWKYls (zo rond 35 seconden scoort ie)

dat van Matthijs was maar een grapje .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:44:32 #124
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_56218483
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 07:29 schreef csar het volgende:
Bruno Silva voor 4,5 jaar naar Ajax

Van onze Telesportredactie

GRONINGEN, dinsdag
Bruno Silva krijgt met zijn transfer naar Ajax alsnog zijn zin. De verdediger uit Uruguay tekent in Amsterdam een contract voor 4,5 jaar. Als alle formaliteiten zijn afgerond en hij de medische keuring doorstaat, kan hij in principe zondag tegen Vitesse al zijn debuut maken.
Silva was in staking gegaan nadat FC Groningen had aangegeven niet mee te willen werken aan een overgang. Zondag liet trainer Ron Jans echter al weten dat wat hem betreft Silva per direct kon vertrekken. „Op deze manier wordt ons een transfer door de strot geduwd”, vond ook algemeen directeur Hans Nijland, die alleen daarom al zijn poot stijf wilde houden. Maar omdat er een patstelling ontstond en de club niets heeft aan een onwelwillende speler, zag FC Groningen gisteren geen andere mogelijkheid dan alsnog mee te werken.

De 27-jarige Silva, die meestal als offensieve rechtsback opereert, kwam in 2005 naar Nederland. Hij was bezig aan zijn derde seizoen in Groningen en speelde tot dusver drie interlands. Bij Ajax wordt hij herenigd met zijn vriend en landgenoot Luis Suárez, die eerder dit seizoen een transfer wist af te dwingen na een curieuze arbitragezaak. Wat dat betreft zal er veel spanning komen te liggen op de uitwedstrijd tegen Groningen, op zondag 13 april.
yes eindelijk, Nijland kent z'n plek
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:06:38 #125
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56219020
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:44 schreef BigFire het volgende:

[..]

Ik hoop dat jullie een babyzitter hebben...
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:07:34 #126
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_56219042
Nix bekend over de hoogte van de transfersom?
Love will tear us apart (Joy Division)
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:07:57 #127
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56219053
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:07 schreef don-diablo het volgende:
Zal denk ik niet meer zijn dan 3 mln?
pi_56219063
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:07 schreef don-diablo het volgende:
Nee want er is ook nog helemaal geen akkoord tussen de clubs.

Telegraaf is waarschijnlijk weer eens te voorbarig.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:15:29 #129
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_56219243
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee want er is ook nog helemaal geen akkoord tussen de clubs.

Telegraaf is waarschijnlijk weer eens te voorbarig.
Oké, das duidelijk.

Maar weer een Zuid-Amerikaan die op een vervelende manier weg gaat... Volgende keer maar gewoon een Scandinavier halen, die zeuren tenminste niet.
pi_56219390
Bruno, klein kind..

ben benieuwd wie zijn vervanger wordt.
pi_56219424
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 06:55 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Wat een te-nen-krom-mend slecht interview . Die Piet van Dijken komt niet uit zijn woorden, vraagt bijna continu dezelfde vraag en maakt de geïnterviewde alleen maar zenuwachtig Wat een drama. En dan opeens ook overschakelen van Nederlands naar half-Gronings, wat een vreselijkheid.
Mooi man, lekker fout Groningens !! Ik hou daar wel van.
Die Piet kan reuze irritant zijn, maar toch moet ik er stiekum wel om lachen.

edit.
Volgens FC Update vangt nijland 3.5 miljoen voor die baby, dat zou niet verkeerd zijn!!

[ Bericht 5% gewijzigd door venomsnake op 22-01-2008 11:36:42 ]
pi_56219923
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:21 schreef venomsnake het volgende:
Bruno, klein kind..

ben benieuwd wie zijn vervanger wordt.
Boulahrouz zou wel echt een stunt zijn!
pi_56220167
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Boulahrouz zou wel echt een stunt zijn!

Nehh, veel te oud!!

Laat de technische staf mij maar weer positief verassen.
Doe mij maar een groot talent van een jaar of 20 die over een jaar of 3 weer voor veel geld de deur uit kan.
pi_56220282
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:22 schreef venomsnake het volgende:

Volgens FC Update vangt nijland 3.5 miljoen voor die baby, dat zou niet verkeerd zijn!!
+ een extra bonus als Ajax ooit een keer de Champion's league haalt

Zou me niet verbazen als deze week opeens Pietrasiak als vervanger gepresenteerd wordt.
pi_56220410
quote:

[..]

Het hele voetbal kent z'n plek inmiddels: achter de horizonloze ego's van onze verwende profs.

Als je consequent bent, vind je nu ook dat Jaakke zijn plek moet kennen ten opzichte van de grote Europese clubs en de beste Ajacieden gewoon de deur uit laten wandelen. Die opmerking van jou is dus alleen maar flamen, een daarom een beetje sneu. Als je een redelijke afweging maakt, zie je dat het erom ging dat Nijland gewoon gebruik wilde maken van zijn recht om spelers aan hun contract te houden. Dat die spelers vervolgens een onmogelijke werksituatie creeëren, ligt buiten zijn macht en verstoort het geplande beleid.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:58:00 #136
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_56220415
Verdomme, wat heeft Groningen adequaat gehandeld bij Cahais. Hij is een absolute topspeler in wording. De aanvoerder van Argentinië onder 20 die in Canada het WK won met Di Maria en Aguero.
Zelf zie ik hem als de nieuwe Ayala.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:01:18 #137
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56220510
Mooi zo. Weg met die Silva. De SS (Silva en Suarez) speelt straks bij de joden. Tot 13 april !!!
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_56220518
quote:
FC Groningen mooie opstap naar topclub
Matías Cahais debuteert mogelijk al tegen NEC

Matías Cahais ziet zijn nieuwe ploeggenoten voor een televisiescherm in café Flip in de Groninger binnenstad met 3-1 verliezen van FC Twente. "Ik vond Twente een goede ploeg, maar ik zag ook dat FC Groningen óók goed kan voetballen." Gistermorgen traint de Argentijn al mee met de selectie van FC Groningen, ’s middags wordt hij gepresenteerd aan media en sponsors. Trainer Ron Jans hoopt hem morgen al op te kunnen nemen in zijn groep die zich in de Euroborg schrap zet voor de competitiekrachtmeting met NEC. "We zullen er bij de KNVB druk opzetten om hem tijdig speelgerechtigd te krijgen", laat Hans Nijland weten.

De algemeen directeur van FC Groningen spreekt van ’een bijzondere transfer’ en zegt ’trots’ te zijn dat zijn club in staat is geweest een speler van het kaliber Cahais vast te leggen. "Real Madrid had een optie op hem en Feyenoord, PSV en AZ volgden hem ook heel nadrukkelijk." Nijland noemt Cahais een speler met een geweldige uitstraling. "Hij was aanvoerder van het Argentijnse elftal onder 20 jaar op het WK in Canada en dan kun je zeggen dat hij over leiderskwaliteiten beschikt. Hij is fysiek sterk en heeft ook opbouwende kwaliteiten.

FC Groningen huurt de 20-jarige linksbenige centrale verdediger vooralsnog voor een periode van anderhalf jaar van de Argentijnse topclub Boca Juniors. In die periode heeft het de mogelijkheid hem voor een vastgestelde transfersom vast te leggen. Op 1 juli van dit jaar kost Cahais anderhalf miljoen euro, op 1 januari 2009 twee miljoen euro en op 1 juli 2009 tweeënhalf miljoen euro.

De voetbalmakelaar Sören Lerby maakte FC Groningen attent op Cahais. Nijland: "Wij hebben onze scouts Roy Beukenkamp en Grads Fühler direct naar Argentinië gestuurd en die kwamen met buitengewoon positieve berichten. Wij wilden Matías eigenlijk voor volgend seizoen vastleggen, maar Roy en Grads zeiden dat als wij echt iets wilden dat wij dan direct toe zouden moeten slaan." Cahais maakt duidelijk FC Groningen als een mooie opstap te beschouwen naar een grote internationale topclub. "Ik wilde graag in Europa gaan spelen en het is belangrijk dat de eerste stap die je maakt een goede is. En ik denk dat FC Groningen een goede eerste stap is. Hier wil ik me verder ontwikkelen."

Matías Cahais was al eerder in Groningen. In 2004 nam hij met de jeugdploeg van Boca Juniors deel aan het Eurovoetbaltoernooi. Veel kan hij zich er niet meer van herinneren. "Ik geloof dat we het toernooi gewonnen hebben." Dat klopt. Cahais debuteerde al op 17-jarige leeftijd in de hoofdmacht van Boca Juniors en kwam in totaal in twaalf competitiewedstrijden uit voor de club uit Buenos Aires. In de hoofdstad van Argentinië is hij ook geboren. Hij heeft twee jongere zussen en volgende maand gaat hij met zijn vriendin samenwonen in Groningen.

"Ik vind het leuk om hier te zijn. De komende periode hoop ik mijn medespelers beter te leren kennen. En de Nederlandse taal wil ik ook zo snel mogelijk leren. Ik hoop dat ik hier in Groningen een mooie tijd zal hebben." (bron: DvhN, Jan Mennega)
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:46:55 #139
176916 Karrs
2007-2017
pi_56221559
Nog nieuws over Erik?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:49:20 #140
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_56221633
quote:

[..]

Ik denk dat Groningen de winnaar is in deze situatie. Mooi bedrag gevangen voor een eikel die zich flink laat kennen zodra hij geld ruikt. Veel plezier ermee in de volgende transferperiode, Ajax.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_56221690
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:49 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik denk dat Groningen de winnaar is in deze situatie. Mooi bedrag gevangen voor een eikel die zich flink laat kennen zodra hij geld ruikt. Veel plezier ermee in de volgende transferperiode, Ajax.
Ik denk dat de kans groter is dan Silva mislukt bij Ajax dan dat die een transfer maakt naar een nog grotere club. In tegenstelling tot Suarez zit die toch redelijk aan zijn top.
pi_56221837
quote:

[..]

Leg uit, waar is die plek volgens jou?
pi_56221918
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:51 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans groter is dan Silva mislukt bij Ajax dan dat die een transfer maakt naar een nog grotere club. In tegenstelling tot Suarez zit die toch redelijk aan zijn top.
Voor het eind van dit seizoen krijgt Silva dezelfde reactie's van ajaxsupporters als Collin en Ogararu nu krijgen.
pi_56222009
quote:
Sankoh mogelijk weer inzetbaar

FC Groningen speelt morgenavond in Euroborg de thuiswedstrijd tegen NEC. In vergelijking met de selectie van afgelopen zondag is Gibril Sankoh mogelijk weer inzetbaar. Of Mathias Cahais speelgerechtigd is, was dinsdag na afloop van de ochtendtraining in Euroborg nog niet bekend.

De afwezigen in de selectie van Ron Jans zijn Fredrik Stenman (hamstring), Evgeniy Levchenko (kuit), Ondrej Svejdik (arm), Luciano da Silva (pink), Jeroen Veldmate (knie), Paul Matthijs (voet) en Marnix Kolder (lies).

Bron: FC Groningen
pi_56222188
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Voor het eind van dit seizoen krijgt Silva dezelfde reactie's van ajaxsupporters als Collin en Ogararu nu krijgen.
Zit er dik in, overigens wil ik ergens ook wel dat hij niet slaagt omdat het zo´n klootzak is
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:21:46 #146
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56222419
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hij is wel een stuk beter dan hun, maar hij zit duidelijk al aan zijn top. Benieuwd hoe hij speelt met meer ruimte in zn rug.
pi_56222612
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:21 schreef Grulez het volgende:

[..]

Hij is wel een stuk beter dan hun, maar hij zit duidelijk al aan zijn top. Benieuwd hoe hij speelt met meer ruimte in zn rug.
Verdedigend vond ik Silva nooit echt heel sterk en daar heeft Ajax nu net behoefte aan.
pi_56222696
Hij zal in het begin nog bescheiden zijn en niet meteen dik op de aanval gaan. Dat deed hij bij Groningen immers ook pas na een jaar ofzo. Hij was daarom ook een tijd wissel bij FCG. Als hij dat bij Ajax ook gaat doen, zich alleen op het verdedigen concentreren, kan Ajax wel eens van een koude douche thuis komen... Want verdedigen is nou niet bepaald zijn sterkste punt.
pi_56223072
Nijland net op Radio2:

- Silva gaat naar Ajax
- Fulham heeft een bod op Nevland gedaan, maar dat bod neemt Groningen niet serieus.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:47:53 #150
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_56223201
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:30 schreef Grunner het volgende:
Hij zal in het begin nog bescheiden zijn en niet meteen dik op de aanval gaan. Dat deed hij bij Groningen immers ook pas na een jaar ofzo. Hij was daarom ook een tijd wissel bij FCG. Als hij dat bij Ajax ook gaat doen, zich alleen op het verdedigen concentreren, kan Ajax wel eens van een koude douche thuis komen... Want verdedigen is nou niet bepaald zijn sterkste punt.
Met z'n allen dus hopen dat ie mislukt
pi_56223232
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:43 schreef venomsnake het volgende:
- Fulham heeft een bod op Nevland gedaan, maar dat bod neemt Groningen niet serieus.
Mja. Fulham denkt waarschijnlijk Nevland zo even op te kunnen halen bij ons. Even een paar ton neerleggen om een goede speler voor de bank te hebben... Hopelijk ziet Nevland dat ook in.
pi_56223324
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:47 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Met z'n allen dus hopen dat ie mislukt

Want in A'dam wordt hem niet de tijd gegunt om zich aan te passen die hij wel in Groningen kreeg. Benieuwd wanneer de fluitconcerten daar komen... Op 13 april helpen we de joden wel even een handje.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:58:28 #153
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56223523
Dat wordt inderdaad gezellig 13 april.
pi_56223625
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:48 schreef Grunner het volgende:

[..]

Mja. Fulham denkt waarschijnlijk Nevland zo even op te kunnen halen bij ons. Even een paar ton neerleggen om een goede speler voor de bank te hebben... Hopelijk ziet Nevland dat ook in.
Inderdaad, zullen wel een miljoentje ofzo geboden hebben.
Groningen moet wel enkele miljoenen vragen. Je moet je belangrijkste speler (zowel in en buiten het veld) niet voor een pisbedragje van de hand doen.
pi_56223803
Schijnt nog een aardig bedrag voor Silva betaald te zijn. Over de 3,5 miljoen volgens de altijd betrouwbare Poll.
Zou erg lekker zijn als dat klopt. Kan je wel een goede vervanger voor halen.
pi_56223907
Die Cahais is wel een prima aankoop
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:44:40 #157
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_56224927
Van Geel is volgens mij echt een lulletje rozewater en wordt telkens onder tafel geluld bij onderhandelingen.
Meer dan 3,5 miljoen, ik kan er alleen maar blij om zijn .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:54:31 #158
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56225230
Ik denk eerder dat Nijland een harde onderhandelaar is.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:01:11 #159
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_56225457
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:52 schreef Grunner het volgende:

[..]

Want in A'dam wordt hem niet de tijd gegunt om zich aan te passen die hij wel in Groningen kreeg. Benieuwd wanneer de fluitconcerten daar komen... Op 13 april helpen we de joden wel even een handje.
Druk om direct te presteren is daar beduidend groter, dus ik zie het vrij snel gebeuren en let's face it.. hij is alleen naar Ajax gegaan om het geld en omdat Suarez er speelt.. (denk ik) Nou meneertje etterbak, opgerot en nooit meer terugkomen in Groningen
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:33:32 #160
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_56226384
Vertrouw nooit een Uruguayaan, hij kan elk moment met een mes achter je staan!
pi_56226401
quote:
Groningen en Ajax hebben akkoord over Silva
22 januari, 15:28 uur

In de 164ste nieuwsbrief namens directie en management blikt algemeen directeur Hans Nijland terug op de wedstrijd tegen FC Twente, maar gaat hij bovenal in op de overgang van Bruno Silva naar Ajax en de situatie rond Erik Nevland.

“Zoals te doen gebruikelijk willen we eerst even terugkijken op de afgelopen wedstrijd. We hebben in Enschede een prima wedstrijd gespeeld, maar helaas zonder tastbaar resultaat. Hoewel we te kampen hadden met behoorlijk wat blessures heeft de ploeg tegen FC Twente naar vermogen gepresteerd. Ondanks de nederlaag staan we er nog steeds heel goed voor en morgenavond moeten we al weer aantreden voor een nieuw competitieduel, thuis tegen NEC. Voor deze wedstrijd zijn via TicketBox nog kaarten verkrijgbaar voor het flexibele gastenvak. De aftrap in Euroborg is om 20.00 uur.”

Transfersom
Vanmiddag zal definitief bekend worden of Bruno Silva de komende jaren voor Ajax gaat spelen. Wij hebben gisteravond (maandag – red.) met de Amsterdamse club een akkoord bereikt over een transfer van Silva naar Ajax. Voor de overgang ontvangen wij een transfersom van 3.750.000 euro. Hoewel dit een zeer nette vergoeding is en de gesprekken met Ajax in een goede sfeer zijn verlopen, waarbij Ajax zich bijzonder correct heeft opgesteld, houden wij aan deze transfer toch een wrange nasmaak over.”

“De manier waarop Silva nu van FC Groningen naar Ajax verhuist, verdient op z’n zachtst gezegd niet de schoonheidsprijs. Wij hebben vanaf het begin duidelijk gemaakt dat er wat ons betreft geen enkele speler tijdens de huidige transferperiode FC Groningen zou mogen verlaten. Dat was ook ons standpunt betreffende Silva. Daaraan hebben we tot afgelopen weekeinde vastgehouden. Wij konden niet bevroeden, niet overzien en we hadden ook niet verwacht dat Silva een houding zou gaan aannemen, zoals hij dat de afgelopen weken heeft gedaan.”

Gezonde verstand
“De clubleiding en de technische staf hebben lange tijd gedacht dat het gezonde verstand wel zou zegevieren en dat na het verwerken van de teleurstelling over een geblokkeerde transfer Silva weer gewoon zijn werk zou gaan doen. Afgelopen weekeinde hebben we echter met elkaar moeten concluderen dat de samenwerking tot niets meer zal leiden. Op een zeker moment word je min of meer gedwongen voor de minst schadelijke oplossing te kiezen en dat heeft ons er toe genoopt met Ajax aan de onderhandelingstafel te gaan zitten, met bovengenoemd resultaat.”

“Hoewel de afkoopsom meer dan behoorlijk is en daardoor de pijn verzacht, houden we een heel vervelend gevoel over aan de manier waarop deze hele situatie is gelopen. Wij zullen ons nu buigen over een mogelijke opvolger voor Silva. We hebben hiervoor de rest van deze maand nog de tijd, maar we trekken alleen maar een speler aan die ons direct kan versterken en in wie wij voor de volle honderd procent geloof en vertrouwen hebben.”

Erik Nevland
“De logische vraag die nu onder de supporters zal leven is: ‘Wat is de status rond Erik Nevland?’ Bekend is geworden dat Fulham interesse heeft in Erik en de Londense club heeft zich vandaag voor het eerst officieel bij ons gemeld. Wij kunnen echter niet akkoord gaan met het bod dat Fulham heeft uitgebracht en moeten nu afwachten wat hun reactie zal zijn. Dit alles bespreken we ook steeds persoonlijk met Erik zelf en wij zitten tot nu toe op dezelfde golflengte. Ook Erik kon begrijpen dat wij het door Fulham geboden bedrag veel te laag vinden.”

Matias Cahais
“Gelukkig hebben we niet alleen te maken met belangstelling voor spelers van ons, maar kunnen we zelf ook onze ambities kracht bijzetten. Met trots konden we gisteren Matias Cahais presenteren. Deze linksbenige verdediger en aanvoerder van het Argentijnse elftal Onder-20 jaar is een talentvolle, jonge speler en met hem investeren we opnieuw in de toekomst. Met zijn overgang naar FC Groningen hebben we veel voetbalclubs, zelfs in Europa, versteld doen laten staan en de reacties op zijn druk bezochte presentatie van gisteren waren dan ook positief. Wij hopen uiterlijk voor morgenmiddag (woensdag – red.) 12.00 uur van de KNVB te horen te krijgen of Cahais voor het duel met NEC speelgerechtigd is.”

Politieacties
“De op stapel staande landelijke politieacties van morgen hebben geen consequenties voor de wedstrijd tegen NEC, zo hebben wij bevestigd gekregen. Mogelijk zullen er rond het stadion wel acties van de politie zichtbaar zijn en worden er wellicht flyers uitgedeeld, maar de wedstrijd kan gespeeld worden.”

“Jong FC Groningen speelt donderdagavond in Breda de competitiewedstrijd tegen NAC. Het duel in de Eredivisie voor Belofteteams werd gisteren (maandag – red.) afgelast en direct vastgesteld voor donderdag. Maandag speelt het team van trainer Erwin van de Looi ook een uitwedstrijd. In Den Haag is dan ADO de tegenstander.”

“Met de mededeling dat komende vrijdagmiddag in Euroborg de maandelijkse bijeenkomst is voor leden van de Hattrick’s Club besluiten we deze nieuwsbrief.”

“Tot volgende week.”

Bron: FC Groningen
Mooie som geld voor Silva!!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:35:11 #162
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56226429
Geniaal wat voor een bedrag we daar nog uit weten te halen. Ajax moet echt beter gaan scouten want dit is echt volslagen achterlijk.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:39:07 #163
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_56226544
We hebben ook nog Marnix Kolder. Wil Ajax hem niet overnemen? Slechts 1,2 miljoen euro (koopje!) Hij heeft tenminste ervaring met zitten! ;P
pi_56226554
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:39 schreef detulp050 het volgende:
We hebben ook nog Marnix Kolder. Wil Ajax hem niet overnemen? Slechts 1,2 miljoen euro (koopje!) Hij heeft tenminste ervaring met zitten! ;P
!!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:40:17 #165
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_56226581
Wat een grap dat ajax zoveel voor em heeft betaald.. En dat voor een back die niet kan verdedigen
pi_56226612
Ik kan jullie alleen maar feliciteren met dat bedrag, moet je toch zeker 2 echte versterkingen voor kunnen halen.
pi_56226842
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:40 schreef don-diablo het volgende:
Wat een grap dat ajax zoveel voor em heeft betaald.. En dat voor een back die niet kan verdedigen
Tjah ben blij dat Ajax zo stom is, verdiend jullie clubje een mooi zakcentje.
MvG..
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:50:23 #168
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56226866
Over dat bedrag voor Silva kan ik een aantal dingen zeggen.
ik som het even op

1. HAHAHAHAHAHA
2. Jackpot!
3. Nijland
4.
5. Bingo!
6.
7.
8. Ka-Ching!
9.
10. Ding ding ding ding

verder valt het nog uit te drukken in muziek.
http://www.youtube.com/watch?v=GCt4V_0IUfM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=6NdAUnnU9Ac
pi_56226929
Een prachtbedrag, doet Groningen goed!
That's all folks!
pi_56226960
Gekocht voor 160.000 euro
Verkocht voor 3.750.000 euro

Wat een winstpercentage.. Haalden we dat maar voor al onze spelers..
pi_56226991
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:54 schreef venomsnake het volgende:
Gekocht voor 160.000 euro
Verkocht voor 3.750.000 euro

Wat een winstpercentage.. Haalden we dat maar voor al onze spelers..
En dan een naar het schijnt groot verdedigend Argentijns talent huren en als hij bevalt kunnen kopen voor 1,5 - 2,5 miljoen, dat is erg goed zaken doen.
pi_56226993
quote:
Erik Nevland
“De logische vraag die nu onder de supporters zal leven is: ‘Wat is de status rond Erik Nevland?’ Bekend is geworden dat Fulham interesse heeft in Erik en de Londense club heeft zich vandaag voor het eerst officieel bij ons gemeld. Wij kunnen echter niet akkoord gaan met het bod dat Fulham heeft uitgebracht en moeten nu afwachten wat hun reactie zal zijn. Dit alles bespreken we ook steeds persoonlijk met Erik zelf en wij zitten tot nu toe op dezelfde golflengte. Ook Erik kon begrijpen dat wij het door Fulham geboden bedrag veel te laag vinden.
Vooral die laatste zin doet me erg goed!!

Nevland
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:58:33 #173
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56227057
Al met al hebben we met de verkoop van Silva en Suarez toch reeds de helft van het geld van Sneijder gezien.

Mocht Engelaar niet doorgaan, loopt hier nog wel een andere topper. Paultje Matthijs, ervaren. Kost maar 2 miljoen. Schijntje
pi_56227141
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:44 schreef Bullet-tooth het volgende:
Van Geel is volgens mij echt een lulletje rozewater en wordt telkens onder tafel geluld bij onderhandelingen.
Meer dan 3,5 miljoen, ik kan er alleen maar blij om zijn .
Ja, dat zagen we bij Sneijder en Babel .
Secrets never die. Only people.
pi_56227218
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:55 schreef Grunner het volgende:

[..]

Vooral die laatste zin doet me erg goed!!

Nevland

Nevland

Niet iedereen gaat zich gedragen als een klein kind van 4 gelukkig.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:08:41 #176
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56227247
Vraag me wel af wat Fulham geboden heeft. En wat de FC minimaal wil hebben.
pi_56227305
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:04 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Ja, dat zagen we bij Sneijder en Babel .
Verschil is dat Groningen het geld uit transfers wel goed investeert zoals in Stenman (transfervrij?), Berg (3,5-4 miljoen?) en nu waarschijnlijk die Argentijnse verdediger (1,5 - 2,5 miljoen). Die 3 zijn gehaald voor minder dan wat Suarez heeft opgeleverd volgens mij. Groningen is er dus eigenlijk alleen maar beter en sterker door geworden.
Als je dat vergelijkt met wat Ajax koopt met het geld uit transfers dan zie je toch wel dat Groningen het in verhouding stukken beter aanpakt dan Ajax.
pi_56227371
Clubs vragen tegenwoordig ook meer omdat ze weten dat Ajax een paar keer de hoofdprijs heeft ontvangen, niet geheel vreemd. Overigens zijn we voor 3 miljoen van maduro af, en betalen we nu 750.000 voor een (in mijn ogen betere) speler. Zoveel is het dus nu ook weer niet.
pi_56227393
Ben reuze benieuwd wie Groningen nu als opvolger gaat halen. Met 3.7 miljoen kom je een heel eind.
Ook is het nu even afwachten of Fulham nog met een goed bod gaat komen of niet..

Kortom, worden nog spannende dagen.

Al met al wel blij dat we van Bruno af zijn. Dat gedrag van hem was echt TE erg.
En voor zoveel geld is gewoon prima gedaan door Nijland.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:16:02 #180
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56227427
Groningen haalt De Roover als vervanger Silva

Ken de site niet echt, betrouwbaar?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:17:03 #181
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56227446
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:08 schreef Evil_Koekje het volgende:
Vraag me wel af wat Fulham geboden heeft. En wat de FC minimaal wil hebben.
Volgens Engelse media 1,5 miljoen pond. (2,3 miljoen euro)
pi_56227452
Ik had op z'n minst verwacht dat Ajax Ogararu in de deal had betrokken

Hadden jullie ongetwijfeld een hoop plezier aan beleefd.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:17:43 #183
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56227466
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:11 schreef Blawh het volgende:

[..]

Verschil is dat Groningen het geld uit transfers wel goed investeert zoals in Stenman (transfervrij?), Berg (3,5-4 miljoen?) en nu waarschijnlijk die Argentijnse verdediger (1,5 - 2,5 miljoen).
Stenman is voor 800.000 gehaald als ik het goed heb...
pi_56227556
Is die Luciano trouwens echt een goede keeper (lijkt me geen echte topper, anders verloor hij de strijd niet van van Loo)? Anders is het misschien ook wel verstandig om een goede keeper te halen die punten pakt. Van Loo is een leuke keeper voor op de bank, maar echt punten pakken doet hij niet echt en bij hoge- en terugspeelballen is hij altijd maar matigjes geweest.

Off-topic:
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:13 schreef PizzaSalami het volgende:
Clubs vragen tegenwoordig ook meer omdat ze weten dat Ajax een paar keer de hoofdprijs heeft ontvangen, niet geheel vreemd. Overigens zijn we voor 3 miljoen van maduro af, en betalen we nu 750.000 voor een (in mijn ogen betere) speler. Zoveel is het dus nu ook weer niet.
Dat is krom redeneren. Die 3,75 miljoen had ook in een groot talent gestoken kunnen worden waarop Ajax en meer plezier van zou kunnen hebben en meer op zou kunnen verdienen over een paar jaar.
pi_56227562
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:16 schreef Evil_Koekje het volgende:
Groningen haalt De Roover als vervanger Silva

Ken de site niet echt, betrouwbaar?
Redelijk betrouwbaar..

Wel een goede speler trouwens Sepp de Roover.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:22:15 #186
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56227584
Exclusief: De Roover naar FC Groningen
Door Bas Abresch
Dinsdag, 22 januari 2008, 16:07
quote:
EXCLUSIEF -- FC Groningen heeft Sepp de Roover aangetrokken als vervanger van Bruno Silva. De club betaalt Sparta een transfersom van zo'n 750.000 euro. Silva vertrok voor 3,75 miljoen naar Ajax. Voor hoeveel jaar de Belg heeft getekend, is nog niet duidelijk.

De Roover is bezig aan zijn tweede seizoen bij Sparta. De Rotterdamse club nam hem vorig seizoen over van FC Eindhoven. Vooral in zijn eerste seizoen maakte de rechtsback een uitstekende indruk op het Kasteel. Dit seizoen draait hij minder goed, net als het hele team. Desondanks scoorde hij al drie goals. In totaal speelde De Roover 53 wedstrijden in het shirt van Sparta.
elfvoetbal.nl
pi_56227620
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Redelijk betrouwbaar..

Zou zeker een goede zijn, maar het lijkt me ook een beetje raar omdat Sparta er juist een goede verdediger bij wil hebben. Dan laat je niet snel zo'n speler gaan lijkt me.

Als het waar is dan is het wel een goede aankoop, een goede, jonge back die alleen maar beter kan worden.
En het maakt onze concurrent zwakker.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:25:38 #188
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56227673
totale winst even simpel gerekend.

170k transfer
750k salaris
750k vervanging

uitgaven
1,67 miljoen

inkomsten
3,75 miljoen

winst 2 miljoen en 60.000 euro.

voetballend gaan we er verdedigend op vooruit denk ik.
pi_56227754
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:20 schreef Blawh het volgende:
Dat is krom redeneren. Die 3,75 miljoen had ook in een groot talent gestoken kunnen worden waarop Ajax en meer plezier van zou kunnen hebben en meer op zou kunnen verdienen over een paar jaar.
Zoals? Je hebt het wel over de scouting bij Ajax he . Bovendien was er behoefte aan een speler die er gelijk zou kunnen staan.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:29:36 #190
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56227792
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:23 schreef Blawh het volgende:

[..]

Zou zeker een goede zijn, maar het lijkt me ook een beetje raar omdat Sparta er juist een goede verdediger bij wil hebben. Dan laat je niet snel zo'n speler gaan lijkt me.
Misschien heeft hij net als Boakye een clausule met een gelimiteerde transfersom in zijn contract...
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:30:08 #191
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56227806
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Redelijk betrouwbaar..

Nice. Als 't waar is wederom hulde voor de TS, die hebben 't echt mooi voor elkaar.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:30:38 #192
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56227818
Tijd voor een spandoekje 13-4

Ajax bedankt voor de centen!
pi_56227834
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:29 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Misschien heeft hij net als Boakye een clausule met een gelimiteerde transfersom in zijn contract...
Zou kunnen ja, ik lig er in ieder geval niet wakker van.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:31:31 #194
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56227843
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:30 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Nice. Als 't waar is wederom hulde voor de TS, die hebben 't echt mooi voor elkaar.
indien deRoover geen gelimiteerde transfersom had, ook heel verstandig om eerst dat voor elkaar te krijgen en dan die 3,75 miljoen naar buiten te brengen.
pi_56227864
Ach, ik kan het van Ajax kant ook wel begrijpen.
Die zitten echt in noodweer in de verdediging. Ze denken dat ze met Silva het probleem rechts achterin op kunnen lossen dus willen ze daar best voor betalen. Ze hebben genoeg centen immers.
Al ben ik wel van mening dat ze dat met goede scouting en beleid veel beter hadden kunnen oplossen. Maar goed, dat is hun probleem.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:34:03 #196
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56227918
De Roover schijnt bijna rond te zijn. Goede vervanger!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:37:42 #197
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56228005
Sparta forum.
quote:
Kan Blind helemaal niks aan doen. Er is in De Roover zijn (onlangs) verlengde contract een gelimiteerde transfersom opgenomen. Als dat niet was gebeurd, had De Roover waarschijnlijk helemaal niet bijgetekend, en na dit seizoen voor noppes naar Groningen gegaan.
Wordt het dan toch nog een mooie januarimaand? (indien Nevland blijft)
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:38:25 #198
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_56228024
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:34 schreef The_Verve het volgende:
De Roover schijnt bijna rond te zijn. Goede vervanger!
Goede speler, goed gedaan Grunn
pi_56228042
Ze zijn daar behoorlijk over de zeik op het Sparta forum..
http://www.sparta.net/Default.aspx?g=posts&t=3713
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:43:40 #200
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_56228160
Wanneer kan Cahais zn debuut maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')