abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56194375
Ik gun het hem wel, ook op dit moment. De man heeft zoveel betekent voor de FC en heeft bij mij gigantisch veel krediet opgebouwd. Dit is zijn laatste kans om in de PL te spelen, als hij nu niet gaat halen ze bij Fulham een ander. Ik zal hem missen, Groningen zal hem missen, maar ik denk niet dat hij onvervangbaar is. Nijland en Berg doen het ook erg goed en ik denk dat Groningen vast een lijstje heeft voor een eventuele vervanger.

Ik ben van mening dat je Nevland deze transfer niet mag ontnemen. Daarvoor heeft hij gewoon teveel betekent en dus verdiend hij het imo.

Wel een mooie prijs voor vragen uiteraard,
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56194875
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:55 schreef venomsnake het volgende:
Dit is zijn laatste kans om in de PL te spelen
Achterste rij, tweede van links

pi_56194985
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:15 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Achterste rij, tweede van links

[ afbeelding ]

Ik bedoel natuurlijk om nog eens in de PL te spelen.
Bij ManU was het niet echt een succes .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56195353
Ik ben hier niet om vrienden te maken
  maandag 21 januari 2008 @ 11:41:52 #30
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_56195528
Au! Dit is pijnlijk. Silva MOET nu ook gewoon weg, als je een hem een half jaar op de tribune laat zitten maak je wel een leuk statement maar als je hem niet laat voetballen is dat pure kapitaalvernietiging. Gewoon voor een bedrag rond de 2,5 laten vertrekken.

Nevland gun ik z'n transfer wel, ik denk dat je met een bedrag van 5 miljoen akkoord moet gaan. Hij is bijna 31 en hoe pijnlijk het ook is, je moet toch een keer afscheid van hem nemene. Dan lievere even 2 jaartjes te vroeg en 5 miljoen schoon in het handje om bijvoorbeeld de transfer van Cahais te bekostigen dan nog 2 jaar van hem genieten en dan met lege handen staan (alhoewel dat 2 jaartjes genieten ook wel heel aantrekkelijk klinkt!). gewoon het boegbeeld van de club die je verliest, maar die je wel moet laten gaan.
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
pi_56195712
Leegloop

Iedereen die het voor Groningse begrippen goed doet gaat weg.

Buijs
Suarez
Silva
Nevland
-????-

Jans zal wel de nieuwe trainer van Heerenveen worden, en dan neemt hij Berg mee als vervanger voor Alves en Kruiswijk komt naast Dingsdag in de verdediging. Misschien neemt hij Lindgren ook wel mee.
pi_56195750
Mocht Groningen Nevland niet willen laten gaan, dan zullen ze de eventuele arbitragezaak alsnog verliezen.
Van de Eredivisie naar het Premiership, iets van 5x zoveel verdienen. Dat is een echte verbetering.
pi_56195935
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:48 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Leegloop

Tja dat heb je met een goede scouting he. Levert wel een hoop centen op.
Bovendien heeft Groningen er tot nu toe steeds betere spelers voor terug gehaald..
Cahais zal ook wel een potje kunnen voetballen en er zal vast nog wel een speler bijkomen deze winter.

Moet je eens opletten hoe Ajax komende zomer leegloopt.
pi_56195955
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:48 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Leegloop
quote:

Buijs
Suarez
Silva
Nevland
-????-

Buijs was inderdaad een topspeler; stond op het punt naar Real Madrid te gaan. Ik zie hem binnen nu en een jaar bij Liverpool spelen
Suarez is meer gaan verdienen en Groningen heeft er ook lekker aan verdiend. We hebben er Berg voor terug, dus no problem.
Silva wíl weg omdat Ajax na drie samenvattingen denkt dat het een wereldverdediger is
Nevland speelt hier al een tijdje en heeft gevraagd of hij weg mag. Hij verdient het, maar het is wel jammer.
-????- doet het de laatste tijd aardig, maar is nog wat onzeker. Leuk voor hem dat hij naar !!!! kan

Oftewel: bij elke subtopper gaan wel eens mensen weg. Alleen Uruguayanen doen dat op een vervelende manier. Als je een Uruguayaan een week lang onderdak geeft dan gaat hij op de een-na-laatste dag weg, steekt je huis in de fik, slaat je vrouw, verscheurt de post en vraagt dan of hij 50 euro mag lenen voor een treinkaartje
quote:
[quote]
Jans zal wel de nieuwe trainer van Heerenveen worden, en dan neemt hij Berg mee als vervanger voor Alves en Kruiswijk komt naast Dingsdag in de verdediging. Misschien neemt hij Lindgren ook wel mee.
Ah, nu weet ik waar je gekkigheid vandaan komt
pi_56196013
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:50 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Mocht Groningen Nevland niet willen laten gaan, dan zullen ze de eventuele arbitragezaak alsnog verliezen.
Van de Eredivisie naar het Premiership, iets van 5x zoveel verdienen. Dat is een echte verbetering.
Van een nummer 4 in Nederland naar een nummer 17 in Engeland is in ieder geval geen sportieve verbetering Enkel financieel Dat hij net een half jaar geleden zijn contract heeft verlengd tot 2010 zegt ook veel bij zo'n commissie. Maar goed, die commissie gaat er niet komen hoor
pi_56196046
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:57 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Tja dat heb je met een goede scouting he. Levert wel een hoop centen op.
Bovendien heeft Groningen er tot nu toe steeds betere spelers voor terug gehaald..
Cahais zal ook wel een potje kunnen voetballen en er zal vast nog wel een speler bijkomen deze winter.

Moet je eens opletten hoe Ajax komende zomer leegloopt.
Tja, voorlopig zijn de vervangers idd goed, maar ook Groningen zal wel een paar missers gaan maken.

En Ajax, dat kan nog wel eens meevallen. Huntelaar en Urby moeten eerst maar zorgen dat ze uberhaupt mee mogen naar het EK.

En wat als bijv Berg en Lindgren mee mogen naar het EK? Groningen begint langzaam te merken dat een club opbouwen wel te doen is, maar dat het een enorm karwei is om echt tot een grote club uit te groeien.
pi_56196178
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:58 schreef detulp050 het volgende:

[..]

[..]

Buijs was inderdaad een topspeler; stond op het punt naar Real Madrid te gaan. Ik zie hem binnen nu en een jaar bij Liverpool spelen
Nee, Buijs is ronduit slecht, maar niettemin wist hij toen een transfer af te dwigen door voor Groningse begrippen goed te spelen (al zou hij in het huidige Groningen-team geen basisplaats hebben).
pi_56196205
Niet meer dan logisch toch.. Als je het goed doet en goede spelers in huis hebt zullen de grote clubs interesse tonen. Aan Groningen de taak om proberen zoveel mogelijk spelers binnenboord te houden en voor vertrekkende spelers minstens zo goede vervangers aan te trekken. Mooie uitdaging voor de technische staf.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:10:04 #39
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_56196217
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:02 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Groningen begint langzaam te merken dat een club opbouwen wel te doen is.
Vind ik wel heel makkelijk gezegd. Dat is ook echt niet zo maar gegaan. als het zo'n makkie is, waarom doet een club als NEC dat dan 'gewoon' niet?
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
pi_56196360
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:50 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Nee hoor, remember Samaras?
pi_56196418
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:10 schreef Thomas87 het volgende:

[..]

Vind ik wel heel makkelijk gezegd. Dat is ook echt niet zo maar gegaan. als het zo'n makkie is, waarom doet een club als NEC dat dan 'gewoon' niet?
Ik meen me te herinneren dat NEK een jaar of vijf geleden 5e werd.
Vitesse heeft ooit aan de top geroken, net als Roda JC, Twente, Heerenveen, Willen 2, Groningen en van AZ moet ik nog maar gaan zien of ze het vol gaan houden. Er zijn zoveel clubs die een periode (ergens tussen de 1 en de 3 jaar) aansluiting vinden bij de top, maar daar blijft het ook wel bij.

Groningen doet het nu goed, en bijv Berg is een fantastische aankoop. Maar als Jans en 3 a 4 belangrijke spelers weg gaan, dan kan het snel ophouden in het noorden.

Het kan best zo zijn dat over 5 jaar Groningen in de eerste divisie speelt en MVV in de winterstop 4e staat.
pi_56196492
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:14 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee hoor, remember Samaras?
Ja, maar geen arbitrage-zaak.
Maar ik neem aan dat zijn zaak uiteindelijk niet is goedgekeurd en er dus een club moest komen die wel het gewenste bedrag wilde betalen (Manchester City dus).

Nou, in dat geval. Of een zak geld voor Groningen (3 miljoen ofzo), of een goede spits behouden.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:24:51 #43
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56196612
Fulham is en masse aan het inkopen, om te redden wat er te redden valt. Ajax koopt in omdat van Geel van het zomer zijn werk niet goed heeft gedaan, net als NEC en Willem II..
De wintertransfer periode was door de FIFA ingevoerd om clubs toch een mogelijkheid te bieden spelers te kunnen halen mocht hun keeper langdurig in de kreukels liggen bijvoorbeeld. Maar het wordt inderdaad gewoon misbruikt om een compleet ander elftal neer te kunnen zetten, of om toch dat kampioenschap te kunnen kopen.
Het is toch wat als een Nevland de boven verwachting presterende nummer 4 -tevens uitdager der kampioen- van de Nederland wil verlaten voor de nummer 19 van de Premier League, die eerder gaan degraderen dan handhaven.
pi_56196625
Cahais heeft vanmorgen al mee getraind met de groep.
pi_56196701
quote:
Argentijnse verdediger voor FC Groningen

FC Groningen heeft een contract gesloten met verdediger Matias Cahais. De linksbenige centrale verdediger wordt voor anderhalf jaar gehuurd van het Argentijnse Boca Juniors. FC Groningen heeft gedurende die periode de mogelijkheid Cahais voor een vastgestelde transfersom over te nemen.

In dat geval zal de aanvoerder van het Argentijnse elftal onder 20 jaar een contract voor vier jaar tekenen in Euroborg.

Cahais is in december 20 jaar geworden en debuteerde al op zijn 17e in het eerste elftal van Boca Juniors. De verdediger kwam in twaalf competitiewedstrijden uit voor de Argentijnse topclub. Leuk detail is dat Cahais al eens in Groningen heeft gevoetbald, namelijk tijdens het Eurovoetbaltoernooi in 2004. Met het Argentijnse nationale jeugdelftal werd Cahais afgelopen zomer wereldkampioen in Canada, het toernooi waar toenmalig FC Groningen-speler Luis Suárez namens Uruguay ook actief was. FC Groningen doet er alles aan om Cahais al voor de competitiewedstrijd van komende woensdag tegen NEC speelgerechtigd te krijgen. Hij trainde vandaag direct mee met de selectie van trainer Ron Jans.

Algemeen directeur Hans Nijland laat weten verguld te zijn met deze deal. “Cahais is een zeer talentvolle jonge verdediger met een geweldige uitstraling. Hij is aanvoerder van het Argentijnse elftal onder 20 jaar en dan kun je zeggen dat hij over leiderscapaciteiten beschikt. Wij waren bezig om hem voor komend seizoen vast te leggen, maar we kregen informatie dat Cahais ook nadrukkelijk door andere clubs gevolgd werd en dat wij over een paar maanden wellicht te laat zouden zijn. Dat risico wilden wij niet lopen, want Cahais past uitstekend in onze visie om jonge, talentvolle spelers aan te trekken.”

De overgang van Cahais van Boca Juniors naar FC Groningen mag voor de buitenwereld een grote verrassing zijn, voor de Argentijn zelf is Euroborg een uitstekend station. “In Zuid-Amerika is bekend dat spelers als Romario, Ronaldo, Julio Ricardo Cruz en natuurlijk ook Luis Suárez in Nederland zijn begonnen aan hun Europese carričre. Gebleken is dat de Nederlandse competitie een prima opstap is naar de grotere competities. FC Groningen is een club in ontwikkeling, heeft de afgelopen twee jaar UEFA Cup voetbal gespeeld en staat er in de huidige competitie ook heel goed voor. Real Madrid had de eerste optie op mij, maar ik doe het liever stap voor stap. FC Groningen is op dit moment de beste keuze voor mij. Ik denk me hier in een jong en talentvol team heel goed te kunnen ontwikkelen.”

Bron: FC Groningen
Officieel dus..
  maandag 21 januari 2008 @ 12:35:16 #46
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56196863
quote:
Real Madrid had de eerste optie op mij, maar ik doe het liever stap voor stap.
Real Madrid haakte zelf af.

Mooie transfer die ook gunstig is voor Boca.
Nu weet Boca zeker dat hij speeltijd gaat krijgen in plaats van de 60 minuten die hij dit seizoen had gevoetbald. Dus zijn waarde zal alleen maar gaan stijgen en bij een doorverkoop zal Boca zeker een aanzienlijk gedeelte van de transfersom op kunnen eisen.

Toch leuk dat dit soort talenten dus haalbaar zijn voor de Eredivisie.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:39:15 #48
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56196944
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Real Madrid haakte zelf af.
Vanwege de vraagprijs inderdaad.. maar dat zegt nog niet dat Cahais dan wel was gegaan, gezien de uitspraken komt hem dit toch beter uit.
quote:
absoluut, ben er wel trots op dat Groningen een speler van dit kaliber weet aan te trekken. Terwijl bv Ajax naarstig zoekt naar een centrale verdediger en Feyenoord + PSV zich ook al hadden gemeld voor deze jongen.
pi_56196982
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:39 schreef Prosac het volgende:

[..]

Vanwege de vraagprijs inderdaad.. maar dat zegt nog niet dat Cahais dan wel was gegaan, gezien de uitspraken komt hem dit toch beter uit.
[..]

absoluut, ben er wel trots op dat Groningen een speler van dit kaliber weet aan te trekken. Terwijl bv Ajax naarstig zoekt naar een centrale verdediger en Feyenoord + PSV zich ook al hadden gemeld voor deze jongen.
Dat van Feyenoord en PSV zijn ook alleen maar roddels.
De enige andere concurrent was Hercules uit Spanje.
pi_56197053
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Volgens V geel is het onmogelijk. Zulke talenten zouden onhaalbaar zijn voor Nederlandse clubs volgens hem..

Maar goed, Ajax zal over 2 jaar wel weer met een enorme zak geld klaarstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')