abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:25:57 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_52346955
Ik moest vanavond naar de DA om wat voer en medicijnen te halen. Het voer moest 'van achter' komen, dus liep ik even met de assistente mee. En jawel hoor; in de opvang zat een poesje dat vanmorgen midden op een kruispunt was gevonden.

Ze hopen nog dat het baasje komt, maar anders gaat het beestje morgen naar het asiel.

Een week of 10 - 12 en zo ontzettend schattig. En als ik zeg schattig, dan bedoel ik ook schattig! Ze sloeg meteen aan het spinnen en gaf serieuze koppies. En als ik even wegliep, ging ze met beide pootjes door de spijlen.

Dit is zo'n lief, vrolijk en sociaal poesje; ze vindt vast gemakkelijk een goed huis! Maar ow, ow, ow, wat heb ik het er weer moeilijk mee! Het liefste had ik haar meegenomen, maar dat is een slecht idee. Wij hebben er (inmiddels) al vijf en die zijn net een paar maanden gewoon helemaal in orde. Dus nee, niet doen. Foei ElisaB; af!

Maar ow, ow, ow, wat heb ik het er moeilijk mee (dat had ik al gezegd); dit topic zou bijna in R&P moeten

Hebben jullie dat nou ook, of ben ik toe aan een behandeling?

---------------------------------------

UPDATE

Poes woont in - afwachting van de komst van een lief baasje - lekker bij ons!!

Pics:
Een gruwelijke softy als het om dieren gaat. Jij ook?

Ben je écht een lief baasje en ben je op zoek naar een leuk poesje; mail gerust!

[ Bericht 9% gewijzigd door ElisaB op 15-08-2007 18:23:04 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:26:39 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52346979
Hear hear.

Katjes zijn onweerstaanbaar.

Hier lopen er nu ook drie rond. Twee was het idee, maar van het nest zou dan een katje overblijven die verder niemand wilde hebben
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_52347029
ik heb dat ook, ik ben een sucker voor beestjes, zeker die lieve kleintjes.
ik kan geen beesten houden thuis, dat is gewoon uitgesloten, vanwege allergieën van mijn vriend, maar gód als ik de kans zou krijgen, had ik aardig wat beessies gehad hoor

soms vind ik dat dus ook wel een beetje moeilijk maargoed, dat geeft niet, zo is het ook goed.

maargoed, ik ben dus ook zo iemand die zó smelt voor een diertje
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52347214
*meldt
#geen
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:33:59 #5
33954 ElisaB
pi_52347251
Ik ben blij met mijn vijf katten. Helemaal. Dus voor mezelf hoef ik er echt niet perse nog meer bij. Maar als ik dat dan zie zitten en moet achterlaten. Echt, ik ben een softy. Een ongelofelijke sucker!

Ik kan echt op een enkele manier begrijpen dat mensen dieren kunnen mishandelen. Hoe kan iemand dat?
pi_52347265
Een kat lijkt me ook geweldig maja zus is allergisch en zon ding moet je opvoeden en daar heb ik dan weer weinig zin in
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:36:46 #7
33954 ElisaB
pi_52347334
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:34 schreef MouzurX het volgende:
Een kat lijkt me ook geweldig maja zus is allergisch en zon ding moet je opvoeden en daar heb ik dan weer weinig zin in
Een hond moet je opvoeden; bij een kat kun je je de moeite besparen
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2007 @ 23:48:33 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52347638
Een tijdje terug zat er een zwervertje in mijn tuin. Ik wilde net de deur uitgaan toen ik hem in de tuin zag. Hij kwam direct, zij het voorzichtig, naar me toe toen ik hem aanhaalde. Hij was wel mager maar niet totaal uitgemergeld. De vacht was al wel aan het achteruitgaan, vies, plukken eruit ed. Wat te doen? Ik moest weg, was al aan de late kant.

Thuisgekomen nog gekeken of ie er nog was, ben nog een rondje door de buurt gegaan zelfs, maar hij was nergens meer te bekennen.

Ik heb wel vaker zwervertjes van straat gehaald. Yup, me is softy.
pi_52347666
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Anders schijt tie toch het hele huis onder ?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:10:26 #10
33954 ElisaB
pi_52348166
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:48 schreef NorthernStar het volgende:
Yup, me is softy.
Ik had het al wel gedacht
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:49 schreef MouzurX het volgende:
Anders schijt tie toch het hele huis onder ?
Welnee joh. Poezen zijn vrij makkelijk zindelijk. Ik heb er nog nooit een hoeven opvoeden in dat opzicht.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:17:23 #11
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_52348302
*hand opsteekt*

Vind ook dierenleed erger dan mensenleed, het doet me meer laat ik het zo zeggen
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:17:53 #12
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_52348318
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ook een kat voed je op, veel stimuleren en begeleiden, pas dan komt het beestje echt uit de knop....

vanmorgen op de A1 een dode Husky.....aangereden....... wij vangen regelmatig zwerfdieren, bellen boeren als er een paard/koe/schaap ligt te bevallen en zien te vaak doodgereden beesjes....

sucker for animals meldt!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_52348323
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:17 schreef purplerose het volgende:
*hand opsteekt*

Vind ook dierenleed erger dan mensenleed, het doet me meer laat ik het zo zeggen
Dat nou weer niet.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:21:06 #14
52349 purplerose
pi_52348382
En deze sucker is van plan vrijwilligerswerk te gaan doen op de dierenambu in mijn regio
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:27:16 #15
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_52348526
Ohh dem ...
Ik ben er ook zo 1.
Kan slecht tegen lieve zielige hulpeloze beestjes..
Wil ze allemaal redden maar dat kan niet altijd he.
Heb nu een zwerver kat rondlopen ( ik heb hem vriendje genoemd en hij komt altijd als ik roep ) die geef ik nu al tijden eten omdat ie anders verder gaat zwerven en dan zeer waarschijnlijk geen kans heeft.
Hij was erg schuw en wantrouwend. en er slecht aan toe. maar ik kan alles doen nu met hem.
Hij verdient een lief baasje.. en tot die tijd verzorg ik hem een beetje.
In overleg dierenbescherming probeer ik hem te vangen .. maar dat is het enige wat dus niet lukt
Hoop dat ie voor de winter een echt baasje heeft.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:29:06 #16
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_52348557
*meld*

De oudste van de honden heb ik overgenomen van iemand die zei dat ie vals was (5 maanden oud en vals... yeah right).
De 2e hond was een overblijvertje uit een nestje, ze was een stuk kleiner dan de rest dus wilde niemand haar hebben... ik wel hoor
De 3e hond liep een maand of 4 geleden achter me aan toen ik mn andere 2 etters aan t uitlaten was. Verschrikkelijk lief beest, Dierenambulance gebeld, later even gechecked wat er van m was geworden. En dan horen dat de eigenaren hem hadden gedumpt omdat ze op vakantie gingen... kom dan maar bij Minny hoor.

De kat heb ik van mams en paps gehad, uit het asiel gehaald.
Alleen de cavia's zijn geen afdankertjes.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:37:23 #17
33954 ElisaB
pi_52348747
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ook een kat voed je op, veel stimuleren en begeleiden, pas dan komt het beestje echt uit de knop....
Dan hangt het er misschien van af wat je onder 'opvoeden' verstaat. Natuurlijk moet je er goed voor zijn, mee spelen, aandacht geven, etc. Maar een poes opvoeden zo je een hond moet opvoeden? Je mag volgens mij blij zijn als je 'm ooit, incidenteel, poes-volente, iets kun afleren. Een beetje dan en soms. Zoals bijvoorbeeld dat ze je planten niet mogen opeten, of dat ze de schone was niet van het wasrek mogen plukken
quote:
sucker for animals meldt!
Welkom
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:38:14 #18
52349 purplerose
pi_52348761
Heerlijk zo een dierenboerderij thuis
Helaas/gelukkig heb ik geen geld en ruimte voor die boerderij
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:46:48 #19
52349 purplerose
pi_52348935
Hoevaak ik het ze ook zeg of laat merken, me wietplant vinden ze een lekker geurende en smakende snack
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:46:58 #20
81237 releaze
best of both worlds
pi_52348943
ik heb het al met knuffels

en ook wel met diertjes. er lopen hier ook katten in de buurt, en hoewel ik er zelf twee heb, denk ik bij sommige katten echt... ooh die ga ik eten geven! en dan gaan ze lekker nooit meer terug naar hun baasje, harhar! Ehrm...

ik doe soms vrijwilligerswerk op een kinderboerderij... ook allemaal zulke lieve beesten! maar je kan ze daar ook adopteren voor een jaar nu wilde ik een valkparkietje adopteren... maar ze hebben er drie, en ze zijn alledrie zo schattig...! dus, zei mn vriend, dan adopteer je ze gewoon alledrie!
Hoefde ik niet die moeilijke keus te maken van 'welke vind ik nou eigenlijk het liefst?'

dus nu heb ik ook drie LAT-huisdieren

in dierenwinkels moet ik ook eigenlijk met een grote boog om de hokken heen, of heel weinig aandacht besteden aan de beestjes. Onlangs mocht ik een knaagdiertje of twee uitkiezen en ik ben rond de hokken gecirkeld, gekeken welk dier er op mij reageerde en daar al mn aandacht op gefixeerd. Want als ik dat niet doe dan wil ik ze allemaal en dat kan natuurlijk niet
pi_52349076
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:17 schreef purplerose het volgende:
*hand opsteekt*

Dat heb ik ook, hongerkindertjes in Afrika of rampen doen me meestal niks, maar als ik zo'n mishandelde trilhond zie dan oeeoh heb ik zin om iemand te verbouwen en wil ik hem in huis nemen, een luxueuze mand schenken en hem de hele dag kippenbouten voeren.
Let's Rummikub the night away.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:58:31 #22
52349 purplerose
pi_52349148
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:54 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, hongerkindertjes in Afrika of rampen doen me meestal niks, maar als ik zo'n mishandelde trilhond zie dan oeeoh heb ik zin om iemand te verbouwen en wil ik hem in huis nemen, een luxueuze mand schenken en hem de hele dag kippenbouten voeren.
Idd ja! Zaterdagnacht nog ff stoned animal planet zitten kijken, is nie aan te raden trouwens! Was er zo een puppyfabriek leeggehaald met 220 honden en puppies! Zagen er allemaal niet uit natuurlijk enz enz, een paard van 18maanden met een aangeboren defect aan de poten maar de eigenaar had hem laten leven. Die hebben ze nie meer kunnen redden
Om dan in de reclame blokken de reclames van alle dierenverenigingen met trillende hondjes voorbij zien komen, dan kan je me opvegen Zo ook die nacht, ik zag dat hondje en begon te bléren
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:02:29 #23
52349 purplerose
pi_52349223
Me ma is ook heel bang dat ik het niet zal kunnen laten om beestjes mee naar huis te nemen als ik bij de dierenambu werk
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:05:05 #24
33954 ElisaB
pi_52349273
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:58 schreef purplerose het volgende:
Idd ja! Zaterdagnacht nog ff stoned animal planet zitten kijken, is nie aan te raden trouwens!
Soms kan ik er heel goed naar kijken. Dan ben ik blij van het goede werk dat ze doen. Maar als ik maar een beetje niet goed in mijn vel zit

Had ik al gezegd dat ik een sucker ben

Ik moet alsmaar denken (en ik geloof het ook echt) dat het zo'n lief poesje is, dus dat ze zeker heel snel een geweldig huis zal vinden. Anders schiet ik vast vol

Eigenlijk is het ook best pedant om te vinden dat perse ík het beestje in huis moet nemen. Alsof er anders geen kans is dat het ooit goedkomt. Dat is natuurlijk BS; er zijn echt nog heul veul meer mensen die een beest een goed huis kunnen bieden. Dussuh... misschien ben ik ook wel een beetje pedant dus
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:12:07 #25
52349 purplerose
pi_52349380
Vooral die week dat je ongesteld moet worden zeker Dan is het bij mij helemaal zo gebeurd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')