idem hier, ik zie het dus ook gewoon als een leuke afwisselende training voor marathonquote:Op zondag 2 december 2007 16:07 schreef kepler het volgende:
ik heb niet echt een streeftijd voor de circuitrun, ik zie het meer als een warmup voor de marathon
Hoe ging de zevenheuvelen?quote:Op maandag 3 december 2007 15:06 schreef Sport_Life het volgende:
* Sport_Life meldt zich ook even.
Vorige maand in Nijmegen eerste hardloopwedstrijd gelopen (15km) en over 3 weken staat de eerste halve marathon op het programma!. Zit alleen een beetje met trainingen.. of eigenlijk het gebrek eraan,december is nogal drukke maand qua studie en werk,maarja hopen dat ik nog een paar keer per week kan lopen.
Eindtijd van 1u 14min. Ging wel lekker eigenlijk en die heuvels vielen me alles meequote:
Snel lopen is leuk als je haast hebt, maar je kan nooit 15/21,5 km op een snelheid lopen waarmee je 2 km loopt. Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat af en toe langzaam lopen ervoor zorgt dat je uiteindelijk harder gaat lopen!quote:Op woensdag 5 december 2007 13:53 schreef Innocence het volgende:
Even een TVP
Inmiddels ingeschreven voor Bruggenloop (15 km) en City-Pier-City (21 km)
Vorige week voor het eerst 12 km gelopen, ging best aardig. Die 15 km is pas midden Februari, dus dat gaat zeker lukken.
Merk dat ik ongezien ook steeds sneller ben gaan lopen, vooral op korten stukken, terwijl dat helemaal niet mijn doel was. Wel erg fijn!
Je zal zeker niet achteruit gaan, denk wel dat 2x voldoende is. Ik kom zelf amper aan 1x per week momenteel veel te druk met alles , vanavond maar weer eens wat proberen..quote:Loop wel nog maar 2 keer per week, heb er anders echt geen tijd voor. Is dat eigenlijk te weinig en zal ik er op die manier in conditie op achteruit gaan?
bij de 15 km zul je ALTIJD onder de anearobe drempel moeten blijven lopen. Zodra je daarboven gaat houd je het nog geen 10 min. vol.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:40 schreef Grumpey het volgende:
ok, dat klopt wel sport_life, maar als je nooit sneller loopt dan zal je ook nooit dat aanleren, aangezien je hele ademhaling zich daar aan moet wennen
Natuurlijk kan je in 2 km harder lopen dan in 15. Maar als je ooit de 15 ietsjes sneller wilt lopen, zal je toch ook moeten trainen met een hogere snelheid, het liefst iets hoger dan de snelheid die je wilt halen op de 15.
En soms langzaam lopen helpt wel, alleen als een herstel van de snellere lopen natuurlijk
wat beter is hangt vooral af van het doel wat je wilt bereikenquote:Op donderdag 6 december 2007 22:39 schreef Gelderland het volgende:
ik post ook eens een reactie![]()
net +/- 7.3 km gelopen in +/-40 minuten, dat is +/- 11 km/u... kreeg wel erg slappe benen op een gegeven moment, niet normaal. de laatste km was dat over en kon ik bijna weer sprinten, erg raar!
Verder:
- wat eten/drinken jullie na training? Ik vaak water en wat lichts; crackertje ofzo....
- Is een half uur op vol tempo lopen 'beter' (conditie/uithoudingsvermogen) dan een uur 'normaal/rustig'... ??
ik loop bijna altijd 's middags, en dan zorg ik dat ik goed lunch. Als ik 's ochtends ga lopen eet meestal een bak yoghurt inderdaad, vaak met cruesli ofzo. Gewoon een banaan vlak voor het lopen wil ook nog wel eens helpenquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:46 schreef Innocence het volgende:
Begin nu met langere afstanden ook inderdaad wat meer problemen met eten te krijgen. Loop namelijk niet lekker als ik net gegeten heb, dus neem alleen een bakje yoghurt vantevoren, maar dan kan ik na een uur echt bijna niet meer van de honger. Lijkt me ook niet echt de bedoeling...
Iemand met tips?
Ik krijg meestal een soort van vreetbui en val de koekjespot aan. Dit was toen ik nog in Nederland was.. In Zweden train ik meestal van 16.30 tot 18.00 uur, dus ja dan is het meteen koken en tijdens het koken en koekje of een boterham om te zorgen dat ik niet heel flauw wordt tijdens het koken.quote:Op donderdag 6 december 2007 22:39 schreef Gelderland het volgende:
- wat eten/drinken jullie na training? Ik vaak water en wat lichts; crackertje ofzo....
Ziet er best leuk uit dat parcours.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:53 schreef Innocence het volgende:
(...) Inmiddels ingeschreven voor Bruggenloop (15 km) (...)
dat heb ik dus ookquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:06 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik krijg meestal een soort van vreetbui en val de koekjespot aan.
Ik wil hem dit jaar ook voor het eerst lopen.quote:Op zondag 9 december 2007 11:48 schreef DeeBee het volgende:
De City-Pier-City loop gaat masaal overgeslagen worden door iedereen hier? Omdat hij niet in de OP stond nog.
Ben van plan hem dit jaar voor het eerst te gaan lopen denk ik (tweede halve marathon na die van Leiden vorig jaar, 1.39:56), kijken of ik mijn PR stukje kan aanscherpen weer (richting 1.35 of zo).
Is dat zo? Ik hoorde Erik Dekker ooit eens zeggen dat hij wel cola dronk (ik doe het ook niet altijd, alleen bij warm weer, ff op een terrasje uitrusten als ik net een berg op ben ofzo) Hoe zit het dan met druivensuiker? Dat is beter zeker?quote:Op maandag 10 december 2007 18:32 schreef Sport_Life het volgende:
beetje jammer dat in cola de verkeerde suikers zitten: hele langzame. Als sporter (of je nou fietst of hardloopt) heb je meer baat bij snellere suikers.
ik deed de 15 km. in 1u 11 min. en zat op de halve marathon op 1u39.quote:Op maandag 10 december 2007 18:17 schreef Sport_Life het volgende:
wat zou een fatsoenlijke streeftijd zijn voor de halve marathon als de 15km in 1u 15min gelopen is?? Ik zat zelf te denken aan 1,5 uur, maar dat is misschien iets te optimistisch?
de CPC is me het minst bevallen van alle wedstrijden die ik heb gelopen tot nu toe eigenlijk. Omdat er geen douches waren, geen kluisjes, een langzaam parcour voor de 10km en ook een iets te vrije indeling voor de start zodat teveel mensen van verschillend niveau doormekaar heen liepen in begin.quote:Op zondag 9 december 2007 11:48 schreef DeeBee het volgende:
De City-Pier-City loop gaat masaal overgeslagen worden door iedereen hier? Omdat hij niet in de OP stond nog.
Ben van plan hem dit jaar voor het eerst te gaan lopen denk ik (tweede halve marathon na die van Leiden vorig jaar, 1.39:56), kijken of ik mijn PR stukje kan aanscherpen weer (richting 1.35 of zo).
Twijfel alleen beetje over het weer in maart (heb vaker CPC gedaan op de kortere afstanden en dan was het weer echt klote vaak), plus dat ik wel weer even moet switchen van het vele fietsen wat ik nu doe (op zich wel prima basisconditie) naar het hardlopen.
Marathon weet ik niet of ik dat dit jaar al zou kunnen of willen proberen, als het zo ver komt dan ergens in het najaar op z'n vroegst (Amsterdam of zo), anders 2009 of zo.
dat is redelijk optimistisch ja, wat al gezegd is, 1 uur 45 is realistischer, maar dan zelfs zonder vervalquote:Op maandag 10 december 2007 18:17 schreef Sport_Life het volgende:
wat zou een fatsoenlijke streeftijd zijn voor de halve marathon als de 15km in 1u 15min gelopen is?? Ik zat zelf te denken aan 1,5 uur, maar dat is misschien iets te optimistisch?
Gelukkig woon ik in de straat naast de start dus ik daar geen last van.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:03 schreef Grumpey het volgende:
[..]
de CPC is me het minst bevallen van alle wedstrijden die ik heb gelopen tot nu toe eigenlijk. Omdat er geen douches waren, geen kluisjes, een langzaam parcour voor de 10km en ook een iets te vrije indeling voor de start zodat teveel mensen van verschillend niveau doormekaar heen liepen in begin.
Maar het is wel gezellig, dat zeker, dus succes
ik heb hetzelfde probleem... Ik wil niet in het donker lopen, dat lijkt me gevaarlijk en ook niet echt fijn.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:18 schreef SomethingAboutMary het volgende:
Ik heb last van een winterdipje, in november nog goed gelopen bij de Zevenheuvelen maar sindsdien niet één keer lekker gelopen
.
Ik vind het gewoon niks om in het donker te moeten lopen en helaas zit er in in deze tijd van het jaar weinig anders op..
Meer mensen die hier last van hebben? Tips misschien??
Je liep hem er toch wel af he?quote:Op woensdag 12 december 2007 01:31 schreef Zotheid het volgende:
Ligt er maar aan waar je gaat rennen, toen ik vanavond lang Den Haag cs liep probeerde 1 of andere zwerver me tegen te houden en me daarna vast te houden.
Uiteraard.quote:
als ik niet vroeg thuis kan zijn ga ik eerst eten, dan lopen. Ik kook/eet iets lichts, zoals soep of sla.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:18 schreef thaleia het volgende:
Ah, herkenbaar! Ik was niet tevreden over mijn Zevenheuvelentijd en wilde dus graag verder trainen....maar ik kan me er zo moeilijk toe zetten, na een hectische werkdag....dan kom je thuis, met honger, buiten is het donker, regenachtig, winderig en koud.....dat vereist echt discipline om dan toch nog eerst een paar boterhammen te eten, vervolgens te gaan hardlopen, douchen en dan pas te gaan koken.....de verleiding is enorm om gewoon meteen te beginnen met koken
Klopt, heb er ook heel erg last van. Het is alleen tusen 8 en 5 licht, precies de tijden dat ik op school benquote:Op woensdag 12 december 2007 22:33 schreef PieterBas het volgende:
Ik ben dus ook niet de enige met een soort van winterhardloopdepressie..
Ik wil na school wel eens gaan hardlopen, maar als het hier al om 15.30 donker wordt, hoeft het van mij ook niet meer
Hier in engeland is het al totaal donker om 15:30quote:Op donderdag 13 december 2007 11:06 schreef Innocence het volgende:
[..]
Klopt, heb er ook heel erg last van. Het is alleen tusen 8 en 5 licht, precies de tijden dat ik op school ben
's morgens lopen werkt bij mij ook niet, hoe veel zin ik de avond ervoor ook heb en hoe goed mijn plannen wel niet zijn, op de vroege morgen kom ik écht mijn bed niet uit om hard te lopenquote:Op woensdag 12 december 2007 22:18 schreef thaleia het volgende:
Ah, herkenbaar! Ik was niet tevreden over mijn Zevenheuvelentijd en wilde dus graag verder trainen....maar ik kan me er zo moeilijk toe zetten, na een hectische werkdag....dan kom je thuis, met honger, buiten is het donker, regenachtig, winderig en koud.....dat vereist echt discipline om dan toch nog eerst een paar boterhammen te eten, vervolgens te gaan hardlopen, douchen en dan pas te gaan koken.....de verleiding is enorm om gewoon meteen te beginnen met koken
Omdat ik dat weet, wilde ik eigenlijk vanochtend voor het werk gaan hardlopen. Maarja, hallo zeg, na twee werkdagen van de vroege ochtend tot de late avond (ouderavonden).....ik dacht gisteren werkelijk dat ik vandaag anderhalf uur eerder op zou gaan staan om te gaan trainen, maar hallo hee, what was I thinking?![]()
Ik ga maar gewoon voor de weekends, lekker overdag bij daglicht in het bos, en, als ik niet moet werken, voor de dinsdagavond met de vereniging. Je zet je er een stuk gemakkelijker toe om in duisternis en regen te gaan lopen als je weet dat alle anderen er ook zijn.
Heb hele jaar s'morgens gelopen, maar moet voor 9en op school zijn en dat is gewoon niet te doen als je ervoor ook nog uur tot anderhalf uur wilt lopen...quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:25 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
's morgens lopen werkt bij mij ook niet, hoe veel zin ik de avond ervoor ook heb en hoe goed mijn plannen wel niet zijn, op de vroege morgen kom ik écht mijn bed niet uit om hard te lopen.
ik loop ook s'avonds of eind van de middag, al is dat ochtendlopen vaak wel echt een boost voor je dag-mogelijkhedenquote:Op vrijdag 14 december 2007 18:37 schreef Zotheid het volgende:
En jahoor. Ik begin last van een runners knee te krijgen. Maar even een stapje terug doen.
Ik snap echt niet waarom jullie niet s'avonds (of aan het eind van de middag) willen lopen, ik vind het juist wel lekker.
Ik ben echt geen ochtendmens, dus ik blijf liever een uur langer in bed liggen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:57 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik loop ook s'avonds of eind van de middag, al is dat ochtendlopen vaak wel echt een boost voor je dag-mogelijkhedenveel meer tijd over enzo
Is voor mij ook niet te doen nee, vroege werktijden en nog reistijd erbij. Vrienden die gewoon hier in de stad werken en om 9 uur mogen beginnen gaan weleens vooraf zwemmen. Werk je wat verder weg en/of moet je er eerder zijn, dan wordt het allemaal een wel erg nachtelijke aangelegenheidquote:Op vrijdag 14 december 2007 18:23 schreef Innocence het volgende:
Heb hele jaar s'morgens gelopen, maar moet voor 9en op school zijn en dat is gewoon niet te doen als je ervoor ook nog uur tot anderhalf uur wilt lopen...
Een dun vestje over je shirt is in principe genoeg. Heb je het de eerste paar minuten even koud maar toch alweer snel warm, althans dat is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:18 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil ook weer eenb eetje gaan lopen. Maar dat is alweer een tijd geleden en deed ik meestal in de zomer. Wat is nu goede kleding zodat je het niet te warm en niet te koud hebt?
Omdat het donker is...quote:Op vrijdag 14 december 2007 18:37 schreef Zotheid het volgende:
Ik snap echt niet waarom jullie niet s'avonds (of aan het eind van de middag) willen lopen, ik vind het juist wel lekker.
Gelukkig heb ik niet zoveel last van de kou. En ik woon ook in 1 van de betere wijken in Den Haag, dus als ik een beetje goede wijken blijf is er weinig aan de hand. Niet dat ik er zo van hou om om 10 uur nog te gaan lopen maar rond een uur of 8 is prima.quote:Op maandag 17 december 2007 14:38 schreef Innocence het volgende:
[..]
Omdat het donker is...
Behalve veel kouder, is het ook niet echt veilig.
Zelf erg last van de zijkant van m'n enkel, net boven het gewricht. Iemand ervaring mee? Denk zelf aan iets van overbelastig...
Ben trouwens ook op zoek naar een ademend coltruitje,zo'n koude nek kan nooit gezond zijn, iemand die er toevallig een in de winkel heeft zien hangen?
Als je momenteel in Den Hag bent, ik wil wel samen lopen.quote:Op maandag 17 december 2007 14:49 schreef Sport_Life het volgende:
ik wil/moet gaan lopen vanmiddag, maar kan me er niet toe zetten, help!!
Morgen moet ik ook weer lopen. Welke wedstrijd? De meeuwen makrelen loop?quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef Sport_Life het volgende:
Nee vandaag toevallig niet, morgenavond tot donderdag wel.. maar dan train ik niet (ivm wedstrijd zaterdag).
Ik zit momenteel in Nijmegen. Hoe is het loop weer daar in het westen des lands?
. Hier voelt het erg koud aan, maar de lucht is wel aardig blauw
!
Ofwel, Het is dus ook koud. Liever een paar wolkjes gehad om te lopen. Maar ja, wel wolken > geen natuurijs... Doe dan maar blauwe lucht, hardlopen kan het hele jaar nog.quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef Sport_Life het volgende:
Hier voelt het erg koud aan, maar de lucht is wel aardig blauw!
Die meeuwenloop is hier in den haag. Volgens m'n schema moet ik morgenavond en donderdag lopen. Waar loop jij meestal als je in den haag bent? Ik loop meestal vanuit het centrum richting scheveningen of door benoordehout.quote:Op maandag 17 december 2007 15:03 schreef Sport_Life het volgende:
morgenavond loop ik nog in Nijmegendaarna naar den haag
. Werdstrijd is Linschotenloop, zover ik weet heet het niet de meeuwen loop oid
Met m'n ex liep ikvaak door clingendael. Maar dat stelde niet zoveel voor, dat was 10 minuten rennen en dan 5 minuten lopen. En dat dan 3 keer.quote:Op maandag 17 december 2007 16:33 schreef Sport_Life het volgende:
In DH loop ik met mn vriendin en dat zijn vaak kleine rondjes van 5 km ofzo, paar keer rond haar wijkje... In Nijmegen loop ik meestal door het Goffert.
Af en toe is het goed om wat minder hard en lang te lopen, op de lange termijn is dat goed voor de algehele conditie (want dan train je ook je vetverbranding, ipv alleen via koolhydraten).quote:Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef thaleia het volgende:
Nooit samen met je vriendin lopen als man, tenzij ze erg goed is. Ik heb best wel wat vrienden die ook hardlopen en een stuk langzamer zijn dan ik, of na tien minuten al vinden dat het wel mooi is geweest. Daar doe ik vanalles mee samen, film kijken, eten, naar de kroeg...maar NIET lopen.
Ik loop ook met mijn vriendin, maar zij is fanatieker dan ik. En ze loopt gewoon 50 minuten als het nodig isquote:Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef thaleia het volgende:
Nooit samen met je vriendin lopen als man, tenzij ze erg goed is. Ik heb best wel wat vrienden die ook hardlopen en een stuk langzamer zijn dan ik, of na tien minuten al vinden dat het wel mooi is geweest. Daar doe ik vanalles mee samen, film kijken, eten, naar de kroeg...maar NIET lopen.
klopt.quote:Op maandag 17 december 2007 22:07 schreef Asics-DS het volgende:
Om je vetverbranding te verbeteren (eigenlijk de hele energiehuidhouding) is het verstandig een (lange) duurloop doen. Door kort en rustig te lopen traint de gemiddelde loper niets! Je bevordert met zo'n loop (hersteltraining) wel het herstel, wat aan te raden is na zware trainingsarbeid.
Lopen met je vriendin kan prima, maar als je weet dat je sneller, sterker bent, maak er dan een herstel loop van. Tenzij Kiplagat je date is![]()
Hardlopen kan ook meer plezier zijn dan om jezelf te verbeteren. Je bent gezond bezig, hoe langzaam of kort je ook loopt.quote:Op maandag 17 december 2007 22:07 schreef Asics-DS het volgende:
Om je vetverbranding te verbeteren (eigenlijk de hele energiehuidhouding) is het verstandig een (lange) duurloop doen. Door kort en rustig te lopen traint de gemiddelde loper niets! Je bevordert met zo'n loop (hersteltraining) wel het herstel, wat aan te raden is na zware trainingsarbeid.
Lopen met je vriendin kan prima, maar als je weet dat je sneller, sterker bent, maak er dan een herstel loop van. Tenzij Kiplagat je date is![]()
Ben benieuwd wat je van deze situatie vindt: Ik loop nog steeds wel eens een rondje hard met mijn exquote:Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef thaleia het volgende:
dat dus, ik loop nog steeds voor plezier inderdaadquote:Op maandag 17 december 2007 23:56 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hardlopen kan ook meer plezier zijn dan om jezelf te verbeteren. Je bent gezond bezig, hoe langzaam of kort je ook loopt.
Ik heb voor mezelf berekent dat ik 1uur en 40 min. erover kan lopen. Dit is gebasseerd op de gemiddelde snelheid van de 7heuvelenloop, het laatste stuk heb ik namelijk nog versneld (naar 12,79km/u), dat was voor mij een lekker tempo, dus ga ik bij de halve marathon gelijk vanaf het begin proberen. Hopelijk kan ik de laatste paar km's nog versnellen om in de buurt van de 1,5 uur te komenquote:Op maandag 10 december 2007 23:45 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
ik deed de 15 km. in 1u 11 min. en zat op de halve marathon op 1u39.
1 uur 15 = 75 minuten gedeeld door 15 (km.) = 5 minuten per kilometer.
dus zou je zonder verval uitkomen op ongeveer (21 x 5) = 105 minuten ofwel 1 uur 3 kwartier.
Geweldig hé! Vooral m'n avond trainingen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:21 schreef FJD het volgende:
Het heeft wel iets ontzettend wazigs om met deze temperaturen te lopen
quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:33 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Geweldig hé! Vooral m'n avond trainingen.
Kijken de buren 's avond rond een uurtje of 21:00 naar buiten:
Zij:![]()
Ik:![]()
![]()
Helemaal tof als ik 's ochtends ook al wat mensen uit de straat tegenkom. Die blikken altijd
Voel me inderdaad wel een echte bikkel als ik al die mensen helemaal ingepakt over straat zie sloffen. Dat terwijl ik mezelf de hele dag moet motiveren om vandaag toch echt te gaan lopen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:33 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Geweldig hé! Vooral m'n avond trainingen.
Kijken de buren 's avond rond een uurtje of 21:00 naar buiten:
![]()
Helemaal tof als ik 's ochtends ook al war mensen uit de straat tegenkom. Die blikken altijd
quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:39 schreef Asics-DS het volgende:
Mooi toch, zomaar een kwartier van je tijd afgesnoept. Wil je nog sneller lopen: ga intervallen, fartlek, heuveltraining doen. Je zal snel vooruitgang zien (tot op zekere hoogte).
Doe maar eens mee met wedstrijdje, het is echt heerlijk om met allerlei andere mensen aan een festijn mee te doen in mijn ogen, zeker als je een doel hebt qua tijd of afstandquote:Op woensdag 19 december 2007 22:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ben zelf een redelijk fanatieke amateurhardloper maar ik heb nog nooit een wedstrijd gelopen. Ik lees hier dus mee. Overigens loop ik zelf het liefst 's ochtends of 's avonds, als het nog niet zo druk is in de stad. Door de week loop ik in Amsterdam, als ik in het weekend naar m'n ouders ga loop ik vaak in het bos en naar het strand. Heerlijk, die afwisseling.
Ik wil in ieder geval aan de Dam tot Damloop meedoen.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:41 schreef Grumpey het volgende:
Doe maar eens mee met wedstrijdje, het is echt heerlijk om met allerlei andere mensen aan een festijn mee te doen in mijn ogen, zeker als je een doel hebt qua tijd of afstand
Vondelpark of Rembrandtpark, maar het liefst loop ik gewoon door Amsterdam zelf tot ik de stad uit ben. Ik trek de deur achter me dicht en begin te lopen.quote:Waar in Amsterdam? Vondelpark? Amstel? Amsterdamse Bos? (de drie gangbaarste opties)
Heerlijk hé, die eenvoudquote:Op woensdag 19 december 2007 23:59 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik wil in ieder geval aan de Dam tot Damloop meedoen.
[..]
Vondelpark of Rembrandtpark, maar het liefst loop ik gewoon door Amsterdam zelf tot ik de stad uit ben. Ik trek de deur achter me dicht en begin te lopen.
zelfde verhaal geld voor mijquote:Op donderdag 20 december 2007 21:36 schreef DeeBee het volgende:
Aan het begin van de avond ook heerlijk gelopen.![]()
Was flink koud, duurde wel half uurtje voordat ik het warm had en m'n handen bleven wel beetje koud, maar alles zag er schitterend uit en het lopen zelf ging ook erg lekker (ook al was het voor het eerst in tijden...).
Een echte prestatieloper wil ik mij niet meer noemen... Heb lange tijd aan atletiek gedaan echt, toen was ik wel stuk fanatieker qua tijden nog, maar dan meer op midden-lange afstand en nu wil ik meer aan wedstrijden mee doen gewoon ook om ze af te maken en doelen als een halve marathon of marathon qua afstand te halen...
Maar toch, ik wil wel weer wat harder als ik nu m'n tweede halve ga doen, dat blijf ik altijd wel houden. Maar met tijden van rond de 1u30 ben je nog niet echt een prestatieloper, betere amateur begin je dan te worden.
heb je een tight gekocht? die heb ik ook nog nodig voor Egmondquote:Op donderdag 20 december 2007 21:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
Overigens heb ik vandaag pas een goeie broek gekocht, ik liep nog in een te wijde tennisbroek en voor shorts is het nu toch echt te koud.
Ja. Een losse broek loopt nogal flodderig.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:21 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
heb je een tight gekocht? die heb ik ook nog nodig voor Egmond
Ikke wel.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:43 schreef Blik het volgende:
Gebruiken jullie trouwens met dit weer ook loophandschoenen?
Alleen op het begin gewoon goedkope dunne handschoentjes. Als ej doorbloeding beetje op gang is, heb ik meestal toch wel warme handen en gaat het irriteren.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:43 schreef Blik het volgende:
Zoals hierboven al gezegt wordt is 't wel lekker die handschoentjes, maar al gauw te warm. Voor duurlopen en herstel is 't ideaal, maar voor intervallen, fartlek, baantraining vind ik 't te warm. Zelf loop ik met Odlo handschoentjes. Het zijn eigenlijk onder-handschoentjes, voor onder ski-handschoenen e.d.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:43 schreef Blik het volgende:
Zo'n tight vind ik dus absoluut niet lekker zitten, heb er laatst nog eentje gepast van Asics. Maar ik vrees dat ik er ook een moet gaan kopen binnenkort.
Ja, tussen de 7-0 graden, dunne en bij 0 en kouder mijn dikkere hardloophandschoenen.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:43 schreef Blik het volgende:
Zo'n tight vind ik dus absoluut niet lekker zitten, heb er laatst nog eentje gepast van Asics. Maar ik vrees dat ik er ook een moet gaan kopen binnenkort.
Gezien mijn voet ben ik wel genoodzaakt op Nike's te lopen. Ik denk dat mijn zomersetje (korte tight en NikeFit t-shirt) toch wel de beste hardloop investering was van dit jaar..quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:10 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Voor goede tights, jacks, shirts, GO NIKE!!! De schoenen lopen voor geen meter, wat dat betreft zweer ik bij de Japanners, maar die kleding
http://store.nike.com/eme(...)9114-309114-/////|12
Ik heb er ook maar 1 gekocht.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:43 schreef Blik het volgende:
ben geen prestatie loper, maar qua tijden die ik loop hoor ik wel bij de betere amateurs. 37-38 minuten op 10 kilometer ongeveer...quote:Op donderdag 20 december 2007 21:03 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Heerlijk hé, die eenvoud.
Zijn er overigens meerdere 'prestatie-lopers' hier? Ik kon niet echt een ander woord bedenken, dus vat het niet verkeerd op.
Aangezien ik geen ander running topic kon vinden, is dit volgens mij meer een 'hardlopers-verenig-u-hier-topic'
Ik ben een prestatie-loper, al ben ik meer een baanatleet. In de regionale (dorps)lopen die ik dan (af en toe) loop kan ik bij de eerste 10-15 eindigen op de 5km.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:03 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Zijn er overigens meerdere 'prestatie-lopers' hier? Ik kon niet echt een ander woord bedenken, dus vat het niet verkeerd op.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 19:04 schreef Grumpey het volgende:
maar qua tijden die ik loop hoor ik wel bij de betere amateurs. 37-38 minuten op 10 kilometer ongeveer...
tnxquote:
Erg goede start, misschien te goed.quote:Op zondag 23 december 2007 14:59 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
tnx.
Ik begon goed, 5km in 20min, 10km met een tijd van 44min en toen ging het mis... Mijn benen wilde niet meer
nog wel ff een PR gelopen op de 15km (1u 10min) en daarna rustig tempo naar het eind gelopen in totaal 1u 44min. Vond het erg zwaar, die 6km extra vergeleken met de 15 van Nijmegen hakte er nogal in.
Op dit moment verga ik van de spierpijn, kan amper lopen
Volgende wedstrijd wordt 10km denk ik
Haha, tsjah, het is wel 21 kilometerquote:Op zondag 23 december 2007 14:59 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
tnx.
Ik begon goed, 5km in 20min, 10km met een tijd van 44min en toen ging het mis... Mijn benen wilde niet meer
nog wel ff een PR gelopen op de 15km (1u 10min) en daarna rustig tempo naar het eind gelopen in totaal 1u 44min. Vond het erg zwaar, die 6km extra vergeleken met de 15 van Nijmegen hakte er nogal in.
Op dit moment verga ik van de spierpijn, kan amper lopen
Volgende wedstrijd wordt 10km denk ik
inderdaadquote:Op woensdag 26 december 2007 12:10 schreef Asics-DS het volgende:
Lopen met de kerstdagen voelt toch net even wat beter dan de hele dag op je krent zitten.
Was laatst een keer bij Myth Busters op Discovery Channel: water met eventueel een aspitrientje werkt het best tegen een katerquote:Op donderdag 27 december 2007 12:51 schreef FJD het volgende:
Gister heerlijk gelopen. Lijkt wel of die nieuwe zolen in m'n schoenen opeens alle problemen hebben opgelostBen nog een klein beetje terughoudend omdat ik nog niet zo heel veel gelopen heb maar goed. Krijg nu wel al weer last van spierpijn als ik een uurtje loop. Conditie is er, m'n knieen kunnen het opvangen maar m'n spieren in m'n bovenbeen hebben de afgelopen weken teveel vakantie gekregen.
Alcohol gaat goed, sowieso moet je eigenlijk voordat je gaat slapen nog even minimaal een halve liter water naar binnen gieten. Dan heb je de volgende dag bijna nooit hoofdpijn. Als je zwaar dronken bent dan moet je de dosis opvoeren tot een liter
Klinkt als de blessure die ik ook had de lopersknie:quote:Op zondag 30 december 2007 17:11 schreef Zotheid het volgende:
Ik heb nu al een paar weken last van m'n knie die soms na een half uur erg pijn doet waardoor het soms onmogelijk is lekker door te rennen.
Goed idee om naar de fisio te gaan?
Ik wilde ook nog gaan lopen vandaag, maar de oorlog lijkt hier wel uitgebroken, dus ik durf niet echt geloof ik.quote:
Ik heb me opgegegen voor de 10 km van Utrecht, hoop dat ik hem binnen het uur uitloopquote:Op maandag 31 december 2007 16:46 schreef Wolfje het volgende:
Zo, ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon in Utrecht. Nu heb ik tenminste weer een doel om naar toe te trainen en dat is ook wel nodig omdat ik de laatste tijd niet zo ijverig heb getraind (vanwege kou en duisternis).
thaleia, heb je de sylvestercross weten te vinden (en winnen)?
quote:Op maandag 31 december 2007 17:42 schreef thaleia het volgende:
Wolfje, mijn conditie is momenteel zo treurig dat ik me nauwelijks in dit topic durf te vertonen
Zo een beetje te lezen kan dat best kloppen. Ik ga morgen wel even bij de fisio langs.quote:Op zondag 30 december 2007 20:22 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Klinkt als de blessure die ik ook had de lopersknie:
http://www.mtchuizen.com/tractus.php
http://www.sgcvisser.nl/Knietractus.html
Dat klopt. Hoewel ik vandaag toch maar een lange broek aan heb geschoten. Duurloopje, gevolgd door heuveltraining. Erg lekker.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:29 schreef Pritt het volgende:
Ach ja de eerste 5 minuten is het altijd even bikkelen qua tempratuur maar daarna heb ik zelfs met een korte broek nergens last meer van.
Men zegt dat je je trainingen moet halveren maar dat werkte niet bij mij dus toen maar geheel gestopt voor 3 weken. En daarna heel rustig weer opbouwen door iedere week weer wat langer lopen, 15 min, 20 min, 25 min etc. En dat heeft gewerkt want loop sindsdien pijnvrij en over anderhalve week de halve marathon van Egmondquote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:43 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Zo een beetje te lezen kan dat best kloppen. Ik ga morgen wel even bij de fisio langs.
Ben ik dan een tijd uit de running () of kan ik op een redelijk tempo gewoon doortrainen?
Ik weet het eigenlijk niet, daarom wil ik weer alngs de fysiotherapeut. De eerste keer dat ik ging vertelde hij mij dat ik een slijmbeursontsteking had. Hij adviseerde om een maand rust te nemen. Die maand is twee maanden geworden. 27 december dus weer gelopen en na een aantal kilometers voelde ik het weer steken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 01:23 schreef Asics-DS het volgende:
Blessure's zijn altijd k*t. Ze komen ook altijd op 't verkeerde moment. Heb je een voetblessure of achillespees blessure, of allebei? Die pezen zijn echt een ramp. Weinig doorbloeding, dus het herstel duurt lang.
Heb vandaag een kek mutsje gekocht en zal vanaf morgen weer braaf de straat op gaan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:29 schreef Pritt het volgende:
Ach ja de eerste 5 minuten is het altijd even bikkelen qua tempratuur maar daarna heb ik zelfs met een korte broek nergens last meer van.
Ik hoop dat halveren genoeg is. In dat geval moet het nog net lukken om genoeg te trainen voor de CPC, waar ik toch best wel naar aan het uitleven ben. Maar met nog 71 dagen gaat dat wel moeilijk worden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:31 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Men zegt dat je je trainingen moet halveren maar dat werkte niet bij mij dus toen maar geheel gestopt voor 3 weken. En daarna heel rustig weer opbouwen door iedere week weer wat langer lopen, 15 min, 20 min, 25 min etc. En dat heeft gewerkt want loop sindsdien pijnvrij en over anderhalve week de halve marathon van EgmondSuc6 met herstellen!
Zo'n loopband ook.. Ik mijn de loopband altijd, want daar krijg ik juist meer blessures vanquote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:48 schreef Asics-DS het volgende:
Wat een blessureleed hier zeg. Het zet je wel aan 't denken....... Ik kom ook de straat nog niet uit. Boslopen werkt ook niet. Nu sta ik dagelijks op een crosstrainer in de sportschool en fiets ik wat. Zo'n crosstrainer is dodelijk saai.
voor mij was het 1 blessure in de laatste 3 jaar, dus valt wel mee denk ikquote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:48 schreef Asics-DS het volgende:
Wat een blessureleed hier zeg. Het zet je wel aan 't denken....... Ik kom ook de straat nog niet uit. Boslopen werkt ook niet. Nu sta ik dagelijks op een crosstrainer in de sportschool en fiets ik wat. Zo'n crosstrainer is dodelijk saai.
Dat dacht ik eerst ook omdat het begon nadat ik net nieuwe schoenen had. Maar na de lange rustperiode loop ik nu pijnvrij op die schoenen maar het kan nooit kwaad ze mee te nemen. Had er bij mij mogelijk wel mee te maken want ben gelijk lange duurlopen gaan doen op die nieuwe schoenen en dat wordt niet aangeraden. Je kan beter de rust wel nemen anders kan de onsteking niet genezen en kan je de CPC sowieso gedag zeggen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:47 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ik hoop dat halveren genoeg is. In dat geval moet het nog net lukken om genoeg te trainen voor de CPC, waar ik toch best wel naar aan het uitleven ben. Maar met nog 71 dagen gaat dat wel moeilijk worden.![]()
Maargoed, ik ga maandag naar de fisio, ben benieuwd wat ze zeggen. Moet ik dan ook m'n schoenen meenemen, aangezien ik het idee heb dat het ook daar aan kan liggen.
Hoog tempo is lopen is helemaal niet goed bij een lopersknie. Het is een ontsteking van de pees die langs je knie loopt waar de pees langs een stukje bot schuurt. Des te sneller je loopt des te meer het schuurt en irriteert waardoor het sneller pijn gaat doen. Alleen met een stuk rustiger aandoen kan de onsteking genezen.quote:Gisteren was ik na 17 minuten al dood van de pijn. Wel op een redelijk hoog tempo gelopen maar daarna kon ik echt niet verder.
Netjes hoor, jammer dat je op de reservelijst nu staatquote:Op maandag 7 januari 2008 08:33 schreef SnuggLe het volgende:
Ik had hier volgensmij al wel eens wat geschreven over een sporttest die ik zou hebben. Gisteren dus gehad. Test met goed gevolg afgerond... Hardlooponderdelen waren Coopertest (begonnen we me, norm van 2600 meter, ik liep er 2900 op mijn gemakkie) en als allerlaatste van de dag na alle andere onderdelen de 4km (norm was 21 minuten, ik liep 17:48 op een heuvelachtig parcours).
Dus over de test zeer tevreden.
Maar over de loting daarna nietSta nu 12e op de reservelijst. Kl*te.
Die schoenen heb ik nu net een maandje en heb ze eerst redelijk rustig ingelopen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:04 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook omdat het begon nadat ik net nieuwe schoenen had. Maar na de lange rustperiode loop ik nu pijnvrij op die schoenen maar het kan nooit kwaad ze mee te nemen. Had er bij mij mogelijk wel mee te maken want ben gelijk lange duurlopen gaan doen op die nieuwe schoenen en dat wordt niet aangeraden. Je kan beter de rust wel nemen anders kan de onsteking niet genezen en kan je de CPC sowieso gedag zeggen.
[..]
Hoog tempo is lopen is helemaal niet goed bij een lopersknie. Het is een ontsteking van de pees die langs je knie loopt waar de pees langs een stukje bot schuurt. Des te sneller je loopt des te meer het schuurt en irriteert waardoor het sneller pijn gaat doen. Alleen met een stuk rustiger aandoen kan de onsteking genezen.
Nike Triax Speed 10 of Nike Triax Speed 50. Anders misschien een Casio. Ik heb zelfs de Nike Triax Speed 100, het bandje ging na een jaar kapot, maar omdat ik nog garantie had kreeg ik gewoon weer een nieuwe. Nu moet ik wel zeggen dat ik dit horloge ook dagelijks gebruikquote:Op maandag 7 januari 2008 16:07 schreef Gelderland het volgende:
ik heb een nieuw sporthorloge nodig, die ik tijdens het hardlopen gebruikIemand nog een leuke tip voor iets in de aanbieding ofzo? max 50-60 euro ofzo!
Gezellig!quote:Op maandag 7 januari 2008 15:55 schreef FJD het volgende:
Oeh CPC, mooie aanloop voor de marathon
Bruggenloop, CPC, Rotterdam
Hier precies hetzelfde aan de buitenkant van m'n enkel. Moet ook echt iets mis mee zijn, want het wordt niet minder als ik lekker op gang ben. Maar genoeg rust houden tussen het lopen door (2 dagen) en hopen dat het over gaat...quote:Op donderdag 27 december 2007 15:46 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Pijntjes zijn altijd vervelend. Gelukkig herstellen de bovenbenen altijd vrij snel: grote spieren, sterke spieren, goede doorbloeding etc. Het wordt pas een ramp als een pees zeer gaat doen. Ik heb nu zo'n steek in een pees aan de binnenkant van mn enkel. Ik loop er al een week mee te sukkelen.
je vergeet de Zandvoort Circuit Run op 30 maart, 12 kilometertjes, puur om even de beentjes te testen zonder ze echt moe te maken voor het echt werkquote:Op maandag 7 januari 2008 15:55 schreef FJD het volgende:
Oeh CPC, mooie aanloop voor de marathon
Bruggenloop, CPC, Rotterdam
Heb me nog niet ingeschreven maar zal wel eventjes kijken, op zich wel geinig om eens over het circuit te hobbelen alhoewel het met de auto leuker isquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:49 schreef Grumpey het volgende:
je vergeet de Zandvoort Circuit Run op 30 maart, 12 kilometertjes, puur om even de beentjes te testen zonder ze echt moe te maken voor het echt werk
(en ik geloof dat het daar sowieso gezellig wordt met mensen van dit forum)
Vroeg me meer af bij wélke onlineshop ze leuke/goede sporthorloges verkopen tegen een scherpe prijs. Zoek eigenlijk een mooie aanbieding?quote:Op maandag 7 januari 2008 16:28 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Nike Triax Speed 10 of Nike Triax Speed 50. Anders misschien een Casio. Ik heb zelfs de Nike Triax Speed 100, het bandje ging na een jaar kapot, maar omdat ik nog garantie had kreeg ik gewoon weer een nieuwe. Nu moet ik wel zeggen dat ik dit horloge ook dagelijks gebruik
Kijk dat scheelt weer dan je mag doorlopen. Ik laat zelf de CPC schieten dit jaar, vorig jaar de 10 km gelopen maar vond het veel te druk en niet echt leuke route. Past ook niet echt in m'n schema voor de marathon van Rotterdam, ga rond die tijd al de halve van Utrecht en de Zandvoor Circuit run lopenquote:Op maandag 7 januari 2008 14:51 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Verder blijkt de spier in m'n linker bovenbeen te gespannen te zijn, hierdoor ren ik op een manier waardoor de pees langs m'n bot schuurt zoals hierboven al staat. Hij was bezig deze los te masseren maar daar was hij volgens mij niet helemaal klaar mee. Donderdag heb ik weer een afspraak en dan zie ik verder hoe het gaat.
Volgens de fysiotherapeut is het allemaal redelijk snel te herstellen en mag ik gewoon doorgaan met trainen als ik zorg voor nieuwe zooltjes. De vraag of ik mee kon doen aan de CPC beantwoorde hij positief! Ik ben dus blij en weer een stuk soepeler!
Digitaal of analoog? Kijk eens bij Futurumshop: echt een super online winkel. Snelle en goede service en geen verzendkosten (ik heb geen aandelen overigensquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:00 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Vroeg me meer af bij wélke onlineshop ze leuke/goede sporthorloges verkopen tegen een scherpe prijs. Zoek eigenlijk een mooie aanbieding?
Iemand nog een tip? Hoeft niet met hartslagmeter want dat gebruik ik niet...
Ah dat wordt dan lekkere bikkelen op het strand.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:40 schreef mouzzer het volgende:
Komende zondag de halve van Egmond en zo te zien gaat het redelijk weer worden met wind tegen op het strand..
Past het niet omdat je Utrecht loopt of past het uberhaupt niet? Ik zelf ben van mening dat de CPC te dicht op de marathon van Rotterdam zit om te gaan voor een toptijd; als ik op dat tempo loop dan zit ik nml. weer een week stil met spierpijn. Ik ga de CPC dan ook in op een tijd van 02:00:00. Ruim boven m'n kunnen en het is dan ook meer een veredelde training dan een wedstrijd. Of de CPC te dicht op de marathon zit ligt dus puur aan hoe hard je gaat lopen denk ik. Los daarvan wil ik ook wel eens een thuiswedstrijd lopenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:40 schreef mouzzer het volgende:
Kijk dat scheelt weer dan je mag doorlopen. Ik laat zelf de CPC schieten dit jaar, vorig jaar de 10 km gelopen maar vond het veel te druk en niet echt leuke route. Past ook niet echt in m'n schema voor de marathon van Rotterdam, ga rond die tijd al de halve van Utrecht en de Zandvoor Circuit run lopen
Daar ben ik ook erg blij om. Hoe duur zijn die speciaal gemaakte zooltjes ongeveer? Ik loop nu vaak de 10 km als training.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:40 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Kijk dat scheelt weer dan je mag doorlopen. Ik laat zelf de CPC schieten dit jaar, vorig jaar de 10 km gelopen maar vond het veel te druk en niet echt leuke route.
2 uur is ook mijn streef tijd. Of ik sneller of langzamer ben ligt helemaal aan m'n knie, maar volgens de fisio moet dat helemaal goedkomen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ga de CPC dan ook in op een tijd van 02:00:00. Ruim boven m'n kunnen en het is dan ook meer een veredelde training dan een wedstrijd. Of de CPC te dicht op de marathon zit ligt dus puur aan hoe hard je gaat lopen denk ik. Los daarvan wil ik ook wel eens een thuiswedstrijd lopen
Ik moet nog even m'n strategie bepalen. Als het echt zo druk is als hier wordt geroepen (hoe staat het bv. in verhouding met Amsterdam?) dan zal ik denk ik lekker voorin beginnen anders ben ik het eerste uur bezig om recreanten in te halen en als ik continue bezig ben met nieuwe paden uitdenken tussen mensen door dan kan ik me niet concentreren op het lopen zelf. Of het door een gebrek aan ervaring komt of dat ik er gewoon niet tegen kan weet ik niet maar dat levert me zoveel stress op dat meteen stukken slechter loopquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:40 schreef Zotheid het volgende:
Nee je hoeft geen streeftijd in te vullen. Ik niet in ieder geval.
Het is in elk geval wel een druk zooitje dus je zal vast veel moeten inhalen.
Misschien dat je me nog voorbij loopt.
Ik heb geen idee of het al dan niet drukker is dan in Amsterdam. Dit gaat m'n eerste wedstrijd worden dus ik heb sowieso geen idee hoe snel ik het beste kan lopen. Ik ben ook iemand die snel op iemand anders tempo gaat lopen, vooral als dit te snel is. Hier moet ik in elk geval voor oppassen. anders haal ik het straks helemaal niet.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik moet nog even m'n strategie bepalen. Als het echt zo druk is als hier wordt geroepen (hoe staat het bv. in verhouding met Amsterdam?) dan zal ik denk ik lekker voorin beginnen anders ben ik het eerste uur bezig om recreanten in te halen en als ik continue bezig ben met nieuwe paden uitdenken tussen mensen door dan kan ik me niet concentreren op het lopen zelf. Of het door een gebrek aan ervaring komt of dat ik er gewoon niet tegen kan weet ik niet maar dat levert me zoveel stress op dat meteen stukken slechter loop![]()
Lastige afweging dus nog maar mocht je ingehaald worden door iemand met "Ik ben niet te stoppen" op z'n rug dan ben ik dat
Hmmm, dat ga ik denk ik ook doen, en als de muziek dan ook niet meer werkt gewoon op de kracht van het publiek.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:56 schreef FJD het volgende:
Ik heb in Amsterdam ook gewoon met muziek gelopenHelemaal afgesloten van de buitenwereld, alleen maar bezig met mezelf en hoe ik zo geleidelijk mogelijk 110% van m'n krachten af kon laten vloeien
De huurchip is overigens wel een aanraderKrijg je leuke grafiekjes van en nog handiger, je weet precies wat je eindtijd is en dat voor die paar euro
Het probleem bij de CPC vorig jaar was dat er gewoon geen indeling op tijd was. Ja, er stonden borden naast de zijkant, maar iedereen ging gewoon staan waar hij/zij wilde. Bij veel andere wedstrijden die zo druk worden houden ze een vakkensysteem aan, ook niet ideaal, maar in ieder geval al vele malen fijner dan iedereen in 1 groep.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik moet nog even m'n strategie bepalen. Als het echt zo druk is als hier wordt geroepen (hoe staat het bv. in verhouding met Amsterdam?) dan zal ik denk ik lekker voorin beginnen anders ben ik het eerste uur bezig om recreanten in te halen en als ik continue bezig ben met nieuwe paden uitdenken tussen mensen door dan kan ik me niet concentreren op het lopen zelf. Of het door een gebrek aan ervaring komt of dat ik er gewoon niet tegen kan weet ik niet maar dat levert me zoveel stress op dat meteen stukken slechter loop![]()
Lastige afweging dus nog maar mocht je ingehaald worden door iemand met "Ik ben niet te stoppen" op z'n rug dan ben ik dat
Bij de CPC waren er vorig jaar geen startvakken bij de 10 km en volgens mij ook niet bij de halve marathon dat is dus een groot verschil met Amsterdam. Het was erg druk bij de start en eerst paar kilometer was er bijna geen ruimte om vrij te lopen, je bent constant bezig mensen links en rechts in te halen. dus een tip probeer vooraan te staan in het startvak! Ook vlak bij de finish wordt het opeens erg smal terwijl de 10 km te kort was om het veld goed te spreiden dus had uiteindelijk geen goede tijd.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik moet nog even m'n strategie bepalen. Als het echt zo druk is als hier wordt geroepen (hoe staat het bv. in verhouding met Amsterdam?) dan zal ik denk ik lekker voorin beginnen anders ben ik het eerste uur bezig om recreanten in te halen en als ik continue bezig ben met nieuwe paden uitdenken tussen mensen door dan kan ik me niet concentreren op het lopen zelf.
Combinatie van Utrecht die ik graag wil lopen omdat die me vorig veel beter beviel dan de CPC en het schema voor Rotterdam. Rond die tijd moet ik lange duurlopen van 30 km lopen en met bijna iedere week dan zo'n halve marathon is daar bijna geen ruimte meer voor. Omdat het me eerste marathon wordt wil ik toch wel die lange duurlopen goed lopen en vind ik het dus niet erg om de CPC te laten schietenquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Past het niet omdat je Utrecht loopt of past het uberhaupt niet? Ik zelf ben van mening dat de CPC te dicht op de marathon van Rotterdam zit om te gaan voor een toptijd; als ik op dat tempo loop dan zit ik nml. weer een week stil met spierpijn. Ik ga de CPC dan ook in op een tijd van 02:00:00. Ruim boven m'n kunnen en het is dan ook meer een veredelde training dan een wedstrijd. Of de CPC te dicht op de marathon zit ligt dus puur aan hoe hard je gaat lopen denk ik. Los daarvan wil ik ook wel eens een thuiswedstrijd lopen
Grappig dat je dezelfde (slechte) ervaringen met de CPC hebt als ik. Zit zelf nu ook beetje kijken met mijn indeling, en ik zie dat er in het weekend van de halve van Utrecht ook de 32 van kampen gelopen wordt. Ik zit er nu aan te denken daaraan mee te doen, ook al is het behoorlijk uit de route..nog even kijken.quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:42 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Combinatie van Utrecht die ik graag wil lopen omdat die me vorig veel beter beviel dan de CPC en het schema voor Rotterdam. Rond die tijd moet ik lange duurlopen van 30 km lopen en met bijna iedere week dan zo'n halve marathon is daar bijna geen ruimte meer voor. Omdat het me eerste marathon wordt wil ik toch wel die lange duurlopen goed lopen en vind ik het dus niet erg om de CPC te laten schietenHet lijkt me idd geen goed idee om zo vlak voor de marathon je stuk te gaan lopen op een halve. Als thuiswedstrijd is het natuurlijk wel leuk om te doen, mijn thuiswedstrijd is de Dam tot Damloop
Hier nog één :-)quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:48 schreef Pritt het volgende:
Nog maar een paar daagjes tot Egmond!
Zaterdag lekker rust en zondag knallen! Heb er echt veel zin in!
quote:Op maandag 14 januari 2008 16:03 schreef Koen_74 het volgende:
Totaal plaats 41 / 1616
Categorie plaats 41
Snelheid 14,226 km/uur
10,5 kilometer 43:54
Netto tijd 1:28:59
Zo ben ik ook begonnen hoor, gewoon rustig het schema volgen en dan gaat het uiteindelijk toch veel sneller als je dacht. Weet alleen niet of het echt geschikt is om mee af te vallen, misschien wel in combinatie met een dieet.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:48 schreef devlinmr het volgende:
goed, als ik dit allemaal zo lees ben k nog een erge beginneling :-)
Ben 1,5 week geleden begonnen met 4 maal 2 min lopen afgewisseld met 4*2 wandelen. Eerste keer lukte t me niet eens om de 4e keer lopen te volbrengen, maar nu loop ik zonder al teveel problemen 4*3 minuten afgewisseld met 2 minuten wandelen.
Uiteindelijke doel is (buiten ong. 10 kilo kwijt te raken) om 1 uur aan een te kunnen lopen.
Heb nu echter wel las van "peespijn" bij m'n knieeen, dus toch maar even 1 dagje extra rust genomen.
April vorig jaar ben ik met hetzelfde schema begonnen, 6 weken later de 5km gelopen, twee maanden later de 10km en anderhalve maand daarna de halve marathon. Het begin lijkt traag te gaan maar je kan niet anders, je conditie moet je opbouwen en je benen moeten wennen aan de klappen die het krijgt. Alles op z'n tijd en het gaat helemaal goed komenquote:Op maandag 14 januari 2008 16:48 schreef devlinmr het volgende:
Ben 1,5 week geleden begonnen met 4 maal 2 min lopen afgewisseld met 4*2 wandelen. Eerste keer lukte t me niet eens om de 4e keer lopen te volbrengen, maar nu loop ik zonder al teveel problemen 4*3 minuten afgewisseld met 2 minuten wandelen.
Uiteindelijke doel is (buiten ong. 10 kilo kwijt te raken) om 1 uur aan een te kunnen lopen.
Heb nu echter wel las van "peespijn" bij m'n knieeen, dus toch maar even 1 dagje extra rust genomen.
Geeft toch niet dat je een beginneling bent? Camiel Maase liep ook niet de eerste keer zo hard, heeft ook moeten oefenen.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:48 schreef devlinmr het volgende:
Als dat voor jou goed is dan is dat toch goed man. De winnaar liep 1:04, kom ik aan met mijn 1:28, dan zeg je toch ook dat het een matige tijd is? Iedereen loopt op zijn eigen niveau. Als je een PR loopt is het altijd goed.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:59 schreef Zotheid het volgende:
[..]
![]()
En ik was net zo trots dat ik van het weekend een uur op 11,22 km/uur heb gelopen.
Nog 2 maandjes voor de CPC.
Dit werkt eigenlijk alleen als je bruto en netto tijd wordt geregistreerd. Bij kleine (rondjes om de kerk) lopen, is het gewoon een vaste tijd.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:23 schreef FJD het volgende:
Andere tip is om als aller allerlaatste te beginnen en de groep gewoon een minuut voor je uit laten lopen. Tegen de tijd dat je ze ingehaald hebt is de groep een tikkie meer verspreid waardoor je makkelijker kun inhalen maar goed, bij een flessenhals heeft dat weinig nut.
Klopt. Aan de andere kant kan het me bij zulke wedstrijdjes nooit heel veel schelen hoe ik in de uitslag kom, ik onthoud zelf wanneer ik over de startlijn ga en trek dat van m'n eindtijd af en dan weet ik hoe hard ik gelopen heb. Dat dan in de uitslag sta dat ik 10 minuten langzamer was kan me werkelijk waar aan m'n reet roestenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:08 schreef PieterBas het volgende:
Dit werkt eigenlijk alleen als je bruto en netto tijd wordt geregistreerd. Bij kleine (rondjes om de kerk) lopen, is het gewoon een vaste tijd.
Goed ben je als je groeit, niet omdat je een afstand binnen een bepaalde tijd kunt lopen. Dat is het mooie van hardlopen. Je bent aan de ene kant, met bv. dit topic, toch heel erg samen bezig maar tijdens een wedstrijd heeft iedereen zijn eigen strijd. Iemand die een 5km in 40minuten loopt kan dan ook veel meer gepresteerd hebben dan iemand die dezelfde afstand in 30minuten loopt. Het gaat om je eigen prestatie en als je daarin vooruit blijft komen dan ben je goed bezigquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:40 schreef Adurothiel het volgende:
Ik hoop natuurlijk ooit zo goed te worden als de mensen hier!
Zeker waar, ik denk dat deze twee punten ervoor zorgen dat ik het nu al zo leuk vindquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Het gaat om je eigen prestatie en als je daarin vooruit blijft komen dan ben je goed bezig![]()
Plus natuurlijk dat het erg fijn is dat je kunt lopen wanneer je wil, een flexibliteit die je bij maar weinig sporten ziet
Ik zocht nog een invulling voor tussen Rotterdam en Berlijn/New York, toen kwam ik de 1/2e Ironman van Antwerpen tegenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:50 schreef Grumpey het volgende:
Triathlon zal ik waarschijnlijk nooit gaan doen, ik haat zwemmen
Precies. het gaat om de lolquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Goed ben je als je groeit, niet omdat je een afstand binnen een bepaalde tijd kunt lopen. Dat is het mooie van hardlopen. Je bent aan de ene kant, met bv. dit topic, toch heel erg samen bezig maar tijdens een wedstrijd heeft iedereen zijn eigen strijd. Iemand die een 5km in 40minuten loopt kan dan ook veel meer gepresteerd hebben dan iemand die dezelfde afstand in 30minuten loopt. Het gaat om je eigen prestatie en als je daarin vooruit blijft komen dan ben je goed bezig![]()
Plus natuurlijk dat het erg fijn is dat je kunt lopen wanneer je wil, een flexibliteit die je bij maar weinig sporten ziet
Vergeet ook niet dat bijna iedereen is begonnen met kleine stukjes van een paar minuten hardlopen. Je conditie en je benen kunnen in het begin nog niet meer aan![]()
Ik zou lekker langs zo'n winkel gaan en advies vragen...daarna kies je uiteindelijk bij de goedkoopste winkel het model wat je het beste lijkt, verschilt per persoon denk ikquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:35 schreef Gelderland het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een leuk hardloophorloge, het liefst in de aanbieding. Iemand een tip? ga morgen naar de stad... verstandig om zo'n ding gewoon bij de intersport/perrysport/run2day te halen of heeft iemand nog een leuke/goedkope online hardloopshop? Ben benieuwd
Ik loop altijd met de in ear dopjes van m'n sony ericsson. M'n iPod gebruik ik niet. Heb liever een telefoon bij me mocht er wat gebeuren en aangezien ik een gig geheugen heb is een iPod alleen maar spul wat ik extra mee moet zeulen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:49 schreef Bullebak het volgende:
Welke oordopjes dragen jullie?
De vorige die ik had waren niet optimaal, wind en kledingschuurbwegingen kwamen nogal goed door, juist omdat het van die in ear dingen waren vermoed ik.
alleen de tijd? Want ik heb er eentje voor 10 euro bij de Kijkshop gekochtquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:35 schreef Gelderland het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een leuk hardloophorloge, het liefst in de aanbieding. Iemand een tip? ga morgen naar de stad... verstandig om zo'n ding gewoon bij de intersport/perrysport/run2day te halen of heeft iemand nog een leuke/goedkope online hardloopshop? Ben benieuwd
Dat zou echt tof zijn ja. Ik ben net als Grumpey ook niet dol op zwemmen maar als het moet, dan moet het. Ik had een kwart triatlon hier in de buurt op het oog, maar ontdekte twee weken terug dat de inschrijving al vol zit. Had ik echt niet op gerekend, het is nl pas eind juni...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:40 schreef FJD het volgende:
Ik zocht nog een invulling voor tussen Rotterdam en Berlijn/New York, toen kwam ik de 1/2e Ironman van Antwerpen tegen![]()
Dat zou wel helemaal subliem zijn als dat me lukt.
Vanochtend heb ik m'n zooltjes opgehaald. Nu net 5 kwartier wezen lopen. Stom om dat te doen als je net nieuwe zooltjes hebt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:21 schreef FJD het volgende:
Ben benieuwd ZotheidBlessures zijn echt een enorm demotiverende factor. Ben je nog geen 10min onderweg en dan weet je al weer hoe laat het is
Ja inderdaad....quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:21 schreef FJD het volgende:
Als laatste nog een note to self: Eerst buienradar bekijken voor je gaat hardlopen.
Het regende en waaide hier gisteren de hele dag en ik vertikte het om te gaan hardlopen. Maar vandaag was het droog! Althans, tot ongeveer twee minuten nadat ik was begonnen aan m'n rondjequote:Op zondag 20 januari 2008 12:10 schreef computergirl het volgende:
Donderdag laat thuis, snel soep naar binnen en toen om 20.20 gaan hardlopen (was al een paar uur droog) Ik was nog niet buiten en ik voelde de eerste druppels al. Wat ben ik toen zeiknat geregend! En hard waaien, ik kwam niet vooruit,
Nog niet meegemaakt, maar je hebt er wel indirect nu voor gezorgd dat ik maar geen nieuwe schoenen koop voor de marathon in April, ik loop nog wel even door op mijn oudequote:Op zondag 20 januari 2008 16:12 schreef FJD het volgende:
Hoppakee, weer overal pijntjes. Vooral m'n botten in m'n onderbeen voelen alsof iemand ze probeert in te krimpen. Ik heb er op de terugweg eens over nagedacht (ik moest toch terug wandelen) en ik kan tot geen andere conclusie komen dan dat de schoenen gewoon ruk zijn. Ik heb letterlijk nog nooit een probleem gehad met m'n eerste paar schoenen, zelfs geen spierpijn en andersom heb ik hooguit 20% van m'n trainingen pijnloos gelopen op m'n huidige paar.
Nu heb ik even wat verder ingelezen bv. hier, en alhoewel m'n pijntjes veel minder erger zijn dan daar aangeschreven heb ik het sterke gevoel dat de anti-pronatie van de schoen mij de pijntjes oplevert. Ik heb een lichte anti-pronatie nodig maar ik vrees dat deze schoenen teveel corrigeren. Zijn er meer mensen die dit verhaal herkennen?
Dat is inderdaad wel een idee, want ik loop inderdaad nooit veel harder omdat ik denk dat ik het nooit vol ga houden. Kan dan na een paar km gewoon weer wat rustiger, desnoods wandelen.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:14 schreef Grumpey het volgende:
harder starten, dus gewoon eens te snel starten (Echt dat je het gevoel hebt dat je dat nooit vol gaat houden) en dat dan toch iets van 3 km volhouden. Dan even rust, en dan nog eens. En dan na een tijdje die twee stukken aan elkaar plakken![]()
Ik weet niet hoe het met jou zat maar ik ben erg goed geholpen bij de Runnersworld. Ondertussen ben ik redelijk goed aan m'n zooltjes gewend. Voor me gevoel loop ik een stuk harder, zonder pijn. M'n motivatie die de afgelopen weken redelijk ingekakt is is weer helemaal terug. Zeker met het uitzicht op de CPC.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:50 schreef FJD het volgende:
Net weer terug van Runnersworld en de voorlopige conclusie is dat ik moet duurlopen op m'n oude schoenen en moet intervallen op m'n nieuwe schoenen om uiteindelijk m'n benen zo ver te krijgen dat ze wennen aan de nieuwe schoenen. Verder ook in het dagelijks leven op m'n nieuwe schoenen lopen zodat m'n benen sneller aan de houding wennen. Gelijk even m'n oude schoenen iets opgerekt zodat ik geen last meer van m'n teen krijg.
Klinkt wel erg leuk. Dat is toch ook deels over het strand?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:10 schreef Bullebak het volgende:
30 maart Circuitrun op Zandvoort! 12 km, nog andere mensen?
Het was dus niet alleen in Den Haag druk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:05 schreef annoh het volgende:
Het was echt druk vanavond met hardlopers! Het lijkt wel of het alleen maar nóg populairder wordt. ik had gedacht dat de hype wel een beetje voorbij zou gaan maar ik zag echt overal gele hesjes vanavond.
Klopt, 4,2 km ofzo over het circuit, en de rest over het strand, boulevard en door de duinen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:39 schreef Zotheid het volgende:
Klinkt wel erg leuk. Dat is toch ook deels over het strand?
knip
Ik ken alleen Uithoorn en die looproute gaat een heel stuk langs de Amstel (de 10 EM). ik moet zelf voetballen dus kan ik niet meedoen. jammer dat de meeste loopjes op zondag zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:43 schreef Pritt het volgende:
Net even 10 km snelle loop gedaan, blijkt dat ik deze maand gewoon echt in super vorm steek. Niks lijkt me op dit moment te gek en ga elke keer maar harder en sneller zonder dat het zwaarder wordt. Nu heb ik besloten om zondag maar met een kleine wedstrijd mee te gaan doen aangezien ik me toch geweldig voel. Moet nu kiezen tussen Velsen-Zuid, Zaandam of Uithoorn. Ze zijn allemaal tussen de 9,6 ~ 10,8, iemand ervaringen met deze toevallig? Zijn geen grootschallige dingen.
Dankjewel, iemand anders nog tips, of nog ervaringen met de Sigma?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:53 schreef LedZep het volgende:
Polar CS100 / CS200.
yup, ik ben daar bijquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:10 schreef Bullebak het volgende:
Ik ben dan net twee weken terug in Nederland, en ben er ook bijquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:10 schreef Bullebak het volgende:
Vandaag eindelijk weer begonnen na 6 maanden. Vandaag maar even rustig begonnen met 5 km, maar ging gelukkig zonder al te veel moeite. Zondag 7,2 doen en over 2 weken wil ik gewoon weer 10 lopen.
dat lijkt me wel grappigquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:04 schreef LedZep het volgende:
Ik doe ook mee aan de Circuitrun. Wordt nog een hardloopmeet zo te horen!
Ik denk dat het enorm mee gaat vallen hoor want je moet zo bedenken dat je in al die dagen gewoon energie heb liggen opsparen en dan voel je dat je benen weer vol zitten als je gaat rennen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:20 schreef Innocence het volgende:
Het ging zo lekker vrijdag, maar sindsdien alleen maar met koorts op bed gelegen. Hopelijk morgen of overmorgen weer rustig aan een stukje lopen...
vergeet niet dat ziek zijn (vooral koorts) echt heel veel energie vreet. Je lichaam is gewoon 2 graden warmer dan normaal en dat kost echt heel veel energiequote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik denk dat het enorm mee gaat vallen hoor want je moet zo bedenken dat je in al die dagen gewoon energie heb liggen opsparen en dan voel je dat je benen weer vol zitten als je gaat rennen.
Je spaart energie als je ziek bent?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik denk dat het enorm mee gaat vallen hoor want je moet zo bedenken dat je in al die dagen gewoon energie heb liggen opsparen en dan voel je dat je benen weer vol zitten als je gaat rennen.
Heb vorige week goede schoenen aangeschaft die echt prima lopen. Ik zal eens gaan kijken naar een ademend running shirt. Lijkt me wel fijn om dat te hebben, een thermo shirt lijkt me snel erg warm?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:01 schreef DeeBee het volgende:
Goede schoenen zijn natuurlijk het allerbelangrijkste om mee te beginnen.
Verder zijn een goede tight (lang of kort), thermoshirt en / of (ademend) running-shirt ook erg handig. Zorgt er veel beter voor dat je lichaam wel warm blijft, maar het vocht wel van je huid wordt afgevoerd. Als je een 'jas' wilt, dan is een windstopper / running jack ook erg fijn, heb er zelf ook eentje en vooral met wat wind en regen is dat ideaal als bovenlaag naar mijn mening.
Qua merken en verschillende soorten is er tegenwoordig zoveel keus dat ik het lastig vind om iets te adviseren of zo, heb zelf wat dingen van Odlo bijv. maar alle grotere merken zoals Nike en Adidas hebben ook goede kledinglijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |