Dan toch maar even een topic over Nina.
Nina is een halve Pers van twee jaar oud. In de eerste instantie kon je niet zo goed aan haar zien dat ze lange haren zou krijgen.
![]()
Een paar maanden later:
![]()
Nina vorig jaar zomer:
![]()
Nina was al voor 5 maart krols en ik heb dat dus als uitgangspunt genomen om een berekening te maken. Dat betekent dus dat ze vandaag 62 dagen zwanger is. Van wie? Geen idee. Er liepen hier destijds drie katers in de tuin rond.
Midden maart ging ik met beide katten naar de DA voor hun inentingen. Nina's buikje was wat opgezwollen en ik vertelde de DA dat ik dacht ze of zwanger was of (weer) een darmonsteking zou kunnen hebben. Ze zit al een jaar aan de prednison omdat ze vaak een onsteking heeft gehad in haar darmen. Ze was voorheen dus constant aan de diarree, maar door de prednison gaat het juist hardstikke goed met haar. Ze is aangekomen van 1,6 naar 2,4 kilo. Toch is ze heel klein. Zie hier:
KLIK!De DA zei dat het best zou kunnen dat ze zwanger was. Hij kon het niet goed voelen. Toch raadde hij me aan om even te wachten tot haar buik was afgenomen en dan terug te komen om haar te laten steriliseren. Vooral omdat ze maar zo klein is zou een bevalling een behoorlijke aanslag op haar lijfje kunnen zijn. Dus iedere dag voelde ik eventjes of haar buik al minder was. Maar dat was absoluut niet het geval!! Op een avond lag ze bij me en had ik mijn hand op haar buik liggen...en ik vóelde gewoon dat er kittens bewogen!
De volgende dag (26 april) ben ik direct naar de DA gegaan. De (vervangende) dierenarts legde haar handen op Nina's buik en riep: 'Ja hoor! Díe is drachtig!'. Ik wist niet zo goed wat ik moest voelen...ik durfde niet echt blij te zijn (vooral vanwege de prednison enzo), maar ik was het wel. De DA raadde me af om te stoppen met de prednison. Omdat de prednison alleen schade toe kan richten tijdens het groeien van organen en dat gebeurt al in de eerste paar dagen. Dus stoppen zou geen zin meer hebben volgens haar en Nina zou dan misschien weer ziek kunnen worden en ze heeft juist al haar krachten nodig voor de bevalling. Verder zou het de groei kunnen belemmeren van de kittens, maar volgens de DA voelden ze vrij normaal aan. Ze kon zelfs de scheldeltjes al voelen en ze gokte op drie kittens. In ieder geval voelde ze aan beide kanten al duidelijk twee kittens en er zou er nog eentje verstopt kunnen zitten onder in haar buik.
Vorige week vond ik haar gravend onder m'n dekbed en heb ik maar even een werpkist gemaakt
KLIK en
KLIK.
En met 55 dagen zag ze er zo uit:
![]()
![]()
![]()
![]()
Vandaag is Nina 62 dagen zwanger en dat ziet er zo uit:
![]()
Ik heb helaas niets aan m'n webcam, want Nina is bijna niet te zien omdat ze zwart is. Toch wil ik jullie wel op de hoogte houden met foto's enzo. Zelf heb ik het vermoeden dat het (net als bij
Naina ) een keizersnede gaat worden. Ze is trouwens erg rustig en ligt de hele dag languit midden in de woonkamer. Ze eet heel veel en we verwennen haar dus ook ontzettend. Vooral paté en kipfilet zijn dingen waar ze echt op aanvalt. De werpdoos is al uitgebreid onderzocht door haar en ze ligt er ook vaak even in. Inmiddels heb ik op aanraden van
Nokwanda er ook twee moltons ingelegd.
Sam vind trouwens de werpdoos ook heel leuk, dus we moeten er goed opletten dat
hij er niet steeds in gaat liggen. Het moet natuurlijk wel écht Nina d'r plek worden!
You were born as an original. Don't die as a copy.