abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45162209
Ik heb even een vraag aan mensen die meer weten van katten dan ik.

De kat van mijn huisgenoot, dus eigenlijk de huiskat maar hij zorgt ervoor en ze trekt naar hem toe, is erg ziek. Heel erg.

In oktober is er kanker geconstateerd, een grote ongeneeslijke tumor tussen de maag en de slokdarm. Ze heeft twee keer een injectie gehad met tumorremmers, en nu moet ze elke dag een pilletje om de groei wat te remmen, maar het is niet te genezen.

Ik heb het gevoel dat het heel erg slecht met haar gaat. Ze ligt de hele dag in een hoekje, komt alleen nog omhoog om (hele kleine beetjes) te eten en te drinken. Ze komt zelfs niet op eigen kracht de kattebak meer in. (Drollen ruimen dus als we thuis komen). De actieve, muizenjagende poes die ik kende is het niet meer, de trap oplopen doet ze niet meer en op tafel springen al helemaal niet. Het ergste was zonet, toen ik haar de kattenbak op hielp en de spetterdiaree er uitspoot. Zo gaat het dus vaker, en ik heb het gevoel dat ze aan het leeglopen en uitdrogen is. Ze is ontzettend mager geworden ook, ze weegt nog maar 2 kilo.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat m'n huisgenoot eerlijk moet zijn en en eens heel goed moet nadenken of poes nog wel zo door kan. Het is zijn kat en hij moet dan ook de beslissing nemen om er eventueel een eind aan te maken. Beter wordt poes niet meer, en ik vind het ronduit zielig worden.

Maar hier komt dus het punt: ik weet eigenlijk niet zoveel van katten. Ik heb altijd een hond gehad, en woon pas een jaar hier. Daarom wil ik mensen op Fok! vragen of deze symptomen redenen zijn om poes in te laten slapen. Is het eerlijk en redelijk tegenover het beestje om haar nog zo langer door te laten gaan?

Ik weet het niet zo goed, maar als mensen hier me ermee kunnen helpen ga ik vanavond maar eens met hem praten of het niet eens tijd is om de beslissing te gaan nemen. Bah. Ik vind het moeilijk .
pi_45162289
Overleg het ook met de dierenarts en neem je huisgenoot mee.
Als het beestje pijn heeft hoop ik toch dat je huisgenoot inziet dat inslapen de beste oplossing is.
Treurig maar waar
pi_45162326
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:38 schreef sjimz het volgende:
Overleg het ook met de dierenarts en neem je huisgenoot mee.
Als het beestje pijn heeft hoop ik toch dat je huisgenoot inziet dat inslapen de beste oplossing is.
Treurig maar waar
Ik weet niet of ze pijn heeft. Je mag haar overal aanraken, aaien, ze snort ook nog als je dat doet. Oppakken is prima. Ik heb zelf het idee dat ze gewoon heel erg zwak is eigenlijk.
  maandag 8 januari 2007 @ 22:42:05 #4
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45162522
Zoals ik het op deze manier kan beoordelen vind ik het reden genoeg om het beestje in te laten slapen. Het zal alleen maar vervelender worden voor het dier, waarom daarop wachten?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_45162583
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:42 schreef tonja het volgende:
Zoals ik het op deze manier kan beoordelen vind ik het reden genoeg om het beestje in te laten slapen. Het zal alleen maar vervelender worden voor het dier, waarom daarop wachten?
Ja, dat vind ik dus ook. Huisgenoot's redenering is - "ze snort nog dus ze vind nog wel dingen fijn dus kan het nog wel" .

Het grote probleem is dat ik wéét dat het voor hem moeilijker is dan voor mij. Hij kent poes nu 4 jaar, ik nauwelijks 1 jaar. Het is zijn kat, ze zijn maatjes. Dus ik heb het gevoel dat ik misschien te hard oordeel, vandaar dit topic.
  Boks-Chick maandag 8 januari 2007 @ 22:45:00 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_45162653
Ik ben het eens met tonja. Zo te lezen is het beessie al aardig henen. inslapen lijkt zo lezend absoluut het beste voor de kat.

Sleur je huisgenoot met kat naar de dierenarts, dit is gewoon onnodig dierenleed... lijkt me....
lolwut
  maandag 8 januari 2007 @ 22:47:39 #7
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45162788
Katten kunnen ook spinnen als ze zich niet lekker voelen.
  maandag 8 januari 2007 @ 22:48:11 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_45162816
Hop hop, naar de dierenarts en die een professioneel oordeel laten geven. Mijn kat woont inmiddels ruim 15 jaar bij mij, maar dat zou voor mij nooit een reden zijn 'om het nog maar even aan te kijken'.

Ik vind jouw oordeel verre van hard. Wat is er hard aan het maken van een afweging? Overigens: een kat die net is aangereden en in shock is, die snort ook. Dus dat snorren zegt niet veel.

Sterkte, het is altijd sneu
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_45162950
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:48 schreef ElisaB het volgende:
Hop hop, naar de dierenarts en die een professioneel oordeel laten geven. Mijn kat woont inmiddels ruim 15 jaar bij mij, maar dat zou voor mij nooit een reden zijn 'om het nog maar even aan te kijken'.

Ik vind jouw oordeel verre van hard. Wat is er hard aan het maken van een afweging? Overigens: een kat die net is aangereden en in shock is, die snort ook. Dus dat snorren zegt niet veel.

Sterkte, het is altijd sneu
Nou, het stomme is dus: Huisgenoot is vorige week met haar naar de dierenarts geweest, toen hebben ze die pilletjes gekregen. De dierenarts zei "Ik zal nooit tegen je zeggen je moet haar laten inslapen, dat is je eigen beslissing. Ze is wel dun en ziek, maar misschien gaat het met deze pillen beter".

Dat is het verhaal wat ik in ieder geval van meneer huisgenoot heb gekregen, en waaruit hij volgens mij hoop heeft geput dat het beter gaat. Wat het dus niet gaat.

Als hij vannacht van z'n werk komt ga ik wel even met hem praten denk ik. Het is tijd dat hij òf nog eens met haar naar de dierenarts gaat, òf direct een beslissing neemt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2007 22:51:27 ]
pi_45162987
Beestje die hun behoeftes die door dit soort zaken niet meer binnen kunnen houden is een snel aflopende zaak. Het eten is nog een beetje positief maar dit is wat mij betreft rekken om niks. Wat win je er mee? een maand? twee maanden? Veel meer zal het niet zijn met een groot risico op een naar einde voor jullie en het beestje.

Dus in elk geval dierenarts bellen voor zijn mening,
  dinsdag 9 januari 2007 @ 01:01:42 #11
158277 Michellll
Techno junkie
pi_45166956
gewoon in laten slapen als ie echt wat voor die kat over heeft doet ie dat ipv dat beestje te laten lijden
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_45170699
Huisgenoot is vannacht niet thuisgekomen. Ik heb geen idee naar welke dierenarts hij gaat met poes dus ik zal toch moeten wachten tot hij z'n telefoon opneemt of thuiskomt.

Ondertussen poes vanmorgen op de kattenbak geholpen, het is nu net alsof ze op me wacht want toen ik haar erop had getild begon ze al haar behoeften te doen (met nodige bijgeluiden ). Ze heeft al wel wat gegeten en ligt nu lekker bij de kachel op een kussen.

In ieder geval bedankt voor de adviezen hier. M'n gevoel was dus wel goed, het is gewoon zielig voor poes om het nog langer op deze manier door te laten gaan. Zodra m'n huisgenoot thuis is zal ik eens met hem gaan praten en dan hoop ik dat hij de juiste beslissing neemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2007 10:06:54 ]
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:54:39 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_45171548
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:47 schreef tonja het volgende:
Katten kunnen ook spinnen als ze zich niet lekker voelen.
Onze dierenarts zei dat dat een wijdverbreid fabeltje is...

OT: Ik ben natuurlijk geen dierenarts maar zoals je het nu omschrijft lijkt het mij dat het beestje onnodig lijdt. En dan ook nog die diarree erbij: daar moet je sowieso mee naar de dierenarts omdat ze zo uitdroogt en geen voedingsstoffen binnenkrijgt (ze eet en drinkt ook bijna niets zei je). Grote kans dat de dierenarts het dan ook tijd vindt om haar te laten inslapen.
Is heel erg voor je huisgenoot, maar dat hij blijkbaar zoveel om 'zijn' kat geeft, betekent ook dat hij voor het beestje de beste beslissing moet nemen....
pi_45171716
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:54 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Onze dierenarts zei dat dat een wijdverbreid fabeltje is...

.
onze oude kat spinde toch echt hoor toen hij bijna dood was (nier en leveraandoening ineens)

maarueh ontopic: ik zou idd met je huisgenoot samen naar de DA gaan, desnoods hem/haar bellen en de situatie nog eens uitleggen en aandringen op een bezoek aan de DA.

Ik vind dit niet klinken alsof de kat nog een mooi leven kan hebben zo en dan moet je je verantwoording nemen vind ik als "eigenaar" en doen wat het beste is voor het beestje..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 januari 2007 @ 11:12:38 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45171927
Poezen snorren ook als ze pijn hebben Dit is geen leven meer voor het beestje, ik geef je groot gelijk dat je je zorgen om haar maakt. Sleep poes en baas mee naar de dierenarts, je huisgenoot is volgens mij hevig aan het struisvogelen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45172798
Net de dierenarts gebeld, en het ziet er dus (wat jullie ook al zeiden) niet goed uit. Hij wil haar zien, maar ik ga niet in m'n uppie met iemand anders zijn kat naar de dierenarts (ik heb niet eens het reismandje, dat heeft hij van iemand geleend en ik kan het nergens vinden) dus ik ben huisgenoot aan het platbellen/smsen/mailen dat hij naar huis moet komen.

Ondertussen advies gekregen om de kat wat kippebouillon te laten drinken en wat kipfilet te koken en haar dat te geven, voor het vocht en voor lichtverteerbaarheid. Ook moest ik haar warm houden en bij koude hoekjes weghouden en haar vaak op de kattebak zetten zodat ze wel weet dat zodra het haar eventueel wèl weer lukt ze daar weer moet poepen.

Een rare situatie dit, ik weet niks van katten maar ik leer een hoop bij. Alleen jammer dat het op zo'n nare manier moet. Als iemand nog tips voor me heeft zou ik ze graag horen.
pi_45172850
vind het iig fantastisch dat je zo je best doet
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45175399
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:51 schreef DarkElf het volgende:
vind het iig fantastisch dat je zo je best doet
Dankje ja, ik weet het ook niet maar ik ga zo'n beestje niet laten creperen.

Maar, in het kader van nieuws: huisgenoot belde net op. Hij had een crematie ( kuch, dat wist ik ook niet), maar vanavond komt hij terug en hij is er in ieder geval van overtuigd dat het niet gaat zo. Vanavond gaan we erover praten maar hij zei dat hij nog deze week de knoop ging doorhakken. Goed (nouja, goed.. ) nieuws voor poes dus.

De kippenbouillon is half opgegaan, de kipfilet heeft ze een paar kleine hapjes van gegeten.
Wel na een ongelukje in een onbewaakt weer een plas spetterpoep kunnen opruimen in de gang heerlijk. Poes maar even schoongemaakt met een washandje.

Ik ben wel blij dat ik de hele dag thuis ben vandaag, ik zou er niet aan moeten denken wat ik aan zou treffen als ik een hele dag college had gehad en dan thuiskwam.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2007 13:35:57 ]
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:33:20 #19
158277 Michellll
Techno junkie
pi_45175432
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:32 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dankje ja, ik weet het ook niet maar ik ga zo'n beestje niet laten creperen.

Maar, in het kader van nieuws: huisgenoot belde net op. Hij had een crematie ( kuch, dat wist ik ook niet), maar vanavond komt hij terug en hij is er in ieder geval van overtuigd dat het niet gaat zo. Vanavond gaan we erover praten maar hij zei dat hij nog deze week de knoop ging doorhakken. Goed (nouja, goed.. ) nieuws voor poes dus.
deze week?? vanavond nog
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_45175457
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:33 schreef Michellll het volgende:

[..]

deze week?? vanavond nog
Okee, vanavond de knoop doorhakken, deze week er een eind aan maken, whatever. Ik ben allang blij dat hij inziet dat dit wel erg zielig wordt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2007 13:35:23 ]
pi_45176434
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:42 schreef tonja het volgende:
spinnen doen ze ook als ze pijn hebben
Een rolstoel bekleden met antilopen leer is nooit grappig
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:10:28 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45176537
Aggos, arm beestje. Als ik het zo hoor is het idd de hoogste tijd om een knoop door te hakken en het arme beest in te laten slapen. Als ze niet meer zelf naar de kattebak kunnen zijn ze wel een aardig eind op weg al hoor.

Ik vind het wel top dat je je er zo voor in zet!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:11:49 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_45176571
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:34 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Okee, vanavond de knoop doorhakken, deze week er een eind aan maken, whatever. Ik ben allang blij dat hij inziet dat dit wel erg zielig wordt.
Precies. Dit is al een stap in de goede richting. Grote kans dat wanneer ie voor zichzelf de knoop door heeft gehakt, hij ook inziet dat het het beste zo snel mogelijk kan gebeuren. En het is voor een baasje ook wel fijn om nog even een dag of 2 afscheid te kunnen nemen.

Heb als kind ooit een hond gehad waarmee we naar de dierenarts gingen (nietsvermoedend) en die moesten we dezelfde avond in laten slapen en weet dus dat het misschien voor t baasje ook wel fijner is om zich nog even een of een paar dagen voor te bereiden (zonder er nou een onoverkomelijk drama van te willen maken)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:14:10 #24
158277 Michellll
Techno junkie
pi_45176623
jah das leuk hij moet zich voorbereiden en dat beest maar pijn lijden tof hoor gelijk spuitje geven dat is tenminste eerlijk
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:06:04 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_45178000
Ja hoor, alsof die ene dag dan nog iets uitmaakt

Is makkelijk gezegd voor een buitenstaander hè?
pi_45191435
Hartstikke goed dat jij je zo voor het beestje inzet.
En voor je huisgenoot zal het ontzettend rot zijn, maar, afgaande op jouw verhaal, denk ik dat hij bij het zien van poezebeest ook maar tot één conclusie kan komen: een waardig einde voor de poes.
Houd ons op de hoogte en ik hoop dat hij snel de enig juiste beslisisng neemt.

Over het spinnen van katten: ik weet niet of het waar is dat ze ook spinnen als ze pijn hebben, maar mijn eigen kat had darmkanker, is geopereerd (open en dicht gemaakt ) en is daarna nooit echt zichzelf geworden. Heeft nog een maand geleefd en de avond voor hij stierf heeft hij op mijn schoot gelegen (zijn grootste hobby) en gespind als nooit tevoren (wat hij normaal nooit deed). Ik weet nu nog steeds niet of hij toen pijn had - daar merkte ik niks van in ieder geval- of dat hij afscheid nam.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_45191548
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja hoor, alsof die ene dag dan nog iets uitmaakt

Is makkelijk gezegd voor een buitenstaander hè?
Ik kan me levendig voorstellen dat je als eigenaar de tijd wil om afscheid te nemen. Zeker als je net al een crematie hebt meegemaakt. En als de poes geen pijn heeft zal een dag ook niet zoveel uitmaken (zolang er maar altijd iemand in de buurt is voor de broodnodige zorg).

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het dagen moet rekken.

Bah, altijd rotbeslissingen om te nemen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:46:29 #28
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_45193244
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik kan me levendig voorstellen dat je als eigenaar de tijd wil om afscheid te nemen. Zeker als je net al een crematie hebt meegemaakt. En als de poes geen pijn heeft zal een dag ook niet zoveel uitmaken (zolang er maar altijd iemand in de buurt is voor de broodnodige zorg).

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het dagen moet rekken.

Bah, altijd rotbeslissingen om te nemen.
Precies wat ik zeg dus....
pi_45193612
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Precies wat ik zeg dus....
Ow ja, ik had beter Michell kunnen quoten.
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 22:58:15 #30
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_45196550
In ieder geval pluim en schouderklopje voor Razztwizzle dat je zo je best doet deze poes een zo prettig en waardig mogelijke laatste week (want dat zal 't toch wel worden ) te bezorgen
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_45200616
Nou, het gesprek met huisgenoot zit erop. Hij gaat morgen de dierenarts bellen om een inslaap-afspraak te laten maken. Gelukkig was het al z'n eigen idee en hoefde ik hem nergens toe over te halen o.i.d. Ik hoop niet dat er in dit topic een verkeerd beeld van hem is geschetst, het is gewoon een lieve jongen die iets te lang dacht dat het nog wel goed ging met poes. Maar morgen of donderdag komt er dan echt een eind aan.

Ik ga het lieve beest wel missen, maar het is beter zo.
We gaan haar na het inslapen begraven onder de bomen achter het huis waar ze altijd muizen ving.

Bedankt voor alle tips in dit topic.
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:39:31 #32
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_45200804
You did well
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_45200814
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, het gesprek met huisgenoot zit erop. Hij gaat morgen de dierenarts bellen om een inslaap-afspraak te laten maken. Gelukkig was het al z'n eigen idee en hoefde ik hem nergens toe over te halen o.i.d. Ik hoop niet dat er in dit topic een verkeerd beeld van hem is geschetst, het is gewoon een lieve jongen die iets te lang dacht dat het nog wel goed ging met poes. Maar morgen of donderdag komt er dan echt een eind aan.

We gaan haar na het inslapen begraven onder de bomen achter het huis waar ze altijd muizen ving.

Ik wil je huisgenoot en jouw veel sterkte wensen,dit is voor het beestje de juiste beslissing hoe moeilijk die ook is.
Liefs vronie
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:43:36 #34
81237 releaze
best of both worlds
pi_45200856
Sterkte met het verwerken!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 07:13:04 #35
13151 crew  Rewimo
pi_45202261
Sterkte vandaag, en ik vind het echt dat je je zo om poes bekommerd hebt, zeker terwijl je zelf zegt niet zoveel met poezen te hebben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 januari 2007 @ 07:24:34 #36
137158 Elounda
the world is yours!
pi_45202295
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:25 schreef Razztwizzle het volgende:

Veel sterkte vandaag.
Ik weet wat het is, heb de gang naar de dierenarts al 3 keer moeten maken en heb nu nog 1 kater van 18 jaar.
(Overigens is die nog kerngezond).
Mijn Perzische kat van 14 heb ik 3 jaar geleden in moeten laten slapen, die had ook kanker. Je kunt dat soort ziektes wel proberen te rekken bij zo'n beestje en het is heel begrijpelijk dat je huisgenoot dat heeft gedaan hoor, dus je hebt echt geen verkeerd beeld van hem geschetst.
Ik wens jullie allebei heel veel sterkte en bedenk: voor de kat maken jullie de meest juiste beslissing.
Op maandag 19 februari 2007 15:27 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
OoooOOoh, the bitch is back! Ga kinderen baren en schoonmaken.
  woensdag 10 januari 2007 @ 07:40:13 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45202353
Veel stekte Razztwizzle.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Boks-Chick woensdag 10 januari 2007 @ 08:35:28 #38
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_45202735
beiden heel veel sterkte, jullie hebben het allebei goed gedaan.
lolwut
  woensdag 10 januari 2007 @ 08:45:21 #39
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_45202818
Heb je misschien nog een mooie foto van de kat? anders zou ik er zeker 1 maken als herinnering!

Sterkte !
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 10 januari 2007 @ 08:55:53 #40
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_45202923
Wij hebben 't met onze vorige poes ook lang aangekeken; viel in 2 weken enorm af, kon moeilijk lopen en na hele korte maar hevige periode gingen we rond middernacht naar de dierenarts. Die constateerde dat ze al stervende was gezien haar temperatuur en houding. Maar lijden was pas die dag ontstaan.

Dierenartsen kunnen vaak een juiste indicatie geven 'hoe lang nog'. Toen wij een maand ervoor pilletjes kregen [die ze niet wilde, wat we ook probeerden te proppen] gaf ie een paar weken tot maanden aan. De kat ervoor was het ook zo'n snel aflopende zaak. Ga liever eerder - wij zaten ook met een schuldgevoel; hadden we eerder naar de dierenarts gemoeten, had een evt behandeling nog geholpen. Vaak blijft het echter remmen en vertraging. Sterkte!
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_45202991
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 07:13 schreef Rewimo het volgende:
Sterkte vandaag, en ik vind het echt dat je je zo om poes bekommerd hebt, zeker terwijl je zelf zegt niet zoveel met poezen te hebben.
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik poezen altijd een beetje eng vond, zo onberekenbaar en 'uit de hoogte'. Maar door deze poes, die echt nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan, ben ik poezen toch wel erg leuk ben gaan vinden. Ik was meer een hondenmens maar ik vind dat poezen op een of andere manier meer 'karakter' hebben, vooral deze kat die eigenlijk altijd haar eigen ding deed. Niet eten als je kijkt, wel als je de andere kant op kijkt, altijd op nieuwe dingen moeten gaan zitten, muizen vangen en naar je brengen, zich altijd per ongeluk opsluiten in kasten en lades, dat soort dingen het is echt een schat. Ik ga haar missen .
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:45 schreef kruimel_20 het volgende:
Heb je misschien nog een mooie foto van de kat? anders zou ik er zeker 1 maken als herinnering!

Sterkte !
Mooie foto's genoeg we gaan er een collage van maken, hebben we hier afgesproken en die komt ingelijst in de gang te hangen.

Dit is poes:

'Onze' O.P. . (Ontzettend Poes, zo heet ze)

Iedereen in dit topic heel erg bedankt voor alle lieve woorden
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 09:02:01 #42
13151 crew  Rewimo
pi_45203005
Mooie foto's
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:17:54 #43
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_45203241
wat een lieverd!
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:20:43 #44
137158 Elounda
the world is yours!
pi_45203289
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:01 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik poezen altijd een beetje eng vond, zo onberekenbaar en 'uit de hoogte'. Maar door deze poes, die echt nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan, ben ik poezen toch wel erg leuk ben gaan vinden. Ik was meer een hondenmens maar ik vind dat poezen op een of andere manier meer 'karakter' hebben, vooral deze kat die eigenlijk altijd haar eigen ding deed. Niet eten als je kijkt, wel als je de andere kant op kijkt, altijd op nieuwe dingen moeten gaan zitten, muizen vangen en naar je brengen, zich altijd per ongeluk opsluiten in kasten en lades, dat soort dingen het is echt een schat. Ik ga haar missen .
[..]

Mooie foto's genoeg we gaan er een collage van maken, hebben we hier afgesproken en die komt ingelijst in de gang te hangen.

Dit is poes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

'Onze' O.P. . (Ontzettend Poes, zo heet ze)

Iedereen in dit topic heel erg bedankt voor alle lieve woorden
Wat een dotje... tranen staan in mijn ogen...
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:30:59 #45
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45203473
R.I.P. Ontzettende Poes.

Sterkte, ook voor je huisgenoot.
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:37:00 #46
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_45203575
Kippevel, Razztwizzle. Je hebt het goed aangepakt.

Ik ben heel erg voorstander van dieren in hun eigen omgeving in laten slapen, dus een dierenarts op bezoek om het zieke dier de laatste ademtochten niet in een kliniek uit te laten blazen, maar lekker veilig in het eigen mandje. Is dat mogelijk bij jullie dierenarts?
power to the people
pi_45203606
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:37 schreef beestjuh het volgende:
Kippevel, Razztwizzle. Je hebt het goed aangepakt.

Ik ben heel erg voorstander van dieren in hun eigen omgeving in laten slapen, dus een dierenarts op bezoek om het zieke dier de laatste ademtochten niet in een kliniek uit te laten blazen, maar lekker veilig in het eigen mandje. Is dat mogelijk bij jullie dierenarts?
M'n huisgenoot gaat vandaag bellen en hij wilde wel vragen of dat ook een optie is inderdaad. Ik weet eigenlijk niet of ze dat doen, maar het lijkt me wel een betere manier.
  Boks-Chick woensdag 10 januari 2007 @ 09:44:32 #48
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_45203716
Die tweede foto is echt prachtig, Razztwizzle!
lolwut
pi_45220215
Morgenmiddag om 15.15 laten we haar inslapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2007 18:32:53 ]
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:37:36 #50
137158 Elounda
the world is yours!
pi_45220349
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Morgenmiddag om 15.15 laten we haar inslapen.
Heel veel sterkte en ik zal aan jullie denken morgen

PS: komt de dierenarts aan huis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')