Ik weet niet of ze pijn heeft. Je mag haar overal aanraken, aaien, ze snort ook nog als je dat doet. Oppakken is prima. Ik heb zelf het idee dat ze gewoon heel erg zwak is eigenlijk.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:38 schreef sjimz het volgende:
Overleg het ook met de dierenarts en neem je huisgenoot mee.
Als het beestje pijn heeft hoop ik toch dat je huisgenoot inziet dat inslapen de beste oplossing is.
Treurig maar waar![]()
Ja, dat vind ik dus ook. Huisgenoot's redenering is - "ze snort nog dus ze vind nog wel dingen fijn dus kan het nog wel"quote:Op maandag 8 januari 2007 22:42 schreef tonja het volgende:
Zoals ik het op deze manier kan beoordelen vind ik het reden genoeg om het beestje in te laten slapen. Het zal alleen maar vervelender worden voor het dier, waarom daarop wachten?
Nou, het stomme is dus: Huisgenoot is vorige week met haar naar de dierenarts geweest, toen hebben ze die pilletjes gekregen. De dierenarts zei "Ik zal nooit tegen je zeggen je moet haar laten inslapen, dat is je eigen beslissing. Ze is wel dun en ziek, maar misschien gaat het met deze pillen beter".quote:Op maandag 8 januari 2007 22:48 schreef ElisaB het volgende:
Hop hop, naar de dierenarts en die een professioneel oordeel laten geven. Mijn kat woont inmiddels ruim 15 jaar bij mij, maar dat zou voor mij nooit een reden zijn 'om het nog maar even aan te kijken'.
Ik vind jouw oordeel verre van hard. Wat is er hard aan het maken van een afweging? Overigens: een kat die net is aangereden en in shock is, die snort ook. Dus dat snorren zegt niet veel.
Sterkte, het is altijd sneu
Onze dierenarts zei dat dat een wijdverbreid fabeltje is...quote:Op maandag 8 januari 2007 22:47 schreef tonja het volgende:
Katten kunnen ook spinnen als ze zich niet lekker voelen.
onze oude kat spinde toch echt hoor toen hij bijna dood was (nier en leveraandoening ineens)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Onze dierenarts zei dat dat een wijdverbreid fabeltje is...
.
Dankjequote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:51 schreef DarkElf het volgende:
vind het iig fantastisch dat je zo je best doet
deze week?? vanavond nogquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dankjeja, ik weet het ook niet maar ik ga zo'n beestje niet laten creperen.
Maar, in het kader van nieuws: huisgenoot belde net op. Hij had een crematie (kuch, dat wist ik ook niet), maar vanavond komt hij terug en hij is er in ieder geval van overtuigd dat het niet gaat zo. Vanavond gaan we erover praten maar hij zei dat hij nog deze week de knoop ging doorhakken. Goed (nouja, goed.. ) nieuws voor poes dus.
Okee, vanavond de knoop doorhakken, deze week er een eind aan maken, whatever. Ik ben allang blij dat hij inziet dat dit wel erg zielig wordt.quote:
spinnen doen ze ook als ze pijn hebbenquote:Op maandag 8 januari 2007 22:42 schreef tonja het volgende:
Zoals ik het op deze manier kan beoordelen vind ik het reden genoeg om het beestje in te laten slapen. Het zal alleen maar vervelender worden voor het dier, waarom daarop wachten?
Precies. Dit is al een stap in de goede richting. Grote kans dat wanneer ie voor zichzelf de knoop door heeft gehakt, hij ook inziet dat het het beste zo snel mogelijk kan gebeuren. En het is voor een baasje ook wel fijn om nog even een dag of 2 afscheid te kunnen nemen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Okee, vanavond de knoop doorhakken, deze week er een eind aan maken, whatever. Ik ben allang blij dat hij inziet dat dit wel erg zielig wordt.
Ik kan me levendig voorstellen dat je als eigenaar de tijd wil om afscheid te nemen. Zeker als je net al een crematie hebt meegemaakt. En als de poes geen pijn heeft zal een dag ook niet zoveel uitmaken (zolang er maar altijd iemand in de buurt is voor de broodnodige zorg).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja hoor, alsof die ene dag dan nog iets uitmaakt![]()
Is makkelijk gezegd voor een buitenstaander hè?
Precies wat ik zeg dus....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:07 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik kan me levendig voorstellen dat je als eigenaar de tijd wil om afscheid te nemen. Zeker als je net al een crematie hebt meegemaakt. En als de poes geen pijn heeft zal een dag ook niet zoveel uitmaken (zolang er maar altijd iemand in de buurt is voor de broodnodige zorg).
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het dagen moet rekken.
Bah, altijd rotbeslissingen om te nemen.
Ow ja, ik had beter Michell kunnen quoten.quote:
Ik wil je huisgenoot en jouw veel sterkte wensen,dit is voor het beestje de juiste beslissing hoe moeilijk die ook is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, het gesprek met huisgenoot zit erop. Hij gaat morgen de dierenarts bellen om een inslaap-afspraak te laten maken. Gelukkig was het al z'n eigen idee en hoefde ik hem nergens toe over te halen o.i.d. Ik hoop niet dat er in dit topic een verkeerd beeld van hem is geschetst, het is gewoon een lieve jongen die iets te lang dacht dat het nog wel goed ging met poes. Maar morgen of donderdag komt er dan echt een eind aan.
Ik ga het lieve beest wel missen, maar het is beter zo.
We gaan haar na het inslapen begraven onder de bomen achter het huis waar ze altijd muizen ving.
Bedankt voor alle tips in dit topic.
Veel sterkte vandaag.quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, het gesprek met huisgenoot zit erop. Hij gaat morgen de dierenarts bellen om een inslaap-afspraak te laten maken. Gelukkig was het al z'n eigen idee en hoefde ik hem nergens toe over te halen o.i.d. Ik hoop niet dat er in dit topic een verkeerd beeld van hem is geschetst, het is gewoon een lieve jongen die iets te lang dacht dat het nog wel goed ging met poes. Maar morgen of donderdag komt er dan echt een eind aan.
Ik ga het lieve beest wel missen, maar het is beter zo.
We gaan haar na het inslapen begraven onder de bomen achter het huis waar ze altijd muizen ving.
Bedankt voor alle tips in dit topic.
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik poezen altijd een beetje eng vond, zo onberekenbaar en 'uit de hoogte'. Maar door deze poes, die echt nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan, ben ik poezen toch wel erg leuk ben gaan vinden. Ik was meer een hondenmens maar ik vind dat poezen op een of andere manier meer 'karakter' hebben, vooral deze kat die eigenlijk altijd haar eigen ding deed. Niet eten als je kijkt, wel als je de andere kant op kijkt, altijd op nieuwe dingen moeten gaan zitten, muizen vangen en naar je brengen, zich altijd per ongeluk opsluiten in kasten en lades, dat soort dingenquote:Op woensdag 10 januari 2007 07:13 schreef Rewimo het volgende:
Sterkte vandaag, en ik vind het echtdat je je zo om poes bekommerd hebt, zeker terwijl je zelf zegt niet zoveel met poezen te hebben.
Mooie foto's genoegquote:Op woensdag 10 januari 2007 08:45 schreef kruimel_20 het volgende:
Heb je misschien nog een mooie foto van de kat? anders zou ik er zeker 1 maken als herinnering!
Sterkte !
Wat een dotje...quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:01 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik poezen altijd een beetje eng vond, zo onberekenbaar en 'uit de hoogte'. Maar door deze poes, die echt nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan, ben ik poezen toch wel erg leuk ben gaan vinden. Ik was meer een hondenmens maar ik vind dat poezen op een of andere manier meer 'karakter' hebben, vooral deze kat die eigenlijk altijd haar eigen ding deed. Niet eten als je kijkt, wel als je de andere kant op kijkt, altijd op nieuwe dingen moeten gaan zitten, muizen vangen en naar je brengen, zich altijd per ongeluk opsluiten in kasten en lades, dat soort dingenhet is echt een schat. Ik ga haar missen
.
[..]
Mooie foto's genoegwe gaan er een collage van maken, hebben we hier afgesproken en die komt ingelijst in de gang te hangen.
Dit is poes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
'Onze' O.P.. (Ontzettend Poes, zo heet ze)
Iedereen in dit topic heel erg bedankt voor alle lieve woorden![]()
M'n huisgenoot gaat vandaag bellen en hij wilde wel vragen of dat ook een optie is inderdaad. Ik weet eigenlijk niet of ze dat doen, maar het lijkt me wel een betere manier.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:37 schreef beestjuh het volgende:
Kippevel, Razztwizzle. Je hebt het goed aangepakt.
Ik ben heel erg voorstander van dieren in hun eigen omgeving in laten slapen, dus een dierenarts op bezoek om het zieke dier de laatste ademtochten niet in een kliniek uit te laten blazen, maar lekker veilig in het eigen mandje. Is dat mogelijk bij jullie dierenarts?
Heel veel sterkte en ik zal aan jullie denken morgenquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Morgenmiddag om 15.15 laten we haar inslapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |