abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52358486
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 02:13 schreef Harajuku. het volgende:
Zou je dan ook voor t oh zo schattige beestje gaan die 1, 2, 3 een nieuwe thuis heeft? .

Ik kan overigens zeggen dat ik meer om dieren geef dan om de meeste mensen, dus ja, ik ben een softy. . En als ik mishandeling zie word ik link. .
dat heb ik niet, ik geef niet meer om dieren dan om mensen.

ik geef wel meer om MIJN dieren dan om sommige mensen, dat dan weer wel.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:25:33 #52
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_52358552
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:01 schreef Harajuku. het volgende:
Wanneer je een dier zou nemen, neem je dan het dier wat het snelst een thuis heeft, of het dier wat er wat meer moeite mee zou hebben en waar je misschien pas na een poosje de schoonheid van inziet?
Ik las het hierboven ook al: hoe zieliger (of minder gewild) hoe meer ze welkom zijn! Drie van de vijf zijn zo bij ons gekomen. Een eentje met stip op 1: ze was zo bang, dat niemand haar wilde en de opvang zat er een beetje mee omhoog. Het is een hassikke leuke en lieve poes geworden die je er graag bij hebt!

Dus in mijn geval: ik zou ze allebei nemen, maar als ik moést kiezen, nam ik degene die het minste snel kans heeft op een ander huis
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_52358671
Ik ga het ook uit de weg. Ik koop mn voer en grind ergens waar ze geen dieren hebben en ik ga niet mee als vrienden een beestje gaan uitzoeken. Een vriendin die op de dierenambulance werkt heeft een spreek- en fotoverbod opgelegd gekregen.

Mijn grootste probleem is het tuincentrum, ik heb er nog geen kunnen vinden waar je niet langs allemaal lieve caafjes en knijntjes moet om je fuchsia af te kunnen rekenen

Zelfs met gare vogelspinnen en salamanders enzo zit ik dan te kijken van, daar moet toch een mooier groter hok voor te maken zijn terwijl ik die beesten eng vind!!! Hopeloos.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:01:04 #54
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_52359609
ach ja, 1 oog, 3 poot, verlamde achterpoten in zo een wagentje hoe kneuziger hoe beter
ik kom dus ook nooit in dierenwinkels en ik koop het voer en grind in supermarkt ga wel een probleem krijgen als ik op dierenambu mee ga rijden maar ik wil zo graag de diertjes helpen

Ik wil ook zoveel hectaren grond en allemaal lamme dieren en degene met een tic enzo Heel de dag bezig zijn met de diertjes

Ik help ook kikkers de weg over zodat ze niet plat gereden worden
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_52360294
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 01:26 schreef milagro het volgende:

[..]

ikheb mezelf al vermaand met "doe normaal" om dan gewoon naar bed te gaan, maar dan kom ik er toch weer ff uit ... het is zo'n kleine moeite, laat me toch
Ik vind het altijd een beetje gemeen als we op vakantie gaan, zitten ze daar maar alleen.

Ik vraag me af, eten de dierenliefhebbers in dit topic ook geen vlees? Ik heb zelf (heel hypocriet, want ik eet wel vlees) altijd moeite met veevervoer. Als ik daar langsrijd krijg ik altijd een beetje naar gevoel in mn buik en moet ik ook vooral niet naar die beestjes kijken die je zo aanstaren. Ik heb wel eens wat van die filmpjes gezien uit slachthuizen en daar werd ik echt verdrietig van. Ik ben niet tegen het eten van vlees, maar vind de huidige bio-industrie wel heel erg dieronvriendelijk en veel te massaal.

Wij eten iig een stuk bewuster vlees en zoveel mogelijk biologisch, maar het zit me toch vaak niet helemaal lekker.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_52360407
We hadden vorig jaar een van onze leegstaande stallen verhuurd aan mensen die gedumpte en verwaarloosde paarden opvingen. Ze hadden er 10, waaronder een mooi Fries paard en 2 schurftige oude doorgezakte kermisshetlanders. Was best leuk, als zij er niet waren ging ik ze volproppen met winterpenen.
Bij ons thuis hangen ook een paar nestkasten met uilen en torenvalken, er is een paar keer een uilskuiken uit zijn nest gepleurt die we dan met een visnet, handschoenen en keukentrappetje( ) terug in zijn nest gezet hebben. En konijntjes, torenvalken, duiven en egels heb ik ook nog vaak liggen redden. Met succes.
Let's Rummikub the night away.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:41:58 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52360721
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:25 schreef Étoile het volgende:

[..]

Ik vind het altijd een beetje gemeen als we op vakantie gaan, zitten ze daar maar alleen.

Ik vraag me af, eten de dierenliefhebbers in dit topic ook geen vlees? Ik heb zelf (heel hypocriet, want ik eet wel vlees) altijd moeite met veevervoer. Als ik daar langsrijd krijg ik altijd een beetje naar gevoel in mn buik en moet ik ook vooral niet naar die beestjes kijken die je zo aanstaren. Ik heb wel eens wat van die filmpjes gezien uit slachthuizen en daar werd ik echt verdrietig van. Ik ben niet tegen het eten van vlees, maar vind de huidige bio-industrie wel heel erg dieronvriendelijk en veel te massaal.

Wij eten iig een stuk bewuster vlees en zoveel mogelijk biologisch, maar het zit me toch vaak niet helemaal lekker.
Ik eet geen vlees. Maar ook al eet je veel, dan nog kun je wel dieren redden. Ik haat dat geschreeuw over hypocriet en denk altijd maar "Ach, er wordt tenminste weer wat gered" oid. Net als vegetariers die wel vis eten, 't is toch weer een koe en een varken minder.

Does that makes sense at all? .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_52360770
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:41 schreef Harajuku. het volgende:
"Ach, er wordt tenminste weer wat gered" oid. Net als vegetariers die wel vis eten, 't is toch weer een koe en een varken minder.

He? Verklaar je nader.
  Admin dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:46:04 #59
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_52360830
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:30 schreef SnowCockroach het volgende:
We hadden vorig jaar een van onze leegstaande stallen verhuurd aan mensen die gedumpte en verwaarloosde paarden opvingen.
Waar is die stal?
Bij Dordrecht in de buurt?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_52360909
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:41 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik eet geen vlees. Maar ook al eet je veel, dan nog kun je wel dieren redden. Ik haat dat geschreeuw over hypocriet en denk altijd maar "Ach, er wordt tenminste weer wat gered" oid. Net als vegetariers die wel vis eten, 't is toch weer een koe en een varken minder.

ja, wordt daar ook zo moe van. als je dieren eet ben je een kneus als je ze red. achterlijke veroordeel altijd. En idd, elke bijdrage is er een.
underground forever baby
pi_52360926
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waar is die stal?
Bij Dordrecht in de buurt?
Neuh, die mensen kwamen uit Son, bij Eindhoven. Maar nu huren ze weer ergens anders stallen. Dordrecht lijkt me sterk.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:50:38 #62
52349 purplerose
pi_52360982
Ik eet ook gewoon vlees, al ben ik niet echt een vleeseter maar de manier waarop het stukje vlees op me bord komt stoort me wel. Het feit dat het beestje op je bord komt wil niet zeggen dat je er niet respectvol mee om hoeft te gaan, het zorgt er wel voor dat je eten in je buik hebt.
pi_52361033
Ik woon vlakbij een slachthuis. Het is ronduit kut.
Wij zijn daardoor wel nog beter gaan beseffen wat er gebeurt en eten daarom minder vlees. Daarnaast koop ik zoveelmogelijk biologisch vlees.
Maar als ik ergens ben eet ik gewoon wat me voorgezet wordt (tenzij ik het echt gewoon niet lust) en ga ik niet vragen of het wel biologisch is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:20:13 #64
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_52361861
Meldt!
Zielige dieren, in het bijzonder katten zijn een gevaar voor me... Als ik ze op tv zie komen de tranen vanzelf, en in real life is al helemaal een ramp. Mocht ik een keer de loterij winnen (al zal ik daarvoor wel eerst mee moeten gaan doen) gaat een deel naar de opvang van zielige maar o zo schattige katten die dan persoonlijk geknuffeld zullen worden...

In de tussentijd krijgt mijn kat alle aandacht die ze maar wil, en ben ik helemaal gelukkig als de logeerkat van m'n ouders er weer is. Een tweede kat voor mezelf zit er helaas niet in voorlopig. Het huis is wat klein, en als ik eenmaal samenwoon met m'n vriend moet ik hem ook eerst enthousiast zien te krijgen...

En idd, mensenleed doet me een stuk minder . Het nieuws kan ik rustig kijken, als het over zielige beesten zou gaan kun je me opdweilen... Asiels zijn gevaarlijk (ik wil ze allemaal meenemen) en dierenwinkels ontwijk ik...

Ps. nog een tic van me... loslopende katten op straat kunnen bij mij altijd rekenen op voorzichtige benadering, en als ze willen een aai. Optillen en meenemen doe ik dan weer niet (niemand hoeft bang te zijn dat ik ongevraagd z'n huisdier ontvoer)...

[ Bericht 17% gewijzigd door mousemicky op 14-08-2007 16:27:50 ]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:32:33 #65
33954 ElisaB
pi_52362293
Ik ben met mijn een hele mooie tussenoplossing overeengekomen: het poesje hoeft niet naar het asiel, maar mag bij ons thuis verblijven in afwachting van een nieuw baasje.

Heb ik geen geweldige beeb
pi_52362362
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:52 schreef nokwanda het volgende:
Ik woon vlakbij een slachthuis. Het is ronduit kut.
Dat zou me idd verschrikkelijk naar lijken om dat langskomende vervoer steeds te zien.

Een kennis van mijn moeder had vroeger van haar vader geleerd om dieren uit te benen en vond het 'vak' opzich heel erg interessant, hoe een lichaam in elkaar zit enzo. Tot het moment dat ze in zo'n slachthuis kwam en de doodsangst die in die ruimte hing kon voelen. Ik werd al naar van het verhaal alleen.

ElisaB wat een goede oplossing!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:38:30 #67
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_52362512
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 16:20 schreef mousemicky het volgende:
Meldt!
En idd, mensenleed doet me een stuk minder . Het nieuws kan ik rustig kijken, als het over zielige beesten zou gaan kun je me opdweilen...
Idd, hier doet mensenleed ook weinig tot niets Nieuws kan ik kijken, tot de zielige dieren in beeld komen. Paar jaar terug een reportage over ik geloof Joegoeslavie, ze filmen een straat, en zoemen in op een kat terwijl de bommen vallen, de angst en paniek gewoon de blik van het beestje. Als ik er nu aan denk kan ik er weer om janken
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:00:23 #68
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_52363247
Wat Nonneke, mousemickey ed zeggen dieren.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:31:16 #69
52349 purplerose
pi_52364000
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 16:32 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben met mijn een hele mooie tussenoplossing overeengekomen: het poesje hoeft niet naar het asiel, maar mag bij ons thuis verblijven in afwachting van een nieuw baasje.

Wat een heerlijke oplossing
Pluim voor je

*ik wil ook echt wel een kerel die van dieren houdt tis dan toch echt man eruit ipv katten eruit als het hem niet bevalt
pi_52364507
Ben een maandje terug begonnen als vrijwilliger bij een dierenasiel. Was iets wat ik altijd al eens had willen doen dus ben er deze zomervakantie goed voor aan het gaan met 4/5 dagen per week . Je moet zeker niet vies zijn van enorme hoeveelheden poep en stank bij de honden, katten wat minder stank maar weer meer snot enzo en de knagertjes + vogeltjes is niks mis mee .

Had mijzelf niet als een enorme sucker voor beestjes gezien, maar nu betrap ik mijzelf erop dat ik met een dom stemmetje tegen de kittens sta te praten . Zoveel mogelijk tijd vrij maken om met alle beestjes te spelen tussen het werk door. Echt lekker ontspannend werk en enorm dankbaar.

Gelukkig mag ik in mijn studentenwoning geen beesten hebben, want vooral de beestjes die je er zelf boven op heb geholpen zijn o zo onweerstaanbaar. Vorige week ook een kitten van een week of 3 oud. Kwam heel energieloos binnen met diarree. Alles vast geplakt, etc bij zijn kontje dus het beestje lopen schrobben en schoonmaken. Vandaag was hij heel leuk aan het spelen en weer goed aan het eten. Al pak je hem op gaat hij ook vanzelf lekker tegen je aan liggen en spinnen . En zo zijn er nog tien .
pi_52365451
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 16:38 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Idd, hier doet mensenleed ook weinig tot niets Nieuws kan ik kijken, tot de zielige dieren in beeld komen. Paar jaar terug een reportage over ik geloof Joegoeslavie, ze filmen een straat, en zoemen in op een kat terwijl de bommen vallen, de angst en paniek gewoon de blik van het beestje. Als ik er nu aan denk kan ik er weer om janken

ja, sorry, maar dan maak ik me te echt meer zorgen om kindjes die in dat vuurgevecht terecht komen en omkomen.

ik vind dat een beetje raar 'bewijs' van dierenliefde.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:26:27 #72
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_52365482
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:25 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, sorry, maar dan maak ik me te echt meer zorgen om kindjes die in dat vuurgevecht terecht komen en omkomen.

ik vind dat een beetje raar 'bewijs' van dierenliefde.
dat gebied was leeg verder, juist daarom vond ik het zo zielig Helemaal alleen achtergelaten
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_52367790
doet mij wel echt pijn als je bv ziet dat boerderijen geruimt worden of als je hoor dat er paarden in een brand terecht zijn gekomen.
zeker als die dan niet kunnen ontsnappen.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_52370983
Nou ik ga niet zitten janken als ik mishandelde dieren zie op tv,sowieso heb ik nog nooit gejankt om iets wat ik op tv zag (ik begrijp dat niet echt, leven jullie je dan zo in of ben je niets gewend? Wat is het?), maar het haalt eerder de furieuze seriemoordenaar in me naar boven. In mijn gedachten gaat de benzine dit keer over de daders heen enzo.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:51:32 #75
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_52377041
quote:

*smelt*

Hier nog zo'n dieren-softy, maar gelukkig is m'n man dat ook.
Wij hebben hier ook zo'n lekkere dierenchaos in huis....heerlijk!
Mag van mij nog wel veel meer bij, maar gelukkig is mijn wederhelft iets rationeler
Ik vind het ook vreselijk saai als ik bij mensen ben die geen huisdieren hebben en als hier mensen komen die geen eens even aandacht aan m'n poeze-kindjes geven...dan word ik knorrig
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:53:22 #76
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52377104
quote:

Wat goed!
Is ze al bij jullie nu?
Hoe gaat het?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52377936
en vooral.... zijn er al foto's van het pleegkind?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 15 augustus 2007 @ 00:25:29 #78
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_52378051
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 00:20 schreef nokwanda het volgende:
en vooral.... zijn er al foto's van het pleegkind?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 00:28:15 #79
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_52378108
Ja . Ik ben verre van emotioneel eigenlijk, maar als het om dieren gaat is dat een wereld van verschil.
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
pi_52378462
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:22 schreef SnowCockroach het volgende:
Nou ik ga niet zitten janken als ik mishandelde dieren zie op tv,sowieso heb ik nog nooit gejankt om iets wat ik op tv zag (ik begrijp dat niet echt, leven jullie je dan zo in of ben je niets gewend? Wat is het?),
De een heeft sterker 'last' van meevoelen dan de ander. Ik kan heel makkelijk huilen om pijn bij een ander, als mezelf rottigheid overkomt niet, word ik eerder boos. Het is niet dat je je gaat voorstellen hoe het voor het kitten is of dat je zelf nooit wat meemaakt. Het is een reflexmatig iets wat de een meer heeft dan de ander, heeft weinig met karakter te maken verder.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 00:59:31 #81
33954 ElisaB
pi_52378682
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:53 schreef senesta het volgende:
Wat goed!
Is ze al bij jullie nu?
Hoe gaat het?
Voor de zekerheid blijft ze tot morgen bij de DA. Ze had namelijk vlooien en we weten maar graag zeker dat ze die kwijt is voor ze hierheen komt. Dan krijgt ze nog haar entingen en is ze ook inmiddels ontwormd. Morgen kijkt de DA haar nog even helemaal na en als er zich om 13:00 nog steeds geen nieuwe baas heeft gemeld, dan gaan we haar halen. En natuurlijk maken we direct foto's!

Stay tuned en be prepared; ze is té schattig
pi_52378713
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:15:49 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_52378732

[ Bericht 76% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:15:50 ]
Zerg schreef:
  woensdag 15 augustus 2007 @ 01:05:49 #84
33954 ElisaB
pi_52378760
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 01:01 schreef Mikkie het volgende:
En jij denkt echt dat je daar dan nog afstand van kan doen?
Als poes een goed huis in het verschiet heeft, dan heb ik daar vrede mee
pi_52378870

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:15:50 ]
Zerg schreef:
  woensdag 15 augustus 2007 @ 01:18:14 #86
33954 ElisaB
pi_52378908
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 01:14 schreef Mikkie het volgende:
Totdat je er na een paar weken aan gehecht raakt en dat ding de poes niet eens meer 'te geef' zet.
Iets anders dan 'te geef' zal het niet worden. En je mag van mij gelijk hebben hoor. Als je dan beter slaapt

Het zou best kunnen. En als iedereen daar tevreden mee is, dan zie ik het probleem niet. Echter, de insteek is dat poes een baasje voor zichzelf vindt en zolang dat nog niet is gelukt, hoeft ze niet naar het asiel. In plaats daarvan kan ze lekker rondhobbelen met en leren van onze vijf ervaren dames en heren.
  † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2007 @ 01:19:14 #87
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52378922
quote:

Een nieuw baasje... right!

This Thread Is Worthless Without Pics

pi_52379732

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:15:50 ]
Zerg schreef:
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:34:45 #89
33954 ElisaB
pi_52382768
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
Een nieuw baasje... right!

[afbeelding]

This Thread Is Worthless Without Pics

Nog een paar uurtjes wachten
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 02:39 schreef Mikkie het volgende:
Hoho, het was niet vervelend bedoeld hoor .

Het was meer dat als je zo'n dierenliefhebster bent, dat ik het dan niet zie gebeuren dat je nog afstand doet van het beestje. En dan is het meer humoristisch bedoeld dat ik denk dat je nu zoiets van hebt van: ik doe een goede daad en ik zie wel hoe het loopt, terwijl je stiekem misschien wel hoopt dat ie niet meer weg gaat

Waar overigens niks mis mee is, mits beide partijen zich daar in kunnen vinden
ik had het niet als vervelend opgevat heur

En inderdaad: ik ben mezelf niet als het om poezen gaat, maar toch zou ik zeer gerustgesteld zijn als de DA vanmiddag belt om te vertellen dat het gastouderschap niet nodig is, omdat poes inmiddels een nieuw huis heeft gevonden
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:25:20 #90
52349 purplerose
pi_52389393
ongeduldig wacht op pics!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 15 augustus 2007 @ 15:20:20 #91
163650 Greys
pi_52391414
*Meldt!*

Als ik op vakantie ben en er zit een zwerfhondje in het dorp, dan lig ik er in mijn luxe hotelbed dus gewoon heel de nacht wakker van. Waar zou dat beestje drinken? Heeft ie het niet te warm? Hoe vaak zou iemand hem iets lekker toestoppen? Zou dat hondje niet veel gelukkiger zijn bij mij thuis???

Het neemt bij mij af en toe wel extreme vormen aan hoor. Eén voorbeeld illustreert mooi wat Meneer Greys af en toe met mij te stellen heeft. Picture this: het is ochtend, ik rij naar mijn werk langs een sloot. Zie twee kleine baby-eendjes op een plukje kroos zitten, midden in de sloot. Zie geen moeder. Hmmm, toch even opletten als ik hier straks weer langs rij. Op mijn werk alvast noodscenario's bedacht voor als er geen moedereend zou zijn. Dierenambulance bellen? Hoe vang ik ze eventueel zelf? Wat eten ze? Google was mijn beste vriend. Op de terugweg, ja hoor, ze zaten nog precies hetzelfde, op hetzelfde stukje kroos, in dezelfde houding. Nou... die waren vast heel bang en angstig omdat hun mama weg is!! Zie je wel!!! 'Meneer Greys, we moeten even op de fiets naar die sloot rijden, en bedenk even hoe we die zielige eendjes gaan vangen. Hebben we een schepnet?'
Meneer Greys moppert wat, wil lekker eten na een dag hard werken, maar weet inmiddels al dat het toch geen zin heeft en dat hij mee moet 'to the rescue' van de baby eendjes. Fietsen. Aangekomen. Zoeken. Ja, daar zijn ze! Maar ze zijn van plastic........ Oke, daar ben ik dus heel de dag mee bezig geweest enzo...
De volgende dag liepen we overigens bij het tuincentrum en vroeg Meneer Greys, toen we een mand met plastic mannetjes-eenden zagen... 'zullen we een vader voor ze kopen?'. Ja, nou hoor

Ik kan ook NIET naar een asiel. Ik weet zeker dat ik al die dieren mee zou nemen. Of tenminste ze allemaal een nieuwe warme zachte deken gaan brengen voor in hun kale betonnen hokken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:49:57 #92
52349 purplerose
pi_52392403
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:20 schreef Greys het volgende:
*Meldt!*

Als ik op vakantie ben en er zit een zwerfhondje in het dorp, dan lig ik er in mijn luxe hotelbed dus gewoon heel de nacht wakker van. Waar zou dat beestje drinken? Heeft ie het niet te warm? Hoe vaak zou iemand hem iets lekker toestoppen? Zou dat hondje niet veel gelukkiger zijn bij mij thuis???
knip lachwekkend verhaal
Omg geweldig ja
pi_52392450
Een weekend Lowlands betekend 4 dagen lang me katten niet zien gelukkig zijn ze in goede handen

Yep, ik ben ook sucker als het op dieren aankomt
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:18:56 #94
33954 ElisaB
pi_52393553
quote:

[KNIP ook wel triest voor Mr Greys - verhaal]

Ik zou vast het zelfde hebben

Update: poes is thuis gearriveerd Ik zit nog op kantoor omdat mijn collega plotseling weg moest

Zo naar huis en dan ploatjes schiet'n
pi_52395402
quote:
'zullen we een vader voor ze kopen?'. Ja, nou hoor
en, heb je een vader voor de arme verweesde plastic eendjes gekocht?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 15 augustus 2007 @ 17:41:31 #96
163650 Greys
pi_52396178
Ik vond het wel een leuk idee, maar de eendjes lagen voor een huis in de sloot en dat durfden we toch niet aan, Meneer Greys was vooral bang dat we dan nog meer voor schut zouden staan. De bewoners hebben zich vast al een breuk gelachen dat ik zo bezorgd naar de eendjes aan het loeren was

Oh ElisaB, je hoeft het niet triest te vinden voor Mr Greys hoor, die grijpt nog steeds elke gelegenheid aan (verjaardagen, visite, enz.) om me er mee voor joker te zetten
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:04:49 #97
33954 ElisaB
pi_52396744
Dááár is ze dan:

Ze:

* is zo'n 10 - 11 weken
* is zindelijk
* is erg aanhankelijk en kroelerig
* luistert en komt als je haar (of willekeurig wie) roept
* kan het prima vinden met onze grote poezen
* is beslist niet bang of schrikkerig
* is geent, ontword en ontvlooid
* is volledig goedgekeurd door onze dierenarts

en:

* is beschikbaar voor wie haar een fijn huis wil bieden!

Nog geen World Press foto's, maar het is een begin

[ Bericht 34% gewijzigd door ElisaB op 15-08-2007 18:19:54 ]
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:06:08 #98
52349 purplerose
pi_52396771
Wat een droppie *smelt*
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 15 augustus 2007 @ 18:10:12 #99
163650 Greys
pi_52396858

Die ga je dus echt niet meer weg geven!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:26:38 #100
33954 ElisaB
pi_52397240
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:10 schreef Greys het volgende:

Die ga je dus echt niet meer weg geven!
Vooralsnog is het toch écht de bedoeling van wel hoor

En officieel is het onze poes niet; het is de poes van de DA, maar ze mag hier wonen om lekker onder de mensen te zijn. Ik ben trots op de DA; ze heeft voor eigen kosten de kat nagekeken, geent, ontwormd en ontvlooid en we hebben ook nog een tas met voer, paspoort en een speeltje meegekregen. Wij hebben een toffie DA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')