abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55896190
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:56 schreef FJD het volgende:
Ik heb in Amsterdam ook gewoon met muziek gelopen Helemaal afgesloten van de buitenwereld, alleen maar bezig met mezelf en hoe ik zo geleidelijk mogelijk 110% van m'n krachten af kon laten vloeien

De huurchip is overigens wel een aanrader Krijg je leuke grafiekjes van en nog handiger, je weet precies wat je eindtijd is en dat voor die paar euro
Hmmm, dat ga ik denk ik ook doen, en als de muziek dan ook niet meer werkt gewoon op de kracht van het publiek. Ik heb die huurchip ook besteld, was al met al wel iets van 20 euro kwijt. Had me ook aangemeld dat m'n pa de tussentijden en eindtijd zou krijgen via een smsjes. Verder heb ik gelukkig niks met omkleedhokjes en dergelijke te maken aangezien ik aan de start woon, echt ideaal.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:28:27 #202
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55896557
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:43 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik moet nog even m'n strategie bepalen. Als het echt zo druk is als hier wordt geroepen (hoe staat het bv. in verhouding met Amsterdam?) dan zal ik denk ik lekker voorin beginnen anders ben ik het eerste uur bezig om recreanten in te halen en als ik continue bezig ben met nieuwe paden uitdenken tussen mensen door dan kan ik me niet concentreren op het lopen zelf. Of het door een gebrek aan ervaring komt of dat ik er gewoon niet tegen kan weet ik niet maar dat levert me zoveel stress op dat meteen stukken slechter loop

Lastige afweging dus nog maar mocht je ingehaald worden door iemand met "Ik ben niet te stoppen" op z'n rug dan ben ik dat
Het probleem bij de CPC vorig jaar was dat er gewoon geen indeling op tijd was. Ja, er stonden borden naast de zijkant, maar iedereen ging gewoon staan waar hij/zij wilde. Bij veel andere wedstrijden die zo druk worden houden ze een vakkensysteem aan, ook niet ideaal, maar in ieder geval al vele malen fijner dan iedereen in 1 groep.
Maar goed, ik was niet zo'n fan van de CPC zoals je merkt Ze hebben overigens wel WR op de halve
pi_55896665
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:43 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik moet nog even m'n strategie bepalen. Als het echt zo druk is als hier wordt geroepen (hoe staat het bv. in verhouding met Amsterdam?) dan zal ik denk ik lekker voorin beginnen anders ben ik het eerste uur bezig om recreanten in te halen en als ik continue bezig ben met nieuwe paden uitdenken tussen mensen door dan kan ik me niet concentreren op het lopen zelf.
Bij de CPC waren er vorig jaar geen startvakken bij de 10 km en volgens mij ook niet bij de halve marathon dat is dus een groot verschil met Amsterdam. Het was erg druk bij de start en eerst paar kilometer was er bijna geen ruimte om vrij te lopen, je bent constant bezig mensen links en rechts in te halen. dus een tip probeer vooraan te staan in het startvak! Ook vlak bij de finish wordt het opeens erg smal terwijl de 10 km te kort was om het veld goed te spreiden dus had uiteindelijk geen goede tijd.

In het topic van vorig jaar maart zullen nog wel meer ervaringen met de CPC staan.
pi_55896866
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:08 schreef FJD het volgende:

[..]

Past het niet omdat je Utrecht loopt of past het uberhaupt niet? Ik zelf ben van mening dat de CPC te dicht op de marathon van Rotterdam zit om te gaan voor een toptijd; als ik op dat tempo loop dan zit ik nml. weer een week stil met spierpijn. Ik ga de CPC dan ook in op een tijd van 02:00:00. Ruim boven m'n kunnen en het is dan ook meer een veredelde training dan een wedstrijd. Of de CPC te dicht op de marathon zit ligt dus puur aan hoe hard je gaat lopen denk ik. Los daarvan wil ik ook wel eens een thuiswedstrijd lopen
Combinatie van Utrecht die ik graag wil lopen omdat die me vorig veel beter beviel dan de CPC en het schema voor Rotterdam. Rond die tijd moet ik lange duurlopen van 30 km lopen en met bijna iedere week dan zo'n halve marathon is daar bijna geen ruimte meer voor. Omdat het me eerste marathon wordt wil ik toch wel die lange duurlopen goed lopen en vind ik het dus niet erg om de CPC te laten schieten Het lijkt me idd geen goed idee om zo vlak voor de marathon je stuk te gaan lopen op een halve. Als thuiswedstrijd is het natuurlijk wel leuk om te doen, mijn thuiswedstrijd is de Dam tot Damloop
pi_55896879
Dit jaar zijn er ook geen startvlakken bij de CPC (21 km) aangezien ik me al heb ingeschreven en er nergens m'n streeftijd moest opgeven.
[..]
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:57:38 #206
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55897211
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:42 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Combinatie van Utrecht die ik graag wil lopen omdat die me vorig veel beter beviel dan de CPC en het schema voor Rotterdam. Rond die tijd moet ik lange duurlopen van 30 km lopen en met bijna iedere week dan zo'n halve marathon is daar bijna geen ruimte meer voor. Omdat het me eerste marathon wordt wil ik toch wel die lange duurlopen goed lopen en vind ik het dus niet erg om de CPC te laten schieten Het lijkt me idd geen goed idee om zo vlak voor de marathon je stuk te gaan lopen op een halve. Als thuiswedstrijd is het natuurlijk wel leuk om te doen, mijn thuiswedstrijd is de Dam tot Damloop
Grappig dat je dezelfde (slechte) ervaringen met de CPC hebt als ik. Zit zelf nu ook beetje kijken met mijn indeling, en ik zie dat er in het weekend van de halve van Utrecht ook de 32 van kampen gelopen wordt. Ik zit er nu aan te denken daaraan mee te doen, ook al is het behoorlijk uit de route..nog even kijken.

Mijn thuiswedstrijd is overigens de vondelparkloop
pi_55897712
Ik heb zonet een nieuwe iPod Nano gekocht met Nike Plus, voor tijdens mijn duurlopen. Omdat ik dit jaar de zevenheuvelen ga lopen, ga ik ook wat meer duurloopjes en 10km's lopen.

Ik heb al bij MyAsics een flinke trainingsschema gemaakt, wat een beetje te combineren is met atletiek. Geen CPC, want dan heb ik het (B)NSK Indoor in Gent.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_55897913
Klinkt alweer lekker dus die CPC Naja ik ga er nog eens goed over nadenken over hoe ik dat in ga vullen, ik woon er ook lekker dichtbij dus dat scheelt wel.

-edit-
en toch he, ook al heeft het koude weer iets, geef mij maar gewoon zon en 20 graden

[ Bericht 28% gewijzigd door FJD op 09-01-2008 16:27:53 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55902953
damn, hier ook blessureleed. Beetje overbelaste heup(kop) ofzo... bij elke stap voelt het als kramp in mijn heup... grr!! al paar dagen last van nu,.
Haleloeja
pi_55943950
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:48 schreef Pritt het volgende:
Nog maar een paar daagjes tot Egmond!
Zaterdag lekker rust en zondag knallen! Heb er echt veel zin in!
Hier nog één :-)
pi_55960675
Is er nog iemand geïnteresseerd in een startbewijs voor de halve marathon van egmond? Ik heb momenteel last van een ontstoken teen en vrees dat het niet over zal zijn voor zondag. Dus dat lijkt me erg vervelend lopen.

Let me know
pi_55995169
Zooo ik ben weer terug van kwart Egmond, verslagje volgt later.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_55996992
Ben benieuwd naar alle verslagen!

Net terug van een training en alhoewel ik merk dat ik echt nog niet klaar was voor Egmond heb ik toch anderhalf uur op bijna 11km/u gelopen. Stemt me tevreden. Nog 14 weken doorzetten en dan komt het helemaal goed
  maandag 14 januari 2008 @ 16:03:45 #214
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_56025842
Top gelopen, was wel helemaal stuk maar toen ik door had dat ik binnen de anderhalf uur kon, toch doorgezet.

Naam Koen_74
Afstand Halve marathon businessloop recreatie
Categorie BussR
Totaal plaats 41 / 1616
Categorie plaats 41
Snelheid 14,226 km/uur
10,5 kilometer 43:54
Netto tijd 1:28:59
Uw relatieve finishpositie in het totale deelnemersveld van de Halve marathon businessloop recreatie:

Echt trots op, maar een seconde langzamer in Egmond dan in Amsterdam, parcours is toch een wereld van verschil!!

De organisatie was echt geweldig, zelfs de bussen terug waren dit jaar uitermate goed geregeld.

Hulde aan de organisatie en iedereen die gelopen heeft
  maandag 14 januari 2008 @ 16:07:56 #215
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56025945
Netjes gedaan man.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 14 januari 2008 @ 16:36:39 #216
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56026640
mooie prestatie, super!
pi_56026945
goed, als ik dit allemaal zo lees ben k nog een erge beginneling :-)
Ben 1,5 week geleden begonnen met 4 maal 2 min lopen afgewisseld met 4*2 wandelen. Eerste keer lukte t me niet eens om de 4e keer lopen te volbrengen, maar nu loop ik zonder al teveel problemen 4*3 minuten afgewisseld met 2 minuten wandelen.
Uiteindelijke doel is (buiten ong. 10 kilo kwijt te raken) om 1 uur aan een te kunnen lopen.
Heb nu echter wel las van "peespijn" bij m'n knieeen, dus toch maar even 1 dagje extra rust genomen.
pi_56027171
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:03 schreef Koen_74 het volgende:
Totaal plaats 41 / 1616
Categorie plaats 41
Snelheid 14,226 km/uur
10,5 kilometer 43:54
Netto tijd 1:28:59

En ik was net zo trots dat ik van het weekend een uur op 11,22 km/uur heb gelopen.
Nog 2 maandjes voor de CPC.
[..]
  maandag 14 januari 2008 @ 17:02:28 #219
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56027233
Goed begin devlinmr, en ga vooral niet te hard van stapel . Je pezen, spieren en benen zijn nog helemaal niet gewend aan zoveel beweging dus geef ze inderdaad alle rust die ze nodig hebben. Het beste is helemaal te herstellen voordat je weer gaat lopen. En hou ons op de hoogte van je vooruitgang

Het mooie is dat we allemaal onze eerste paar keer lopen nog wel beetje kunnen herinneren, en vaak was dat inderdaad paar minuten en dan rust. Probeer vooral het lopen zelf leuk te vinden (en op den duur zelfs rustgevend), dan komt het helemaal goed
pi_56027571
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:48 schreef devlinmr het volgende:
Ben 1,5 week geleden begonnen met 4 maal 2 min lopen afgewisseld met 4*2 wandelen. Eerste keer lukte t me niet eens om de 4e keer lopen te volbrengen, maar nu loop ik zonder al teveel problemen 4*3 minuten afgewisseld met 2 minuten wandelen.
Uiteindelijke doel is (buiten ong. 10 kilo kwijt te raken) om 1 uur aan een te kunnen lopen.
Heb nu echter wel las van "peespijn" bij m'n knieeen, dus toch maar even 1 dagje extra rust genomen.
Zo ben ik ook begonnen hoor, gewoon rustig het schema volgen en dan gaat het uiteindelijk toch veel sneller als je dacht. Weet alleen niet of het echt geschikt is om mee af te vallen, misschien wel in combinatie met een dieet.
Sweet and innocent...
pi_56028011
Wow dat is goed gelopen zeg Binnen de anderhalf uur
quote:
April vorig jaar ben ik met hetzelfde schema begonnen, 6 weken later de 5km gelopen, twee maanden later de 10km en anderhalve maand daarna de halve marathon. Het begin lijkt traag te gaan maar je kan niet anders, je conditie moet je opbouwen en je benen moeten wennen aan de klappen die het krijgt. Alles op z'n tijd en het gaat helemaal goed komen
pi_56029080
Naar mijn mening is dat nog best snel. Toen ik anderhalf maand geleden met een schema voor de CPC begon (hiervoor liep ik geregeld hard) liep ik zo'n 5 kilometer in 30 minuten. Ondertussen loop ik gemiddeld 11 kilometer per uur. De komende 2 maanden de lengte op te voeren en half maart hopelijk de hlave marathon in 2 uur te halen.
[..]
  maandag 14 januari 2008 @ 19:07:45 #223
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_56030092
quote:
Geeft toch niet dat je een beginneling bent? Camiel Maase liep ook niet de eerste keer zo hard, heeft ook moeten oefenen.
Rustig aan doen en langzaam opbouwen dan heb je het minste kans op blessures en heb je de meeste kans op lol tijdens het lopen.
  maandag 14 januari 2008 @ 19:10:13 #224
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_56030148
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:59 schreef Zotheid het volgende:

[..]

En ik was net zo trots dat ik van het weekend een uur op 11,22 km/uur heb gelopen.
Nog 2 maandjes voor de CPC.
Als dat voor jou goed is dan is dat toch goed man. De winnaar liep 1:04, kom ik aan met mijn 1:28, dan zeg je toch ook dat het een matige tijd is? Iedereen loopt op zijn eigen niveau. Als je een PR loopt is het altijd goed.
  maandag 14 januari 2008 @ 19:12:22 #225
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_56030198
o en iedereen bedankt voor de complimenten, ben natuurlijk wel gevleid
pi_56035457
Ok mijn ervaringen kwart marathon Egmond:

Het is vroeg in de morgen, kwart voor 8 om precies te zijn. Zo vroeg sta ik als student niet vaak op. Een luchtig ontbijtje gaat er goed in en mijn hardloopkleren zijn al aan. Mijn ouders rijden met me mee want het is voor mijn praktisch een thuiswedstrijd. Een ook niet een onbelangrijk feitje is dat dit mijn eerste loopwedstrijd ooit is. Best wel gespannen dus, niet zozeer vanwege de tijd maar meer vanwege het geheel. Toch was ik bij aankomst snel gerust gesteld omdat de mensen zich als prima volk gedroegen en ook de organisatie was zeer strak en goed.

Mijn ren-outfit was op zijn zachst gezegd niet orthodox, grote trui en een hawai-zwembroek. Dat wist ik van te voren natuurlijk al maar ik heb er veel positieve reacties op gehad. Mensen vonden het tof dat ik met blote benen ging rennen (wat ik zelf normaal vind, wat ik al vaker hier heb gezegd).

Ik begon in het laatste startvak zo rond de ~2000ste positie, in totaal deden er ~2100 man mee. Eindelijk mocht ik vertrekken, ik was van plan om van start tot einde lekker in mijn eigen tempo te rennen met als streeftijd 55:00. Helaas had ik na een meter al in de gaten dat dat niet ging lukken om 1 tempo aan te houden. Het eerste stuk van de race ging door Egmond zelf en het stroopte daar totaal op. Sommige stukken ging zelfs zo langzaam dat ik praktisch aan het wandelen was. Na 2 kilometer stond de klok al boven de 15 minuten. Ik werd een beetje nerveus van dit feitje, ook omdat het dringen niet bepaald energiezuinig is. Toch had ik bij opkomst van het strand al een mannetje of 500 ingehaald. Het tempo wat de massa liep t.o.v. mijzelf viel me enorm mee.

Op het strand merkte ik dat er vol tegenwind was en bleef ik lekker uit de wind rennen door te schuilen achter erg grote mensen ( x > 1.90m). Eindelijk was er ook genoeg ruimte om zelf in een ritme te komen. Samen met een ander iemand heb ik op het strand tot de strandopgang nonstop mensen ingehaald. Vanaf daar liet ik hem achter omdat ik in het 2e deel van de race meer tempo wilde maken.

Het tweede deel van de race ging een stuk soepeler, minder grote massa's en toch steeds mensen om naar toe te rennen. Het enige wat sommige niet snapte is het feit dat als je niet inhaalt rechts blijft lopen en niet links. Maar goed, dat was i.v.m. de massa's van het begin een kleine irritatie.

Vlak voor het einde voelde ik mezelf nog zo sterk dat ik er een flink eindsprint uitgooide waar zelfs de speaker aandacht aangaf !. Door mijn constante tempo heb ik toch een kleine 2000 man in kunnen halen waar ik erg blij mee was. Mijn tijd kwam uiteindelijk uit op 50:11, wat toch redelijk ruim onder mijn streeftijd van 55 min lag. Ik heb dus voor mijn gevoel een heerlijk race gelopen maar toch in mijn achterhoofd een gevoel dat er veel meer in zat vanwege het begin waar ik totaal niet kon doorlopen. Let ook vooral op het verschil tussen mijn tijd in de 1e en in de 2e helft van de race. Daar zit 4 minuten tussen! Al met al heb ik weer genoten van het hardlopen waar het toch voor is en volgende jaar kom ik zeker terug in Egmond. Maar voor die tijd ga ik ook andere wedstrijden lopen want ik ben op en top gemotiveerd!

Naam Pritt
Woonplaats Uitgeest
Afstand Kwart marathon recreatie
Categorie Mrecr
Totaal plaats 75 / 2073
Categorie plaats 67
Snelheid 12,614 km/uur
5,25 kilometer 27:19
Netto tijd 50:11

dinsdag 15 januari 2008 @ 00:21:40 #227
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56038822
haha, leuk verhaal Pritt !

Dat van het 'dringen' zal je bij andere grote wedstrijden ook nog wel gaan meemaken. Hier zijn twee tips voor: zorg dat je vooraan in het startvak staat, en de andere tip is om ook mee te doen met kleinschalige wedstrijdjes/loopjes (Daar heb je nergens last van).
Met jouw tempo kan je gerust voorin starten, daar zijn de gaten groter en kan je helemaal in je eigen ritme komen, wat zoals je het 2e gedeelte wel gemerkt zal hebben een stuk sneller gaat

overigens loop ik ook altijd in korte broek
pi_56041372
Andere tip is om als aller allerlaatste te beginnen en de groep gewoon een minuut voor je uit laten lopen. Tegen de tijd dat je ze ingehaald hebt is de groep een tikkie meer verspreid waardoor je makkelijker kun inhalen maar goed, bij een flessenhals heeft dat weinig nut.
pi_56043991
Mooie tijd en een leuk verhaal, Pritt

Ik loop tijdens wedstrijd ook eigenlijk altijd met een korte broek/tight. Trainingen loop ik wel altijd met een lange broek en/of tight.
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:23 schreef FJD het volgende:
Andere tip is om als aller allerlaatste te beginnen en de groep gewoon een minuut voor je uit laten lopen. Tegen de tijd dat je ze ingehaald hebt is de groep een tikkie meer verspreid waardoor je makkelijker kun inhalen maar goed, bij een flessenhals heeft dat weinig nut.
Dit werkt eigenlijk alleen als je bruto en netto tijd wordt geregistreerd. Bij kleine (rondjes om de kerk) lopen, is het gewoon een vaste tijd.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_56044183
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:08 schreef PieterBas het volgende:
Dit werkt eigenlijk alleen als je bruto en netto tijd wordt geregistreerd. Bij kleine (rondjes om de kerk) lopen, is het gewoon een vaste tijd.
Klopt. Aan de andere kant kan het me bij zulke wedstrijdjes nooit heel veel schelen hoe ik in de uitslag kom, ik onthoud zelf wanneer ik over de startlijn ga en trek dat van m'n eindtijd af en dan weet ik hoe hard ik gelopen heb. Dat dan in de uitslag sta dat ik 10 minuten langzamer was kan me werkelijk waar aan m'n reet roesten
pi_56045878
Ik vind het erg leuk om de post van devlinmr hier te lezen! Zelf lees ik ook al een tijdje mee, maar had nog niet gepost omdat ik het idee had als beginneling toch niet veel toe te voegen

Ik volg ook een beginnersschema dus, met als doel 30 minuten achtereen te lopen in 12 weken. Ik zit nu in week 9 en loop 3*9 minuten met 2 minuten wandelen tussendoor. Vind het heerlijk om hard te lopen, vanaf het begin eigenlijk al, dat had ik echt niet verwacht aangezien ik al 7 jaar niet meer had gesport (op gym op de middelbare school na, maar dat is inmiddels ook 2,5 jaar geleden).
De reden van deze plotselinge drang tot conditieverbetering? Ik heb me laten overhalen om mee te doen aan de batavierenrace, dus ben maar goed op tijd begonnen met trainen. Ergens in de komende weken hoor ik wat m'n afstand wordt, ik wil het liefst 5 km doen. Zodra ik de 30 minuten achtereen heb gehaald wil ik dus verder trainen op snelheid op de 5 km.
In de tussentijd lurk ik hier wel mee voor de nodige motivatie en tips Ik hoop natuurlijk ooit zo goed te worden als de mensen hier!
pi_56046147
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:40 schreef Adurothiel het volgende:
Ik hoop natuurlijk ooit zo goed te worden als de mensen hier!
Goed ben je als je groeit, niet omdat je een afstand binnen een bepaalde tijd kunt lopen. Dat is het mooie van hardlopen. Je bent aan de ene kant, met bv. dit topic, toch heel erg samen bezig maar tijdens een wedstrijd heeft iedereen zijn eigen strijd. Iemand die een 5km in 40minuten loopt kan dan ook veel meer gepresteerd hebben dan iemand die dezelfde afstand in 30minuten loopt. Het gaat om je eigen prestatie en als je daarin vooruit blijft komen dan ben je goed bezig

Plus natuurlijk dat het erg fijn is dat je kunt lopen wanneer je wil, een flexibliteit die je bij maar weinig sporten ziet

Vergeet ook niet dat bijna iedereen is begonnen met kleine stukjes van een paar minuten hardlopen. Je conditie en je benen kunnen in het begin nog niet meer aan
pi_56046474
He welkom Adurothiel!

Leuk dat je ook lekker gaat beginnen met hardlopen. Ik kan me eigenlijk wel vinden in de post van FJD, je loopt voor jezelf en moet je weinig aantrekken van andere tijden. Vanochtend weer hardgelopen, een beloning voor mezelf als ik vroeg zou opstaan. Ging lekker, was de eerste keer weer na Egmond, gelukkig totaal gaan stijfheid gehad. Ik neem ook lekker mijn huisgenootjes mee op sleeptouw en probeer ze zoveel mogelijk mee te nemen naar buiten. Gelukkig zijn ze ook goed gemotiveerd!
pi_56046536
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:50 schreef FJD het volgende:

[..]

Het gaat om je eigen prestatie en als je daarin vooruit blijft komen dan ben je goed bezig

Plus natuurlijk dat het erg fijn is dat je kunt lopen wanneer je wil, een flexibliteit die je bij maar weinig sporten ziet
Zeker waar, ik denk dat deze twee punten ervoor zorgen dat ik het nu al zo leuk vind Ben elke keer trots als ik weer iets langer achter elkaar loop.
En het is inderdaad heerlijk om zomaar de deur uit te kunnen lopen en te beginnen met rennen! Met een sportschool- of zwembadabonnement moet je toch weer eerst helemaal daar heen...
pi_56046672
Voordeel van hardlopen naar het zwembad is dat je dan al een eind op weg bent voor de triathlon

Dat is iig m'n volgende (sub)doel na de marathon van Rotterdam.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:50:17 #236
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56050180
Batavierenrace....zoals altijd ben ik ook van de partij hoor Leuke evenement, zeker met leuke vriendengroep . Enig nadeel is dat het twee weken na Rotterdam is (mijn allereerste marathon ooit, slik) dus ik nog niet weet hoeveel benen ik nog over heb op dat moment

Triathlon zal ik waarschijnlijk nooit gaan doen, ik haat zwemmen
pi_56051348
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:50 schreef Grumpey het volgende:
Triathlon zal ik waarschijnlijk nooit gaan doen, ik haat zwemmen
Ik zocht nog een invulling voor tussen Rotterdam en Berlijn/New York, toen kwam ik de 1/2e Ironman van Antwerpen tegen Dat zou wel helemaal subliem zijn als dat me lukt.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:04:21 #238
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_56054620
Ik ga binnenkort weer beginnen met hardlopen. Doe nu lacrosse en dat vraagt veel explosiviteit en ik wil dmv hardlopen een constantere conditie proberen op te bouwen.

Zal binnenkort eens weer een schema maken en weer beginnen. Heb er wel zin in iig.. Hardlopen vind ik bijvoorbeeld veel leuker als hardlopen omdat je echt buiten bent en lekker een muziekje in kan doen en zo alles om je heen vergeet.
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:11:56 #239
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_56068322
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:50 schreef FJD het volgende:

[..]

Goed ben je als je groeit, niet omdat je een afstand binnen een bepaalde tijd kunt lopen. Dat is het mooie van hardlopen. Je bent aan de ene kant, met bv. dit topic, toch heel erg samen bezig maar tijdens een wedstrijd heeft iedereen zijn eigen strijd. Iemand die een 5km in 40minuten loopt kan dan ook veel meer gepresteerd hebben dan iemand die dezelfde afstand in 30minuten loopt. Het gaat om je eigen prestatie en als je daarin vooruit blijft komen dan ben je goed bezig

Vergeet ook niet dat bijna iedereen is begonnen met kleine stukjes van een paar minuten hardlopen. Je conditie en je benen kunnen in het begin nog niet meer aan
Precies. het gaat om de lol
pi_56076828
Ik ben nog steeds op zoek naar een leuk hardloophorloge, het liefst in de aanbieding. Iemand een tip? ga morgen naar de stad... verstandig om zo'n ding gewoon bij de intersport/perrysport/run2day te halen of heeft iemand nog een leuke/goedkope online hardloopshop? Ben benieuwd
Haleloeja
pi_56077282
Tvp

Vrijdag weer beginnen met hardlopen, conditie is erg matig en ik wil weer terug naar minimaal het niveau van 2 jaar terug

Damloop in september wil ik sowieso gaan lopen, maand daarna de halve van Amsterdam.
Doelen stellen werkt bij mij altijd het beste

Iemand hier die loopt met Nike+Ipod? Werkt dat nauwkeurig qua afstand en snelheid etc?
Geef mij maar Amsterdam
pi_56077438
Nou laten we hopen dat 2008 iets beter gaat dan 2007, van de 4 wedstrijden die ik gepland had (Egmond 10,5km, Utrecht 10km, Dam tot dam 16,1km en Amsterdam 21,1km) is alleen Utrecht doorgegaan door allerlei blessureleed en treinvertragingen. Ik heb me in ieder geval al ingeschreven voor de Circuitloop, lijkt me een super toffe wedstrijd .

Straks eerst maar eens een jumprope sessie houden .
  woensdag 16 januari 2008 @ 17:03:07 #243
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56077515
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:35 schreef Gelderland het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een leuk hardloophorloge, het liefst in de aanbieding. Iemand een tip? ga morgen naar de stad... verstandig om zo'n ding gewoon bij de intersport/perrysport/run2day te halen of heeft iemand nog een leuke/goedkope online hardloopshop? Ben benieuwd
Ik zou lekker langs zo'n winkel gaan en advies vragen...daarna kies je uiteindelijk bij de goedkoopste winkel het model wat je het beste lijkt, verschilt per persoon denk ik
pi_56106953
Welke oordopjes dragen jullie?

De vorige die ik had waren niet optimaal, wind en kledingschuurbwegingen kwamen nogal goed door, juist omdat het van die in ear dingen waren vermoed ik.
Geef mij maar Amsterdam
pi_56107420
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:49 schreef Bullebak het volgende:
Welke oordopjes dragen jullie?

De vorige die ik had waren niet optimaal, wind en kledingschuurbwegingen kwamen nogal goed door, juist omdat het van die in ear dingen waren vermoed ik.
Ik loop altijd met de in ear dopjes van m'n sony ericsson. M'n iPod gebruik ik niet. Heb liever een telefoon bij me mocht er wat gebeuren en aangezien ik een gig geheugen heb is een iPod alleen maar spul wat ik extra mee moet zeulen.

Vanmiddag naar de podoloog geweest in de runnersworld in de weimarstraat in Den Haag. Dit op advies van m'n fysiotherapeut. Hier werd bevestigd wat ik eigenlijk al wist, ik loop teveel naar binnen met m'n voeten. Al met al, morgen kan ik nieuwe zooltjes ophalen en daarmee hoop ik van al m'n kwaaltjes af te zijn.
[..]
pi_56107733
Ben benieuwd Zotheid Blessures zijn echt een enorm demotiverende factor. Ben je nog geen 10min onderweg en dan weet je al weer hoe laat het is

Ik heb van die Philips oordopjes, in-ear en dan met zo'n beugeltje om je oor heen. Eerst had ik normale in-ear maar die vielen steeds uit m'n oor en als je weet dat dat gaat gebeuren dan ga je er ook op letten en voor je het weet ben je je meer aan het concentreren op je oordopjes dan op je lopen Als mp3 speler heb ik een simpele Samsung gekocht puur op basis van afspeelduur per acculading (en natuurlijk een beetje op geheugen). Het meest irritante wat je kunt hebben is dat je mp3 speler opeens leeg is. Deze doet 14 uur op een acculading en laad ook nog eens heel snel op.

Telefoon neem ik niet mee met lopen. Hiervoor had ik een d900 maar die heeft geen normale koptelefoon ingang en de koptelefoontjes die erbij zaten waren in-ear. Nu heb ik een iPhone en die gaat niet in m'n bezwete zakken en al helemaal niet in zo'n achterlijke armband.

Als laatste nog een note to self: Eerst buienradar bekijken voor je gaat hardlopen.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 12:40:36 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56151042
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:35 schreef Gelderland het volgende:
alleen de tijd? Want ik heb er eentje voor 10 euro bij de Kijkshop gekocht Waterdicht en niet te groot. Ben er erg tevreden mee
The line is a dot to you!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 12:52:47 #248
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56151255
hardlopen met deze wind is echt heel irritant. Ik had een heel stuk wind tegen (gelijk in het begin) en dat is toch vervelend Ik haalde wel fietsers in, dus die hebben er nog meer last van
The line is a dot to you!
pi_56152754
De Kijkshop Dat die winkel nog bestaat zeg, zoiets heeft toch geen overlevingskans zou je zeggen.

Vanavond voor het eten even een rondje lopen, eerste keer weer sinds een paar maanden Hoop over een maand weer een redelijke basis te hebben opgebouwd.

Doel is iig de halve van Amsterdam.
Geef mij maar Amsterdam
pi_56153133
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 16:40 schreef FJD het volgende:
Ik zocht nog een invulling voor tussen Rotterdam en Berlijn/New York, toen kwam ik de 1/2e Ironman van Antwerpen tegen Dat zou wel helemaal subliem zijn als dat me lukt.
Dat zou echt tof zijn ja. Ik ben net als Grumpey ook niet dol op zwemmen maar als het moet, dan moet het. Ik had een kwart triatlon hier in de buurt op het oog, maar ontdekte twee weken terug dat de inschrijving al vol zit. Had ik echt niet op gerekend, het is nl pas eind juni...

Batavierenrace heb ik me ook alweer voor aangemeld ja, met dit keer de eis dat ik in nacht- of middagploeg wil. Vorig jaar ochtendploeg gedaan bij 1 team en middagploeg bij een ander, dat was een hel, daar word ik toch echt te oud voor. Dit jaar gewoon maar 1 team, dat moet beter gaan. We lopen gesponsord, dus het is nog voor het goede doel ook.

Hee, Koen74, die tijd is echt super!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')