Bij mijn vorige werkgever had ik een goudvis in een grote bak op mijn buro staan. Ik had hem Hannes genoemd. Hannes was een echte aandachtsvrager en groeide als kool. Iedereen hing de hele dag over die bak met Hannes te spelen. Hij was ook verbazend tam voor een goudvis. Hij begon koi-karper formaten aan te nemen, dus moest er een enorme bak komen en Hannes zwemt daar nu al 6 jaar in rond. Ik werk inmiddels bij een ander bedrijf, maar heb nog steeds de gedeeltelijke voogdij
![]()
Gisteren kreeg ik een telefoontje van een oud-collega, dat Hannes een ENORM oog had en een beetje lusteloos was. Meteen uit mijn werk naar Hannes, in een emmer in de taxi naar de dierenarts.
De dierenarts kon zijn ogen niet geloven dat er een goudvis op zijn spreekuur kwam maar vond het erg lollig.
Het was een bacteriele infectie en Hannes moet een anti-biotica kuurtje. Per injectie!
Of ik iedere dag even langs wilde komen! Ik kreeg "vis"ioenen van emmertjes en taxikosten die de spuigaten uitliepen, maar de dierenarts had een beter idee. Hij bleek vlakbij het kantoor te wonen waar Hannes staat. De dierenarts stelde voor om iedere dag even langs te komen op kantoor om Hannes te injecteren!
Ik vond het ge-ni-aal! En hij berekende alleen de antibiotica "Want voor het geld moet je zoiets niet willen, het is toch geweldig als ie daarvan weer opknapt?"
Dus! Bij deze een
![]()
DIKKE PLUIM
![]()
voor de dierenarts op de Admiraal de Ruyterweg in Amsterdam!
En natuurlijk wel blijven duimen dat Hannes binnenkort weer een normaal oog heeft