Vanochtend heb ik m'n zooltjes opgehaald. Nu net 5 kwartier wezen lopen. Stom om dat te doen als je net nieuwe zooltjes hebt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:21 schreef FJD het volgende:
Ben benieuwd ZotheidBlessures zijn echt een enorm demotiverende factor. Ben je nog geen 10min onderweg en dan weet je al weer hoe laat het is
Ja inderdaad....quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:21 schreef FJD het volgende:
Als laatste nog een note to self: Eerst buienradar bekijken voor je gaat hardlopen.
Het regende en waaide hier gisteren de hele dag en ik vertikte het om te gaan hardlopen. Maar vandaag was het droog! Althans, tot ongeveer twee minuten nadat ik was begonnen aan m'n rondjequote:Op zondag 20 januari 2008 12:10 schreef computergirl het volgende:
Donderdag laat thuis, snel soep naar binnen en toen om 20.20 gaan hardlopen (was al een paar uur droog) Ik was nog niet buiten en ik voelde de eerste druppels al. Wat ben ik toen zeiknat geregend! En hard waaien, ik kwam niet vooruit,
Nog niet meegemaakt, maar je hebt er wel indirect nu voor gezorgd dat ik maar geen nieuwe schoenen koop voor de marathon in April, ik loop nog wel even door op mijn oudequote:Op zondag 20 januari 2008 16:12 schreef FJD het volgende:
Hoppakee, weer overal pijntjes. Vooral m'n botten in m'n onderbeen voelen alsof iemand ze probeert in te krimpen. Ik heb er op de terugweg eens over nagedacht (ik moest toch terug wandelen) en ik kan tot geen andere conclusie komen dan dat de schoenen gewoon ruk zijn. Ik heb letterlijk nog nooit een probleem gehad met m'n eerste paar schoenen, zelfs geen spierpijn en andersom heb ik hooguit 20% van m'n trainingen pijnloos gelopen op m'n huidige paar.
Nu heb ik even wat verder ingelezen bv. hier, en alhoewel m'n pijntjes veel minder erger zijn dan daar aangeschreven heb ik het sterke gevoel dat de anti-pronatie van de schoen mij de pijntjes oplevert. Ik heb een lichte anti-pronatie nodig maar ik vrees dat deze schoenen teveel corrigeren. Zijn er meer mensen die dit verhaal herkennen?
Dat is inderdaad wel een idee, want ik loop inderdaad nooit veel harder omdat ik denk dat ik het nooit vol ga houden. Kan dan na een paar km gewoon weer wat rustiger, desnoods wandelen.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:14 schreef Grumpey het volgende:
harder starten, dus gewoon eens te snel starten (Echt dat je het gevoel hebt dat je dat nooit vol gaat houden) en dat dan toch iets van 3 km volhouden. Dan even rust, en dan nog eens. En dan na een tijdje die twee stukken aan elkaar plakken![]()
Ik weet niet hoe het met jou zat maar ik ben erg goed geholpen bij de Runnersworld. Ondertussen ben ik redelijk goed aan m'n zooltjes gewend. Voor me gevoel loop ik een stuk harder, zonder pijn. M'n motivatie die de afgelopen weken redelijk ingekakt is is weer helemaal terug. Zeker met het uitzicht op de CPC.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:50 schreef FJD het volgende:
Net weer terug van Runnersworld en de voorlopige conclusie is dat ik moet duurlopen op m'n oude schoenen en moet intervallen op m'n nieuwe schoenen om uiteindelijk m'n benen zo ver te krijgen dat ze wennen aan de nieuwe schoenen. Verder ook in het dagelijks leven op m'n nieuwe schoenen lopen zodat m'n benen sneller aan de houding wennen. Gelijk even m'n oude schoenen iets opgerekt zodat ik geen last meer van m'n teen krijg.
Klinkt wel erg leuk. Dat is toch ook deels over het strand?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:10 schreef Bullebak het volgende:
30 maart Circuitrun op Zandvoort! 12 km, nog andere mensen?
Het was dus niet alleen in Den Haag druk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:05 schreef annoh het volgende:
Het was echt druk vanavond met hardlopers! Het lijkt wel of het alleen maar nóg populairder wordt. ik had gedacht dat de hype wel een beetje voorbij zou gaan maar ik zag echt overal gele hesjes vanavond.
Klopt, 4,2 km ofzo over het circuit, en de rest over het strand, boulevard en door de duinen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:39 schreef Zotheid het volgende:
Klinkt wel erg leuk. Dat is toch ook deels over het strand?
knip
Ik ken alleen Uithoorn en die looproute gaat een heel stuk langs de Amstel (de 10 EM). ik moet zelf voetballen dus kan ik niet meedoen. jammer dat de meeste loopjes op zondag zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:43 schreef Pritt het volgende:
Net even 10 km snelle loop gedaan, blijkt dat ik deze maand gewoon echt in super vorm steek. Niks lijkt me op dit moment te gek en ga elke keer maar harder en sneller zonder dat het zwaarder wordt. Nu heb ik besloten om zondag maar met een kleine wedstrijd mee te gaan doen aangezien ik me toch geweldig voel. Moet nu kiezen tussen Velsen-Zuid, Zaandam of Uithoorn. Ze zijn allemaal tussen de 9,6 ~ 10,8, iemand ervaringen met deze toevallig? Zijn geen grootschallige dingen.
Dankjewel, iemand anders nog tips, of nog ervaringen met de Sigma?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:53 schreef LedZep het volgende:
Polar CS100 / CS200.
yup, ik ben daar bijquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:10 schreef Bullebak het volgende:
Ik ben dan net twee weken terug in Nederland, en ben er ook bijquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:10 schreef Bullebak het volgende:
Vandaag eindelijk weer begonnen na 6 maanden. Vandaag maar even rustig begonnen met 5 km, maar ging gelukkig zonder al te veel moeite. Zondag 7,2 doen en over 2 weken wil ik gewoon weer 10 lopen.
dat lijkt me wel grappigquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:04 schreef LedZep het volgende:
Ik doe ook mee aan de Circuitrun. Wordt nog een hardloopmeet zo te horen!
Ik denk dat het enorm mee gaat vallen hoor want je moet zo bedenken dat je in al die dagen gewoon energie heb liggen opsparen en dan voel je dat je benen weer vol zitten als je gaat rennen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:20 schreef Innocence het volgende:
Het ging zo lekker vrijdag, maar sindsdien alleen maar met koorts op bed gelegen. Hopelijk morgen of overmorgen weer rustig aan een stukje lopen...
vergeet niet dat ziek zijn (vooral koorts) echt heel veel energie vreet. Je lichaam is gewoon 2 graden warmer dan normaal en dat kost echt heel veel energiequote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik denk dat het enorm mee gaat vallen hoor want je moet zo bedenken dat je in al die dagen gewoon energie heb liggen opsparen en dan voel je dat je benen weer vol zitten als je gaat rennen.
Je spaart energie als je ziek bent?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik denk dat het enorm mee gaat vallen hoor want je moet zo bedenken dat je in al die dagen gewoon energie heb liggen opsparen en dan voel je dat je benen weer vol zitten als je gaat rennen.
Heb vorige week goede schoenen aangeschaft die echt prima lopen. Ik zal eens gaan kijken naar een ademend running shirt. Lijkt me wel fijn om dat te hebben, een thermo shirt lijkt me snel erg warm?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:01 schreef DeeBee het volgende:
Goede schoenen zijn natuurlijk het allerbelangrijkste om mee te beginnen.
Verder zijn een goede tight (lang of kort), thermoshirt en / of (ademend) running-shirt ook erg handig. Zorgt er veel beter voor dat je lichaam wel warm blijft, maar het vocht wel van je huid wordt afgevoerd. Als je een 'jas' wilt, dan is een windstopper / running jack ook erg fijn, heb er zelf ook eentje en vooral met wat wind en regen is dat ideaal als bovenlaag naar mijn mening.
Qua merken en verschillende soorten is er tegenwoordig zoveel keus dat ik het lastig vind om iets te adviseren of zo, heb zelf wat dingen van Odlo bijv. maar alle grotere merken zoals Nike en Adidas hebben ook goede kledinglijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |