abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55377734
Hallo F&F'ers .

Er is weer bijna een jaar voorbij, en daar hoort net zoals vorig jaar een korte terugblik bij.

De moderators.
Ten eerste kwam SHE in het begin van het jaar weer even terug op F&F om samen met senesta de boel te runnen. Maar uiteindelijk hield ook zij het voor gezien. En toen kwam daar eindelijk weer eens een mannelijke moderator op F&F, namelijk Litso.

Opmerkelijke gebeurtenissen.
Aan het eind van vorig jaar was er de F&F Huisdier van het jaar verkiezing. En toen werden de stemmen geteld en de uitslag werd uiteindelijk bekend gemaakt in het nieuwe jaar, waarbij Pjotr, Puk, Poekie en Yoshi zich gelukkig mochten prijzen met een icoontje en uiteraard een hoop eer.

Niet geheel onbelangrijk, Puk en Poekie hebben er ook nog een fotoshoot aan overgehouden!

Naast de huisdier van het jaar verkiezing werd er nu ook eens gedacht aan de bloemetjes in F&F door middel van een Tuin van het jaar verkiezing. simsfan88 en kortsluiting87 mogen zich tot de gelukkige winnaars benoemen.

Op 5 januari opende Syd een topic over een kat (die door Phedre77 tot Gijs benoemd is) die al meer dan drie weken in een kelder opgesloten zat. Phedre77 heeft er voor gezorgd dat het beestje tijdelijk bij haar kon gaan wonen. Schouderklopje!
quote:
Samengevat heb ik Dierenbescherming gemaild, Woningbeheer gemaild, huismeester veel gemaild, PvdD gemaild, Inspectiedienst gebeld, Dierenambulance gebeld, ben aan de deur geweest bij de Buurman en heb een briefje achtergelaten. Huismeester heeft bemiddeld, zodat kat hier een maand verzorgd kan worden, totdat de Eigenaar (broertje van Buurman) een eigen flatje heeft.
De softies van F&F kregen het idee om een actie op te zetten die de naam "[Inzamel actie asiel] Help Bowie en zijn maten!" kreeg. Na welgeteld z-e-s-t-i-e-n d-e-l-e-n-n-n-n-n (sorry, anders past het niet!) was er meer dan 1250 euro gedoneerd en een heleboelveel spullen! Voor alle users die hieraan hebben meegeholpen een flinke schouderklop!

Boven van links naar rechts: Meneer Greys, Greys, Fe2O3 en Maes.
Beneden van links naar rechts: Ingetje79, Jacqueline van het asiel, Purplerose, Jill-RMC.

Niet vlak daarna kwam Qwea met een actie aanzetten, namelijk Het Jochem Fonds! Voordat ik verder ga, eerst ook even een schouderklopje voor Qwea. De stand van 12 december is in ieder geval al 724.30 euro, dus bekijk het topic eens en help Qwea mee naar de 1000 euro!

Leuke/Droevige topics en reeksen!
Sinds de acties in F&F heeft de Slowchat een flinke boost gekregen en zitten we inmiddels op deel 82. Dus klets gerust eens mee.

Benieuwd naar de dieren die F&F-users hebben? Hierbij een recent topic waar foto's gepost (kunnen) worden.

Hoe heet het geluid ook alweer wat een uil maakt? Een vraag die je jezelf vast niet gauw zult stellen, maar zodra je er over nadenkt begin je toch behoorlijk te twijfelen over het antwoord. Crack_david wist het in ieder geval niet meer!

De mensen die denken dat we allemaal zo braaf zijn in F&F mogen nog eens nadenken.
Want in F&F hebben we zelfs TIETEN! Ha!

Soaps? Dagboeken? Disney? Bloopers? Wij hebben het allemaal. Volg hier het konijnendagboek, hier de kippensoop, bekijk hier Bambi, Stampertje en co en lees hier de bloopers van F&F-users.

Pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep! Virus3000 snapte niet wat er nou precies uit de oor van zijn hond kwam. Wij overigens ook niet.

Er zijn uiteraard een hele hoop dieren geboren in F&F en daarom een aantal voorbeeldjes op een rij:
Purrrpuss beval topic - Onze poes henk bevallen van 5 kittens :D - Hamster nestje. - [cavia]Opeens 4 uh...3 caviababies *help* - Poes hoogzwanger hoe begin bevalling te herkennen?! - Naina's Kittens *met webcam* - Bibi heeft gisteren 4 prachtige kittens gekregen! - Poes aan het bevallen, al 4 rode - Jahhhh. De eitjes komen uit! Nu met foto's erbij

Zwijmelen kunnen we eigenlijk wel weekelijks in F&F met alle nieuwe diertjes die geboren worden, maar toch is een apart topic voor al dit leuks ook wel tof. Zo dacht DuchessX er ook over.

Naast een hoop leuk en goed nieuws, is er jammer genoeg ook droevig nieuws. Eind maart was het dan echt tijd voor Indra, de olifant in Dierenpark Amersfoort, om te bevallen. Een leuke gebeurtenis zou je denken... Jammer genoeg liep het toch net iets anders...
quote:
Gisterenavond rond 11 uur werd in DierenPark Amersfoort het lang verwachtte olifantje geboren. Een olifantengeboorte is vaak pijnlijk voor de moeder en hierdoor kan bij haar agressie ontstaan. In deze agressie kan de moeder het kalf doden. Dit is ook gebeurd in DierenPark Amersfoort. Ook de moeder van Indra, Khine War War was aanwezig om te ondersteunen bij de geboorte. Dit is de meest natuurlijke gang van zaken. Maar ook haar zorg sloeg echter om in agressie. Met helaas fatale afloop.
En er zijn jammer genoeg ook wat diertjes overleden bij de users van F&F, hiervan een aantal voorbeelden:
Dag Dingo... - M'n trouwste vriend overleden - Hij is er niet meer - Truste lieve Doris... - M'n maatje dood... - Billy is niet meer..... - RIP Felix

Mis je een topic in dit topic? Voeg gerust zelf wat toe in de reacties hieronder.

Tot slot wensen we alle users van F&F een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar toe.

woensdag 19 december 2007 @ 02:15:06 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55378876
ijsmeis
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 19 december 2007 @ 09:07:53 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55380188
Iedereen een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar

Ook namens bovenstaande dikkiedik.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_55380220
Is senesta er al weer een jaar ja?

Mooi overzicht
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  woensdag 19 december 2007 @ 09:11:16 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55380240
En Poekie staat niet bij overleden dieren
  Moderator woensdag 19 december 2007 @ 09:36:19 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55380597
ijsmeis
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_55414605
Senesta had er ook al een gemaakt, posten die hap!
  Moderator donderdag 20 december 2007 @ 13:58:04 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55415644
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:21 schreef ijsmeis het volgende:
Senesta had er ook al een gemaakt, posten die hap!
Ja Litso en ik waren ook bezig met een jaaroverzicht niet wetende dat jij er ook mee bezig was.

Onze versie:

2007 was een bijzonder jaar!

In navolging van het initiatief van IJsmeis ook dit jaar een jaaroverzicht van F&F.
Net als in 2006 zijn er ook dit jaar een hoop mooie, ontroerende, grappige en minder leuke topics om op terug te kijken.
Er zijn er echt teveel om ze allemaal op te kunnen noemen maar ik wilde toch een paar hoogtepuntjes noemen

Moderators

In 2007 hebben we afscheid genomen van ijsmeis als moderator en we hebben we SHE weer welkom kunnen heten, She is ook weer weg gegaan en we hebben Litso kunnen verwelkomen

Leuke/memorabele topics

Weten jullie nog het topic van Syd over de kat die al drie weken in de kelder zat opgesloten?
Uiteindelijk heeft Phedre77 die maar een paar deuren verderop bleek te wonen de kat een poos opgevangen, zij kreeg daarvoor ook nog terecht een schouderklopje.

Persoonlijk heb ik een hoop lol gehad met het massaal zoeken naar de benaming voor het geluid van dat een uil maakt

Ook bijzonder om te lezen over een liefhebbend baasje, een super dierenarts en zijn patientje Hannes, de goudvis
En weten jullie de hond nog met de fluittoon in zijn oor?

De hond van Harjuku, Max bleek een probleem met zijn nieren te hebben, het was even spannend of hij het wel zou halen maar gelukkig bleek hij een echte knokker .

Wat ik persoonlijk erg indrukwekkend vond was het volgen van de bevalling van Indra de olifant, iedereen kon via de webcam volgen hoe de bevalling vreselijk verkeerd liep

Over webcams gesproken, de slechtvalkjes cam was dit jaar ook best spannend, de moeder valk werd weg gejaagd van het nest en het is best even spannend geweest of de kuikens het zouden overleven.

Nieuwe aanwinsten

Wat hebben we meegeleefd met Logician en haar kittens (Volgens mij waren het uiteindelijk 14!! delen ), en ook purrr van Nokwanda en natuurlijk het prachtige nestje van Bibi en baasje kissy waar SHE haar prinsesje gevonden heeft

En ook op dit moment zijn er in F&F twee prachtige kittens te bewonderen, prachtige zonen van Lotje van Saffron

Helaas zijn niet alle geboortes even goed gegaan, de kittens van Nina van Judeljuud overleden ondanks alle pogingen van judeljuud om ze te laten overleven.

En behalve kittens waren er natuurlijk ook puppie's, Randomreader hield ons op de hoogte van het prachtige nestje herdertjes.

Ook de geboorteperikelen van een slang horen natuurlijk in F&F, UZN wist het boeiend te brengen

Actie's

Het is wat dat betreft een heel bijzonder jaar geweest, ElisaB bood een tijdelijk huis aan een poesje en opende daar een topic over, gedurende dat topic stond er een ElisaBfan op die wel graag een asielactie wilde opzetten.
Er werd een apart topic geopend en de actie was een feit, dat de actie geweldig liep bleek wel uit de enorme waslijst spullen die werd ingezameld en het fantastische bedrag van 1250 euro!!

Foto's van de overhandiging van de spullen zijn hier te vinden

Bijna aan het einde van het jaar kwam met Qwea met het verhaal over haar dierenarts, lees daar hier alles over, die inzameling loopt ook nu nog

Wedstrijden

We hebben dit jaar twee wedstrijden gehad, we hadden de huisdier van het jaar verkiezingen.

Die uiteindelijk werden gewonnen door:

Hond: Pjotr van Verbal,
Kat: Poekie van Qwea,
Knaagdieren: Puk van Spippie
Overigen: Yoshi van senesta

Ook hadden we de Goudentuinkabouter verkiezingen, en er was een gedeelde eerste prijs voor:

simsfan88 en kortsluiting87

Afscheid

Ook hebben we helaas van een aantal dieren afscheid moeten nemen: Pup van Robin2130, Dingo van MUUS, de hond van Inhetgevalvan, vlekkie van Sanniejjj, huisgenootje van razztwizzel, Tristan van Nies, Jet van de ouders van Fliepke, Zorro van STING, Poekie van Qwea, Doerak van Lady_wrb, de hond van Joncho, de kat van vlad_tepes, Billy van Ymme, de FOK!hond Alf van Beestjeuh, de kat van Djep ((zijn katten krijgen geen naam, want ze luisteren toch niet, naar gelang de situatie was het: Hey rooie, boefie, sukkel, etterbak etc...), Zara de kat van Nairua

Ik heb heel erg mijn best gedaan om alle overleden beestjes te noemen maar mocht jouw huisdier er toch tussendoor zijn geglipt stuur me dan alsjeblieft een PM met het betreffende topic dan zet ik het beestje er uiteraard tussen.

Er had nog een mooie banner boven gemoeten en een beetje bijgeslepen maar toen stond dit topic er al
Maar goed, ik vind dit best een mooie ijsmeis traditie
  donderdag 20 december 2007 @ 16:18:29 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55419109
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 21 december 2007 @ 14:28:39 #10
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_55442238
Diertjes.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 20:28:37 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55471246
wat mooi, doerakje is ook genoemd
dank je wel
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 20:29:20 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55471268
maar ik mis bij de aanwinsten dirkje en fransje
verwelkom hier fransje en dirkje
of heb ik eroverheen gelezen?
  Moderator zaterdag 22 december 2007 @ 22:33:46 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55475333
In mijn overzichtje had ik als nieuwe aanwinsten meer kittens uit de zwangerschaps en geboortetopics
Er waren heel veel mensen die een nieuw beestje hebben aangeschaft dit jaar, dat werd me even teveel
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 23:45:17 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55477839
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 22:33 schreef senesta het volgende:
In mijn overzichtje had ik als nieuwe aanwinsten meer kittens uit de zwangerschaps en geboortetopics
Er waren heel veel mensen die een nieuw beestje hebben aangeschaft dit jaar, dat werd me even teveel
geeft niks hoor.
ik ben heel blij met het noemen van doerak
hoe blij ik ook met mijn nieuwste aanwinstjes ben, ze wordt hier nog steeds enorm gemist.
  Moderator zondag 23 december 2007 @ 00:03:45 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55478511
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 23:45 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

geeft niks hoor.
ik ben heel blij met het noemen van doerak
hoe blij ik ook met mijn nieuwste aanwinstjes ben, ze wordt hier nog steeds enorm gemist.
Dat begrijp ik
pi_55625121
Wat een leuk overzicht
Nog even wat topics lezen die ik gemist heb
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Moderator zondag 30 december 2007 @ 23:32:01 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55667555
Ik gooi deze weer even los want volgens mij word hij dan eerder gezien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')