abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48231220
Mijn poes is hoogzwanger, en ik ben helemaal in *help!!* modus
Ze is sinds gister ontzettend onrustig, aldoor aan dr achterste likken en mauwen...
Maar tot zo ver lijkt er nog niets op gang te komen.. de kittens bewegen gewoon in dr buikje
(van die lieve kleine schopjes ) maar heb echt het gevoel dat het gauw gaat gebeuren...
Ze had vanmorgen telkens harde buiken, bleef ze stil staan, en zodra die voorbij waren liep ze
weer verder... maar nee hoor niets meer nu.. ze ligt nu languit in een best rare positie onder de tafel...

Weet iemand waar ik het begin van een bevalling bij een kat aan kan herkennen, of tips?

Ze heeft vorig jr 1 jong gebaard maar deze was te vroeg geboren en is dood gegaan..
Er zitten nu toch wel minstens 2 in, en dit gaat dus eigenlijk dr eerste nestje worden, ze is nu 1,j5
en redelijk klein, en de vader is een joekel van een maine coon (Matisse voor diegenenen die hem nog kennen).
als dat maar goed gaat...

Ik ben echt in alle staten... ben ook echt doodsbenauwd voor het hele gebeuren...

Ik heb net ff snel een foto genomen van dr met mijn gsm.. geen goede kwal.. maar even voor
een blik op mevrouw dr buikje

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2007 21:58:36 ]
  woensdag 11 april 2007 @ 21:16:39 #2
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_48232226
Meestal is het toch wel een duidelijk teken dat het niet lang meer gaat duren hoor
Bij onze poes begon het ook zo, steeds likken aan haar achterste en miauwen. Ook zocht ze mij steeds op, ze wilde dat ik in haar buurt bleef, heel lief!
Maar als ik jou was zou ik er maar vanuit gaan dat het niet lang meer gaat duren voordat ze echt gaat bevallen!
Of is ze inmiddels al bezig?
Succes!
pi_48232309
heeft ze plekjes waar ze zich terug kan trekken ?

Als ze geen plek naar haar zin kan vinden kunnen ze heel eigenwijs zijn en de boel gewoon ophouden (met alle gevolgen van dien)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48232325
en verder SPANNEND !!!!

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48232330
nee .. ze doet alleen raar
  woensdag 11 april 2007 @ 21:19:23 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48232384
Terug Vind Poes

Levert Google geen bruikbare naderende bevallingsymptomen op?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_48232408
een verhuisdoos met een rond gat in het midden er in en een oude fleecedeken..
ze loopt aldoor en dan stopt ze kijkt raar/boos en dan weer lopen en dan weer liggen ... etc etc etc, ik word er helemaal zenuwachtig van
pi_48232519
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:19 schreef Logician het volgende:
een verhuisdoos met een rond gat in het midden er in en een oude fleecedeken..
ze loopt aldoor en dan stopt ze kijkt raar/boos en dan weer lopen en dan weer liggen ... etc etc etc, ik word er helemaal zenuwachtig van

ach, wie weet zijn ze menseljiker dan je denkt

Lekker laten gaan, ze zoekt het wel uit.
Als jij rustig bent en lekker in de buurt rondhangt (als ze dat wil) en verder doet alsof alles oke is,
dan heb je best kans dat ze de rust die jij uitstraalt overneemt en ook neerploft en de natuur haar gangetje laat gaan.

Ik denk dat de bevalling echt wel "begonnen" is
Sir Winston Churchill
  woensdag 11 april 2007 @ 21:22:44 #9
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_48232560
maak het anders een beetje rustig in huis. Geen tv/muziek en het ligt een beetje dimmen.
Als ze jou niet zelf opzoekt, wil ze het waarschijnlijk zelf doen en zou ik haar maar evenmet rust laten.
Zoekt ze jou wel op, dan zou ik bij haar gaan zitten en haar rustig gaan aaien, zodat ze merkt dat je er voor haar bent (Onze poes wilde dat heel graag)

Zoiets? Anders weet ik het ook niet...
Poezen zijn heeel eigenwijs hoor haha
pi_48232614
Zij is ook zenuwachtig.

Sinds wanneer kijken poezen boos trouwens?
  woensdag 11 april 2007 @ 21:23:33 #11
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_48232616
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:22 schreef KRS het volgende:
maak het anders een beetje rustig in huis. Geen tv/muziek en het ligt een beetje dimmen.
Als ze jou niet zelf opzoekt, wil ze het waarschijnlijk zelf doen en zou ik haar maar evenmet rust laten.
Zoekt ze jou wel op, dan zou ik bij haar gaan zitten en haar rustig gaan aaien, zodat ze merkt dat je er voor haar bent (Onze poes wilde dat heel graag)

Zoiets? Anders weet ik het ook niet...
Poezen zijn heeel eigenwijs hoor haha
Ik bedoelde natuurlijk LICHT
  woensdag 11 april 2007 @ 21:23:42 #12
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_48232619
Hou haar bij die doos, laat 'r verder met rust!!
Geef haar de rust om haar ding te doen, onrust is normaal, dat ze blijft lopen is ook niet raar.

Laat het vooral eerst ff met rust, kijk afentoe heel stilletjes wat gebeurt. Kijk op momenten dat het ff stil is geweest...

En alvast loads en loads of joy
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_48232693
kan ze op de kinderkamer ?

die van mij heeft het toen in het ledikantje gedaan
Sir Winston Churchill
  woensdag 11 april 2007 @ 21:25:31 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48232711
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 11 april 2007 @ 21:26:19 #15
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_48232748
Oeh...weer een poezen-bevaltopic
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_48232809
Naja ik laat dr de hele tijd al met rust, omdat ik bang ben dat ik dr gek ga maken

Maar hou haar wel goed in de gaten v.a de bank... doos staat klaar maar daar wil ze niet echt in..
ze ligt nu wel ineens op de grond waar ze normaal nooit ligt, en ik kan haar als ik wil gewoon aaien ook op dr buikje, ze is wel heel gemoedelijk alleen rusteloos qua beweging... blijft maar ijsberen als het ware ...
pi_48233067
Hier zijn de kitjes nu 11 dagen oud.

Mijn poesje was ook erg op zoek en ik heb haar de keus gegeven door verschillende hoekjes te maken.
De plekken waarvan ik dacht dat ik er niet bij zou kunnen in geval van nood heb ik afgelsoten.
Deze site vond ik wel nuttig toen: http://www.weetjesoverkatten.nl/vraagzwanger1.htm#hoelang

De laatste dagen vertoonde Purrr idd ook hetzelfde gedrag als wat jij nu hier beschrijft. Toen het echt zover was trok haar buik ook echt zichtbaar samen en liet ze het zelf ook echt weten. Kort daarop verloor ze haar slijmprop. Het hele verslag staat hier in F&F
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 11 april 2007 @ 21:32:47 #18
103012 Nies
Die hekse
pi_48233078
Weet je wanneer ze precies gedekt is?
Ik weet niet hoe lang katten dragen ( is dat net als honden 63 dagen?) Let er een beetje op dat ze daar niet meer dan een dag overheen komt. Als ze is gedekt door zo'n joekelse kater en misschien maar twee kittens heeft, kan het zijn dat ze er zelf niet uit kan krijgen. Dat je dan een beetje op tijd de DA belt voor een keizersnee
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  woensdag 11 april 2007 @ 21:34:17 #19
176411 goudengoudvis
Thai's, echte siamezen!
pi_48233136
Klinkt inderdaad of ze nu snel gaat bevallen. Voor de bevalling van mijn poes was ik ook heel zenuwachtig, maar dat bleek gelukkig nergens voor nodig. Ze liep eerst 1-2 uur heel onrustig rond, de doos in en uit en was heel aanhankelijk. De persweeen duurden een uur en de kittens kwamen vlug.
Je poes klinkt heel normaal. Hier staan genoeg tips. Poezen bevallen ook vaak 's avonds.
Is er al wat verandert?
pi_48233230
Dat van die hoekjes is wel een idee, en ik ga de link eens goed bekijken

euh ik weet het niet precies, maar dr buik is ieg huge, en sinds gister vertoont ze ander gedrag...
kan zichzelf ook niet ehct meer goed wassen zonder om te rollen enzo
  woensdag 11 april 2007 @ 21:46:08 #21
176411 goudengoudvis
Thai's, echte siamezen!
pi_48233701
Vlak voor de bevalling (kan ook een dag tevoren) dalen de kittens in. Dan zal haar buik er opeens een stuk boller uitzien, omdat de kittens meer naar achter zitten. Is dat ook zo?
pi_48233962
Ze ligt raar te doen, normaal, en dan ineens helemaal verdraaien... en dan ineens weer normaal...
buik is veel groter dan het lijkt op de foto's trouwens, ze houd dr bovenste beentje ook telkens omhoog..

oké, ik ga een glas wijn pakken

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2007 21:52:26 ]
pi_48234054
Wat is ze mooi
coontjes
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_48234130
ze begint nu volgens mij echt weeen te krijgen!

Ineens verschrikt opkijken en stokstijf in houding alsof ze moest poepen, en nu weer relaxed
pi_48234160
Zij is een halve turkse angora en de vader een witte main coon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')