dat heb ik niet, ik geef niet meer om dieren dan om mensen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 02:13 schreef Harajuku. het volgende:
Zou je dan ook voor t oh zo schattige beestje gaan die 1, 2, 3 een nieuwe thuis heeft?.
Ik kan overigens zeggen dat ik meer om dieren geef dan om de meeste mensen, dus ja, ik ben een softy.. En als ik mishandeling zie word ik link.
.
Ik las het hierboven ook al: hoe zieliger (of minder gewild) hoe meer ze welkom zijn! Drie van de vijf zijn zo bij ons gekomen. Een eentje met stip op 1: ze was zo bang, dat niemand haar wilde en de opvang zat er een beetje mee omhoog. Het is een hassikke leuke en lieve poes geworden die je er graag bij hebt!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:01 schreef Harajuku. het volgende:
Wanneer je een dier zou nemen, neem je dan het dier wat het snelst een thuis heeft, of het dier wat er wat meer moeite mee zou hebben en waar je misschien pas na een poosje de schoonheid van inziet?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:26 schreef milagro het volgende:
[..]
ikheb mezelf al vermaand met "doe normaal" om dan gewoon naar bed te gaan, maar dan kom ik er toch weer ff uit ... het is zo'n kleine moeite, laat me toch
Ik eet geen vlees. Maar ook al eet je veel, dan nog kun je wel dieren redden. Ik haat dat geschreeuw over hypocriet en denk altijd maar "Ach, er wordt tenminste weer wat gered" oid. Net als vegetariers die wel vis eten, 't is toch weer een koe en een varken minder.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:25 schreef Étoile het volgende:
[..]
![]()
Ik vind het altijd een beetje gemeen als we op vakantie gaan, zitten ze daar maar alleen.
Ik vraag me af, eten de dierenliefhebbers in dit topic ook geen vlees? Ik heb zelf (heel hypocriet, want ik eet wel vlees) altijd moeite met veevervoer. Als ik daar langsrijd krijg ik altijd een beetje naar gevoel in mn buik en moet ik ook vooral niet naar die beestjes kijken die je zo aanstaren. Ik heb wel eens wat van die filmpjes gezien uit slachthuizen en daar werd ik echt verdrietig van. Ik ben niet tegen het eten van vlees, maar vind de huidige bio-industrie wel heel erg dieronvriendelijk en veel te massaal.
Wij eten iig een stuk bewuster vlees en zoveel mogelijk biologisch, maar het zit me toch vaak niet helemaal lekker.
He? Verklaar je nader.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:41 schreef Harajuku. het volgende:
"Ach, er wordt tenminste weer wat gered" oid. Net als vegetariers die wel vis eten, 't is toch weer een koe en een varken minder.
Does that makes sense at all?.
Waar is die stal?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:30 schreef SnowCockroach het volgende:
We hadden vorig jaar een van onze leegstaande stallen verhuurd aan mensen die gedumpte en verwaarloosde paarden opvingen.![]()
ja, wordt daar ook zo moe van. als je dieren eet ben je een kneus als je ze red. achterlijke veroordeel altijd. En idd, elke bijdrage is er een.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees. Maar ook al eet je veel, dan nog kun je wel dieren redden. Ik haat dat geschreeuw over hypocriet en denk altijd maar "Ach, er wordt tenminste weer wat gered" oid. Net als vegetariers die wel vis eten, 't is toch weer een koe en een varken minder.
Does that makes sense at all?.
Neuh, die mensen kwamen uit Son, bij Eindhoven. Maar nu huren ze weer ergens anders stallen. Dordrecht lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar is die stal?
Bij Dordrecht in de buurt?
Dat zou me idd verschrikkelijk naar lijken om dat langskomende vervoer steeds te zien.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:52 schreef nokwanda het volgende:
Ik woon vlakbij een slachthuis. Het is ronduit kut.
Idd, hier doet mensenleed ook weinig tot nietsquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:20 schreef mousemicky het volgende:
Meldt!
En idd, mensenleed doet me een stuk minder. Het nieuws kan ik rustig kijken, als het over zielige beesten zou gaan kun je me opdweilen...
Wat een heerlijke oplossingquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:32 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben met mijneen hele mooie tussenoplossing overeengekomen: het poesje hoeft niet naar het asiel, maar mag bij ons thuis verblijven in afwachting van een nieuw baasje.
Heb ik geen geweldige beeb
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:38 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Idd, hier doet mensenleed ook weinig tot nietsNieuws kan ik kijken, tot de zielige dieren in beeld komen. Paar jaar terug een reportage over ik geloof Joegoeslavie, ze filmen een straat, en zoemen in op een kat terwijl de bommen vallen, de angst en paniek gewoon de blik van het beestje. Als ik er nu aan denk kan ik er weer om janken
![]()
dat gebied was leeg verder, juist daarom vond ik het zo zieligquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:25 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, sorry, maar dan maak ik me te echt meer zorgen om kindjes die in dat vuurgevecht terecht komen en omkomen.
ik vind dat een beetje raar 'bewijs' van dierenliefde.
*smelt*quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:32 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben met mijneen hele mooie tussenoplossing overeengekomen: het poesje hoeft niet naar het asiel, maar mag bij ons thuis verblijven in afwachting van een nieuw baasje.
Wat goed!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:32 schreef ElisaB het volgende:
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:20 schreef nokwanda het volgende:
en vooral.... zijn er al foto's van het pleegkind?
De een heeft sterker 'last' van meevoelen dan de ander. Ik kan heel makkelijk huilen om pijn bij een ander, als mezelf rottigheid overkomt niet, word ik eerder boos. Het is niet dat je je gaat voorstellen hoe het voor het kitten is of dat je zelf nooit wat meemaakt. Het is een reflexmatig iets wat de een meer heeft dan de ander, heeft weinig met karakter te maken verder.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:22 schreef SnowCockroach het volgende:
Nou ik ga niet zitten janken als ik mishandelde dieren zie op tv,sowieso heb ik nog nooit gejankt om iets wat ik op tv zag (ik begrijp dat niet echt, leven jullie je dan zo in of ben je niets gewend? Wat is het?),
Voor de zekerheid blijft ze tot morgen bij de DA. Ze had namelijk vlooien en we weten maar graag zeker dat ze die kwijt is voor ze hierheen komt. Dan krijgt ze nog haar entingen en is ze ook inmiddels ontwormd. Morgen kijkt de DA haar nog even helemaal na en als er zich om 13:00 nog steeds geen nieuwe baas heeft gemeld, dan gaan we haar halen. En natuurlijk maken we direct foto's!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:53 schreef senesta het volgende:
Wat goed!
Is ze al bij jullie nu?
Hoe gaat het?
Als poes een goed huis in het verschiet heeft, dan heb ik daar vrede meequote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:01 schreef Mikkie het volgende:
En jij denkt echt dat je daar dan nog afstand van kan doen?
Iets anders dan 'te geef' zal het niet worden. En je mag van mij gelijk hebben hoor. Als je dan beter slaaptquote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:14 schreef Mikkie het volgende:
Totdat je er na een paar weken aan gehecht raakt en dat ding de poes niet eens meer 'te geef' zet.
Een nieuw baasje... right!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:32 schreef ElisaB het volgende:
Nog een paar uurtjes wachtenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
Een nieuw baasje... right!![]()
[afbeelding]
This Thread Is Worthless Without Pics
![]()
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 02:39 schreef Mikkie het volgende:
Hoho, het was niet vervelend bedoeld hoor.
Het was meer dat als je zo'n dierenliefhebster bent, dat ik het dan niet zie gebeuren dat je nog afstand doet van het beestje. En dan is het meer humoristisch bedoeld dat ik denk dat je nu zoiets van hebt van: ik doe een goede daad en ik zie wel hoe het loopt, terwijl je stiekem misschien wel hoopt dat ie niet meer weg gaat
Waar overigens niks mis mee is, mits beide partijen zich daar in kunnen vinden
Omg geweldig jaquote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:20 schreef Greys het volgende:
*Meldt!*
Als ik op vakantie ben en er zit een zwerfhondje in het dorp, dan lig ik er in mijn luxe hotelbed dus gewoon heel de nacht wakker van. Waar zou dat beestje drinken? Heeft ie het niet te warm? Hoe vaak zou iemand hem iets lekker toestoppen? Zou dat hondje niet veel gelukkiger zijn bij mij thuis???
knip lachwekkend verhaal
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:20 schreef Greys het volgende:
[KNIP ook wel triest voor Mr Greys - verhaal]
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:20 schreef Greys het volgende:
'zullen we een vader voor ze kopen?'. Ja, nou hoor![]()
Vooralsnog is het toch écht de bedoeling van wel hoorquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:10 schreef Greys het volgende:![]()
![]()
Die ga je dus echt niet meer weg geven!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |