abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45882347
Welkom bij de huisdier van het jaar verkiezing

Vorig jaar hadden Eny van blieblie, Spike van Auticia, Jewel van zoeperzazke en Hepie van lady-wrb de verkiezingen gewonnen.

Wie het dit jaar gaan worden... *tromgeroffel* ... dat weten we nog niet .

Maarre wasdanou?
Nou, je kunt hier jouw huisdier opgeven om het huisdier van het jaar van FOK! te worden.
Er zijn daarbij vier categorieen, namelijk katten, honden, knaagdieren en overige dieren.
Je mag bij elke categorie 1x meedoen.
Hoe je mee moet doen zullen we hieronder eventjes uit gaan leggen.

Nou, vertel dan?
Nou, je doet heel simpel mee.
Je stuurt twee foto's van je huisdier met daarbij een verhaaltje over je huisdier naar het volgende emailadres: huisdiervanhetjaar@gmail.com

En wat win ik daar mee?
Eer vooral. En een toffe usericoontje. En we gaan ook proberen, als je dat wil, of we iets kunnen regelen met de users van Fotografie. Wellicht zit er wel een toffe shoot in voor je huisdier!

En hoe wordt de winnaar gekozen dan?
Gewoon door jullie! We gaan gewoon lekker stemmen, in een apart topic dat nog wordt aangemaakt. Die zien jullie vanzelf wel verschijnen.

En wanneer eindigt de boel enzo?
Nou, hieronder even de agenda!
01 februari - Start, het inzenden van foto's is mogelijk.
12 februari - Het inzenden van foto's is niet meer mogelijk.
13 februari - Er kan gestemd worden.
18 februari - Het stemmen is voorbij.
19 februari - De winnaars zullen bekend worden gemaakt en de usericoontjes zullen uitgedeeld worden.

Ik wil er ook nog graag even over kwebbelen!
Nou vooruit, eigenlijk voldoet de F&F slowchat best wel, maar voor deze keer hebben we een apart topic aangemaakt, namelijk het volgende: Overtuig hier users om op je te stemmen!

Oke! Leuk!
Nou, dankje, wij wensen jullie ook veel plezier met het meedoen en uiteraard veel succes.

Hieronder zullen de foto's geplaatst worden die later weer netjes op een webpagina komen te staan per categorie, zodat het straks allemaal heel overzichtelijk zal zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 01-02-2007 18:01:36 ]
pi_45965151
Hond nummer 1: Balloe!

Dit is Balloe, onze hyperactieve Goldenretriever van 7 jaar. Balloe is gek op alles waarmee hij kan spelen. Ballen,stokken,touwen, noem maar op. Behalve spelen heeft Balloe nog 1 favo bezigheid ; Eten. Balloe doet alles voor eten. Poot geven,kusje geven,op zn rug liggen,mega zielig kijken, ect.

Balloe moet sinds mei vorig jaar zn nr 1 favo bezigheid (spelen) laten voor wat het is. In alle drukte vorig jaar februari ging zn poot kapot. Hij was zo druk aan het rennen achter een bal aan dat hij doorgleed en zn poot half stuk ging. Gelukkig is dit met een dure operatie weer opgelost (er heeft toen der tijd nog een fok topic over gelopen. Deze is hier te vinden : Balloe krijgt een operatie! ) Enkel is spelen sindsdien verboden. En hij is al zo zielig.

Balloe hoopt dat jullie hem als huisdier van het jaar verkiezen.

Een lik en een poot van Balloe!
pi_45965195
Hond nummer 2: Tico!

Tico is echt de allerleukste neurrot die er is. Het is een superlieve bijna helemaal golden je weet wel mannetjes retriever. Hij is altijd vreselijk blij om ons te zien op elk moment van de dag. Het eet ook echt alles. Alleen prei lust hij niet, dat verscheurd hij door het hele huis heen.

In de woonkamer hebben we een grote mand met allemaal knuffeltjes, aan het eind vand e dag is de mand bijna leeg en het huis ligt dan onder de kleine knuffels.

Tico gaat altijd op bed liggen zodra we de deur dichttrekken. Sinds kort kan dat niet meer.

Tico is de allerliefste. Als je hem een koekje geeft dan gaat hij eerst staan zingen voor je.

Tico moet winnen!
pi_45965237
Kat nummer 1: Poekie!

Dit is Poekie. Een poes van 17 jaar oud. We kregen haar toen ik 1 was. Poekie was toen ik klein was altijd mijn speelmaatje. Poekie had er een handje van om in mn speel kinderwagen te gaan tukken. Wat is nou een betere “baby” als een poes Braaf bleef ze liggen terwijl ik het hele huis met haar rond sjeesjde. Sinds 1.5 jaar is poekie wat minder gelukkig . Ze was weggelopen van huis en we waren haar zeker 3 a 4 weken kwijt. Pas toen de dierenarts belde bleek uiteindelijk dat ze nog in leven was (En ook nog maar net). Poekie was onder een auto gekomen en had enorme verwondingen. 1 van haar ogen moest geamputeerd worden,omdat ze het anders niet zou overleven. Poekie heeft ook geen kaakjes meer,omdat deze uit haar mond zijn geslagen door de klap. Ze loopt met een beugel achter haar voor tanden, maar dit belet haar er niet van om gewoon heerlijk te eten. Helaas staan ook haar oren/kopje wat scheef.

Maar verder is ze gezond .

Poekie slaapt het liefst de hele dag door. Lekker lui op de stoel in de huiskamer. Af en toe wil ze even naar buiten om te eten,of om te plassen/poepen.

Ik hoop dat poekie nog lang zal leven
pi_46049855
Hond nummer 3: Pjotr!

Pjotr is een hond van een ras dat klinkt als een bek vol Franse kaas: een Petit Basset Griffon Vendeén. Wat zoveel wil zeggen als een kleine ruwhaar basset uit de Vendée (da's in Frankrijk). Klein is hij niet echt, het is eerder een medium. En ruwe haren heeft 'ie ook al niet, want hij voelt aan alsof hij net uit de wasverzachter komt. Hij is daardoor heerlijk knuffelbaar. Inmiddels is Pjotr bijna 8 en we zijn blij dat hij het nog zo goed doet, gezien het feit dat hij al vanaf jonge leeftijd een paar oudemannenkwalen onder de leden heeft. Zo heeft hij al vanaf zijn puppentijd artrose in zijn schouders, wat ervoor zorgt dat hij bij tijd en wijle zwaar mank loopt en als het heel erg is met één pootje in de lucht gaat zitten krijsen. Heel zielig. Maar met veel TLC van mij en mijn vriendin (en voer met extract van Nieuw-Zeelandse groenlipmosseltjes) gaat het over het algemeen erg goed. De andere kwaal is zijn vertraagde schildklier. Al zul je het van deze foto's niet zeggen, waar Pjotr in uitblinkt is een zwaar treurige blik. Dat is deels zijn ras eigen, het andere deel komt door zijn kwaal; als hij moe is kan hij echt kijken alsof hij alle lasten van de wereld met zich meetorst. Dat houden wij dus ook in de gaten, met als gevolg dat het gewoon goed gaat met meneer de directeur. Want dat is Pjotr namelijk. Een pretletter pur sang, met een geweldig gevoel voor humor, dat regelmatig moet worden gemasseerd (net als meneer zelf, overigens). Pjotrs dag begint pas echt goed als wij een paar rondjes om de bank achter hem aanzitten, terwijl hij met zijn staart omhoog trots paradeert met een kluifje in de bek. En wij zijn uiteraard maf genoeg om dat ook dagelijks voor het ontbijt te doen. Verder loopt monsieur dagelijks twee keer drie kwartier in bos of hei, het liefst met zijn neef Jasper, zijn grote vriend.

Pjotr is de allerliefste hond ter wereld, en hij verdient jullie stem.
pi_46049996
Knaagdier nummer 1: Moby!

En dit is Moby, een kruising-hangoor. Dat is goed aan hem te zien, want normaliter staat één oor omhoog, en de andere hangt omlaag. Hieraan dankt meneer ook de bijnaam 'helikopterkonijn'. Moby woont nu ruim drie jaar bij ons, nadat wij hem hebben gered uit de Intratuin, waar hij al bijna driekwart jaar zat in een glazen rotbakje. Sinds Intratuin is zijn leven danig verbeterd. Zo woont hij in een luxe tweeverdiepings-maisonnette met doddervide, mag hij elke dag een paar uur het huis onveilig maken en Pjotr (zie categorie honden) terroriseren. We zijn blij dat Moby er nog is, want ruim twee maanden geleden bleek hij een gezwel op zijn buik te hebben ter grootte van een golfbal. Na de operatie (waarbij het mannetje een enorme ritssluiting kreeg aangemeten) bleek hij ook nog, slaperig van de narcose, per ongeluk vol in zijn oog te hebben gekrabt ( zie hier ) Maar na 5 weken 6 keer per dag zalven is alles -tegen de verwachting van zelfs de dierenarts in - helemaal goed gekomen met zijn oog. Inmiddels heeft Moby alweer een paar weken dezelfde babbels als voorheen, dus dat is dik in orde.

De foto's zijn van Moby totaal ontspannen in zijn eigen poezenmandje, dat bij ons onder de tafel staat, en de andere van zijn eigen paardenbloementuintje, dat wij 's zomers voor hem opkweken op het balkon.
pi_46050083
Hond nummer 4: Tristan!

Tristan, mijn heerlijke, nieuwsgierige, en vooral ook alles onderkwijlende,
grote man.
Deze fantastische vent wordt 13 februari 7 jaar en dat wordt, natuurlijk,
gevierd met slagroomtaart. Als merk zou hij door moeten gaan voor duitse
dog, maar daar waar hij buiten de bink probeert uit te hangen, is het
binnen een aanhankelijke chihuahua die niets liever doet dan lekker bij je
komen liggen.
Mocht hij de kans krijgen je te kunnen localiseren met iets verdacht lekkers
in je nabijheid dan trekt hij zonder enige terughoudendheid de gehele
trukendoos open om je ervan te overtuigen het vooral aan hem te doneren.
Zitten, liggen, heel mooi zitten, ene poot, andere poot, en als dat allemaal
nog zonder resultaat is zal hij je bewijzen ook flink 'luid' te kunnen
blaffen, al dan niet compleet met bijbehorende veters. En zoals meestal, de
aanhouder wint ;-)
Naast een gat in de dag slapen en zoveel mogelijk lekkers zien te
bemachtigen, zijn zijn hobby's het tot op de milimeter nauwkeurig ontleden
van tennisballen, en statig, als een ware apollo, door het bos paraderen, en
mits zijn heupen het toelaten, het uitzetten van een record aantal,
bijzonder mannelijke, op drie poten gemaakte, geurvlagen.
Te snel zal ik afscheid van mijn vent moeten nemen. Tristan heeft een aantal
snel groeiende kwaadaardige tumoren en is 'uitbehandeld' zoals dat dan zo
mooi heet. Voor nu geniet ik nog even, zo lang als nog kan, van de ochtenden
dat ik wakker word met een natte neus, van mijn kerel, die 's nachts
'stiekum' naast me is gekropen, naast de mijne.
pi_46050183
Hond nummer 5: Tommy!

Wat was het moeilijk om 2 foto's van Tommy uit te kiezen! Ik heb er veel te veel.. maar een puppy foto kan ik jullie niet onthouden. Wat was hij toen schattig ! En daar hoort natuurlijk ook een fototje van nu bij. Tommy is nu dik 1 jaar oud, november 2005.

Tommy verdiend overdag de kost op de hondencreche in 's Hertogenbosch, vlakbij mijn werk. Is dat niet een ideaal hondeleven Verder volgt hij met redelijk veel succes de cursus elementaire gehoorzaamheid met mij en mijn vriendin (mijn vriendin wil nog niet zo goed gehoorzamen helaas ). Hij gaat straks behendigheid doen (over hindernissen springen etc) als hij dat ook een beetje leuk vind. Verder gaat Tommy graag zoveel mogelijk mee op bezoek, hij zit al in de auto voordat je er erg in hebt.

We kwamen Tommy op het spoor via Marktplaats, zijn eerste adoptiegezin was hem na 2 dagen al zat.. Toen we gingen kijken kwam hij zo vreselijk schattig en zielig kijkend voor ons zitten.. onweerstaanbaar dus! Slapeloze nachten volgden maar hier is hij dan! Grootste hobby is bankhangen (net als het vrouwtje), liefst op zijn rug in een kronkel met zijn benen wijd.. En spelen of course! Flossen, ballen, andere honden en katten.. alles is leuk en overal wil hij mee spelen. Andere hobby is natuurlijk wandelen! Elke plas water moet van zeer dichtbij geinspecteerd worden en vaak komen we dan ook nat en vies thuis!

Verder kan hij smerige scheten laten, vind hij de trap kauwbaar en kan hij nooit eens op 1 plek poepen.
Dat is Tommy is het kort.. Mijn hond, aka poeperd, poepie, poepdoos en schatje
pi_46051975
Knaagdier nummer 2: Obelix!

Dit is Obelix, hij wordt in april 2 jaar maar heeft al heel wat meegemaakt in zijn leventje. Door veel pech heeft hij een paar vriendjes verloren en telkens was Obelix weer alleen. Maar Obelix bleef het jonge grut steeds accepteren en is een hele lieve caaf, maar wel de baas! Obelix heeft een mank pootje, maar gelukkig hindert het hem niet zoveel. Hij loopt daarom meer als een konijntje dan als een cavia. Obelix' beste vriendje heet Toby. Toby en Obelix zijn sinds juni samen en kunnen het heel goed met elkaar vinden. Obelix houdt er van op schoot te knuffelen en hij is gek op groente en fruit. Witlof, andijvie en sinaasappel zijn zijn grote favorieten. In de zomer eet hij ook graag een aardbeitje .
pi_46063819
Overige nummer 1: Hannes!

Een aantal redenen natuurlijk:

-Het is geen kat of hond of knaagdier
-Hij is stoer! En tam (hij geeft kopjes en apporteert steentjes) En
heeft een ernstig ongeluk gehad, zie topic Vette actie van de dierenarts
-Hij gaat binnenkort verhuizen
-Hij is een Oude Goudvis, maar nog superkwiek, zelfs met 1 oog! Hij
is al 7 jaar!
-Ik wil wel eens een FOT-er een fotoreportage zien maken van een
goudvis
pi_46087893
Knaagdier nummer 3: Puk!

Hallo allemaal!
Ik ben Puk, en ik ben een je-weet-wel-konijn, van het ras Teddy Dwerg
((nog) niet erkend). Ik ben helemaal wit, alleen mijn oortjes en neus zijn
roze en mijn ogen blauw. Ik heb nog steeds een babyvachtje en ben dus
lekker
zacht. Daarvoor moet het vrouwtje me wel 2 keer in de week kammen, want ik
maak er altijd een zooitje van (dat is wel te zien op de foto ). In
juli word ik al 1 jaar oud.
Mensen lachen me altijd uit, en noemen me 'cavia' omdat ik kleine oren
heb, of 'plumeau' omdat ik zoveel haren heb. Die mensen weet ik gelukkig
altijd om te kopen met een likje, of door ze schattig aan te kijken met
mijn superblauwe oogjes. Dan gaan ze mij aaien en ben ik opeens wel weer
een konijntje.
Het vrouwtje is ontzettend blij met mij, en ook met Lilo trouwens, mijn
vriendinnetje. Ik vind het vrouwtje heel erg lief, dus 's ochtends of
wanneer ze thuis komt van haar werk, begroet ik haar meteen door rechtop
te gaan staan voor het deurtje van mijn kooi. Als ze die dan openmaakt,
krijgt ze heel veel likjes van mij en wil ik geaaid worden. Ook moet ze
altijd opletten waar ze gaat staan, want ik ren regelmatig met haar mee om
te kijken wat ze gaat doen! Ik weet ook precies wanneer ze iets voor
mij aan het pakken is. Ik probeer dan het bakje met snoepjes af te pakken
en open te breken.
Wanneer er mensen op visite komen, komen ze als eerste naar mij en Lilo
toe, om ons te aaien. Dit vind ik echt heel lief, dus dan krijgen die
mensen ook likjes. Ze noemen me dan altijd een slijmbal!
Iedereen moet altijd om mij lachen. Ik ben een echte acrobaat, zeggen ze.
Ik klim overal bovenop en spring er ook weer vanaf en ik probeer in zo
klein mogelijke holletjes te kruipen. Ik heb mezelf zo al vaak in de
problemen gebracht. Een keer klom ik super snel op de schouder van het
vrouwtje om er meteen weer vanaf te springen. Dat was best hoog en ik
voelde mijn haren
langs de vensterbank en de verwarming glijden. Dat ging maar net goed dus!

Het vrouwtje heeft mij opgegeven voor deze wedstrijd, omdat ze weet dat ik
graag in de schijnwerpers sta. Hopelijk stemmen jullie allemaal op mij en
win ik. Dan ben ik echt super super trots hoor!!
pi_46087984
Kat nummer 2: Nikki!

Dit is Nikki. Nikki is een chocolate tabby Heilige Birmaan en heet
voluit Nikki de la Charmeuse. Hier in huis is ze echter beter bekend als
Spook of Mormel. Weinig heiligs aan dus

Nikki is gefokt door mijn moeder, die een poosje op kleine schaal katten
gefokt heeft. Haar oma en moeder wonen ook nog steeds bij mijn moeder.
Voor mijn 21e verjaardag mocht ik van mijn ouders iets bijzonders,
blijvends vragen. Zij dachten daarbij aan bijvoorbeeld een mooi sieraad.
Ik bleef echter vragen om Nikki, toen nog een naamloos wit monstertje
van een paar dagen oud, die geflesvoed werd door mijn moeder, omdat
mamma-poes geen melk had.

En ja hoor, op mijn verjaardag kreeg ik onderstaande foto en een lief
kaartje van mijn ouders! Het poesje was voor mij. Diezelfde dag nog
doopte ik haar Nikki en een paar maanden later mocht ik haar in mijn
armen sluiten!

Nog enkele leuke weetjes over Nikki:

Nikki is dol op tenen.... om in te bijten
Nikki slaapt het liefst in een hangmandje óf op de roze fatboy
Nikki is soms net een aap en klimt overal in
Nikki is heel fluffy en zacht. Daar kan geen knuffelbeest tegenop!
Als Nikki op schoot ligt, ligt ze het liefst als een baby in mijn armen
pi_46144790
Kat nummer 3: Lucky!

Lucky is een rode kater van 12 jaar en sinds zn vierde jaar woont hij bij
mij en mn ouders. Hij is een tweedehandsje; zn vorige eigenaars hebben hem
weggedaan nadat hij ging sproeien toen er daar een jong katje bijkwam. Het
sproeiprobleem was toen gelukkig gelijk opgelost. Lucky is een echte
knuffelkater, het liefst ligt hij gewoon heel de dag op je schoot om verwend
te worden. Verder gaat hij vaak naar buiten, maar sinds een jaartje wordt
hij daar wel geterroriseerd door een rivaal: een enorme witte kater die wij
Willem Holleeder noemen vanwege zn agresieve insteek Lucky is vaak het
slachtoffer van dit monster en moet zodoende vaak naar de dierenarts om
wondjes te laten behandelen
In onze achtertuin en thuis is Lucky echter heer en meester en hij gaat hier
een fijne oude dag tegemoet Jammer genoeg moet ik dat wel grotendeels
missen omdat ik ga verhuizen Maar ik kan hem natuurlijk zo vaak opzoeken
als ik wil
Lucky staat bekend om zn norse blik die hem vaak de bijnaam Garfield
oplevert
pi_46196013
Hond nummer 6: Dingo!

Hallo,
Ik ben Dingo.
Een jaar of wat terug zat ik in het asiel zielig te wezen.
Mijn vorige eigenaar was een zuiplap en heeft mij niet aardig behandeld.
Het vrouwtje stapte binnen, ik verstopte mij snel in een tunneltje... "ik ben er niet, ik ben er niet"
ik deed nog net mijn pootje niet voor mijn oogjes.
Toch joelde het vrouwtje tussen het gekef van de andere loge's door "dat wordt hem, dat wordt hem".
Ik werd mee naar buiten genomen " even kennismaken". Nou dat viel reuze mee ! Er werden wat brokjes tevoorschijn gehaald, er werd ene brostel door mijn vacht gehaald.... hmmm... knuffels.. hier zou ik wel aan kunnen wennen...
Een paar dagen later zat ik op mijn troon

Ik bleek een handleiding wat mannen aangaat te hebben, vooral mannen die alcohol gedronken hebben bleek ik een probleem mee te hebben.
Als zo'n man te snel op mij af stapt, of ineens mijn huiskamer binnenstapt... dan grijp ik hem bij zijn broekspijp !

Verder ben ik een echte trouwe sukkel, een allermansvriendje...
er werd een kat in huis gehaald... "ja hoor, ik deel mijn mand wel".....
mijn mand delen ?? Ik heb het miezerige opdondertje zijn oortjes nog uitgelikt toen het hier als verwaardeloosd kitten binnenstapte,
na iedere beurt op de kattebak heb ik zijn gat gepoetst!

Inmiddels loopt er ook een ander monster mijn plekjes in te pikken... en ook dit wezentje lik ik met liefde om haar oortjes, oogjes en gat.
Toen ze binnenkwam kon ze onder mijn buik doorlopen..... nu ik onder de hare....
Regelmatig hangt ze in mijn staart of bijt ze zomaar in mijn pootje, toch vind ik haar lief en zij mij ook geloof ik.
Ik laat het allemaal maar gebeuren.

Ook voor de andere jonge wezentjes in huis ben ik erg lief,
er lopen er nog drie.
Een hulpeloos wezentje dat ik kom troosten bij de box als het huilt.
Een erg beweeglijk peuterwezentje die af en toe best wel wat ruw met mij omgaat.
Ik begrijp dat het peuterwezentje het allemaal nog niet zo begrijpt, dus pik dat allemaal braaf.
Als het even teveel wordt zoek ik lekker mijn plekje in huis weer op en kan ik er gelukkig op vertrouwen dat het vrouwtje de opvoeding voor dit peutergeval voor haar rekening neemt.
En dan de oudste (7)... daar kruip ik regelmatig lekker tegenaan.
Die beweegt al wat minder, en na 15.00 uur s middags volg ik hem trouw het hele huis door... " mijn maatje".

Op het moment ben ik wat sipjes....
mijn balletjes zijn eruit gewipt... en daarna ben ik redelijk wat aangekomen.
Nu ben ik op dieet.... want mijn pootjes zijn al vrij kort in verhouding met de grootte van mijn lichaam...,
mijn vrouwtje zegt dat het daarom echt oppassen geblazen is met overgewicht..... nu heb ik dus de hele dag trek.

pi_46196086
Knaagdier nummer 4: Cosmo!

Dit is Cosmo

Ik heb haar pas een maand, maar ze heeft al voor heel wat actie gezorgd hier in huis. Cosmo, bijgenaamd Swiffer, laat niet alleen stof verdwijnen, maar ook zichzelf.
Het begon al op de dag dat ik haar kocht. Ze zat in een doosje, wat weer in een plastic zakje zat. De dierenwinkel was slechts drie minuten fietsen, maar in die korte tijd had ze zich al uit het doosje weten te bevrijden! Dat was dus even haasten naar het kooitje toe.

Een aantal weekjes later betrapte ik haar toen ze probeerde zich de kooi uit te knagen. Ze had namelijk een klein afgeplakt gaatje in de kooi ontdekt en was daar driftig aan gaan verder knagen. Inmiddels was het gat 3 cm en ze kon er bijna door, maar helaas, dat feestje ging niet door.

Twee dagen later is het haar dan wel gelukt om uit haar kooitje te ontkomen. Mijn vriend was vergeten het deurtje namelijk weer te sluiten. We keken dan ook raar op toen we ineens iets pluizigs over de vloer zagen stuiven. Vijf minuten later hadden we d'r weer te pakken

Behalve van ontsnappen, houdt ze ook van rennen in haar rad of bolletje. Ze is dol op tomaatjes en natuurlijk zonnebloempitten. Ze is niet niet helemaal getemd en ontzettend nieuwsgierig. Wat zal ik zeggen? Zo baas, zo hamster?
pi_46196112
Hond nummer 7: Lady!

Het enige meisje in huis !
Ruim 7 maanden oud. Ben altijd onschuldig ! (ook als een foto anders doet vermoeden)
Heerlijk enthousiast, erg speels, gek op de kinderen in huis...
en vanzelfsprekend met rare fratsen.

Eigenlijk ben ik alleen maar vrolijk dus een aandoenlijk verhaal kan ik hier niet neerzetten.

Ik plaag het vrouwtje (zie waterbak fratsen topic ergens in F&F), bijt mijn medehondenviervoeter in zijn poot, hang in zijn staart, bespring de kat,
duw de baby vooruit als hij in zijn loopstoel zit, pak de bal af van de middelste, kop de oudste in zijn knieholtes (leuk effect ) en jat de schoen van het baasje.

Doeg !
en ow, ik heet Lady
pi_46196175
Knaagdier nummer 5: Jul!

Maak kennis met Jul, het vriendelijke kleine dwerghamstertje! Dit beestje is alweer ruim 2 jaar
oud, wat in hamstertermen hoogbejaard is. Toch legt hij dagelijks nog vele meters af in zijn
loopwieltje. Van allerlei groenten, fruit en zonnebloempitten kan hij ook geen genoeg krijgen,
waarschijnlijk is hij daarom nog zo gezond!

Jul had ooit 3 zusjes, waarvan er nu nog 1 leeft. Deze woont ergens anders in het land, bij het
broertje van mijn vriendin. Van de andere twee is huisgenootje Jut helaas rond kerst overleden
Inmiddels heeft Jul gezelschap gekregen van een nieuwe buurhamster die in de kooi naast hem zit.

Jul is voortgekomen uit twee hamsters die ik eerst had, waarvan ik dacht dat het twee vrouwtjes
waren. Op een dag waren die twee dingen aan het doen die hooguit twee lesbische hamsters met
elkaar doen, maar voor zover ik weet bestaan er geen lesbische hamsters . Jul is samen met zijn
zusjes dus vanaf zijn geboorte gewend aan mijn handen en hij is daardoor heel erg tam.

Nu wil Jul op het eind van zijn leven nog meedoen met de huisdier van het jaar verkiezing en hoopt
dat hij deze kan winnen! Het laatste kunstje van opa
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 18:59:35 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46246816
Kat nummer 4: Nimo

Dit is ons brits korthaar katertje Nimo. Hij is in juli 2006 bij ons thuis geboren en woont hier nu samen met zijn vader (Sam) en moeder (Lotje). Hij zat in een nestje van vier kittens waarvan het andere katertje de bevalling helaas niet had overleefd:-( Zodoende was Nimo het enige katertje van het nest en is de eerste maanden opgegroeid met zijn bijdehante zusjes.

Omdat zijn zusjes enorm ontdeugend, hyperactief en bijdehand waren leek Nimo een heel onschuldig en rustig katertje... maar sinds zijn zusjes weg zijn blijkt hij toch ook wel een aardige deugniet te zijn. Zo wordt ik enorm gestalkt als hij samen met mij wil spelen, en staat hij letterlijk te gillen op het bed (waar we vaak spelen) om mij te roepen, en als ik dan niet kom dan sleept hij zijn speeltjes mee naar beneden om daar voor mijn neus te gaan miauwen om mij alsnog mee te lokken. Hij blijft ook nog doorspelen als hij zo moe is dat hij met zijn tongetje uit zijn mond aan het hijgen is:-P Verder is hij de enige van de drie katten die er een spel van maakt als hij buiten in de tuin is en ik hem naar binnen wil halen... hij weet gewoon wanneer het zover is dat ik hem naar binnen wil halen en dan gaat hij allemaal rondjes rennen en dan zo dat ik hem telkens net niet kan pakken omdat hij ergens tussendoor rent waar ik niet tussendoor kan:-P

Sinds zijn twee zusjes uit huis zijn heeft Lotje wat meer afstand van Nimo genomen en blijft ze zoveel mogelijk bij hem uit de buurt. Daarentegen zijn Sam en Nimo hele dikke vriendjes geworden. Die zijn echt de hele dag bij elkaar (Jut en Jul) en spelen veel samen (al wil Nimo natuurlijk veel meer spelen dan zijn vader). Ze slapen ook tegen elkaar aan. Nimo vindt het helemaal geweldig om net te doen alsof hij drinkt bij Sam--> dan gaat hij met zijn neusje helemaal in Sam zijn vacht en met zijn pootjes melken... heel luid spinnend, dat is echt schattig:-D

Daarnaast is het een lekkere knuffel en kan echt SUPER hard spinnen als je met hem knuffelt.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 19:00:50 #19
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46246872
Kat nummer 5: Djamu

Djamu is een somali die zijn plekje heeft moeten verwerven naast een Maine Coone en een Abessijn maar hen en ook ons vijf jaar geleden moeiteloos inpakte. De moeder van Djamu was te gestressed om haar kids te voeden dus is Djamu met de fles grootgebracht en dat is nog altijd goed te merken. Hij is dol op mensen, is altijd in hun buurt en is altijd nieuwsgierig en geinteresseerd in wat de baasjes op hun werk hebben meegemaakt. Hij heeft een eigen willetje maar is ook wel in voor een geintje zoals je op de 2e foto ziet.

Vorig jaar januari brak Djamu tot twee keer toe zijn poot wat we op Fok! uitgebreid hebben besproken:
Djamu en het mysterie van de gebroken poot Tijdens zijn herstelperiode vond Djamu het nodig op de kast te springen maar dat haalde hij niet en bij zijn val brak hij opnieuw al zijn tenen. Uiteindelijk heeft de revalidatie een half jaar geduurd maar er is niks van terug te zien. Hij heeft geen rollator nodig en is weer net zo levendig als voorheen. De andere katten zijn ook erg lief maar Djamu is de allerliefste, dat vinden ook altijd alle kinderen die hier op bezoek zijn. Hij heeft gewoon 'iets'.
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 19:02:19 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46246931
Kat nummer 6: Sam

Sam is een hele relaxe en lieve brits korthaar kater. Hij is nu drie jaar, 25 februari wordt hij vier jaar. Ik heb hem aan mijn vriendin gegeven toen we 1 jaar verkering hadden en net samen gingen wonen. Toen hij bij ons kwam was hij vrij snel gewend. Hij was meteen een echte knuffel: in de nacht mocht hij al snel bij ons op bed slapen--> het was de bedoeling dat hij op een kussen tussen ons in kwam liggen, maar nee hoor meneer kroop lekker tegen het hoofd van mijn vriendin aan en wilde niet meer op het kussentje liggen, sindsdien ligt hij dus altijd gezellig op het hoofdkussen van mijn vriendin (niet in de gaten hebbende dat ie nu een stuk groter geworden is en zij er zelf soms haast niet meer bij kan:-P). In de eerste twee maanden merkten we dat hij veel interactie zocht met spelen en vonden we het zielig dat hij helemaal alleen thuis was als wij weg waren.

We hebben toen naar een vriendinnetje voor hem gezocht, en hadden haar snel gevonden--> Lotje. Na een weekje aan elkaar wennen werden ze hele goede vriendjes en op een gegeven moment leken ze net een getrouwd echtpaar. Echt heel schattig:-) Ze hebben nu twee keer een nestje met elkaar gehad, waarvan wij dit jaar 1 katertje hebben gehouden (Nimo). Het grappige is dat Sam de kittens maar niks vond in het begin--> geen interesse. Pas toen de kittens echt een beetje door de kamer gingen stappen begon hij het interessant te vinden. Eigenlijk eerst juist irritant omdat de kittens in zijn lievelingsmand gingen liggen, maar na een tijdje vond hij het helemaal geweldig om lekker bij de kittens te liggen. Nu zijn Nimo en Sam echt hele dikke vriendjes en spelen altijd samen.

Zijn hobby's zijn momenteel:
- knuffelen en dan met name kopjes geven op het moment dat je een kusje op z'n hoofd geeft :-)
- in de tuin uuuuren in zijn lievelingshoek zitten en gluren naar de buren
- met Nimo spelen
- speelmuisjes helemaal nat likken
- snoepjes eten (en als de snoepjespot per ongeluk open op de tafel is blijven staan met zijn grote hoofd proberen in de snoeppot te komen)
- vlees eten (samen met snoep het enige middel om hem uit zichzelf naar binnen te krijgen en hem een tijdje niet voor de schuifpui horen miauwen)
- slapen (grootste deel van de dag): overdag in zijn hangmand op de krabpaal en 's nachts op het hoofdkussen van mijn vriendin
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 19:03:46 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46246990
Hond nummer 8: Elco

Hier is Elco, Elco is een zevenjarige Duitse Herder.
Elco is vooral een goede sul en is ook eigenlijk met iedereen dikke vrienden.
Hij voetbalt vaak met de kinderen uit de buurt, hoewel voetballen..., hij rent enthousiast mee van de ene kant van het veld naar de andere.
Hij is gek op buiten rennen maar heeft een hekel aan slecht weer, met regen en wind staat hij sneller weer bij de voordeur dan ik.
Verder houd hij de buurt een beetje in de gaten, hij zit namelijk de hele dag met zijn kop op de vensterbank naar buiten te kijken.
Ach eigenlijk is elco gewoon een grote allemans vriend, een topper dus met goede manieren.
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 19:06:16 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46247067
Overig nummer 2: Yoshi

Hier hebben we Yoshi,

Yoshi is onze vrolijke agapornis, hij is genoemd naar het ei-leggende figuurtje uit de mariospelletjes, mijn zoontje heeft hem de naam gegeven.
Hij is tam en vliegt ook regelmatig vrij door de huiskamer.
Hij houd er niet van alleen te zijn, hij moet minimaal de hond om hem heen hebben anders gaat hij roepen, en dat hoor je minimaal op de hoek van de straat.
Hij is gek op spelen en we geven hem ook regelmatig anderen spulletje om mee te spelen, helaas leven die meestal niet zo lang.
Yoshi is een echt vriendje.

Groetjes van Yoshi
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 19:08:03 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46247147
Knaagdier nummer 6: Link

Hier is Link, Link is ooit door de vorige eigenaren gevonden, zij zorgden echter niet echt goed voor dit superlieve konijntje en de moeder van het gezin besloot het konijn weg te doen, en daar hebben wij hem opgehaald.
Link is een lief pluizig konijntje vernoemd naar de Zelda Held.
Hij is erg lief en onverschrokken, als onze grote duitse herder voor zijn kooi staat, stampt hij zo hard dat de hond maar het zekere voor het onzekere neemt en het hazepad neemt.
Hij doet zijn nam eer aan dus.
In de zomer huppelt hij graag door de tuin in een stukje dat we speciaal voor hem afzetten.
Het is een echte lieverd.
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 19:10:13 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46247258
Kat nummer 7: Mickey

Dit is Mickey. In het begin, toen hij hier kwam wonen was hij behoorlijk speels en redelijk afstandelijk.
Sinds een jaar of 5 is hij ongelofelijk veranderd en zit ie juist graag op schoot en ligt ie graag onder de dekens, want hij heeft echt een ontiegelijk hekel aan kou.
Jammer genoeg speelt Mickey ook graag model voor de camera, waardoor het moeilijk was om twee fotootjes uit te kiezen en hem vooral te laten zien zoals ie is.
Zoals je hem nu op de foto's ziet lijkt hij erg rustig, maar dit is ie verre van. Hij is namelijk het clowntje in huis.
Hij is echt ontiegelijk dom en eigenwijs! Maar zo dom en eigenwijs, dat het weer erg grappig is!

Ik heb met opzet juist voor Mickey gekozen, en niet voor zijn grote halfbroer Tommy. Dit omdat Tommy vaak in de spotlights staat vanwege zijn mooie uiterlijk (alhoewel ik Mickey ook een mooie kat vind om te zien, hij valt nou eenmaal niet zo gauw op als Tommy).

Dus tadaaa, dit is mijn mooie schattige maar vooral grappige kater van 8 jaar.
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 19:17:09 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46247578
Er kunnen geen foto's meer ingestuurd worden, we gaan morgen over op het stemmen

Heel veel succes iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')