abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48627028
wil ff het een en ander van me af schrijven, miss ervaringen van andere fokkers horen.

Zaterdag middag ben ik na eerst op de vrijdag avond te zijn gaan stappen en vervolgens direct de volgende ochtend te gaan werken thuis gekomen, heb even wat gegeten heb de deuren ff lekker tegen elkaar open gezet en en vervolgens naar boven gegaan om ff op mijn bed te gaan liggen.

zoals gewoonlijk liep onze hond altijd lekker door het huis en over de tuin. het weer was heerlijk.
2 uurtjes later krijg ik een hysterisch telefoontje van mijn zusje,

KOM NAAR ONDER!!! KOM NAAR ONDERRR! hij ligt in de vijver :'(

na mijn zusje eerst ff beetje tot kalmte te hebben gedwongen heb ik mijn kleren uitgedaan en ben ik onze vijver in "gedoken", wat een verschrikkenlijk gezicht is dat als je je eigen maatje die je 15 jaar lang hebt gehad van hebt gehouden en veel dingen mee hebt gedeeld op deze manier moet gaan missen.

deze zelfde avond eigenlijk direct nadat ik hem had gevonden ben ik na mijn beste vriend toe gereden en verteld wat er was gebeurd. Nu is zijn pa een echte en ken ik hun al mijn hele leven en hebben we samen besloten hem een mooie plek in de tuin te geven. samen met nog 3 vrienden in de achtertuin een mooie plek gezocht en heb daar een plaats gegeven.

de volgende ochtend, een enorme! leegte. samen met mijn zusje besloten een mooi boompje te halen en deze te planten op de plaats waar hij ligt begraven. maar k merk aan mijzelf dat ik echt helemaal kapot ben, ik heb het gevoel alsof ik te ver ga ik bepaalde zaken, zo heb ik tot nu toe iedere avond een kaarsje laten branden op "zijn" plek.

en het ergste is nog dat mijn ouders op vakantie zijn en deze pas over anderhalve week thuis komen, mijn ma was helemaal dol op dat dier. ook dan komt weer een zware opgave om slecht nieuws te brengen.

nu heb ik er vrede mee dat hij erg oud is geworden, het was een dwerg kees en dat hij niet meer zo goed te been was. ook weet ik dat hij gewoon een prachtige tijd heeft gehad bij ons, maar dat hij op deze manier aan zijn einde is moeten komen houd me echt bezig, iedereen is me er van aan het overtuigen dat hij misschien een "aanval" heeft gekregen en er pardoes in is gevallen. naja ik krijg dat gore beeld niet uit mijn hoofd.

thnx for reading.
pi_48627131
Hmm, ja ik begrijp precies wat je bedoeld. Het is toch wel mooi dat je zo gehecht kan raken aan een huisdier.

MIjn hond overleed aan kanker en moest hem toen laten in slapen. Op zulke momenten besef je pas hoe gehecht je kan raken een een huisdier.

Wens je in ieder geval wel sterkte...de manier waarop ie is overleden is wel erg triest inderdaad.

Sterkte!:)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_48627211
Gecondoleerd

Ik zou iig, zoals ik ook al een beetje uit je verhaal opmaak, je ouders lekker op vakantie laten en het pas vertellen als zze terug zijn. Anders verkloot je ook nog eens hun leuke vakantie.

Nu ik er zo over nadenk.......misschien zou ik hun wel bellen....... ik weet het eik niet.
Wel of niet bellen, ik kan het allebei wel begrijpen.

Sterkte iig
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48627250
Sterkte.
pi_48627418
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:52 schreef vosss het volgende:
Gecondoleerd

Ik zou iig, zoals ik ook al een beetje uit je verhaal opmaak, je ouders lekker op vakantie laten en het pas vertellen als zze terug zijn. Anders verkloot je ook nog eens hun leuke vakantie.

Nu ik er zo over nadenk.......misschien zou ik hun wel bellen....... ik weet het eik niet.
Wel of niet bellen, ik kan het allebei wel begrijpen.

Sterkte iig
Bedankt,

mijn ma heeft voor ze op vakantie ging expleciet verteld dat, als er iets met de hond zou gebeuren ze het niet wou weten, dit met de gedachte in haar achterhoofd dat ze zelf ook al wist dat het niet al te goed meer met hem ging. dus ik laat ze idd wel lekker op vakantie en zal het slechte nieuws vertellen zodra ze terug zijn.
pi_48627588
Sterkte kerel! Altijd moeilijk om zulke dingen mee te maken. Het vertellen aan je ouders zal nog wel moeilijk worden..
pi_48627671
Heel veel sterkte, ik weet hoe het voelt om zo gehecht te zijn aan je huisdier. Neem de tijd om dit te verwerken op een manier die bij jou past, wat best een tijdje kan duren. Het verlies van een lid van je gezin is gewoon heel zwaar, sterkte.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_48627856
ik herken het verdriet: wij hebben in 2000 onze bijna 15 jaar oude Terveurense herder in moeten laten slapen na een hersenbloeding

We hebben er met z'n allen om moeten janken (de dierenarts ook) en nu staat ze gecremeerd en al in een mooie pot in onze vitrinekast

Voor mensen zonder huisdieren is het verlies niet te begrijpen ("het was maar een hond" of "ach, koop je toch gewoon een nieuwe" ), maar de mensen met huisdieren die weten dat zo'n dier een deel van je leven is geworden wat je niet wil missen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 23 april 2007 @ 12:13:25 #9
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_48627931
het duurt wel ff maar je geeft het vanzelf een plek. Mijn hond is ook pas overreden.
Had er int begin ook wel moeite mee en alles ging met meer moeite dan normaal.
Maar na een tijdje accepteer je het en kan je het een plekje geven.

Mijn hond was aangreden en ze vertelden ons dat hij meters verder is gevlogen, we mochten hem niet zien omdat hij zo gehavend was (Duitse herder van 65 cm hoog)
We kregen heel onverwacht zijn ketting in de hand.. Dat was echt zwaar een ijzeren schakel ketting, die gewoon helemaal weg geschaafd was.
Dat herken ik dat beeld dat je neit weg krijgt maar als je rustig aan doet gaat het snel.
Klap eens in je handjes.
pi_48628157
Sterkte...

Aan huisdieren ga je je ontzettend hechten.....
Red levens!!! www.mobilehero.nl
pi_48631039
gecondoleerd en sterkte...
A Woman's mind is cleaner than a man's. She changes it more often.
  maandag 23 april 2007 @ 15:49:47 #12
81237 releaze
best of both worlds
pi_48635370
jeetje wat erg voor je, dat het afscheid met je hond op deze manier is gegaan. ik kan me heel goed voorstellen hoe dit achterblijft in je gedachten, want dit is gewoon een bizarre gebeurtenis, en ik denk ook voor je zusje die hem zo ontdekt heeft...
ik hoop dat jullie steun bij elkaar kunnen vinden in ieder geval van harte gecondoleerd en sterkte...
pi_48635634
Ze missen geen begrafenis ofzo... Ik bedoel, als je oma overlijdt tijdens de vakantie van je ouders moet je het wel laten weten want anders missen ze dat dus. Niet laten weten dan.

Wat naar voor jou en je familie. Sterkte.
pi_48635844

[ Bericht 100% gewijzigd door senesta op 23-04-2007 18:48:31 (Doe effe normaal.) ]
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 23 april 2007 @ 16:01:52 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_48635883
Ik begrijp wat je bedoeld TS. Ook im kwam eens thuis en heb me huisdiertje dood aangetroffen. ik heb nu weer een huisdier maar het heeft me wel een tijd gekost om het achter me te laten. Sterkte.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 23 april 2007 @ 16:14:49 #16
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_48636412
Sterkte....het is toch mans best friend
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_48639555
Sterkte, het lijkt me vreselijk mijn maatje(s) op zo'n manier te moeten verliezen...
Maybe there's some truth to the illusion....
  maandag 23 april 2007 @ 17:39:02 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48639610
Dus die hond is verdronken? .

je moet trouwens in F&F zijn
Niet meer actief op Fok!
pi_48640325
Ik schop hem even naar F&F, gecondoleerd TS.
  Moderator maandag 23 april 2007 @ 18:50:12 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48641918
TS, heel veel sterkte, afscheid nemen is altijd pijnlijk maar op zo'n manier is natuurlijk dubbel zo moeilijk.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_48686502
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:49 schreef releaze het volgende:
jeetje wat erg voor je, dat het afscheid met je hond op deze manier is gegaan. ik kan me heel goed voorstellen hoe dit achterblijft in je gedachten, want dit is gewoon een bizarre gebeurtenis, en ik denk ook voor je zusje die hem zo ontdekt heeft...
ik hoop dat jullie steun bij elkaar kunnen vinden in ieder geval van harte gecondoleerd en sterkte...
Aan iedereen bedankt voor de reacties, iedereen die een hond heeft ( en missien ook geen) kan denk ik wel begrijpen hoe gehecht je raakt aan iemand die 15 jaar lang als je thuis komt bij je is en je begroet.... wat er ook is.... het verschil tussen een mens en dier is dat in welke bui je ook ent hij altijd naar je toe komt.

Ikzelf en mijn zus kunnen het heel goed vinden met elkaar en hebben veel steun aan elkaar. denk dat dit de band nog veel hechter maakt.

Ik ben zelf helemaal niet iemand die gelooft in het hiernamaals maar toch loop ik iedere avond ff de tuin in en brand ff een kaarsje en hoe raar het ook klinkt maar ik voel me een stuk prettiger als ik een kaarsje heb aangestoken en ff heb gestaan daar, ik hoop dat mijn ma daar dalijk ook een beetje vrede en steun aan heeft.

Verder heb ik vandaag ff alles geregeld met de dierenarts, welke een certificaatje opstuurt voor het overlijden van de hond. Ook hier ff mee gepraat en hij kon de hond nog goed herinneren. Ook vrienden en bekende die de laatste dagen over de vloer zijn geweest hebben allemaal een gevoel van gemis, mensen die hem altijd van zich af moesten slaan als hij vervelend aan het doen was en aandacht wou hebben van hun hebben allemaal zo iets van....... hmm raar man. hetgeen toch de indruk geeft dat hij een indruk heeft achtergelaten bij de mensen.
pi_48700233
Ik weet hoe het is om zoiets dierbaars te verliezen.
Mijn hond was 18 jaar bij me....
Veel sterkte met het verwerken.
pi_48700707
heel veel sterkte met het verlies van je maatje, wat naar dat het zo moest zeg, sterkte ....
Bij ons brandt na een paar jaar nog steeds geregeld een kaarsje voor onze hond, ik vind het dus niet raar dat je kaarsjes brandt..
  maandag 30 april 2007 @ 10:41:32 #24
129995 Aitan
boventitel
pi_48859554
Honden kunnen toch zwemmen? IIG Sterkte..
Was geschreven,
Jorrit
pi_48861537
veel sterkte, doet altijd pijn je huisdier te verliezen
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')