Een hond moet je opvoeden; bij een kat kun je je de moeite besparenquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:34 schreef MouzurX het volgende:
Een kat lijkt me ook geweldig maja zus is allergisch en zon ding moet je opvoeden en daar heb ik dan weer weinig zin in
Anders schijt tie toch het hele huis onder ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een hond moet je opvoeden; bij een kat kun je je de moeite besparen
Ik had het al wel gedachtquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:48 schreef NorthernStar het volgende:
Yup, me is softy.
Welnee joh. Poezen zijn vrij makkelijk zindelijk. Ik heb er nog nooit een hoeven opvoeden in dat opzicht.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:49 schreef MouzurX het volgende:
Anders schijt tie toch het hele huis onder ?
Ook een kat voed je op, veel stimuleren en begeleiden, pas dan komt het beestje echt uit de knop....quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een hond moet je opvoeden; bij een kat kun je je de moeite besparen
Dat nou weer niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:17 schreef purplerose het volgende:
*hand opsteekt*
Vind ook dierenleed erger dan mensenleed, het doet me meer laat ik het zo zeggen
Dan hangt het er misschien van af wat je onder 'opvoeden' verstaat. Natuurlijk moet je er goed voor zijn, mee spelen, aandacht geven, etc. Maar een poes opvoeden zo je een hond moet opvoeden? Je mag volgens mij blij zijn als je 'm ooit, incidenteel, poes-volente, iets kun afleren. Een beetje dan en soms. Zoals bijvoorbeeld dat ze je planten niet mogen opeten, of dat ze de schone was niet van het wasrek mogen plukkenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ook een kat voed je op, veel stimuleren en begeleiden, pas dan komt het beestje echt uit de knop....
Welkomquote:sucker for animals meldt!![]()
![]()
Dat heb ik ook, hongerkindertjes in Afrika of rampen doen me meestal niks, maar als ik zo'n mishandelde trilhond zie dan oeeoh heb ik zin om iemand te verbouwen en wil ik hem in huis nemen, een luxueuze mand schenken en hem de hele dag kippenbouten voeren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:17 schreef purplerose het volgende:
*hand opsteekt*
Vind ook dierenleed erger dan mensenleed, het doet me meer laat ik het zo zeggen
Idd ja!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:54 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, hongerkindertjes in Afrika of rampen doen me meestal niks, maar als ik zo'n mishandelde trilhond zie dan oeeoh heb ik zin om iemand te verbouwen en wil ik hem in huis nemen, een luxueuze mand schenken en hem de hele dag kippenbouten voeren.![]()
Soms kan ik er heel goed naar kijken. Dan ben ik blij van het goede werk dat ze doen. Maar als ik maar een beetje niet goed in mijn vel zitquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:58 schreef purplerose het volgende:
Idd ja!Zaterdagnacht nog ff stoned animal planet zitten kijken, is nie aan te raden trouwens!
![]()
![]()
Jaquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:12 schreef purplerose het volgende:
Vooral die week dat je ongesteld moet worden zeker![]()
Dan is het bij mij helemaal zo gebeurd
herkenbaar. ik probeer alle muizen te redden die de katten vangen..quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:25 schreef ElisaB het volgende:
Ik moest vanavond naar de DA om wat voer en medicijnen te halen. Het voer moest 'van achter' komen, dus liep ik even met de assistente mee. En jawel hoor; in de opvang zat een poesje dat vanmorgen midden op een kruispunt was gevonden.
Ze hopen nog dat het baasje komt, maar anders gaat het beestje morgen naar het asiel.
Een week of 10 - 12 en zo ontzettend schattig. En als ik zeg schattig, dan bedoel ik ook schattig! Ze sloeg meteen aan het spinnen en gaf serieuze koppies. En als ik even wegliep, ging ze met beide pootjes door de spijlen.
Dit is zo'n lief, vrolijk en sociaal poesje; ze vindt vast gemakkelijk een goed huis! Maar ow, ow, ow, wat heb ik het er weer moeilijk mee! Het liefste had ik haar meegenomen, maar dat is een slecht idee. Wij hebben er (inmiddels) al vijf en die zijn net een paar maanden gewoon helemaal in orde. Dus nee, niet doen. Foei ElisaB; af!
Maar ow, ow, ow, wat heb ik het er moeilijk mee (dat had ik al gezegd); dit topic zou bijna in R&P moeten![]()
Hebben jullie dat nou ook, of ben ik toe aan een behandeling?
ik ookquote:
En dát is zo kut. Instanties kunnen meestal te weinig, en als je dieren koopt help je die lijers alleen maar. Je moet die dieren gewoon laten lijden en je kunt geen kant op.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:26 schreef milagro het volgende:
heb toen ook dat gemeld, en ik heb destijds begrepen dat er tientallen en tientallen klachten binnen kwamen van die zaak, maar de winkel is nog een heeeeeele poos open gebleven en is dat ms nu nog wel![]()
maar het was echt niet om aan te zien gewoon, je zou ze zo allemaal kopen, maar het kromme is dat je die man daar juist weer mee helpt, en de ellende in stand houdt, hij heeft immers geruime tijd door kunnen gaan, dus op de een of andere manier was het toch toegestaan dan of zo
Ik snap je vraag nietquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 02:13 schreef Harajuku. het volgende:
Zou je dan ook voor t oh zo schattige beestje gaan die 1, 2, 3 een nieuwe thuis heeft?.
Vorige maand zat er hier op zondag ook een dikke duif in de tuin. Die leek zich niet helemaal lekker te voelen. We hebben 'm gevangen en het nummer op het ringetje gebeld. Bleek een duif te zijn die van Rosmalen naar (net voor) Oss had moeten vliegen, maar die in plaats daarvan richting de kust was gegaan. En ja hoor; die strandde dan natuurlijk weer precies bij mij in de tuin. Dus ik, hop in de auto, om het beestje terug te brengen naar zijn baas. Rijden we langs Rosmalen, zegt ik ook nog: "Kijk, zie je wel. Hier was je al verkeerd gegaan. Je had rechtsaf moeten gaan in plaats van links."quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:22 schreef SnowCockroach het volgende:
Laatst zat er een dikke houtduif bij ons op het gazon, ik snel een doos met evacuation rescue kit() om hem te redden van zijn bittere noodlot, in de veronderstelling dat hij gewond was, dus ik nader hem in uiterste voorzichtigheid, en hij vliegt gewoon weg.
![]()
*meldt*quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:26 schreef milagro het volgende:
ik ook
ik heb een gremlin en als die met zijn neus op de bank ligt, dan moet ie echt ff recht gezet worden, want anders is het zielig
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:25 schreef ElisaB het volgende:
Hebben jullie dat nou ook, of ben ik toe aan een behandeling?
Ik dacht al dat ik de enige was met die afwijkingquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:26 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ook
ik heb een gremlin en als die met zijn neus op de bank ligt, dan moet ie echt ff recht gezet worden, want anders is het zielig
heb mezelf al vermaand met "doe normaal" om dan gewoon naar bed te gaan, maar dan kom ik er toch weer ff uit ... het is zo'n kleine moeite, laat me toch
Wanneer je een dier zou nemen, neem je dan het dier wat het snelst een thuis heeft, of het dier wat er wat meer moeite mee zou hebben en waar je misschien pas na een poosje de schoonheid van inziet?quote:
Wat is jouw total nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Totaaaaaaal rijp voor het gesticht
![]()
![]()
(it takes one to know one)
Dat heb ik ookquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:30 schreef Dipkip het volgende:
[..]
*meldt*
Knuffels en zielige diertjes. De allerliefste allermooiste kleine kitten kan ik nog wel in het asiel laten, want die krijgt vast wel een huisje. Maar de blinde, 13-jarige schurfthondjes en ~poesjes nietvooral als zo'n asielmevrouw mij er op attendeert dat het beest er al 5 maanden zit maar het asiel eigenlijk niet zo'n goede plek is voor hem *smelt*
Het is denk ik deels dat je ook wil dat als je zelf ooit een verschoppeling wordt en in de goot terecht komt dat iemand jou meeneemt en op een kussen bij de verwarming legt en kippenbouten voert. Het zal ook deels een soort ingebakken verzorgingsinstinct zijn (ik zie veel vrouwen hier) wat er voor zorgt dat je ook niet rustig op een terrasje kunt zitten als je iemand zn kind te dicht bij de autoweg ziet spelen... En deels zal het ook wel zijn dat we graag onszelf als een soort moeder Theresa zien. Als wij er toch niet waren![]()
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat is jouw total nu eigenlijk?.
Mens, maar hopen dat de rest van de buurt wel voor hun beesten zorgt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:08 schreef nokwanda het volgende:
[..]
7
en voor wat betreft je andere vraag (die niet aan mij gesteld werd):
Je kent mijn manier. Het karakter zien heeft niets met uiterlijk te maken. ook niet bij een dier.
Nee nee nee, zielige dieren redden kost geld en tijd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:10 schreef Dipkip het volgende:
Ik ga gewoon zelf zo veel verdienen en ik zoek een kerel met een beestjestic. Als we op de mannen moeten gaan zitten wachtenemancipatie kjoebie, bovendien geen gezeur aan je kop over het hoeveelste zielige diertje dit nu is
![]()
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:10 schreef Dipkip het volgende:
Ik ga gewoon zelf zo veel verdienen en ik zoek een kerel met een beestjestic. Als we op de mannen moeten gaan zitten wachtenemancipatie kjoebie, bovendien geen gezeur aan je kop over het hoeveelste zielige diertje dit nu is
![]()
Zielige dieren zijn net zo gevaarlijk als een cute kitten. Zo'n verfomfaaide kat met een stukje uit het oor of maar een halve staart, O mên. Zoiets kan je niet in een kooitje laten zitten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:01 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wanneer je een dier zou nemen, neem je dan het dier wat het snelst een thuis heeft, of het dier wat er wat meer moeite mee zou hebben en waar je misschien pas na een poosje de schoonheid van inziet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |