Ik heb even een vraag aan mensen die meer weten van katten dan ik.
De kat van mijn huisgenoot, dus eigenlijk de huiskat maar hij zorgt ervoor en ze trekt naar hem toe, is erg ziek. Heel erg.
In oktober is er kanker geconstateerd, een grote ongeneeslijke tumor tussen de maag en de slokdarm. Ze heeft twee keer een injectie gehad met tumorremmers, en nu moet ze elke dag een pilletje om de groei wat te remmen, maar het is niet te genezen.
Ik heb het gevoel dat het heel erg slecht met haar gaat. Ze ligt de hele dag in een hoekje, komt alleen nog omhoog om (hele kleine beetjes) te eten en te drinken. Ze komt zelfs niet op eigen kracht de kattebak meer in. (Drollen ruimen dus als we thuis komen). De actieve, muizenjagende poes die ik kende is het niet meer, de trap oplopen doet ze niet meer en op tafel springen al helemaal niet. Het ergste was zonet, toen ik haar de kattenbak op hielp en de spetterdiaree er uitspoot. Zo gaat het dus vaker, en ik heb het gevoel dat ze aan het leeglopen en uitdrogen is. Ze is ontzettend mager geworden ook, ze weegt nog maar 2 kilo.
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat m'n huisgenoot eerlijk moet zijn en en eens heel goed moet nadenken of poes nog wel zo door kan. Het is zijn kat en hij moet dan ook de beslissing nemen om er eventueel een eind aan te maken. Beter wordt poes niet meer, en ik vind het ronduit zielig worden.
Maar hier komt dus het punt: ik weet eigenlijk niet zoveel van katten. Ik heb altijd een hond gehad, en woon pas een jaar hier. Daarom wil ik mensen op Fok! vragen of deze symptomen redenen zijn om poes in te laten slapen. Is het eerlijk en redelijk tegenover het beestje om haar nog zo langer door te laten gaan?
Ik weet het niet zo goed, maar als mensen hier me ermee kunnen helpen ga ik vanavond maar eens met hem praten of het niet eens tijd is om de beslissing te gaan nemen. Bah. Ik vind het moeilijk
![]()
.