abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46971414
Ja, weer een janktopic van iemand wiens dier is ingeslapen. Mocht het je niets interesseren, zout dan alsjeblieft op. Ik heb geen dagboek, dus het moet hier.

De dierenarts is al een uur weg en Dingo ligt nu naast me op een dekentje. Als ik maar lang genoeg kijk, gaat hij ademhalen. Als ik maar lang genoeg mijn hand op hem leg, voel ik vanzelf zijn hart weer kloppen.
Hij is al koud, maar als ik maar lang genoeg....

1998. De fokker wilde hem in laten slapen, want een witte boxer verkoopt niet. Geen stamboom natuurlijk, nutteloos joh. Nou, dan komt die lelijke pup toch in huize MUUS wonen.
Een lekkend hart, epileptische aanvallen, nee, deze hond zou niet oud worden, zeiden ze in Utrecht. Simpele ingrepen konden niet worden gedaan, omdat hij door dat slechte hart niet onder narcose kon.
Ik voelde mensen om me heen denken: "Waar ben je aan begonnen?"
Een boxer stuitert veel, maar dat houdt wel op als ze ouder worden. Behalve bij Dingo natuurlijk en waarschijnlijk zou dat gespring zijn dood worden.
Niet dus.
Hij werd een gigantische reu. Gespierd en gróót. Veel mensen liepen een blokje om als ze hem aan zagen komen, want heeeeuuu wat is hij groot! (Ze moesten eens weten...)

In december 2005 dacht ik al dat hij niet meer lang mee zou gaan, omdat hij niet goed meer kon lopen door vergroeiingen aan zijn rug. Pijnstillers deden niks, maar uiteindelijk deed hij het goed op tien pillen per dag. Die pillen waren slecht, maar het was kiezen tussen twee kwaden.

En de maanden gingen voorbij. Hij was vrolijk, wandelen moest niet te lang duren, maar hij probeerde nog wel eens een hupseltje buiten te doen. Een boxer blijft een boxer hè.
Hij sliep veel en hij werd duidelijk dement. Hij snoof constant bruin vocht uit zijn neus en wat later ging zijn neus er raar uitzien. Nu kwam het toch wel erg dichtbij...
Een maand geleden viel hij ineens enorm af. Alles stak uit, ruggegraat (inclusief rare knobbels), heupen, ribben, alles.
Toen kwamen de bloedneuzen...

Van de week de dierenarts gebeld en vanaf dat moment liep ik met een steen in mijn maag. Vrijdag at hij nog vrolijk koekjes bij de dierenarts en hij heeft zich uitgebreid laten knuffelen. Thuis was hij kapot van dat eventjes, maar het was wél gezellig geweest, vond hij.
De steen in mijn maag werd nog groter. Elke keer als ik hem aankeek, kreeg ik zo'n schuldgevoel. Hij wist niet wat er dinsdag ging gebeuren, maar ik wel. Ik voelde me zo gemeen en achterbaks. . .

Toen de dierenarts binnenkwam, vond hij het weer hartstikke gezellig. Oh tof, gaan we met zijn allen op de grond zitten?
Druk op schoot tot het slaapmiddel ging werken. "Dag Dingo..." Naast mij lagen de twee anderen honden. Heel dicht tegen me aan, heel dicht bij Dingo. De katten keken van een afstandje toe. Het klinkt zo stom, maar het was zo knus, zo precies zoals het hoorde. Allemaal bij elkaar.
Langzaam zakte zijn kop naar beneden. "Dag Dingo, dag. Slaap maar, dag Dingo."
Toen de tweede prik in de catheter, zijn hart stotterde en stopte uiteindelijk. "Dag Dingo..."

De dierenarts zei dat hij geen beter huis had kunnen vinden. Ergens anders was hij nooit zou oud geworden. Zo goed verzorgd, zo'n fijn leven, een wonder dat hij nog bijna negen is geworden, vrolijk tot het einde, precies het goede moment, blablabla...
Woorden doen je dan zo weinig. Tover hem terug! Maak hem beter! Doe iets! . Zorg ervoor dat zijn eeuwige grote liefde nu niet weg gaat kwijnen!
Het mag dan wel een kneuzenbende zijn hier, maar het was wel een hechte kneuzenbende. Wat moet de rest nou?

Ik weet gewoon niet waar ik mezelf moet laten nu. Die steen in mijn maag gaat maar niet weg en ik ben al een week letterlijk beroerd hiervan. .
Ik wil dit helemaal niet! Moet ik godverdomme zijn maten op gaan meten voor een kist om hem in te begraven. Dat wil ik helemaal niet! .

En ja, al eerder zijn er dieren ingeslapen bij me. Ja, er zijn ergere dingen op de wereld, maar vandaag even niet. Ja, ik wist waar ik aan begon. Ja, ik weet dat alle huisdieren eens moeten overlijden. Ja, ik weet het allemaal wel.
Maar mag het vandaag even? Mag het vandaag allemaal even stil staan? Mag ik vandaag even de rest vergeten? Mag ik vandaag even helemaal strontziek zijn hiervan?

Gadverdamme zeg. .

Dag Dingo, dag lieve, lelijke, oude man...
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:49:20 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_46971460
meer dan sterkte kan ik er niet van maken, ik ken het gevoel, knuffel op afstand
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:51:31 #3
167723 sanni
Acima de seu
pi_46971523
Ja sterkte, zo zie je maar hoe sterk de band tussen mens en dier soms kan zijn
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:51:38 #4
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_46971527
Heel veel sterkte.
Mij mag je er voor wakker maken.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:55:03 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_46971619
MUUS, Heel veel sterkte meis Ik hoop echt dat ik deze shit voorlopig niet hoef mee te maken
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_46971753
En waarom ik in godsnaam een topic maak... Wat schiet ik ermee op? Geen hol. Het is puur spuien, puur het van me af tikken.

Als het op mijn dieren aankomt, pffffff. . .

Hè, gelukkig, ik ben nog een mens.
Oi!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:21:20 #7
28588 BaBy-G
mini me...
pi_46972378
heeel veel sterkte toegewenst de komende tijd...
neem rustig de tijd om alles te verwerken, de leuke tijden die je samen met Dingo hebt gehad kan niemand je ooit meer afpakken... kom op, chin up!
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:22:35 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_46972429
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:00 schreef MUUS het volgende:
En waarom ik in godsnaam een topic maak... Wat schiet ik ermee op? Geen hol. Het is puur spuien, puur het van me af tikken.

Als het op mijn dieren aankomt, pffffff. . .

Dat is het. Sterkte MUUS.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 maart 2007 @ 13:23:38 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_46972455
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:00 schreef MUUS het volgende:
Ik had zo m'n twijfels.

Sterkte, MUUS.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:33:04 #10
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46972797
Heel veel sterkte Muus.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 14:15:53 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46974261
heel veel sterkte muus.
een dierbaar dier verliezen is zooo klote.
hoe gaat minimuus ermee om?
pi_46974997
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik had zo m'n twijfels.

Sterkte, MUUS.
Nah, stiekem wist ik het al, want alleen een moeder kan van zo'n kop houden:

. Is 'ie lelijk of is 'ie lelijk? .

Het is een zoekplaatje trouwens. Zoek de drie (!) honden.
Oi!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:35:48 #13
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_46975058
mooi stukkie tekst.... sterkte... dit moment zit er bij ons beessie ook aan te komen vrees ik :s
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 maart 2007 @ 14:37:50 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_46975135
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:34 schreef MUUS het volgende:

Het is een zoekplaatje trouwens. Zoek de drie (!) honden.
Hij is lelijk! Maar wel leuk.

...en het is een instinker hè? De derde hond staat aan de andere kant vd camera.
pi_46975306
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:15 schreef lady-wrb het volgende:
heel veel sterkte muus.
een dierbaar dier verliezen is zooo klote.
hoe gaat minimuus ermee om?
Die is nog niet thuis. Ze wordt zo door mijn moeder van school gehaald, zodat ik bij de andere dieren kan blijven. De twee achtergebleven hondendames zitten bij hem te waken.

Mini-MUUS wist natuurlijk al langer dat hij ziek was en niet meer beter zou worden. Toen ik vrijdag naar de dierenarts ging, had ik niet veel gezegd, maar ineens vroeg ze: "Krijgt hij nu zijn spuitje?"
Het was zo droog, dat ik even niet wist wat ik moest zeggen. . Maar goed, ik ben altijd heel duidelijk en eerlijk, dus ook nu heb ik het haar allemaal uitgelegd.

Vanochtend heeft ze hem gedag gezegd en hem dikke zoenen gegeven. Bij school was ze stil, maar erover praten wil ze toch niet. Als ze het moeilijk heeft, wil ze dat nooit. (Goh... )
Ze wil hem een speeltouw meegeven, ze gaat een tekening maken én een sticker op zijn hoofd plakken. ( . . )

Ze is pas zeven, maar ze weet heel goed hoe het zit. Dit is beter voor hem, maar verdrietig zijn mag ook.
Dus gaan we zo saampjes stil tegen elkaar aan zitten, zal zij stilletjes wat snikken en dan gaat ze druk aan de slag met een tekening en stickers uitzoeken.
Oi!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:45:02 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46975389
Muus, het kippevel staat in mijn nek...

Heel veel sterkte...
pi_46975393
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hij is lelijk! Maar wel leuk.

...en het is een instinker hè? De derde hond staat aan de andere kant vd camera.
Nope.

Dingo ligt op de derde hond, da's zijn hoofdkussen namelijk. . Zo'n fijn klein bulldogje die de anderen altijd als poef of hoofdkussen gebruiken.
Oi!
pi_46975442
Aai over de bol geeft...ik begrijp hoe je je voelt.

Probeer maar te denken aan alle leuke momenten die je samen gehad hebt en sta jezelf lekker toe om goed verdrietig te zijn!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_46975570
De onleuke dingen in een leven...
Het blijft verdrietig. Een dikke hug voor jou, MUUS.

Mini-MUUS zal er eerder overheen zijn dan MUUS zelf, denk ik...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_46975636
Het blijft vervelend.

Dino heeft een super goed huis gehad, waar de mensen van hem hielden.
Hij kan rustig naar de hondenhemel, en van boven af, op jullie passen.

Heel veel sterkte in deze tijd. Het verdriet zal blijven, maar het vindt vanzelf z'n plekje
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:59:14 #21
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_46975898
Och lieve MUUS , wat een ronduit klote beslissing die je voor Dingo hebt moeten maken.

Dat schuldgevoel, omdat het voelt alsof je hem bedondert. Kijk hem eens vrolijk doen, terwijl jij weet wat er boven zijn koppie hangt. Maar als je je zo rot voel, maar toch bij je beslissing blijft, dan weet je ook dat het een goed en onafwendbaar besluit was.

Sterkte MUUS en maak er maar een mooi afscheidsritueel van samen met mini-MUUS en de andere dieren.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_46978788
Ja hoi MUUS, breaky, breaky! God hier!

Dingo heeft het hier fijn! Er wordt zelfs al weer geneukt .

Radio, Tango, Charlie, over!
I was an atheist until I realized I was God
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:44:14 #23
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_46980005
Dag Dingo

Sterkte MUUS (en mini MUUS) de komende tijd
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_46981097
.

.
Tap tap tap
pi_46981587
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:12 schreef kastanova het volgende:
Ja hoi MUUS, breaky, breaky! God hier!

Dingo heeft het hier fijn! Er wordt zelfs al weer geneukt .

Radio, Tango, Charlie, over!
Piest hij al netjes tegen wolkenboompjes aan? . Niet uitlachen als hij gaat plassen als een meisje hè! Hij heeft nooit zo gesnapt hoe dat moet....

Er is niet veel van Dingo te zien, maar voor het geval iemand het creepy vindt, toch maar onder linkjes.
Een speeltouw uitgezocht en een grote sticker op zijn auw.
Ze had bloemen met oma gekocht, want 'dat hoort', vond ze. Zelluf uitgezocht. Deze kleuren passen mooi bij zijn vacht.
Beetje vaag, maar ook zelluf een kaartje uitgezocht en zelluf haar naam erop geschreven.

En ze wilde de deksel van zijn kist mooi maken.

Mooi hè? . .
Oi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')